Print side | Luk vindue

iPhone forsvundet hos reparatør

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=150386
Udskrevet den: 25-April-2024 kl. 16:24


Emne: iPhone forsvundet hos reparatør
Skrevet af: Plex
Emne: iPhone forsvundet hos reparatør
Skrevet den: 20-Februar-2017 kl. 13:41
Hej
 
Mikrofonen går i stykker i min fars iPhone 6, og vi vælger at give den en chance hos mytrendyphone. Efter en uges tid, kommer der en mail om, at den er repareret og afsendt - men ingen tracking informationer. Nu er der gået yderlige en uge, og firmaet kan ikke oplyse tracking nummer.
 
Hvordan er man stillet, og hvor lang tid er rimeligt at vente?
 
Går ud fra, at de skal erstatte telefonen, såfremt de ikke kan dokumentere, at de har sendt telefonen tilbage?



Svar:
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 20-Februar-2017 kl. 15:35
En uge må være nok

De må da have noget på hvordan den er sendt og med hvem .

Snak med dem og find en løsning.


Skrevet af: dieseldk
Skrevet den: 20-Februar-2017 kl. 20:03
Med mindre I har aftalt at den skal sendes retur uden tracking, eller det måske står beskrevet i deres betingelser at det er sådan de gør på kundens ansvar, vil jeg da mene at den er deres ansvar fra de modtager den til du modtager den igen. Så de må tage bøvlet med deres fragt firma og erstatte telefon over for dig hvis den ikke dukker op ret hurtigt.


Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 20-Februar-2017 kl. 21:22
Jeg kan se på deres side at de har 3 forskellige fragt muligheder, PD uden omdeling, PD med omdeling og GLS pakkeshop, alle 3 indebærer T&T


Skrevet af: Snavsi
Skrevet den: 20-Februar-2017 kl. 22:57
MTP sender da altid med T&T



-------------
Hjemme Bio
NAD T778
Blueray Dune HD Max
Front    B&W CM7
Center   B&W CM Centre 2
Sub B&W ASV 10CM
Bag/surr. Jamo Apollo 5
Projektor Sony VPL-HW40
Lissau 90" True Colour


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 20-Februar-2017 kl. 23:09
Det er lidt uklart hvad der er sket.

Du siger at de ikke kan give tracking nummer.

Men hvad aftalte i så?


Skrevet af: Wolff
Skrevet den: 21-Februar-2017 kl. 12:56
Præcis som dieseldk skriver: Det kan aldrig være dit problem, medmindre der står beskrevet at de sender uden T&T eller i har indgået en aftale derom. 

MEN i følge købeloven:



Skrevet af: Nicolait
Skrevet den: 21-Februar-2017 kl. 20:37
Der mangler lidt oplysninger fra ts, men jeg antager følgende: telefonen er over 2 år gammel, hvorved vi er udenfor reklamationsretten, eller telefonen er ikke blevet indleveret hos sælger, men derimod en reparatør, i dette tilfælde mytrendyphone.

Der er således tale om en tjenesteydelse, hvorfor købelovens regler kun finder analogt anvendelse i visse tilfælde.
Levering er sket af den oprindelige sælger af telefonen på retmæssig måde, hvorfor spørgsmålet ikke handler om retmæssig levering.

Ved indlevering til reparation uden for købelovens regler er det ens egen forsikring der dækker tilfælde af varens hændelige undergang hos reparatøren eller i transit til og fra denne, medmindre reparatøren har handlet ansvarspådragende.
Forsvinding i posten eller tyveri under transporten, hvor man ikke kan bebrejde reparatøren, skal ikke dækkes af denne, men eventuelt ens eget forsikringsselskab.

Læs eventuelt mere her:
http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raad/Forbrugerleksikon/skader?tc=740F1814A3D24C089538501A55EC0D6A


Skrevet af: Plex
Skrevet den: 21-Februar-2017 kl. 22:19
Telefonen dumpede ind af døren i dag - en uge efter den første mail om forsendelse kom. Via pakkenummeret kan det ses, at den først blev sendt i går. Sløvt og ikke særligt profesionelt, at de ikke kunne redegøre for den.

Hvad værre er, er lyden i mikrofonen er elendig, så det var intet værd at undvære mobilen i 2 uger, og tilmed 500kr fattigere, når fragt medregnes.

De vil sikkert ikke refundere noget, men sikkert er, at det var første og sidste gang hos mtp.

Nogen der kan anbefale en series reparatør i det midtjyske. Hvad med repmobil?

%20" rel="nofollow - https://www.repmobil.dk/reparationer/apple-iphone/iphone-6


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 21-Februar-2017 kl. 23:34
Det skal du da klage over.

Jeg ville forlange at få pengene retur.


Skrevet af: Nicolait
Skrevet den: 21-Februar-2017 kl. 23:36
Oprindeligt skrevet af Plex Plex skrev:

Telefonen dumpede ind af døren i dag - en uge efter den første mail om forsendelse kom. Via pakkenummeret kan det ses, at den først blev sendt i går. Sløvt og ikke særligt profesionelt, at de ikke kunne redegøre for den.

Hvad værre er, er lyden i mikrofonen er elendig, så det var intet værd at undvære mobilen i 2 uger, og tilmed 500kr fattigere, når fragt medregnes.

De vil sikkert ikke refundere noget, men sikkert er, at det var første og sidste gang hos mtp.

Nogen der kan anbefale en series reparatør i det midtjyske. Hvad med repmobil?

%20" rel="nofollow - https://www.repmobil.dk/reparationer/apple-iphone/iphone-6


Skod at den ikke er blevet ordnet rigtigt, men trods alt positivt at I har fået den tilbage. Jeg bor desværre i København, så med hensyn til reparatør er jeg ikke til megen hjælp.


Skrevet af: Plex
Skrevet den: 22-Februar-2017 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Det skal du da klage over.

Jeg ville forlange at få pengene retur.

Det vil vi prøve...

Vi valgte reparationssted udfra størrelsen af butik og anmeldelser på trustpilot. Selfølgelig kan alle fejle, men er alligevel ked at situationen. Så meget bøvl og en dårlig oplevelse tilmed.

Han vil indlevere den hos repmobil nu, som kan lave den mens han venter. De mener i øvrigt, at MTP måske har glemt at fjerne den plast der sidder hen over en ny mikrofon - pinligt, hvis det bare er det.






Skrevet af: xane
Skrevet den: 22-Februar-2017 kl. 19:52
ellers prøv http://www.helloo.dk/
de ligger i århus 


Skrevet af: Mring
Skrevet den: 22-Februar-2017 kl. 21:28
Har gode erfaringer med www.number1service.dk
De ligger også i Aarhus og tilbyder en lånemobil. Har walk-in værksted, så hvis de har reservedele på lager kan den laves på stedet.



Print side | Luk vindue