Køb af Oppo på tur i London
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Blu-ray afspillere
Forumbeskrivelse: Afspillere med blu-ray
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=151518
Udskrevet den: 06-Februar-2025 kl. 14:00
Emne: Køb af Oppo på tur i London
Skrevet af: thxtex
Emne: Køb af Oppo på tur i London
Skrevet den: 02-Juni-2017 kl. 17:43
Hej
Jeg skal et smut til London om 14 dage og planlægger at købe en Oppo UDP-205 afspiller derover. Nogen gode fif såsom. Kan jeg forvente at kunne få noget rabat? Gode ideer til hvordan den bedst overlever flyveturen hjem? Anbefaling af butik? EVT. andet jeg absolut BØR se.
Det er i forbindelse med arbejde og jeg flyver med BA, så jeg må slæbe kuffert med.
|
Svar:
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 02-Juni-2017 kl. 18:04
thxtex skrev:
Hej
Jeg skal et smut til London om 14 dage og planlægger at købe en Oppo UDP-205 afspiller derover. Nogen gode fif såsom. Kan jeg forvente at kunne få noget rabat? Gode ideer til hvordan den bedst overlever flyveturen hjem? Anbefaling af butik? EVT. andet jeg absolut BØR se.
Det er i forbindelse med arbejde og jeg flyver med BA, så jeg må slæbe kuffert med.
|
Jeg har købt Oppo flere gange i UK. Omkring rabat, spørg dig frem. Oppo er så fornem til at emballere deres produkter så det skulle ikke give problemer. Selv ville jeg nu nok tage den i kufferten eller om muligt som håndbagage.
Der er millioner ting at se i en af verdens skønneste byer - afhænger af interesser ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif)
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 03-Juni-2017 kl. 07:19
Hvorfor bestiller du ikke på amazon.uk?
Jeg ved godt der kommer fragt oveni.
Men så slipper du for bøvlet og kan nyde London i stedet for at fare rundt.
Alternativt kan du bestille den til en addresse i London. Det hotel du skal bo på eller det firma du skal besøge. Det Skal selvfølgelig lige aftales først med hotel eller firma.
|
Skrevet af: jake51
Skrevet den: 03-Juni-2017 kl. 07:59
Men hvis man køber den i England, følger der så en dansk netledning med? Den engelske netledning har jo et andet stik
------------- Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage Mikael Simpson
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 03-Juni-2017 kl. 08:52
Så klipper man det engelske klodsede stik af og monterer et nyt dansk i stedet.
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 03-Juni-2017 kl. 10:09
KlausDM skrev:
Så klipper man det engelske klodsede stik af og monterer et nyt dansk i stedet.
Klaus |
Hvad med strøm? Kører de også med 230 volt i England? Eller finder apparaturet selv ud af at skifte til den korrekte volt?
|
Skrevet den: 03-Juni-2017 kl. 10:23
@Mufti: Amazon sender ikke Oppo til Danmark - har tjekket. Det virker som om at Oppo har pålagt forhandlere at henvise til lokale forhandlere og ikke sender til andre lande. Nogle små forhandlere sender dog alligevel når man kigge på 'Where to buy' på Oppo's hjemmeside. Det var en mulighed at bestille den til hotellet. Men som jeg kan se det er der 7 butikker der fører Oppo inden for gå afstand i forhold til hvor jeg skal være. Jeg tænker dog på at skrive en e-mail til butikken og forhøre mig.
@jake51: Min gamle Oppo BDP-105, som jeg købte over nettet fra England havde begge typer ledninger med. Det er en løs 'brødrister ledning' man sætte i.
|
Skrevet af: BlueFox
Skrevet den: 03-Juni-2017 kl. 10:59
Hvad koster den i UK?
------------- mvh MichaelS Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
|
Skrevet den: 03-Juni-2017 kl. 11:03
Lige under 12k i forhold til 14,5k her i landet.
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 03-Juni-2017 kl. 12:19
mnielsen skrev:
Hvad med strøm? Kører de også med 230 volt i England? Eller finder apparaturet selv ud af at skifte til den korrekte volt? |
I Daniel kørte vi oprindeligt med 220 volt og England med 240 volt. Så harmoniserede EU det hele til 230, med med så vide tolerancer at både 220 og 240 var idenfor tolerancerne. I dag har vi de fleste steder 230 volt i Danmark.
Apparater som oppo'en har som regel en switchmode strømforsyning, der fungere mellem 95 og 275 volt, ved både 50 og 60 hz. Dermed behøves man kun en model til hele verden.
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 03-Juni-2017 kl. 13:00
jake51 skrev:
Men hvis man køber den i England, følger der så en dansk netledning med? |
Strømledningen er sgu da det mindste problem at skifte ud.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 03-Juni-2017 kl. 13:29
Naiera skrev:
jake51 skrev:
Men hvis man køber den i England, følger der så en dansk netledning med? |
Strømledningen er sgu da det mindste problem at skifte ud. | Lige præcis! Hver gang jeg har købt apparater i UK har der fulgt et kabel med dansk stik med.
|
Skrevet af: Raskolnikov
Skrevet den: 03-Juni-2017 kl. 14:54
jeg kan se at 203 også er 1500 kr. billiger.
|
Skrevet af: Raskolnikov
Skrevet den: 03-Juni-2017 kl. 14:55
men hvad med firmware updates? Er det et problem?
|
Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 03-Juni-2017 kl. 15:22
KlausDM skrev:
mnielsen skrev:
Hvad med strøm? Kører de også med 230 volt i England? Eller finder apparaturet selv ud af at skifte til den korrekte volt? |
I Daniel kørte vi oprindeligt med 220 volt og England med 240 volt. Så harmoniserede EU det hele til 230, med med så vide tolerancer at både 220 og 240 var idenfor tolerancerne. I dag har vi de fleste steder 230 volt i Danmark.
Apparater som oppo'en har som regel en switchmode strømforsyning, der fungere mellem 95 og 275 volt, ved både 50 og 60 hz. Dermed behøves man kun en model til hele verden.
Klaus |
Nåh! JO! ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif) Kun de fleste steder i DK? Troede da, at det i samme land var det samme, over det hele. Så har jeg også lært noget i dag...
|
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 03-Juni-2017 kl. 17:17
Hvad m told og moms ? England er jo lissom ikke EU medlem mere . . .
------------- Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
Skrevet af: BlueFox
Skrevet den: 03-Juni-2017 kl. 17:42
De er da ikke skredet endnu!
------------- mvh MichaelS Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
|
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 03-Juni-2017 kl. 17:44
Lennon skrev:
Hvad m told og moms ? England er jo lissom ikke EU medlem mere . . . |
Der går altså mindst et par år før de er ude.
|
Skrevet den: 03-Juni-2017 kl. 20:19
@Raskolnikov: Mig bekendt findes der en US, AU, EU og en RU firmware. Måske også en til Kina. Danmark og England kører med fælles firmware. Jeg har ikke haft et eneste problem med min BDP-105.
|
Skrevet af: johnny57
Skrevet den: 03-Juni-2017 kl. 21:18
Må man godt havde så dyre varer med igennem tolden ? Jeg er med på at det ikke er sikkert de kikker.
------------- Med venlig Hilsen
Johnny
|
Skrevet af: Peter.C
Skrevet den: 04-Juni-2017 kl. 08:19
Den er købt i et andet EU land, så der kommer ikke noget ekstra told på.
|
Skrevet af: Cutler
Skrevet den: 04-Juni-2017 kl. 12:39
Jeg har bestemt mig for at købe en Oppo UDP-203, og vil selvfølgelig gerne have den billigst muligt. Er der nogen der kender til en engelsk forhandler, der sender til Danmark?
På forhånd tak :-)
|
Skrevet den: 04-Juni-2017 kl. 13:07
Cutler skrev:
Jeg har bestemt mig for at købe en Oppo UDP-203, og vil selvfølgelig gerne have den billigst muligt. Er der nogen der kender til en engelsk forhandler, der sender til Danmark?
På forhånd tak :-) | Det gør krishav.co.uk
|
Skrevet af: Cutler
Skrevet den: 04-Juni-2017 kl. 13:11
Ja, men de sælger ikke Oppo
|
Skrevet den: 04-Juni-2017 kl. 13:13
Cutler skrev:
Ja, men de sælger ikke Oppo ![](smileys/smiley1.gif) | Nå øv
|
Skrevet af: PerW
Skrevet den: 04-Juni-2017 kl. 13:37
Cutler skrev:
På forhånd tak :-) |
Det ser ud til at den kan bestilles her:
http://www.hifix.co.uk/oppo-udp-203-uhd-4k-bluray-player" rel="nofollow - http://www.hifix.co.uk/oppo-udp-203-uhd-4k-bluray-player Jeg kender ikke stedet, det var bare en søgning der fandt stedet. De tager 20£ i forsendelse. Det eneste man skal se sig for, når man handler i UK, er at det ikke sendes fra en kanal øerne, som er toldfri zoner og så kommer der moms og told på i DK.
|
Skrevet den: 17-Juni-2017 kl. 16:44
Nå, men jeg er nu ejer af en Oppo UDP-205. Mailede med Richersounds og de bestilte en hjem i butikken til mig. Jeg fik et 5m Audioquest HDMI kabel til en værdi £85 med i prisen. Har været en tur i HMV og købt lidt film. Nu skal det hele bare komme sikkert hjem med flyet på onsdag. Vil lige nævne at det skidte valgresultat har gavnet min pris....🤓
|
Skrevet den: 17-Juni-2017 kl. 17:17
Tillykke med det, og hyg dig fortsat i London
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet af: stridsvognen
Skrevet den: 03-Juli-2017 kl. 18:09
Kan se at 205 koster 8500kr i USA.
Jeg købte min sidste OPPO 103D i USA og havde den med hjem i kufferten.. Det koster så lige en regionskode chip til ca 500 kr, strøm og firmware er ikke noget problem.. Det fungere uanset hvor i verden den blir koblet op. Jeg køber helt sikkert også min næste OPPO i usa, syntes der er for lidt sparet ved at handle i UK.
Overvejer da at købe en OPPO 203 når jeg skal til USA i Oktober.. Koster 3600kr derovre.
------------- Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
|
Skrevet den: 03-Juli-2017 kl. 18:54
stridsvognen skrev:
Jeg købte min sidste OPPO 103D i USA og havde den med hjem i kufferten.. Det koster så lige en regionskode chip til ca 500 kr, strøm og firmware er ikke noget problem.. Det fungere uanset hvor i verden den blir koblet op. Jeg køber helt sikkert også min næste OPPO i usa, syntes der er for lidt sparet ved at handle i UK.
Overvejer da at købe en OPPO 203 når jeg skal til USA i Oktober.. Koster 3600kr derovre. |
Og hvis du er uheldig + moms og skat
|
Skrevet den: 03-Juli-2017 kl. 18:58
Hother skrev:
stridsvognen skrev:
Overvejer da at købe en OPPO 203 når jeg skal til USA i Oktober.. Koster 3600kr derovre. |
Og hvis du er uheldig + moms og skat |
Nej.. Når jeg har den med hjem i kufferten er den brugt. Købt på Ebay, og betalt med Paypal.. til en svine billig pris.. 100$.. Så er dokumentation osv iorden til tolderne hvis de skulle ske at være mødt på arbejde.
------------- Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
|
Skrevet den: 03-Juli-2017 kl. 19:48
stridsvognen skrev:
Hother skrev:
stridsvognen skrev:
Og hvis du er uheldig + moms og skat |
Nej.. Når jeg har den med hjem i kufferten er den brugt. Købt på Ebay, og betalt med Paypal.. til en svine billig pris.. 100$.. Så er dokumentation osv iorden til tolderne hvis de skulle ske at være mødt på arbejde. |
Godt nok smart ![Big smile Big smile](smileys/smiley4.gif)
|
Skrevet af: Potter
Skrevet den: 03-Juli-2017 kl. 20:22
Med denne fremgangsmåde, så kan vi andre da bare betale lidt mere i skat og moms, så er den ged jo barberet![LOL LOL](smileys/smiley36.gif)
------------- 4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
Skrevet den: 03-Juli-2017 kl. 20:40
Potter skrev:
Med denne fremgangsmåde, så kan vi andre da bare betale lidt mere i skat og moms, så er den ged jo barberet![LOL LOL](smileys/smiley36.gif) |
Var også min tanke.
|
Skrevet den: 03-Juli-2017 kl. 21:15
Jeg får så extra god behandling af de Amerikanske skatteborgere der betaler mindre i skat hver gang jeg har været en smut forbi.. Skat i danmark ville ikke få noget alligevel da jeg ikke vil betale det den koster herhjemme, så ingen salg, og ingen salg = det samme.
Det er jo ikke fordi de ikke har skatter og afgifter i USA... Men forhandlerne blir nok knap så tykke hver gang de sælger en OPPO, især da OPPO sælger direkte til forbrugerne derovre.. Mon ikke prisen også var en anden hvis den kunne købes hos oppodigital.dk
Men dem der køber i UK skulle skamme sig.. Det koster de danske skatteydere penge når de lige skal spare de sidste håndøre.. ![Wink Wink](smileys/smiley2.gif)
Moral er godt.. Dobbeltmoral er dobbelt så godt..
|
Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 04-Juli-2017 kl. 06:22
Når vi skal betale mere i moms og skat er det ikke fordi nogle henter en Oppo hjem fra USA.
Men udenlandske momssvindlere som skat nægter at forfølge.
Og DSB som kaster milliarder efter tog som aldrig kommer på skinner.
|
Skrevet den: 04-Juli-2017 kl. 11:06
stridsvognen skrev:
Jeg får så extra god behandling af de Amerikanske skatteborgere der betaler mindre i skat hver gang jeg har været en smut forbi.. Skat i danmark ville ikke få noget alligevel da jeg ikke vil betale det den koster herhjemme, så ingen salg, og ingen salg = det samme.
Det er jo ikke fordi de ikke har skatter og afgifter i USA... Men forhandlerne blir nok knap så tykke hver gang de sælger en OPPO, især da OPPO sælger direkte til forbrugerne derovre.. Mon ikke prisen også var en anden hvis den kunne købes hos oppodigital.dk
Men dem der køber i UK skulle skamme sig.. Det koster de danske skatteydere penge når de lige skal spare de sidste håndøre.. ![Wink Wink](smileys/smiley2.gif)
|
Jeg køber skam fra tid til anden fra amazon.uk, men jeg bliver skam momset med dansk moms.
Dobbeltmoral - ikke hos mig ![Wink Wink](smileys/smiley2.gif)
|
Skrevet den: 04-Juli-2017 kl. 11:08
Mufti skrev:
Når vi skal betale mere i moms og skat er det ikke fordi nogle henter en Oppo hjem fra USA.
Og DSB som kaster milliarder efter tog som aldrig kommer på skinner. |
Ja, der er ikke ret meget som er politisk bestemt som ikke fungere, hvis noget overhovedet ![Dead Dead](smileys/smiley11.gif)
|
Skrevet den: 04-Juli-2017 kl. 11:22
stridsvognen skrev:
|
Der er lige den forskel at dem der handler i UK handler helt lovligt, hvorimod du der vælger at lave en fiktiv faktura via ebay, er bedrageri.
Så der er en stor forskel
|
Skrevet den: 04-Juli-2017 kl. 11:23
Mufti skrev:
Og DSB som kaster milliarder efter tog som aldrig kommer på skinner. | Og svindel med udbytteskat
|
Skrevet af: mortenstryhn
Skrevet den: 04-Juli-2017 kl. 13:14
SKAT er ligeglade med om varen er brugt eller ej, når du ikke har haft den med på udrejsen. Ifølge SKAT skal alle varer, som du ikke havde med på udrejsen tælles med i regnestykket - at en vare så er brugt kan sænke værdien, men ikke fratage den. Den største forskel ved at have den med hjem i kufferten versus at sende den med posten er reglen om at du må have værdier for 3.250 kr. med hjem i kufferten uden at der kommer moms og told på, men der kommer moms på allerede ved 80 kr. og både moms og told på ved 1.150 kr.
http://www.toldpriser.dk/toldregler
|
Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 04-Juli-2017 kl. 17:43
Jeg skal til england i slutningen af måneden og har et kontor i hjertet af London. Hvis nogen er interesserede kan jeg sagtens tage en oppo med hjem. Bor i 9500 Hobro, men sender gerne på købers regning
|
Skrevet den: 04-Juli-2017 kl. 17:45
Ryger den i tolden er det selvfølgelig også til købers regning
|
Skrevet den: 04-Juli-2017 kl. 18:33
@Steve: Fin gesture og ganske legalt men blot lige til info. Jeg slæbte en stor kuffert med på rejsen fordi en UDP-205 vejer tæt på 15kg alene og kassen har en dimension, så den ikke kan komme med som håndbagage. Så hvis du rejser med Ryan, kan der komme ekstra udgifter.
|
Skrevet den: 04-Juli-2017 kl. 18:40
mortenstryhn skrev:
SKAT er ligeglade med om varen er brugt eller ej, når du ikke har haft den med på udrejsen. Ifølge SKAT skal alle varer, som du ikke havde med på udrejsen tælles med i regnestykket - at en vare så er brugt kan sænke værdien, men ikke fratage den. Den største forskel ved at have den med hjem i kufferten versus at sende den med posten er reglen om at du må have værdier for 3.250 kr. med hjem i kufferten uden at der kommer moms og told på, men der kommer moms på allerede ved 80 kr. og både moms og told på ved 1.150 kr.
http://www.toldpriser.dk/toldregler |
Der er så ikke told på brugte vare, så derfor kan det godt betale sig at købe det brugt.. Få sælger til at åbne kassen, spille en film og sælge den brugt..
|
Skrevet den: 04-Juli-2017 kl. 19:20
stridsvognen skrev:
mortenstryhn skrev:
Der er så ikke told på brugte vare, så derfor kan det godt betale sig at købe det brugt.. Få sælger til at åbne kassen, spille en film og sælge den brugt.. |
Det er jo en stor misforståelse. Skat skelner ikke mellem nye og brugte varer. Det er varens pris der er afgørende for beregning af told og moms.
|
Skrevet den: 04-Juli-2017 kl. 19:43
PerW skrev:
stridsvognen skrev:
mortenstryhn skrev:
Der er så ikke told på brugte vare, så derfor kan det godt betale sig at købe det brugt.. Få sælger til at åbne kassen, spille en film og sælge den brugt.. |
Det er jo en stor misforståelse. Skat skelner ikke mellem nye og brugte varer. Det er varens pris der er afgørende for beregning af told og moms.
|
Du har ret.. kan se de har ændret det siden jeg sidst har importeret..
|
Skrevet den: 04-Juli-2017 kl. 20:00
Jeg har plads med Norwegian direkte fra Aalborg.. herre nice.
Sidste gang skulle jeg bruge min søndag aften i Kastrup lufthavn pga aflyst fly. Det er satme trælst når man har møde tidligt mandag morgen ![LOL LOL](smileys/smiley36.gif)
Ikke desto mindre har jeg en addresse, som kan bruges hvis nogen ønske hjælp til forsendelse fra UK til DK.. eller hvis UK forhandler ikke gider sende til DK.
Ligger i London EC2A
|
|