Print side | Luk vindue

Fælleskøb af Pioneer 2006 plasma

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Fælleskøb ®
Forumbeskrivelse: Opnå et godt tilbud ved fælles indkøb
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=14995
Udskrevet den: 26-April-2024 kl. 02:58


Emne: Fælleskøb af Pioneer 2006 plasma
Skrevet af: Lars
Emne: Fælleskøb af Pioneer 2006 plasma
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 18:07

Hej Alle

Dette emne er til debat om Pioneer Fælleskøb.

I dette emne kan snakkes om levering, bestilling, tilbehør, forsikring o.lign. der vedrører det igangværende Fælleskøb.

Undlad at debatere priser, andre forhandlere o.lign. Til det er der oprettet et separat emne i:

Debat om priser på Pioneer Fælleskøb

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk



Svar:
Skrevet af: cmglobal
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 18:19
så prøver jeg da bare lige at flytte mit spørgsmål her over!

angående den break-in dvd, har skærmen så bedst af at køre lavt på farver og kontrast i 200 timer med almindelig tv og film kiggeri, eller er det lige så godt at få det overstået på de 24 timer med den dvd??

eller er det præscist det samme om jeg gør det på den ene eller anden måde??


Skrevet af: toem
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 18:25

Jeg har et spørgsmål omkring forsendelse. Da jeg bestilte valgte jeg den alm. pakketransport. Anbefaler TC at man betaler lidt mere for en "forsigtig" forsendelse?

Hvis TV'et er beskadiget når det når frem, bliver det vel byttet/repareret?


Skrevet af: samanda
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 18:38

Hej Otto,

Har du set skærmene på IFA??



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 19:07

Oprindeligt skrevet af toem toem skrev:

Jeg har et spørgsmål omkring forsendelse. Da jeg bestilte valgte jeg den alm. pakketransport. Anbefaler TC at man betaler lidt mere for en "forsigtig" forsendelse?

Hvis TV'et er beskadiget når det når frem, bliver det vel byttet/repareret?

Ja, ingen problemer

TC tilbyder bare de forskellige transport-former, fordi der er efterspørgsel på dem. Nogle vil gerne betale lidt ekstra, for at vide at TV'et er behandlet nænsomt under transporten.

Men i sidste ende er det ikke dit problem, hvis der er sket noget under transporten.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: lrev
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 19:10

Var også selv lidt i tvivl vedr. ovenstående.

Valgte dog den dyreste løsning......for som I ved:Prisen er jo ikke afgørende for mig!!



-------------
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 19:10

Oprindeligt skrevet af cmglobal cmglobal skrev:

så prøver jeg da bare lige at flytte mit spørgsmål her over!

angående den break-in dvd, har skærmen så bedst af at køre lavt på farver og kontrast i 200 timer med almindelig tv og film kiggeri, eller er det lige så godt at få det overstået på de 24 timer med den dvd??

eller er det præscist det samme om jeg gør det på den ene eller anden måde??

Nu er det en DVD udarbejdet af en eller flere brugere på et forum. Så ingen garantier . Men den er blevet ret populær, så lige nu er vi åbne for at den virker og vitterligt sparer noget tid.

Ideen er ikke helt ny - så mon ikke den virker.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: the_rieper
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 19:11
Er remoten programmérbar? ville jo være dejligt hvis man evt kunne betjene sin sagem 81 med samme remote man bruger til tv'et..!!


Skrevet af: Benton
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 19:12
Arbejder selv for PostDanmark, og der er vidst ikke den store forskel på alm. forsendelse og "Forsigtig", hvis I forstår hvad jeg mener.

Kan man ikke godt gå ud fra, at en 50" skærm bliver Transporteret opretstående på en palle?


-------------
Pioneer VSX-921, 5.1 Monitor Audio Silver/Radius 90. Samsung PS50C7705, Netgear WNDR3700, Synology DS211,AppleTV 3, WDTV Live.


Skrevet af: lrev
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 19:14
Er der så bare VAT under,på den dyre forsendelse?

-------------
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.


Skrevet af: the_rieper
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af lrev lrev skrev:

Var også selv lidt i tvivl vedr. ovenstående.

Valgte dog den dyreste løsning......for som I ved:Prisen er jo ikke afgørende for mig!!

HAHA.. nice one Irev 



Skrevet af: the_rieper
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 19:16
nogen der vidste om remoten var programmérbar?


Skrevet af: Benton
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af lrev lrev skrev:

Er der så bare VAT under,på den dyre forsendelse?


Helt seriøst, så tror jeg ikke der er en forskel, men vil da lige sikre mig at de ihvertfald behandler mit tv ordentligt
 

-------------
Pioneer VSX-921, 5.1 Monitor Audio Silver/Radius 90. Samsung PS50C7705, Netgear WNDR3700, Synology DS211,AppleTV 3, WDTV Live.


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 19:17

Hej Alle

Antal tilmeldinger:  75

  • 42" = 58
  • 50" = 17

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=868&z=19 - Mere om tilmelding her

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: lrev
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 19:24

Oprindeligt skrevet af the_rieper the_rieper skrev:

nogen der vidste om remoten var programmérbar?

Nej-ikke mig,men det burde være til at finde ud af,da det ser ud til at det er den same remote som på sidste model.

Kom ind Otto.!!



-------------
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.


Skrevet af: FeTA
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 19:24
Til the_rieper

I følge brugsanvisningen kan remoten programeres men om den passer til dit brug kan jeg ikke vide.

Her er et link til vejledningen

http://www.service.pioneer-eur.com/peeservice/instrmanuals.nsf/0/7CE016F178E76BFDC12571E00042510E/$File/ARE1428_PDP-507XD.pdf - http://www.service.pioneer-eur.com/peeservice/instrmanuals.n sf/0/7CE016F178E76BFDC12571E00042510E/$File/ARE1428_PDP-507X D.pdf

Hilsen FeTA


Skrevet af: the_rieper
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 19:32

kunne være lækkert hvis den var.. HADER alle de remotes.. desuden er det jo lidt nederen at man får en så lækker remote med til pio'en som man så ikke kan bruge til at skid andet end kalibrering...!! eller er det kun mig der har det sådan?



Skrevet af: cmglobal
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 20:22
har godt nok bestilt men ville lige høre om hvilken farve drejesoklen kommer i??

for hvad jeg kan se af pioneers hjemmeside kommer den både i blank sort og sølv farvet


Skrevet af: the_rieper
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 20:32

Oprindeligt skrevet af cmglobal cmglobal skrev:

har godt nok bestilt men ville lige høre om hvilken farve drejesoklen kommer i??

for hvad jeg kan se af pioneers hjemmeside kommer den både i blank sort og sølv farvet

Jeg har tænkt på præcis det samme.. men tror det er alu versionen vi får! er dog ikke sikker!?



Skrevet af: HMAC
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 20:44

Hej Otto,

2 korte spørgsmål:

Kan du oplyse prisen på det originale Pioneer vægophæng (PDK-WM02)?

Er det korrekt opfattet, at højttaler-rabatten kun gælder på "Radius-serien" (i nogle af de efterfølgende indlæg - fra andre - kan det tolkes som om det gælder alle Monitor Audio)?

 



Skrevet af: René Nygaard
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 21:27

Så fik jeg også oprettet en profil

Er også klar på at bestille en 42 tommer - men kan se at der er mange på listen nu - hvor lang leveringstid skal jeg forvente?

Kan Otto eller Lars hjælpe med et svar herpå?

Venter i spænding



Skrevet af: spooky
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 22:39

hej cmglobal og the-rieper,

Angående drejesoklen de er både ret flot ikke?


PDK-TS25 Pioneer

 


PDK-TS25B Pioneer



Skrevet af: the_rieper
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 22:53

begge mener du vel. men jo.. de er ret lækre.. begge to. men hvis jeg endelig SKULLE vælge ville jeg vælge den sorte..



Skrevet af: E-Milk
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 22:54

Så har jeg bestilt et 50" og håber jeg har gjort et godt køb.

Jeg har læst alle de tidligere tråde og er blevet en del klogere. Der er dog en lille ting i forhold til tuneren jeg ikke er helt sikker på. Som så mange andre i dette forum har jeg tdc-kabel tv, og kan forstå at jeg skal have en Selector for at den viser det bedst pga tuneren i tv'et desværre ikke passer.

Der var dog en som skrev et link til noget om at man kunne bruge sin antenne eller noget ? Jeg bor i hus og har en giga antenne på huset som jeg p.t. ikke bruger og ikke aner hvad jeg skal bruge til - kan jeg bruge den til noget i forhold til at modtage et digitalt signal som kan anvendes i forhold til den indbyggede tuner, og i givet fald hvordan?

Tak for en super side der både har hjulpet mig til at forstå nogle af alle de forskellige tekniske detaljer samt skaffe hvad der virker som en god pris på et lækkert tv.



Skrevet af: Gasse
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 22:55
Den sorte er bare så flot, men det er heller ikke mig der støver af ;-)


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af E-Milk E-Milk skrev:

kan jeg bruge den til noget i forhold til at modtage et digitalt signal som kan anvendes i forhold til den indbyggede tuner, og i givet fald hvordan?



Ved at du trækker et antennekabel og sætter det til i TV'ets digitale tuner. Det er altså ikke så indviklet.

Hvorfor er folk så forvirrede over helt normal TV via antenne, der blot er blevet digitalt?


Skrevet af: the_rieper
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 23:07
Oprindeligt skrevet af Gasse Gasse skrev:


Den sorte er bare så flot, men det er heller ikke mig der støver af ;-)
Du har den måske? ja.. støv er os det eneste jeg tænker på!


Skrevet af: Søren M
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 23:10

CITAT FRA WUFFER - FAQ

Lidt om fælleskøbet og div. ? :

LINK :
http://www.pioneer.eu/eur/product_overview.jsp?category_id =4 13&taxonomy_id=62-63&taxonomy_id=62-63

Det er parallel import :
Men Otto oplyser at der er reelt ingen forskel er for køberen. De forskelle der kan være på garantiforholdene er udelukkende en sag mellem os og leverandørerne, den service vi yder kunderne er uafhængig af hvor vi har købt skærmene.


Pixel garanti :
Pioneer har ikke en fast pixel-politik, sagerne vurderes fra gang til gang.


Generelt om plasma :

Vedr. skærmstørrelse
: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=843&zoneid=3

Masser af hjælp at hente i recorderes forum.

Plasma er desværre undervurderet og der er en del myter.

Billedet har typisk et bedre sort niveau og bedre dybde fornemmelse end LCD.
Billedet på plasma har heller ikke de samme problemer med slør som LCD.
Strømforbruget på plasma er ikke højere end LCD.
Levetiden på plasma er lig LCD.

Man skal dog være opmærksom på fastbrænding/indebrænding af billede. Undgå statisk billede på plasma skærme. Det anbefales også at man har en indkørings periode med plasmaet, hvor diverse indstillinger skrues ned de første 100 - 300 timer. Se link :

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=608677 - http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=608677

Nu er det en DVD udarbejdet af en eller flere brugere på et forum. Så ingen garantier . Men den er blevet ret populær, så lige nu er vi åbne for at den virker og vitterligt sparer noget tid.

Ideen er ikke helt ny - så mon ikke den virker.



Der er typisk mere genskin ved plasma end LCD. Dette er bla. pga. plasma har en glasfront. Genskin kan sammenlignes med CRT skærme.


Pioneers digitale tuner :

Selvom det er parallel import skulle den understøtte de danske forhold.


Når det er digital tuner, passer det så også til mit TDC kabel tv uden nogle boks eller selector?
Det er en DVB-T digital tuner, dvs. den kan bruges til det jordbaseret digitale sendenet = det signal man henter ned med en alm. UHF antenne. Den kan ikke bruges til satellit (DVB-S) eller kabeltv (DVB-C), dvs. du skal stadig bruge selector osv.


The integrated digital (DVB-T) tuner also features a CI slot, so you can insert your top-up or pre-paid TV subscription card as well, depending on where you live; there’s no need for an additional module or decoder.

Betyder det at jeg kan tage mit Canal Digital kort ud af dekoderen og smide i tv'et og bruge tv'ets fjernbetjening til at cykle rundt i kanalerne? Det kan ikke lade sig gøre. Canal Digital kortet er til DVB-C, tuneren i Pioneer'en er DVB-T.


Manuel
:

Den er som minimum på engelsk, om der er dansk med i kasserne svarer Otto på senere på ugen.


Selector :

Er det et krav?
Nej, men som jeg forstår det, bliver billedkvaliteten væsentlig pænere.

Kan jeg ikke tilslutte tdc-kabel tv direkte til denne 50"? jeg skal ikke bruge selector, men direkte tilslutning fra stikket i væggen fra tdc
? Det kan du sagtens. Pioneer fungere på det område præcis som et "normalt" CRT fjernsyn.


Pioneer (plasma) som mediacenter (1:1 pixelmapping)
:

Må en anden hjælpe med
<!--[if !vml]--><!--[endif]-->



Hvad er :

PIP : (Picture in Picture) så du kan se 2kanaler samtidigt med split screen

PAP: (Picture and Picture) txt-tv fylder det halve af billedet mens du kan se tv også.

PAT : Picture and Text

 

ISF kalibrering :

ISF kalibrering, skal det så helst ske efter skærmen er kørt ind el. er det underordnet? Det optimale er at få det gjort hos dig selv, efter at skærmen har kørt 100-200 timer. Planen i forhold til fælleskøbet er at levere skærmene ukalibrerede så snart de kommer, og så kører jeg rundt i landet og kalibrerer hos dem der ønsker det, løbende.

Nu er 2000 kr. jo mange penge. Er det en stor forbedring?
Jeg har indtil nu ikke oplevet én der har sagt at kalibreringen ikke var pengene værd. Men hvor stor forbedringen er, og hvor meget man bemærker forskellen, afhænger naturligvis i meget høj grad af hvem man er. Man kan sige det sådan at der er en meget klar sammenhæng imellem hvor kræsen man er og dermed hvor små forskelle man sætter pris på, og hvor dygtig man er til selv at justere billedet godt. Hvis man er typen der generelt ikke piller i billed-indstillingerne selv, så bør man _afgjort_ betale for en kalibrering, det vil være MEGET markant i forhold til bare at bruge standard-indstillingerne (hvilket overraskende mange mennesker rent faktisk gør). Omvendt, så kan man sige at hvis man er meget kræsen med at få det bedste ud af tv'et, så er det netop også at man får glæde af mindre forskelle, og så bør man måske indse at man aldrig selv vil kunne gøre det helt så godt som en erfaren person med de rigtige redskaber.

Mht. ISF kalibrering. Jeg går ikke udefra man bare kan kopiere andre ejeres indstillinger efter ISF. Dette ville gøre et besøg fra TC (Otto) til en forholdsvis dyr ting? Der er et vist udsving fra apparat til apparat. At kopiere en andens kalibrerede indstillinger vil formentligt være bedre end slet ikke at justere noget, men det bedste er nu engang at få det enkelte tv kalibreret.

Og så en detalje som jeg ikke rigtigt ved hvordan jeg skal bruge i markedsføringen af kalibreringerne: Jeg har i cirka halvdelen af de tilfælde jeg har lavet kalibreringer oplevet at der er lavet nogle helt grundlæggende begynderfejl i opsætning og tilslutning - såsom DVD-afspillere der ikke er sat til 16:9, afspillere der kører composite i stedet for RGB, afspillere sat til scart-indgange der slet ikke understøtter RGB osv. At kontrollere sådanne ting er en lige så stor del af kalibreringen som selve dét at måle på farverne, og kan have mindst lige så stor indflydelse på billedkvaliteten. Så kan man stadig mene at jeg er en dyr herre at få besøg af, men hvis alternativet er at disse problemer ikke løses fordi man aldrig finder ud af at de er der, så er det trods alt en stor forskel at opnå for relativt få penge (i forhold til hvor mange penge man lægger i hardware). Det er godt nok nogle helt basale ting, som man kunne mene at enhver radioforhandler burde kunne hjælpe dig med, men ikke desto mindre er det noget jeg som sagt ser hos halvdelen af kunderne - inklusive folk der har haft "fagfolk" til at lave installationen...

 

 

 

Fælleskøbet

Hvor lang tid vare det :
Ingen slut dato pt. Formentlig måneden ud.

Levering :
Kan man gå ud fra, at de udleveres i samme rækkefølge som bestillingerne indgår?
Ja.

De første 8 skærme kommer september resten forventes i starten af oktober

Hvad er målene på kassen med skærmen :
Otto har ikke de præcise mål endnu, men regn med ca. 40x80x120.

Fjernsynets størrelse/vægt :
1040x679x115 mm, 29.6 Kg.


Transport :
Det anbefales at det står op, og det er på eget ansvar at transportere det liggende. Når dét er sagt, så sker der ikke noget ved at tv'et ligger ned - der sker noget ved at det får et slag _mens_ det ligger ned. Så længe du kører pænt og ordentligt kan jeg ikke se hvorfor det skulle tage skade - men kommer du ud i en eller anden panik-situation under kørslen, så kan det koste _både_ buler og fladskærm


Bestilling
:

1) Kan man også afhente i Karrebæksminde-butikken eller er det kun i Århus?

Kan hentes begge steder.

2) Er det korrekt forstået at man kan bestille nu (og vælge afhentning) og så f.eks. udskyde afhentning og betaling til f.eks. ultimo Oktober (når lønnen er kommet ind) ?

Korrekt.


Internationalt salg
:

Ja. Kræver forudbetaling via bankoverførsel.


Forsikring :

TC yder som standard 2 års garanti :


Vi er så sikre på at vi forhandler kvalitetsudstyr, at vi yder:

  • 14 dages fuld returret, fuld tilfredshed eller pengene tilbage!
  • 30 dages ombytningsret, vi bytter gerne!
  • 3 års garanti på Hifi og Surround
  • 2 års garanti på TV/Video og bærbart udstyr


6 Årig forsikring, se under ekstra køb.



Ekstra køb :

Kan man vente med at bestille tilbehør :
Ja det kan man godt.

IFS kalibrering : Otto kommer forbi og kalibrere tv'et, samt kigger på din opstilling m.h.p. at få mest muligt ud af tvet. Pris : 2000 kr.


Vægbeslag : TC anbefaler B-tech BT 8422. Det skulle være af samme kvalitet som originalbeslaget. Pris : 999 kr.


Højtalere : Monitor Audio, træk 30 % fra TC's pris.

Hvordan gør man helt præcis, hvis man gerne vil benytte sig af tilbuddet på Monitor Audio højttalere? Du sender en mail til butikken om hvad du vil have (med henvisning til din fælleskøbs-ordre), og så får du et link til betaling til den korrekte pris.


Forsikring : Tilkøb af en 6 årig garanti, regnet fra apparatets købsdato. Pris 1595 kr.

Indskrænker ikke på noget tidspunkt de gældende regler i købeloven og er omfattet af Forsikringsaftaleloven.

Dækker :

Normale reparationsomkostninger som følge af mekanisk eller elektrisk nedbrud, der gør produktet uanvendeligt.

Normale reparationsomkostninger ved beskadigelse som følge af pludselige og uforudsete udefra kommende årsager - også hændelige uheld - der gør produktet uanvendeligt.

Skader som følge af slitage.

Rensning, når dette kan afhjælpe en opstået fejl.

Transportomkostninger indenfor forhandlerens normale handelsområde ved dækningsberettiget skade på stationært udstyr.

Særlige betingelser for fladskærme: Det er en betingelse for forsikring af fladskærme, at installering, opsætning og nedtagning foretages af autoriseret forhandler. (Otto: Dette betyder IKKE at forsikringen ikke er gyldig, se forklaring nedenfor) Ved afgørelse af om pixel fejl har betydning for produktest funktionalitet, benyttes producentens vejledning.

Specialsikring dækker ikke :

Skader der skyldes misligholdelse, fejlbetjening eller forkert brug.
Skader der består af ridser og skrammer, som ikke gør produktet uanvendeligt.
Skader der dækkes af anden forsikring/garanti, eller som er omfattet af købelovens reklamationsbestemmelser.
Tyveri og bortkomst af enhver art.
Brand.
Særlige undtagelser for fladskærme: Skade sket under transport, håndtering, opsætning, nedtagning og flytning af fladskærme dækkes ikke.

Ingen selvrisiko.

Ingen afskrivning.

Punktet hvor der har været tvivl: HVIS tv'et falder ned fra væggen pga. f.eks. forkert opsætning, er dette KUN dækket såfremt tv'et er installeret af autoriseret forhandler (dvs. os, eller den montør vi samarbejder med). Hvis man selv har monteret tv'et, vil det ikke være dækket af totalforsikringen hvis tv'et falder ned - alle andre fejl og skader er imidlertid stadig dækket. Policen kan læses som om at hele forsikringen er ugyldig såfremt man selv monterer tv'et, det er IKKE tilfældet.


Mht. forsikring :
Der er en del forsikringsselskaber, som tilbyder en udvidet dækning på indboforsikringen, som dækker pludselige skader (tv som falder ned fra væggen) Denne dækning er der ofte en selvrisiko på 750-2100 kr., men det er vel bedre at få 17 k tilbage end ingen ting..

Jeg ved bl.a. at Topdanmark har denne dækning (ofte tilvalg), hvis nogle af jer skulle være i det selskab



Ingen rabat ved originale beslag og fod.



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 23:19

Hej Alle

Antal tilmeldinger:  82

  • 42" = 64
  • 50" = 18

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=868&z=19 - Mere om tilmelding her

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: the_rieper
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 23:24
faaame glad for at jeg fik bestilt hurtigt:D (blandt de 20-30 første) kunne ikke vente helt til sidst i okt.. måske endda ind i nov!?


Skrevet af: gonzo
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 23:31
Oprindeligt skrevet af spooky spooky skrev:

hej cmglobal og the-rieper,

Angående drejesoklen de er både ret flot ikke?


javascript void0" target=_blank onclick="viewImage'/images/products/tvaccessories/pioneer/pdkts25_large.jpg','960','634';">PDK-TS25 Pioneer

 


javascript void0" target=_blank onclick="viewImage'/images/products/tvaccessories/pioneer/pdk-fs07_large.jpg','960','567';">PDK-TS25B Pioneer

 

Er der nogen der kan bekræfte om det er denne type "fod" vi kan købe til 42" for kr. 1000 ? Eller om det er en helt anden model?



-------------
- Gonzo


Skrevet af: Gasse
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 23:32

Oprindeligt skrevet af the_rieper the_rieper skrev:

Oprindeligt skrevet af Gasse Gasse skrev:


Den sorte er bare så flot, men det er heller ikke mig der støver af ;-)
Du har den måske? ja.. støv er os det eneste jeg tænker på!

 

Næææ med jeg håber den kommer sammen med min nye 42" om små 30 dage



Skrevet af: lahan
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 00:30

Oprindeligt skrevet af the_rieper the_rieper skrev:

faaame glad for at jeg fik bestilt hurtigt:D (blandt de 20-30 første) kunne ikke vente helt til sidst i okt.. måske endda ind i nov!?

Hvordan sørger man for først at kunnem modtage sin skærm i november ?



Skrevet af: Christian Otte
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 01:35
Hvorfor er en ISF-kalibrering egentlig så dyr?


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 01:39

Oprindeligt skrevet af Christian Otte Christian Otte skrev:

Hvorfor er en ISF-kalibrering egentlig så dyr?

Prisen er sikkert ok, men kan ikke helt se fordelen når vi snakker Plasma.

En Plasma skal vel køre med lavt blus de første 200 timer. Skal man så vente med at få kalibreret/indstillet sin skærm efter 200 timer ?



Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 06:59

Hej!

Er der en som VED om der er kortlæser i de nye  modeller?

Gider ikke lige tygge hele tråden igennem!!



Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 07:07

Oprindeligt skrevet af the_rieper the_rieper skrev:

faaame glad for at jeg fik bestilt hurtigt:D (blandt de 20-30 første) kunne ikke vente helt til sidst i okt.. måske endda ind i nov!?

Hej der!

PAS......nu på at du ikke glæder dig for tidligt.man kan blive SÅ skuffet!!

Har du bestilt 42" eller 50"?

 



Skrevet af: lahan
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 07:15
Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Hej!

Er der en som VED om der er kortlæser i de nye  modeller?

Gider ikke lige tygge hele tråden igennem!!

Er ret sikker på der mangler kortlæser i disse modeller, desværre.



Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 07:19
hmnn.det anede mig-havde gerne set denne seperate media-boks på de nye også!!


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 07:22

Lrev, jeg har kun checket på 42".

Så måske du er heldig på 50"



Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 07:26
tvivler på at der er plads......den ligner jo den gamle,men nu med indbygget tuner....men måske


Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 08:11
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Christian Otte Christian Otte skrev:

Hvorfor er en ISF-kalibrering egentlig så dyr?

Prisen er sikkert ok, men kan ikke helt se fordelen når vi snakker Plasma.

En Plasma skal vel køre med lavt blus de første 200 timer. Skal man så vente med at få kalibreret/indstillet sin skærm efter 200 timer ?

Otto vil drage rundt i Danmark og kalibrere dem. Der er et hjælpemiddel mht at skærmen skal køre 200timer før kalibrering!

Det er et program der kan hentes fra recordere, og det program skal køre i 24timer på din skærm, det er lige så godt som 200timers normalt brug..

http://www.recordere.dk/links/ - http://www.recordere.dk/links/  det hedder Plasma Break



Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 09:15
Oprindeligt skrevet af HMAC HMAC skrev:

Kan du oplyse prisen på det originale Pioneer vægophæng (PDK-WM02)?

1499,-

Oprindeligt skrevet af HMAC HMAC skrev:

Er det korrekt opfattet, at højttaler-rabatten kun gælder på "Radius-serien" (i nogle af de efterfølgende indlæg - fra andre - kan det tolkes som om det gælder alle Monitor Audio)?

Kun Radius, men man er velkommen til at sende os en forespørgsel på andre modeller,  så kan vi kigge lidt på prisen...



-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk


Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvordan sørger man for først at kunnem modtage sin skærm i november ?

Skriv i bemærkninger at den tidligst skal leveres på en given dato.



-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk


Skrevet af: steenm
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 09:17

Hej Otto. 

Er der noget nyt om levering af de føste 8?



Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 09:17
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Prisen er sikkert ok, men kan ikke helt se fordelen når vi snakker Plasma.

En Plasma skal vel køre med lavt blus de første 200 timer. Skal man så vente med at få kalibreret/indstillet sin skærm efter 200 timer ?

Det er netop én af årsagerne til at tilbuddet ikke lyder på en præ-kalibrering, men på at jeg kommer ud og kalibrerer efter leveringen.



-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk


Skrevet af: Wuffer
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 09:44

Så er skærmen bestilt. Er vel i 70'erne mht. bestillinger så ser nok skærmen engang i januar


Kan ikke helt bestemme mig mht. ekstra forsikring og ISF kalibrering. Vil egentlig gerne høre andres erfaringer med ISF'en (nok svært da skærmen først skal køres til).


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 09:49

Hej Alle

Antal tilmeldinger:  84

  • 42" = 66
  • 50" = 18

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=868&z=19 - Mere om tilmelding her

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Benton
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej Alle

Antal tilmeldinger:  84

  • 42" = 66
  • 50" = 18

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=868&z=19 - Mere om tilmelding her

  /Lars



Det var da godt nok helt vildt. Havde ikke regnet med, at der var så mange der var hooked på plasma, men der tog jeg fejl
 

-------------
Pioneer VSX-921, 5.1 Monitor Audio Silver/Radius 90. Samsung PS50C7705, Netgear WNDR3700, Synology DS211,AppleTV 3, WDTV Live.


Skrevet af: Tavi
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 09:51

  Hej Otto

 Har du ikke et godt tilbudt på kabler(scartbabel,anttenekabel,osv..) i forbindelse med fælleskøb?Måske er der også andre det er intereseret?

vh Octavian



Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af Tavi Tavi skrev:

  Hej Otto

 Har du i et godt tilbudt på kabler(scartbabel,anttenekabel,osv..) i forbindelse med fælleskøb?Måske er der også andre det er intereseret?

vh Octavian

Jeg kan jo ikke sætte hele butikken ned fordi der kører et fælleskøb... så nej, der kommer ikke flere tilbud på tilbehør end dét der allerede er annonceret.



-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk


Skrevet af: Wuffer
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 10:04
 Synes jeg nu ville være en god gestus 

Hvis det sker så smid en Sony N92 DVD afspiller efter mig....


Skrevet af: gonzo
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 10:28

Fod til 42".....hvordan ser den ud man kan købe til?

Der følger ikke en med i prisen som jeg har læst det ihvertfald.

På forhånd tak

-Gonzo



-------------
- Gonzo


Skrevet af: primeradk
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 10:41

Nu kommer jeg med et spørgsmål omkring opløsning igen. Som jeg kan forstå skal skærmen scallere hvis man smider en MCE maskine på over HDMI via 1280 x 720. Hvad gør tv´et når der kommer alm antenne signal ind? Antenne signalet kan jo heller ikke passe til en plasma på 1024 x 768 ligesom en LCD på 1366 x 768 også må have problemer. Det er måske sådan at man slet ikke kan undgå scallering lige meget hvad man køber?

Tænker på hvis man feks køber Sony x2000 for at tage et eks. så kører den 1920 x 1080 P, hvis jeg smider en film på i 1280 x 720P eller som fremtiden tv signal måske bliver, så skal den skærm jo også scallere til et format den faktisk ikke er lavet til? Er det korrekt antaget eller misforstår jeg noget i denne sammenhæng?

\René



Skrevet af: primeradk
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 10:42

Otto er der en af de Radius højtalere som passer perfekt som Center til en 42" som jeg har bestilt? Tænker på længde.

\René



Skrevet af: Bobbas
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 12:00

Er der nogle der ved om denne model supportere 5v til aktiv dvb-t antenne, eller skal man have seperat størmforsyning?

\Lars



Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af primeradk primeradk skrev:

Nu kommer jeg med et spørgsmål omkring opløsning igen. Som jeg kan forstå skal skærmen scallere hvis man smider en MCE maskine på over HDMI via 1280 x 720. Hvad gør tv´et når der kommer alm antenne signal ind? Antenne signalet kan jo heller ikke passe til en plasma på 1024 x 768 ligesom en LCD på 1366 x 768 også må have problemer. Det er måske sådan at man slet ikke kan undgå scallering lige meget hvad man køber?

Et almindeligt tv-signal vil blive skaleret op, stort set uanset hvilket tv du køber (undtagelsen er billedrørs-tv uden Pixel Plus eller lignende, samt evt. fladskærme på 720x576, hvis de overhovedet findes. Bemærk at 1024x576 indebærer en skalering fra 720x576 til 1024x576)

Oprindeligt skrevet af primeradk primeradk skrev:

Tænker på hvis man feks køber Sony x2000 for at tage et eks. så kører den 1920 x 1080 P, hvis jeg smider en film på i 1280 x 720P eller som fremtiden tv signal måske bliver, så skal den skærm jo også scallere til et format den faktisk ikke er lavet til? Er det korrekt antaget eller misforstår jeg noget i denne sammenhæng?

Det er helt korrekt. Du vil aldrig kunne få et tv hvor signalet slet ikke bliver skaleret (eneste undtagelse er CRT-projektorer). Pointen med at have 1:1 mapping i tv'et er udelukkende at undgå to skaleringer når man bruger en kilde der allerede skalerer signalet - såsom en PC. 1:1 mapping er derfor af markant mindre betydning på "almindelige" kilder, da det meste alligevel skal skaleres. Det drejer sig så bare om at nøjes med at gøre det i tv'et - dvs. har du en DVD-afspiller med opskalering, så slå opskaleringen fra hvis tv'et ikke har 1:1.



-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk


Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af primeradk primeradk skrev:

Otto er der en af de Radius højtalere som passer perfekt som Center til en 42" som jeg har bestilt? Tænker på længde.

\René

Hvis du mener om der er nogen der har samme længde som tv'et, så nej. Brug en R250.



-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk


Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af Bobbas Bobbas skrev:

Er der nogle der ved om denne model supportere 5v til aktiv dvb-t antenne, eller skal man have seperat størmforsyning?

\Lars

Det gjorde de gamle modeller, så det vil jeg tro.



-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk


Skrevet af: steenm
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 12:50

Hej Otto.

Jeg spurgte tidligere; men fik ingen svar. 

Regner i stadig med at få 10 stykkker 42" leveret i denne uge?  



Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af steenm steenm skrev:

Hej Otto.

Jeg spurgte tidligere; men fik ingen svar. 

Regner i stadig med at få 10 stykkker 42" leveret i denne uge?  

Er der ikke blevet svaret på det et par gange efterhånden!!

Der kommer 10 stk-og de 2 stk bliver reserveret til butikkerne selv for demo.

 



Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 13:07


Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 13:08

Hej!

Ud over at de skulle spille fortræffeligt,så ser det da heller ikke helt tosset ud-vel?



Skrevet af: primeradk
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 13:13

Nej ser godt ud, men det er 50" da de jo passer i siden og den ikke har højtaler under. Dog er det et typisk billed hvor der ingen ledninger er. he he, måske de er boret igennem. Ville gerne se højtalerne ved et 42".

PS Sidder det ikke for højt?



Skrevet af: primeradk
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 13:16

Otto havde du set skærmen IRL? Kan du fortælle hvor det vga stik sidder om det er muligt at have et kabel i uden det kan ses?

Nu kigger jeg i manualen og der ser det ud som om på side 13 og 14 at stikket sidder bagi? Nogen der kan bekræfte at det gør det? :)

 

\René



Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 13:22

Jo-det sidder for højt.

Ville selv placere det lavere-ca. 70 cm fra gulv og op til underkant af tv.



Skrevet af: HMAC
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 13:29
Er der nogen, der har set skærmen? - det kunne være dejligt at få et førstehåndsindtryk af kvalitet/finish/billede (forhåbentlig på min. samme niveau som forgængeren)


Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 13:32

Måske Otto har set den?

Den er jo ikke kommet endnu,så...



Skrevet af: E-Milk
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 13:37

Jeg ved godt jeg virker lidt fatsvag, men jeg vil gerne være sikker på at jeg har forstået det rigtigt, da jeg selvf. gerne vil spare penge.

Da jeg har egen antenne behøver jeg ikke at købe selector hos tdc, da jeg blot kan få trukket en antenneledning fra antennen og sætte den i tuneren og dermed se præcis de samme kanaler digitalt som hvis jeg køber en selector, jeg kan altså ikke se færre kanaler digitalt ved at bruge antennen og der er ikke nogen omkostning ved det ?



Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af E-Milk E-Milk skrev:

Da jeg har egen antenne behøver jeg ikke at købe
selector hos tdc, da jeg blot kan få trukket en antenneledning fra antennen
og sætte den i tuneren og dermed se præcis de samme kanaler digitalt som
hvis jeg køber en selector, jeg kan altså ikke se færre kanaler digitalt ved at
bruge antennen og der er ikke nogen omkostning ved det ?



Har du TDC KabelTV eller ej?

Ved at tilslutte din antenne til den digitale indgang på skærmen, kan du se
DR1, DR2, TV2 og Tegnsprogskanalen digitalt - intet andet.

Har du KabelTV kan du med en Selector se alle dine kanaler digitalt (på nær
enkelte lokale tv-stationer).


Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 13:40

Hej!

Måske jeg er fattesvag-men jeg tror ikke helt at jeg forstår hvad du mener!!

Du kan modtage digitalt via din antenne og dit nye Pioneer-ja

Resten forstår jeg ikke!



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 13:40

Oprindeligt skrevet af E-Milk E-Milk skrev:

Da jeg har egen antenne behøver jeg ikke at købe selector hos tdc, da jeg blot kan få trukket en antenneledning fra antennen og sætte den i tuneren og dermed se præcis de samme kanaler digitalt som hvis jeg køber en selector, jeg kan altså ikke se færre kanaler digitalt ved at bruge antennen og der er ikke nogen omkostning ved det ?

Du kan se DR1, DR2 og TV2 lige nu digitalt (med egen antenne). Fra Danmark, fra Sverige og Tyskland er der flere (hvis du kan modtage dem).

Senere kommer der flere kanaler på. Men det store ryk sker dog først i år 2010.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af primeradk primeradk skrev:

Otto havde du set skærmen IRL? Kan du fortælle hvor det vga stik sidder om det er muligt at have et kabel i uden det kan ses?

Det er lidt pinligt, men: Jeg så dem på IFA, men glemte helt at tjekke hvor VGA-stikket sad...  Men jeg har svært ved at se hvor det skulle sidde på fronten i hvert fald. De første skulle lande hos os i morgen, så skulle jeg gerne kunne svare på en hel masse mere...



-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk


Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 13:46

Oprindeligt skrevet af HMAC HMAC skrev:

Er der nogen, der har set skærmen? - det kunne være dejligt at få et førstehåndsindtryk af kvalitet/finish/billede (forhåbentlig på min. samme niveau som forgængeren)

Jeg har set dem på IFA, men jeg bedømmer aldrig noget ud fra udstillingerne. Men umiddelbart ser alt heldigvis ud til at være ved det gamle...



-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk


Skrevet af: 0542
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 14:06

Er der nogen, der har hørt fra forhandlere i Kbh området om, hvornår de får en model i forretningen (det skal være en forretning med live tv, tak... gider ikke det pjat med en demo dvd).

Har lovet lillemor at vi tager en tur og se BÅDE Pana 600 - og 42" pioen og så træffer en beslutning lige derefter (er total tændt på pionen, men vil sgu ikke smide så mange penge efter et tv uden at checke først).

Anders



Skrevet af: MikeOne
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 14:14
Oprindeligt skrevet af 0542 0542 skrev:

Er der nogen, der har hørt fra forhandlere i Kbh området om, hvornår de får en model i forretningen (det skal være en forretning med live tv, tak... gider ikke det pjat med en demo dvd).

Har lovet lillemor at vi tager en tur og se BÅDE Pana 600 - og 42" pioen og så træffer en beslutning lige derefter (er total tændt på pionen, men vil sgu ikke smide så mange penge efter et tv uden at checke først).

Anders

Var lige nede i Speakers Corner på Rådhuspladsen og han forventer ikke at de kommer i butikken før om 2-3 uger. Dog starter de leveringerne til de første kunder om ca. 1-2 uger. Men han har set dem og de er bare for FEDE. Dog synes han også at de gamle modeller med den eksterne mediadel samt uden højtalere var et bedre system, men ellers er de nye modeller Superb.

Jeg hentede forresten en reklame fra Pioneer dernede som man kan folde ud så den har et 1:1 størrelse af en 43" skærm (med billede af denne - modellen fra sidste år) - lige til at hænge på væggen, så vi førstegangskøbere kan danne os et indtryk af størrelsen derhjemme. God ting



Skrevet af: primeradk
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 14:25
Otto, imorgen er jo kl 0.01 midnat så jeg forventer at få nogen svar fra dig der så


Skrevet af: christian-s
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 14:26

VGA STIK:

Der har jo været linket til den engelske brugermanual og på side 13 kan man se at der sidder et "PC INPUT terminal (ANALOG RGB)" nr. 1 på tegningen og har de karakteristiske 15 "ben"/huller på 3 rækker let forskudt. Stikket sidder på bagsiden neders i midten så kablet kan komme om bag det møbel TV'et står på eller ned igennem samme lednignsføring som andre ledninger (ved vægophæng).



Skrevet af: lrev
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 14:30

Jeg kunne forestille mig at K.T radio på Vesterbrogade er blandt de første til at få den nye........bare en fornemmelse.



-------------
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.


Skrevet af: primeradk
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 14:33

Christian-s ja det har jeg set men andre steder skriver de at det sidder på fronten så ville gerne se hvad der var rigtigt. :)

For Vga stikket må jo være det optimale at forbinde den til min kommende MCE maskine med.

 

\René



Skrevet af: 0542
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af lrev lrev skrev:

Jeg kunne forestille mig at K.T radio på Vesterbrogade er blandt de første til at få den nye........bare en fornemmelse.

Nix - de siger "mindst en måned"...



Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 14:37

Oprindeligt skrevet af primeradk primeradk skrev:

Otto, imorgen er jo kl 0.01 midnat så jeg forventer at få nogen svar fra dig der så

Haha, det er jeg slet ikke i tvivl om...



-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk


Skrevet af: lrev
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 14:38

Hmnn-den sad!!

Så tror jeg mest på 2tal...evt. Værløse eller Bagsværd Torv.

 



-------------
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.


Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af primeradk primeradk skrev:

Christian-s ja det har jeg set men andre steder skriver de at det sidder på fronten så ville gerne se hvad der var rigtigt. :)

Umiddelbart er manualen nok den mest troværdige kilde du kan finde...



-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk


Skrevet af: lrev
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 14:40

Ups...nu kan jeg ikke finde dette link til RENSE-programmet til plasma indbrændinger!!

Havde det tidligere idag......

Er der en der vil være behjælpelig ?



-------------
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.


Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af lrev lrev skrev:

Ups...nu kan jeg ikke finde dette link til RENSE-programmet til plasma indbrændinger!!

Havde det tidligere idag......

Er der en der vil være behjælpelig ?

Det ligger i Links menuen her på recordere.dk



Skrevet af: HMAC
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 14:43
Hvad går det "rense-program" ud på???


Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 14:46

Oprindeligt skrevet af HMAC HMAC skrev:

Hvad går det "rense-program" ud på???

Det gør vidst sådan at du ikke behøver at skrue ned for kontrasten osv de første 300timer du har tv'et, for at undgå indbrænding.

programmet skal vises konstant på din skærm i 24timer, og du er så klar til at bruge skærmen som du ønsker.



Skrevet af: Prepsi
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af Bendix Bendix skrev:

Oprindeligt skrevet af HMAC HMAC skrev:

Hvad går det "rense-program" ud på???

Det gør vidst sådan at du ikke behøver at skrue ned for kontrasten osv de første 300timer du har tv'et, for at undgå indbrænding.

programmet skal vises konstant på din skærm i 24timer, og du er så klar til at bruge skærmen som du ønsker.

Altså, hvad er nu det? Man læser alle vegne, at der ikke mere er problemer med fastbrænding på nye generationer af plasma-skærme. Er der problemer med fastbrænding eller ej?

Hilsen Prepsi



Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af Prepsi Prepsi skrev:

Oprindeligt skrevet af Bendix Bendix skrev:

Oprindeligt skrevet af HMAC HMAC skrev:

Hvad går det "rense-program" ud på???

Det gør vidst sådan at du ikke behøver at skrue ned for kontrasten osv de første 300timer du har tv'et, for at undgå indbrænding.

programmet skal vises konstant på din skærm i 24timer, og du er så klar til at bruge skærmen som du ønsker.

Altså, hvad er nu det? Man læser alle vegne, at der ikke mere er problemer med fastbrænding på nye generationer af plasma-skærme. Er der problemer med fastbrænding eller ej?

Hilsen Prepsi

Jeg vil ikke kalde det problemer, men der er en risiko..



Skrevet af: lrev
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 15:00

Hej OTTO.

Nu sad jeg lige og kiggede på Monitor Audio hjemmesiden,og så på dimensioner på Radius R250.....men målene passer da slet ikke med Skærmen!!(50")

Du skrev da ellers noget i denne retning:.....".RADIUS R250,der er designet specifikt til at matche Pioneers 50" tv(der jo kommer uden højttalere)"

Men......skærmen måler da kun godt 71cm i højden-ikk`?

Så vidt jeg kan se er målene på R250:76x12x10,5..!

Så matcher de da ikke helt så "specifikt" som jeg fik forståelsen af?

Leo



-------------
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.


Skrevet af: primeradk
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 15:24

Hvis man køber en selector til sit tv og køber en MCE boks, så går jeg ud fra man kører med antenne stik fra selector ind i tv kort feks Hauppauge 500MCE og så ud gennem grafikkort med vga og op til skærm ikke? Så scallere pcen jo signalet og skærmen får det indput den gerne vil have er det rigtig forstået? Det er vel den bedste måde ikke?

 

\René



Skrevet af: 0542
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 15:28

Electric City (Fisketorvet) aner heller ikke hvornår de fåer vores lille fælleskøb tv.... men man skulle da mindst regne med en måned.

Hvad gør man så når man nu VIL se tv'et inden man smider pengene efter det??? Kan man købe OG så senere afbestille? (nej vel?)



Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af 0542 0542 skrev:

Electric City (Fisketorvet) aner heller ikke hvornår de fåer vores lille fælleskøb tv.... men man skulle da mindst regne med en måned.

Hvad gør man så når man nu VIL se tv'et inden man smider pengene efter det??? Kan man købe OG så senere afbestille? (nej vel?)

Som jeg har forstået det så får TC en model til udstilling i begge butikker..



Skrevet af: 0542
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af Bendix Bendix skrev:

Oprindeligt skrevet af 0542 0542 skrev:

Electric City (Fisketorvet) aner heller ikke hvornår de fåer vores lille fælleskøb tv.... men man skulle da mindst regne med en måned.

Hvad gør man så når man nu VIL se tv'et inden man smider pengene efter det??? Kan man købe OG så senere afbestille? (nej vel?)

Som jeg har forstået det så får TC en model til udstilling i begge butikker..

Ja... der er sgu bare langt fra Amager til Karrebæksminde...



Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af lrev lrev skrev:

Nu sad jeg lige og kiggede på Monitor Audio hjemmesiden,og så på dimensioner på Radius R250.....men målene passer da slet ikke med Skærmen!!(50")

Hm... Det passer ikke rigtigt med mine erfaringer, det kigger jeg lige på når jeg er tilbage i butikken.



-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk


Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af 0542 0542 skrev:

Hvad gør man så når man nu VIL se tv'et inden man smider pengene efter det??? Kan man købe OG så senere afbestille? (nej vel?)

Der er altid 14 dages returret hos os, og dermed kan du også bestille nu og så fortryde inden leveringen.



-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk


Skrevet af: 0542
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af Otto, TC Otto, TC skrev:

Oprindeligt skrevet af 0542 0542 skrev:

Hvad gør man så når man nu VIL se tv'et inden man smider pengene efter det??? Kan man købe OG så senere afbestille? (nej vel?)

Der er altid 14 dages returret hos os, og dermed kan du også bestille nu og så fortryde inden leveringen.

Ok - jamen så bestiller jeg sgu da lige fjernsynet nu...og så trækker jeg håndbremsen hvis jeg ændrer mening.

Takkkelak for det, Otto.



Skrevet af: Kris77
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 15:57
Jeg ved godt det er ondt og det sikkert vil pine mange der bare gerne vil have tiden til at gå hurtigere, men jeg vil nu alligevel fortælle at jeg henter mit nye 427XD i tyskland på mandag

Jeg kunne faktisk allerede have hentet det idag, men jeg har desværre ikke tid før.


Skrevet af: steenm
Skrevet den: 07-September-2006 kl. 16:06

Jeg er nummer 5!!!!

Så  hvis TC modtager dem, henter jeg mit i morgen 




Print side | Luk vindue