Print side | Luk vindue

Maling til lærred-væg

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=149746
Udskrevet den: 22-December-2024 kl. 21:41

Emne: Maling til lærred-væg
Skrevet af: mgmg
Emne: Maling til lærred-væg
Skrevet den: 09-Januar-2017 kl. 16:40
Nogen der har friske erfaringer med at bruge en væg som lærred?

Hvilken maling kan anbefales?

Jeg *har* set "Screen Goo", men det kan evt. blive næste skridt i konkurrence med et rigtigt lærred.

-------------
Kuro

Svar:
Skrevet af: JakobSkaarup
Skrevet den: 09-Januar-2017 kl. 17:09
En af de vigtigste ting du skal huske er at den væg du bruger er helt glat, ikke noget med savsmulds tapet eller lignende da det vil give synlig struktur i billedet

Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 09-Januar-2017 kl. 19:00
Jeg har gjort det og det virker fint. Du behøver ikke speciel maling for at få et godt resultat. Helt almindelig mat, hvid maling i en god kvalitet kan give et flot billede. Du skal vælge en maling uden tint. Helt hvid, efter NCS farve systemet, har koden  "S 0500-N". Det burde forvehandleren kunne oversætte selvom den lokale forretning ikke lige bruger NCS systemet. Husk at få en med meget lav glans og sørg for at væggen er plan. Min erfaring er at hvid maling er synligt bedre en billige lærreder.

Skrevet af: mgmg
Skrevet den: 09-Januar-2017 kl. 19:41
Der er 10+ år gammel glasfilt og  hvid maling på væggen.

Jeg har testet med en kontorprojektor, og det ser "fint" ud, selv om mørke scener halter en del.

Jeg forventer dog en klar forbedring med en filmprojektor, og en nymalet væg.

Meget lav glans, er det 5?

-------------
Kuro

Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 09-Januar-2017 kl. 20:09
Ja, jeg tror nok det var en 5 jeg brugte. De havde nogle prøver og jeg valgte en helt uden antydning af "blank glans". Ved ikke rigtig hvordan man beskriver det :)

Print side | Luk vindue