Print side | Luk vindue

AVFORUMS tester Panasonic OLED TX-65EZ1000

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Nyheder, anmeldelser & omtaler
Forumbeskrivelse: Til nyheder, anmeldelser, omtaler (links også velkomne)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=151407
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 09:44


Emne: AVFORUMS tester Panasonic OLED TX-65EZ1000
Skrevet af: Hother
Emne: AVFORUMS tester Panasonic OLED TX-65EZ1000
Skrevet den: 21-Maj-2017 kl. 20:08

God fornøjelse Smile


http://www.avforums.com/review/panasonic-tx-65-ez1002b-ez1000-ultra-hd-4k-hdr-oled-tv-review.13312" rel="nofollow - https://www.avforums.com/review/panasonic-tx-65-ez1002b-ez1000-ultra-hd-4k-hdr-oled-tv-review.13312


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.



Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 21-Maj-2017 kl. 20:26
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


God fornøjelse Smile


https://www.avforums.com/review/panasonic-tx-65-ez1002b-ez1000-ultra-hd-4k-hdr-oled-tv-review.13312" rel="nofollow - https://www.avforums.com/review/panasonic-tx-65-ez1002b-ez1000-ultra-hd-4k-hdr-oled-tv-review.13312

Sætter lige et url foran og /url bagved sat i [ ]


Skrevet af: Bruger udmeldt 33
Skrevet den: 22-Maj-2017 kl. 00:44
Er det godt,


Skrevet af: Bruger udmeldt 33
Skrevet den: 22-Maj-2017 kl. 01:18
Nåe det fik ikke engang en editors choice
Dårlig ved hdr ift led. banding lige over sort især ved panning. Understøtter ikke alle formater. Jamen altså
GLEM DET.... 70k for kun 65" hey tillykke du har lige brugt 70k på et tv hvor du får en rigtig flot pose med ud af døren fyldt med fejl,, wow. Sådan en gang decideret lort


Skrevet af: Bruger udmeldt 33
Skrevet den: 22-Maj-2017 kl. 01:23
Godt man har et led tv med alle de fejl der er på ole d.


Skrevet af: Bruger udmeldt 33
Skrevet den: 22-Maj-2017 kl. 01:28
Hva så hother tror du den er bedre end den du har ?
Læste du at der var retention på den bare efter deres kalibreringsvinduee havde været på skærmen et stykke tid.
Tænk så på en almindelig uge med f.eks godmorgen tv hver dag der bare står og kører i en tre timer men s man går og kigger lidt , burin iveral på skærmen siger jeg dig


Skrevet af: Roland
Skrevet den: 22-Maj-2017 kl. 05:20
Helt ærligt Japer - ud over det volapyk du skriver, så er det vist ikke den linkede test, du konkluderer ud fra.
Det får 9 ud af 10 mulige og får en "Recommended award". Der står intet om retention, som du nævner !
Vedr. HDR:  "Panasonic delivered a superb HDR performance" 
Det får 10 i colour and grey accuracy og 10 i Picture Quality Out-Of-The-Box og i Picture Quality Calibrated og får mange rosende ord med på vejen.
Tror du lige skal læse testen helt en gang til, inden du øffer dine mærkværdige betragtninger af !


-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks


Skrevet af: Schjelde
Skrevet den: 22-Maj-2017 kl. 07:36
Synes det mest skuffende er 8/10 i byggekvalitet for en Panasonic topmodel. Derudover manglende Dolby vision.
ellers ser det fornuftigt ud på billedkvaliteten.

-------------
Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 22-Maj-2017 kl. 07:37
Ser dælme lækkert ud. Men uha en pris:).
Jeg syntes det er ærgerligt at så lækker (og dyr skærm), ikke kommer med Dolby vision og til sidst - så er smart tv delen på Panasonic håbløs, eller rettere ikke eksisterende. Det er dog af mindre betydning.

Men ellers - endnu en lækker skærm fra panasonic


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 22-Maj-2017 kl. 08:42
Smart-TV er jo lidt amputeret på mange modeller, så uanset hvad så bør man jo nok forberede sig på, at fremtiden ligger i eksterne bokse af en art. Men det er da sejt, at de har kalibreret TV så godt fra fabrikken af.

Vi får i øvrigt 950-modellen ind snart.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: JesA
Skrevet den: 22-Maj-2017 kl. 09:08
Oprindeligt skrevet af Japer Japer skrev:

Hva så hother tror du den er bedre end den du har ?
Læste du at der var retention på den bare efter deres kalibreringsvinduee havde været på skærmen et stykke tid.
Tænk så på en almindelig uge med f.eks godmorgen tv hver dag der bare står og kører i en tre timer men s man går og kigger lidt , burin iveral på skærmen siger jeg dig

 - Sig mig, har du rent faktisk læst OG forstået testen ?....har du læst OG forstået testens samlede konklusion ?..........- det virker ikke sådan...måske det engelske sprog driller ???


Skrevet af: JesA
Skrevet den: 22-Maj-2017 kl. 09:13
Oprindeligt skrevet af Schjelde Schjelde skrev:

Synes det mest skuffende er 8/10 i byggekvalitet for en Panasonic topmodel. Derudover manglende Dolby vision.
ellers ser det fornuftigt ud på billedkvaliteten.

- enig, manglen på Dolby vision er et "selvmål". Især når man tager prisen i betragtning ( - som i sig selv er et STORT "selvmål" )




Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-Maj-2017 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Smart-TV er jo lidt amputeret på mange modeller, så uanset hvad så bør man jo nok forberede sig på, at fremtiden ligger i eksterne bokse af en art. Men det er da sejt, at de har kalibreret TV så godt fra fabrikken af.

Vi får i øvrigt 950-modellen ind snart.
Gider du stress teste EZ950 med 5 timers visning af et Kanal 5 logo? 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 22-Maj-2017 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Smart-TV er jo lidt amputeret på mange modeller, så uanset hvad så bør man jo nok forberede sig på, at fremtiden ligger i eksterne bokse af en art. Men det er da sejt, at de har kalibreret TV så godt fra fabrikken af.

Vi får i øvrigt 950-modellen ind snart.

Hvis man alligevel kun skal bruge det som skærm, så kunne man godt overveje om det var bedre at købe den billigere model.

"The EZ952 uses the same 65-inch OLED panel as the more expensive model and includes support for  https://www.avforums.com/article/what-is-hdr.11039" rel="nofollow - High Dynamic Range  (HDR 10) and  https://www.avforums.com/article/what-is-hybrid-log-gamma-hlg.13065" rel="nofollow - Hybrid Log-Gamma  (HLG)."

https://www.avforums.com/review/panasonic-tx-65ez952-uhd-4k-hdr-oled-tv-review.13392" rel="nofollow - https://www.avforums.com/review/panasonic-tx-65ez952-uhd-4k-hdr-oled-tv-review.13392




Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-Maj-2017 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Smart-TV er jo lidt amputeret på mange modeller, så uanset hvad så bør man jo nok forberede sig på, at fremtiden ligger i eksterne bokse af en art. Men det er da sejt, at de har kalibreret TV så godt fra fabrikken af.

Vi får i øvrigt 950-modellen ind snart.

Hvis man alligevel kun skal bruge det som skærm, så kunne man godt overveje om det var bedre at købe den billigere model.

"The EZ952 uses the same 65-inch OLED panel as the more expensive model and includes support for  https://www.avforums.com/article/what-is-hdr.11039" rel="nofollow - High Dynamic Range  (HDR 10) and  https://www.avforums.com/article/what-is-hybrid-log-gamma-hlg.13065" rel="nofollow - Hybrid Log-Gamma  (HLG)."

https://www.avforums.com/review/panasonic-tx-65ez952-uhd-4k-hdr-oled-tv-review.13392" rel="nofollow - https://www.avforums.com/review/panasonic-tx-65ez952-uhd-4k-hdr-oled-tv-review.13392



Endnu vigtigere i mine øjne, de har begge samme billede processor.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 22-Maj-2017 kl. 10:14
Ja, det er ikke uvæsentligt.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 22-Maj-2017 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Smart-TV er jo lidt amputeret på mange modeller, så uanset hvad så bør man jo nok forberede sig på, at fremtiden ligger i eksterne bokse af en art. Men det er da sejt, at de har kalibreret TV så godt fra fabrikken af.

Vi får i øvrigt 950-modellen ind snart.

Gider du stress teste EZ950 med 5 timers visning af et Kanal 5 logo? 


Nej. Den får lov at køre som den plejer, men det er sædvanligvis med logoer samme sted i lang tid uanset hvad.

Der er i øvrigt kun 1 panel, som alle TV-producenterne bruger. Der er ikke varianter af hverken 55 eller 65" panelerne - kun ekstra features i selve TV'et. Som vi kan forstå det, så får Loewe håndplukket nogle af disse paneler, så de er så fri for eks. banding som muligt, men det afspejles også i prisen (Bild 7).

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-Maj-2017 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Smart-TV er jo lidt amputeret på mange modeller, så uanset hvad så bør man jo nok forberede sig på, at fremtiden ligger i eksterne bokse af en art. Men det er da sejt, at de har kalibreret TV så godt fra fabrikken af.

Vi får i øvrigt 950-modellen ind snart.

Gider du stress teste EZ950 med 5 timers visning af et Kanal 5 logo? 


Nej. Den får lov at køre som den plejer, men det er sædvanligvis med logoer samme sted i lang tid uanset hvad.

Der er i øvrigt kun 1 panel, som alle TV-producenterne bruger. Der er ikke varianter af hverken 55 eller 65" panelerne - kun ekstra features i selve TV'et.

Nej, det tænkte jeg nok. Ville ellers have været ret overbevisende - sikkert for mange.


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 22-Maj-2017 kl. 10:34
Hvilken forskel synes du det gør om den kører 3 timers stresstest med et lysende hvidt felt i midten (også i HDR!) eller om den kører 4-5 timer med Kanal 5 logo?

Edit: Som nævnt, så er alle OLED-panelerne ens, og de er endda magen til dem fra sidste år, så at lave endnu flere tests af eks. burn-in ser jeg altså ikke så megen idé i - vi har haft rigeligt af dem til test til at se hvordan de opfører sig på dén front. Jeg har nævnt flere gange, at hvis man vil brænde noget fast, så lader det sig gøre med 100% sikkerhed. Det er INDISKUTABELT at hvis du lader noget stå længe nok, så brænder det sig fast.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-Maj-2017 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Hvilken forskel synes du det gør om den kører 3 timers stresstest med et lysende hvidt felt i midten (også i HDR!) eller om den kører 4-5 timer med Kanal 5 logo?

Edit: Som nævnt, så er alle OLED-panelerne ens, og de er endda magen til dem fra sidste år, så at lave endnu flere tests af eks. burn-in ser jeg altså ikke så megen idé i - vi har haft rigeligt af dem til test til at se hvordan de opfører sig på dén front. Jeg har nævnt flere gange, at hvis man vil brænde noget fast, så lader det sig gøre med 100% sikkerhed. Det er INDISKUTABELT at hvis du lader noget stå længe nok, så brænder det sig fast.
Fordi netop omkring 5 timer + den koncentrerede røde farve på samme kanal har vist sig problematisk, når jeg læser rundt omkring. Det er jo ikke unormalt, at folk sidder og kigger på samme kanal i så lang tid.  


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 22-Maj-2017 kl. 12:00
Og så er der nogen der ser TV2 News i 12 timer. Der vil altid være nogen der kan finde et andet tidsinterval, som er spændende at teste. Der er ikke noget magisk ved 5 timer.

Som nævnt, så er der garanti for, at burn-in kan fremprovokeres, men du får mig altså ikke til at brænde et logo fast i skærmen med vilje bare for at du kan få vished for om der skal 5 timer eller 24 timer til. Det er et udlånseksemplar, som andre skal have til test bagefter. Det vil være rigtig dårlig stil at ødelægge den med vilje!

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Bruger udmeldt 33
Skrevet den: 22-Maj-2017 kl. 12:10
Så den bliver altså ødelagt, synes ellers de kloge mener det var ikke eksisterende


Skrevet af: JesA
Skrevet den: 22-Maj-2017 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Og så er der nogen der ser TV2 News i 12 timer. Der vil altid være nogen der kan finde et andet tidsinterval, som er spændende at teste. Der er ikke noget magisk ved 5 timer.

Som nævnt, så er der garanti for, at burn-in kan fremprovokeres, men du får mig altså ikke til at brænde et logo fast i skærmen med vilje bare for at du kan få vished for om der skal 5 timer eller 24 timer til. Det er et udlånseksemplar, som andre skal have til test bagefter. Det vil være rigtig dårlig stil at ødelægge den med vilje!

- det er ingen hemmelighed at jeg har svært ved at forstå Hothers "hetz" mod OLED TV ( & hans kritik af "anmeldere" som roser OLED).
 
Men, når at du ligefrem skriver at der er fare for at ødelægge et TV - og i denne kontekst kan jeg ikke tænke på andet end Burn-in - ved blot 5 timers tv-kigning på een og samme kanal, så bærer du selv brænde til dette burn-in bål, som mange har/frygter for. 





Skrevet af: hansie
Skrevet den: 22-Maj-2017 kl. 12:13
5 timers test afspejler da fint virkeligheden   

men 24 timer er meget unormalt.

lidt ærgerligt at der skal tages hensyn til panelet for at aflever en test uden burnin risikoen er vurderet ved en tv vane som nemt kan forekomme.

men respekt for i passer på panelet ;-)


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 22-Maj-2017 kl. 12:39
Hvis man bekymret over 5 timer, så vil man vel næppe opnå en rolig mavefornemmelse bed brug af sit tv. Det ville give mig evig tyndskid - nu er det heldigvis ikke sådan og mit oled kører fint big bang theory Marathon på kanal 5.

JesA - mon ikke der menes med "ødelægge" tv'et at det er ved unormalt brug? Man SKAL simpelthen kunne se samme kanal i 5 timer, ja ellers så hopper jeg på lcd-fan vognen (eller, kun på det parameter;)).

Uanset tjener det vel næppe et reelt formål at efterstræbe burn in.

I testen af ez1000, mener jeg at have læst at Panasonic ligesåvel som Sony ikke bekymrer sig i samme grad om burn in som lg - læste jeg ikke at det ikke er muligt at "rense" skærmen, men blot flytte pixels


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 22-Maj-2017 kl. 12:39
Stop nu jer selv. Jeg skriver ikke, at 5 timer er grænsen for burn-in. Jeg skriver, at jeg ikke agter at teste specifikke tidsintervaller for at se om noget brænder fast og dermed levere et TV retur, som jeg med vilje har mishandlet. Og i den forbindelse kan jeg ikke se noget magisk ved 5 timer - vores kalibreringssessioner varer ofte 3 timer, hvor skærmen står med en lysende hvid firkant midt på skærmen og denne firkant kan tilmed være eksponeret i HDR, så der VIRKELIG er knald på lyset.

Jeg har endvidere PÅ INTET TIDSPUNKT forsøgt at bilde nogen ind, at burn-in ikke kan forekomme på OLED. Hvis du lader TV'et stå længe nok, så vil billedet brænde fast da det er en selvemitterende teknologi ligesom plasma var/er.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: JakobSkaarup
Skrevet den: 22-Maj-2017 kl. 12:43
Stort set hver weekend står mit B6 på enten kanal 5 eller 6'eren i længere intervaller end 5 timer, og der er ingen problemer what so ever


Skrevet af: MfedeN
Skrevet den: 22-Maj-2017 kl. 12:48
Det er sært. Jeg kan huske at flatpanels.dk fik en masse kritik for ikke at ville give Panasonic positiv særbehandling ift CX800. Nu får de så kritik for ikke at være ekstra hårde ved denne Panasonic-skærm. Det gør det sgu svært at være anmelder for flatpanels.dk.. :)


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 22-Maj-2017 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Stop nu jer selv. Jeg skriver ikke, at 5 timer er grænsen for burn-in. Jeg skriver, at jeg ikke agter at teste specifikke tidsintervaller for at se om noget brænder fast og dermed levere et TV retur, som jeg med vilje har mishandlet. Og i den forbindelse kan jeg ikke se noget magisk ved 5 timer - vores kalibreringssessioner varer ofte 3 timer, hvor skærmen står med en lysende hvid firkant midt på skærmen og denne firkant kan tilmed være eksponeret i HDR, så der VIRKELIG er knald på lyset.

Jeg har endvidere PÅ INTET TIDSPUNKT forsøgt at bilde nogen ind, at burn-in ikke kan forekomme på OLED. Hvis du lader TV'et stå længe nok, så vil billedet brænde fast da det er en selvemitterende teknologi ligesom plasma var/er.


Fortsæt i trygt med jeres metoder, det er vi mange der er glade for - skulle i stressteste det enkelte tv hen imod potentielle "farezoner", ja så stoppede de reviews og test nok ret hurtigt.

Igen - 5 timers ens brug indikere ikke ret meget og skulle overraske mig hvis det gav anledninger til problemer.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 22-Maj-2017 kl. 13:13
Nå, men det her handler jo ikke om vores kommende EZ950-anmeldelse, men om 1000-modellen på AVForums...

Ønsker til vores anmeldelse får man mulighed for at afgive hos os når TV'et er ankommet. Der går nok 2-3 uger før den lander i DK. Man er da stadig velkommen til at ønske at vi tester burn-in i 100 timer, men det er ikke sikkert, at det bliver taget seriøst

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-Maj-2017 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Og så er der nogen der ser TV2 News i 12 timer. Der vil altid være nogen der kan finde et andet tidsinterval, som er spændende at teste. Der er ikke noget magisk ved 5 timer.

Som nævnt, så er der garanti for, at burn-in kan fremprovokeres, men du får mig altså ikke til at brænde et logo fast i skærmen med vilje bare for at du kan få vished for om der skal 5 timer eller 24 timer til. Det er et udlånseksemplar, som andre skal have til test bagefter. Det vil være rigtig dårlig stil at ødelægge den med vilje!

- det er ingen hemmelighed at jeg har svært ved at forstå Hothers "hetz" mod OLED TV ( & hans kritik af "anmeldere" som roser OLED).
 
Men, når at du ligefrem skriver at der er fare for at ødelægge et TV - og i denne kontekst kan jeg ikke tænke på andet end Burn-in - ved blot 5 timers tv-kigning på een og samme kanal, så bærer du selv brænde til dette burn-in bål, som mange har/frygter for. 




Jeg bestemt ikke nogen hetz mod OLED. Jeg har faktisk en aftale med min forhandler om at kigge nærmere på de nye Panasonic OLED.

Jeg fører såmænd heller ikke nogen hetz mod anmeldere. Mine 5 timer stress tests var som skrevet står blot et ønske/forslag.

 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: JesA
Skrevet den: 22-Maj-2017 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Stop nu jer selv. Jeg skriver ikke, at 5 timer er grænsen for burn-in. Jeg skriver, at jeg ikke agter at teste specifikke tidsintervaller for at se om noget brænder fast og dermed levere et TV retur, som jeg med vilje har mishandlet. Og i den forbindelse kan jeg ikke se noget magisk ved 5 timer - vores kalibreringssessioner varer ofte 3 timer, hvor skærmen står med en lysende hvid firkant midt på skærmen og denne firkant kan tilmed være eksponeret i HDR, så der VIRKELIG er knald på lyset.

Jeg har endvidere PÅ INTET TIDSPUNKT forsøgt at bilde nogen ind, at burn-in ikke kan forekomme på OLED. Hvis du lader TV'et stå længe nok, så vil billedet brænde fast da det er en selvemitterende teknologi ligesom plasma var/er.

- om dit "stop nu jer selv" (også) er møntet på mit indlæg, så tror jeg at ikke at du har læst og forstået indholdet i mit indlæg....Cry.....

Hvorom alting er, så er (risikoen for-) burn in på OLED - hvor relevant du end synes at det er ( og jo, jeg HAR læst dine indspark herom, og jo, jeg ER enig med dig - for mange, noget som skaber bekymring. 
Det kan du så vælge at håndtere eller ikke.....fair nok.....men når du selv bruger ord som "ødelægge" og "5 timers brug", så ligger du jo ikke ligefrem afstand til nogles bekymring omkring burn in....







Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 22-Maj-2017 kl. 13:39
Hvis jeg ikke må kalde det "at ødelægge" hvad skal jeg så kalde det? Som sagt, så har de 5 timer ikke nogen speciel relevans, men selve idéen med at teste noget for at se hvornår det "går i stykker" ser jeg intet formål med. Som andre skriver - og som jeg også forsøgte at pointere med min reference til hvor længe vi har test-billederne stående - så skal der mere end 5 timers TV til at skabe burn-in. Men 5 timers TV på samme kanal, 7 dage i ugen, 52 uger om året... dét vil den sq nok ikke klare hvis der sidder et stort fedt logo i det ene hjørne. Så er du typen der har TV2 News kørende 24/7, så lad være med at købe OLED.

Vi har tæsket rundt i hvordan burn-in fremkommer i de sidste 10-15 år nu. Det har ikke ændret sig. Men emnet er så lidt et issue i dag, at der skal nogle helt specielle brugssituationer til før det giver anledning til bekymring, og at teste disse helt specielle situationer er ikke lige dét jeg vil bruge min tid på.

Af andre sjove ting jeg er blevet bedt om (ikke fordi det her skal sidestilles, så ro på!), så var der en person, der pr. mail bad mig teste hvor mange bøger jeg skulle stable under Sony A1 standen for at få TV'et til at stå lodret og ikke tilbagelænet...

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: JesA
Skrevet den: 22-Maj-2017 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Hvis jeg ikke må kalde det "at ødelægge" hvad skal jeg så kalde det? Som sagt, så har de 5 timer ikke nogen speciel relevans, men selve idéen med at teste noget for at se hvornår det "går i stykker" ser jeg intet formål med. Som andre skriver - og som jeg også forsøgte at pointere med min reference til hvor længe vi har test-billederne stående - så skal der mere end 5 timers TV til at skabe burn-in. Men 5 timers TV på samme kanal, 7 dage i ugen, 52 uger om året... dét vil den sq nok ikke klare hvis der sidder et stort fedt logo i det ene hjørne. Så er du typen der har TV2 News kørende 24/7, så lad være med at købe OLED.

Vi har tæsket rundt i hvordan burn-in fremkommer i de sidste 10-15 år nu. Det har ikke ændret sig. Men emnet er så lidt et issue i dag, at der skal nogle helt specielle brugssituationer til før det giver anledning til bekymring, og at teste disse helt specielle situationer er ikke lige dét jeg vil bruge min tid på.

Af andre sjove ting jeg er blevet bedt om (ikke fordi det her skal sidestilles, så ro på!), så var der en person, der pr. mail bad mig teste hvor mange bøger jeg skulle stable under Sony A1 standen for at få TV'et til at stå lodret og ikke tilbagelænet...

Torben, som tidl. skrevet; jeg forstår hvad du skriver/mener, og er enig heri - det som du ikke forstår, er hvordan din retorik omkring "5 timer" og ødelægge" forplumrer burn-in debatten for visse. For pokker, det MÅ du da selv kunne se..??...

- men jeg "stopper mig selv" ( for nuværende ;) ) og ser frem til din/jeres test af Pana OLED :)




Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 22-Maj-2017 kl. 14:02
Det er ikke mig der skriver 5 timer. Jeg synes jeg var ret klar i spyttet omkring, at dette tal er grebet ud af den blå luft og ingen relevans har.

Hvis man går i panik og giver sig til at hive ord ud af kontekst, så kan man sammensætte mange mærkelige sætninger, som alle vil give søvnløse nætter. Men helt ærligt: gad du købe et TV med et TV2 News logo i bunden? Ville du ikke betegne det som defekt i én eller anden grad? Det er derefter dig der sætter denne sætning i kontekst med 5 timer (du quoter endda mit indlæg, så du kan jo se hvor filmen knækker). Hvorfor skal jeg stå til regnskab for dét?

Edit: Diskussionen hører nok til her: http://forum.recordere.dk/topic151343_post1524563.html#1524563" rel="nofollow - http://forum.recordere.dk/topic151343_post1524563.html#1524563

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Bruger udmeldt 33
Skrevet den: 22-Maj-2017 kl. 14:37
Personligt vil jeg stort set dog kun stort ser, betyder jeg ikke er helt ligeglad , men jeg vil blæse på Buenos, er meget lidt pisseligeglad med det. Hvis det kommer og hvad så


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-Maj-2017 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Det er ikke mig der skriver 5 timer. Jeg synes jeg var ret klar i spyttet omkring, at dette tal er grebet ud af den blå luft og ingen relevans har.


Jeg greb bestemt ikke de 5 timer ud af den blå luft - og jeg begrundede mit forslag. Beklager min forespørgsel. 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: JesA
Skrevet den: 22-Maj-2017 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af Japer Japer skrev:

Personligt vil jeg stort set dog kun stort ser, betyder jeg ikke er helt ligeglad , men jeg vil blæse på Buenos, er meget lidt pisseligeglad med det. Hvis det kommer og hvad så

Er du fuld ?...eller har du den værste autokorrektur ?...ihvertfald giver dit indlæg ingen mening...Confused


Skrevet af: siccio
Skrevet den: 22-Maj-2017 kl. 15:11
Finder det da lidt interesant om farven rød som Kanal 5 logo skulle værre hårdere ved panelerne.
Alt den tidligere diskution omkring burn in har ellers fyldt utroligt meget.
Der kan jo være forskel på farvernes påvirkning, bare gæt værk fra min side?
Skal dog siges, jeg finder Flatpanels test, yderst troværdige, da de er så tilpas "nørdede" positivt ment til at skulle der være fejl, ja selv bagateller i de flestes øjne, ja så kommer det frem.
Glæder mig, og ser frem til flere test generelt.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 22-Maj-2017 kl. 15:16
Nu handler tråden her jo om AVForums test og Hother er nok ikke specielt interesseret i ENDNU en tråd om OLED i almindelighed. Jeg tager dit spørgsmål med derover:
http://forum.recordere.dk/get_last_post.asp?TID=151343" rel="nofollow - http://forum.recordere.dk/get_last_post.asp?TID=151343

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: zemo
Skrevet den: 22-Maj-2017 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af Japer Japer skrev:

Personligt vil jeg stort set dog kun stort ser, betyder jeg ikke er helt ligeglad , men jeg vil blæse på Buenos, er meget lidt pisseligeglad med det. Hvis det kommer og hvad så
Er det dig, moho?


-------------
/zemo/


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 22-Maj-2017 kl. 22:44
Andre sites (- i hvert fald et enkelt) har været inde på, at Panasonic slet ikke sigter efter konsumermarkedet med nævnte model , men primært efter pro markedet . Og at man derfor heller ikke skal forvente dramatiske prisfald .I så fald giver det måske lidt mening med den manglende DV implementering ?


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 22-Maj-2017 kl. 22:47
Oprindeligt skrevet af Japer Japer skrev:

Personligt vil jeg stort set dog kun stort ser, betyder jeg ikke er helt ligeglad , men jeg vil blæse på Buenos, er meget lidt pisseligeglad med det. Hvis det kommer og hvad så


- de der svampe du indtager kan du garanteret tjene fedt på foran Orange . . Wink


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 23-Maj-2017 kl. 07:54
En løsning på burn in-problemet kommer måske i 2018

To be fixed in 2018

Bad news for everyone who wanted to get an OLED TV soon. Some industry experts have told Fudzilla that current generation OLED TVs suffer from a built in defect and that the companies are seeing a lot of TVs being returned after a year of use.

It looks like Quantum dot or Sony Backlight Master Drive LED technology might be your best bet at least for a little while because OLED TVs are still expensive, and the fact that they might get burn in after a while makes them less attractive. There is always good old LED TV, a technology that is predominantly available and manages panels larger than 55 inch at reasonable prices.

This burn in problem could cause some major recalls at some point in the near future but our industry source, who wants to remain unnamed, did mention that there might be a solution in 2018 for the problem. Unfortunately, the solution will happen with the next generation of OLED panels.

So, getting great color levels and black that doesn’t not looked washed up have their downsides too. The same problem didn’t affect the small panels such as the ones in phones and tablets - it occurs when on large panels only. Samsung and Sony are sticking with alternative technologies for the time being while LG has been pushing for OLEDs for a while.

http://www.fudzilla.com/news/42511-oled-suffers-from-burn-in-effect


-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 23-Maj-2017 kl. 09:39
Min gamle vejleder sagde altid "Tro på meget - tvivl på alt"

Der står intet i det indlæg/opslag eller hvad det måtte kaldes der giver nogen som helst anledning til bekymring?

Hvorom alting er, jamen så heller et godt billede så længe det varer end middelmådigt længe - smag og behag:)


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 23-Maj-2017 kl. 09:45
This burn in problem could cause some major recalls at some point in the near future.

Ovennævnte udsagn giver nok nogle brugere og eventuelle købere bekymringer, og personligt ville det irritere mine øjne fx at skulle kigge på et fastbrændt logo - også selv om dette burn in-mærke står knivskarpt i kontrasten sort-hvid 😀

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 23-Maj-2017 kl. 09:52
De lever da op til navnet. FUD = fear, uncertainty and doubt

Undskyld mit franske, men det er sku da logik for burhøns, at LG.Display ikke begynder at sælge OLED-paneler til højre og venstre til Sony, Panasonic, Loewe, Philips, Grundig, B&O og andre, hvis de er bekendte med, at der er en fejl i panelerne. LG.Displays kunder er ikke slutkunden, men derimod nogle af verdens største elektronikfabrikanter. Hvis det kommer dertil, så er der naturligvis i aftalerne indbygget foranstaltninger, som beskytter kunderne i sådanne tilfælde. Det ville ende i kompensationssager i den helt store liga. Det ville være lidt som at tisse i bukserne for at holde varmen.

FUD-o-meteret står på 125%.



-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 23-Maj-2017 kl. 10:04
Kommentar omkring testning:
Enten må man efter min mening teste burn in-fejlen og dermed påvirke skærmen og herefter gøre kommende testere globalt opmærksom på dette væsentlige problem

Eller også bør man både i testen og efterfølgende under minusser fx skrive:

Vær opmærksom på at den testede skærm nemt kan brænde logoer ind. Det er således INDISKUTABELT, at hvis man som bruger lader det samme billede stå længe nok på skærmen, så brænder det sig fast.

Gør man ikke det, må den lille dreng fra Kejserens nye klæder gøre opmærkning på problemet, idet en manglende advarsel nemt kan tolkes som om testere favoriserer bestemte modeller og skærmtyper.

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: MfedeN
Skrevet den: 23-Maj-2017 kl. 10:59
Hvad er nemt, Bent?
Der er jo ret få som oplever problemer, så så nemt kan det da ikke være?



Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 23-Maj-2017 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Kommentar omkring testning:
Enten må man efter min mening teste burn in-fejlen og dermed påvirke skærmen og herefter gøre kommende testere globalt opmærksom på dette væsentlige problem

Eller også bør man både i testen og efterfølgende under minusser fx skrive:

Vær opmærksom på at den testede skærm nemt kan brænde logoer ind. Det er således INDISKUTABELT, at hvis man som bruger lader det samme billede stå længe nok på skærmen, så brænder det sig fast.

Gør man ikke det, må den lille dreng fra Kejserens nye klæder gøre opmærkning på problemet, idet en manglende advarsel nemt kan tolkes som om testere favoriserer bestemte modeller og skærmtyper.

Nu må I/du s... tage bangebukserne af. Problemet var 10x værre under plasma-æraen og langt de fleste anmeldelser nævner specifikt bekymringerne omkring burn-in, og at de netop IKKE manifesterer sig i faktisk fastbrændte billeder under normal brug på OLED.

Hvis du konstant kører din bil med RPM i de røde felt, så vil motoren nok også stå af før tid, men kræver du at motorjournalister tester hvad denne periode er? Med bilen kan du undlade at køre i det røde felt konstant og med OLED kan du jo lade være med at tænde TV'et på TV2 News for derefter at tage på ferie i en uge.

Det grænser altså lidt til hysteri og BT-overskrifter

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-Maj-2017 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Kommentar omkring testning:
Enten må man efter min mening teste burn in-fejlen og dermed påvirke skærmen og herefter gøre kommende testere globalt opmærksom på dette væsentlige problem

Eller også bør man både i testen og efterfølgende under minusser fx skrive:

Vær opmærksom på at den testede skærm nemt kan brænde logoer ind. Det er således INDISKUTABELT, at hvis man som bruger lader det samme billede stå længe nok på skærmen, så brænder det sig fast.

Gør man ikke det, må den lille dreng fra Kejserens nye klæder gøre opmærkning på problemet, idet en manglende advarsel nemt kan tolkes som om testere favoriserer bestemte modeller og skærmtyper.

Nu må I/du s... tage bangebukserne af. Problemet var 10x værre under plasma-æraen og langt de fleste anmeldelser nævner specifikt bekymringerne omkring burn-in, og at de netop IKKE manifesterer sig i faktisk fastbrændte billeder under normal brug på OLED.

Hvis du konstant kører din bil med RPM i de røde felt, så vil motoren nok også stå af før tid, men kræver du at motorjournalister tester hvad denne periode er? Med bilen kan du undlade at køre i det røde felt konstant og med OLED kan du jo lade være med at tænde TV'et på TV2 News for derefter at tage på ferie i en uge.

Det grænser altså lidt til hysteri og BT-overskrifter
Jeg går ud fra at du i begrebet "I" inkludere mig. Jeg er ikke bange for noget. Der i mod har jeg det sådan, at er der noget som jeg er usikker på, så bruger jeg ikke rigtigt mange penge på det. I min verden er det sund fornuft - og min afgørelse. 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 23-Maj-2017 kl. 12:55
Helt enig med John.
Problemet foreligger og tråde har fyldt det. Måske en løsning på problemet er bedre end at minimere det.
Hvem vil købe et TV, når man ved at problemet viser sig. Og hvor længe tør man have apparatet igang, før problemet viser sig og efterfølgende skærer sig ind i ens blik. Mere end 3 timer, 5 timer?
Sikkert er det, som Torben skriver, at problemet kan fremprovokeres.


-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Potter
Skrevet den: 23-Maj-2017 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Kommentar omkring testning:
Enten må man efter min mening teste burn in-fejlen og dermed påvirke skærmen og herefter gøre kommende testere globalt opmærksom på dette væsentlige problem

Eller også bør man både i testen og efterfølgende under minusser fx skrive:

Vær opmærksom på at den testede skærm nemt kan brænde logoer ind. Det er således INDISKUTABELT, at hvis man som bruger lader det samme billede stå længe nok på skærmen, så brænder det sig fast.

Gør man ikke det, må den lille dreng fra Kejserens nye klæder gøre opmærkning på problemet, idet en manglende advarsel nemt kan tolkes som om testere favoriserer bestemte modeller og skærmtyper.

Nu må I/du s... tage bangebukserne af. Problemet var 10x værre under plasma-æraen og langt de fleste anmeldelser nævner specifikt bekymringerne omkring burn-in, og at de netop IKKE manifesterer sig i faktisk fastbrændte billeder under normal brug på OLED.

Hvis du konstant kører din bil med RPM i de røde felt, så vil motoren nok også stå af før tid, men kræver du at motorjournalister tester hvad denne periode er? Med bilen kan du undlade at køre i det røde felt konstant og med OLED kan du jo lade være med at tænde TV'et på TV2 News for derefter at tage på ferie i en uge.

Det grænser altså lidt til hysteri og BT-overskrifter
Thumbs Up


-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 23-Maj-2017 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Kommentar omkring testning:
Enten må man efter min mening teste burn in-fejlen og dermed påvirke skærmen og herefter gøre kommende testere globalt opmærksom på dette væsentlige problem

Eller også bør man både i testen og efterfølgende under minusser fx skrive:

Vær opmærksom på at den testede skærm nemt kan brænde logoer ind. Det er således INDISKUTABELT, at hvis man som bruger lader det samme billede stå længe nok på skærmen, så brænder det sig fast.

Gør man ikke det, må den lille dreng fra Kejserens nye klæder gøre opmærkning på problemet, idet en manglende advarsel nemt kan tolkes som om testere favoriserer bestemte modeller og skærmtyper.

Altså nu "tester" jeg blandt andet et 2016 OLED-panel i stuen hver dag. Det bruges uden hensyn, kører til tider i weekender i langt over 5 timer i bl.a. spil eller med logoer i hjørnerne. Jeg har også plasma-tv og bunkevis af LCD-skærme. Se evt. min kommentar i Hothers tråd.

Som jeg også nævner her, kan burn-in opstå på alle skærmteknologier. Retention er noget typisk forbindes med selv-emitterende skærmteknologier. Status herhjemme er, at vi har burn-in på 2 LCD-skærme (Dell-skærm og iPad 2), men ingen burn-in på andre skærmteknologier.

Skal samme advarsel ikke nævnes i anmeldelser af LCD-skærme, Bent?






-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 23-Maj-2017 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg går ud fra at du i begrebet "I" inkludere mig. Jeg er ikke bange for noget. Der i mod har jeg det sådan, at er der noget som jeg er usikker på, så bruger jeg ikke rigtigt mange penge på det. I min verden er det sund fornuft - og min afgørelse. 

Kommentaren med "bangebukserne" var nu ikke møntet på dig, men på de sensationsoverskrifter Bent gerne vil slå op.

Hvis dit brugsmønster passer med dét, der potentielt giver issues på OLED, så giver det jo fint mening ikke at købe. At teste det kritiske brugsmønster er bare ikke en 5 timers session med Kanal5.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 23-Maj-2017 kl. 13:42
Måske en god idé, Rasmus, hvis problemet er stort. Dog hører man mest om OLEDS burn in-problemer, selv om markedsandelen er meget minimal.

Ofte hører pris og kvalitet sammen, men gælder det også OLED?

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 23-Maj-2017 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Helt enig med John.
Problemet foreligger og tråde har fyldt det. Måske en løsning på problemet er bedre end at minimere det.
Hvem vil købe et TV, når man ved at problemet viser sig. Og hvor længe tør man have apparatet igang, før problemet viser sig og efterfølgende skærer sig ind i ens blik. Mere end 3 timer, 5 timer?
Sikkert er det, som Torben skriver, at problemet kan fremprovokeres.

Hør her - i februar tog jeg på en 5 dages ferie i lalandia, da jeg kom hjem ser jeg til min store forskrækkelse at tv´et ikke var slukket imellemtiden.

Ingen burn in, så den famøse 5 timers test har været kørt ihvertfald, dernæst så kører kanal 6 meget ofte hver lørdag fra kl ca 12 til midnat - Ingen burn in. Skulle det nogensinde ske, jamen så må jeg beskylde mine forbrugsvaner for det, men det gør stadig ikke at lcd vill blive foretrukket. 
Men OLED skal jeg ikke bekymre mig om insekter i min skærm og jeg kan få klare farver fra min chaiselong del i sofaen.



Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 23-Maj-2017 kl. 13:48
Bromberg. Har dit OLEDtv fået problemer med selv at tænde eller kan det ikke selv slukke?

@Torben

Jeg forstår ikke dit sjove ord bangebukserne. Vil du forklare, hvad du mener?

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 23-Maj-2017 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Måske en god idé, Rasmus, hvis problemet er stort. Dog hører man mest om OLEDS burn in-problemem, selv om markedsandelen er meget minimal.

Ofte hører pris og kvalitet sammen, men gælder det også OLED?

Altså, vi skal jo nok sætte spot på det, hvis vi finder det. Det synes jeg i øvrigt også, at vi allerede har gjort. I en test af EG960V fremviste vi, at der var et kanallogo fra tidligere udlån. I flere anmeldelser beskriver vi risikoen. Jeg er åben om, hvad jeg selv oplever på et 2016 OLED-panel (2x retention, som forsvandt næste det blev tændt). Jeg er sikker på, at du ville vide dette, hvis du læste vores anmeldelser fra ende til anden, Bent.

Men man skal jo omvendt heller ikke male fanden på væggen. Det er slet ikke i samme kaliber som i plasma-dagene. I vores anmeldelser nævner vi heller ikke følgende:
- LCD og OLED-tv kan knække under transport
- Tordenfluer kan finde vej ind i LCD-paneler fordi de er bygget i lag
- Lader du et LCD-tv stå tændt udover specifikationen, så er der fare for permanent burn-in
- LCD-tv bruger i de fleste tilfælde PWM til at styre lysdioder, hvilket kan genere folk med overfølsomhed ift. flimmer
- Visse LCD-tv med quantum dots indeholder det giftige stof cadmium
- Det er usundt at spise sin skærm, uanset teknologi
- Hælder du mælk udover din LCD-skærm, kan den gå i stykker

Find selv på flere. Det bliver til tider lidt for hysterisk til at man kan tage det seriøst. Du kan ødelægge alle typer produkter, hvis du kører dem hårdt nok. Lige fra en Ford til en Ferrari. Så er spørgsmålet naturligvis om pris og kvalitet hører sammen, når det gælder Ferrari? Beer



-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 23-Maj-2017 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Bromberg. Har dit OLEDtv fået problemer med selv at tænde eller kan det ikke selv slukke?

@Torben

Jeg forstår ikke dit sjove ord bangebukserne. Vil du forklare, hvad du mener?


Jeg har haft lidt problemer med min harmony Remote der ikke altid vil slukke skærmen. Derfor har jeg måtte aktivere den lille røde diode så jeg kan se når skærmen ER slukket


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 23-Maj-2017 kl. 14:03
Godt at I vil oplyse om problemet Rasmus.

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 23-Maj-2017 kl. 14:19
Altså, "vil" som i "har til alle tider gjort"? Smile

Du fik sågar linket til vores LCD vs. OLED artikel tidligere, hvor det fremhæves:  http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1473926577" rel="nofollow - http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1473926577

Men altså, praksis må vidne om, hvor stort et problem reelt det er. Kumulerede erfaringer. Status pt. er at det er tæt er ekstremt begrænset, nærmest grænsende til et non-issue. Ændrer det sig i fremtiden, så sætter vi naturligvis spot på problemet. Det gjorde vi også på plasma-tv, da 3D kom til, og gjorde faren reel igen. Vi gider derimod ikke sidde og bevidst forsøge at ødelægge de produkter, som vi tester, eller gøre en stor sag ud af ingenting.

Disse debatter får jo ofte en karakter af, at folk skal forsvare deres køb af dit eller dat. Teori og empiri vil jeg gerne tale om. Resten synes jeg bliver ret useriøst.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 23-Maj-2017 kl. 14:30
Jeg forsvarer ikke mit tv, men er interesseret i at kende alle problemstillinger, inden jeg køber et OLED.

Omkring forsvaret af dit eget TV, så gør een svale jo ingen sommer. Og uanset hvor lille problemet kan synes at være, så bliver det stort for den bruger, der opnår at få problemet. Mon ikke?

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 23-Maj-2017 kl. 14:39
Forsvaret af mit eget TV? Mener du vores husstands Sharp LCD, Panasonic plasma eller LG OLED? Eller monstro de Samsung plasma eller Samsung LCD, som vi har ladet passere i arv til familien (begge som stadig kører)?

Man kan hurtigt blive forvirret Smile

Men Bent sig mig engang. Kendte du alle problemstillinger før du købte dit LCD-tv?


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 23-Maj-2017 kl. 14:51
Inden jeg købte mit seneste vurderede jeg så godt,som jeg kunne inden købet.
Jeg fik jo pengene tilbage på det forrige for anklagen mod Samsung, husker du.

Dengang fandtes det første OLED LG, der desværre kun kunne vise HD. Her vaklede jeg, men set tilbage, så havde billedkvaliteten været rimelig i forhold til det, som jeg ser på TVkanalerne.

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 23-Maj-2017 kl. 15:07
Nåh, men jeg mener bare Bent; jeg husker da ikke en lind strøm af påstande i øst og vest om forskellige skærmteknologier før du købte dit Samsung. Ikke i stil med hvad du deler her i tråden eller den anden. Skal vi ikke prøve at komme tilbage på sporet og dele noget teori eller empiri i stedet for det her pjat med at sidde og linke til rygtehistorier?

Det var en lang vej til en simpel forespørgsel, men nu var tråden allerede forplumret, så jeg kunne lige så godt lege med på din leg.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 23-Maj-2017 kl. 15:08
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Omkring forsvaret af dit eget TV, så gør een svale jo ingen sommer. Og uanset hvor lille problemet kan synes at være, så bliver det stort for den bruger, der opnår at få problemet. Mon ikke?

Det samme gør det for ham der får tordenfluer i sit LCD-TV eller opdager clouding en sen aftentime. Ingen af teknologierne er perfekt, men at give sig til at blæse skavankerne op i større skala giver ikke mening, hvis der udelukkende fokuseres på burn-in. Så må vi lave en "PAS PÅ! DIT TV HAR FØLGENDE SKAVANKER!"-sensationsartikel og tjene kassen på clickbait.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 23-Maj-2017 kl. 15:11
Ja, men så tak for samspillet, Rasmus 😀
PS. Jeg hører dog gerne fra folk, der selv har oplevet problemet

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 23-Maj-2017 kl. 15:14
Ja dem hører vi meget gerne fra! Og hvis vedkommende samtidig har et navn, så der ikke går det rene fud-zilla i løjerne, så er vi allerede tilbage i overhalingsbanen Handshake

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 23-Maj-2017 kl. 15:18
Måske en god idé Torben. Blæseriet opstår ikke, før vinden kommer. Tak for pusteriet.



-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 23-Maj-2017 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Omkring forsvaret af dit eget TV, så gør een svale jo ingen sommer. Og uanset hvor lille problemet kan synes at være, så bliver det stort for den bruger, der opnår at få problemet. Mon ikke?

Det samme gør det for ham der får tordenfluer i sit LCD-TV eller opdager clouding en sen aftentime. Ingen af teknologierne er perfekt, men at give sig til at blæse skavankerne op i større skala giver ikke mening, hvis der udelukkende fokuseres på burn-in. Så må vi lave en "PAS PÅ! DIT TV HAR FØLGENDE SKAVANKER!"-sensationsartikel og tjene kassen på clickbait.


Nej men det var også een, der glemte eller havde svært ved at nævne skavankeren på sit Sony. Det er vel heller ikke vejen frem.

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: MfedeN
Skrevet den: 23-Maj-2017 kl. 16:06
Jeg tror vist lige du skal læse anmeldelsen igen, Bent. Skavankerne blev nævnt. Folk forstod bare ikke at læse anmeldelsen. Det gjorde du så åbenlyst heller ikke.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-Maj-2017 kl. 16:14

Jeg har spurgt Panasonic om hvordan og hvorledes med deres nye OLED TV omkring burn-in. Det er Plasma forholdsregler om igen. Ikke noget som jeg ønsker at diskuttere, jeg bare videre give deres svar.  Her er deres svar:

Tak for din email.

 

Desværre har TV'et ikke noget der forhindre burn-in som så men man kan tag sine forholdsregler.

TV er mest følsomme de første 200 timer
En frisk skærm har højere lysintensitet og er derfor mere tilbøjelig til at fastbrænde.

Sænk kontrasten og lysstyrken til under 50% de første 200 timer
Undlad at lade TV’et være tændt hvis du ikke bruger det
Se programmer i fuldskærm
Skift programmer for at undgå logo burn-in

 

Venlig Hilsen,

Jannie

Kundeservice

Panasonic Danmark



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 23-Maj-2017 kl. 16:19
Jeg må lige svare dig MfedeN. Jeg husker Sonytesten, men det var mere rådgivningen på tråde, der gav anledning til diskussioner og omkring selve rådgivning og henvisning til modellen.
Jeg mener at huske,at nogle appellerede for rettelser omkring tænd, sluk, manglende eller langsom virkning på guide og ikke mindst problemerne med Android tv, men at anmeldelsen desværre ikke blev ændret, så købere reelt kunne bedømme modellen.
Nå tilbage til emnet.

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 23-Maj-2017 kl. 16:30
Hother.

Hvordan hulan havde du forventet andet svar, end det du har fået? ENHVER producent/leverandør vil tage forbehold, overfor sådanne problemstillinger - selv når det ikke er et kendt problem! Ellers kan de hænges op på det senere hen. Prøv at sende samme mail til Samsung, hvor du spørger om fastbrænding på de nye QLED skærme. Jeg vil vædde med, at du får samme svar - HVIS du får et svar...

M.v.h.


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 23-Maj-2017 kl. 16:35
Henrik. Du fortæller selv, at OLED har dette problem. Så kan Panasonic vel heller ikke svare anderledes.

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: MfedeN
Skrevet den: 23-Maj-2017 kl. 16:40
Det var vel som ventet fra Panasonics side, deres historik fra plasma taget i betragtning.

Bent: Flatpanels laver anmeldelser ud fra et specifikt eksemplar og egne observationer. Ikke ud fra brugeres erfaringer - hvilket er et ret fornuftigt princip. Det har altid undret mig, at folk vil have medbestemmelse i hvad der står i anmeldelserne ud fra egne oplevelser. De kan lave deres egne anmeldelser.
Og læs lige anmeldelsen igen. Flere af de problemer du nævner, står jo i den.



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-Maj-2017 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Hother.

Hvordan hulan havde du forventet andet svar, end det du har fået? ENHVER producent/leverandør vil tage forbehold, overfor sådanne problemstillinger - selv når det ikke er et kendt problem! Ellers kan de hænges op på det senere hen. Prøv at sende samme mail til Samsung, hvor du spørger om fastbrænding på de nye QLED skærme. Jeg vil vædde med, at du får samme svar - HVIS du får et svar...

M.v.h.
Som tidligere nævnt, er det ikke et svar jeg overhovedet gider diskuttere. Jeg havde ikke forventet et andet svar. Problevet er - for mig i det mindste, at får du burn-in, og det sker altså, så er der ingen hjælp at hente.

Det eneste jeg kan gøre er at holde øje med er jo brugererfaringerne i UK. Det er jo nok de færreste her der køber et Panasonic OLEDWink


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: -Henrik-
Skrevet den: 23-Maj-2017 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Problevet er - for mig i det mindste, at får du burn-in, og det sker altså (...)

Så flyver du heller ikke, eller hvad? For det sker jo, at fly falder ned Smile


Skrevet af: Furry
Skrevet den: 23-Maj-2017 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af -Henrik- -Henrik- skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Problevet er - for mig i det mindste, at får du burn-in, og det sker altså (...)

Så flyver du heller ikke, eller hvad? For det sker jo, at fly falder ned Smile


Hvis man skal flyve kan man jo vælge et selskab der ikke har et rygte for af flyene ikke lander de falder ned

-------------
Fra fulde børn skal man høre sandheden



Print side | Luk vindue