Print side | Luk vindue

Medion ePC2 (MCE) - erfaringer

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Microsoft Media Center, MCE og HTPC
Forumbeskrivelse: Media Center (MCE) og Home Theatre PC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=15236
Udskrevet den: 30-Maj-2024 kl. 09:39


Emne: Medion ePC2 (MCE) - erfaringer
Skrevet af: grawsom
Emne: Medion ePC2 (MCE) - erfaringer
Skrevet den: 15-September-2006 kl. 12:11

Hej

Er der nogen der har stiftet bekendtskab med Medion's mediacenter ePC2 - den samme som er i "det digitale hjem".

Spørgsmål som - støjer den m.m. skulle jo gerne kunne stå i stuen.

 




Svar:
Skrevet af: Doee
Skrevet den: 17-September-2006 kl. 13:17

Den ser spændende ud og kunne måske være et godt alternativ til de lidt dyrere, der er på markedet i den konfiguration. Iøvrigt er jeg vild med designet, som jo betyder en del, når vi snakker stuepc.

Er dog lidt tilbageholdende mht processoren; den kræver enorm meget køling den udgave. Jeg har selv haft en lille Dell med netop den processor, og den lød som en Boeing, når den skulle bestille noget.

Jeg er dog selv stadig nysgerrig, men har ikke kunnet støve noget der ligner en anmeldelse på. Jeg har søgt på navnet/modellen, som de angiver det på medion.dk, i AltomData og navnet , de angiver på medion.de i deres medionshop. Men ingen matcher. Jeg smider et link, hvis jeg finder noget, og du må genre gøre det samme.



Skrevet af: grawsom
Skrevet den: 17-September-2006 kl. 13:44
Havde regnet med hvis man kunne få tid til at tage en smut forbi "Det digitale hjem" så man måske prøve at se & høre den i aktion.

Du skal nok høre nermere hvis jeg finder flere oplysninger.


Skrevet af: Doee
Skrevet den: 19-September-2006 kl. 11:29

Der skulle være en repræsentation af mediecentret i Alt om Data fra i torsdags. Jeg har ikke selv set bladet (endnu), og ved ikke, om det ligefrem er en test.



Skrevet af: mortenkn
Skrevet den: 15-Oktober-2006 kl. 13:19
Hvor kunne man nu købe den? Syntes jeg så en annonce i AOD, med at den blev solgt i Bilka og A-Z, men måske husker jeg forkert...


Skrevet af: Doee
Skrevet den: 15-Oktober-2006 kl. 14:04
http://www.medion.dk - www.medion.dk . Tror ikke, den sælges andre steder.


Skrevet af: grawsom
Skrevet den: 15-Oktober-2006 kl. 15:09
Var lige ude og kikke lidt, faldt over dette sted, men der kommer nok flere.
http://www.geco.dk/product.asp?product=607&sub=140&page=1 - Link



Skrevet af: grawsom
Skrevet den: 15-Oktober-2006 kl. 15:17
Et andet mediacenter der nok også er et besøg hver er det hos MM-Vision
http://www.mm-vision.dk/default.asp?menu=dvd&gruppe=&action= - Link
Ingen aktive kølere, godt nok lidt dyr.


Skrevet af: mortenkn
Skrevet den: 17-Oktober-2006 kl. 17:34
Jeg kiggede i bladet igen på biblioteket, og man KAN altså købe ePC2 i Bilka og A-Z til 6995 kr. i følge denne helsides annonce. Der står det er i en begrænset periode, men bladet er kun ti dage gammelt.

Jeg ringede til Bilka i Esbjerg for at spørge om de havde flere, men sælgeren sagde at han aldrig havde hørt om en Medion HTPC. "Hvis jeg tager annoncen med, kan du så finde ud af om I kan skaffe den". Sælger: "Nej, for vi har den ikke, og jeg har aldrig hørt om den!"

Men det er da en interessant pris, udseende og konfiguration. Hvis den ikke larmer, kunne jeg godt finde på at købe den. Håber der er flere der har nyt om denne "hemmelige" ePC2


Skrevet af: perf
Skrevet den: 21-Oktober-2006 kl. 15:01

Nu er den der åbenbart....er med i det nye Bilkakatalog...ser jo fin ud, men er omvendt blevet skuffet så mange gange...Er der nogen der umiddelbart ved om der er returret i Bilka, hvis man har afprøvet men er utilfreds f.eks. med billedkvalitet?

 

 



Skrevet af: Doee
Skrevet den: 21-Oktober-2006 kl. 18:18

Selvom den skulle være støjsvag, bliver den sikkert så varmt, at den enten bliver ustabil eller har kort levetid. Det er vel den mindst optimale processor at bruge i så ille og pakket et kabinet, der skal bestille meget hele tiden.

Men ja, man ku selvf. prøve den, Bilka har vist 14 dage.



Skrevet af: Steffen32
Skrevet den: 22-Oktober-2006 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af perf perf skrev:

Nu er den der åbenbart....er med i det nye Bilkakatalog...ser jo fin ud, men er omvendt blevet skuffet så mange gange...Er der nogen der umiddelbart ved om der er returret i Bilka, hvis man har afprøvet men er utilfreds f.eks. med billedkvalitet?

 

 

Bilka kører med 14 dages fuld returret.



Skrevet af: perf
Skrevet den: 22-Oktober-2006 kl. 11:40
ja...spørgsmålet er bare om det også gælder når man har pakket ud og afprøvet udstyret...


Skrevet af: Kim C
Skrevet den: 23-Oktober-2006 kl. 13:06

Oprindeligt skrevet af perf perf skrev:

ja...spørgsmålet er bare om det også gælder når man har pakket ud og afprøvet udstyret...

Hejsan,

Har lige købt EpcII. Hvis man bryder emballagen så bortfalder returretten grundet licensbetinget software.

/kim

 



Skrevet af: kawi
Skrevet den: 23-Oktober-2006 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af Kim C Kim C skrev:

Hejsan,

Har lige købt EpcII. Hvis man bryder emballagen så bortfalder returretten grundet licensbetinget software.

/kim

Kan du ikke smide en minianmeldelse? Det er især spændende at vide om den støjer meget (er jo et relativt begreb) eller slet ikke støjer i det hele taget.

 

mvh Kaj



Skrevet af: perf
Skrevet den: 23-Oktober-2006 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af kawi kawi skrev:

Oprindeligt skrevet af Kim C Kim C skrev:

Hejsan,

Har lige købt EpcII. Hvis man bryder emballagen så bortfalder returretten grundet licensbetinget software.

/kim

Kan du ikke smide en minianmeldelse? Det er især spændende at vide om den støjer meget (er jo et relativt begreb) eller slet ikke støjer i det hele taget.

 

mvh Kaj

og jeg hører meget gerne om den kan levere et 16:9 format 720p eller 1080i som passer til skærmen, også når den bruges som internetbrowser.

Med "passer" mener jeg uden at halvdelen af yderste række/kolonne ikoner "forsvinder"..

samt om kvalitet af optagelse med analog tuner er okay...

 



Skrevet af: Doee
Skrevet den: 23-Oktober-2006 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af Kim C Kim C skrev:

Oprindeligt skrevet af perf perf skrev:

ja...spørgsmålet er bare om det også gælder når man har pakket ud og afprøvet udstyret...

Hejsan,

Har lige købt EpcII. Hvis man bryder emballagen så bortfalder returretten grundet licensbetinget software.

/kim

 

 

Det er muligt, de skriver det, men jeg mener ikke den holder i forhold til købeloven, hvis de lover returret. Man kan vel ikke prøve hardwaren uden at tage softwaren i brug. Og man behøver vel ikke registrere software for at bruge den.

 

Jeg har da selv byttet pc i Bilka.



Skrevet af: Kim C
Skrevet den: 24-Oktober-2006 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af perf perf skrev:

Oprindeligt skrevet af kawi kawi skrev:

Oprindeligt skrevet af Kim C Kim C skrev:

Hejsan,

Har lige købt EpcII. Hvis man bryder emballagen så bortfalder returretten grundet licensbetinget software.

/kim

Kan du ikke smide en minianmeldelse? Det er især spændende at vide om den støjer meget (er jo et relativt begreb) eller slet ikke støjer i det hele taget.

 

mvh Kaj

og jeg hører meget gerne om den kan levere et 16:9 format 720p eller 1080i som passer til skærmen, også når den bruges som internetbrowser.

Med "passer" mener jeg uden at halvdelen af yderste række/kolonne ikoner "forsvinder"..

samt om kvalitet af optagelse med analog tuner er okay...

 

Hej Igen,

Den er baseret på intel 945G med grafik GMA 950

http://www.intel.com/products/chipsets/945g/index.htm - http://www.intel.com/products/chipsets/945g/index.htm

HD er Western DIgital

DVB-T hybrid er Phillips-low profile

Lyd er Realtek - jeg kører SPDIF optisk med fin lyd.

Keyboard (fungerer men lidt "skramlet") og Fjernkontrol (fix lille og handy) er radiobaseret Smile Hvilket betyder at man kan lade maskinen stå i et andet værelse.

Udover keyboard og fjernkontrol så er det eneste som kommer med et strømstik.

Der er en (vistnok 120 mm) blæser i den så den støjer. Alt er relativt , men jeg synes den støjer meget lidt, men nok til at det høres (mit sammenligningsgrundlag er en LG HD 198 recorder som støjede meget højfrekvent - den er røget retur). Jeg skal have ePCII stående i et skab så støj er ikke en showstopper for mig. Hvis man leder efter en støjneutral HTPC så skal man nok ligge yderligere 7000,-.

Jeg har ikke fået min 37 " LG lb1 (kommer i denne uge) så jeg har endnu ikke testet den på LCD. Så jeg ved endnu ikke om den kan køre 1:1 pixel mapning - altså om driveren understøtter 1366:768, men ellers så må jeg leve med det, eller få INTEL til at levere en driver der kan. Smile

Jeg Kører DVB-T og der har optagelserne været fine.

EPCII kan også købes til samme pris på:

http://www.geco.dk/product.asp?product=607&sub=140&page=1 - http://www.geco.dk/product.asp?product=607&sub=140&p age=1

Umiddelbart har jeg ikke haft andre problemer end at texttv ikke fungerer - men det er muligvist pga manglende signal på den ene tuner.

Husk at hvis i vælger at placere den i et andet værelse så kan man max. trække DVI signalet 5 m uden at signalet forringes.

/kim



Skrevet af: mortenkn
Skrevet den: 24-Oktober-2006 kl. 13:00
Jeg har lige købt én, men det er mit første Medie Center, så ved ikke helt hvad jeg skal kigge efter... Men den larmer ihvertfald ikke mere end min gamle Eltax DVR 555 HD-recorder (jeg forstår virkelig at købe kvalitet  )
720p og hvad det ellers hedder kan jeg ikke svare på, da jeg har et Philips 28" CRT widescreen TV.


Skrevet af: Kim C
Skrevet den: 24-Oktober-2006 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af Doee Doee skrev:

Oprindeligt skrevet af Kim C Kim C skrev:

Oprindeligt skrevet af perf perf skrev:

ja...spørgsmålet er bare om det også gælder når man har pakket ud og afprøvet udstyret...

Hejsan,

Har lige købt EpcII. Hvis man bryder emballagen så bortfalder returretten grundet licensbetinget software.

/kim

 

 

Det er muligt, de skriver det, men jeg mener ikke den holder i forhold til købeloven, hvis de lover returret. Man kan vel ikke prøve hardwaren uden at tage softwaren i brug. Og man behøver vel ikke registrere software for at bruge den.

 

Jeg har da selv byttet pc i Bilka.

Hej,

Bilka´s argument var at windows licensnøglen er placeret på ePCII boksen (klistermærke) og at man derfor kan misbruge denne information efter en evt. returnering. Jeg checkede på forbrug.dk

http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/1/ - http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/1/

og man har de rettigheder som butikken ønsker man skal have Dead

/kim



Skrevet af: Dahm
Skrevet den: 25-Oktober-2006 kl. 07:49

Oprindeligt skrevet af mortenkn mortenkn skrev:

Jeg har lige købt én, men det er mit første Medie Center, så ved ikke helt hvad jeg skal kigge efter... Men den larmer ihvertfald ikke mere end min gamle Eltax DVR 555 HD-recorder (jeg forstår virkelig at købe kvalitet  )
720p og hvad det ellers hedder kan jeg ikke svare på, da jeg har et Philips 28" CRT widescreen TV.

 

Hej Kim C,

Jeg har også lige købt denne maksine. Og helt enig i alt det du skriver.

Du skriver du  har synes tastaturet er lidt skrammel. Jeg har faktisk problemer med at det efter tid slet ikke fungerer. Som regel efter jeg har været over i Media Center delen. Tastaturet er blevet udskiftet hos bilka en gang.

Har du haft samme problem, eller virker dit uden problemer.



Skrevet af: kawi
Skrevet den: 25-Oktober-2006 kl. 09:01

Hej med jer der har købt den.

Jeg så den i Bilka i går, hvor den viste en DVD, vist nok på instant replay. De havde så placeret en plexiglasplade direkte ovenpå maskinen, og stillet en papreol med dvd'er ovenpå.

Temperaturen på den luft der kom ud af afspillerens strømforsyning var brændende varm. Det har naturligvis bla. årsag i at den kørte nonstop, men vel også at den måske havde svært ved at "få luft" da det største luftindtag var dækket af plexiglaspladen.

Hvad er jeres erfaringer med varme fra maskinen?

mvh Kaj



Skrevet af: dkmaster
Skrevet den: 25-Oktober-2006 kl. 18:02

Hej

Jeg har lige købt Medion MediaCenter i dag.

Media Centeret skal kører med MediaPortal,,, hvilket giver et lille problem,
de to medfølgende tvkort "lifeview flydvb-t hybrid mce" er ikke
understøttet, selvom det er DBA drivere.

Så skulle jeg have installeret mit TechnoTrend DVB-S kort, så Canal Digital også kunne komme til, at virke..

Igen et lille problem, der er kun 2 PCI slots (9 CM høj) normale PCI kort er 11,5 CM høje :( øv..
______________________

Nok om det, selve maskinen er god, der medfølger en MASSE software,
som er forud installeret - Normalt et probem, da systemet bliver langsomt,
men computeren starter nu ganske hurtig op alligevel, ca. 15-20 sek bliver det til.

Man kan klone alle udgange bagpå maskinen, så man kan i realiteten,
sætte et tv hist og her.
- Dog med samme udsendelse på!!!

Støjmæssigt klarer den sig sigtigt godt,,, den har ikke larmet er meget,
man hører den faktisk ikke - efter 7 timer nu...

Når den genstarter kører begge køllere - højlydt, men de stopper inden BIOS booter Windows XP...
________________________


Så min konklusion er, nemt at få Windows Media Center op at kører..
Nemt at bruge de to tunere..
Dog virker ViiV ikke helt som jeg havde regnet med,, når man "slukker"
stopper Grafikkortet og lydkortet.. Alt andet kører videre - Meget strøm, hvis man bruger den som Standby funktion :S!!

Endnu problemer med Media Portal,,, som jeg synes er bedre en
MS MCE...
_________________________

Indmaden:
Der sidder et DVD-drev (SONY)
Harddisken nedenunder

CPU, hvor der sidder stor køler, med LILLE bløser på (lav støj)
Køleren på strømforsyningen er en 8 cm, men den larmer ikke ret meget.

Bundkortet er lavet specielt til maskinen, hvilket er træls, hvis man engang vil have nyt bundkort.

Der er
2 x pci
1 x PCI Express (16x vistnok)

Kabinet er ca. 11 cm høj, så alm. fundhøjde PCI kan ikke side i maskinen :S!!!
________________________


Så skal den bruges som den er, kan den kraftigt anbefales
Hvis der skal laves ændringer,,, - ja så ikke :S!!!



Tast og mus virker allerede før boot...
- Så realt ingen tast driver som MS MCE tast



Skrevet af: Doee
Skrevet den: 25-Oktober-2006 kl. 18:56
Er der to seperate tunere i så man kan optage ét og se noget andet imens? eller et kombineret analog/digital med én indgang?


Skrevet af: dkmaster
Skrevet den: 25-Oktober-2006 kl. 21:24
Ja der sidder to ens tunere i... Så du ja, man kan optage et og se noget andet...
Begge tunere undersøtter DVB-T
(DR1,DR2 TV2 og Tegnsprog - DK undertekster)

Den analoge del virker på samme måde som din gamle video


Skrevet af: Kim C
Skrevet den: 26-Oktober-2006 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af Dahm Dahm skrev:

Oprindeligt skrevet af mortenkn mortenkn skrev:

Jeg har lige købt én, men det er mit første Medie Center, så ved ikke helt hvad jeg skal kigge efter... Men den larmer ihvertfald ikke mere end min gamle Eltax DVR 555 HD-recorder (jeg forstår virkelig at købe kvalitet  )
720p og hvad det ellers hedder kan jeg ikke svare på, da jeg har et Philips 28" CRT widescreen TV.

 

Hej Kim C,

Jeg har også lige købt denne maksine. Og helt enig i alt det du skriver.

Du skriver du  har synes tastaturet er lidt skrammel. Jeg har faktisk problemer med at det efter tid slet ikke fungerer. Som regel efter jeg har været over i Media Center delen. Tastaturet er blevet udskiftet hos bilka en gang.

Har du haft samme problem, eller virker dit uden problemer.

Hej,

 

Jeg har ikke haft prob. med tastaturet udover at man lige først skulle indstille maskin og tastatur radio frekvensen til hinanden.

/kim



Skrevet af: Kim C
Skrevet den: 26-Oktober-2006 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af dkmaster dkmaster skrev:

Hej

Jeg har lige købt Medion MediaCenter i dag.

Media Centeret skal kører med MediaPortal,,, hvilket giver et lille problem,
de to medfølgende tvkort "lifeview flydvb-t hybrid mce" er ikke
understøttet, selvom det er DBA drivere.

Så skulle jeg have installeret mit TechnoTrend DVB-S kort, så Canal Digital også kunne komme til, at virke..

Igen et lille problem, der er kun 2 PCI slots (9 CM høj) normale PCI kort er 11,5 CM høje :( øv..
______________________

Nok om det, selve maskinen er god, der medfølger en MASSE software,
som er forud installeret - Normalt et probem, da systemet bliver langsomt,
men computeren starter nu ganske hurtig op alligevel, ca. 15-20 sek bliver det til.

Man kan klone alle udgange bagpå maskinen, så man kan i realiteten,
sætte et tv hist og her.
- Dog med samme udsendelse på!!!

Støjmæssigt klarer den sig sigtigt godt,,, den har ikke larmet er meget,
man hører den faktisk ikke - efter 7 timer nu...

Når den genstarter kører begge køllere - højlydt, men de stopper inden BIOS booter Windows XP...
________________________


Så min konklusion er, nemt at få Windows Media Center op at kører..
Nemt at bruge de to tunere..
Dog virker ViiV ikke helt som jeg havde regnet med,, når man "slukker"
stopper Grafikkortet og lydkortet.. Alt andet kører videre - Meget strøm, hvis man bruger den som Standby funktion :S!!

Endnu problemer med Media Portal,,, som jeg synes er bedre en
MS MCE...
_________________________

Indmaden:
Der sidder et DVD-drev (SONY)
Harddisken nedenunder

CPU, hvor der sidder stor køler, med LILLE bløser på (lav støj)
Køleren på strømforsyningen er en 8 cm, men den larmer ikke ret meget.

Bundkortet er lavet specielt til maskinen, hvilket er træls, hvis man engang vil have nyt bundkort.

Der er
2 x pci
1 x PCI Express (16x vistnok)

Kabinet er ca. 11 cm høj, så alm. fundhøjde PCI kan ikke side i maskinen :S!!!
________________________


Så skal den bruges som den er, kan den kraftigt anbefales
Hvis der skal laves ændringer,,, - ja så ikke :S!!!



Tast og mus virker allerede før boot...
- Så realt ingen tast driver som MS MCE tast

Hej,

Du kan købe et lifeview dvb-s kort i low profile.

/kim

 



Skrevet af: Viktor
Skrevet den: 26-Oktober-2006 kl. 10:48

Nogen af jer der kan sige lidt om kvaliteten af tuner delen. Er der forskel på kvaliteten når i ser tv på tv-tuneren eller over Medion MediaCenter tuneren? 



Skrevet af: SimpleUser
Skrevet den: 26-Oktober-2006 kl. 10:50

dkmaster,

Skal jeg forstå det sådan, at tunerne kan klare danske undertekster fra DVB-T?

Og ikke kun via tekst-tv?



Skrevet af: Doee
Skrevet den: 26-Oktober-2006 kl. 11:38

 

Den lyder da ikke så tosset til pengene alligevel.

Er der IR blaster, så man kan styre/optage fra f.eks. sin sattelitmodtager på maskinen? Jeg kan ikke umiddelbart læse ud fra ind/udgange specifikationerne, at der er..



Skrevet af: dkmaster
Skrevet den: 26-Oktober-2006 kl. 14:06

Nej Windows Media Center Edition 2005 understøtter ikke Danske Undertekster. Der sendes ikke Tekst-tv tekster med, som TV2 gjorde før.

Så bruger med original softwaren, virker DK tekster IKKE på DR1/DR2 & TV2.

Bruger du det original program som følger med turneren (kan hentes på deres hjemmeside) så virker DK undertekster i DERES program.

Så nej, DK tekster virker ikke i Microsoft programmer!!!



Skrevet af: dkmaster
Skrevet den: 26-Oktober-2006 kl. 14:07
///Doee


Nej der er ikke IR blaster.
Der sidder kun alm. antenne / s-video indgang på kortene/maskinen


Skrevet af: SimpleUser
Skrevet den: 26-Oktober-2006 kl. 15:41

Nej tænkte det nok - ingen undertekster.

Egentlig troede jeg at det var en diskussion imellem Microsoft og producenterne af tunere: HVem skulle sørge for at integrere teksterne.

Men hvis tuner-producenten har en driver (eller hvad der nu skal til), der kan håndtere tekster, så burde det jo være nemmeere at få det ind i MCE. Men jeg antager at tekst håndteringen ikke bliver løst i driverne, men i softwaren der følger med?



Skrevet af: dkmaster
Skrevet den: 26-Oktober-2006 kl. 17:55
Nej det bliver løst i softwaren.
Dem som har lavet tuneren har lavet EGEN software, ikke MCE softwaren.

Microsoft har udmeldt, at de ikke vil lave support på DVB-T undertekster,
DVB-S og DVB-C i MCE 2005 eller VISTA.

Derfor må vi venter til afløseren for Vista,,, hvilket vi self. ikke vil...


Der bliver for tiden arbejdet på er FREEWARE projekt,
http://www.team-mediaportal.com - www.team-mediaportal.com

De er ret langt fremme, og understøtter nok snart DVB-T tekster.
De understøtter DVB-S/C/T...

Brugerfladen ligner MCE 2005's


Skrevet af: mortenkn
Skrevet den: 26-Oktober-2006 kl. 20:46
Er der nogle der har fået det til at virke, med to forskellige signaler på de to tunere? Jeg vil gerne bruge den ene tuner til den analoge fællesantenne, og den anden tuner til DVB-T. Det skulle kunne lade sig gøre med dette hack:
http://mce.ramonvanbruggen.nl
Måske er jeg ikke sikker på hvordan man bruger programmet, men jeg har ikke fået det til at virke.


Skrevet af: pebby
Skrevet den: 28-Oktober-2006 kl. 03:28
Oprindeligt skrevet af Viktor Viktor skrev:

Nogen af jer der kan sige lidt om kvaliteten af tuner delen. Er der forskel på kvaliteten når i ser tv på tv-tuneren eller over Medion MediaCenter tuneren? 

Har også netop fået leveret min. Desværre er der synlig forskel på kvaliteten. Billedet hakker en anelse. Har prøvet forskellige opkoblingsmetoder: Component, RGB og Composite. Har haft problemet med at styre hvilken udgang skal være aktiv. Component giver ikke fuldt billede. Er pt. skuffet over kvaliteten. Eksperimenterer lidt endnu. Ellers bliver den inddraget til alm PC.

Troede også at den skulle stå i den dybe montana reol med knap 1 cm luft på hver side. Glem det! Blev alt for varm. Får den luft larmer den ikke. Får den for lidt luft er den uudholdelig i en stue.



Skrevet af: mogne
Skrevet den: 28-Oktober-2006 kl. 12:00
Ville egentlig gerne anskaffe denne her, idet jeg godt ville kunne nøjes med én maskine og så "skrotte" min kombinerede radio/dvd-afspiller, men er blevet lidt i tvivl. Er der overhovedet fm-radio i eller er det "rene" tv-kort? - og kan man optage ét program, mens man ser et andet uanset om det er fra min satreceiver eller fra alm. antenne?


Skrevet af: mortenkn
Skrevet den: 28-Oktober-2006 kl. 13:14
Der er ikke FM-radio eller DAB. Men mange af de store danske lokalradioer og så selvfølgelig DR streamer på nettet, så dem vil du kunne høre (plus en million andre!)

Man kan optage et program og se et andet, men der skal være det samme indgangssignal på de to tunere: Enten analog antenne ELLER DVB-T. Der skulle være nogle hacks på nettet der gør, at man kan bruge hvert sit signal på de to tunere, men jeg har ikke eksperimenterer så meget med den del.


Skrevet af: jacobi1
Skrevet den: 31-Oktober-2006 kl. 11:13

Er der nogen som kan sige mig hvad forskellen på den i bilka og så en X-one mediacenter den er. Jeg er meget lidt pc kyndig, men jeg er ganske meget økonomi bevidst og x-one koster 1000,- mere. Men jeg kan ikke se hvilke forskelle der er, hvis der er nogen

 

http://www.overclocking.dk/test_show.asp?id=5645 - http://www.overclocking.dk/test_show.asp?id=5645



-------------
Mvh.

jacobi


Skrevet af: G-Man
Skrevet den: 31-Oktober-2006 kl. 13:35

Har ligeledes, som en del at jer andre, hjembragt en Medion ePC2 fra Bilka. Overordnet er et en fornuftig maskine til en fornuftig pris. Den er forholdsvis nem at konfigurerer og der er minimalt med støj når den kører.

Det lader dog til at jeg er løbet ind i de samme keyboard problemer som før beskrevet i denne tråd. Den medleverede Medion keybord reagere kun sparsomt trods gentagne tryk på knapperne for synkronisering af frekvenser. Tastaturet virker periodisk hvilket virker lidt mystisk.

Jeg valgte derfor at købe et Microsoft Remote Keyboard (MCE modellen) som virker meget brugervenligt - hvis man altså kunne få det til at fungere - Det er nemlig heller ikke lykkedes. Tastaturet er i IR tastetur og jeg købte en lille Sandberg IR reciever til installation i USB porten, men uvist af hvilke årsager virker det heller ikke.

Har nogle andre erfaringer med dette....



-------------
/Søren G


Skrevet af: Dahm
Skrevet den: 02-November-2006 kl. 20:06

Jeg har også købt microsoftes keyboard. Det der skal til for at få det til at virke er et remote kit fra microsoft til ca. 299,- her får du microsoftes egen fjernbetjening og en IR- usb fætter som kører sammen med keyborad og remote. Det fungerer rigtig godt.

Jeg er ihvertfald blevet utrolig glad for min medion, siden jeg fik disse ting.



Skrevet af: Kim C
Skrevet den: 02-November-2006 kl. 23:24

Jeg har problemer med min remote (er tilsyneladende tændt hele tiden hvilket betyder nye batterier hver 3 dag!)  og til tider mit Keyboard den "taber" tastetrykDead.

Ringede til Medion support som ville have at jeg skulle sende enhederne til dem og jeg ville så muligvist få tilsendt nye enheder om ca.10 dage!

Da jeg kommenterede den stupide proces som betyder at jeg står uden MCE i måske mere end 10 dage, og foreslog at de bestilte varerne for så at bytte når de var kommet, så var svaret at det var processen og den kunne ikke laves om.

Jeg er lidt "pissed" på Medion og Jeg tror at jeg benytter min returret da varen jo er defekt.

/kim

 



Skrevet af: mortenkn
Skrevet den: 03-November-2006 kl. 09:25
Måske ser det ud til, at vi der har dette medie center, kan opgradere det til Vista ganske gratis 

http://www.medion.com/vista/dk_home.html


Skrevet af: Kim C
Skrevet den: 03-November-2006 kl. 10:56

Oprindeligt skrevet af mortenkn mortenkn skrev:

Måske ser det ud til, at vi der har dette medie center, kan opgradere det til Vista ganske gratis 

http://www.medion.com/vista/dk_home.html

Øhhh hvor er det lige du læser at det er gratis ? Det som er gratis er programmet som kan fortælle dig om din maskine er Vista parat.

/kim

 



Skrevet af: påfuglen
Skrevet den: 03-November-2006 kl. 11:21

Hvor kan man købe MS keyboard + remote control + fix kit. som nævnes her i tråden.

 



Skrevet af: mortenkn
Skrevet den: 03-November-2006 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af Kim C Kim C skrev:

Øhhh hvor er det lige du læser at det er gratis ? Det som er gratis er programmet som kan fortælle dig om din maskine er Vista parat.

/kim

 



http://korturl.dk/WFZsk

Hvis ePC II da er "qualified" til en gratis opgradering


EDIT: Forum'et havde lidt problemer med dette link, men har lavet det om til en kort url


Skrevet af: påfuglen
Skrevet den: 03-November-2006 kl. 15:54
Linket dur ikke, page not found, hvor har du det fra??


Skrevet af: påfuglen
Skrevet den: 03-November-2006 kl. 21:13

Men se dette ling fra Medion

http://www.medion.com/vistagetready/en/ - http://www.medion.com/vistagetready/en/



Skrevet af: Dahm
Skrevet den: 03-November-2006 kl. 22:28
Oprindeligt skrevet af påfuglen påfuglen skrev:

Hvor kan man købe MS keyboard + remote control + fix kit. som nævnes her i tråden.

 

Jeg købte det hele hos Zitech. 299,- for remote med ir sensor og 749,- for keyboarded.



Skrevet af: Venomous
Skrevet den: 03-November-2006 kl. 22:53

Hey :)

Jeg har også erfaret den dårlige periodiske forbindelse til keyboardet - meget skuffende.

Men endnu et problem er at jeg ikke kan ændre min opløsning når jeg har den sluttet til mit 32" Panasonic LCD? Den vil kun køre 720x640 (mærkeligopløsning) Jeg har ingen mulighed for ændre på dette. Nogle som kan hjælpe?



Skrevet af: mortenkn
Skrevet den: 04-November-2006 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af Venomous Venomous skrev:

Jeg har også erfaret den dårlige periodiske forbindelse til keyboardet - meget skuffende.




Hos mig er det omvendt: Keyboard fungerer 110% perfekt, det er virkelig sweet! Til gengæld er der hele tiden problemer med fjernbetjeningen. Det er som om "den falder i søvn". Man trykker og trykker, og lige pludselig aktiverer den de sidste ti tastetryk man har foretaget, aaargh..


Skrevet af: Dahm
Skrevet den: 04-November-2006 kl. 18:13
Oprindeligt skrevet af Venomous Venomous skrev:

Hey :)

Jeg har også erfaret den dårlige periodiske forbindelse til keyboardet - meget skuffende.

Men endnu et problem er at jeg ikke kan ændre min opløsning når jeg har den sluttet til mit 32" Panasonic LCD? Den vil kun køre 720x640 (mærkeligopløsning) Jeg har ingen mulighed for ændre på dette. Nogle som kan hjælpe?

 

Hvordan har du forbundet pc'en med dit LCD ?

Jeg kører over vga, og her foreslog PC'en selv 1280X768. Og det fungerer perfekt for mig.



Skrevet af: Clemen
Skrevet den: 04-November-2006 kl. 18:21

Oprindeligt skrevet af Venomous Venomous skrev:

Hey :)

Jeg har også erfaret den dårlige periodiske forbindelse til keyboardet - meget skuffende.

Men endnu et problem er at jeg ikke kan ændre min opløsning når jeg har den sluttet til mit 32" Panasonic LCD? Den vil kun køre 720x640 (mærkeligopløsning) Jeg har ingen mulighed for ændre på dette. Nogle som kan hjælpe?

 

Højreklik på skrivebordet -> Egenskaber -> Settings -> advanceret -> monitor -> og fjern krydset i "hide modes that this monitor cannot display"

Så kan du vælge hvad du vil



Skrevet af: mogne
Skrevet den: 04-November-2006 kl. 21:59

Hejsa!

Jeg har nu også fået gang i min maskine og jeg er tilsyneladende heldig med hensyn til tastatur og fjernbetjening - begge dele virker perfekt indtil videre.

Til gengæld har jeg også problemer med tilslutningen til mit tv. Hvis jeg bruger et dvi-kabel, hvad der je skulle være muligt idet der jo både er dvi stik i pc-en og i mit tv (Medion MD30140 - 40", kan jeg kun få et skærmbillede, hvor al tekst mv er rødt og ellers med blå tværstreger over hele skærmen. Det er uanset hvilken opløsning jeg vælger. Hvis jeg derimod forbinder med et kabel med VGA-stik i pc-en og DVI i tv står det rigtig flot.Men det burde vel også fungere med et "rent" DVI-kabel ikke? - eller er der noget jeg har misforstået?

 

Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Oprindeligt skrevet af Venomous Venomous skrev:

Hey :)

Jeg har også erfaret den dårlige periodiske forbindelse til keyboardet - meget skuffende.

Men endnu et problem er at jeg ikke kan ændre min opløsning når jeg har den sluttet til mit 32" Panasonic LCD? Den vil kun køre 720x640 (mærkeligopløsning) Jeg har ingen mulighed for ændre på dette. Nogle som kan hjælpe?

 

Højreklik på skrivebordet -> Egenskaber -> Settings -> advanceret -> monitor -> og fjern krydset i "hide modes that this monitor cannot display"

Så kan du vælge hvad du vil



Skrevet af: påfuglen
Skrevet den: 05-November-2006 kl. 14:16

Jeg har ligeledes et MCE center fra MEdion, Nu har jeg mistet den røde lampe der indeikere optagelse på frontdisplayet, er der andre der oplevet det samme, det er ikke sjovt at ikke kunne se om den optager.

 



Skrevet af: Venomous
Skrevet den: 06-November-2006 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Oprindeligt skrevet af Venomous Venomous skrev:

Hey :)

Jeg har også erfaret den dårlige periodiske forbindelse til keyboardet - meget skuffende.

Men endnu et problem er at jeg ikke kan ændre min opløsning når jeg har den sluttet til mit 32" Panasonic LCD? Den vil kun køre 720x640 (mærkeligopløsning) Jeg har ingen mulighed for ændre på dette. Nogle som kan hjælpe?

 

Højreklik på skrivebordet -> Egenskaber -> Settings -> advanceret -> monitor -> og fjern krydset i "hide modes that this monitor cannot display"

Så kan du vælge hvad du vil

Jeg kører med DVI-HDMI - jeg kunne ikke finde den rubrik til at markere (hide modes that this monitor cannot display)

Jeg fandt dog et program som hedder powerstrip og lavede en driver selv, så nu kan jeg kører 1280*720 som jeg vil, men jeg kan ikke se de yderste 2 cm af skærmbilledet?!?

Det smarte med Nvidia's chipset er at man kan sige fit to screen, og så finder den opløsningen der passer.

Hvad gør jeg nu?



Skrevet af: gulkings
Skrevet den: 09-November-2006 kl. 21:32

Hejsa!

Ser lige denne tråd efter opfordring fra en bruger på hifi4all.dk.

Jeg spekulerer også på at købe denne Medion, og umiddelbart lyder det jo meget ok bortset fra tastatur/remote.

Men mit spørgsmål: Jeg har PT. et ældre Sony tv, som jeg på et tidspunkt skal have skiftet ud med et nyere LCD. Men indtil videre skal jeg benytte Medionen med dette tv. Hvordan med scart udgangen på Medionen... Kan den tilsluttes direkte til tv, sådan som en HDD idag?

Og lige for at få det helt på det rene - er der 2 analoge tunere i dyret, og kan man så se ét program mens et andet optages? Skal der en splitter på antenneindgangen, eller splittes signalet i 2 på selve tunerkortet?

Sorry hvis det er noob spørgsmål, men jeg skal jo først lære...;o)

/Gulkings



Skrevet af: mortenkn
Skrevet den: 09-November-2006 kl. 22:19
Scart-tilslutningen er som på en alm. HDD-optager.

Du skal selv splitte signalet op, da der er to seperate tunerkort.

Håber du bliver blad for købet


Skrevet af: OleRas
Skrevet den: 11-November-2006 kl. 15:56

Hej

Fra på Mandag d. 13 Nov. sælger Elgiganten  det omtalte Medion Mediacenter til kr. 6.499,-  Tilsyneladende dog kun med 1024 MB Ram !? -  Normalt er der vist 2048 MB i ?.

Jeg kunne godt tænke mig at springe med på den vogn,  Dels ser produktet ud til at kunne det som sådan en fætter skal kunne, og dels ser prisen jo rimelig ud.

Blot en enkelt ting: DVB-T  subtitling ?  Vi ser _kun_ digitalt TV her i huset, dvs. DVB-T, og ønsker ikke at gå tilbage til en analog tuner. (har halvdårlige signaler her) - Men ved at læse indlæggene i denne tråd er der lidt modstridende info omkring DVB-T undertekster ! - En skriver at: ja, det virker, mens en anden skriver at det ikke gør ?

Hvad er det korrekte ?. - Her i huset er dette parameter det alt afgørende for et evt. køb af denne maskine da husets frue ser en hulens masse udenlandske film, og derfor ikke vil undvære teksterne.



-------------
/Ole

__________________

Samsung UE55D8005 - Samsung UE75JU7005 - CD HD101-ST - Sony BDV-EF420 Home Cinema
Squeezebox: 1 x Controller, 2 x Receiver, 2 x Radio.


Skrevet af: Doee
Skrevet den: 11-November-2006 kl. 19:38

Kan man se udgaven fra Elgiganten på nette et sted? Jeg kan ikke finde den på elgigantens side, og får desværre ikke avisen her på egnen.. Den online udgave er først tilgængelig i næste uge.

Ellers, har du evt mulighed for at scanne annoncen i dk.binaer?

MCE understøtter iøvrigt ikke dvb-t subtitling, såvidt jeg har erfaret.



Skrevet af: OleRas
Skrevet den: 12-November-2006 kl. 13:18


Hej

Oprindeligt skrevet af Doee Doee skrev:

Kan man se udgaven fra Elgiganten på nette et sted? Jeg kan ikke finde den på elgigantens side, og får desværre ikke avisen her på egnen.. Den online udgave er først tilgængelig i næste uge.

Ellers, har du evt mulighed for at scanne annoncen i dk.binaer?

MCE understøtter iøvrigt ikke dvb-t subtitling, såvidt jeg har erfaret.



Ok, tak for info omkring subtitling, så er den sag ude af verden...

Desværre har jeg ikke mulighed for at scanne Elgigantens brochure, og har lige checket at den endnu ikke er online for næste uge, så du må nok vente til imorgen.

Så iøvrigt at Merlin fra imorgen Mandag sælger Siemens Scaleo E for kr. 4.995,-   Men det er jo en anden snak....



-------------
/Ole

__________________

Samsung UE55D8005 - Samsung UE75JU7005 - CD HD101-ST - Sony BDV-EF420 Home Cinema
Squeezebox: 1 x Controller, 2 x Receiver, 2 x Radio.


Skrevet af: kawi
Skrevet den: 12-November-2006 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af OleRas OleRas skrev:



Hej

Oprindeligt skrevet af Doee Doee skrev:

Kan man se udgaven fra Elgiganten på nette et sted? Jeg kan ikke finde den på elgigantens side, og får desværre ikke avisen her på egnen.. Den online udgave er først tilgængelig i næste uge.

Ellers, har du evt mulighed for at scanne annoncen i dk.binaer?

MCE understøtter iøvrigt ikke dvb-t subtitling, såvidt jeg har erfaret.



Ok, tak for info omkring subtitling, så er den sag ude af verden...

Desværre har jeg ikke mulighed for at scanne Elgigantens brochure, og har lige checket at den endnu ikke er online for næste uge, så du må nok vente til imorgen.

Så iøvrigt at Merlin fra imorgen Mandag sælger Siemens Scaleo E for kr. 4.995,-   Men det er jo en anden snak....

Jeg har scannet teksten fra elgigantens avis.

Så vidt jeg kan se, har modellen kun 1 Gb Ram og kun et tv-kort sammenlignet med den model der findes her:

http://www.geco.dk/getdoc.asp?id=123&md5hash=FA321501A74E9C73EABB9916938E5E1B - http://www.geco.dk/getdoc.asp?id=123&md5hash=FA321501A74 E9C73EABB9916938E5E1B

Modellen hos elgiganten har samme design som den hos http://www.geco.dk - www.geco.dk , hvor du får to tunere og 2 Gb ram og du får gratis opgradering til Vista inkluderet i prisen til kr. 6994,-

mvh Kawi



Skrevet af: Doee
Skrevet den: 12-November-2006 kl. 18:29

Tak for'et.

Ja, jeg faldt også over den i Merlin. Ved første øjekast synes jeg, det var enormt billigt. På den anden side, med de 160 GB løber man meget hurtig tør for plads med det format MCE optager i., og måske lige lidt nok ram. Og så kom jeg pludselig til at sammenligne med en bærbar, og så bliver den alligvel for dyr, synes jeg. Jeg kan få en Acer Pentium M 1.73, som svarer ca. til det samme i processorydelse, med 120 GB HD og 1 GB ram til 999 mere. Så kan man egentlig ligeså godt have sådan en til at stå sammenklappet som en lille htpc. Fylder så lidt, den næsten er usynlig, er pæn at se på i forhold til Fujitsus store kasse, der følger en fladskærm med, der lige kan klappes op, og så siger den nok næsten ingenting.

Ja, jeg ved der mangler tuner og evt. MCE software, men det har jeg liggende..

Bare et tankeeksperiment. Synes måske det bliver  mere og mere forvirrende med ydelse og pris og hvad man reelt har brug for.



Skrevet af: lasped
Skrevet den: 13-November-2006 kl. 14:36

Hej.

Jeg har lige et spørgsmål til Viiv delen.

Hvordan fungere den? Hvad er de største fordele?

Mvh Lasse.



Skrevet af: lasped
Skrevet den: 14-November-2006 kl. 14:25

Problemet løst. endelig et media center uden standby problemer.



Skrevet af: påfuglen
Skrevet den: 20-November-2006 kl. 13:36
Der nogen af jer her der ved hvilket slags tv tuner kort der sidder i dette mce center.


Skrevet af: lasped
Skrevet den: 21-November-2006 kl. 00:05

Oprindeligt skrevet af påfuglen påfuglen skrev:

Der nogen af jer her der ved hvilket slags tv tuner kort der sidder i dette mce center.

I mit sidder der 2 stk. Philips Lifeview fly dvb-t hybrid mce kort.



Skrevet af: påfuglen
Skrevet den: 22-November-2006 kl. 09:38
Hvordan har du fundet ud af det, dor kigger man i device manger står der intet. Er dit også Medion ePCII??


Skrevet af: Doee
Skrevet den: 22-November-2006 kl. 11:40
Står det ikke under 'Enheder til lyd, video og spil'?


Skrevet af: lasped
Skrevet den: 23-November-2006 kl. 10:54

Det står som Doee siger under 'Enheder til lyd, video og spil' i enhedshåndtering.

Jeg har dog fundet 2 nye fejl.

1. Lyden passer ikke altid til billedet i live tv, det drejer sig om meget lidt tidsforskel, men nok til at gøre en skør.

2. Nogen gange kommer der en mærkelig lyd ind over billedet. Første gang var det imens jeg så en video optaget på min gamle htpc! anden gang var det fra en optagelse jeg havde optaget på den nye htpc og lyden lå i selve optagelsen.

Mht. spørgsmål 1 har jeg prøver med Nvidia Purevideo, Windvd og Cyberlink decoder.



Skrevet af: Doee
Skrevet den: 14-December-2006 kl. 22:55
Nu er det dukket op i en Core 2 Duo version med større HD og lidt ekstra. Kan dog ikke finde ud af, om det er prisforskellen værd. Men det må vel være lidt mere støjsvagt, selvom det vist er den stationære og mest varmeafgivende version af Core 2 Duo'en.


Skrevet af: G-Man
Skrevet den: 06-November-2007 kl. 21:01

Er der nogen der har erfaringer med EPC2 og Vista ?? - specielt Lifeview kortene!

Jeg kører Vista premium på min Epc2, men kan bare ikke få TV kortene til at virke. Får Windows dejlige "blå skærm" med en Baad_Pool_Header error med henvisning til Tv kortene. - Any ideas...??



-------------
/Søren G


Skrevet af: lasped
Skrevet den: 07-November-2007 kl. 08:57
Oprindeligt skrevet af G-Man G-Man skrev:

Er der nogen der har erfaringer med EPC2 og Vista ?? - specielt Lifeview kortene!

Jeg kører Vista premium på min Epc2, men kan bare ikke få TV kortene til at virke. Får Windows dejlige "blå skærm" med en Baad_Pool_Header error med henvisning til Tv kortene. - Any ideas...??

 

Der findes desværre ingen vista driver til Lifeview kortene som sidder i denne maskine.



Skrevet af: mogne
Skrevet den: 07-November-2007 kl. 20:18

Hej G-Man,

Har selv sådan en maskine med Window Vista Premium og har tidligere hentet drivere på Medions side i Danmark, men det lader til den nu er flyttet til Tyskland. Gå derfor ind på:

http://www.medion.de/ - http://www.medion.de/

og under Service und Support vælg Treiber und Updates. På den side der kommer frem kan du indtaste din PC´s serienummer, hvorefter får præsenteret en side med opdateringer du kan downloade heriblandt:

"TV Karten Hybrid Treiber Lifeview  Download  Details

Version: 1.61.3.1 - Win XP/Win XP Media Center - 19.07.2006"

Jeg ved ikke om det er til nogen hjælp, men driverne findes altså - og hos mig virker det, med den ene undtagelse, at der mangler danske undertekster på visse film fra DR1 og TV2.



Skrevet af: JorgenR
Skrevet den: 07-November-2007 kl. 20:41

Uden at kunne give nogen garanti, mener jeg at have haft succes med en tidligere version af denne på Vista: http://www.lifeview.com.tw/drivers/v13.35.04.001DTM.zip - http://www.lifeview.com.tw/drivers/v13.35.04.001(DTM).zip

JR




Print side | Luk vindue