Print side | Luk vindue

DVD afspiller til Pioneer 427XD

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: DVD afspillere
Forumbeskrivelse: DVD afspillere (men ikke optagere)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=15264
Udskrevet den: 12-Maj-2025 kl. 06:01

Emne: DVD afspiller til Pioneer 427XD
Skrevet af: mick-j
Emne: DVD afspiller til Pioneer 427XD
Skrevet den: 16-September-2006 kl. 10:12

Hej,

Jeg overvejer kraftigt at være med i fælleskøbet på Pioneer 427XD plasmaskærmen. I den forbindelse får jeg brug for en ny DVD-afspiller. Har pt. en Pioneer DV-380, men vil jo gerne udnytte den lækre nye skærm bedst muligt.

Pioneer ville være lækkert da jeg allerede har Pioneer surroundforstærker (VSX-1014) og skærmen ligeledes vil blive Pioneer, men det er ikke et ufravigeligt krav. Hellere bedre billede/lydkvalitet end samme mærke.

HDMI er naturligvis et krav, men derudover ved jeg ikke rigtigt hvad der skal til.

Skal der f.eks. være DCDi/Faroudja i afspilleren, eller er det bedre at lade fjernsynet om scaleringen? Lyd skulle gerne gå igennem coax.

Vil give max. 4k for afspilleren, men kunne man finde noget til 2-3k ville det da være dejligt ;)

Har set på Panasonic DVDS97/99 (3-4k) og Pioneer DV-696AV (1-2k). Undrer mig lidt over, at der ikke rigtigt findes noget imellem DV-696 som er ret billig og DV-989, som er pænt over budgettet..

Hvad vil I anbefale?

-------------
Med venlig hilsen

Mick Johansen

Svar:
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 16-September-2006 kl. 12:00
Du skal lade fjernsynet skalere signalerne, så det du skal gå efter er en god afspiller der kan spytte 480/576i ud via HDMI.

Skrevet den: 16-September-2006 kl. 16:44

Har nu bestilt en Pioneer DV-696AV i sølv hos TechnikDirekt til godt 1200,-

Så har jeg Pioneer hele vejen igennem og kan bruge den samme fjernbetjening til både amp og DVD og TV.

Efter hvad jeg kan læse rundt omkring (mest avforums.com) er det et godt match til Pioneers plasmaskærme, sålænge man holder sig fra 1080i indstillingen ;)

Tak for hjælpen til #1.

-------------
Med venlig hilsen

Mick Johansen

Skrevet den: 26-September-2006 kl. 03:46

..og så får man at vide, at 696-AV er udsolgt hos TD  :(

Resultatet er, at jeg kører med 380'eren lidt endnu, blot via component-udgangen, og sparer sammen til en Pioneer DVR-545HXN-S istedet.

-------------
Med venlig hilsen

Mick Johansen

Skrevet af: kong
Skrevet den: 26-September-2006 kl. 06:08

Prøv laserdisken.dk

/kong

Print side | Luk vindue