Print side | Luk vindue

Kalibrering af LG OLED55B6V - tydelig forskel?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: OLED TV
Forumbeskrivelse: Forum for OLED TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=150239
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 03:09


Emne: Kalibrering af LG OLED55B6V - tydelig forskel?
Skrevet af: khansen
Emne: Kalibrering af LG OLED55B6V - tydelig forskel?
Skrevet den: 09-Februar-2017 kl. 10:19
Hej,

Er der nogen der har erfaringer med at få kalibrereret deres LG OLED55B6V og kan se en meget tydelig forskel? Altså er det pengene værd? samt hvem er gode til det i Jylland (Århus)?

Snakkede også med en fyr hos Hifi klubben og de fraråder den almindelig mand får det gjort da han aldriv vil kunne se forskellen. Til gengæld har de lagt nogen koder ud på deres hjemmeside som nogen af jer måske har forsøgt brugt?
F.eks. slår de alle "filtre" osv fra, hvilket jeg ikke helt forstår for hvorfor skulle LG lave nogen filtre som bare "ødelægger" billedet?

Har læst de lidt ældre snakke omkring dette emne. men syntes det er svær om det er smart at få gjort....gode råd søges derfor Smile



Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 09-Februar-2017 kl. 10:28
Under "Indstillinger af TV" er der en tråd der besvarer dit spørgsmål: Kalibrering af LG Oled 2016


Skrevet af: sokken
Skrevet den: 09-Februar-2017 kl. 14:14
Oprindeligt skrevet af khansen khansen skrev:

Hej,

Er der nogen der har erfaringer med at få kalibrereret deres <span style="font-size: 11px;">LG OLED55B6V </span><span style="font-size: 11px;">og kan se en meget tydelig forskel? Altså er det pengene værd? samt hvem er gode til det i Jylland (Århus)?</span>

Snakkede også med en fyr hos Hifi klubben og de fraråder den almindelig mand får det gjort da han aldriv vil kunne se forskellen. Til gengæld har de lagt nogen koder ud på deres hjemmeside som nogen af jer måske har forsøgt brugt?
F.eks. slår de alle "filtre" osv fra, hvilket jeg ikke helt forstår for hvorfor skulle LG lave nogen filtre som bare "ødelægger" billedet?

Har læst de lidt ældre snakke omkring dette emne. men syntes det er svær om det er smart at få gjort....gode råd søges derfor Smile

Tv-kalibrering.dk har et billede hvor man kan se forskel på Oled


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 10-Februar-2017 kl. 08:20
Oprindeligt skrevet af khansen khansen skrev:

Snakkede også med en fyr hos Hifi klubben og de fraråder den almindelig mand får det gjort da han aldriv vil kunne se forskellen. Til gengæld har de lagt nogen koder ud på deres hjemmeside som nogen af jer måske har forsøgt brugt?

Det har vist sig, at det næsten er umuligt at kopiere indstillinger hørende til justering af hvidbalancen fra TV til TV når det gælder OLED, så du kan ikke bruge deres forslag til ret meget. Det er en temmelig langsommelig affære, at kalibrere OLED og jeg vil anbefale, at du betaler dig fra det.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: khansen
Skrevet den: 10-Februar-2017 kl. 10:21
tak for input....har læst det nævnte tråd igennem og det er giver et godt billede.

Ville nok bare høre fra andre folk om de mener det har gjort en så stor forskel som de skriver det giver?
Den skal jo lige sælges ind til konen :)


Skrevet af: JakobSkaarup
Skrevet den: 10-Februar-2017 kl. 11:03
På torsdag får jeg kalibreret mit, så skal jeg nok give lyd :-)


Skrevet af: khansen
Skrevet den: 10-Februar-2017 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

På torsdag får jeg kalibreret mit, så skal jeg nok give lyd :-)

Hejsa,

Det ville være super pænt af dig at lige vende tilbage....takker!!Clap

Hvem får du det lavet af?


Skrevet af: jake51
Skrevet den: 10-Februar-2017 kl. 11:49
Jeg er glad for, at min LG OLED910 blev kalibreret af tv-kalibrering.dk – har ikke rørt ved indstillinger siden

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson


Skrevet af: JakobSkaarup
Skrevet den: 10-Februar-2017 kl. 13:48
Af tv-kalibrering (Y)


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 10-Februar-2017 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:


Det har vist sig, at det næsten er umuligt at kopiere indstillinger hørende til justering af hvidbalancen fra TV til TV når det gælder OLED, så du kan ikke bruge deres forslag til ret meget.


Generelt kan man jo ikke bare kopiere indstillinger mellem TV af samme model og forvente at de virker lige godt. Der kan være, og er, forskel på panelerne, selvom der altså er tale om identiske modeller.


Skrevet af: JaAndersen
Skrevet den: 10-Februar-2017 kl. 19:59
Kunne være fedt hvis du gad prøve at lægge hifiklubbens anbefalinger ind inden det bliver kalibreret

Og så skrive feedback efter det er kalibreret om forskellen (selvom det selvfølgelig bliver meget subjektivt og næppe særlig videnskabeligt - men spændende )


Skrevet af: JakobSkaarup
Skrevet den: 10-Februar-2017 kl. 21:11
Jeg kører med nogle indstillinger fra avforum og det står rigtig flot. Er dog overbevist om at en kalibrering km trække nogle flere procenter ud af panelet. Jeg synes et så relativt dyrt tv har fortjent en kalibrering


Skrevet af: JakobSkaarup
Skrevet den: 16-Februar-2017 kl. 13:12
Så fik jeg kalibreret mit tv, Thomas er en super fin og kompetent fyr og det er rart nu at vide at mit nye, dyre TV yder det maksimale det kan i min stue. På trods af at jeg kørte med indstillinger hentet fra nettet, var der rigtig meget at hente igennem kalibreringen. Thomas viste mig også resultaterne fra flere kalibreringer som han har lavet på identiske TV og der er signifikant forskel på de indstillinger har skal sætte for at få det ønskede resultat. Dette bekræfter mig i at man IKKE kan bruge indstillinger for hvid balance fundet på nettet, der er man lige så godt tjent med standard indstillingerne. Alt i alt er jeg super tilfreds med at have brugt 1500,- på dette


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 16-Februar-2017 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

Så fik jeg kalibreret mit tv, Thomas er en super fin og kompetent fyr og det er rart nu at vide at mit nye, dyre TV yder det maksimale det kan i min stue. På trods af at jeg kørte med indstillinger hentet fra nettet, var der rigtig meget at hente igennem kalibreringen. Thomas viste mig også resultaterne fra flere kalibreringer som han har lavet på identiske TV og der er signifikant forskel på de indstillinger har skal sætte for at få det ønskede resultat. Dette bekræfter mig i at man IKKE kan bruge indstillinger for hvid balance fundet på nettet, der er man lige så godt tjent med standard indstillingerne. Alt i alt er jeg super tilfreds med at have brugt 1500,- på dette
Stort tilløk med det, du har haft samme oplevelser som jeg - også omkring Thomas, han gør bestemt én  - en hel del klogere Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: khansen
Skrevet den: 16-Februar-2017 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

Så fik jeg kalibreret mit tv, Thomas er en super fin og kompetent fyr og det er rart nu at vide at mit nye, dyre TV yder det maksimale det kan i min stue. På trods af at jeg kørte med indstillinger hentet fra nettet, var der rigtig meget at hente igennem kalibreringen. Thomas viste mig også resultaterne fra flere kalibreringer som han har lavet på identiske TV og der er signifikant forskel på de indstillinger har skal sætte for at få det ønskede resultat. Dette bekræfter mig i at man IKKE kan bruge indstillinger for hvid balance fundet på nettet, der er man lige så godt tjent med standard indstillingerne. Alt i alt er jeg super tilfreds med at have brugt 1500,- på dette


Fantastisk og tak fordi du tog dig tid til at fortælle om din oplevelse. Jeg har nu bestilt Thomas til at kikke forbi mig



Print side | Luk vindue