Print side | Luk vindue

Ny receiver til italienske kanaler

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Satellit TV
Forumbeskrivelse: Canal Digital, Viasat, Astra m.fl. (DVB-S)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=150273
Udskrevet den: 29-April-2024 kl. 02:27


Emne: Ny receiver til italienske kanaler
Skrevet af: morelli
Emne: Ny receiver til italienske kanaler
Skrevet den: 11-Februar-2017 kl. 21:31
Min far har købt en receiver og kort i Italien til at se kodede kanaler fra Italien, i Danmark. Kortet hedder Tivùsat smartcard. Man kunne åbenbart kun købe kortet og receiveren hvis man har adresse og cprnummer i Italien. Så onkel har lagt navn til. Nu er det sådan at tv'et er blevet skiftet ud, og det nye tv har ikke scart, og det er det eneste receiveren fra Italien har. Så vi skal bruge en ny receiver. Kortet kan vel bruges igen, men hvordan undgår vi at tage til Italien og hente en ny receiver hos Onkel.?



Svar:
Skrevet af: Micras19
Skrevet den: 11-Februar-2017 kl. 22:22
Måske I kunne bruge noget ala den her. https://www.av-cables.dk/vga-converter/vga-scart-til-hdmi-converter.html


Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 11-Februar-2017 kl. 22:26
Hvilket TV?
Der kan være billigere alternativer.

-------------
.....


Skrevet af: morelli
Skrevet den: 11-Februar-2017 kl. 22:37
Det ville være synd at bruge en gammel receiver til et helt nyt tv. Ellers tak


Skrevet af: morelli
Skrevet den: 11-Februar-2017 kl. 22:38
Samsung 49" ku 6 serie curved


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 11-Februar-2017 kl. 22:48

Hvis nu der kunne skaffes det rigtige CA modul, så kan der jo modtages direkte på TVet, da det har Sat Timer.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 11-Februar-2017 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af morelli morelli skrev:

Samsung 49" ku 6 serie curved
 
Er der ikke composite tilslutning på? I så fald kan receiverens Scart tilslutning bruges med en simpel og billig adapter.
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 11-Februar-2017 kl. 22:55

Det ville da være langt bedre med kortlæser, så kan der også modtages deres HD kanaler.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 11-Februar-2017 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Det ville da være langt bedre med kortlæser, så kan der også modtages deres HD kanaler.
 
Det er jeg helt enig i, og ellers kan en ny receiver vel bestilles over nettet, medmindre den er til Sky, hvor man heller ikke kan købe løse moduler til.
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 11-Februar-2017 kl. 23:03

Nej, det er ikke SKY Italy, det er en FTV modtager, og efter hvad jeg kunne få ud af en Italiensk hjemmeside, så fås der kortlæser med det kodnings system.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 11-Februar-2017 kl. 23:06
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Nej, det er ikke SKY Italy, det er en FTV modtager, og efter hvad jeg kunne få ud af en Italiensk hjemmeside, så fås der kortlæser med det kodnings system.
 
Hvor ved du fra hvilken modtager det er?
Jeg er ikke så stærk udi det italienske, men det kunne se ud som om modulerne skal parres med Tivusats modtagere.
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 11-Februar-2017 kl. 23:14

Fandt en side på Engelsk der fortæller lidt om det.http://advanced-television.com/2016/11/22/tivusat-to-end-2016-with-3m-active-smart-cards/
Kortlæser https://www.amazon.co.uk/Telesystem-58040110-Tele-System-x/dp/B00IGPVM1W

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: morelli
Skrevet den: 11-Februar-2017 kl. 23:15
Receiveren hedder x dome DS-510 M. Men det vi søger er en ny bedre up-to-date model. HD, hdd, streaming etc. Etc

Composit, scart, omformere osv. til at bruge den eksisterende ønskes ikke, da tv er nyt, og billedet skal være så godt som muligt, og det bliver det ikke med nuværende box


Skrevet af: morelli
Skrevet den: 11-Februar-2017 kl. 23:17
Hvis jeg bruger tv'ets sat tuner, kan kabeltuneren ikke bruges til de danske kanaler. Man kan ikke sætte både sat og yousee til på samme tid


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 11-Februar-2017 kl. 23:21

Jo det kan man, har selv Samsung TV der er en antenne tilslutningen til DVB-C/T og en F Connector til Sattelit, samt seperat Tuner til DVB-C/T og Sattelit.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 11-Februar-2017 kl. 23:22
Hvis  CA modulerne eller kortet ikke skal parres med en af Tivusats bokse, vil jeg naturligvis foreslå en high end boks som den jeg selv har: AX Quadbox HD 2400. Så får du alt det du kan ønske dig.
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 11-Februar-2017 kl. 23:24
Oprindeligt skrevet af morelli morelli skrev:

Hvis jeg bruger tv'ets sat tuner, kan kabeltuneren ikke bruges til de danske kanaler. Man kan ikke sætte både sat og yousee til på samme tid
 
Jo det kan man. Har selv både sat og Stofa på mit TV, som også er et Samsung.
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: morelli
Skrevet den: 12-Februar-2017 kl. 00:55
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af morelli morelli skrev:

Hvis jeg bruger tv'ets sat tuner, kan kabeltuneren ikke bruges til de danske kanaler. Man kan ikke sætte både sat og yousee til på samme tid

 
Jo det kan man. Har selv både sat og Stofa på mit TV, som også er et Samsung.
 
Flemming



Installerede først de danske kanaler. Ville derefter prøve at installere sat kanalerne, og eneste mulighed var at lave en ny autosøgning. Herefter blev alle danske kanaler fjernet.


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 12-Februar-2017 kl. 01:10
Oprindeligt skrevet af morelli morelli skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af morelli morelli skrev:

Hvis jeg bruger tv'ets sat tuner, kan kabeltuneren ikke bruges til de danske kanaler. Man kan ikke sætte både sat og yousee til på samme tid

 
Jo det kan man. Har selv både sat og Stofa på mit TV, som også er et Samsung.
 
Flemming



Installerede først de danske kanaler. Ville derefter prøve at installere sat kanalerne, og eneste mulighed var at lave en ny autosøgning. Herefter blev alle danske kanaler fjernet.
 
DVB-C kanalerne og DVB-S kanalerne kan ikke ligge i samme kanalliste. Du skal derfor lave to kanalsøgninger mens TVet er indstillet i henholdsvis kabel og sat mode. Så får du en kanalliste for kabel og en for sat. Når du så skal se dem, skal du ind i det pågældende mode.
 
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: morelli
Skrevet den: 12-Februar-2017 kl. 01:29
Installerede først de danske kanaler. Ville derefter prøve at installere sat kanalerne, og eneste mulighed var at lave en ny autosøgning. Herefter blev alle danske kanaler fjernet.[/QUOTE]
 
DVB-C kanalerne og DVB-S kanalerne kan ikke ligge i samme kanalliste. Du skal derfor lave to kanalsøgninger mens TVet er indstillet i henholdsvis kabel og sat mode. Så får du en kanalliste for kabel og en for sat. Når du så skal se dem, skal du ind i det pågældende mode.
 
 
Flemming
[/QUOTE]

Som jeg læser det på tivusats hjemmeside, skal et tv være tivusat certificeret, for at man kan bruge et ca modul og kort. Det er et Elgiganten Samsung tv næppe. Så ovenstående er vist lige meget

så en tivusat godkendt receiver er måske vejen frem, men så kan man garanteret ikke bruge deres 3 uhd kanaler, for jeg tvivler på at det er lavet i en receiver


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 12-Februar-2017 kl. 08:46
Oprindeligt skrevet af morelli morelli skrev:


Som jeg læser det på tivusats hjemmeside, skal et tv være tivusat certificeret, for at man kan bruge et ca modul og kort. Det er et Elgiganten Samsung tv næppe.


Det kan det nu sagtens være alligevel. Samsung laver jo ikke kun en TV model til det danske marked.
De forskelle der måtte være mellem en dansk og en italiensk model har næppe noget med CI interfacet at gøre. Jeg synes du skal undersøge det nærmere hos Tivusat.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 12-Februar-2017 kl. 09:02
Oprindeligt skrevet af morelli morelli skrev:


så en tivusat godkendt receiver er måske vejen frem,


Eller en Linux receiver som f.eks. den jeg har foreslået.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: beatmore
Skrevet den: 12-Februar-2017 kl. 11:56
Kan se på nettet at de bruger Nagravision kodning, det er nok ikke nemt at få et CI modul til i danmark, du kan købe dem på ebay.

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2047675.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.XTivusat+ci+module.TRS0&_nkw=Tivusat+ci+module&_sacat=0" rel="nofollow - http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2047675.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.XTivusat+ci+module.TRS0&_nkw=Tivusat+ci+module&_sacat=0


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 12-Februar-2017 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af beatmore beatmore skrev:

Kan se på nettet at de bruger Nagravision kodning, det er nok ikke nemt at få et CI modul til i danmark, du kan købe dem på ebay.

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2047675.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.XTivusat+ci+module.TRS0&_nkw=Tivusat+ci+module&_sacat=0" rel="nofollow - http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2047675.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.XTivusat+ci+module.TRS0&_nkw=Tivusat+ci+module&_sacat=0


Der er også mange tyske sat/TV forhandlere der har dem.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: morelli
Skrevet den: 12-Februar-2017 kl. 16:05
Tror jeg hopper på den fra Ebay til 29 Euro. Hvis det ikke virker, er det jo ikke en formue der går tabt. 
På Tivusats hjemmeside kan man checke kompatibiliteten mellem ca modulerne og tv'ene. Det der kommer tættest på den danske model er UE49KU6670UXZT. Min er UE49KU6675UXXE. 
U for LED
E for Europa
49 for størrelsen
KU for UHD 2016 model
6 for serie 6
resten er så forskellen:
0 vs 5 må være farven
UXZT vs UXXE er det mon de indbyggede tunere??

Så mon ikke ca modulet fra Ebay passer? Det er det samme der er på Tivusats hjemmeside.

Nu er det vel ikke sådan så udbyderen kan blokkere/låse et eller andet, ligesom man kan simlåse en telefon, eller regionslåse en dvd?



Skrevet af: fltk
Skrevet den: 12-Februar-2017 kl. 16:40
Det er ikke 29 euro, men 29 pund - dog stadig ikke en formue.
Da det ikke er et CI+ modul skulle der ikke være fare for at udbydere kan lave begrænsninger.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Jever
Skrevet den: 12-Februar-2017 kl. 18:09
Jeg har selv denne, og på den har jeg modtaget Canal Digital, Viasat via sattelit, samt Boxer via antennen.
Den er ret alsidig.
Men om den lige præcis vil virke med de Italienske kanaler ved jeg ikke, men med et parret Cam modul burde det kunne.

https://www.power.dk/tv-og-billede/digitalt-tv-og-parabol/sab-titan-iii-hd-combo-receiver-s907/p-246106/" rel="nofollow - https://www.power.dk/tv-og-billede/digitalt-tv-og-parabol/sab-titan-iii-hd-combo-receiver-s907/p-246106/


Skrevet af: morelli
Skrevet den: 16-Februar-2017 kl. 17:13
Har modtaget cam modulet. Sat det i tv'et, og alt virker perfekt. Kan både se antenne kanaler, og satellit kanaler. Kodede kanaler samt ukodede. Tak til alle der hjalp med at finde den rette løsning


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 16-Februar-2017 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af morelli morelli skrev:

Har modtaget cam modulet. Sat det i tv'et, og alt virker perfekt. Kan både se antenne kanaler, og satellit kanaler. Kodede kanaler samt ukodede. Tak til alle der hjalp med at finde den rette løsning


Super. Du fik den bedste løsning til den laveste pris.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100



Print side | Luk vindue