Print side | Luk vindue

Se DK priserne på Panasonic OLED TV

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: OLED TV
Forumbeskrivelse: Forum for OLED TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=150457
Udskrevet den: 07-Februar-2025 kl. 11:27

Emne: Se DK priserne på Panasonic OLED TV
Skrevet af: Hother
Emne: Se DK priserne på Panasonic OLED TV
Skrevet den: 24-Februar-2017 kl. 19:35
Så er der priser på Panasonic´s kommende OLED TV for 2017.

Jeg har fundet priserne på Panasonic Centrenes hjemmeside

65EZ1000, pris 52.999

65EZ950, pris 45.999

55EZ950, pris 27.999

https://www.panasoniccenter.dk/produkter/tv/oled-tv/panasonic-65-ez950-4k-oled-tv.htm

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Svar:
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 24-Februar-2017 kl. 19:39
Link service så det er nemmere på tablet

https://www.panasoniccenter.dk/produkter/tv/oled-tv/panasonic-65-ez950-4k-oled-tv.htm" rel="nofollow - Link til pris

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 24-Februar-2017 kl. 19:40
Så kan jeg lige nå at spare sammen

Skrevet den: 24-Februar-2017 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Link service så det er nemmere på tablet

https://www.panasoniccenter.dk/produkter/tv/oled-tv/panasonic-65-ez950-4k-oled-tv.htm" rel="nofollow - Link til pris

Mange tak HansSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 24-Februar-2017 kl. 19:42
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Så kan jeg lige nå at spare sammen

Jo, men jeg er stadig i syv sind. Dels er jeg jo særdeles tilfreds med det jeg har, og dels er jeg ikke så meget for OLED og faren for Burn-in m.v. Jeg ved det sørme ikke for med mit TV-brug tror jeg såmænd ikke jeg vinder noget specielt.

Men sørme skal jeg kigge på Pana OLEDTongue  

-------------

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 24-Februar-2017 kl. 20:41
Der kommer vel også et nyt LED du kan købe fra Panasonic.

Skrevet den: 24-Februar-2017 kl. 20:46
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Der kommer vel også et nyt LED du kan købe fra Panasonic.
Nej, jeg køber ikke nyt LED, når det som jeg har er så fremragende. 

-------------

Skrevet af: Bruger udmeldt 33
Skrevet den: 24-Februar-2017 kl. 21:28
65" oled i panasonic det blover pebret tror jeg

Skrevet den: 24-Februar-2017 kl. 21:30
All inclusive 48.000kr

Skrevet den: 24-Februar-2017 kl. 21:30
Indebærer det så også en lille kalibrering

Skrevet den: 24-Februar-2017 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af Japer Japer skrev:

Indebærer det så også en lille kalibrering

Det kan jeg ikke forestille mig. Det skulle dog ikke undre mig hvis TV´et er fornuftigt indstillet fra fabrikken. En egentlig kalibrering vil dog kun gøre billedet endnu bedre  - vil jeg tro.

-------------

Skrevet af: PPD77
Skrevet den: 24-Februar-2017 kl. 21:46
Av av....det er altså en hidsig pris...

Skrevet den: 24-Februar-2017 kl. 22:34
Man må jo håbe de falder ligeså meget i pris som lgs oled gør

Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 25-Februar-2017 kl. 07:05
Typisk Panasonic at pumpe priserne så kunstigt op. De får det svært med de priser.

Skrevet af: HomeTheater
Skrevet den: 25-Februar-2017 kl. 07:08
Priserne på LG oled 2016,var nu også temmelig høje, men det gik hurtigt ned af bakke. Så det sker forhåbentlig også med panasonic, ellers sælger de jo bare ikke nogen oled tv, med mindre at de er meeeget bedre end de andre billigere oled tv.

-------------
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra

Skrevet af: Potter
Skrevet den: 25-Februar-2017 kl. 08:28
I 2017 er der en del flere tv fabrikanter på banen med OLED, dog er alle jo med samme panel men med forskellige motorer/ elektronik og design, og det er her det bliver spændende. 
Personlig tror jeg at Sony kommer til at sparke r.. hvad teknik og billedet angår, meeeen jeg begynder at få små nykker omkring B&O, jeg har altid haft en forkærlighed for Bang og Olufsen og deres tv, desværre ikke siden deres CRT modeller, men det bliver spændende at se hvad de formår at få ud af et OLED Panel.

Jeg tror der bliver lagt op til en pris fight af de helt store på OLED sidst i 2017, og Panasonic bliver desværre nok ikke den store vinder her i dk.

-------------
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin

Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 25-Februar-2017 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

I 2017 er der en del flere tv fabrikanter på banen med OLED, dog er alle jo med samme panel men med forskellige motorer/ elektronik og design, og det er her det bliver spændende. 
Personlig tror jeg at Sony kommer til at sparke r.. hvad teknik og billedet angår, meeeen jeg begynder at få små nykker omkring B&O, jeg har altid haft en forkærlighed for Bang og Olufsen og deres tv, desværre ikke siden deres CRT modeller, men det bliver spændende at se hvad de formår at få ud af et OLED Panel.

Jeg tror der bliver lagt op til en pris fight af de helt store på OLED sidst i 2017, og Panasonic bliver desværre nok ikke den store vinder her i dk.

Hvis et Panasonic 65" OLED koster fra 48.000,- så tør jeg slet ikke tænke på hvad et B&O OLED kommer til at koste i den størrelse!!

-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414

Skrevet den: 25-Februar-2017 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af HomeTheater HomeTheater skrev:

Priserne på LG oled 2016,var nu også temmelig høje, men det gik hurtigt ned af bakke. Så det sker forhåbentlig også med panasonic, ellers sælger de jo bare ikke nogen oled tv, med mindre at de er meeeget bedre end de andre billigere oled tv.
Jeg tror ikke, at man vil se Panasonic - eller Sony for den sags skyld følge LG ned i pris. Jeg forstår ikke rigtigt, at LG kan sælge deres OLED TV til de priser vi ser. Der jo mange instanser, og som skal tjene penge på et produkt, inden at TV´et når din stue.

Jeg er godt klar over, at man skal have solgt 2016 produktionen, men alligevel, for mig hænger priserne ikke sammen.

Om Panasonic er så meget bedre end f.eks. LG, ved jeg reelt ikke på nuværende tidspunkt. Men det skulle ikke undre mig, at Panasonic´s billedesystemer er bedre, og måske mere "Gennemarbejde" forinden en lancering af deres TV. Time will showSmile 

-------------

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 25-Februar-2017 kl. 11:43
Det ville da være dumt at sælge TV OLed med tab, så knækker de nakken ligesom Pioneer gjorde. Det må være fordi det er BILLIGT at fremstille, og så heller ikke holder særligt længe.

Skrevet den: 25-Februar-2017 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det ville da være dumt at sælge TV OLed med tab, så knækker de nakken ligesom Pioneer gjorde. Det må være fordi det er BILLIGT at fremstille, og så heller ikke holder særligt længe.
Det kan vi ikke være uenige om.

-------------

Skrevet af: Potter
Skrevet den: 25-Februar-2017 kl. 14:04
Der kan ikke være nogen tvivl om hvem der har fat i den fede ende. LG er alene om produktionen af OLED paneler, så er stien jo ligesom lagt nu når flere førende mærker skal producere OLED tv.
Der er ingen af os der realt kender de faktiske priser og omkostninger, men tror mig, jeg tror bestemt ikke LG sætter penge til, mængden af solgte enheder og sikkert lavere produktionsomkostninger end Sony og Panasonics, så bør man jo står som en stærk spiller, og man bliver endnu stærkere når man også levere paneler til sine konkurrenter.
Samsung - LG - Sony ligger henholdsvis 1, 2 og 3 som de mest solgte led tv World wide, Panasonic er faktisk nede som nummer 7, overgået af mærker som Vizio og Micromax. Panasonic har tidligere ligget lige bag efter Sony. Men jeg tror efter at Panasonic stoppet Plasma produktion faldt deres salg til det omkring det halve, i 2015 var deres shipments nede på 2.89% af marked iflg. statista.com Samsung ligger støt lige over 20% og LG 12-13%.  

Om elektronikken, altså selve holdbarheden er direkte ringere i LG fremfor f.eks. Panasonic Sony etc. tror jeg simpelthen ikke på når, slet ikke når vi ser på mængden der er/ bliver solgt.

-------------
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin

Skrevet af: Thomas Jensen
Skrevet den: 25-Februar-2017 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Tænk, jeg synes bestemt, at jeg har læst dén før...

-------------
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3

Skrevet den: 25-Februar-2017 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Tænk, jeg synes bestemt, at jeg har læst dén før...
Det har du bestemt ret i. Jeg lider af en indgående nysgerrighed for de nye TV - hvert år. Sådan er det. Men summa summarum, der bliver ikke købt et nyt LED i denne omgangWink 

-------------

Skrevet den: 25-Februar-2017 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Om elektronikken, altså selve holdbarheden er direkte ringere i LG fremfor f.eks. Panasonic Sony etc. tror jeg simpelthen ikke på når, slet ikke når vi ser på mængden der er/ bliver solgt.

Holdbarheden kan du se om et til to år.Smile

-------------

Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 25-Februar-2017 kl. 16:45

Det ville da være dumt at sælge TV OLed med tab, så knækker de nakken ligesom Pioneer gjorde. Det må være fordi det er BILLIGT at fremstille, og så heller ikke holder særligt længe.[\b]

Du gætter...

Skrevet den: 25-Februar-2017 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Det ville da være dumt at sælge TV OLed med tab, så knækker de nakken ligesom Pioneer gjorde. Det må være fordi det er BILLIGT at fremstille, og så heller ikke holder særligt længe.[\b]

Du gætter...

Tjah, ser ikke LG TV i det hele taget, som værende et TV man har ret længe, men jeg kan jo tage fejl.

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 25-Februar-2017 kl. 17:10
Rasmus Larsens bud er,at priserne tildels afspejles af LG fabrikkernes produktionskapacitet . Først når de nye fabrikker skydes igang, vil det få positiv virkning på priserne .Lige nu og måske `17 ud vil efterspørgslen være temmelig stor ifht hvad man kan producere. . . 

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm

Skrevet den: 25-Februar-2017 kl. 18:08
Hvad koster sonys 65 så

Skrevet af: Søren Ingemann
Skrevet den: 25-Februar-2017 kl. 18:20
Super. Så er ypperstepræsterne/pensionisterne igen på banen med deres helt igennem udokumenterede påstande.

Det tegner til at blive en underholdende tråd.

Skrevet af: nesager
Skrevet den: 25-Februar-2017 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af Søren Ingemann Søren Ingemann skrev:

Super. Så er ypperstepræsterne/pensionisterne igen på banen med deres helt igennem udokumenterede påstande.

Det tegner til at blive en underholdende tråd.

Hej.
Og den bliver nok ikke mindre af denne kommentar.
Mvh

Skrevet af: qpad
Skrevet den: 25-Februar-2017 kl. 19:52
Med de priser der... ja så beholder jeg mit fantastiske pioneer, det bliver nok ikke før om et års tid at OLED priserne vil finde et mere "naturligt" leje ? 

Skrevet den: 25-Februar-2017 kl. 20:02
Nej 22.000kr for so t top of the art oled 65" så er vi klar og så sat ned til 6500kr på januar udsalg så er vi helt klar

Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 25-Februar-2017 kl. 20:51
Prisen på deres 55" passer overens med eksempelvis Philips POS901, men Pana har så et 2017-panel, hvor Philips har et 2016-panel, så med dét i mente, så er prisen ikke absurd. Det er klart, at LG har en enorm fordel, da panelerne er deres og dermed kan de sælges noget billigere. Konkurrenterne må dermed skille sig ud på noget andet, hvor Panasonic har deres billedmotor. De har dog ikke bevægelseshåndteringen på deres side, så man kan håbe de har arbejdet lidt med det siden sidste generation.

Jeg har Philips POS901 stående lige nu og det kan altså lade sig gøre at arbejde lidt videre med den råvare LG leverer, hvilket vi også så på Panasonics første OLED-model.

Jeg ser bestemt ikke LGs pris på 25.000 kr for deres E6 model, som ekstrem set i forhold til hvad du får, så hvis konkurrenterne kan ende i samme område på udsalg, så skal det nok blive spændende.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet

Skrevet af: Jonas Baadsgaard
Skrevet den: 26-Februar-2017 kl. 09:03
Du betaler for funktioner og design i dag ved køb af elektronik. Kvaliteten er mere eller mindre den samme. Og generelt dårligere end førhen. Tilgengæld er priserne så meget meget lavere. 

Selvfølgelig kan der være en forskel i selve samlingen af tv'et og enkelte småkomponenter, men det er minimalt.

Et samlebånd på LG's fabrik laver paneler laver i forskellige størrelser i én kvalitet. 
Skulle man stoppe en produktion for at lave en anden kvalitet, det ville ikke kunne betale sig.

At LG er billigere skyldes de producerer til dem selv, og har kæmpe fabrikker. Dvs prisen på hvert enkelt panel er lavere. Panasonic og B&O køber fra LG, hvilket vil sige at der kommer et ekstra led der skal tjene penge før tv'et rammer forbrugeren.
Samtidig er Panasonic og Sony med til at betale for at LG's tv dermed bliver billigere :)

-------------
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD

Skrevet den: 26-Februar-2017 kl. 10:03
Og det tror du selv på. Prøv at overføre det på bærbare computere, hvordan så markedet så ud. Der ER forskel!

Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 26-Februar-2017 kl. 10:22
Selvfølgelig er der kvalitetsforskelle - hvilket bl.a. også fejlraterne viser. Og så kan jeg se, at Jonas ikke helt ved, hvordan firmaer er skruet sammen i dag...

M.v.h.

Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 26-Februar-2017 kl. 10:55
Når alle andre skal købe paneler fra LG kunne man frygte at de må spare andre steder for at bevare konkurrenceevnen, eller også lade det koste det mere for den samme kvalitet.

Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 26-Februar-2017 kl. 11:15
Jeg har alle dage været glad for Panasonic, men aldrig lcd. Uanset, så er Panasonic da snart udelukkende et niche produkt.
De er lækre, men skal man ikke være mere end "Apple"loyal for at tage de priser til sig?

Skrevet den: 26-Februar-2017 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg har alle dage været glad for Panasonic, men aldrig lcd. Uanset, så er Panasonic da snart udelukkende et niche produkt.
De er lækre, men skal man ikke være mere end "Apple"loyal for at tage de priser til sig?
Næh, sådan føler jeg det ikke ikke når jeg vælger Panasonic. Jeg vælger meget gerne noget som jeg synes er bedre og mere gennemarbejdede end almindelige "Folke produkter".Smile

-------------

Skrevet den: 26-Februar-2017 kl. 11:25
Igen - Det er ikke sådan moderne virksomheder fungerer! LG Displays er et selvstændigt selskab, som skal lave sit eget overskud. Så er det ligemeget om kunden hedder Sony, Panasonic eller.....LG! Den rabat LG's fladskærmsdel får, er mængderabat, da de køber LANGT flere displays end de øvrige producenter.

M.v.h.

Skrevet den: 26-Februar-2017 kl. 11:33
Bromberg.

Hvis du ikke er glad for Panasonic LCD, så skyldes et at du ikke har set de seneste generationer. Jeg er glad for mit, som f.eks. ikke er sovset ind i Android-TV, som f.eks. Sony. Jeg er glad for at mit Panasonic ikke er lige så ustabil som Samsung (har været).

Det som er problemet er, at et faldskærms-TV i dag er alt, alt for billigt. De burde alle koste det, som Panasonics skærme koster. Ellers kan producenterne ikke tjene penge på skærmene. Det sker ikke i dag = producenter lukker for TV-produktionen og skærer konstant hjørner, med ringere kvalitet til følge - med forbrugeren som taberen.

Men jeg er enig, jeg frygter også lidt, at folk ikke vil betale for den kvalitet Panasonic laver, og de derfor også forsvinder fra TV-markedet...

M.v.h.

Skrevet den: 26-Februar-2017 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Bromberg.

Hvis du ikke er glad for Panasonic LCD, så skyldes et at du ikke har set de seneste generationer. 

M.v.h.

Jeg er særdeles enig. Den forskel har jeg forsøgt at gøre folk opmærksom på længe. Folk er fulde af fordomme som forlængst er historie. Det fortæller i det mindste mig meget om, hvor lidt seriøse folk er i, at følge udviklingen - det er langt mere interessant at fyre fordomme af.

Jeg synes nærmest at det er uhyggeligt at folk er så fokuseret på priser, og ikke kvalitet - og ejerglæde.

-------------

Skrevet af: nesager
Skrevet den: 26-Februar-2017 kl. 12:04
@Hother.
og ejerglæde.
Hvorfor skifter du så TV hele tiden Wink
Mvh.

Skrevet den: 26-Februar-2017 kl. 12:06
Jeg har haft cx700 det er da det bedste lcd jeg har haft, bestemt. Men jeg har aldrig været glad for teknikken og det var heller ikke med mine gode vilje jeg  anskaffede mig det. Mit plasma stod af og jeg skulle have noget andet:).
Plasma var iøvrigt også fra Panasonic og selv før fladskærmenes tid var det foretrukne også Panasonic.
Det jeg mente var også at priserne nu udskiller sig så meget fra øvrige fabrikater, at dem de skal sammenligne sig med er eks lowe og andre i det segment.
Jeg er helt med på at det kan være priserne fra andre der er helt skæve, eller at det ER priserne der er lave, men det er slutforbrugeren vel ligeglad med. Panasonic har nu bare bevæget sig så meget op i pris at kundetyper som jeg selv hopper fra.

Jeg skal lige sige at jeg da syntes mit cx700 leverede et flot billede (har jeg også argumenteret for i anden tråd tidligere). Det er bare et andet billede end eks plasma. Andre tidligere plasmafolk vil da også bekræfte det formentlig. De var nok blevet på plasma såfremt det stadig var i handel.
Så lcd kan sagtens levere flotte billeder - bestemt. Men det har stadig sine begrænsninger. Selvfølgelig alt efter behov og forbrug.
Jeg har set cx800 serien (kalibreret) og til min smag er jeg by far langt gladere for mit billede på hvad nogen vil kalde low end oled b6 i alle henseender.
En 55" Panasonic uden Dolby vision er dyrere end oled 65 lg med hele paletten.
Side om side er jeg ikke i tvivl om at Panasonics oled performer bedre end lg's ditto. Men også med en prisseddel der er dobbelt så høj - men jeg tør godt gætte på forskellen er i det små.
At hother og andre syntes det ER mereprisen værd er da helt ok og jo blot smagssag, men menigmand dropper Panasonic (er min påstand).

Skrevet den: 26-Februar-2017 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

@Hother.
og ejerglæde.
Mvh.
Nysgerrighed og ejerglæden over at have noget af det bedsteWink

-------------

Skrevet den: 26-Februar-2017 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

@Hother.
og ejerglæde.
Mvh.

Ejerglæde handler ikke om, hvor længe man har et produkt.

M.v.h.

Skrevet den: 26-Februar-2017 kl. 13:09

Jeg har haft cx700 det er da det bedste lcd jeg har haft, bestemt. Men jeg har aldrig været glad for teknikken...

Panasonics "teknik" er jeg glad for, da jeg mener de laver god kvalitet. Men LCD "teknologien" er jeg også modstander af - eller ulemperne ved den.

Det jeg mente var også at priserne nu udskiller sig så meget fra øvrige fabrikater, at dem de skal sammenligne sig med er eks lowe og andre i det segment.

Jeg er så ikke helt enig. Ja, på topmodellerne er vi oppe i Loewe priser. Men bare vent, Sony's top-OLED vil garanteret også starte i de luftlag.
Panasonic laver TV i stort set alle prisklasser. Og går man udenom topmodellerne, mener jeg at Panasonic er både konkurrencedygtig og et godt valg, i mellemklassen, hvor langt de fleste TV sælges.

Jeg er helt med på at det kan være priserne fra andre der er helt skæve, eller at det ER priserne der er lave, men det er slutforbrugeren vel ligeglad med.

Ja, slutbrugeren kan være ligeglad, men skal så også selv leve med resultatet - ringere tv, med ringere holdbarhed, fra færre producenter = mindre konkurrence.

Jeg har set cx800 serien (kalibreret) og til min smag er jeg by far langt gladere for mit billede på hvad nogen vil kalde low end oled b6 i alle henseender.
En 55" Panasonic uden Dolby vision er dyrere end oled 65 lg med hele paletten.

Vi er slet ikke uenige om, at OLED-teknologien performer bedre, og det er dejligt at se, at priserne er kommet ned i et spiseligt leje. Og jeg er også enig i, at jeg aldrig kunne drømme om at købe top-model LCD'er - uanset producent - når en bedre billedteknlogi fås til færre penge.
Jeg mener dog stadig ikke at Panasonic prissætter der top-LCD'er forkert. Blot at der ikke tidligere har været et alternativ, efter plasmas exit. Det kommer så nu, i form af OLED. Og her vil priserne også falde, når Panasonic har fået betalt udviklings- og produktionsomkostningerne.

Side om side er jeg ikke i tvivl om at Panasonics oled performer bedre end lg's ditto. Men også med en prisseddel der er dobbelt så høj - men jeg tør godt gætte på forskellen er i det små.

Så er der så den usynlige faktor - kvalitet/levetid på apparaterne. Det kan ikke ses direkte, men koster også ekstra.

At hother og andre syntes det ER mereprisen værd er da helt ok og jo blot smagssag, men menigmand dropper Panasonic (er min påstand).

Enig! Danskerne er blevet et krejler folkfærd, uden jordbindelse omkring hvad ting koster..

M.v.h.

Skrevet den: 26-Februar-2017 kl. 13:12
Sørgelig tendens! Man vil godt ha en masse funktioner og mange tomner. Men betale prisen - næh næh, vi køber sgu det billigste og skifter om et par år

Skrevet af: Bruger udmeldt 37
Skrevet den: 26-Februar-2017 kl. 13:25
Folk er forarget over Panasonic's priser, husk lige tilbage da LG kom med deres OLED, da var priserne også deroppe over.

Og vil man have Twin Tuner med, det har Panasonic TX-65EZ950E til 46.000,- vil man have det med i et LG skal man betale 55.000.- for deres LG OLED65G6, og det er prisen i dag (73.000,- i Maj 2016) eller Panasonic 65EZ1000 til 52.999,-

Jeg ville personlig vælge Panasonic tv'et til hver tid, priserne skal nok falde noget når de først rammer butikkerne efter et stykke tid.

Skrevet den: 26-Februar-2017 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af Jan2013 Jan2013 skrev:

Og vil man have Twin Tuner med, det har Panasonic TX-65EZ950E til 46.000,- vil man have det med i et LG skal man betale 55.000.- for deres LG OLED65G6, og det er prisen i dag (73.000,- i Maj 2016) eller Panasonic 65EZ1000 til 52.999,-

Dér gennemhullede du lige Brombergs "teori"..

M.v.h.

Skrevet den: 26-Februar-2017 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Dér gennemhullede du lige Brombergs "teori"..

M.v.h.

Ah alligevel;)?, jeg er med på dual twin tuner er must for nogen. Men er vi i det prisleje så tænker jeg meget andet OGSÅ spiller ind. Uanset blir det aldrig en 1 til 1 sammenligning.
Dernæst kunne man i samme ligning også smide en håbløst smart tv del op imod web os, som vel er det bedste sammen med samsungs.
Og en ting som jeg virkelig er glad for tv idag er begyndt at understøtte - dts. Det kan jeg ikke finde noget på panasonic gør. Det er imo en kæmpe fordel if mediedelen.

Så kunne man vel ligesåvel sige hos lg får du 65" Oled fra 20.000kr, hvor starter Panasonic priserne på 65" Oled?

Henrik b - jeg ved ikke hvorledes panasonic lcd i midrange blir i år, men da jeg købte mit cx700, var der sony og samsung serier også i samme priser på 55". 
Her syntes jeg panasonic udeblev i 2016. Mens jeg holdte øje med priserne, lå de markant højere end samsung og sony modstykkerne.

Skulle jeg handle tv igen idag og det var lcd, blev det panasonic anyday. På oled, så tager jeg gerne LG´s oled tv og køber noget lækkert lyd istedet for. Selvom jeg som nævnt tidligere tror at panasonic i en side by side måling vil gøre sig bedre, - det vil dog aldrig gøre mit lg OLED dårligere, men vel bare pana´s bedre:)

Skrevet den: 26-Februar-2017 kl. 14:43

Folk er forarget over Panasonic's priser, husk lige tilbage da LG kom med deres OLED, da var priserne også deroppe over.

Jeg ville personlig vælge Panasonic tv'et til hver tid, priserne skal nok falde noget når de først rammer butikkerne efter et stykke tid.

Det er jeg slet ikke uenig i, men Panasonic falder ikke så drastisk som lg gør. Det gør imo bare Panasonic det mere troværdige og som forbruger ville jeg (hvis jeg var klar på panasonics priser) ikke tøve med at købe et pana oled her til foråret. Mens det hos lg er en kæmpe merudgift at købe på det tidspunkt.

Ville sgu gerne kaste min kærlighed på Panasonic oled, men er selv på lg's, alene fordi jeg tildels ikke vil give de penge for et tv, men også fordi jeg har fået urimeligt meget tv for 13.000kr på b6. Sidste gang jeg sagde den sætning var da jeg gav 12.000kr for vt30 Panasonic.

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 26-Februar-2017 kl. 14:48

Så kunne man vel ligesåvel sige hos lg får du 65" Oled fra 20.000kr, hvor starter Panasonic priserne på 65" Oled?

Vær opmærksom på at du så sammenligner du 2016-modellerne på vej ud af markedet, med de 2017-modeller der kommer senere i år.

Det er lidt som at sammenligne æbler med pærer, da der er sket en udvikling imellem 2016 og 2017 OLED-paneler, elektronikken (billedbehandlingen) er blevet en generation bedre, der er forbedringer i HDR osv.

En 2017-model 65" LG B7 entry OLED ventes at koste mellem 41-44.000 kr. ved premieren (hvis den prisindikation vi fik på CES-udstillingen holder).

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 26-Februar-2017 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Vær opmærksom på at du så sammenligner du 2016-modellerne på vej ud af markedet, med de 2017-modeller der kommer senere i år.

Det er lidt som at sammenligne æbler med pærer, da der er sket en udvikling imellem 2016 og 2017 OLED-paneler, elektronikken (billedbehandlingen) er blevet en generation bedre, der er forbedringer i HDR osv.

En 2017-model 65" LG B7 entry OLED ventes at koste mellem 41-44.000 kr. ved premieren (hvis den prisindikation vi fik på CES-udstillingen holder).

/Lars

Det er er selvfølgelig helt rigtigt. Men et øjebliksbillede idag kan vel stadig laves, med en Panasonic 2016 oled og en lg oled 2016.

Print side | Luk vindue