Print side | Luk vindue

Og så mit kig på Pana TX-55EZ950E (OLED)

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: OLED TV
Forumbeskrivelse: Forum for OLED TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=151717
Udskrevet den: 26-November-2024 kl. 21:17

Emne: Og så mit kig på Pana TX-55EZ950E (OLED)
Skrevet af: Hother
Emne: Og så mit kig på Pana TX-55EZ950E (OLED)
Skrevet den: 23-Juni-2017 kl. 14:46
Så gik turen igen lige forbi Panasonic Center Rødovre. Og det gjorde jeg fordi man her har fået et 55EZ950E hængt op ved siden af et 65EZ1000E. Den var jeg lidt spændt på. Og det selvom jeg havde besluttet ikke ville kigge mere på TV. Men jeg skulle altså lige kigge en gang til.

Jeg "Testede" på samme måde som ved mit kig på 65EZ1000Z, nemlig med:

tv - kanaler
DVD
BD
HDR BD.

Ved begge modeller blev Professional 1 (ISF 1) benyttet. 

Og det fine i den sammenhæng var jo, at jeg samtidig kunne se begge TV (side by side) med samme input. Ved sammenligningen af de to tv er det en god ting at huske, at der var forskel på panel størrelsen (65 kontra 55 tommer - det har altså lidt betydning).

På billede siden var den eneste forskel som jeg kunne observere: 

Større lysudfald på 65EZ100E ved HDR. Her har jeg dog læst, at på 65 tommer udgaven af 950E er der lidt mere knald på HDR. Ikke meget, men omkring 5o nits. Jeg er jo godt klar over, at antallet af de "Fremviste" nits ikke er efter "Standarden", men for mig er HDR billedet nærmest ideelt, grundet mine øjne. Ingen brug for solbriller her. 

Der var ingen synlig forskel i billedet, herunder i farver og  billedeforløb mellem de to modeller ved de afspillede medier. Det er muligt at man kan måle sig frem til forskelle, men se forskellene havde jeg bare meget svært ved. Banding blev ikke observeret.  

Der er lidt flere refleksioner på 950E i forhold til 1000E, når TV´ et er slukket. Dog formentlig ikke værre end ved de fleste andre tv. 1000E har jo et filter i den henseende.

Lyden på 950E har som jeg husker den samme højtaler bestykning som på mit 65DX900E, og dermed er lyden til de daglige tv-udsendelser slet ikke helt så ringe - og lyden er da også umiddelbart den samme.

Omkring byggekvalitet, kunne jeg godt se en noget mere kraftig bagplade på EZ1000. Men som når jeg tidligere plejede at beklage mig over, at tv i dag sjældent har metal bagplade, var der jo flere der gjorde opmærksom på, at bagpladen har til formål at beskytte "Indmaden", og det gør bagpladerne jo alt andet lige. Jeg hørte ingen mystiske lyde fra bagpladen eller andet.

Byggekvaliteten på EZ950 er ellers mere enkel end på EZ1000, ikke i den forstand ringere - blot mere enkel. Ingen dikke darer overhovedet.

Jeg kunne ikke konstatere retention eller burn-in på nogen af panelerne. Omvendt, så står panelerne vel typisk og viser Panasonic Demo´er, og her risikoen for burn-in m.v, vel nærmest ikke eksisterende. I øvrigt er begge modeller forsynet med en pixel orbiter og en " Wash funktion" som kører når tv' er i standby fik jeg fortalt. 

Det korte og det lange, samme OLED panel, samme billede processorer m.v., og dermed kun meget få forskelle i billedet. Det er i det mindste min oplevelse. 

Ærligt talt, jeg føler ikke engang, at jeg går på kompromis med billede kvaliteten ved skifte mit planlagte TV køb fra et kommende 65EZ1000 til et 65EZ950. Modellerne er en værdig afløser til mit DX900ESmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 24-Juni-2017 kl. 09:22
Hvor meget er der sparet ved at købe 65EZ950 frem for 65EZ1000?

Skrevet den: 24-Juni-2017 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvor meget er der sparet ved at købe 65EZ950 frem for 65EZ1000?
Hej Kampus. Jamen det er faktisk ikke småpenge, nemlig 10KTongue

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 24-Juni-2017 kl. 10:06
Historien er lidt den samme i LG lejren, hvor det kan være svært at se de helt store fordele ved at gå op i E og G serien frem for B og C. Der er noget lyd, der bliver bedre, men det bliver bare ikke rigtig godt uanset hvad, så man vil nok købe ekstern lyd alligevel.

Jeg forstår dog ikke, at du som tidligere har revset andre producenter for dårlig byggekvalitet kan vælge at ignorere den elendige plastic der er brugt på disse OLED. Ja, man skal ikke pille ved bagsiden til dagligt, men helhedsindtrykket lider altså et gevaldigt dyk, når man tager ved TVet. Jeg erindrer ikke at have haft TV med så klinke-klanke-agtig en bagside til test før.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet

Skrevet den: 24-Juni-2017 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Historien er lidt den samme i LG lejren, hvor det kan være svært at se de helt store fordele ved at gå op i E og G serien frem for B og C. Der er noget lyd, der bliver bedre, men det bliver bare ikke rigtig godt uanset hvad, så man vil nok købe ekstern lyd alligevel.

Jeg forstår dog ikke, at du som tidligere har revset andre producenter for dårlig byggekvalitet kan vælge at ignorere den elendige plastic der er brugt på disse OLED. Ja, man skal ikke pille ved bagsiden til dagligt, men helhedsindtrykket lider altså et gevaldigt dyk, når man tager ved TVet. Jeg erindrer ikke at have haft TV med så klinke-klanke-agtig en bagside til test før.

Jeg ignorere skam ikke, jeg konstatere bare. Jeg hørte som jeg selv har skrevet, ingen lyde. Nu er bagbeklædningen for mig altså ikke en deal breaker.

-------------

Skrevet den: 24-Juni-2017 kl. 10:14
Meget apropos, så er AVFORUMS netop kommet med deres anmeldelse af 55EZ950. Kan læses her:

https://www.avforums.com/review/panasonic-tx-55ez952b-uhd-4k-hdr-oled-tv-review.13391

Edit: Og jeg kan se at AVFORUMS er ganske enig med mig - det er jo altid rartEmbarrassed

-------------

Skrevet den: 24-Juni-2017 kl. 10:18
Det var ikke lydene jeg hentydede til, men den generelle kvalitet af plastic'en. Lydene kommer jo under opvarmning, ikke når ligevægtstemperatur er opnået.

-------------

Skrevet den: 24-Juni-2017 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Meget apropos, så er AVFORUMS netop kommet med deres anmeldelse af 55EZ950. Kan læses her:

https://www.avforums.com/review/panasonic-tx-55ez952b-uhd-4k-hdr-oled-tv-review.13391" rel="nofollow - https://www.avforums.com/review/panasonic-tx-55ez952b-uhd-4k-hdr-oled-tv-review.13391

Linkfix

Skrevet den: 24-Juni-2017 kl. 10:27

Det var ikke lydene jeg hentydede til, men den generelle kvalitet af plastic'en. Lydene kommer jo under opvarmning, ikke når ligevægtstemperatur er opnået.
Den havde jeg regnet ud - men ønskede blot at fortælle at der ingen lyde er, ved almindeligt brug. 

-------------

Skrevet af: JEP
Skrevet den: 24-Juni-2017 kl. 11:00
Hvordan oplever du bevægelse?

-------------
Denon AVR-3312 Denon BDP-2012 Dali Zensor 5 Dali Zensor 1 SUB E-12F Samsung UE 55H7005 Soundstyle møbler WAOO! TV+net Sonos

Skrevet den: 24-Juni-2017 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af JEP JEP skrev:

Hvordan oplever du bevægelse?
Med de ting som jeg så - ingen problemer. Indrømmet jeg så ikke noget sport.

-------------

Skrevet af: spoxy
Skrevet den: 24-Juni-2017 kl. 12:19

Den havde jeg regnet ud - men ønskede blot at fortælle at der ingen lyde er, ved almindeligt brug. 

Vil det sige, at TVet var slukket og helt afkølet, da du tog det i brug?

-------------
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii

Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 24-Juni-2017 kl. 12:56

Det er ligegyldigt, når der står det rette navn på fronten.
Fuldstændigt som skrækken for burn-in er forsvundet som dug for solen.....

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk

Skrevet den: 24-Juni-2017 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Nej, det var kun slukket for at jeg kunne se refleksioner. Men under brug var der intet at bemærke omkring mystiske lyde. 

-------------

Skrevet den: 24-Juni-2017 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det er ligegyldigt, når der står det rette navn på fronten.
Fuldstændigt som skrækken for burn-in er forsvundet som dug for solen.....

Klaus
Hvordan udleder du at mine bekymringer for burn-in er forsvundet?

-------------

Skrevet af: spoxy
Skrevet den: 24-Juni-2017 kl. 13:26

Nej, det var kun slukket for at jeg kunne se refleksioner. Men under brug var der intet at bemærke omkring mystiske lyde. 

Men så du jo netop ikke regnet den ud.
Lydene kommer jo når TVet varmer op og køler af.

-------------
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii

Skrevet den: 24-Juni-2017 kl. 13:31

Men så du jo netop ikke regnet den ud.
Lydene kommer jo når TVet varmer op og køler af.
Jo det har jeg da. Mine egne TV har da alle, i større eller mindre grad "Sagt et eller andet" ved opvarmning/afkøling. For mig er det intet problem. Kan andre se et problem i den sag, jamen fint for mig.

Og havde lydene været noget som går ud over det sædvanlige, så er jeg ret sikker på, at AVFORUMS havde nævnt det som et kritikpunkt i en sammenhæng.  

-------------

Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 24-Juni-2017 kl. 16:23
Vent lige lidt. Var du ikke én af dem (sammen med Henrik B og Kampus) som hakkede ned på LG og betegnede det som 'koreansk bras' og legetøj i forhold til Panasonic? Sjovt så blind du pludselig bliver, når der står Panasonic på logoet.

Skrevet den: 24-Juni-2017 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Vent lige lidt. Var du ikke én af dem (sammen med Henrik B og Kampus) som hakkede ned på LG og betegnede det som 'koreansk bras' og legetøj i forhold til Panasonic? Sjovt så blind du pludselig bliver, når der står Panasonic på logoet.
Jeg har set TV, som så ud som om, at de var trykket ud af en plast emballagefabrik. Sådan er 950 bestemt ikke.

Du har naturligvis selv set 950, når du kan udtale dig sådan?

Eller udtrykker du dig blot som du plejer.

-------------

Skrevet den: 24-Juni-2017 kl. 16:58
For at alle kan følge med i den spændende diskussion omkring Pana 950 bagbeklædning, så er der et udsnit af beklædningen her. Der er vist ikke mange der reelt har set TV´et.

-------------

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 24-Juni-2017 kl. 17:02
Hvordan kan det være at det nu er fint at det sidder et "Hyundai" i dit nye tv.
Det var jo absolut et no-go for ganske få uger siden.

Er det standard paneler det sidder i Panasonic, eller er de håndplukket som hos loewe og sikkert også hos b&o ?

Skrevet den: 24-Juni-2017 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvordan kan det være at det nu er fint at det sidder et "Hyundai" i dit nye tv.
Det var jo absolut et no-go for ganske få uger siden.

Er det standard paneler det sidder i Panasonic, eller er de håndplukket som hos loewe og sikkert også hos b&o ?

Jeg har vist ikke udtalt mig om at det er "Fint". Der er jo ikke andre muligheder. Jeg kender intet til Panasonic´s udvælgelses procedure.

Sørme glad for at du kom på banen.LOL

-------------

Skrevet den: 24-Juni-2017 kl. 17:16
Jeg forstår godt opgraderingen fra LCD til OLED.
Dette Panasonic står da også på min top 5 liste over de mest interessante tv i år.

Skrevet den: 24-Juni-2017 kl. 18:32

For at alle kan følge med i den spændende diskussion omkring Pana 950 bagbeklædning, så er der et udsnit af beklædningen her. Der er vist ikke mange der reelt har set TV´et.

Du kan jo ikke se hvor billig den føles? Jeg er lidt ligeglad med hvad andre vælger ikke af bemærke i en anmeldelse. Jeg har haft TVet i 2 uger og skruet beslag mv af og på i løbet af testen og det var altså ikke on-par med konkurrenterne. Og da slet ikke til 44.000 kr. Jeg havde 4 andre TV stående at sammenligne med og ingen af dem havde samme feel. Ét af dem kostede det samme (E7), men de andre lå i prislejer på mindre end halvdelen af EZ950. Som sagt, så rører man jo ikke ved bagsiden konstant, men helhedsoplevelsen lider under det.

Pana har ikke "udvalgt" noget mht paneler. Om noget så er panellotteriet endnu større.

-------------

Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 24-Juni-2017 kl. 19:11
Jeg har ikke selv set z950, men jeg var en af dem der nok har rystet på hovedet omkring kommentaren om "urealistisk sort" i sin tid.
Hvordan ser det ud med z950?
Har du sammenlignet med samme scener/kilder - begge skærme må formodes at stå som ikke kalibrerede og tænker at z950 her står mere korrekt end det oled du konkludere på da?

Dolby vision er fortsat heller ej på din radar?

Skrevet af: siccio
Skrevet den: 24-Juni-2017 kl. 19:23
Du er nu med til at bringe underholdnings værdien op på denne side Hother.
Først en lang sej kamp omkring hvorfor dit valg af nuværende tv, for derefter selv vælge OLED.
Fred være med det, men dog ked af du ligesom modsiger dig selv, omkring pludseligt at selv henvise til link hvorpå at der findes en anmeldelse hvor de er enige med dig. Hver evigt eneste gang andre påpeger testresultater. Ja så har dit svar været at diverse test kunne du ikke tage seriøst, man skulle selv se med egne øjne.
Bortset fra alt det, ja så når dit kommende tv jo nok heller ikke lang alder i din stue uanset hvad.
Der kommer jo nye OLED paneler næste år, hvor 2017 nok mere svare til når en bil får facelift.
Altid sjovt at følge med i disse tråde, man får altid både oplysninger samt et godt grin ind imellem.
Troede dog du denne gang ville vælge at vente til 2018 modellerne, men som altid har du ikke så meget tålmodighed omkring tv køb. Pøj med det, mit råd økonomisk må være, drop topmodellen, da du skifter så ofte som du gør, og undgå for stort tab.

Skrevet den: 24-Juni-2017 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg har ikke selv set z950, men jeg var en af dem der nok har rystet på hovedet omkring kommentaren om "urealistisk sort" i sin tid.
Hvordan ser det ud med z950?
Har du sammenlignet med samme scener/kilder - begge skærme må formodes at stå som ikke kalibrerede og tænker at z950 her står mere korrekt end det oled du konkludere på da?

Dolby vision er fortsat heller ej på din radar?
Urealistisk sort, jeg er sådan set ret lige glad med hvad de forskellige mener. Man er nået frem til - vist nok, at det jeg har set er "Black Crunch". At i andre i ikke har kunnet set det ryster jeg så på hovedet af. Fortæller mig en del.

Det nævnte fænomen udgik med 2017 modellerne.

Netop EZ1000 og EZ950 står nærmest som kalibrerede, da deres indstillinger er ganske korrekte.

Du fortsætter bare med at ryste på hovedet.Wink

DV er jeg faktisk ikke interesseret i, da det er et system der ændre på original billedet.

-------------

Skrevet den: 24-Juni-2017 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af siccio siccio skrev:

Du er nu med til at bringe underholdnings værdien op på denne side Hother.
Først en lang sej kamp omkring hvorfor dit valg af nuværende tv, for derefter selv vælge OLED.
Fred være med det, men dog ked af du ligesom modsiger dig selv, omkring pludseligt at selv henvise til link hvorpå at der findes en anmeldelse hvor de er enige med dig. Hver evigt eneste gang andre påpeger testresultater. Ja så har dit svar været at diverse test kunne du ikke tage seriøst, man skulle selv se med egne øjne.
Bortset fra alt det, ja så når dit kommende tv jo nok heller ikke lang alder i din stue uanset hvad.
Der kommer jo nye OLED paneler næste år, hvor 2017 nok mere svare til når en bil får facelift.
Altid sjovt at følge med i disse tråde, man får altid både oplysninger samt et godt grin ind imellem.
Troede dog du denne gang ville vælge at vente til 2018 modellerne, men som altid har du ikke så meget tålmodighed omkring tv køb. Pøj med det, mit råd økonomisk må være, drop topmodellen, da du skifter så ofte som du gør, og undgå for stort tab.
Underholdningsværdien må tilskrives de andres indlæg, da jeg forsøger at svarer seriøst og korrekt. Ofte på noget som har til formål at provokere, eller på noget som de selv kender svaret på. Lidt træt af det.

Og der er mange tests som jeg ikke tager seriøst, jeg vil hellere selv. Jeg har aldrig været et flokdyr, der falder på r.... over testereWink  

Jeg er mere bekymret for alle dem, som med en test i baglommen går ud og køber tv efter at have set på demoerWink

-------------

Skrevet af: siccio
Skrevet den: 24-Juni-2017 kl. 20:22
siger bestemt ikke man skal falde på r.... over noget andre mener, dog kan test vel netop være fornuftigt guide Line i visse tilfælde. Klart bedst selv at vurdere.
Dog kan man vel godt fristes til at tro st du falde lidt på r.... over OLED når der står Panasonic på produktet.
Intet galt i at være mærke loyal iøvrigt.
Dog bare pudsigt nu i dit tilfælde, da du ellers giver udtryk for at være meget omhyggelig og give dig god tid med produkterne. Hvad har du imod Sony f.eks? Og har du undersøgt deres OLED i bund lige så omhyggeligt?

Skrevet den: 24-Juni-2017 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af siccio siccio skrev:

siger bestemt ikke man skal falde på r.... over noget andre mener, dog kan test vel netop være fornuftigt guide Line i visse tilfælde. Klart bedst selv at vurdere.
Dog kan man vel godt fristes til at tro st du falde lidt på r.... over OLED når der står Panasonic på produktet.
Intet galt i at være mærke loyal iøvrigt.
Dog bare pudsigt nu i dit tilfælde, da du ellers giver udtryk for at være meget omhyggelig og give dig god tid med produkterne. Hvad har du imod Sony f.eks? Og har du undersøgt deres OLED i bund lige så omhyggeligt?
Jeg er meget seriøs ved valg af tv, og tester hvor det er muligt, og det har jeg også gjort omkring Sony. Jeg har nøje beskrevet i trådens første indlæg hvorledes jeg tester, og hvad jeg lægger til grund for mit valg, nemlig at EZ950 er lige så godt som EZ1000, og som jeg fandt meget overbevisende i sit billede. Jeg ser åbenbart mere SD TV end de fleste andre, i det mindste værdsætter jeg et fremragende SD billede, og det giver Panasonic mig. Med andre ord, jeg kan bedre lide Panasonic´s billede fremfor Sony´s - omend det også er et lækkert tv.

Skal vi ikke blive enige om, at jeg selv er den bedste til at vælge det tv jeg gerne vil have, og ikke behøver at stå til regnskab over mine valg? 

-------------

Skrevet den: 24-Juni-2017 kl. 21:00
Det var nu ikke for at være hånlig, men blot nysgerrig på hvad DU ser ift urealistisk sort på denne her. Det giver da lidt nuancer til "urealistisk sort" kommentaren med blackchrush men syntes nu alligevel ikke helt det var sådan oplevelsen blev forklaret i sin tid, så ingen grund til at pege tilbage på os andre;)

Men det er da herligt at du ikke ser det på oled anno 2017.

DV undrer mig blot, nu du er en "billedmand", men jeg tror bare jeg dropper ud her, da det øjensynligt er et ømt punkt - hele vejen rundt på forummet.

Uanset må ez950 være en betragtelig opgradering fra cx900, det var vel lidt kriteriet for dig? På hvilke materialer/kilder er det du mest oplever det?
Jeg var iøvrigt spændt på hvad du ville sige ift hdr på oled, som vel især var der (mange mener) lcd falder helt igennem?

Skrevet den: 24-Juni-2017 kl. 21:10

Det var nu ikke for at være hånlig, men blot nysgerrig på hvad DU ser ift urealistisk sort på denne her. Det giver da lidt nuancer til "urealistisk sort" kommentaren med blackchrush men syntes nu alligevel ikke helt det var sådan oplevelsen blev forklaret i sin tid, så ingen grund til at pege tilbage på os andre;)

Men det er da herligt at du ikke ser det på oled anno 2017.

DV undrer mig blot, nu du er en "billedmand", men jeg tror bare jeg dropper ud her, da det øjensynligt er et ømt punkt - hele vejen rundt på forummet.

Uanset må ez950 være en betragtelig opgradering fra cx900, det var vel lidt kriteriet for dig? På hvilke materialer/kilder er det du mest oplever det?
Jeg var iøvrigt spændt på hvad du ville sige ift hdr på oled, som vel især var der (mange mener) lcd falder helt igennem?
Jeg er nok bare træt af at svare på en masse indlæg - beklager.

Jeg har med det materiale jeg har set - ikke observeret det som jeg betragter som urealistisk sort.Det gjorde jeg i øvrigt heller ikke på Sony´s OLED. Jeg benyttede samme billede materiale.

DV er ikke interessant for mig af årsager som jeg skrev, omend det ville være rart at have, blot for sammenligninger. Men det manglende DV er bestemt ikke vigtigt for mig.

OLED er ikke en meget stor opgradering ift. DX900. Mere billededybde og kontrast, og naturligvis et højere sot niveau. Det er ikke nat og dag, jeg nyder stadig at se på DX900.

Jeg tror en del vil mene, at HDR langt hen ad vejen præsenteres lige så godt på et DX900 som på et OLED. Selv fortrækker jeg OLED pga. det mindre lysudfald (min lysfølsomme øjne).

-------------

Skrevet den: 25-Juni-2017 kl. 01:50

Så gik turen igen lige forbi Panasonic Center Rødovre. Og det gjorde jeg fordi man her har fået et 55EZ950E hængt op ved siden af et 65EZ1000E. Den var jeg lidt spændt på. Og det selvom jeg havde besluttet ikke ville kigge mere på TV. Men jeg skulle altså lige kigge en gang til.

Jeg "Testede" på samme måde som ved mit kig på 65EZ1000Z, nemlig med:

tv - kanaler
DVD
BD
HDR BD.

Ved begge modeller blev Professional 1 (ISF 1) benyttet. 

Og det fine i den sammenhæng var jo, at jeg samtidig kunne se begge TV (side by side) med samme input. Ved sammenligningen af de to tv er det en god ting at huske, at der var forskel på panel størrelsen (65 kontra 55 tommer - det har altså lidt betydning).

På billede siden var den eneste forskel som jeg kunne observere: 

Større lysudfald på 65EZ100E ved HDR. Her har jeg dog læst, at på 65 tommer udgaven af 950E er der lidt mere knald på HDR. Ikke meget, men omkring 5o nits. Jeg er jo godt klar over, at antallet af de "Fremviste" nits ikke er efter "Standarden", men for mig er HDR billedet nærmest ideelt, grundet mine øjne. Ingen brug for solbriller her. 

Der var ingen synlig forskel i billedet, herunder i farver og  billedeforløb mellem de to modeller ved de afspillede medier. Det er muligt at man kan måle sig frem til forskelle, men se forskellene havde jeg bare meget svært ved. Banding blev ikke observeret.  

Der er lidt flere refleksioner på 950E i forhold til 1000E, når TV´ et er slukket. Dog formentlig ikke værre end ved de fleste andre tv. 1000E har jo et filter i den henseende.

Lyden på 950E har som jeg husker den samme højtaler bestykning som på mit 65DX900E, og dermed er lyden til de daglige tv-udsendelser slet ikke helt så ringe - og lyden er da også umiddelbart den samme.

Omkring byggekvalitet, kunne jeg godt se en noget mere kraftig bagplade på EZ1000. Men som når jeg tidligere plejede at beklage mig over, at tv i dag sjældent har metal bagplade, var der jo flere der gjorde opmærksom på, at bagpladen har til formål at beskytte "Indmaden", og det gør bagpladerne jo alt andet lige. Jeg hørte ingen mystiske lyde fra bagpladen eller andet.

Byggekvaliteten på EZ950 er ellers mere enkel end på EZ1000, ikke i den forstand ringere - blot mere enkel. Ingen dikke darer overhovedet.

Jeg kunne ikke konstatere retention eller burn-in på nogen af panelerne. Omvendt, så står panelerne vel typisk og viser Panasonic Demo´er, og her risikoen for burn-in m.v, vel nærmest ikke eksisterende. I øvrigt er begge modeller forsynet med en pixel orbiter og en " Wash funktion" som kører når tv' er i standby fik jeg fortalt. 

Det korte og det lange, samme OLED panel, samme billede processorer m.v., og dermed kun meget få forskelle i billedet. Det er i det mindste min oplevelse. 

Ærligt talt, jeg føler ikke engang, at jeg går på kompromis med billede kvaliteten ved skifte mit planlagte TV køb fra et kommende 65EZ1000 til et 65EZ950. Modellerne er en værdig afløser til mit DX900ESmile

Tråden bør omhandle det ovenfor beskrevne. Jeg har ikke skrevet noget som er forkert, faktisk er alt blevet "Bekræftet" af en dags ny test fra AVFORUMS.

Jeg må nok erkende, at jeg har svaret på en masse indlæg som omhandler min person, og min gøren og laden. Og mon ikke de fleste har fået svar på deres spørgsmål. Den type af spørgsmål vil jeg ikke længere besvare, jeg synes simpelthen ikke at det er rimeligt. 

Når det så er sagt, så har jeg været meget i tvivl om mit skifte til OLED. Nu prøver jeg, for det giver et "Pift" til billede kvaliteten. Jeg vil bare ikke skydes i skoene at jeg nu prøver med et OLED Wink

-------------

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 25-Juni-2017 kl. 10:03

Skal vi ikke blive enige om, at jeg selv er den bedste til at vælge det tv jeg gerne vil have, og ikke behøver at stå til regnskab over mine valg?

Vi er jo tvangsindlagt til at høre om dem, så du må forvente kommentarer om alt muligt. Specielt når du i bestemte vendinger skriver én ting, for så kort tid senere skrive det modsatte.

De seneste måneder har du oprettet 10 tråde omkring OLED. Hummelmose oprettede endda én tråd til alt dit OLED-snak, men den tråd hoppede du ud af.

Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 25-Juni-2017 kl. 10:43

DV er jeg faktisk ikke interesseret i, da det er et system der ændre på original billedet.

Omvendt. Faktisk stiller Dolby ekstremt skrappe krav til kildekorrekthed. Derfor formatet også bruges i biografer og en af årsagerne til at samtlige store Hollywood-studier støtter op om Dolby Vision.

Dolby går endda så langt som til at kræve, at f.eks. tv-producenter ikke bruger visse billedkredløb, når de viser indhold i Dolby Vision.

Hvor har du fået den modsatte opfattelse fra? Dolby Vision er vel reelt første gang, at en tredjepart lægger sig ind som kile imellem studie og fremvisning og forsøger at diktere billedkorrekthed. Hidtil har der været standarder, men aktørerne har sjældent interesseret sig for at overholde dem.

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels

Skrevet den: 25-Juni-2017 kl. 10:53

Urealistisk sort, jeg er sådan set ret lige glad med hvad de forskellige mener. Man er nået frem til - vist nok, at det jeg har set er "Black Crunch". At i andre i ikke har kunnet set det ryster jeg så på hovedet af. Fortæller mig en del.

Netop EZ1000 og EZ950 står nærmest som kalibrerede, da deres indstillinger er ganske korrekte.

EZ950 er ikke bedre kalibreret i Professional profilen end de øvrige OLED på markedet. Du slipper ikke for at få den justeret hvis målet er korrekt billedgengivelse.

Det hedder i øvrigt ikke "crunch", med mindre du prøver at beskrive sorte snacks

Hvad er det for et "lysudfald" du snakker om? Findes det ord? Mener du lysstyrke?

-------------

Skrevet den: 25-Juni-2017 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Omvendt. Faktisk stiller Dolby ekstremt skrappe krav til kildekorrekthed. Derfor formatet også bruges i biografer og en af årsagerne til at samtlige store Hollywood-studier støtter op om Dolby Vision.

Dolby går endda så langt som til at kræve, at f.eks. tv-producenter ikke bruger visse billedkredløb, når de viser indhold i Dolby Vision.

Hvor har du fået den modsatte opfattelse fra? Dolby Vision er vel reelt første gang, at en tredjepart lægger sig ind som kile imellem studie og fremvisning og forsøger at diktere billedkorrekthed. Hidtil har der været standarder, men aktørerne har sjældent interesseret sig for at overholde dem.
Jeg ved at det er et "End to end" system, og at man her stiller krav. Det er for mig en ændring. Jeg tænker med gru tilbage på da Dolby kom ind i stereo verdenen - hvor musik lød som det kom fra en konserves dåse.

Måske ændre jeg opfattelse når jeg ser det. Indtil videre tror jeg på, at HDR10 og et godt TV kan givemig en god billedeoplevelse.

-------------

Skrevet den: 25-Juni-2017 kl. 11:26

EZ950 er ikke bedre kalibreret i Professional profilen end de øvrige OLED på markedet. Du slipper ikke for at få den justeret hvis målet er korrekt billedgengivelse.

Det hedder i øvrigt ikke "crunch", med mindre du prøver at beskrive sorte snacks

Hvad er det for et "lysudfald" du snakker om? Findes det ord? Mener du lysstyrke?

Nu har jeg heller skrevet, at EZ modellerne er bedre indstillet end andre. Og et kommende EZ TV hos mig vil blive kalibreret, selvom om flere siger at det er ret unødvendigt, og at man næppe kan se forskel.

Omkring "Crunch" brugte jeg den forklaring som du gav mig, da jeg fortalte hvad jeg så på 2016 OLED modeller.

Lysudfald lig lysstyrke.   

-------------

Skrevet af: ferrarimik
Skrevet den: 25-Juni-2017 kl. 12:04
crunch = black crush/shadow detail 

-------------
Sony AF9 / Pioneer UDP-LX500 / Apple TV 4K / Marantz SR8015 / Monitor Audio Silver 300 / Monitor Audio Silver C350 / Monitor Audio Silver FX / SVS PC-4000

Skrevet den: 25-Juni-2017 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af ferrarimik ferrarimik skrev:

Det svarer helt til det jeg så, hvis det kan omsættes med f.eks. manglende struktur/detaljerSmile

-------------

Skrevet af: JesA
Skrevet den: 25-Juni-2017 kl. 12:45
Det er sat'me god underholdning, det her LOL

Hother, du har nu igennem hvor lang tid ? - uger/måneder/år? - kørt dit "Jeg forsager OLED" - korstog med utallige & endeløse indlæg, og hvor alle andre TV end Panasonic blev skoset for deres byggekvalitet.

Og hvad sker der; pludselig er OLED alligevel "det nye sort", og pludselig betyder (den middelmådige) byggekvalitet ingenting, blot fordi der står Panasonic på frontpladen..

Der er gennem tiderne kommet mange ko-vendinger fra din side af - denne har må være den største....OG TAK FOR DET - det er simpelthen en søndags-griner der vil holde i laaaaaang tid LOLBig smile

Desværre giver det nogle gevaldige ridser i din troværdighed f.s.v. dine fremtidige ( - og egentlige også dine forrige) indlæg, det ER altså svært at tage hvad du skriver seriøst...til gengæld er det SJOVT :)

Men, du skal have et stort tillykke med TV'et - og iøvrigt velkommen til OLED-verden Smile

Skrevet den: 25-Juni-2017 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Hother, du har nu igennem hvor lang tid ? - uger/måneder/år? - kørt dit "Jeg forsager OLED" - korstog med utallige & endeløse indlæg, og hvor alle andre TV end Panasonic blev skoset for deres byggekvalitet.

Og hvad sker der; pludselig er OLED alligevel "det nye sort", og pludselig betyder (den middelmådige) byggekvalitet ingenting, blot fordi der står Panasonic på frontpladen..

Der er gennem tiderne kommet mange ko-vendinger fra din side af - denne har må være den største....OG TAK FOR DET - det er simpelthen en søndags-griner der vil holde i laaaaaang tid LOLBig smile

Desværre giver det nogle gevaldige ridser i din troværdighed f.s.v. dine fremtidige ( - og egentlige også dine forrige) indlæg, det ER altså svært at tage hvad du skriver seriøst...til gengæld er det SJOVT :)

Men, du skal have et stort tillykke med TV'et - og iøvrigt velkommen til OLED-verden Smile

Nu er dit indlæg af en type som jeg normalt ikke vil svare på. Jeg vil blot mane i jorden, at jeg nu skulle være en frelst OLED kigger. Her har du taget fejl, og det burde du også kunne udlede, hvis du kan læse indenad. 

Og hvis min troværdighed skulle tage skade af, at jeg nu - efter en lang tids undersøgen af ditten og datten omkring OLED, og at jeg nu forsøger med et OLED, så fred være med detWink 

-------------

Skrevet af: JesA
Skrevet den: 25-Juni-2017 kl. 13:08

Nu er dit indlæg af en type som jeg normalt ikke vil svare på. Jeg vil blot mane i jorden, at jeg nu skulle være en frelst OLED kigger. Her har du taget fejl, og det burde du også kunne udlede, hvis du kan læse indenad. Wink 

- Nja, måske at du ikke er en frelst OLED-kigger (endnu)...til gengæld var du en frelst Panasonic DX900E - ejer indtil for få dage siden. Også i den grad!

Skrevet den: 25-Juni-2017 kl. 13:17

Nu er dit indlæg af en type som jeg normalt ikke vil svare på. Jeg vil blot mane i jorden, at jeg nu skulle være en frelst OLED kigger. Her har du taget fejl, og det burde du også kunne udlede, hvis du kan læse indenad. Wink 

- Nja, måske at du ikke er en frelst OLED-kigger (endnu)...til gengæld var du en frelst Panasonic DX900E - ejer indtil for få dage siden. Også i den grad!

Og jeg er stadig en frelst DX900 ejer, det kan du læse et nogle indlæg tilbage. Forkellen til OLED er ikke, som jeg skriver "Nat og dag". DX900 er stadig det bedste Tv som jeg har ejetWink

Edit: Er mer prisen til OLED i billedkvalitet prisen værd ift. DX900, nej det er den ikke. Men min nysgerrighed vandt igen.

-------------

Skrevet den: 25-Juni-2017 kl. 13:22

Det svarer helt til det jeg så, hvis det kan omsættes med f.eks. manglende struktur/detaljerSmile

Forstå ironien. Du skriver "crunch" og ikke "crush". Det ene betyder "knas" og det andet betyder "knus". Crush er det rigtige term.

-------------

Skrevet den: 25-Juni-2017 kl. 13:23

Forstå ironien. Du skriver "crunch" og ikke "crush". Det ene betyder "knas" og det andet betyder "knus". Crush er det rigtige term.

Nå for pokkerSmile

-------------

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 25-Juni-2017 kl. 16:23

Edit: Er mer prisen til OLED i billedkvalitet prisen værd ift. DX900, nej det er den ikke. Men min nysgerrighed vandt igen.

Du får det til at lyde, at OLED er dyrere, men det er jo dit DX900 der er faldet drastisk i værdi.

Skrevet den: 25-Juni-2017 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Du får det til at lyde, at OLED er dyrere, men det er jo dit DX900 der er faldet drastisk i værdi.

Jeg havde de nuværende ejere af f.eks. DX900 og ZD9 i tankerne + min egen konklusion.

-------------

Skrevet af: Ning
Skrevet den: 25-Juni-2017 kl. 18:43
Har du overvejet at vente og se hvad Bang & Olufsen skulle ha at byde på til august? 
Der er jo ikke længe til.... Og en ting er jo sikkert i den forbindelse, da vil byggekvaliten nok ikke fejle nogetTongue

-------------
Ning

Skrevet den: 25-Juni-2017 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Har du overvejet at vente og se hvad Bang & Olufsen skulle ha at byde på til august? 
Der er jo ikke længe til.... Og en ting er jo sikkert i den forbindelse, da vil byggekvaliten nok ikke fejle nogetTongue
Uha nej, det har jeg ikke råd til - så ingen overvejelser her desværre.

-------------

Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 25-Juni-2017 kl. 20:03
Ny er mit gamle pana plasma stået af og det bliver nok et OLED til erstatning, men er der nogen grund til ikke bare at nuppe et LG?

Skrevet den: 25-Juni-2017 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Ny er mit gamle pana plasma stået af og det bliver nok et OLED til erstatning, men er der nogen grund til ikke bare at nuppe et LG?
Det skal du jo selv afgøre.

-------------

Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 25-Juni-2017 kl. 23:28

Rygsvømning! Skal vi virkelig til at citere fra den tidligere debat!?

M.v.h.

Skrevet af: aeblemanden
Skrevet den: 26-Juni-2017 kl. 00:46
Den bagside er da helt håbløs, stik som peger ud af på et high end tv anno 2017, magen til øjebæ skal man da lede længe efter.

Er selv Pana fan, men det der er en ommer.

Skrevet den: 26-Juni-2017 kl. 08:19
Mht stikkendes placering så er det vel hele vejen rundt på oled i 2017 (også).
Tror jeg vil tjekke ez950 ud idag

Skrevet af: Furry
Skrevet den: 26-Juni-2017 kl. 08:50

Har du ved en fejl valgt forkert tråd, eller det bare et forsøg på at være irriterende ?

-------------
Fra fulde børn skal man høre sandheden

Skrevet den: 26-Juni-2017 kl. 09:17

Det har du helt ret i, f.eks. har LG også en del stikforbindelser på bagsiden.

God fornøjelseSmile

-------------

Skrevet den: 26-Juni-2017 kl. 09:41

w7 har vel ingen stik på bagsiden.

Skrevet den: 26-Juni-2017 kl. 11:23

på Sony A1 peger alle stik ud til siderne, men så begå de et selvmål ved at placere alt på den indbyggede subwoofer/fod.

Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 26-Juni-2017 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af aeblemanden aeblemanden skrev:

på Sony A1 peger alle stik ud til siderne, men så begå de et selvmål ved at placere alt på den indbyggede subwoofer/fod.

Hovedparten, de primære stik, peger da nedad. Nogle enkelte, sekundære stik, peger ud til siden.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650

Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 26-Juni-2017 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Har du ved en fejl valgt forkert tråd, eller det bare et forsøg på at være irriterende ?

Jeg regnede med at du ville se det og blive irriteret. I win!

Skrevet den: 26-Juni-2017 kl. 12:58

Skrevet den: 26-Juni-2017 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Hovedparten, de primære stik, peger da nedad. Nogle enkelte, sekundære stik, peger ud til siden.

Ned er også en side, dvs. det skulle læses som alle sider som ikke er bagud :)

Skrevet den: 26-Juni-2017 kl. 13:02
Jeg har fået en del forespørgsler om hvorvidt der kommer en brugeranmeldelse af mit kommende Pana OLED.

Til glæde for de mange der jo nærmest føler sig tvangsindlagt til at læse mine skriblerier kan jeg oplyse, at jeg ikke laver en brugeranmeldelse.

Omvendt for de der ønsker lidt info omkring det nye TV, når jeg lidt ud i fremtiden modtager dette, vil jeg skrive lidt om modtagelse/opsætning, og sikkert også lidt om kalibreringen når den er fortaget.Smile

-------------

Skrevet af: Stoffer1987
Skrevet den: 26-Juni-2017 kl. 13:18

Jeg har fået en del forespørgsler om hvorvidt der kommer en brugeranmeldelse af mit kommende Pana OLED.

Til glæde for de mange der jo nærmest føler sig tvangsindlagt til at læse mine skriblerier kan jeg oplyse, at jeg ikke laver en brugeranmeldelse.

Omvendt for de der ønsker lidt info omkring det nye TV, når jeg lidt ud i fremtiden modtager dette, vil jeg skrive lidt om modtagelse/opsætning, og sikkert også lidt om kalibreringen når den er fortaget.Smile

Jeg kan allerede nu summere dine konklusioner op, inden du modtager tv´et.
"
Fantastisk tv. Faktisk overgår det alle andre på markedet.!
Flot naturlig sort
Absolut ingen burn-in
HDR er nu helt vildt godt at se på, på trods af tidligere erfaringer hvor det ikke lige var sagen...
LCD/LED.... GO HOME....
"

Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 26-Juni-2017 kl. 13:26

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Jeg ved at det er et "End to end" system, og at man her stiller krav. Det er for mig en ændring. Jeg tænker med gru tilbage på da Dolby kom ind i stereo verdenen - hvor musik lød som det kom fra en konserves dåse.

Måske ændre jeg opfattelse når jeg ser det. Indtil videre tror jeg på, at HDR10 og et godt TV kan givemig en god billedeoplevelse.

Jo det kan man vel godt kalde en ændring. Jeg ville kalde det det modsatte Smile

Denne kildekorrekthed er den, som f.eks. Panasonic med EZ1000 har brugt ret mange ressourcer på at opnå. Dolby foreslår et system, hvor hver producent - eller kalibreringsperson - ikke skal bruge alle disse ressourcer, da de overtager meget af kontrollen / certificeringen. Det er klart, at det er for egen vindings skyld, men målet er det samme som Panasonic sigter mod. Tv-producenterne bryder sig dog generelt ikke om, at der kommer nogen udefra og fortæller dem, hvordan tingene skal gøres. De mener, at de gør det bedre selv, men at dømme ud fra de ækle billedindstillinger, som de fleste tv-skærme kommer leveret med, så behøver vi vel ikke mange andre beviser på, at de ikke er opgaven voksen.

Dolby Vision-systemet har allerede stærkt momentum hos Hollywood-studier, biografer og så småt i hjemmet. Hvis de formår at bygge videre på dette momentum i de kommende 2-3 år, så kan Dolby Vision blive meget svær at ignorere. Jeg er tæt på overbevist om, at Panasonic fra 2018 også støtter op om Dolby Vision (baseret på de kommentarer, som jeg har fået). Samsung er jeg derimod mere i tvivl om.

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels

Skrevet den: 26-Juni-2017 kl. 13:58

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

jeg er glad for af kunne glæde dig

-------------

Skrevet den: 26-Juni-2017 kl. 14:04

-------------

Skrevet den: 26-Juni-2017 kl. 14:44

Uha, jeg er lige ved at tisse i bukserne af spænding :-)

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk

Skrevet den: 26-Juni-2017 kl. 14:52

Uha, jeg er lige ved at tisse i bukserne af spænding :-)

Klaus
Du må, hvis du kan overskue det, prøve at lære om du kan holde digWink

-------------

Skrevet den: 26-Juni-2017 kl. 15:00
Jo jo, men er det tre måneder, ender det nok med en sprængt blære..... :-)

Klaus

-------------

Skrevet den: 26-Juni-2017 kl. 15:03

Jo jo, men er det tre måneder, ender det nok med en sprængt blære..... :-)

Klaus
Så må jeg allerede nu, anbefale at du får en tid på et sygehusSmile

-------------

Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 26-Juni-2017 kl. 16:11

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Ned er også en side, dvs. det skulle læses som alle sider som ikke er bagud :)

På hovedet er også en retning, der er op og ned, og to sider. Og på et Sony tv peger de fleste ned.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650

Skrevet af: qpad
Skrevet den: 26-Juni-2017 kl. 23:25
Super fint TV men til en vild pris.

Tror bare jeg nyder mit pioneer 5090H lidt endnu.... Intet andet end de dyre oled kan matche det alligevel.

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 27-Juni-2017 kl. 08:57
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

Tror bare jeg nyder mit pioneer 5090H lidt endnu.... Intet andet end de dyre oled kan matche det alligevel.

Øhh, jo . . .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm

Skrevet den: 27-Juni-2017 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

Så har du ikke fulgt med! LCD/LED TV i den dyre ende har overhalet de goe gamle Pioneer på billedkvaliteten for et par generationer siden.

Skrevet af: Donkey87
Skrevet den: 27-Juni-2017 kl. 13:05
Sortniveauet er stadig ikke på samme niveau som de bedste plasma tv. Betragtningsvinkler er elendige.

Bevægelseshåndtering er næppe bedre end de bedste plasma tv og så er der backlightbleeding/clouding, som jeg endnu ikke har set et LCD tv hvor der ikke bare var et lille bitte hint af. 

Men jo, lysstyrken er højere og der er flere pixels som kan give et bedre billede ved det rette kildemateriale og rette siddeafstand.

Ved alm. TV brug og bluray kvalitet. Plasma > LCD.

Men ellers.... Party 

Skrevet den: 27-Juni-2017 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af Donkey87 Donkey87 skrev:

Sortniveauet er stadig ikke på samme niveau som de bedste plasma tv. Betragtningsvinkler er elendige.

Bevægelseshåndtering er næppe bedre end de bedste plasma tv og så er der backlightbleeding/clouding, som jeg endnu ikke har set et LCD tv hvor der ikke bare var et lille bitte hint af. 

Men jo, lysstyrken er højere og der er flere pixels som kan give et bedre billede ved det rette kildemateriale og rette siddeafstand.

Ved alm. TV brug og bluray kvalitet. Plasma > LCD.

Men ellers.... Party 

Ja ved totalt mørklagt rum! Ved normalt lys til soloplyst rum, er LCD/LED plasma overlegent i sortniveau. Ja der er ringe betragtningsvinkler, men nu sidder jeg lige foran, så det generer ikke. Bevægelseshåndtering er lige så godt som på plasma. Backlight bleeding/clouding er der intet af på mit TV, men er et problem på nogle af de billige, især kantbelyste LED. Ja præcis, LED vinder over plasma med et større lysudfald og deraf kontrast. Så ved alm TV brug og BD er det bedre om dagen. Plasma er bedre om natten Tongue

Skrevet af: ole post
Skrevet den: 29-August-2017 kl. 11:22
ha ha drøm videre

-------------
Ole Hansen

Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 29-August-2017 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

... Ja præcis, LED vinder over plasma med et større lysudfald og deraf kontrast. Så ved alm TV brug og BD er det bedre om dagen. Plasma er bedre om natten Tongue

Jeg tror du skal sætte dig lidt mere ind i, hvad kontrast er for en størrelse....

M.v.h.

Print side | Luk vindue