Kontroller ARC's lyd niveau
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=150517
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 19:21
Emne: Kontroller ARC's lyd niveau
Skrevet af: KennyIver
Emne: Kontroller ARC's lyd niveau
Skrevet den: 01-Marts-2017 kl. 15:29
Jeg ønsker at kontroller om min Anthem sætter lyd niveauet korrekt ved alle kanaler med ARC. Jeg kan desværre ikke bruge den interne noise tone til at ramme 75db, da ARC kører ovenover det. Jeg har en DB måler til at teste med. Derfor skal jeg enten bruge en test skive eller lyd fra en pc. Jeg ved at TC og hifiklubben har en test Skive til lyd og billede kalibrering, hvor niveau måling også skulle ligge på. Er der nogen som har DVE kalibrerings disken og sol kan bekræfte at den kan bruge til niveau måling ? Jeg har fundet flere hjemmesider med både pink og white noise, Men jeg kan ikke helt gennemskue hvordan jeg gør det funktionel korrekt via en pc . Derfor vil jeg høre om folk har noget erfaring med det, som de ønsker at dele. Hvad har i gjort og hvad fungere bedst? Ellers tager jeg ned og høre om den test Skive. :)
------------- Setup: Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
|
Svar:
Skrevet af: KennyIver
Skrevet den: 01-Marts-2017 kl. 17:21
Jeg har selv lige knækket koden, det er lige meget om det er ved 75 dB at jeg laver noise testen, bare det er samme dB alle højttalere rundt Jeg regner med at lege med det i aften og via AirPlay lave en pink noise lyd fra min Mac over til min Apple tv som er tilsluttet receiveren :)
------------- Setup: Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
|
|