Print side | Luk vindue

Soundbar eller aktivehøjtalere til tv

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Hi-Fi
Forumbeskrivelse: Hi-Fi stereo, grej og tilbehør
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=150502
Udskrevet den: 10-Juni-2024 kl. 05:39


Emne: Soundbar eller aktivehøjtalere til tv
Skrevet af: pnhh
Emne: Soundbar eller aktivehøjtalere til tv
Skrevet den: 28-Februar-2017 kl. 09:43
Hvad vil i anbefale til et nyt tv LG B6V OLED. Soundbar,aktivehøjtalere eller en forstærker og nogle væghøjtalere.

-------------
Oppo 93. Lg 55 b6
Audio Classic rørforstærker 2A3. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Fyne Audio F502



Svar:
Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 28-Februar-2017 kl. 10:31
Det er jo tre helt forskellige behov de tre ting dækker. Du må nok komme med lidt mere information om hvad ambitionsniveauet og prisniveauet er.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 28-Februar-2017 kl. 10:32
alt efter dit budget. ?

En soundbar kan gøre det rigtig fint og er enkelt.

Du har jo allerede fint lyd grej ifølge din profil Wink


Skrevet af: pnhh
Skrevet den: 28-Februar-2017 kl. 10:44
Max omkring 6000 kr.

 Har et godt anlæg, men skal købe en Dac hvis det skal bruges.

 Det skal lyde en del bedre en lyden fra fjersynet.
 


-------------
Oppo 93. Lg 55 b6
Audio Classic rørforstærker 2A3. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Fyne Audio F502


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-Februar-2017 kl. 11:25
Ser ud som om du går ind for enkelhed, så køb en god soundbar til TV'et, når surround slet ikke er i spil.


Skrevet af: pnhh
Skrevet den: 28-Februar-2017 kl. 13:57
Tak for svar. Hvor langt skal man op i pris for at få en god soundbar. Og hvilke mærker kan anbefales.

-------------
Oppo 93. Lg 55 b6
Audio Classic rørforstærker 2A3. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Fyne Audio F502


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 28-Februar-2017 kl. 14:07
Yamaha laver nogle af de bedste efter min mening


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-Februar-2017 kl. 15:26
Yamaha og B&W hvis det skal være toppen af poppen.


Skrevet af: Dankaihoj
Skrevet den: 28-Februar-2017 kl. 18:31
Prøv evt at gå ned og lyt til bluesound soundbar. Den overraskede mig og ligger vist inden for dit budget.


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 28-Februar-2017 kl. 19:35
Oprindeligt skrevet af Dankaihoj Dankaihoj skrev:

Prøv evt at gå ned og lyt til bluesound soundbar. Den overraskede mig og ligger vist inden for dit budget.

Meget enig. Hvis jeg kunne få lidt vished omkring deres 5.1 tanker var jeg hoppet på den. Den er virkelig god til musik.

Nb. vedr B&W og deres panorama. Den er fandme lækker, men den er ikke skide god til musik, men som jeg ser det har trådstarter andet til den slags alligevel:).

Panorama´en laver heller ikke den samme surround effekt som eks yamaha kan. Men den er da fed stadig, den giver et stort lydbillede, men intet bagfra.
Designmæssigt er den jo møglækker, men snart gammel. Jeg ville nok kigge på bluesound eller eks Bose soundtouch.
Hvis musik også skal spilles herpå, så afgjort Bluesound (de andre skal ses i lyset af reelle muligheder for dedikerede bagkanaler eller et virkelig godt virtuelt surround program som netop yamaha).


Skrevet af: pnhh
Skrevet den: 02-Marts-2017 kl. 12:09
Er der nogen der kender til Heos by Denon soundbar.

-------------
Oppo 93. Lg 55 b6
Audio Classic rørforstærker 2A3. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Fyne Audio F502



Print side | Luk vindue