LG OLED65C6V 65"
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=150809
Udskrevet den: 26-Maj-2025 kl. 01:50
Emne: LG OLED65C6V 65"
Skrevet af: keldp
Emne: LG OLED65C6V 65"
Skrevet den: 24-Marts-2017 kl. 14:46
LG OLED65C6V 65" er på tilbud til 17500kr Hvad siger i ? er det et godt køb.jeg troede egenligt ikke jeg skulle have et buet tv men har kikket lidt omkring og det måske ik så ringe.
------------- Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011 CD Afspiller : YAMAHA CDX-890 BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80 Højtalere Front : Dali, Mentor 5 Center: Dali Suite C 0.8 Bag:Dali Suite Rear. Sub: Dali S 12.
|
Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 24-Marts-2017 kl. 14:59
"Et transportskadet TV", aldrig i livet
|
Skrevet af: Potter
Skrevet den: 24-Marts-2017 kl. 15:37
Lækkert TV og tillykke med det. Hvis du er til 3D, så glæd dig, det findes ikke bedre, lige eller som buet
------------- 4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
Skrevet den: 24-Marts-2017 kl. 15:50
Jeg har ikke købt men netop for 3D vil jeg gerne have 2016 model.Har kikket på 65E men 25000kr er lige i overkanten for mig (konen)
------------- Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011 CD Afspiller : YAMAHA CDX-890 BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80 Højtalere Front : Dali, Mentor 5 Center: Dali Suite C 0.8 Bag:Dali Suite Rear. Sub: Dali S 12.
|
Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 25-Marts-2017 kl. 09:24
Jeg ville ikke købe buet. Fik selv et LG65B6 til 18.888 kr. som jeg er super tilfreds med. Fantastisk fjernsyn!
|
Skrevet den: 25-Marts-2017 kl. 09:27
Ok jeg venter og ser om de ikke får de flade på tilbud inden de helt udgår.
|
Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 25-Marts-2017 kl. 10:32
Jeg synes du skal tage ind og opleve C6, og danne dit eget indtryk af dets design. For så buet er den altså heller ikke. I hvert fald ikke sammenlignet med Samsungs modeller.
|
Skrevet den: 25-Marts-2017 kl. 10:35
Jamen jeg har set det og jeg synes heller ikke det er så buet. men er bange for jeg måske bliver (træt)af buen i længden.
|
Skrevet den: 25-Marts-2017 kl. 11:33
Husk på at B6 ikke har 3D, så det E6 eller C6
------------- 4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
Skrevet den: 25-Marts-2017 kl. 12:36
Jeps det er også E6 jeg er mest varm på.
|
Skrevet den: 25-Marts-2017 kl. 12:50
keldp skrev:
Jeps det er også E6 jeg er mest varm på. |
Du skal glæde dig hvis dette bliver dit valg. Så Gravity i 3D med hele familien på mit i aftes, det står bare lige i øjet en fantastisk oplevelse der giver et smil på læben, det eneste der mangler er et Dolby Atmos lydspor på den BD.
|
Skrevet den: 25-Marts-2017 kl. 12:53
Det vil jeg glæde mig til jeg har set den i 3D på mit gamle TV Flot Film.
|
Skrevet af: MSP84
Skrevet den: 25-Marts-2017 kl. 18:46
Jeg er lidt i samme dillemma men er mest hug på E6, alternativt vente til E7 kommer og til billere pris senere på året. Der er dog ikke mange der har E6'eren jf. pricerunner. Er det pga. den udfases?
|
Skrevet den: 26-Marts-2017 kl. 09:44
Jeg har ikke rigtigt kunnet forstå hvorfor E6'eren skulle være så meget dyrere. Der er formentlig noget bedre højttalere i, men 3D retfærdiggør det ihvertfald ikke. Og hastigheden af B6 er der ingen mangler på.
Så jeg tror på at B6 helt enkelt er kommet højere op i volumen hvilket er med til at drive det ned i pris og samtidigt tage fokus væk fra E6 rent salgsmæssigt.
|
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 26-Marts-2017 kl. 11:12
Hellere buet OLED end fladt LCD ..
Man skal gøre sig klart,at buet IKKE egner sig til vægmontering, og at event gensalg vil blive vanskeligere ..
Forøvrigt,så er i hvert fald E6 væsentligt dyrere i Tyskland end DK . .
------------- Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
Skrevet den: 26-Marts-2017 kl. 11:25
Lennon skrev:
Man skal gøre sig klart,at buet IKKE egner sig til vægmontering, og at event gensalg vil blive vanskeligere ..
| Eklatant modsigelse
|
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-Marts-2017 kl. 11:40
Lennon skrev:
Hellere buet OLED end fladt LCD ..  .
|
Ikke for at lave rav i den. Hvis man går ind for et godt billede, så har flere LCD TV altså bedre farvestyring og billed processor end det typiske OLED.
Som jeg ser det, og det er sikkert forkert, så er der 2 områder OLED adskiller sig i forhold LED:
- Betragtningsvinkler
- og visning af sort. (På nogle LCD er sort også meget sort med "0 nits").
Og tror du ikke på hvad jeg skriver, så kom selv og kig efter Lennon 
God søndag 
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet af: FLarsen
Skrevet den: 26-Marts-2017 kl. 13:02
Hother skrev:
Som jeg ser det, og det er sikkert forkert, så er der 2 områder OLED adskiller sig i forhold LED: - Betragtningsvinkler |
Der er næppe nogen der er utilferds med deres OLED betragtningsvinkel.
Hother skrev:
- og visning af sort. (På nogle LCD er sort også meget sort med "0 nits"). |
http://www.lg.com/dk/lgoled-tv/assets/images/oled/black/black5.jpg" rel="nofollow - http://www.lg.com/dk/lgoled-tv/assets/images/oled/black/black5.jpg
Hvis hele skærmen er sort. Dejligt med nogle gode data, endnu bedre er det jo med et godt billede.
------------- Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.
En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
|
Skrevet den: 26-Marts-2017 kl. 13:04
Lennon skrev:
Man skal gøre sig klart,at buet IKKE egner sig til vægmontering, og at event gensalg vil blive vanskeligere
|
Buet TV er (som du er inde på) en stor pris at betale for 3D, men det er 7,500 op til E6 jo også.
|
Skrevet den: 26-Marts-2017 kl. 14:01
FLarsen skrev:
Hother skrev:
Som jeg ser det, og det er sikkert forkert, så er der 2 områder OLED adskiller sig i forhold LED: - Betragtningsvinkler |
Der er næppe nogen der er utilferds med deres OLED betragtningsvinkel.
Hother skrev:
- og visning af sort. (På nogle LCD er sort også meget sort med "0 nits"). |
http://www.lg.com/dk/lgoled-tv/assets/images/oled/black/black5.jpg" rel="nofollow - http://www.lg.com/dk/lgoled-tv/assets/images/oled/black/black5.jpg
Hvis hele skærmen er sort. Dejligt med nogle gode data, endnu bedre er det jo med et godt billede. |
Altid godt med nogle reklamebilleder, og som bestemt ikke er retvisende. Selv om jeg erkender at OLED kan vise bedre dybsort
Jeg har intet skrevet om, at nogle er utilfreds med OLED´s betragtningsvinkler - tvært om 
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet den: 26-Marts-2017 kl. 15:12
Hother skrev:
Lennon skrev:
|
Ikke for at lave rav i den. Hvis man går ind for et godt billede, så har flere LCD TV altså bedre farvestyring og billed processor end det typiske OLED.
Som jeg ser det, og det er sikkert forkert, så er der 2 områder OLED adskiller sig i forhold LED:
- Betragtningsvinkler
God søndag 
|
Kunne du i det mindste så ikke opremse de LCD-modeller, som du mener er på niveau med C6/B6/E6 i samme prisklasse og størrelse, som trådstarteren efterspørger?
|
Skrevet den: 26-Marts-2017 kl. 15:14
Lennon skrev:
|
Hvor har du fra, at buede fladskærme ikke egner sig til vægmontering?
|
Skrevet den: 26-Marts-2017 kl. 15:35
Ukke skrev:
Hother skrev:
Lennon skrev:
|
- Betragtningsvinkler
God søndag 
|
Kunne du i det mindste så ikke opremse de LCD-modeller, som du mener er på niveau med C6/B6/E6 i samme prisklasse og størrelse, som trådstarteren efterspørger?
|
Mit svar var til Lennon, hvis indlæg jeg måske synes var noget vrøvlet.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 37
Skrevet den: 26-Marts-2017 kl. 17:05
Ukke skrev:
|
Du glemmer kvalitet, LG er IKKE et kvalitetsprodukt, det er samme lave kvalitet som Samsung, og generelt med koreanske produkter.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 26-Marts-2017 kl. 17:06
Hother skrev:
Ukke skrev:
Hother skrev:
Lennon skrev:
Hellere buet OLED end fladt LCD ..  . |
- Betragtningsvinkler
God søndag 
|
|
Mit svar var til Lennon, hvis indlæg jeg måske synes var noget vrøvlet.
|
Du glider stadig af på spørgsmålet!
M.v.h.
|
Skrevet den: 26-Marts-2017 kl. 17:55
@Henrik, overhovedet ikke. Synes bare ikke at det er relevant i tråden, og nej - man skal til pungen.
|
Skrevet den: 26-Marts-2017 kl. 19:20
Hother skrev:
@Henrik, overhovedet ikke. Synes bare ikke at det er relevant i tråden, og nej - man skal til pungen. |
Ikke relevant ? ? ? Det er ellers lige det tråden handler om. Pris og kvalitet OLED LG 6X. Kender du noget LCD der kan slå dem på billede kvalitet. Åbenbart ikke.
- Betragtningsvinkler Det var så uden betydening
- og visning af sort. Det var så kun uden andet end sort på skærmen.
|
Skrevet den: 26-Marts-2017 kl. 20:14
Jan2013 skrev:
Ukke skrev:
|
Du glemmer kvalitet, LG er IKKE et kvalitetsprodukt, det er samme lave kvalitet som Samsung, og generelt med koreanske produkter.
|
Sig mig hvordan kommer du frem til at LG ikke er et kvalitetsprodukt? Fordi det er lavet i Korea?
Ind til videre har LG da lavet et TV der har det bedste billede på marked pt.
LG levere OLED Paneler til b.la. Panasonic - B&O - Loewe - Philips etc. hvorfor? Er fordi et brand som LG ringere fordi det er lavet i Korea fremfor Malaysia?
|
Skrevet den: 26-Marts-2017 kl. 20:20
FLarsen skrev:
Hother skrev:
@Henrik, overhovedet ikke. Synes bare ikke at det er relevant i tråden, og nej - man skal til pungen. |
Ikke relevant ? ? ? Det er ellers lige det tråden handler om. Pris og kvalitet OLED LG 6X. Kender du noget LCD der kan slå dem på billede kvalitet. Åbenbart ikke.
|
Jo jeg kender LCD som for mig lever op til OLED, nemlig Sony ZD9 og panasonic 65DX900.
Hvis vi tager billedet som en helhed vinder OLED på de demoer jeg har kigget på i snart flere timer. Hvis vi tager f.eks. TV kanaler så vinder ovennævnte LCD TV i mine øjne. Jeg kan dårligt sammenligne med BD, for disse er svære at se f.eks. hos Elgiganten. For begge teknologier er der så plusser og minusser som skal lægges til og trækkes fra.
Det for mig urelevante ligger i at man ikke kan sammenligne priser på de relativt billige OLED TV med top LED.
Jeg ved ikke helt hvad du er ude på, men lad venligst være med at trække dine formodninger frem om noget som jeg ikke har skrevet 
|
Skrevet den: 26-Marts-2017 kl. 21:11
Hother skrev:
Det for mig irrelevante ligger i at man ikke kan sammenligne priser på de relativt billige OLED TV med top LED.
|
Øh, man skal jo netop sammenligne priser på billige OLED og (dyre) topmodel LCD'er, da man skal give premium pris for en LCD, for at få noget som bare minder om OLED billedkvalitet.
M.v.h.
|
Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 26-Marts-2017 kl. 21:40
Henrik B. skrev:
Hother skrev:
Det for mig irrelevante ligger i at man ikke kan sammenligne priser på de relativt billige OLED TV med top LED.
|
Øh, man skal jo netop sammenligne priser på billige OLED og (dyre) topmodel LCD'er, da man skal give premium pris for en LCD, for at få noget som bare minder om OLED billedkvalitet.
M.v.h. | Og om en lille måneds tid, er der ikke noget der hedder billige oled, da det er forventeligt de nye modeller er til salg.
------------- Sony 65 A1 Oppo UDP 203 MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650
|
Skrevet den: 26-Marts-2017 kl. 21:49
Henrik B. skrev:
Hother skrev:
|
M.v.h. |
Lad mig sige det på den måde Henrik, jeg mener at jeg har en overordentlig fin billede kvalitet. Ville jeg have haft OLED dengang jeg købte mit nuværende TV, så havde jeg minsandten købt et OLED.
Og stod jeg i dag overfor at købe et nyt TV, så havde jeg sørme købt det samme TV som jeg har nu. Jeg er vist ikke så god til at lade mig rive med af den herskende folkestemning. Jeg lægger vægt på flere ting ved valg af TV, og mit Pana er stadig det eneste som opfylder min krav.
|
Skrevet af: MfedeN
Skrevet den: 26-Marts-2017 kl. 22:24
Og så blev endnu en tråd afsporet for i stedet at handle om Hothers præferencer ift. valg af tv. Utroligt at en moderator ikke træder lidt i karakter.
|
Skrevet den: 26-Marts-2017 kl. 22:32
MfedeN skrev:
Og så blev endnu en tråd afsporet for i stedet at handle om Hothers præferencer ift. valg af tv. Utroligt at en moderator ikke træder lidt i karakter. |
Det var ikke med min gode vilje, jeg lider desværre af den egenskab, at jeg svare på de spørgsmål som jeg bliver stillet.
Tilbage til OLED 
|
Skrevet den: 26-Marts-2017 kl. 22:52
JeTex skrev:
Henrik B. skrev:
Hother skrev:
|
M.v.h. | Og om en lille måneds tid, er der ikke noget der hedder billige oled, da det er forventeligt de nye modeller er til salg. |
En meget interessant betragtning, som måske også er lidt foruroligende . Jeg er nemlig ikke sikker på vi ser lige så dramatiske prisfald på OLED i 2017 . Hvorfor skulle OLED producenterne ikke kunne dosere produktionen lige så præcis,som LCD producenterne har gjort på deres topmodeller ? Vi har mig bekendt ikke set markante prisfald på hverken Panasonic,Sony eller Samsungs 2016 frontlinie LCD .Og så synes jeg også det er lidt naturstridigt,at DK har haft væsenligt billigere priser på LG E6 end Tyskland . . ? !
------------- Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
Skrevet den: 27-Marts-2017 kl. 00:57
Lennon skrev:
JeTex skrev:
Henrik B. skrev:
Hother skrev:
|
M.v.h. | Og om en lille måneds tid, er der ikke noget der hedder billige oled, da det er forventeligt de nye modeller er til salg. |
En meget interessant betragtning, som måske også er lidt foruroligende . Jeg er nemlig ikke sikker på vi ser lige så dramatiske prisfald på OLED i 2017 . Hvorfor skulle OLED producenterne ikke kunne dosere produktionen lige så præcis,som LCD producenterne har gjort på deres topmodeller ? Vi har mig bekendt ikke set markante prisfald på hverken Panasonic,Sony eller Samsungs 2016 frontlinie LCD .Og så synes jeg også det er lidt naturstridigt,at DK har haft væsenligt billigere priser på LG E6 end Tyskland . . ? ! |
Jeg forestiller mig, at LG OLED nye modeller nok skal falde i pris i løbet af året. Når man som vi har set, at man kan lade et 65E6 falde fra - var det fra omkring 60K, til nu ca. 25K. Så kan jeg ikke umiddelbart se anden årsag, end at LG OLED må være ret billige at producere.
Hvad angår top LED og de manglende prisfald fra f.eks. Sony og Panasonic, så kan en årsag være, at ZD9 og DX900 fortsat er deres LED topmodeller i 2017 og indtil videre.
|
Skrevet den: 27-Marts-2017 kl. 07:22
Det handler jo nok mere om markedsandele og strategier, Sony og Panasonic har tilsynladende ikke noget volume salg på deres top modeller, så et cost/benefit kan være en direkte årsag til at prisen ikke sænkes, man forsætter også med de samme top modeller i 2017, LG OLED er igen på trapperne med nye top modeller, som sikkert bliver billigere sidst på året, og omkostningerne på panelerne bliver endnu lavere da LG skal levere til næsten alle spillere på marked.
|
Skrevet den: 27-Marts-2017 kl. 09:35
Top modeller vil altid være dyre så de billigere modeller har en berettigelse. Men absolut niveauet kan sagtens flytte sig nedad i takt med at teknologien udvikles og konkurrencen stiger. Det giver jo så en selvforstærkende effekt fordi volumenet kommer op.
|
Skrevet den: 27-Marts-2017 kl. 09:47
Det lugter nu langt væk af taktisk prisnedsættelser. Fra 60k til 25k er ikke en naturlig nedsættelse af pris for E modellen. For at vende en naturlig skepsis over en ny teknologi samt LG's placering i TV segmentet, satses der benhårdt på volumen salg.
|
Skrevet den: 27-Marts-2017 kl. 10:22
Liseprisen på en OLED 65 E6V i Trump La La land, var da den kom på marked 4.999$ USD. Prisen i dag er ca. 3.300$ USD hertil evt. salg/ stats moms. Men et dog et fald på 1700USD. Prisen i USA d.d. minder altså nu mere om prisen i DK. Prisen/ priserne på OLED 2016 er været sat urealistiske og ualmindeligt højt fra start i DK, eller urealistiske lave i USA. Listen prisen i starten var for en 65 E6V kr.65.000,- næsten dobbelt så høj i forhold til US priserne. Men hvis de OLED skærme reelt har en så markant lav produktion pris som det umiddelbart kunne tyde på, så ser det jo ret så lyst ud i fremtiden for os købere, specielt når den nye OLED Panel fabrik kommer op og køre. SÅ ER DET S.. NOK BYE BYE LED
|
Skrevet den: 27-Marts-2017 kl. 10:50
Nu tog jeg kun priserne herhjemme. Ved ikke hvorfor vi i Skandinavien skal betale dobbelt så meget som i United Bluff land. Udviklingen går jo kun mod billigere skærme. Top LED skærmene er også halveret i pris efter 1 år, men når Oled sænkes til en tredjedel, er konkurrencen skævvredet. Der må være en stor pengetank bag markedsføringen af LG Oled TV.
|
Skrevet den: 27-Marts-2017 kl. 11:23
Det giver mening,at de kurvede falder, da der tydeligvis ikke er marked for designet i Vesteuropa . Så den vej rundt kunne man måske også forestille sig,at Samsungs 9500 topserie dumpes . Hother kan sagtens have ret i,at Sonys og Panasonics priser på topmodeller "hviler" indtil der er nye topmodeller på plads . Uanset hvor billigt man kan producere panelet,så er det jo kun en del af helheden . Og mon ikke vi for begge teknologiers vedkommende stadig betaler en del for udvikling og implementering af 4k og HDR ?
|
Skrevet den: 27-Marts-2017 kl. 12:09
Lennon skrev:
Det giver mening,at de kurvede falder, da der tydeligvis ikke er marked for designet i Vesteuropa . Så den vej rundt kunne man måske også forestille sig,at Samsungs 9500 topserie dumpes . Hother kan sagtens have ret i,at Sonys og Panasonics priser på topmodeller "hviler" indtil der er nye topmodeller på plads . Uanset hvor billigt man kan producere panelet,så er det jo kun en del af helheden . Og mon ikke vi for begge teknologiers vedkommende stadig betaler en del for udvikling og implementering af 4k og HDR ? |
Priser hviler også pga. priserne på OLED 2017 en 65" E7 står i dag til 6000$ USD men det er sikkert kun for en kort periode, når vi nærmere os Black friday er situation nok en helt anden. Men det bliver spændene at se hvordan priserne blive, når der nu kommer flere mærker på banen med OLED. Jeg tror personlig ikke der kommer en tilsvarende afløser for Sony ZD9 og Panasonic DX900
|
Skrevet den: 27-Marts-2017 kl. 12:17
Prisfaldene på TV afhænger af én ting - forecast! Fabrikkerne laver et forecast om, hvor stort antal en given model kommer til at sælge, det følgende år. Når et TV rammer markedet, så er man allerede ved at forberede/omstille produktionen til næste års model. Har der så været produceret et væsentligt højere antal skærme, end der bliver solgt, ja så sænkes prisen mere på dem, for at få solgt de sidste ud.
Kampus - Der er intet odiøst i, at skærme er dyrere i Danmark/Europa, end i United Bluff. Vires købekraft er større, ligesom vores priser, lønninger m.v. er højere.
M.v.h.
|
Skrevet den: 27-Marts-2017 kl. 14:06
Henrik@. Det var osse min tanke, at prisen er sat efter vores købekraft, hvordan man så end regner den ud. Og det er jo også gældende for mobilos og padder, der er dyrere her end i resten af Verden.
|
Skrevet den: 27-Marts-2017 kl. 15:04
Kampus skrev:
Henrik@. Det var osse min tanke, at prisen er sat efter vores købekraft, hvordan man så end regner den ud. Og det er jo også gældende for mobilos og padder, der er dyrere her end i resten af Verden. |
Hvis man tager udgangspunkt i den nye iPad, så er den altså dyre i Sverige. Og i Norge er prisen storset identisk med den Danske pris. Det samme går igen for en iPhone 7+ Så Sverige har en højre pris end Danmark på f.eks. apple iPad/ Iphone
|
Skrevet den: 27-Marts-2017 kl. 15:07
Potter skrev:
Kampus skrev:
Henrik@. Det var osse min tanke, at prisen er sat efter vores købekraft, hvordan man så end regner den ud. Og det er jo også gældende for mobilos og padder, der er dyrere her end i resten af Verden. |
Hvis man tager udgangspunkt i den nye iPad, så er den altså dyre i Sverige. Og i Norge er prisen storset identisk med den Danske pris. Det samme går igen for en iPhone 7+ Så Sverige har en højre pris end Danmark på f.eks. apple iPad/ Iphone
| Ja dyrere her i Skandinavien end i resten af Verden.
|
Skrevet den: 27-Marts-2017 kl. 15:11
Kampus skrev:
Det holder så bare ikke vand mht det produkt tråden handler om . LG OLED er af en eller anden grund væsentligt billigere i DK end i feks Tyskland og Holland , - som vel har købekraft meget lig os ?
Og det kan også være interessant for tråden hvis det er rigtigt,at " Forecast" styrer prisudviklingen . I så fald kunne man netop frygte,at LG har været over optimistiske mht 2016 estimering, men rammer rigtigt i 2017 . Så får vi ikke de dramatiske prisfald på OLED i 2017 . .
|
Skrevet den: 27-Marts-2017 kl. 15:17
Kampus skrev:
Potter skrev:
Kampus skrev:
| Ja dyrere her i Skandinavien end i resten af Verden. |
Har ikke tjekket, men jeg vil tro at prisen er den samme i UK på apples produkter.
|
Skrevet den: 27-Marts-2017 kl. 15:21
Lennon skrev:
Kampus skrev:
Det holder så bare ikke vand mht det produkt tråden handler om . LG OLED er af en eller anden grund væsentligt billigere i DK end i feks Tyskland og Holland , - som vel har købekraft meget lig os ?
Og det kan også være interessant for tråden hvis det er rigtigt,at " Forecast" styrer prisudviklingen . I så fald kunne man netop frygte,at LG har været over optimistiske mht 2016 estimering, men rammer rigtigt i 2017 . Så får vi ikke de dramatiske prisfald på OLED i 2017 . . |
Lennon. dette kunne godt være en scenarie, og enligt lidt interessant. Tror faktisk ikke der et billigere sted end i Danmark at købe LG OLED 2016 modeller.
|
Skrevet af: Schjelde
Skrevet den: 27-Marts-2017 kl. 16:01
Der er ikke meget highend over prisen på f.eks. Panasonic i UK og til dels Sverige. Så ikke helt EU vs US
------------- Sony AF8 65 Onkyo 676 HDFury Vertex 2 ATV4K B&O A9 Sonos rundt i huset
|
Skrevet den: 27-Marts-2017 kl. 22:39
Hother skrev:
FLarsen skrev:
Hother skrev:
|
Jo jeg kender LCD som for mig lever op til OLED, nemlig Sony ZD9 og panasonic 65DX900.
Hvis vi tager billedet som en helhed vinder OLED på de demoer jeg har kigget på i snart flere timer. Hvis vi tager f.eks. TV kanaler så vinder ovennævnte LCD TV i mine øjne. Jeg kan dårligt sammenligne med BD, for disse er svære at se f.eks. hos Elgiganten. For begge teknologier er der så plusser og minusser som skal lægges til og trækkes fra.
Det for mig urelevante ligger i at man ikke kan sammenligne priser på de relativt billige OLED TV med top LED. Og det uden at der var (blev nævnt) nogen rigtige fordele ved LED'erne.
Jeg ved ikke helt hvad du er ude på, men lad venligst være med at trække dine formodninger frem om noget som jeg ikke har skrevet  |
Så du vil anbefalde trådstarter at give over 30.000 for en af de to LCD i stedet for 17.500 for den OLED? For det er det jeg "læser" at du skriver. Det er en voldsom pris forskel uden at der er nogen rigtige fordel ved de to LCDer, (ud over de tv kaneler du har set i Elgiganten?). Jeg kan heller ikke får det til at passe med at trådstarter skriver "Har kikket på 65E men 25000kr er lige i overkanten for mig"
|
Skrevet den: 13-April-2017 kl. 05:25
Nå det bliver så uden 3D,jeg har bestilt LG OLED65B6V i Elgiganten til 19000kr.Hvad siger i er det ikke et ok køb ?
|
Skrevet den: 13-April-2017 kl. 09:29
Det er jeg sikker på du blir glad for
|
Skrevet den: 13-April-2017 kl. 13:15
Kampus skrev:
Det er jeg sikker på du blir glad for  | Det håber jeg,det er i min verden sindssygt mange penge for et tv.
|
Skrevet den: 13-April-2017 kl. 13:23
keldp skrev:
Kampus skrev:
Det er jeg sikker på du blir glad for  | Det håber jeg,det er i min verden sindssygt mange penge for et tv. | Det er sådan set ikke mere end hvad en 40" Sony fladskærm kostede for godt 10 år siden da jeg kiggede på flade TV for første gang. Så vil mene man får mere end dobbelt så meget for pengene i dag.
|
Skrevet den: 13-April-2017 kl. 13:42
Ja der er sket meget.jeg var i den lokale tv-shop og se et af de første plasma kæmpe stort 42" det kostede 98000kr på tilbud.
|
Skrevet af: Specs
Skrevet den: 17-April-2017 kl. 18:15
Kræver de stadig 3D briller :) ?
|
Skrevet den: 17-April-2017 kl. 18:51
Specs skrev:
Kræver de stadig 3D briller :) ?
|
Ja, passive.
Jeg tror ikke der findes en teknologi, hvor du ikke behøver briller.
|
|