Print side | Luk vindue

Overvejer Oled, hvordan ser Yousee tv ud på det?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: OLED TV
Forumbeskrivelse: Forum for OLED TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=150023
Udskrevet den: 29-April-2024 kl. 01:51


Emne: Overvejer Oled, hvordan ser Yousee tv ud på det?
Skrevet af: Basknudsen
Emne: Overvejer Oled, hvordan ser Yousee tv ud på det?
Skrevet den: 25-Januar-2017 kl. 11:21
Hej

Som overskriften siger overvejer jeg meget kraftigt et 65B6, men da vi ser en del kabel-tv fra Yousee, så er jeg selvfølgelig interesseret i hvordan det står på sådan en bandit.

Kan i hjælpe?


-------------
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.



Svar:
Skrevet af: JakobSkaarup
Skrevet den: 25-Januar-2017 kl. 12:24
Jeg har her i weekenden købt et 55" B6 og får ligeledes yousee via COAX. Jeg synes at det står rigtig fint, selv TV2 NEWS nyhedsbaren i bunden ser godt ud


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 25-Januar-2017 kl. 12:46
Lad os lige få noget på det rene: På et godt TV vil alle typer kilder se godt ud.

Der findes ikke TV der er gode til fodbold men dårlige til film, eller omvendt. Hvis det er dårligt til det ene er det også dårligt til det andet.


Skrevet af: Basknudsen
Skrevet den: 25-Januar-2017 kl. 15:30
Nej, men rimelig relevant når jeg ser mest kabel-tv.

Tror jeg må teste det ordentligt i weekenden, på flere forskellige kilder.


-------------
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 25-Januar-2017 kl. 16:41
Nej, det er ikke relevant fordi du ser tv fra en bestemt kilde. Det bedste tv er bedst til alle kilder.


Skrevet af: Basknudsen
Skrevet den: 25-Januar-2017 kl. 17:52
Ok, det troede jeg. 

-------------
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.


Skrevet af: PPD77
Skrevet den: 26-Januar-2017 kl. 08:52
Jeg vil anbefale selv at gå ud at kigge på den i Hifi Klubben. Jeg har stået og zappet igennem tv kanalerne og ingen tvivl at det er et rigtigt fint tv på mange områder, men har også en fornemmelse af at det er en smule følsomt overfor hvad man fodrer den med. Det var i hvert fald ikke alle kanaler jeg var lige overbevist omkring. Og her snakker vi HD kanalerne, for de få SD kanaler vi har tilbage var temmelig skidte.


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 26-Januar-2017 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af PPD77 PPD77 skrev:

Jeg vil anbefale selv at gå ud at kigge på den i Hifi Klubben. Jeg har stået og zappet igennem tv kanalerne og ingen tvivl at det er et rigtigt fint tv på mange områder, men har også en fornemmelse af at det er en smule følsomt overfor hvad man fodrer den med. Det var i hvert fald ikke alle kanaler jeg var lige overbevist omkring. Og her snakker vi HD kanalerne, for de få SD kanaler vi har tilbage var temmelig skidte.

Men ville de ikke være lige så skidte, med samme signal, på andre TV?


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: PPD77
Skrevet den: 26-Januar-2017 kl. 11:12
Nope...hvis vi tager worst case eksemplet...TV3 Puls. Den står nogenlunde på mit nuværende Sony LCD fra 2014, men på LG'en var den total blurry. Og det var med samme tv udbyder som jeg har derhjemme, så der er\var ikke nogen forskel på den front. 

Generalt synes jeg faktisk 4K tv'ene for 2016 kæmper lidt med opskaleringen af HD til 4K.


Skrevet af: Basknudsen
Skrevet den: 26-Januar-2017 kl. 11:21
Ok, tak for info. Jeg tager en runde i weekenden og må tjekke de forskellige signaler. Jeg er dog i tvivl om jeg kan se alm. tv i Elgiganten.

-------------
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.


Skrevet af: mjohansen
Skrevet den: 26-Januar-2017 kl. 11:40
Husk lige at stille dig i samme afstand fra tv'et som du har hjemme i stuen. De fleste tv-kanaler se ikke ret godt ud på en 55"/65" skærm på 1 meters afstand.



-------------
LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K


Skrevet af: PPD77
Skrevet den: 26-Januar-2017 kl. 11:41
Du kan ikke se tv-signal i Elgiganten...ikke i de Gigant butikker jeg har været i i hvert fald. Tag i Hifi klubben der kan du se tv-signal. 

Og vil lige understrege at jeg ikke prøver på at køre nogen skræmmekampagne LG's eller de andre producenters 2016 tv. Det er udelukkende bare mine egne indtryk. Jeg er\var faktisk klar til at købe et 2016 tv, men vurderet udfra hvad jeg har set so far så er jeg ikke helt overbevist om billedkvaliteten på tv kanalerne. Om det er indstillinger....upscaling eller noget helt tredje ved jeg ikke, men jeg har simpelthen bare ikke været overbevist i forhold til mit nuværende Sony 2014 LCD tv.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 26-Januar-2017 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af PPD77 PPD77 skrev:

Jeg vil anbefale selv at gå ud at kigge på den i Hifi Klubben. Jeg har stået og zappet igennem tv kanalerne og ingen tvivl at det er et rigtigt fint tv på mange områder, men har også en fornemmelse af at det er en smule følsomt overfor hvad man fodrer den med. Det var i hvert fald ikke alle kanaler jeg var lige overbevist omkring. Og her snakker vi HD kanalerne, for de få SD kanaler vi har tilbage var temmelig skidte.


Men ville de ikke være lige så skidte, med samme signal, på andre TV?


Selvfølgelig. Og det hjælper ikke meget at sammenligne sit tv derhjemme, med et tv der står i en butik, hvor diverse motion-crap tiltag er sluttet til.


Skrevet af: PPD77
Skrevet den: 26-Januar-2017 kl. 13:19
Det mener jeg så lidt er en sandhed med modifikationer. Der er altså forskel på hvor følsomme de forskellige tv er overfor dårligt signal. Det spiller jo også ind hvor god billedbehandlingen er. Og her er det vist alment kendt at LG ikke er de stærkeste. Og jeg har skam også stået og rodet med indstillingerne i Hifi klubben og det kan da bestemt gøre nogle ting, men stadigvæk synes jeg ikke har set noget som gør det bedre end mit nuværende fjernsyn når det kommer til tv kanalerne. Der er en tråd om dette på Flatpanels og her er folk som oplever det samme. Jeg siger ikke at billedet er mega dårligt eller noget, men når HD tv kanaler skal opskaleres til 4K synes jeg bare de kommer til at savne noget skarphed i forhold til HD tv'ene. 


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-Januar-2017 kl. 13:55
Jeg har jo kigget en del på OLED, men har fravalgt det - indtil videre. Og én af årsagerne er netop, at TV kanaler ikke ser bedre ud på et OLED, end på mit nuværende TV - faktisk slet ikke.

Dog er der en lille hurdle i min observation. Jeg ved jo ikke om TV signalet er er lige så godt hos HFK, som mit TV signal hjemme  +  billede indstillinger Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 26-Januar-2017 kl. 14:34
Til trådstarter vil jeg sige at mit Pana ser bedre ud på både SD og HD end mit tidligere Pioneer plasma gjorde. Og nej, det hjælper ikke at skrue op for lys/kontrast på sit Pioneer. Jeg prøver på at hjælpe trådstarter til at vælge det rette TV til hans brug, så venligst respektér dette.


Skrevet af: PPD77
Skrevet den: 26-Januar-2017 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af Kim_ Kim_ skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Lad os lige få noget på det rene: På et godt TV vil alle typer kilder se godt ud.
Ikke enig - et 576i signal (f.eks. DR2) på et LG OLED 2015-2016 ser ikke godt ud, men bliver en H8900N brugt som tuner, ser det noget bedre ud. Den sender signalet i 1080p 50Hz til TV'et.
 
Dvs. opskaleringen fra 576i er en del bedre med H8900N end med LG's OLED 2015-2016.
Ja, der sker opskalering 2 gange, fra 576i til 1080p og fra 1080p til 2160. Det giver et bedre billede end at lade TV'et gøre det hele (fra 576i til 2160).
 
Der er stor forskel på opskaleringen - nogle er bedre til det end andre.

Meget interessant læsning Kim. Jeg har nemlig også hele tiden haft mistanke om at det upscaleren i tv'et som ikke er god nok. Det samme synes jeg så overraskende nok også gælder nogle af Sony's 4K skærm i år.


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 26-Januar-2017 kl. 16:23
Altså, du kan jo altid købe tv'et på nettet, og så bruge returretten hvis ikke du synes om billedet....

Det var hvad jeg personligt ville have gjort.


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 26-Januar-2017 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

J

Dog er der en lille hurdle i min observation. Jeg ved jo ikke om TV signalet er er lige så godt hos HFK, som mit TV signal hjemme  +  billede indstillinger Smile

Eller lige så dårligt....


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Basknudsen
Skrevet den: 26-Januar-2017 kl. 16:26
Ville det så give mening at gøre som jeg plejer at gøre når jeg har set tv gennem min youseeboks som er kørt igennem min Marantz SR5010?

-------------
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-Januar-2017 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

J

Dog er der en lille hurdle i min observation. Jeg ved jo ikke om TV signalet er er lige så godt hos HFK, som mit TV signal hjemme  +  billede indstillinger Smile

Eller lige så dårligt....
Det ved du vist absolut intet omWink


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 26-Januar-2017 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

J

Dog er der en lille hurdle i min observation. Jeg ved jo ikke om TV signalet er er lige så godt hos HFK, som mit TV signal hjemme  +  billede indstillinger Smile

Eller lige så dårligt....
Det ved du vist absolut intet omWink

Nej, men er det ikke same same?

Det ændrer ikke på at OP skal se TV'et med et sammenligneligt signal og under de forhold han normalt ser tv, og det gør han bedst ved at få TV'et hjem i stuen, og se hvordan det performer.

Så kan han altså anvende sin returret hvis han ikke kan leve med det.


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-Januar-2017 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

J

Dog er der en lille hurdle i min observation. Jeg ved jo ikke om TV signalet er er lige så godt hos HFK, som mit TV signal hjemme  +  billede indstillinger Smile

Eller lige så dårligt....
Det ved du vist absolut intet omWink

Nej, men er det ikke same same?

Det ændrer ikke på at OP skal se TV'et med et sammenligneligt signal og under de forhold han normalt ser tv, og det gør han bedst ved at få TV'et hjem i stuen, og se hvordan det performer.

Så kan han altså anvende sin returret hvis han ikke kan leve med det.
Det er vi så enige om. Men lad være med at udtale dig om noget du intet ved omWink


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 26-Januar-2017 kl. 17:06
OLED har præcis de samme fordele ved TV, som ved Streaming eller BD. Bla. ægte sort > super kontrast, super bred betragtningsvinkel og ingen bøvl med ujævn bagbelysning eller lyse kanter og hjørner eller glorier omkring mindre lysende objekter i billedet. En egenskab ved OLED som tit ikke nævnes er at de reflekterer meget mindre end LED/LCD. Uanset, tag selv ud og kig.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 26-Januar-2017 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

OLED har præcis de samme fordele ved TV, som ved Streaming eller BD. Bla. ægte sort > super kontrast, super bred betragtningsvinkel og ingen bøvl med ujævn bagbelysning eller lyse kanter og hjørner eller glorier omkring mindre lysende objekter i billedet. En egenskab ved OLED som tit ikke nævnes er at de reflekterer meget mindre end LED/LCD. Uanset, tag selv ud og kig.

Pas på med generaliseringer! F.eks. Er mit LED TV coated, så det netop refflekterer mindre end en blank skærm.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 26-Januar-2017 kl. 17:18
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det er vi så enige om. Men lad være med at udtale dig om noget du intet ved omWink


Den slags skal du sgu ikke gøre dig for klog på.


Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 26-Januar-2017 kl. 17:18
Det ændrer ikke ved at OLEDskærmene har et meget lavt reflektions niveau.


Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 26-Januar-2017 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det er vi så enige om. Men lad være med at udtale dig om noget du intet ved omWink


Den slags skal du sgu ikke gøre dig for klog på.

Hother ved ALT!


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 26-Januar-2017 kl. 17:29
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

J

Dog er der en lille hurdle i min observation. Jeg ved jo ikke om TV signalet er er lige så godt hos HFK, som mit TV signal hjemme  +  billede indstillinger Smile

Eller lige så dårligt....
Det ved du vist absolut intet omWink

Nej, men er det ikke same same?

Det ændrer ikke på at OP skal se TV'et med et sammenligneligt signal og under de forhold han normalt ser tv, og det gør han bedst ved at få TV'et hjem i stuen, og se hvordan det performer.

Så kan han altså anvende sin returret hvis han ikke kan leve med det.
Det er vi så enige om. Men lad være med at udtale dig om noget du intet ved omWink

Skal vi være enige om at jeg ved lige så meget om, om dit signal er dårligere end HFK's, som du ved om HFS's er dårligere end dit?

Det var sådan set min pointe - at man netop ikke kan bruge dit signal derhjemme til en pind i denne debat.

Længere var den ikke.


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: qpad
Skrevet den: 26-Januar-2017 kl. 17:45
Bare for at drysse lidt malurt i koppen... mit gamle pioneer Lx5090H viser altså også news baren i bunden helt fint og står super fint i sort og kontrast... og koster kun en brøkdel af et B6.. ja ok jeg er måske lidt misundelig :-) 


Skrevet af: PPD77
Skrevet den: 26-Januar-2017 kl. 18:45
Ang. det med signalet i Hifi Klubben, så diskuterede jeg lige den med nogle kolleger forleden. Nu er det jo et digitalt signal de har, så hvis signalet ikke var godt nok, ville det så ikke vise sig ved pixelering\artifacts i billedet? Hvis der ikke mangler noget i billedet, så er styrken vel som den skal være? Det var noget lidt andet i gamle hvor vi udelukkende havde analoge signaler...


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 26-Januar-2017 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af PPD77 PPD77 skrev:

Ang. det med signalet i Hifi Klubben, så diskuterede jeg lige den med nogle kolleger forleden. Nu er det jo et digitalt signal de har, så hvis signalet ikke var godt nok, ville det så ikke vise sig ved pixelering\artifacts i billedet? Hvis der ikke mangler noget i billedet, så er styrken vel som den skal være? Det var noget lidt andet i gamle hvor vi udelukkende havde analoge signaler...

Jo, dårligt signal vil kun udmønte sig i pixeleringer eller udfald, og ikke andet - ikke noget med slørede billeder osv.


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 26-Januar-2017 kl. 19:23
Den grundlæggende billedkvalitet er det ypperste som markedet PT byder på . Og det er jo i sig selv en fantastisk platform,at starte ud fra - da alt andet kan optimeres . Hvis SD og HD signaler skærer i øjnene kan man tilkøbe en ekstern scaler - ligesom man kan tilkøbe bedre lyd . Det er sgu alt andet lige lidt sværere,at tilkøbe bedre sort,kontrast og betragtningsvinkler til LCD . . .

OLED er overall bedste billedperformer, men ikke nødvendigvis bedste TV valg for alle . .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: PPD77
Skrevet den: 26-Januar-2017 kl. 19:28
Jeg er helt enig Lennon! Samlet set er der ingen tvivl om at OLED tv'ene er det ypperste man kan købe lige nu. Og når du fodrer dem med 4K/HDR og andet materiale så står de helt fantastisk. Men hvis man snakker rene tv kanaler er forskellene ikke så store igen i forhold til de indtryk jeg har fået.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-Januar-2017 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det er vi så enige om. Men lad være med at udtale dig om noget du intet ved omWink


Den slags skal du sgu ikke gøre dig for klog på.
Sjovt det lige skulle komme fra digLOL


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 26-Januar-2017 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af PPD77 PPD77 skrev:


Jeg er helt enig Lennon! Samlet set er der ingen tvivl om at OLED tv'ene er det ypperste man kan købe lige nu. Og når du fodrer dem med 4K/HDR og andet materiale så står de helt fantastisk. Men hvis man snakker rene tv kanaler er forskellene ikke så store igen i forhold til de indtryk jeg har fået.


- hvilket kan skyldes dårlig intern scalering . Og det er der - som jeg skriver - råd for . . .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: PPD77
Skrevet den: 26-Januar-2017 kl. 20:01
Jep...det er jo lige det. Føler nok bare at jeg ikke synes det burde være nødvendigt at købe ekstra udstyr for at få et ordentlig billede, hvis jeg i forvejen har investeret 20k i et nyt tv.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 26-Januar-2017 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af PPD77 PPD77 skrev:


Jep...det er jo lige det. Føler nok bare at jeg ikke synes det burde være nødvendigt at købe ekstra udstyr for at få et ordentlig billede, hvis jeg i forvejen har investeret 20k i et nyt tv.


Jamen, jeg er for så vidt enig - derfor jeg også skriver,at markedets bedste billedperformer ikke nødvendigvis er det rigtige køb for alle .
Problemet handler dybest set om "shit in = shit out " . Og der kan man jo så have et naivt håb om,at sendekvaliteten bliver bedre i TV' ets levetid . Hvilket "bare" kræver nogle 4k produktioner, samt bedre komprimeringsalgoritmer og højere bitrate på SD og HD . Det er faktisk meget enkelt . . .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Søren Ingemann
Skrevet den: 27-Januar-2017 kl. 07:23
Fedt nok! Så lykkedes det (igen!) at få de to sædvanlige Panasonic-prædikanter til at blande sig i en debat, som de ikke har forudsætninger for at svare på. Man bliver så træt.

Trådstarter spørger: Hvordan er kvaliteten af (LG) OLED, når kilden er tv fra YouSee. Der er vist kun en enkelt (muligvis to) på de første 4 sider i denne tråd, der rent faktisk har den kombination i praksis.

Så tillad mig at komme med en førstehåndsberetning (65 E6 + YouSee coax):

Det står blændende. Intet over - intet ved siden af.

Ja, TV3 puls står elendigt - og DR2 + DRK er ikke prangende. Men det er præcis det samme på de 4 andre tv, der står i hjemmet (som i øvrigt for et par af tilfældene er high-end LED). Med fare for at gentage andre: Crap in = crap out. DR-kanalerne bliver så også opgraderet til HD lige om lidt, så jeg forventer egentlig kun at det er TV3Puls, der er problematisk. Men dén kanal ser jeg stort set aldrig - så det er altså ikke noget der holder mig søvnløs om natten.

Og som også nævnt: Al motion-gøgl og såkaldt 'billedforbedrende' features skal selvfølgelig slåes helt og aldeles fra. Hvis du så derudover vil ofre de 1500-2000 kroner, det koster at få tv'et kalibrereret af en professionel, så har du bare en vinderkombination. Du vil råbe halleluja hver aften du ser tv, alt imens prædikanternes evindelige agiteren for egne håbløse købsbeslutninger vil fortabe sig i tågerne.



Skrevet af: Potter
Skrevet den: 27-Januar-2017 kl. 08:45
Oprindeligt skrevet af Søren Ingemann Søren Ingemann skrev:

Fedt nok! Så lykkedes det (igen!) at få de to sædvanlige Panasonic-prædikanter til at blande sig i en debat, som de ikke har forudsætninger for at svare på. Man bliver så træt.

Trådstarter spørger: Hvordan er kvaliteten af (LG) OLED, når kilden er tv fra YouSee. Der er vist kun en enkelt (muligvis to) på de første 4 sider i denne tråd, der rent faktisk har den kombination i praksis.

Så tillad mig at komme med en førstehåndsberetning (65 E6 + YouSee coax):

Det står blændende. Intet over - intet ved siden af.

Ja, TV3 puls står elendigt - og DR2 + DRK er ikke prangende. Men det er præcis det samme på de 4 andre tv, der står i hjemmet (som i øvrigt for et par af tilfældene er high-end LED). Med fare for at gentage andre: Crap in = crap out. DR-kanalerne bliver så også opgraderet til HD lige om lidt, så jeg forventer egentlig kun at det er TV3Puls, der er problematisk. Men dén kanal ser jeg stort set aldrig - så det er altså ikke noget der holder mig søvnløs om natten.

Og som også nævnt: Al motion-gøgl og såkaldt 'billedforbedrende' features skal selvfølgelig slåes helt og aldeles fra. Hvis du så derudover vil ofre de 1500-2000 kroner, det koster at få tv'et kalibrereret af en professionel, så har du bare en vinderkombination. Du vil råbe halleluja hver aften du ser tv, alt imens prædikanternes evindelige agiteren for egne håbløse købsbeslutninger vil fortabe sig i tågerne.

EnigClap

Har selv en OLED 65 E6V og modtager tv signalet via Yousee coax uden deres boks og via satellit med Canal Digital's entertainment center begge 2 står fremragende, dog syns jeg generelt altid at billedet har været bedre via satellit, men sådan var det også på min Pioneer 608 tror bare at CD køre med en generelt højre bitrate.

Det skal siges at jeg har set en Panasonic DX900 og deres OLED 65CZ950 og en LG OLED 65 E6V i aktion, kommer der shit ind kommer der også shit ud, og det gælder på dem alle 3 der var ikke noget der indikeret at det ene tv skulle være bedre til at modtage tv-signaler end det andet. Men OLED levere altså flere detaljer specielt i skyggeområdet og måske det i virkeligheden bare er en afsløring af en dårlig komprimering i selve signalet, som så bliver fortolket som et dårlig billede, i don't know.Wink

Men på ren rå billede kvalitet så behøver man altså ikke at være en high end freak for at skulle kunne se forskel på de 3, det er faktisk ret så tydeligt og faktisk ret så overbevisende, når de står side om side. 
Så kan man også opleve hvad rigtig sort, altså sort hvor der også er detaljer i det helt sorte, men det er jo en anden snak.

Pana OLED og LG OLED minder ret så meget om hinanden, men der er altså noget mere lys i LG OLED




-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |


Skrevet af: PPD77
Skrevet den: 27-Januar-2017 kl. 11:19
Jeg er helt enig. OLED leverer helt sikkert den bedste billedkvalitet overordnet set af de tv man kan købe i dag. I forhold til trådstarter's spørgsmål, så skal vi dog lige huske på at der sidder forskellige chipset i E6 og B6. Angiveligt er der ikke kæmpe forskel på de to, men jeg har også læst nogle som godt mente at kunne se en forskel i billedbehandlingen. Har endnu ikke selv haft muligheden for at sammenligne dem side om side.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 27-Januar-2017 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af Søren Ingemann Søren Ingemann skrev:

Fedt nok! Så lykkedes det (igen!) at få de to sædvanlige Panasonic-prædikanter til at blande sig i en debat, som de ikke har forudsætninger for at svare på. Man bliver så træt.

Ud i solen og gå en rask tur, det fjerner trætheden


Skrevet af: MfedeN
Skrevet den: 27-Januar-2017 kl. 11:57
Enig med Søren Ingemann og Potter.
Jeg ville ikke betænke mig på at købe TV'et. Man kan altid levere det tilbage. Yousee forbedrer desuden bitrate på de 26 mest sete kanaler, når de har slukket for FM-signalet. Jeg er ikke i tvivl om, at de fleste vil være ganske tilfredse med billedet.
Det jeg har set på et B6, har stået glimrende - og det bedste er, at det bliver endnu mere suverænt ift. LED i takt med at billedkvaliteten bliver forbedret endnu mere. Jeg har stadig ikke læst en anmeldelse, hvor OLED ikke bliver anset som det bedste valg til SDR.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 27-Januar-2017 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af Søren Ingemann Søren Ingemann skrev:

Fedt nok! Så lykkedes det (igen!) at få de to sædvanlige Panasonic-prædikanter til at blande sig i en debat, som de ikke har forudsætninger for at svare på. Man bliver så træt.



Sikke noget pis at fyre af. Jeg svare nøjagtigt på trådstarters spørgsmål, angiver de forudsætninger jeg har observeret under - og de forbehold jeg har for mine observationer. Mere seriøst kan det næsten ikke blive.

Jeg har ikke nævnt Panasonic - kun mit TV signal.

Jeg vil næsten tro, at jeg har set mere på OLED end de fleste som ikke selv ejer OLED.

Jeg bliver sq også træt, men det er af folk der farer i flint når jeg skriver noget som ikke passer ind i den pt. herskende skares opfattelse. Det synes jeg er er useriøst .Wink 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Søren Ingemann
Skrevet den: 27-Januar-2017 kl. 14:01
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Søren Ingemann Søren Ingemann skrev:

Fedt nok! Så lykkedes det (igen!) at få de to sædvanlige Panasonic-prædikanter til at blande sig i en debat, som de ikke har forudsætninger for at svare på. Man bliver så træt.



Sikke noget pis at fyre af. Jeg svare nøjagtigt på trådstarters spørgsmål, angiver de forudsætninger jeg har observeret under - og de forbehold jeg har for mine observationer. Mere seriøst kan det næsten ikke blive.

Jeg har ikke nævnt Panasonic - kun mit TV signal.

Jeg vil næsten tro, at jeg har set mere på OLED end de fleste som ikke selv ejer OLED.

Jeg bliver sq også træt, men det er af folk der farer i flint når jeg skriver noget som ikke passer ind i den pt. herskende skares opfattelse. Det synes jeg er er useriøst .Wink 

En start ville da være at tale ordentligt. 

Hvis du kan svare ja til at du har erfaring med YouSee coax og OLED, så er du kvalificeret til at svare på trådstarters spørgsmål - alt andet er bare formodninger og/eller forudindtagede holdninger. 


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 27-Januar-2017 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af Søren Ingemann Søren Ingemann skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Søren Ingemann Søren Ingemann skrev:

Fedt nok! Så lykkedes det (igen!) at få de to sædvanlige Panasonic-prædikanter til at blande sig i en debat, som de ikke har forudsætninger for at svare på. Man bliver så træt.



Sikke noget pis at fyre af. Jeg svare nøjagtigt på trådstarters spørgsmål, angiver de forudsætninger jeg har observeret under - og de forbehold jeg har for mine observationer. Mere seriøst kan det næsten ikke blive.

Jeg har ikke nævnt Panasonic - kun mit TV signal.

Jeg vil næsten tro, at jeg har set mere på OLED end de fleste som ikke selv ejer OLED.

Jeg bliver sq også træt, men det er af folk der farer i flint når jeg skriver noget som ikke passer ind i den pt. herskende skares opfattelse. Det synes jeg er er useriøst .Wink 

En start ville da være at tale ordentligt. 

Hvis du kan svare ja til at du har erfaring med YouSee coax og OLED, så er du kvalificeret til at svare på trådstarters spørgsmål - alt andet er bare formodninger og/eller forudindtagede holdninger. 

Ja - det har jeg bestemt erfaringer med - blot ikke som en OLED ejer. I øvrigt er jeg tidligere tester for YouSee.

Og jeg taler utroligt pænt i forhold hvad min reaktion var, din type af indlæg er for lavt og tjener intet formålWink


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Roland
Skrevet den: 27-Januar-2017 kl. 19:30
Stop det personfikserede ævl og kævl !! Hold jer nu til topic isf. Det er sgutte til, at holde ud, når folk begynder med at blive personlige. 
I øvrigt vist heller ikke tilladt ifl. regelsættet for dette forum !

Til topic - jeg har også YouSee kabel tv m BlandSelv fuldpakke. Jeg har droppet Oled tv lige pt. Da jeg er afhængig af 2 kortlæsere, for at kunne optage og se tv samtidigt og det har LG så valgt kun, at gi' et af deres Oled tv og det er G-modellen, som simpelthen er for dyr til mit budget. 
Håber på at bl.a. Panasonic fremover også udstyrer mange af deres kommende modeller med twin tuner.
Ellers vil jeg forsætte med at nyde mit udemærkede DT60. Som, yes, har et par småskavanker. Men som viser de fleste af YouSee's kanaler i en udemærket kvalitet.



-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 27-Januar-2017 kl. 20:06
Jeg er idag hoppet på Oled vognen - 55b6v. Jeg har yousee antennforening signal, men hold nu op der er forskel på på mit oled og mit tidligere cx700 panasonic.
Mit panasonic stod langt bedre ved antenne signal.

På oled er det så "slemt" at jeg simpelthen ikke kan definere om det er HD. Kanal info siger hd, men billedet gør bare ikke. Faktisk er det så jeg overvejer at returnere mit oled.
Film, ps4 er dog en anden sag - by far er oled suveræn.

Men ja oled - yousee? hmmm tja det kan gøres langt bedre med andre skærme


Skrevet af: qpad
Skrevet den: 27-Januar-2017 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg er idag hoppet på Oled vognen - 55b6v. Jeg har yousee antennforening signal, men hold nu op der er forskel på på mit oled og mit tidligere cx700 panasonic.
Mit panasonic stod langt bedre ved antenne signal.

På oled er det så "slemt" at jeg simpelthen ikke kan definere om det er HD. Kanal info siger hd, men billedet gør bare ikke. Faktisk er det så jeg overvejer at returnere mit oled.
Film, ps4 er dog en anden sag - by far er led suveræn.

Men ja oled - yousee? hmmm tja det kan gøres langt bedre med andre skærme

Precis sammen årsag til jeg sendte mit retur, nu har jeg et ældre pioneer lx5090h men det står bedre end B6 oled på tv, og dvd og bluray som jeg har en del af står jo super flot på det, jeg tror ikke kvalitet af udbud er modent til oled endnu... så jeg venter nok et par år nu før der skal skiftes tv igen, så er prisen nok også langt mere rimelig. 



Skrevet af: JaAndersen
Skrevet den: 27-Januar-2017 kl. 22:18
Hvad med et ATV4 - er det bedre eller dårligere på Oled tv'et??

Vi ser næsten kun via ATV - viaplay, cmore, dr, TV2 osv


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 27-Januar-2017 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Hvad med et ATV4 - er det bedre eller dårligere på Oled tv'et??

Vi ser næsten kun via ATV - viaplay, cmore, dr, TV2 osv


Det kommer an på kilden. Mine Blu-ray rips står ret flotte via Infuse og HBO også. Men TV2 play er skidt, men det er TV2 play de er gal med.


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 27-Januar-2017 kl. 23:33
Hold da op , lidt foruroligende læsning , og stik imod alle anmeldelser.
MVH


-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 28-Januar-2017 kl. 01:40
Dette er bestemt ikke et "Ha - ha, hvad sagde jeg" indlæg. Faktisk tvært i mod, for jeg ved hvordan jeg selv ville have det, hvis jeg oplevede skuffelser over et ny indkøbt TV, hvis jeg troede jeg havde købt et rigtigt godt produkt.

Det er ikke helt for sjovt, at jeg ofte skriver "Køb ikke et TV alene på baggrund af anmeldelser!". De fleste anmeldelser er såmænd udarbejdet efter bedste og mest professionelle "Best practice". Men anmeldelsernes kurver, diagrammer og søjler afspejler kun de testede TV - og altså ikke det TV som du for dine dyrt optjente penge køber dit TV for. Check selv - gerne flere, eksemplarer ud hos forhandlerne hvad angår de funktioner som du prioritere højt - se om du er tilfreds. Det vigtigste, sæt dig lidt ind i tingene inden et køb. Det er ofte rigtigt mange penge som du fyrer af. TV i dag er ganske avancerede produkter, din egen viden på specifikke områder er ganske vigtig - altså med mindre du helt vil være underlagt forhandlerens for godt befindende.

Hvad angår LG´s OLED modeller. Jeg har på fornemmelsen, at mange har fået det indtryk, at det stort set er ligegyldigt hvilken OLED model du køber for -  bortset altså for "Soundbaren" - så er selve TV´et det samme. Den tror jeg ikke et øjeblik på. Når der er mange tusinde kroner i forskel fra model til model, så er det altså ikke kun soundbaren der udgør forskellen. Ikke at jeg ved en pind om det - bortset fra sund fornuft, så må der - kan der være, forskelle i kvaliteten af de forskellige komponenter og funktionsenheder i forskellige TV modeller. 

Jeg håber meget, at de af jer med problemer finder løsninger. Smile    


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 28-Januar-2017 kl. 07:33
Jeg skal ikke kloge mig på komponenter eller enkeltdelene på tv.
Men jeg er en dem der nok lidt naivt troede oled B6v overall var samtlige LCD modeller overlegne.
Hvilket det imo øjne også er på ret mange parametre. Jeg er dog overrasket over det dårlige håndtering af antennesignal. Det havde jeg ærlig talt ikke skænket større tanker, da jeg kun kunne læse godt om modellen og flow tv ikke er prioriten.

Jeg syntes faktisk skærmen er lidt en Dr Jekyll and mr hyde:)., fremragende til spil/film - elendig til tv..


Skrevet af: pnhh
Skrevet den: 28-Januar-2017 kl. 10:09
Bromberg5 godt du deler din mening om antennesignal. Tror jeg beholder mit gamle tv fra 2011. Også venter et par år med at købe nyt.

-------------
Oppo 93. Lg 55 b6
Audio Classic rørforstærker 2A3. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Fyne Audio F502


Skrevet af: Basknudsen
Skrevet den: 28-Januar-2017 kl. 10:15
Bromberg5, ja det er dejligt. 

Gør det dog ikke nemmere når der er så delte meninger om antenne-performance. Smile

Jeg ved ikke om det har en betydning at jeg har en splinterny antenne-installation med triax-forstærker og lign.




-------------
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.


Skrevet af: JaAndersen
Skrevet den: 28-Januar-2017 kl. 10:29
Måske en ide for recordere/flatpanels at lave en "rigtig" anmeldelse af Oled tv'ets performance ved forskellige kilder fx antenne, sattelitbaserede, ATV, chromecast, ps4 osv

Således at man kunne se at hvis jeg er cable cutter og kun ser via ATV4 og ikke har brug for andet så er det måske overkill med Oled ift et godt LCD tv... hvis man nu ik er klar til at skifte hele kæden for at kunne se lidt demo video af 4K ;-)

Og så sammenholde det med fx ks7005 - er det ikke den det bliver mest nævnt som rigtig god value for money skærm?

Tror (ved det selvfølgelig ikke) at vi er MANGE der overvejer b6 når den rammer 10k :-)


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 28-Januar-2017 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Bromberg5, ja det er dejligt. 

Gør det dog ikke nemmere når der er så delte meninger om antenne-performance. Smile

Jeg ved ikke om det har en betydning at jeg har en splinterny antenne-installation med triax-forstærker og lign.




Min installation er ikke ret mange år gammel heller og den præcis samme som min cx700 kørte på.


Skrevet af: sorenjensendk
Skrevet den: 28-Januar-2017 kl. 11:27

Har YouSee antennesignal og er også hoppet på vognen med LG Oled65E6V
Er meget overrasket over at der er nogle der melder om dårlige billeder ved modtagelse via YouSee
Det er bestemt ikke noget jeg kan genkende - jeg har fantastiske billeder uanset om jeg kører via antenne (YouSee), Atv4 eller ChromecastUltra
Jeg har dog brugt lidt tid på at få ændret i de forudindstillede billedindstillinger - da de netop fik billederne til at se slørede og elendige ud !!!!!
Det skal bemærkes at jeg er skiftet fra et Panasonic TC-L55WT60 som også leverer rigtig gode billeder - og har på ingen måde fortrudt mit køb



Skrevet af: MfedeN
Skrevet den: 28-Januar-2017 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Dette er bestemt ikke et "Ha - ha, hvad sagde jeg" indlæg. Faktisk tvært i mod, for jeg ved hvordan jeg selv ville have det, hvis jeg oplevede skuffelser over et ny indkøbt TV, hvis jeg troede jeg havde købt et rigtigt godt produkt.

Det er ikke helt for sjovt, at jeg ofte skriver "Køb ikke et TV alene på baggrund af anmeldelser!". De fleste anmeldelser er såmænd udarbejdet efter bedste og mest professionelle "Best practice". Men anmeldelsernes kurver, diagrammer og søjler afspejler kun de testede TV - og altså ikke det TV som du for dine dyrt optjente penge køber dit TV for. Check selv - gerne flere, eksemplarer ud hos forhandlerne hvad angår de funktioner som du prioritere højt - se om du er tilfreds. Det vigtigste, sæt dig lidt ind i tingene inden et køb. Det er ofte rigtigt mange penge som du fyrer af. TV i dag er ganske avancerede produkter, din egen viden på specifikke områder er ganske vigtig - altså med mindre du helt vil være underlagt forhandlerens for godt befindende.

Hvad angår LG´s OLED modeller. Jeg har på fornemmelsen, at mange har fået det indtryk, at det stort set er ligegyldigt hvilken OLED model du køber for -  bortset altså for "Soundbaren" - så er selve TV´et det samme. Den tror jeg ikke et øjeblik på. Når der er mange tusinde kroner i forskel fra model til model, så er det altså ikke kun soundbaren der udgør forskellen. Ikke at jeg ved en pind om det - bortset fra sund fornuft, så må der - kan der være, forskelle i kvaliteten af de forskellige komponenter og funktionsenheder i forskellige TV modeller. 

Jeg håber meget, at de af jer med problemer finder løsninger. Smile    


Ved at følge med i tråde som denne, køber man vel netop ikke kun på baggrund af anmeldelser, så dit indlæg er lidt malplaceret.
Det nytter jo netop ikke at rende rundt og kigge i butikker, når der er så forskelle beretninger om, hvordan TV'et præsterer med signal fra Yousee. Så må man have det hjem og prøve det af, og så kan man benytte de 14 dages returret som flere efterhånden har påpeget, hvis man er utilfreds.







Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 28-Januar-2017 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af sorenjensendk sorenjensendk skrev:


Har YouSee antennesignal og er også hoppet på vognen med LG Oled65E6V
Er meget overrasket over at der er nogle der melder om dårlige billeder ved modtagelse via YouSee
Det er bestemt ikke noget jeg kan genkende - jeg har fantastiske billeder uanset om jeg kører via antenne (YouSee), Atv4 eller ChromecastUltra
Jeg har dog brugt lidt tid på at få ændret i de forudindstillede billedindstillinger - da de netop fik billederne til at se slørede og elendige ud !!!!!
Det skal bemærkes at jeg er skiftet fra et Panasonic TC-L55WT60 som også leverer rigtig gode billeder - og har på ingen måde fortrudt mit køb



Jamen jeg kan heller ikke helt "bare" acceptere det og håber jeg gør noget forkert:)

Du søger vel bare på kabel og "dtv"?.
Via yousee, er der så slet ingen kanaler der har "HD" i deres logo? Som 6'eren eks havde tidligere?


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 28-Januar-2017 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af MfedeN MfedeN skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Dette er bestemt ikke et "Ha - ha, hvad sagde jeg" indlæg. Faktisk tvært i mod, for jeg ved hvordan jeg selv ville have det, hvis jeg oplevede skuffelser over et ny indkøbt TV, hvis jeg troede jeg havde købt et rigtigt godt produkt.

Det er ikke helt for sjovt, at jeg ofte skriver "Køb ikke et TV alene på baggrund af anmeldelser!". De fleste anmeldelser er såmænd udarbejdet efter bedste og mest professionelle "Best practice". Men anmeldelsernes kurver, diagrammer og søjler afspejler kun de testede TV - og altså ikke det TV som du for dine dyrt optjente penge køber dit TV for. Check selv - gerne flere, eksemplarer ud hos forhandlerne hvad angår de funktioner som du prioritere højt - se om du er tilfreds. Det vigtigste, sæt dig lidt ind i tingene inden et køb. Det er ofte rigtigt mange penge som du fyrer af. TV i dag er ganske avancerede produkter, din egen viden på specifikke områder er ganske vigtig - altså med mindre du helt vil være underlagt forhandlerens for godt befindende.

Hvad angår LG´s OLED modeller. Jeg har på fornemmelsen, at mange har fået det indtryk, at det stort set er ligegyldigt hvilken OLED model du køber for -  bortset altså for "Soundbaren" - så er selve TV´et det samme. Den tror jeg ikke et øjeblik på. Når der er mange tusinde kroner i forskel fra model til model, så er det altså ikke kun soundbaren der udgør forskellen. Ikke at jeg ved en pind om det - bortset fra sund fornuft, så må der - kan der være, forskelle i kvaliteten af de forskellige komponenter og funktionsenheder i forskellige TV modeller. 

Jeg håber meget, at de af jer med problemer finder løsninger. Smile    


Ved at følge med i tråde som denne, køber man vel netop ikke kun på baggrund af anmeldelser, så dit indlæg er lidt malplaceret.
Det nytter jo netop ikke at rende rundt og kigge i butikker, når der er så forskelle beretninger om, hvordan TV'et præsterer med signal fra Yousee. Så må man have det hjem og prøve det af, og så kan man benytte de 14 dages returret som flere efterhånden har påpeget, hvis man er utilfreds.






Det allerbedste er naturligvis at få TV´et med hjem til afprøvning. Mit indlæg er nok mest rettet på folk som er i fasen omkring udvælgelsen af TV.

Du kan typisk se TV kanaler på udstillings TV hos HI FI Klubben.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: PPD77
Skrevet den: 28-Januar-2017 kl. 12:25
Ang. E6 så har den jo også et andet chipset end B6. Kunne være interessant hvis der var nogle som havde set dem begge med antennesignal?


Skrevet af: MfedeN
Skrevet den: 28-Januar-2017 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af MfedeN MfedeN skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Dette er bestemt ikke et "Ha - ha, hvad sagde jeg" indlæg. Faktisk tvært i mod, for jeg ved hvordan jeg selv ville have det, hvis jeg oplevede skuffelser over et ny indkøbt TV, hvis jeg troede jeg havde købt et rigtigt godt produkt.

Det er ikke helt for sjovt, at jeg ofte skriver "Køb ikke et TV alene på baggrund af anmeldelser!". De fleste anmeldelser er såmænd udarbejdet efter bedste og mest professionelle "Best practice". Men anmeldelsernes kurver, diagrammer og søjler afspejler kun de testede TV - og altså ikke det TV som du for dine dyrt optjente penge køber dit TV for. Check selv - gerne flere, eksemplarer ud hos forhandlerne hvad angår de funktioner som du prioritere højt - se om du er tilfreds. Det vigtigste, sæt dig lidt ind i tingene inden et køb. Det er ofte rigtigt mange penge som du fyrer af. TV i dag er ganske avancerede produkter, din egen viden på specifikke områder er ganske vigtig - altså med mindre du helt vil være underlagt forhandlerens for godt befindende.

Hvad angår LG´s OLED modeller. Jeg har på fornemmelsen, at mange har fået det indtryk, at det stort set er ligegyldigt hvilken OLED model du køber for -  bortset altså for "Soundbaren" - så er selve TV´et det samme. Den tror jeg ikke et øjeblik på. Når der er mange tusinde kroner i forskel fra model til model, så er det altså ikke kun soundbaren der udgør forskellen. Ikke at jeg ved en pind om det - bortset fra sund fornuft, så må der - kan der være, forskelle i kvaliteten af de forskellige komponenter og funktionsenheder i forskellige TV modeller. 

Jeg håber meget, at de af jer med problemer finder løsninger. Smile    


Ved at følge med i tråde som denne, køber man vel netop ikke kun på baggrund af anmeldelser, så dit indlæg er lidt malplaceret.
Det nytter jo netop ikke at rende rundt og kigge i butikker, når der er så forskelle beretninger om, hvordan TV'et præsterer med signal fra Yousee. Så må man have det hjem og prøve det af, og så kan man benytte de 14 dages returret som flere efterhånden har påpeget, hvis man er utilfreds.






Det allerbedste er naturligvis at få TV´et med hjem til afprøvning. Mit indlæg er nok mest rettet på folk som er i fasen omkring udvælgelsen af TV.

Du kan typisk se TV kanaler på udstillings TV hos HI FI Klubben.


Netop i en situation som her, hvor folk har forskellige iagttagelser ift. at se det hos en forhandler, heriblandt Hifi-klubben, og derhjemme, er det netop smart at læse beretninger og anmeldelser. Der er en del tilfredse mennesker her i tråden, og det ville da have været ærgerligt hvis de havde valgt skærmen fra pga. billedet i Hifi-klubben, hvis det havde stået tilfredsstillende derhjemme.

Men det lader til, at du hellere vil snakke generel procedure om køb af tv, og det er off topic ift. tråden Smile


Skrevet af: Mirax
Skrevet den: 28-Januar-2017 kl. 12:40
Jeg har selv købt et OLED B6 i november sidste år, og jeg sidder selv med Yousee + Nye box. Jeg gik fra Panasonic G20. Jeg synes sagtens jeg kan se forskel på G20 og B6 når det gælder Yousee TV. På blueray/4k står det meget meget bedre, men det er der nok ikke nogen der er i tvivl om. Der er et par kanaler på yousee som er pænt skidte, har vist også været nævnt et par gange, såsom TV3Puls, DR2, DRK.
Jeg ventede ca. 1 måneds tid før jeg fik kalibreret mit TV, og jeg kan sagtens se forskel. Vil give ret i, at det OLED TV du pakker ud og tænder, der står billedet ikke specielt godt. Men lytter man til folk herinde og læser lidt op på det, og slå alle de "features" fra, der skal slåes fra, er jeg yderst tilfreds med mit billede på YouseeTV. Har forsøgt med Amazone Prime, og Netflix, og der er billedet også helt fantastisk.


Skrevet af: Bruger udmeldt 33
Skrevet den: 28-Januar-2017 kl. 13:20
Nu har jeg bestemt ikke været fortaler for den blinde forgudelse der var begyndt at herske af oled fra lg herinde på et tidspunkt. Det er dejligt at folk er begyndt at være kritiske og se tingene med egne øjne og ærlige meninger omkring hvad de har købt. Det er jo kkke nogen konkurrence, hvor det gælder om at lige det tv man bar købt er det bedste, sådan ender diskussionerne ofte, en kamp om tit panasonic led og oled. Og hvor der intet dårligt kan siges om produktet fra hver lejrs tilhængere. Dette er på et niveau af dumhed man kkke kan beskrive. Vi kommer ingen vegne. Når brugere her i tråden fortæller ærlige oplevelser md egne tv kan det bruges. Nå. Det jeg vil skge er at jeg har svært ved at tro at lg tv skulle være så dårlige på almindelig tv ift. Det typiske led. Og hothers, din udtalelse omkring at du håber folk fårmløst deres problemer med deres tv er jo. Voldsom. Der er måske en lille fordel til nogen led tv på yousee signal, det er altså ikke nødvndigvis et problem og næmest en fejl på tvet som jeg syns du får det til at lyde. Og måske måske, der er ingen der her kan konkludere at oled er dårligere end dit panasonic på yousee signal,. Der er nogn få brugere der har skrevet noget dårligt om deres billede via yousee og straks piller du de to ud og håber lg oled ejere får løst deres problemer med deres derekte i anførselsetegn tv 😊 Rolig nu. At købe et tv er et kompromis imellem teknologier, den ene teknologi er bedre end den anden på nogen parametre og omvendt. Hvad kan du bedst leve med. Er spørgsmålet du skal stille dig selv. Oled har nogen store fordele som jo gør dem meget interessante og måske med tiden kan de måske overhale led på nogen af de punkter hvor de måske lige nu fører. Det er akkurat kigesom alt andet i livet, man kan sjældent få det hele, det betyder ikke at alt ved det andet er dårligt, tænk på at være gift eller single, tænk på horn højtalere eller almindelige osv. Osv. Find selv på flere , man behøver ikke hade den anden lejr, der er gode og dårlige ting ved næsten alt, og hother dit panasonic er heller ikke perfekt, men jeg er da ovwrbevist om du er gladfor det, selvom du vil sælge det, dunkan godt tåle lidt pjat 😊 , håber med de. E post at folk kan slappe lidt mere af med deres nyindkøbte oled og også at folk herinde kan hjælpe hinanden lidt mere i tv valget, ved at komme med ærlkge betragtninger omkng deres tv istedet for at forsvare det med næb og kløer. Hother kan du sige niget slm helst dårligt omkring billedet på dit panasonic f.eks som vi andre kunne være opmærksom på ? Ligesom nogen brugere her har skrevet ærlkgt omrking deres nye oled tv. Jeg har selv set oled tvet med en fodboldkamp i en fona på et tidspunkt og det var altså ikke så dårligt som der beskrkves her så måske er der lys for enden af tunnelen.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-Januar-2017 kl. 14:13
Træk vejret Japer og lav afsnit med mellemrum.

Som det jeg gør her. Letter læsningen af dit ellers udmærkede indlæg.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 28-Januar-2017 kl. 14:31
@Japer

Jeg ved ikke lige hvordan mit eget TV på "Ind på linjen", men du kan læse om det her:

http://forum.recordere.dk/hothers-pana-tx-65dx900e-nu-kalibreret_topic148175.htmll


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 33
Skrevet den: 28-Januar-2017 kl. 15:23
Ja kampus min tålmodighed slipper op så jeg både skriver rost og forker og tusind andre ting. Så ved det godt og mine forklaringer bliver også tit ikke helt forståelige for jeg gider egentlig ikke skrive det. Så også derfor jeg plejer st sige til mig selv lad nu bare helt være med det. Det prøver heg på, altså at lade vlr. Ja det lyder utroligt


Skrevet af: Bruger udmeldt 33
Skrevet den: 28-Januar-2017 kl. 15:24
De nu der, se nu der. Jamen det er utroligt,


Skrevet af: FNørd
Skrevet den: 28-Januar-2017 kl. 17:12
Det lader til at B6 o.lign. ikke er optimale på analogt signal.

Hvad gør det forkert, er det scalering eller de-interlacing?

Dvdo laver en iScan Micro til 129 $ - den kan dog ikke de-interlace.

Der må være fornuftige løsninger hvis man bruger en YouSee boks i forvejen.

Selvfølgelig ikke optimalt; men vi kan jo også bare vente til der kommer en udgave der virker.

Og spar mig venligst for de der, "det kan ikke passe det skal være nødvendigt"-indlæg, så venter I bare. :)

Mvh FNørd


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 28-Januar-2017 kl. 17:15
Er der nogle som har prøvet at sætte fx yousee DVB-c boks foran tv'et ?

Det kunne jo være DVB-c tuneren i lg som er piv ringe ?


Skrevet af: Bruger udmeldt 33
Skrevet den: 28-Januar-2017 kl. 19:58
Brug rolig yousee boksen, den gør det nogenlunde synes jeg. Men opskalering til 4k må vel ske i tvet går ikkenudfra jeres yousee boks kan outputte i 4k


Skrevet af: Bruger udmeldt 33
Skrevet den: 28-Januar-2017 kl. 21:10
Har nu gået forbi den store oled i butikken et par gange og når den står der og kører med sit demo materiale så,skiller den sig altså ud ift.,de andre skærme. De andre skærme kører så bare tv . Men imponerende ser det ud


Skrevet af: sorenjensendk
Skrevet den: 28-Januar-2017 kl. 23:29

@Bromberg5

Der er ikke så meget man kan gøre forkert når man søger efter kanalerne - det tror jeg ikke man kan gøre forkert.

Det er billedindstillingerne du skal ændre på

Du skal være opmærksom på at dine billed- indstillinger skal indstilles for hhv Live tv og de forskellige Hdmi-indgange.

Jeg har i udgangspunktet valgt indstillingen Ekspert lyst rum og den har jeg så gået ud fra og indstillet videre på under Alle indstillinger - indstillinger for billedstilstand. Der har jeg så indstillet bl.a H-skarphed og V-skarphed - det gjorde en kæmpeforskel på vores tv



Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 28-Januar-2017 kl. 23:35
Japer, både for din egen, og os andres skyld, så tag imod det forslag om, at lave afsnit med mellemrum.
Jeg er sikker på, det er noget, du også vil få stor gavn af, i andre sammenhænge, fremover.

Når det hele er skrevet, som dit indlæg er, er det ganske simpelt umuligt for mig, at læse det, da det hele flyder ud; hvilket jo er synd, specielt, hvis du havde noget spændende på hjerte!

Efter at have skimmet tråden igennem, synes jeg, der tegner sig et billede af, af der er stor forskel på, hvor god tuneren, scaleren er på de 2 OLED-modeller fra LG (B6 og E6).
Nogle lader dog til, at kunne indstille sig ud af problemet.

Som Naiera var inde på, hvis et tv er godt til at vise fodbold, så er det også godt, til at vise film, og omvendt, så jeg vil ikke tildele teknologien bag (OLED), de dårlige oplevelser, der omtales; dog lader det til, at billedbehandlingen i B6, halter en del bagefter, når den ikke modtager et signal i ordentlig kvalitet.

Hvis dette er tilfældet, er det jo en meget vigtig information, som kan være det afgørende punkt for potentielle købere.

Det ville være interessant, at stille de 2 modeller op mod hinanden, både hvor de modtager signalet direkte, men også hvor de modtager signalet gennem en YouSee boks...


-------------
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.









Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 28-Januar-2017 kl. 23:44
Oprindeligt skrevet af sorenjensendk sorenjensendk skrev:


@Bromberg5

Der er ikke så meget man kan gøre forkert når man søger efter kanalerne - det tror jeg ikke man kan gøre forkert.

Det er billedindstillingerne du skal ændre på

Du skal være opmærksom på at dine billed- indstillinger skal indstilles for hhv Live tv og de forskellige Hdmi-indgange.

Jeg har i udgangspunktet valgt indstillingen Ekspert lyst rum og den har jeg så gået ud fra og indstillet videre på under Alle indstillinger - indstillinger for billedstilstand. Der har jeg så indstillet bl.a H-skarphed og V-skarphed - det gjorde en kæmpeforskel på vores tv



Interessant. Hvormeget har du skruet på v & h skarphed?
Enkelt tillægsspørgsmål, indstillinger skal også laves på hver app der er kørende via webos? Et til Netflix og andet til viaplay?


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 29-Januar-2017 kl. 01:19
Nogen der kan fortælle mig hvorfor "sort niveau" og "rigtig biograf" er gråt og ikke til at stille på?

Billed indstillingen er mørkt rum, jeg kan heller ikke ændre på værdierne i "biograf"..


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 29-Januar-2017 kl. 03:28
Wut?


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 29-Januar-2017 kl. 08:20
Det var blevet lidt sent tror jeg:) - håber det giver lidt bedre mening nu.


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 29-Januar-2017 kl. 10:39
Bromberg, prøv Bantams indstillinger i denne tråd

http://forum.recordere.dk/lg-oled65b6-til-19999-kr-i-elgiganten_topic149492_post1507803.html" rel="nofollow - http://forum.recordere.dk/lg-oled65b6-til-19999-kr-i-elgiganten_topic149492_post1507803.html

-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: qpad
Skrevet den: 29-Januar-2017 kl. 12:06
Indhold er ikke modent til OLED og 4K endnu, derfor kan det for langt de fleste ikke svare sig at købe et OLED nu, om 1 til 2 år er udbuddet af kvalitets indhold måske bedre og et OLED 4K vil kunne bruges som det er tiltænkt, også mere end 20 procent af tiden man ser noget på skærmen. 

Giver det god mening ikke at betale 15-25.000 kroner for et tv man kun kan få fuldt udbytte af 20 procent af tiden ? ja det gør det 



 


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 29-Januar-2017 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

Indhold er ikke modent til OLED og 4K endnu,


Men indhold er modent til LCD OG 4K?


Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 29-Januar-2017 kl. 14:18


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 29-Januar-2017 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Bromberg, prøv Bantams indstillinger i denne tråd

http://forum.recordere.dk/lg-oled65b6-til-19999-kr-i-elgiganten_topic149492_post1507803.html" rel="nofollow - http://forum.recordere.dk/lg-oled65b6-til-19999-kr-i-elgiganten_topic149492_post1507803.html


Tak for det:). Jeg havde prøvet dem af tidligere, men besluttede mig for at lave et komplet reset og "tegne på nye papir".
Avforums har et forslag til isf Dark/light, hdr og Dolby vision, som jeg har brugt nu.
Dernæst har jeg set, at jeg IKKE havde aktiveret brug" scanne" og den lille forskel fjernede noget "noise".
Dernæst var jeg ikke opmærksom nok på indstillinger af billede under ALLE inputs og de forskellige kilder der afspilles på de inputs.
Eks Netflix, som har HD, 4K og Dolby vision - det havde jeg fucked up:)
Så idag har jeg et langt bedre billede og nogle farver man skal se før man tror det. Selv fruen har knyttet en kommentar på billedet. Hun kunne i sin tid ingen forskel se på vores Panasonic vt30 og efterfølgeren cx700.(det var ikke med min gode vilje vt30 måtte skrottes) eller andre skærme vi har haft i brug. End ikke sommerhusets gamle grundig 720p HD.
Men oled gjorde alligevel indtryk:)
Jeg vil dog stadig påstå mit cx700 på ren skarphed og "noise" sammenligningen var mere roligt - på antenne signal that is, ikke andre kilder.
Måske jeg havde vendt mig til lcd'ens mindre levende pixels, for når jeg fintænker lidt så er det jeg oplever som støj idag, nok det samme jeg så på plasmaen i sin tid.
Men jeg er glad for det ikke blev 65", det havde været for meget til antenne brug, på lige under 3 meter.


Skrevet af: MfedeN
Skrevet den: 29-Januar-2017 kl. 16:06
Godt at du fandt ud af det. Forhåbentligt bliver billedet endnu bedre, når Yousee hæver bitrate i den nærmeste fremtid :)


Skrevet af: pnhh
Skrevet den: 30-Januar-2017 kl. 10:15
Kan se at folk er både for og imod OLED 4K.

Hvad med LCD 4K. Nogle mener også at deres gamle tv var bedre til Yousee. Nu mere man læser nu mere bliver man,i tvivl om det er nu mit tv skal skiftes.

 Tv er 2011.


-------------
Oppo 93. Lg 55 b6
Audio Classic rørforstærker 2A3. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Fyne Audio F502


Skrevet af: PPD77
Skrevet den: 30-Januar-2017 kl. 10:22
Jeg er en af dem som ikke er overbevist omkring 4K skærmenes evne til at opskalere standard HD tv signal til 4K. Jeg har ikke haft en 4K skærm selv, men har af flere omgange studeret 2016 skærmene med tv signal i Hifi klubben og er ikke imponeret. Og jeg holder stadigvæk fast i at de altså ikke kan levere den samme skarphed i billedet som min 2014 Sony LCD.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 30-Januar-2017 kl. 12:04
Opskalering fra HD til 4K burde være lige ud ad landevejen. Det er hhv. en 2-/3-dobling af pixels.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 30-Januar-2017 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af PPD77 PPD77 skrev:

Jeg er en af dem som ikke er overbevist omkring 4K skærmenes evne til at opskalere standard HD tv signal til 4K. Jeg har ikke haft en 4K skærm selv, men har af flere omgange studeret 2016 skærmene med tv signal i Hifi klubben og er ikke imponeret. Og jeg holder stadigvæk fast i at de altså ikke kan levere den samme skarphed i billedet som min 2014 Sony LCD.

Det burde ellers være ligetil, 720p x 3 = 4k 2160p

Mit Pana 65CX800 har ihvertfald ingen problemer med at opskalere mit Stofa TV signal. Billedet står bedre end mit tildligere Pio plasma, med mere lys/kontrast og mere roligt billede.


Skrevet af: PPD77
Skrevet den: 30-Januar-2017 kl. 14:04
Enig...jeg er også lidt overrasket over de her "problemer" med 4K tv'ene. Men jeg er ikke den eneste som har oplevet dette, som du vil kunne se her på forummet og på Flatpanels. Nu kender jeg ikke så meget til de senere års Pana modeller, men synes at have læst at 2016 Pana modellerne er nogle af dem som klarer opskaleringen rigtig godt.  


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 30-Januar-2017 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af PPD77 PPD77 skrev:

Jeg er en af dem som ikke er overbevist omkring 4K skærmenes evne til at opskalere standard HD tv signal til 4K. Jeg har ikke haft en 4K skærm selv, men har af flere omgange studeret 2016 skærmene med tv signal i Hifi klubben og er ikke imponeret. Og jeg holder stadigvæk fast i at de altså ikke kan levere den samme skarphed i billedet som min 2014 Sony LCD.

Det burde ellers være ligetil, 720p x 3 = 4k 2160p

Mit Pana 65CX800 har ihvertfald ingen problemer med at opskalere mit Stofa TV signal. Billedet står bedre end mit tildligere Pio plasma, med mere lys/kontrast og mere roligt billede.

Så simpel er udregningen nu ikke, at der blot skal ganges med tre.
HD ( ready ) er lig med 1280x720 pixels, som giver et samlet pixeltal på 921.600.
Full HD er lig med 1920x1080 pixels, som giver et samlet pixeltal på 2.073.600.
4K er lig med 3840x2160 pixels, som giver et samlet pixeltal på 8.294.400.
4K er dermed en 9 faktor større end HD Ready / 720p opløsning.



-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 30-Januar-2017 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af PPD77 PPD77 skrev:

Jeg er en af dem som ikke er overbevist omkring 4K skærmenes evne til at opskalere standard HD tv signal til 4K. Jeg har ikke haft en 4K skærm selv, men har af flere omgange studeret 2016 skærmene med tv signal i Hifi klubben og er ikke imponeret. Og jeg holder stadigvæk fast i at de altså ikke kan levere den samme skarphed i billedet som min 2014 Sony LCD.


Så simpelt ser jeg det ikke. Mit cx700 klarede det fint, men stadig et lcd billede der er noget mindre livligt en plasma og oled.
Så 4K diskvalificere ikke et HD signal i sig selv. Der er nok mere tale om at nogle skærme nemmere afslører støj end andre. Ligesom forstærker gør det med lyd.
Opskalering fra eks Blu Ray 1080p til 4K er dog absolut til at se. Så mit behov ville bestemt afgøre mit valg.
Var mit behov udelukkende tv, så fandt jeg et 1080p. Men når film og spil min primære prioritet, så er jeg bestemt ikke ked af 4K og da slet ikke oled.
Opløsning er ikke det store, men farver og lys er i en anden liga.
Nærstuderere lige signalet fra Waoo på på et ks7000 og her der sgu også den støj jeg ser på mit B6v:). Men helt tæt (2 meter) på står det "skåret" skarpere på lcd'en.
Men uanset er oled da den store vinder - i mit hjem.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 30-Januar-2017 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af PPD77 PPD77 skrev:

Jeg er en af dem som ikke er overbevist omkring 4K skærmenes evne til at opskalere standard HD tv signal til 4K. Jeg har ikke haft en 4K skærm selv, men har af flere omgange studeret 2016 skærmene med tv signal i Hifi klubben og er ikke imponeret. Og jeg holder stadigvæk fast i at de altså ikke kan levere den samme skarphed i billedet som min 2014 Sony LCD.

Det burde ellers være ligetil, 720p x 3 = 4k 2160p

Mit Pana 65CX800 har ihvertfald ingen problemer med at opskalere mit Stofa TV signal. Billedet står bedre end mit tildligere Pio plasma, med mere lys/kontrast og mere roligt billede.

Så simpel er udregningen nu ikke, at der blot skal ganges med tre.


Hun mener jo 3 gange på hver led, som giver de 9, du skriver.


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 30-Januar-2017 kl. 15:45
Hvis der står 720p x 3 = 2160p, må resten jo være gætværk, da jeg ikke aner hvad Kampus tror, mener eller ved. Ville næste beregning så have været, at sige1280p x 3 = 3840p ? Ville det have bragt mig nærmere den rigtige opløsning?
Det kan godt være, at du ved eller tror hvad Kampus mener, men det gør jeg ikke. Så derfor er det rigtige regnestykke sat op, så man får det rigtige indtryk af forskellen på opløsningen.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 30-Januar-2017 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Hvis der står 720p x 3 = 2160p, må resten jo være gætværk, da jeg ikke aner hvad Kampus tror, mener eller ved. Ville næste beregning så have været, at sige1280p x 3 = 3840p ? Ville det have bragt mig nærmere den rigtige opløsning?


Øh, ja?!?

1280 * 3 på den ene led. 720 * 3 på den anden = 4K opløsning på 3840 x 2160.

Tredobling på hvert led. 3^2 = 9.

Noget nemmere at regne ud i hovedet, end at skulle gange 3840 med 2160 og dividere med resultatet af 1280 x 720.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 30-Januar-2017 kl. 18:57
Jetex@ Vi benævner ofte de forskellige formater udelukkende med antal vandrette linjer. Derfor dette forenklede regnestykke. Garvede recordere kan vist godt regne ud at der også er en tredobling af lodrette linier. Så kvadratet bliver 3 x 3 = 9 gange større opløsning fra et HD TV signal på 720p til en 4k skærm på 2160p


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 30-Januar-2017 kl. 19:17
Væv ligeså meget der er behov for, et kort og korrekt svar havde været, at der ni dobles når skaleringen / opløsningen går fra 720p til 4K.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 30-Januar-2017 kl. 20:19
Der er vist en flue, der har fået ondt i bagdelen her.


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 31-Januar-2017 kl. 16:25
Yousee har idag lukket deres FM signal i vores antenneforening. Har det i sig selv givet større bitrate?, eller kommer det senere?
Et eller andet er sket med mit signal ihvertfald. Den støj jeg har oplevet er pistvæk og sikke et billede det har haft med sig.

Jeg er tilbøjelig til at tro at det nok er som mange forums har sagt det, at B6V blot "afslører" det støj der måtte være på signalet og mit CX700 blot har været "bedre" til at skjule det - ELLER ikke været godt nok til kunne vise støjen, hvis man kan sige det sådan.



Print side | Luk vindue