Hej allesammen.For et par år tilbage anskaffede jeg mig en NAD C352-forstærker og et sæt DLS R60-højtalere. Det spiller fantastisk. Men problemet er at jeg ikke får brugt det nok i dets nuværende setup. Jeg havde nemlig rippet størstedelen af mine CD'er over på min NAS, og så skulle min DacMagic 100 agere afspilningsenhed for min NAS via USB (og styres via app eller PC). Desværre løb jeg ind i nogle driver-problemer, så det kom aldrig til at fungere. Og siden da er tiden vist også løbet fra den løsning (hvor min kæreste bare gerne vil streame fra Yousee Musik).
Derfor bliver mit setup pt. stort set kun brugt til TV-lyd, hvor TV'et er sat til min DagMagic via optisk, og så har jeg en Jamo E8SUB2 aktiv subwoofer på siden, som jeg tænder når jeg ser film. Men det er nu lidt træls hele tiden at skulle tænde og slukke den DAC manuelt.
Mit setup skal kort sagt have en overhaling, så jeg kan høre musik igen, og så det bliver nemt og hurtigt at bruge.
Indtil videre har jeg købt mig en brugt CD-afspiller (NAD C515BEE) og tænker at jeg nok skal tilbage på CD'erne. Og så har jeg en Chromecast Audio til at supplere op med streaming fra Yousee Musik (den skal selvfølgelig sættes til en DAC).
Jeg var tilfældigvis forbi Hifi-klubben til demo af NADs "New Classic Series". Her blev jeg umiddelbart forelsket i den "lille" C338-forstærker. Den leverer 2x50 watt, som jeg går ud fra er fint til mine højtalere? Og så har den indbygget DAC med de tilslutningsmuligheder jeg har brug for (optisk fra TV og optisk/coaxial fra CD-afspiller). For ikke at glemme den indbyggede Chromecast Audio samt Bluetooth. Og at den er nemt integrérbar med TV og tilhørende fjernbetjening.
Det lyder derfor umiddelbart som et perfekt match. Og så sælger jeg min DacMagic 100 og NAD C352-forstærker videre. Og min egen Chromecast Audio kan ryge ud i køkkenet til DAB-radioen. Jeg må dog sige at det er mere de tekniske ting jeg er faldet for. Lyden til den nævnte demo var ok, hvor der blev spillet på et par Dali-højtalere, men jeg huskede mine DLS R60 som bedre (efter min smag). Jeg tænker dog at det udelukkende er pga. højtalerne (jeg har aldrig været særlig gode venner med Dali), og ikke pga. forstærkeren.
Jeg tænkte dog at jeg lige ville vende den med jer, og få en second opinion (har jeg fx overset nogle mulige komplikationer eller tilslutningsproblemer?) eller få belyst evt. alternativer.
Jeg ser frem til at høre jeres tanker og meninger.
------------- PC-hardware nørd samt glad ejer af et Panasonic TX-P50VT60Y
|