Print side | Luk vindue

Elgigantens Sony 55XD8005 skrabet?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: LED TV - LCD TV
Forumbeskrivelse: Forum for LED TV - LCD TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=149709
Udskrevet den: 21-April-2025 kl. 13:21

Emne: Elgigantens Sony 55XD8005 skrabet?
Skrevet af: kent.jakobsen
Emne: Elgigantens Sony 55XD8005 skrabet?
Skrevet den: 08-Januar-2017 kl. 00:59
Nogen der ved om Sony 55XD8005bae som elgiganten har til de 5555kr for tiden er en skrabet model af 55XD8005?

Jeg har købt det og er mildest talt ikke imponeret over billedekvaliteten, slet ikke når jeg sammenligner med de generelt gode ammeldelser det får. Farverne er virkligt matte/blege selv efter at have pillet ved setup længe og 4k materiale er faktisk ikke engang ligeså kønt som 1080p på min ældre philips 9008.

Der hvor alarm klokkerne ringer er når jeg læser "bae" på model nummeret, det har jeg ikke kunne finde noget info om, ligeledes går jeg på sonys hjemmeside og kigger på 8005 så har den en anden fod på deres billede end den som elgiganten sælger.

Nogen der har købt det som har gode resultater?

Svar:
Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 08-Januar-2017 kl. 01:53
BAE i et Sony produkt skal da ikke få alarmklokker til at ringe, da det er standard produkt kode for Sony.
Eksempler på landekoder brugt af Sony, og som stadigvæk bruges, men kan være ændret i sammensætning.
AEP = Asia/Europe/Pacific
BAEP = Asia/Europe/Pacific, B foran er for farven Black / et S foran er for farven Silver
BN = skandinavisk model
Og der findes sikkert flere landekoder.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650

Skrevet af: kent.jakobsen
Skrevet den: 08-Januar-2017 kl. 09:44
ok vidste jeg ikke, det er mit første sony tv og efter meget googlen var de eneste hits med bae jeg fik elgiganten. Det undrer mig dog stadig hvorfor den har en anden fod end på sony.dk's hjemmeside på pågældende model.

Skrevet den: 08-Januar-2017 kl. 10:18
Jeg mener også, at billeder fra HiFi Klubben afviger fra sony.dk. Og så måske alligevel ikke, 55" har en "lukket" (plade)fod, modellerne med mindre skærm har en "åben" fod. Måske har Sony blot brugt billeder af skærmen på 49".

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50

Skrevet den: 08-Januar-2017 kl. 10:42
Har lige sammenlignet specs på Sonys hjemmeside, foden til en 49" vejer 1 kg, og foden til en 55" vejer 3,3 kg. Så der er forskel på foden, alt efter forskel størrelse på skærmen.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50

Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 26-Februar-2017 kl. 09:27
Det lyder som om, du kører med forkert farverum.
Alt efter hvilket materiale og hvilken afspiller, du benytter, skal du sikre dig, at du benytter det korrekte.
Det vil netop give matte/udvaskede farver, hvis du har sat dit farverum til "udvidet" eller "bredt", som nogle producenter kalder det, hvis ikke det passer med det signal, det modtager.
Leg lidt med dine indstillinger for både afspiller og tv, samt gogl dig lidt frem, så er jeg sikker på, du vil få et billede, du kan være tilfreds med!

-------------
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.

Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 27-Februar-2017 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af kent.jakobsen kent.jakobsen skrev:

Jeg har købt det og er mildest talt ikke imponeret over billedekvaliteten, slet ikke når jeg sammenligner med de generelt gode ammeldelser det får.

XD8005 er en af Sonys billigste 4K-tv. På den konto kan man vel godt kalde det skrabet.

Men hvor får XD8005 gode anmeldelser? De må være gået mit øje forbi.

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels

Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 27-Februar-2017 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af kent.jakobsen kent.jakobsen skrev:

Jeg har købt det og er mildest talt ikke imponeret over billedekvaliteten, slet ikke når jeg sammenligner med de generelt gode ammeldelser det får.

XD8005 er en af Sonys billigste 4K-tv. På den konto kan man vel godt kalde det skrabet.

Men hvor får XD8005 gode anmeldelser? De må være gået mit øje forbi.

Jeg kan finde flere udenbyske reviews der anpriser det Smile

Her er endda et der kalder det den bedste deal i 2016...

http://www.dealsandreviews.co.uk/sony-bravia-kd55xd8005-review-hands-best-tv-deal-year" rel="nofollow - http://www.dealsandreviews.co.uk/sony-bravia-kd55xd8005-review-hands-best-tv-deal-year

Men jeg kan også finde anmeldelser der skriver det modsatte, at man skal gå langt uden om, og bl.a. at kontrasten er et kæmpe problem...

Men sådan er det vel altid med anmeldelser...

-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414

Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 28-Februar-2017 kl. 10:12
XD80 er baseret på IPS LCD-panel, så kontrasten er per definition lav. Jeg synes, at der findes bedre bud på tv-skærme i mellemklassen.

Ja, man kan sikkert altid finde nogen, der lovpriser et givent produkt. Det handler vel i bund og grund om hvor man placerer sin tillid.

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels

Print side | Luk vindue