Print side | Luk vindue

Backup program fra mac til ekstern hdd

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=151196
Udskrevet den: 08-Februar-2025 kl. 16:35

Emne: Backup program fra mac til ekstern hdd
Skrevet af: Basknudsen
Emne: Backup program fra mac til ekstern hdd
Skrevet den: 30-April-2017 kl. 20:05
Hej

Jeg har en WD My passport ultra.

Den virkede rigtigt fint til min windows pc, men den har ikke de indbyggede programmer til mac. Det jeg søger er et program som jeg kan bruge til at tage backup af billeder og hjemmevideoer fra Mac til denne eksterne hdd. 

Jeg ved godt jeg kan drag and drop, men tænker det kunne være smart med noget incremental backup.

Hvad gør i andre?

-------------
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.

Svar:
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 30-April-2017 kl. 20:41
Bruger time machine, den tager dog en backup af hele maskinen.

Skrevet af: Clemen
Skrevet den: 30-April-2017 kl. 20:56
Brug crashplan

Skrevet af: Claus P
Skrevet den: 30-April-2017 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Bruger time machine, den tager dog en backup af hele maskinen.

Sidder ikke lige nu ved min Mac, jeg mener man i indstillinger på "Time Machine" kan fravælge det som der ikke skal tages back-up af.

Skrevet den: 30-April-2017 kl. 21:24
Jeg kører en backup fra timemachine til man NAS, men vil også gerne have backup af det vigtigste til ekstern jeg kan tage med mig, hvis huset skulle brænde eller hvis en tyv løber med NAS'en.

-------------
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.

Skrevet af: jec
Skrevet den: 30-April-2017 kl. 21:36
Fint program: https://www.goodsync.com" rel="nofollow - Goodsync .

Jens

Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 30-April-2017 kl. 22:40
Time Machine er nemmest, fordi det passer sig selv. Men du kan ikke lave forskellige undtagelser, når du også bruger TM til backup til NAS.

Jeg bruger Carbon Copy Cloner til andre sikkerhedskopier, hvor der er forskellige indstillinger og undtagelser på hver backup. CCC er pænt hurtig.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 01-Maj-2017 kl. 08:43
Tak, dem kigger jeg på.

-------------

Print side | Luk vindue