Print side | Luk vindue

hader alle samsung her?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=15132
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 20:40

Emne: hader alle samsung her?
Skrevet af: Tue73
Emne: hader alle samsung her?
Skrevet den: 11-September-2006 kl. 23:20

ser ud til at der ik er mange ,der køber samsung her hvorfor?

er  de ik et godt lcd fjernsyn med godt billede? ,tænker på moddellern med kontrast 5000:1 ,ved godt at de måler i hver sin målestok...

men hva er så in og godt?  Sharp feks?

hifikluppen sælger da både samsung og Sharp.. ders 37" sharp den nye er der da 2xhdmi  .ved sku ik hva jeg skal vælge..der må godt være Dvb-t i

-------------
Tue Jakobsen

Svar:
Skrevet af: Riot
Skrevet den: 11-September-2006 kl. 23:27
Tja, mere eller mindre? Dem som har bare lidt forstand på digitv, ved LCD generelt er dårligere end plasma, så derfor er Samsung ikke så udbredt her, tror det derfor. Det jo flot design og billedet er da ok på de dyre modeller, men det ka bedre betale sig at købe et plasma, især nu hvor kvaliteten er virkelig virkelig god, hvis man kigger sig lidt omkring. Og den blir jo kun bedre! Nye skærmtyper kommer jo snart til... Så det blir spændende om plasma ka holde sig på markedet (:

Det som er in for tiden, må siges at være Panasonic' 9. generations plasma, LG's nye, Hitachi og ikke mindst Pioneer, som mange sværger til har det bedste billed på markedet her i DK. JVC har dog givet et godt bud på bedste billedkval med deres hybrid tv. Det er så også ret dybt, så det ka ikke hænge på væggen, hvilket nok vil skræmme nogle væk.

Skrevet af: Soma
Skrevet den: 12-September-2006 kl. 00:03

Jeg synes nu at med de rette indstillinger gør samsung det ok, men da pioneer kan fås til de super priser på fælleskøb ville jeg ikke være i tvivl om hvor jeg ville lægge mine penge. Jeg har selv et samsung 32r71 og er udmærket tilfreds, men en selector er et must.

Mit philips crt i stuen bliver først skiftet ud når det brænder ud  og umiddelbart bliver det ikke med et samsung

Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 12-September-2006 kl. 07:18
Der er jo også uforholdsmæssigt mange fejl på Samsung LCD.....selvfølgelig er det ikke ALT Samsung der er fejl på,men at dømme efter forum her-så har de altså et problem.

Skrevet af: MortenP
Skrevet den: 12-September-2006 kl. 08:17
Jeg har et Samsung LE-40R71B og er 100% tilfreds..

Jeg kan ikke engang følge dem der "kræver" selector for at få godt signal.
Men det skal så også siges at vi har utrolig godt kabel signal hvor jeg bor.

Til DVD er den intet mindre end fremragende.

Og så er designet jo ikke at kimse af.. :-)

MortenP

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 12-September-2006 kl. 08:22
Samsung er skam glimrende til LCD, men slet ikke på højde med f.x. Philips.

Så Samsung M71 er nok blevet lidt klemt af Philips fælleskøbet..

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 12-September-2006 kl. 08:53
Samsung´s LCD TV kan jeg slet ikke udtale mig. Jeg har forlængst fravalgt LCD til fordel for plasma. Men som det ses af min "underskrift" har jeg valgt Samsung enheder. Og jeg er særdeles godt tilfreds med begge dele. Hvad angår mit TV, er det langt fra altid, at jeg vælger tv-signalet fra Selectoren, simpelthen fordi, at billedkvaliteten fra det analoge signal er glimrende på mit tv. 

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet af: obdrup
Skrevet den: 12-September-2006 kl. 11:34

Nej!

Jeg har et LE40M61 købt til 15.500 for et par måneder siden.

Jeg valgte LCD fordi jeg bruger TV-et en del i forbindelse med PC til billedfremvisning og film, og dette vist ikke rigtigt svinger med Plasma.

Jeg er særdeles tilfreds med TV-et - oplever ikke problemer med panoreringer og fodbold ser fint ud. Jeg bruger Selector, men det analoge signal ser også ok ud.

Der er lidt småproblemer med fx. undersider på teksttv og med at få billedet vist rigtigt, når der sendes i forskellige letterboxformater, men det kan altsammen løses.

En kæmpefordel ved LCD fremfor Plasma - som ikke nævnes så tit - er at der ikke er noget genskin i skærmen fra vinduer og lamper.

Det kan godt være Phillips er bedre, men det er også væsentligt dyrere.

Morten O

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 12-September-2006 kl. 12:32
Udover den billige bunke skrammel jeg selv havde i nogle uger, er Samsungs de eneste LCD TV jeg har haft ordentlig tid til virkelig at lege med hos nogle af mine kammerater. Der var tale om et LE32M61B og et 40" i R7-serien. Begge var OK til TV og OK med DVD, med min Oppo 971 på den ene og opskalerende Xbox 360 på den anden (ja, X360'eren er god til at opskalere med VGA-kablet). Xbox 360 med VGA (ved spil) så kanon ud, eftersom de begge har 1:1 pixelmapping, men mit eget Sony KV32FX68E er LANGT bedre med alt andet, hvilket vil sige normal TV, over digital parabol og analog antenne, og DVD'er ser også pænere ud. LCD er generelt bare noget bæ til den slags. Jeg er ikke overbevist om, at Blu-Ray og HD-DVD vil hjælpe meget på situationen.

Jeg HADER ikke Samsung, jeg elsker f.eks. min Samsung mobiltelefon , men da de er bagefter Pioneer, Panasonic og muligvis LG med plasma, så kommer jeg ikke til at eje et TV fra Samsung. LCD er selvfølgelig udelukket.

Skrevet af: nordic
Skrevet den: 12-September-2006 kl. 22:11
Jeg er særdeles skuffet over kvaliteten på Samsung LCD, når denne sag er ovre og jeg har fået mine penge tilbage, køber jeg højst sansynligt Philips 9731 modellen, men nu må vi se hvor længe Samsung ønsker at trække hele denne sag i lang drag, jeg har indgivet en klage til dem så jeg kan gå igennem forbruger rådet, og der er nu gået 15dage. De udtalte ellers inde concept store at det ville blive nemt at svare, men de sidste par dage når jeg ringer for at høre om de venligst ikke nok kan svare, så siger de puuuhha der er en hel del juridisk osv. og de venter på at få svar, på min klage står der inden 14dage meget gerne før. Er utroligt skuffet over Samsung´s Service og fraråder alle at købe en Samsung LCD grundet dette.

-------------
http://www.xboxlife.dk/gamerpoints">

Skrevet den: 12-September-2006 kl. 23:29

Hvad har jeg misset - jeg forstår ikke et ord af hvad du skriver.

Hvad er du konkret utilfreds med vedr. dit fjernsyn og hvis det er så slemt, hvorfor købte du det?

Hvordan er du endt hos forbrugerrådet?

Morten O

Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 13-September-2006 kl. 09:31

Jeg tror at det står beskrevet  et andet sted.

Det er måske lidt "indforstået"

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 13-September-2006 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Jeg tror at det står beskrevet  et andet sted.

Det er måske lidt "indforstået"

Ja det står beskrevet i en anden tråd.

Historien er vist kort at denne bruger har haft 5 Samsung M61/M71 som har været defekte.
Samsung concept store vil ikke give ham pengene tilbage..

Skrevet den: 13-September-2006 kl. 10:20

ok...

..så forstår jeg uviljen mod Samsung

Morten

Skrevet den: 13-September-2006 kl. 20:52

obdrup: du kan læse det nyeste der er sket i sagen, hvor Samsung Concept Store har besvaret min klage til dem, så kan man jo tænke lidt over om det er fair eller unfair, under alle omstændigheder må de ikke kun give mig den nuværende værdi iflg. købeloven.

http://www.recorder.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14628&PN=1&TPN=2 - http://www.recorder.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14628&P N=1&TPN=2

-------------

Skrevet af: Lorentzen
Skrevet den: 14-September-2006 kl. 10:42

Jeg er sindsygt glad for mit Samsung LCD. Det giver et kanon billede (jeg mener det sku ;) ) både via analog antenne, og når jeg ser DVD, både via Scart og via HDMI. Der er ikke pixel-fejl (nej det bør der jo ikke være) og designet er sindssyg fedt. Desuden er menuerne rigtig lette at forstå, og TVets funktioner er gode.

Mht 5000:1 Dynamisk kontrast, så ved jeg godt, at det ikke betyder 5000:1 reel kontrast, men forskellen på sort og hvid er jo virkelig god, jeg kan slet ikke tilslutte mig noget negativt vedrørende mit TV.

Jeg er pisse glad for det og ved at jeg ikke behøver et nyt TV før om mange år, når dette er forældet.

Skrevet af: Wuffer
Skrevet den: 14-September-2006 kl. 11:00

Samsung laver udemærket LCD. De følleskøb der har været har da også trukket rimelig mange til. Men som det ser ud p.t. har de ikke et produkt der bare er bedst.

LCD skulle Philips være bedre

Plasma skulle Pioneer, Panasonic og LG være bedre.

Det betyder ikke at Samsung ikke laver ordentlige ting, men hvis det er toppen af poppen du søger så har de det p.t. ikke. Meen lad os se om deres nye LED tv tager kronen...

LCD til pengene (+design) så går du sgu nok ikke helt galt i byen.

Skrevet den: 14-September-2006 kl. 11:12

Wuffer - jeg er dybt uenig med dig. Samsung plasma er på højde med de fleste andre. Jeg brugte meget tid på at vælge det rigtige plasma, og til den rigtige pris.

Jeg tror at man må erkende, at det er øjnene der ser - som også afgør...

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 14-September-2006 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Wuffer - jeg er dybt uenig med dig. Samsung plasma er på højde med de fleste andre. Jeg brugte meget tid på at vælge det rigtige plasma, og til den rigtige pris.

Der var et eksempel på nogle elendige billeder et Samsung, vist nok, Q7 lavede, ovre på Hifi 4 All. Der var nogle virkelig dårlige farveovergange, der simpelthen skyldes at skærmen ikke er så god som f.eks. en Pioneer eller en Panasonic.

Skrevet af: jacobi1
Skrevet den: 16-September-2006 kl. 10:20

Jeg kan heller ikke sige noget skidt om samsung, har selv en m5146 og er ganske godt tilfreds, gad ikke vente på den nye m7146 da jeg synes tvét stod kanon på analog signal. Jeg sammenlignede med et palsma tv ude i elektrikcity og der var ingen tvivl hos mig, selv om jeg selvfølgelig godt ved at der findes bedre tv end mit, men jeg er super tilfreds med mit.

Faktisk kunne man se at pio har et kæmpe problem med at billeder brænder fast på skærmen, samtlige pio der stod i forretningen havde "elektrikcity" brændt fast på skærmen. Jeg har et mediacenter som er sluttet til mit tv og jeg gider ikke tænke over om det er tændt i en eller 6 timer, og så er der det med genskær, det er jeg da heldigvis sluppet for.

Har i prøvet at sidde med en bærbar pc med genskær!!, jeg går helt op i limningen når jeg sidder foran sådan en.

-------------
Mvh.

jacobi

Skrevet den: 22-September-2006 kl. 20:15
Det er vist ikke kun mig der er "uheldig" vedr. pixelfejl. Min kammerat som jeg anbefalede at købe Samsung LE40M61B har kontaktet mig i dag, og sagde at han i dag har opdaget 2 Lysende Hvide Pixelfejl. Han har haft det i et halv år uden problemer, og skal nu igennem ombytnings mareridtet. Jeg er sq ved at tro at man ikke slipper for de pixelfejl indenfor garanti perioden, ved disse Samsung LE40M61B og 71B modeller. Der må være langt flere folk der har pixelfejl på disse modeller uden at vide det, elle har lagt mærke til det.

-------------

Skrevet af: CoolMLJ
Skrevet den: 23-September-2006 kl. 16:37

Er selv på jagt efter en samsung skærm nu.
har været ude og se hvad der findes af LCD ved ikke hvorfor, men det med genskær og fast brændt hed holder mig lidt væk fra lcd.

er blevet vild med den nye M71 serie fra samsung, venter dog stadig lidt på at kunne se den fysisk i en butik.

har dog hørt at den skulle komme i div. netbutikker fra uge40-41

har set m61 med tv signal, og syntes den står skide godt.

så hvis rygtet passer, at m71 står bedre, er den købt af mig, håber dog lidt på at den kommer som fælleskøb

Skrevet af: BrianJVC
Skrevet den: 23-September-2006 kl. 17:40

Pioneer og Panasonic er de ubestridte mestre indenfor plasma, på niveau ligger NEC med deres X3 model, den er bare mere PRO i dens opbygning. Men ingen konkurrenter når disse til sokkeholderne, det er facts.

På LCD siden findes der flere rigtige gode skærme, bl.a. de dyrere modeller fra både Philips og Sony, men også vores X70 hører til den absolutte elite. Nu kommer vores M70 som er vores 2.generations LCD med Clear Motion Drive (100 Hz på LCD) og X70 design og lyd.

LT-46Z70 kommer i næste på markedet i Danmark, vores bud på en 1920 x 1080 i sublimt design og kvalitet, mere om disse to senere....

-------------
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Skrevet af: Jesper.wind
Skrevet den: 11-Oktober-2006 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af Lorentzen Lorentzen skrev:

Jeg er sindsygt glad for mit Samsung LCD. Det giver et kanon billede (jeg mener det sku ;) ) både via analog antenne, og når jeg ser DVD, både via Scart og via HDMI. Der er ikke pixel-fejl (nej det bør der jo ikke være) og designet er sindssyg fedt. Desuden er menuerne rigtig lette at forstå, og TVets funktioner er gode.

Mht 5000:1 Dynamisk kontrast, så ved jeg godt, at det ikke betyder 5000:1 reel kontrast, men forskellen på sort og hvid er jo virkelig god, jeg kan slet ikke tilslutte mig noget negativt vedrørende mit TV.

Jeg er pisse glad for det og ved at jeg ikke behøver et nyt TV før om mange år, når dette er forældet.

100% enig

Skrevet den: 11-Oktober-2006 kl. 13:41

Hej Jesper, godt at du er glad for dit Samsung TV. Det er vi mange som er. Tag dig ikke af de specielle "mærkefrelste". De vil det så godt, men...... 

-------------

Skrevet af: CoolMLJ
Skrevet den: 11-Oktober-2006 kl. 14:03

til jer som er glade for jeres samsung skærme.. kan i ikke skrive lidt her i dette emne...

http://www.recorder.dk/forum/forum_posts.asp?TID=15870&PN=3 - http://www.recorder.dk/forum/forum_posts.asp?TID=15870&P N=3

takker

-------------
Lykkelig ejer af:

Forstærker : Denon X3400
Front: B&W CM8
Back: B&W M1
Center: B&W CMC
SUP: B&W 610XP

LG OLED B7 65"

Skrevet af: snakie
Skrevet den: 19-Oktober-2006 kl. 06:10

angående klage brevet til samsung og pixel fejl.

Hvis man læser bruger manualet for pioneer står der altså det samme en eller et par pixel fejl ikke bliver dækket.

Derfor tænker jeg det godt med de fulde 5års garanti man kan få.

-------------
pioneer 4270xa

Print side | Luk vindue