Værdi af nyt LG OLED55B6V 55"
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: OLED TV
Forumbeskrivelse: Forum for OLED TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=150653
Udskrevet den: 06-Februar-2025 kl. 10:46
Emne: Værdi af nyt LG OLED55B6V 55"
Skrevet af: synderen
Emne: Værdi af nyt LG OLED55B6V 55"
Skrevet den: 12-Marts-2017 kl. 17:15
Hejsa
Jeg er en af dem, der var så heldige at få et stk. LG Oled55B6V 55" TV ved Elgigantens store åbning inde på Strøget.
Jeg har dog i mellemtiden fortrudt mit køb. Mit spørgsmål er så - hvad mon TV'et er værd ? det skal lige siges, at det først bliver leveret d. 22. marts.
Jeg kan se, det billigste koster omkring 15.000kr på nettet pt., da det er udsolgt stort set over hele landet.
Med venlig hilsen
Jakob
|
Svar:
Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 12-Marts-2017 kl. 17:53
Hej , mit bud vil være ca 11-12000. Jeg var i Elgiganten i taastrup i går , der kostede det 12999kr MVH
------------- PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 12-Marts-2017 kl. 19:35
Jeg ville også være varsom med at forsøge at malke den. De nye modeller er lige på trapperne, og så falder interessen nok en del for 2016-modellerne. Sælg den til købsprisen - måske med et tillæg for at du har ligget i kø - men drop tanken om at tjene en god portion på den.
Selv ville jeg ikke et sekund overveje, at købe den til mere end 10.000 kr.
------------- FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 12-Marts-2017 kl. 19:42
Meeeen , det er godt nok svært. Så lige på Elgigantens hjemmeside at det nye 55B7 koster 29999kr , vildt... MVH
------------- PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 12-Marts-2017 kl. 19:54
Der har været en håndfuld til salg på DBA, hvor sælgere prøvede at malke den. Lige nu er der en C6 til salg. Sælger har købt den for 9k, men forlanger 14-15k. "Nyprisen er jo 20.000 kr.", som han skriver...
Jeg har intet imod at folk gør sig et scoop. Det er fedt, når man får fingrene i gode tilbud. Men at være "billet-haj" er simpelthen for uetisk og ulækkert. For god ordens skyld: det er ikke møntet på trådstarteren.
|
Skrevet af: klander
Skrevet den: 13-Marts-2017 kl. 05:21
hopgreve skrev:
Meeeen , det er godt nok svært. Så lige på Elgigantens hjemmeside at det nye 55B7 koster 29999kr , vildt... MVH |
Ja DET NYE koster 29999 kr men dette er den gamle
------------- Med Venlig Hilsen
Kurt
|
Skrevet af: synderen
Skrevet den: 13-Marts-2017 kl. 07:08
Hej alle.
Tak for svar. Jeg har som sagt ikke besluttet mig, om det skal op på væggen eller sælges, så det kan jeg passende bruge den næste uge på at tænke over.
Jeg lader antydningen om, at jeg handler "uetisk" og "ulækkert" stå - hvis jeg får "for meget" for tv'et.
|
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 13-Marts-2017 kl. 07:51
Du får nok ikke meget bedre tv til prisen.
Jeg ville nok beholde det med mindre du går efter større tv.
Kan du tjene lidt på salget er det jo fedt, Men det skal nok gå på dba .
Her fik du et par indspark om priserne.
Men tror ikke du får mere end faktura prisen.
|
Skrevet af: JaAndersen
Skrevet den: 13-Marts-2017 kl. 11:05
Hvis du vil sælge til 9.999 kr kan jeg godt være interesseret - men ikke over 10k
Det nye går jo helt sikkert at de gamle falder i pris + de nye falder jo helt sikkert også hurtigt...
|
Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 13-Marts-2017 kl. 13:12
Hvis du har fortrudt dit køb, kan du jo bare ringe til Elgiganten. 14 dages fortrydelsesretten gælder fra du har modtaget varen. Da det ikke er modtaget og derfor ikke taget i brug er der ingen fradrag. Så hvis du annullerer købet inden du modtager varen får du alle pengene igen.
Det er kan ikke beskyldes for at være uetisk.
|
Skrevet af: Mads Sørensen
Skrevet den: 13-Marts-2017 kl. 15:52
Mufti skrev:
Hvis du har fortrudt dit køb, kan du jo bare ringe til Elgiganten. 14 dages fortrydelsesretten gælder fra du har modtaget varen. Da det ikke er modtaget og derfor ikke taget i brug er der ingen fradrag. Så hvis du annullerer købet inden du modtager varen får du alle pengene igen.
Det er kan ikke beskyldes for at være uetisk. | 14 dages returret gælder kun ved nethandel...
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 13-Marts-2017 kl. 16:29
Mads Sørensen skrev:
Mufti skrev:
Det er kan ikke beskyldes for at være uetisk. | 14 dages returret gælder kun ved nethandel... | Ikke i Elgiganten, her har du også 14 dg på butikskøb.
|
Skrevet den: 13-Marts-2017 kl. 16:37
Jamen så ville jeg da også helt klart bare annullere købet
|
Skrevet af: cccd
Skrevet den: 13-Marts-2017 kl. 17:33
Power har den til 12999kr på lager,,Elgiganten har den også til 12999kr men først hjemme igen d.22-3 og sidste weekenden var den også til 12999kr i Bilka. Tror at den kun bliver billigere da ny er lige om hjørnet, måske 11999-10999kr vil jeg ikke finde urealistisk om et par uger !
Så 9999kr vil være mit bud da det er brugt og dog næsten nyt
-------------
|
Skrevet den: 13-Marts-2017 kl. 22:29
cccd skrev:
Power har den til 12999kr på lager,,Elgiganten har den også til 12999kr men først hjemme igen d.22-3 og sidste weekenden var den også til 12999kr i Bilka. Tror at den kun bliver billigere da ny er lige om hjørnet, måske 11999-10999kr vil jeg ikke finde urealistisk om et par uger !
| Læs lige tråden igen... Tv'et er ikke brugt
|
Skrevet af: PerW
Skrevet den: 14-Marts-2017 kl. 07:55
Mads Sørensen skrev:
cccd skrev:
| Læs lige tråden igen... Tv'et er ikke brugt |
Selvom TV'et ikke har været taget i brug, så er det stadig et brugt køb, da der har været en tidligerer ejer.
|
Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 14-Marts-2017 kl. 07:59
Jeg tror altså ikke den ryger under 10.000, måske den får nogle afstikkere til under 12.999kr hist og pist. Det er jo ikke sådan at skærmen ikke er attraktiv når b7 kommer, da den som sagt lander på ca 30.000kr. Den skal nok falde, men der går måneder inden den alligevel skulle kunne konkurrere med b6 og så er den af markedet inden da.
Du kommer nok maks til at tjene 1000kr på den og via dba. Der skal du nok bare slå til, for den bredde holdning går på den ryger under 10.000 når den skal tømmes fra lagrerne.
|
Skrevet den: 14-Marts-2017 kl. 08:08
PerW skrev:
Mads Sørensen skrev:
cccd skrev:
Selvom TV'et ikke har været taget i brug, så er det stadig et brugt køb, da der har været en tidligerer ejer. | Nej det er det ikke... Når tv'et ikke er brugt, så er det ikke brugt... Det bliver solgt af en privat person ja, men det er ikke på nogen måde brugt og kan heller ikke kaldes et "brugt-køb"... Betragt det som et ekstra led i leverandør kæden. Garantien starter jo selvfølgelig fra den oprindelige køber modtager tv'et, så man får ikke fuld garanti...
|
Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 14-Marts-2017 kl. 08:32
Mads Sørensen skrev:
PerW skrev:
Mads Sørensen skrev:
cccd skrev:
Selvom TV'et ikke har været taget i brug, så er det stadig et brugt køb, da der har været en tidligerer ejer. | Nej det er det ikke... Når tv'et ikke er brugt, så er det ikke brugt... Det bliver solgt af en privat person ja, men det er ikke på nogen måde brugt og kan heller ikke kaldes et "brugt-køb"... Betragt det som et ekstra led i leverandør kæden. Garantien starter jo selvfølgelig fra den oprindelige køber modtager tv'et, så man får ikke fuld garanti... |
Man får så slet ikke garanti, men reklamationsret.
Jeg går ud fra at hvis man skulle vælge at købe af trådstarter, så får man TV'et fra dag 1, og dermed også reklamationsret med start dag 1.
------------- Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
Skrevet den: 14-Marts-2017 kl. 09:22
zulfo skrev:
Mads Sørensen skrev:
PerW skrev:
Mads Sørensen skrev:
cccd skrev:
Selvom TV'et ikke har været taget i brug, så er det stadig et brugt køb, da der har været en tidligerer ejer. | Nej det er det ikke... Når tv'et ikke er brugt, så er det ikke brugt... Det bliver solgt af en privat person ja, men det er ikke på nogen måde brugt og kan heller ikke kaldes et "brugt-køb"... Betragt det som et ekstra led i leverandør kæden. Garantien starter jo selvfølgelig fra den oprindelige køber modtager tv'et, så man får ikke fuld garanti... |
Jeg går ud fra at hvis man skulle vælge at købe af trådstarter, så får man TV'et fra dag 1, og dermed også reklamationsret med start dag 1. | Selvfølgelig har man da det... Elgigantens garanti gælder stadig selvom produktet har skiftet hænder privat...
|
Skrevet den: 14-Marts-2017 kl. 09:30
Mads Sørensen skrev:
zulfo skrev:
Mads Sørensen skrev:
PerW skrev:
Mads Sørensen skrev:
cccd skrev:
Jeg går ud fra at hvis man skulle vælge at købe af trådstarter, så får man TV'et fra dag 1, og dermed også reklamationsret med start dag 1. | Selvfølgelig har man da det... Elgigantens garanti gælder stadig selvom produktet har skiftet hænder privat... |
Nu er det ikke fordi jeg absolut vil dyrke insekt erotik, men du HAR altså ikke noget der hedder garanti længere, det hedder 2 års reklamationsret - garanti er noget der stiller dig bedre end hvad loven foreskriver...
http://www.elgiganten.dk/cms/garanti-og-servicevilkar/garanti-og-servicevilkar/" rel="nofollow - https://www.elgiganten.dk/cms/garanti-og-servicevilkar/garanti-og-servicevilkar/
------------- Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
Skrevet den: 14-Marts-2017 kl. 09:48
zulfo skrev:
Mads Sørensen skrev:
zulfo skrev:
Mads Sørensen skrev:
PerW skrev:
Mads Sørensen skrev:
cccd skrev:
Jeg går ud fra at hvis man skulle vælge at købe af trådstarter, så får man TV'et fra dag 1, og dermed også reklamationsret med start dag 1. | Selvfølgelig har man da det... Elgigantens garanti gælder stadig selvom produktet har skiftet hænder privat... |
Nu er det ikke fordi jeg absolut vil dyrke insekt erotik, men du HAR altså ikke noget der hedder garanti længere, det hedder 2 års reklamationsret - garanti er noget der stiller dig bedre end hvad loven foreskriver...
http://www.elgiganten.dk/cms/garanti-og-servicevilkar/garanti-og-servicevilkar/" rel="nofollow - https://www.elgiganten.dk/cms/garanti-og-servicevilkar/garanti-og-servicevilkar/
| Nu blander du jo tingene sammen... Det er korrekt at der lovmæssigt ikke er krav om at forhandlere længere skal yde garanti, men det findes skam stadig... Det står forhandlerne frit for, at tilbyde noget der er bedre end de lovmæssige krav og sidst jeg handlede tv i elgiganten, der fik jeg 6 mdr. garanti som de lovmæssigt ikke var påkrævet at give...
Der findes mange forhandlere der stadig yder garanti som en ekstra service...
|
Skrevet den: 14-Marts-2017 kl. 09:55
Mads Sørensen skrev:
Nu blander du jo tingene sammen... Det er korrekt at der lovmæssigt ikke er krav om at forhandlere længere skal yde garanti, men det findes skam stadig... Det står forhandlerne frit for, at tilbyde noget der er bedre end de lovmæssige krav og sidst jeg handlede tv i elgiganten, der fik jeg 6 mdr. garanti som de lovmæssigt ikke var påkrævet at give...
Der findes mange forhandlere der stadig yder garanti som en ekstra service... |
Jeg blander da intet som helst sammen, hvis nogen blader noget sammen, så er det dig.
Elgiganten yder som udgangspunkt ikke garanti, de giver dig 24 måneders reklamationsret - også jfr. det link jeg lige skrev.
Ellers kan du måske lige pege mig i retningen af stedet på Elgigantens hjemmeside hvor de skriver at de yder en specifik garanti.
------------- Lars B
|
Skrevet den: 14-Marts-2017 kl. 10:05
Mads@ Garanti er noget du kan få i specialbutikkerne HFK og Panasonic Centrene f.eks. Har aldrig set eller hørt ordet Garanti brugt i nogen samnenhæng i Supermarkeder som Elgiganten, Power og Bilka
|
Skrevet af: FLarsen
Skrevet den: 14-Marts-2017 kl. 10:09
http://www.elgiganten.dk/cms/garanti-og-servicevilkar/garanti-og-servicevilkar/#" rel="nofollow - http://www.elgiganten.dk/cms/garanti-og-servicevilkar/garanti-og-servicevilkar/#
Reklamation og garantiI overensstemmelse med købelovens regler ydes du som forbruger 24 måneders reklamationsret på alle varer.
------------- Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.
En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
|
Skrevet den: 14-Marts-2017 kl. 10:16
FLarsen skrev:
http://www.elgiganten.dk/cms/garanti-og-servicevilkar/garanti-og-servicevilkar/#" rel="nofollow - http://www.elgiganten.dk/cms/garanti-og-servicevilkar/garanti-og-servicevilkar/#
Reklamation og garantiI overensstemmelse med købelovens regler ydes du som forbruger 24 måneders reklamationsret på alle varer. |
Det var netop det jeg linkede til - der er tale om reklamationsret, ikke garanti.
Men vi er vist ret meget off topic
------------- Lars B
|
Skrevet den: 14-Marts-2017 kl. 10:43
zulfo skrev:
Mads Sørensen skrev:
Nu blander du jo tingene sammen... Det er korrekt at der lovmæssigt ikke er krav om at forhandlere længere skal yde garanti, men det findes skam stadig... Det står forhandlerne frit for, at tilbyde noget der er bedre end de lovmæssige krav og sidst jeg handlede tv i elgiganten, der fik jeg 6 mdr. garanti som de lovmæssigt ikke var påkrævet at give...
Jeg blander da intet som helst sammen, hvis nogen blader noget sammen, så er det dig.
Elgiganten yder som udgangspunkt ikke garanti, de giver dig 24 måneders reklamationsret - også jfr. det link jeg lige skrev.
Ellers kan du måske lige pege mig i retningen af stedet på Elgigantens hjemmeside hvor de skriver at de yder en specifik garanti.
| Jo du gør, du skriver jo at garanti ikke findes længere, hvilket ikke er korrekt... Den findes stadig, men er ikke længere lovpligtig...
Jeg kan ikke finde noget omkring garanti på elgigantens hjemmeside, så det er nok væk som du siger... Men da jeg købte tv der for nogle måneder siden, der fik jeg som nævnt 6 måneders garanti...
Jeg fandt dog en lille smule som de yder udover den lovpligtige reklamationsret https://www.elgiganten.dk/cms/elgiganten-kundernes-garantier-og-rettigheder/elgiganten-kundernes-garantier-og-rettigheder/" rel="nofollow - Her
|
Skrevet den: 14-Marts-2017 kl. 10:46
Mads Sørensen skrev:
Jeg kan ikke finde noget omkring garanti på elgigantens hjemmeside, så det er nok væk som du siger... Men da jeg købte tv der for nogle måneder siden, der fik jeg som nævnt 6 måneders garanti...
Jeg fandt dog en lille smule som de yder udover den lovpligtige reklamationsret https://www.elgiganten.dk/cms/elgiganten-kundernes-garantier-og-rettigheder/elgiganten-kundernes-garantier-og-rettigheder/" rel="nofollow - Her |
Mange butikker har den holdning, at de kalder de 6 første måneder, hvor formodningsreglen gælder for garenti. Men det er forkert, For at de må kalde det garenti, så skal det dække mere end der står i købeloven vedr. reklamationsret.
|
Skrevet den: 14-Marts-2017 kl. 10:51
PerW skrev:
Mads Sørensen skrev:
Jeg fandt dog en lille smule som de yder udover den lovpligtige reklamationsret https://www.elgiganten.dk/cms/elgiganten-kundernes-garantier-og-rettigheder/elgiganten-kundernes-garantier-og-rettigheder/" rel="nofollow - Her |
Mange butikker har den holdning, at de kalder de 6 første måneder, hvor formodningsreglen gælder for garenti. Men det er forkert, For at de må kalde det garenti, så skal det dække mere end der står i købeloven vedr. reklamationsret.
| Du har jo overhovedet ikke læst hvad jeg har skrevet...
|
Skrevet den: 14-Marts-2017 kl. 10:57
Jo, du har fået 6 måneders garenti. Men det er bare formodningsreglen de betegner som garenti!
|
Skrevet den: 14-Marts-2017 kl. 11:06
Mads Sørensen skrev:
zulfo skrev:
Mads Sørensen skrev:
| Jo du gør, du skriver jo at garanti ikke findes længere, hvilket ikke er korrekt... Den findes stadig, men er ikke længere lovpligtig...
Jeg fandt dog en lille smule som de yder udover den lovpligtige reklamationsret https://www.elgiganten.dk/cms/elgiganten-kundernes-garantier-og-rettigheder/elgiganten-kundernes-garantier-og-rettigheder/" rel="nofollow - Her | Det må du jo så ha et stykke papir på! Ellers vil jeg sige du har misforstået termerne. Elgiganten gir ikke garanti, men 24 mdrs reklamation, hvoraf de første 6 mdr er efter formodningsregelen. Dvs hvis apparatet svigter inden 6 mdr, er du bedre stillet end i den resterende tid.
|
Skrevet den: 14-Marts-2017 kl. 11:17
Mads Sørensen skrev:
zulfo skrev:
Mads Sørensen skrev:
| Jo du gør, du skriver jo at garanti ikke findes længere, hvilket ikke er korrekt... Den findes stadig, men er ikke længere lovpligtig... |
Okay, begrebet garanti findes stadig - men ikke hos Elgiganten.
Du har 2 måneders reklamationsret med 6 måneders formodningsregel.
Du har så valgt at tolke de 6 måneder som garanti, eller også har sælgeren hos Elgiganten været smart, og brugt udtrykket "at det jo er som i gamle dage, men en slags garanti".
Der står ikke noget specielt. Det eneste de yder som er specielt, er 14 dages returret også ved køb i butikken...
------------- Lars B
|
Skrevet af: Deaster
Skrevet den: 14-Marts-2017 kl. 12:58
Hvad er det for nogle gamle dage og garanti der hele tiden bliver nævnt, der har aldrig nogensinde være garanti i købeloven, heller ikke i "gamle" dage.
|
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 14-Marts-2017 kl. 13:04
Deaster skrev:
Hvad er det for nogle gamle dage og garanti der hele tiden bliver nævnt, der har aldrig nogensinde være garanti i købeloven, heller ikke i "gamle" dage.
|
Nej, før var der ikke engang en formodningsregel.
|
|