satdx skrev:
tak til csell & st1 samt clemen for info jeg søger ikke noget bestemt at modtage har i mange år haft en rimelig stor skærm med motor styring men nu syntes jeg tiden var inde til en opdatering = større skærm er nok en slags satdx prøver at hente svage signaler hjem syntes det er spændene i 90 erne modtog jeg på 27.5 west cnn krig i golfen på en 1.8 mit setup er en tagra 1.6 med 18 tommer accuater og et 120 feed samt universal lnb fra invacom til focus skærm https://altpic.s3.amazonaws.com/pics/1491422654/tagra%20_004.jpg" rel="nofollow - https://altpic.s3.amazonaws.com/pics/1491422654/tagra%20_004.jpg hilsen kenneth
|
Fin skærm - den virker garanteret stadig hvis du checker. Men en 160cm kan du modtage rigtigt meget fra den del af horisonten, vi kan se her. De fleste moderne satelliter har meget større output end de havde for 20 år siden, så man kan tage det hele med en meget mindre parabol. Når du nu har en god størrelse på reflektoren, så kan du også udvide søgningen ved at "sidemontere" en C-band LNB, og med en DiSEqC switch udvide til endnu flere kanaler. Hvis du absolut går efter "fringe reception" (svært at modtage) skal du enten kigge efter ting på spot-beams (fx Astra mailto:2@28.2E" rel="nofollow - 2@28.2E , Nilesat på 7W, mailto:Badr4/5/6@26E" rel="nofollow - Badr4/5/6@26E ), eller ting på fjerne satellitter, der ikke lige peger på Europa. "Fjerne" satellitter ligger dog ofte nær horisonten, hvorfor det kan være svært fra en almindelig dansk have.
satdx skrev:
syntes at kvalites skærme her i dk er meget dyre så er derfor da også ude efter noget brugt |
Skærme er desværre ret dyre i de størrelser - der er et meget lille behov/marked i DK for consumer-skærme i de størrelser der, så det er mest de professionelle, der er tilgængelige. Der dukker til tider Channel Master 1.8m op på DBA, men der er langt mellem dem. Det er også yderst sjældent at se Polar Mounts i den størrelse på brugt udstyr. Kommer dog også an på dit budget; man kan få en ny Laminas 1.8m (Polsk) med Polar Mount for et stykke under 10.000. Jeg kan pege på en meget vellykket svensk installation som illustration hvis du er interesseret.
|