Print side | Luk vindue

Sony A1 - LG E7 - Pana EZ1000

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: OLED TV
Forumbeskrivelse: Forum for OLED TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=152361
Udskrevet den: 26-November-2024 kl. 21:39

Emne: Sony A1 - LG E7 - Pana EZ1000
Skrevet af: Sirlupo
Emne: Sony A1 - LG E7 - Pana EZ1000
Skrevet den: 24-August-2017 kl. 12:54
Kære alle

Mit elskede Pioneer 50" er desværre ved at gå kold og jeg er derfor på jagt efter en afløser

Jeg er blevet tilbudt EZ1000 til 40.000, synes i det er fair pris?

Jeg er dog lidt tøvende overfor, om jeg skal købe Sony A1, LG E7 eller Pana EZ1000?

Håber på en god debat:-)

Svar:
Skrevet af: JakobSkaarup
Skrevet den: 24-August-2017 kl. 13:26
Jeg havde købt et af de sidste B6 fra LG som du kan få til omkring 10.000,- for en 55" 

Det er marginalt hvor meget bedre de andre modeller er, i min bog retfærdiggør det ikke merprisen overhovedet. Så hellere bruge de resterende 30.000 på at opgradere fjernsynet om et par år, eller at tage på ferie med fruen :)

Skrevet den: 24-August-2017 kl. 13:49
Tak for input, men jeg vil gerne op i 65". Hvad vil du sige anbefale hvis det ikke skal være en af topmodellerne fra Sony, LG eller Pana?

Skrevet den: 24-August-2017 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

Jeg havde købt et af de sidste B6 fra LG som du kan få til omkring 10.000,- for en 55" 

Det er marginalt hvor meget bedre de andre modeller er, i min bog retfærdiggør det ikke merprisen overhovedet. Så hellere bruge de resterende 30.000 på at opgradere fjernsynet om et par år, eller at tage på ferie med fruen :)

Tak for input, men jeg vil gerne op i 65". Hvad vil du sige anbefale hvis det ikke skal være en af topmodellerne fra Sony, LG eller Pana?

Skrevet af: JakobSkaarup
Skrevet den: 24-August-2017 kl. 14:19
Så ville jeg tage en B6 i 65 :)

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-August-2017 kl. 14:21
Jeg har jo checket grundigt på både Sony A1 og Pana EZ1000 og EZ950. De 3 modeller ligger meget tæt på hinanden, omend der er lidt forskelle i billedet her og der.

Jeg er selv på vej til at bestille et 65EZ950 som er modellen som jeg synes giver mig mest.

Men 40K for et EZ1000 er en flot pris.

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 24-August-2017 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har jo checket grundigt på både Sony A1 og Pana EZ1000 og EZ950. De 3 modeller ligger meget tæt på hinanden, omend der er lidt forskelle i billedet her og der.

Jeg er selv på vej til at bestille et 65EZ950 som er modellen som jeg synes giver mig mest.

Hej Hother

Tak for dit input:-) Må jeg spørge hvor henne i prislejet du ligger for dit EZ950, det overvejer jeg nemlig også?

Skrevet den: 24-August-2017 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af Sirlupo Sirlupo skrev:

Hej Hother

Tak for dit input:-) Må jeg spørge hvor henne i prislejet du ligger for dit EZ950, det overvejer jeg nemlig også?
Jeg ved desværre ikke hvor min pris ligger endnu, men ca 40K vil jeg mene. Men kan du få et EZ1000 til 40K, så kan du måske også få et EZ950 med en tilsvarende rabatSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 24-August-2017 kl. 16:10
Billedemæssigr er der ikke den store forskel på de 3 tv.

Du bør måske overveje hvad du bedst kan lide af Android tv, webos eller myhome screen.

Om 6 mdr kan du få et 2017 OLED til halv pris. 2016 modellerne i 65" kunne fås ned til 18.888kr for et par måneder siden.

Om det sket med Sony, Panasonic eller LG kan man selvfølgeligt ikke vide

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 24-August-2017 kl. 16:57
Delvis enig m Lahan . Sony ville være mit valg,hvis man ellers kan forliges m designet . Den er markedets bedste,til at håndtere bevægelse ( sport,fodbold ) . Panasonic er ca på niveau m Sony, og i min verden med et noget mere tiltrækkende design, - men desværre ikke forberedt for DV formatet . LG's B7 serie kan det hele ( dog halter den lidt på bevægelses håndtering), og er vel bedste køb i forhold til pris.

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 24-August-2017 kl. 18:54
Du kan også få et w7 for 40k, i Elgiganten på frb.

Skrevet den: 24-August-2017 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Du kan også få et w7 for 40k, i Elgiganten på frb.

Hej Lahan, ja jeg så det godt og tak for tippet.

Jeg er dog i tvivl om man kan tilslutte ekstern lyd da jeg har indbygning og loftshøjtalere med Integra forstærker. LG W7 har jeg læst at alt elektronik sidder i soundbar og jeg kan ikke finde ud af om den kan slukkes, men den an ikke fjernes.

Nogen der ved noget om det med lyden i W7?

Nogen der ved om W7 kører med samme panel som i deres andre 2017 OLEDS, hvis ja hvad er så udover wallpaper finish så anderledes på W7 kontra E7, C7, B7?

Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 25-August-2017 kl. 11:31
Der er flere i tråden som har skrevet om, at LGs OLED halter på bevægelse. De får det nærmest til at lyde som om de er "nogenlunde" brugbare. Det skal tages med et gran salt - ellers ville deres skærme ikke høste utallige awards og reference-prædikater. Du kan roligt købe 7-serien fra LG.

Uanset hvad du vælger, står du godt med en OLED-skærm.

Skrevet af: claussor
Skrevet den: 25-August-2017 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Der er flere i tråden som har skrevet om, at LGs OLED halter på bevægelse. De får det nærmest til at lyde som om de er "nogenlunde" brugbare. Det skal tages med et gran salt - ellers ville deres skærme ikke høste utallige awards og reference-prædikater. Du kan roligt købe 7-serien fra LG.

Uanset hvad du vælger, står du godt med en OLED-skærm.

Hørt! Lad dig ikke afskrække. Jeg havde gået efter den billigste skærm. Forskellen er minimal på dem medmindre der er en specifik detalje du søger.

Kan man få en B6V eller B7V til de 20k et sted var det mit valg.

Edit: kan se Bilka har B7V 65" til 23.000,-

Skrevet den: 30-August-2017 kl. 17:39
Hej alle

Tusind tak for jeres synspunkter.

Jeg har i dag valgt at købe et 65" LG B7 i Bilka med en 4 K afspiller med til 22.999.-
Det er 17.000 mindre end Pana EZ1000 som jeg har gået tilbudt til 41.000
Så har jeg råd til at lave Dolby Atmos i stedet:-)

Send en PB hvis nogen vil have kontakt til det Pana center
som vil sælge en demo EZ1000 til 41.000, den har kun kørt 105 timer.

Skrevet den: 30-August-2017 kl. 19:13
Stort tillykke med det nyindkøbteTongue

-------------

Skrevet den: 30-August-2017 kl. 19:24
Jeg takker, glæder mig som en 5 årig.

Vender tilbage med billeder når det hele er sat til, snedkeren har bygget et hjørnemøbel ind og der er klar til højtalere og ny Integra receiver😉

Skrevet den: 30-August-2017 kl. 19:29

Vender tilbage med billeder når det hele er sat til, snedkeren har bygget et hjørnemøbel ind og der er klar til højtalere og ny Integra receiver😉

Lyder sørme hyggeligtTongue

Jeg får jo mit 65EZ950E på fredag, og jeg mig også rigtigt meget.Smile

-------------

Skrevet den: 30-August-2017 kl. 19:32

Fedt, hvad endte du med af pris hvis jeg må spørge?

Skrevet den: 30-August-2017 kl. 20:49

Fedt, hvad endte du med af pris hvis jeg må spørge?
Uha, en rigtig god sjat flere penge end du slap med.

-------------

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 30-August-2017 kl. 21:17
Sirlupo_ Gratulerer m et super valg . Du får simpelthen et setup , som er noget af det absolut ypperste, som markedet rent billedmæssigt byder på i 2017

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm

Skrevet den: 31-August-2017 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Sirlupo_ Gratulerer m et super valg . Du får simpelthen et setup , som er noget af det absolut ypperste, som markedet rent billedmæssigt byder på i 2017

Det er jeg glad for, at du siger. Har været virkeligt svært at træffe et valg. Jeg var jo meget  meget lun på EZ1000, men den er simpelthen for dyr når jeg også skal ud og investere i ny receiver og ekstra højtalere til Dolby AtmosGem

Skrevet af: buller1
Skrevet den: 09-Oktober-2017 kl. 16:23
Jeg fatter heller ikke hvordan LG kan få top-awards, når der er problemer med at håndtere bevægelser.
Sony og Philips har lidt bedre fat, men det er stadigvæk et OLED-issue, i hvert fald på LG. Har selv set det ved en demonstration i Hifi-Klubben.

Skrevet af: radeck
Skrevet den: 09-Oktober-2017 kl. 17:57
jeg har et sony a1, her er der absolut ingen problemer med hurtige bevægelser, ser meget sport

Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 09-Oktober-2017 kl. 18:05
Sonys bevægelses håndtering er også bedre end de andres 🙂

Skrevet den: 09-Oktober-2017 kl. 18:25
Mit LG B7 kom op, at hænge for 4 dage siden.

Har fået lavet Dolby Atmos med ny Integra DRX-5 receiver.

LG er ikke kalibreret endnu, men har ingen problemer med bevægelse.

Min udfordring er mere at mit TV signal fra Yousee via ADSL er virkelig ringe.

Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 09-Oktober-2017 kl. 18:27
Det tror jeg på. Selv på mine forældres 42" ser det forfærdeligt ud, i direkte sammenligning med antennesignalet de også har.

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk

Skrevet den: 09-Oktober-2017 kl. 18:30
Ja præcis.

Jeg sammenligner med TV2 Play app via mit AppleTv

Det er helt vildt så stor forskellen er Yousee via ADSL og App via AppleTv.

Overvejer kraftigt at droppe Yousee.

Skrevet af: amorbavian
Skrevet den: 09-Oktober-2017 kl. 18:39
@Sirlupo (og @Hother tror jeg også ;))

Som I kan se I min tråd fra i går så er jeg næsten også hoppet på B7eren (skal lige beslutte størrelse, sidder ca. 2,5m fra),  men har nogle lidt noob spørgsmål som I måske kan svare på - I hvert fald når du har testet lidt mere Sirlupo. 
Specielt  mit spørgsmål med lydoutputtet via optisk er jeg vildt interesseret i.

-------------

BORING!

Skrevet den: 09-Oktober-2017 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Som I kan se I min tråd fra i går så er jeg næsten også hoppet på B7eren (skal lige beslutte størrelse, sidder ca. 2,5m fra),  men har nogle lidt noob spørgsmål som I måske kan svare på - I hvert fald når du har testet lidt mere Sirlupo. 
Specielt  mit spørgsmål med lydoutputtet via optisk er jeg vildt interesseret i.

Jeg kører personligt via optisk og det spiller rigtig fint.

Skrevet den: 09-Oktober-2017 kl. 18:48

Så den sender DTS videre den vej?

-------------

BORING!

Skrevet den: 09-Oktober-2017 kl. 18:51

Så den sender DTS videre den vej?

Jeg kører jo det hele i gennem min Integra receiver og sender alle signaler videre alt efter hvad den bliver fodret med.

Skrevet den: 09-Oktober-2017 kl. 18:52

Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 09-Oktober-2017 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af buller1 buller1 skrev:

Jeg fatter heller ikke hvordan LG kan få top-awards, når der er problemer med at håndtere bevægelser.
Sony og Philips har lidt bedre fat, men det er stadigvæk et OLED-issue, i hvert fald på LG. Har selv set det ved en demonstration i Hifi-Klubben.

Du må da lige præcisere, hvad kilden var under demonstrationen.

Jeg har ingen problemer med at se sport. De som klager over dårlig bevægelseshåndtering, sidder med en dårlig kilde - såsom komprimeret og interlaced signal fra deres udbyder. Crap in, crap out.

Skrevet den: 09-Oktober-2017 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Oprindeligt skrevet af buller1 buller1 skrev:

Du må da lige præcisere, hvad kilden var under demonstrationen.

Jeg har ingen problemer med at se sport. De som klager over dårlig bevægelseshåndtering, sidder med en dårlig kilde - såsom komprimeret og interlaced signal fra deres udbyder. Crap in, crap out.

Jeg er helt enig. Ser på et B7 65” mit ADSL Yousee er helt til hest. Sport er Crap.

App baseret tjenester og 4K indhold er fantastisk

Skrevet den: 15-Oktober-2017 kl. 17:44
Fik fjernsynet i fredags. Undrer over om det er mig, der overser noget eller om nogle indstillinger bare er låst for alle: For eksempel så kan jeg ikke indstille farvetemperaturen i Game Mode, heller ikke hvidbalancen i ISF (lyse rum) og nogle flere.

-------------

BORING!

Skrevet den: 15-Oktober-2017 kl. 17:47
-

-------------

BORING!

Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 15-Oktober-2017 kl. 19:09
Hvidbalancwn burde du kunne justere i ISF, men i game mode kan du ikke rigtig justere på noget.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet

Print side | Luk vindue