Print side | Luk vindue

Sony KDL 32V2000 bedste lcd til pengene?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=14997
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 03:55

Emne: Sony KDL 32V2000 bedste lcd til pengene?
Skrevet af: Juve20
Emne: Sony KDL 32V2000 bedste lcd til pengene?
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 19:55

Er dette det bedste 32" lcd tv jeg kan få for 12.000 i dk? (da jeg ikke tør handle over grænsen hvis jeg skulle få problemer) eller vil i hellere anbefale mig noget andet til den pris? nu er folk begyndt at snakke sharp feks. er det bedre?

Tv'et skal bruges til at spille x-box 360, se dvd og så ser jeg tv fra et alm antenne signal (en hel del sport som fodbold og signalet må selvfølgelig os godt stå godt der)

jeg har egentligt set meget på den toshiba der bliver snakket så meget om, men har set den i 3 butikker nu, og fælles for alle steder har billedet været totalt grumset at se på, så er nok ved at udelukke den.

Svar:
Skrevet af: spawn
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 20:29

Hvis billedet på Toshibaerne du har set har været totalt grumset skyldes det udelukkende signalet der er distribueret rundt i butikken - ikke Toshibaen. Et TV laver ikke et billede grumset. Slet ikke Toshibaen hvis allerstørste styrke netop er dens billedkvalitet - men den kan selvfølgelig ikke trylle og få et dårligt signal måske kombineret med en dårlig indstilling til at se flot ud.

Dette blot en kommentar til din oplevelse af et grumset billede, ikke som sammenligning mellem Sonyen og Toshibaen.

Her er et par eksempler på almindeligt tv billede på mit Toshiba som dog i virkeligheden er bedre end mit kamera og mine fotografevner kan gengive i disse billeder.

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K

Skrevet af: DiskoBuller
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 22:23
Og hvilket tv-signal køre du så med? Jeg sælger selv skærmen, og må da også sige at den er super god til prisen. meeeeen bestemt  ikke det bedste billede jeg har set :-) Den er ikke specielt tolerent overfor lidt ringere tv-signaler som fx alm. stofa tv eller tdc kabel. Det skal helst være digitalt af en eller anden art. Men så er den også kanon

-------------
Hep DiskoBuller
Brun Front!

Skrevet af: spawn
Skrevet den: 06-September-2006 kl. 23:33

Oprindeligt skrevet af DiskoBuller DiskoBuller skrev:

Og hvilket tv-signal køre du så med?

Jeg kører med ganske almindeligt TDC kabel TV når jeg blot ser TV - men bruger selector når jeg optager på mine recordere.

Jeg sælger selv skærmen 

Og ?

meeeeen bestemt  ikke det bedste billede jeg har set :-)

Det sagde jeg skam heller ikke. Jeg sammenlignede den ikke engang med Sonyen, men kommenterede kun at skærmen skulle være "totalt grumset" - underforstået specielt mere grumset end andre skærme.

Den er ikke specielt tolerent overfor lidt ringere tv-signaler som fx alm. stofa tv eller tdc kabel. Det skal helst være digitalt af en eller anden art. 

Jeg er lodret uenig - både i din påstand, samt i din definition på hvad en skærms opgave er.

For det første skal en skærm ikke være "tolerant" over for et lidt ringere tv-signal - en skærms opgave er at gengive det signal den modtager så præcist og nøjagtigt som muligt - den skal ikke tilføre noget, og den skal ikke fjerne noget. Modtager den et støjfyldt grumset signal, skal den vise et støjfyldt grumset billede med al billedinformation intakt. Hvis en skærm er kunstigt "tolerant" så betyder det at den fjerner billedinformation og detaljer. Accepterer man dette, accepterer man et tilsvarende tab af billedinformation fra en god kilde, og dermed en forringelse i alle forhold. Har man af en eller anden grund et dårligt analogt signal man ønsker at kompensere for, skal det hellere gøres gennem et frit manuelt valg i skærmens indstillinger, hvilket der da også er rig mulighed for i Toshibaen, du kan skrue ned for skarphed, du kan skrue op for de forskellige støjreduktionskredsløb osv. - men som udgangspunkt skal en skærm ikke være "tolerant" i min terminologi - den skal vise det jeg sender ind i den så troværdigt som muligt.

For det andet er det ikke skærmen der gør billedet grumset, grums kommer fra kilden, skærmen i sig selv tilfører ikke noget grums. Hvis den gjorde så ville den også tilføre grums når du analogt føder den med et signal fra en digital modtager eller en DVD. Så at Toshibaen skulle være mere grumset end andre skærme, sådan rent skærmmæssigt betragtet er jeg ikke enig i. Vi kan selvfølgelig tale om kvalitet af den analoge tuner i TV'et- det er en helt anden snak. Men på mit TDC kabel TV - som ikke er 100% optimalt, er der ingen problemer med Toshibaens tuner - den gengiver billedet ligeså "støjfrit" som alle andre analoge tunere jeg har sat til det signal jeg modtager. Dermed ikke være sagt at der ikke findes andre TV med endnu bedre tunere så der derved kan opnåes et bedre billede på den del, men at Toshibaens tuner skulle være "total grumset" i forhold til andre TV generelt er jeg ikke enig i.

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K

Print side | Luk vindue