Panasonic EZ950E og EZ1000E ejere
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: OLED TV
Forumbeskrivelse: Forum for OLED TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=152696
Udskrevet den: 26-November-2024 kl. 21:40
Emne: Panasonic EZ950E og EZ1000E ejere
Skrevet af: Hother
Emne: Panasonic EZ950E og EZ1000E ejere
Skrevet den: 24-September-2017 kl. 13:58
Jeg ved fra sædvanligvis pålidelig kilde, at der udover mig selv, er ejere af ovennævnte TV-modeller her på recordere.dk.
Jeg synes at det kunne være både spændende og givtigt hvis vi kunne hjælpe hinanden med fiduser, erfaringer og oplevelser. De nævnte Panasonic modeller er relativt avancerede, har meget til fælles. Måske sidder nogen af jer inde med viden osv., som kunne komme andre til gode.
Så kom frit frem med Jer
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Svar:
Skrevet af: siccio
Skrevet den: 24-September-2017 kl. 15:59
De er vel ikke mere avancerede, kontra VW vs Audi indenfor biler? Det lyder jo næsten som de er det rene raket videnskab. Ikke for at støde hverken Panasonic eller Audi ejere.
|
Skrevet af: Fippo
Skrevet den: 24-September-2017 kl. 18:35
Er en VW ligeså godt lavet som en Audi og er Skoda lavet lufeså godt som VW Altså er en VW golf en god bil ? Får man lidt bedre kvalitet for pengene end i de lidt billigere konkurrenter fra Peugeot osv. Eller er det bare tysk overpris
|
Skrevet af: JakobSkaarup
Skrevet den: 24-September-2017 kl. 19:05
Tip 1# Ønsker du god lyd, så tænd din soundbar
|
Skrevet af: tclange
Skrevet den: 25-September-2017 kl. 09:19
Jeg har EZ950E Som jeg er glad for, har lidt prob med studder som forhåbentlig snart bliver rettet via en update
------------- Panasonic 65" HZ2000,Yamaha SW050
|
Skrevet den: 25-September-2017 kl. 10:26
tclange skrev:
Jeg har EZ950E Som jeg er glad for, har lidt prob med studder som forhåbentlig snart bliver rettet via en update |
Det er sørme godt at høre. Ja, studder skulle blive løst. Bare pudsigt at jeg ikke har set det på mit EZ950. Nå ja, til gengæld har jeg så Yellow Tint, og derfor bliver mit TV byttet.
Synlig Yellow Tint er formentlig ikke et Panasonic problem, for det kendes også fra Sony OLED og LG OLED. De 3 fabrikater har én ting til fælles, nemlig LG paneler.
Vi hørs.
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet af: ole post
Skrevet den: 25-September-2017 kl. 10:27
JakobSkaarup skrev:
Tip 1# Ønsker du god lyd, så tænd din soundbar |
syntes da lyden i ez 1000 er god, ville ikke investere en soundbar, så hellere tænde op for sit surround anlæg
------------- Ole Hansen
|
Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 25-September-2017 kl. 10:51
Hother skrev:
tclange skrev:
Jeg har EZ950E Som jeg er glad for, har lidt prob med studder som forhåbentlig snart bliver rettet via en update |
Det er sørme godt at høre. Ja, studder skulle blive løst. Bare pudsigt at jeg ikke har set det på mit EZ950. Nå ja, til gengæld har jeg så Yellow Tint, og derfor bliver mit TV byttet.
Vi hørs. | Nogen ser stutter, andre gør ikke. Hvis du hører til i den sidste gruppe, så vær du blot glad for dét.
------------- FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 25-September-2017 kl. 12:40
Torben Rasmussen skrev:
Hother skrev:
tclange skrev:
Vi hørs. | Nogen ser stutter, andre gør ikke. Hvis du hører til i den sidste gruppe, så vær du blot glad for dét. |
Min oplevelse af EZ950 blev ødelagt efter ca 30 sek, da jeg så fænomenet første gang, og det fortsatte med ca 30 sek mellemrum.
------------- Sony 65 A1 Oppo UDP 203 MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650
|
Skrevet den: 26-September-2017 kl. 01:47
Torben Rasmussen skrev:
Hother skrev:
tclange skrev:
Vi hørs. | Nogen ser stutter, andre gør ikke. Hvis du hører til i den sidste gruppe, så vær du blot glad for dét. |
Jeg ville såmænd være mere begejstret hvis jeg ikke havde set Yellow Tint, I virkeligeden undre jeg mig over, at ikke flere med LG 2017 paneler ikke melder ind omkring den fejl, som åbenlyst er synligt i mange tilfælde. Og det er som jeg har forstået det, ingen sjældenhed.
Men okay, hvis folk ikke ser den fejl og ikke generes af det, så er det jo fint, men billede nørder er de i det i det mindste ikke
|
Skrevet den: 26-September-2017 kl. 05:54
Nørder måske 🤔Jeg er heldigvis ikke hårdt ramt af yellow Tint og hvis jeg ikke havde set på test billeder fra youtube tror jeg ikke jeg ville have lagt mærke til det i dagligdagen måske det findes i flere grader.
Og hvis jeg bevidst stirre når der kommer noget med sne kan jeg da godt se lidt men ikke noget som genere i dagligdagen
Vi har forskellige øjne nogle oplever jo også studder og andre ser det ikke
Men bliver spændende at hører om den nye model er bedre
|
Skrevet den: 26-September-2017 kl. 09:22
tclange skrev:
Nørder måske 🤔Jeg er heldigvis ikke hårdt ramt af yellow Tint og hvis jeg ikke havde set på test billeder fra youtube tror jeg ikke jeg ville have lagt mærke til det i dagligdagen måske det findes i flere grader.
Og hvis jeg bevidst stirre når der kommer noget med sne kan jeg da godt se lidt men ikke noget som genere i dagligdagen
Vi har forskellige øjne nogle oplever jo også studder og andre ser det ikke
Men bliver spændende at hører om den nye model er bedre |
Yellow Tint kan bestemt være i et forskelligt omfang - og så lidt, at det ikke genere. Mit "Tilfælde" var et af de mere grelle.
Men det bør, synes jeg, ikke være der på et så dyrt TV, uanset hvem der står som producent.
|
Skrevet af: nesager
Skrevet den: 26-September-2017 kl. 10:50
Skrevet den: 26-September-2017 kl. 10:51
nesager skrev:
@ Hother
" Men det bør, synes jeg, ikke være der på et så dyrt TV. "
Men er panelet ikke det samme som i Lg der koster vel ca. det halve,er det så ikke softwaren der gør forskellen ? Mvh
|
|
Skrevet den: 26-September-2017 kl. 11:17
nesager skrev:
@ Hother
Men det bør, synes jeg, ikke være der på et så dyrt TV.
Men er panelet ikke det samme som i Lg der koster vel ca. det halve,er det så ikke softwaren der gør forskellen ? Mvh
|
For mig er S/W, billede processor m.v., ikke ligegyldige ting. Her drejer det så nok nærmere om sammenhænge i panelproduktionen.
|
Skrevet den: 26-September-2017 kl. 12:22
Hother skrev:
nesager skrev:
@ Hother
Men det bør, synes jeg, ikke være der på et så dyrt TV.
|
For mig er S/W, billede processor m.v., ikke ligegyldige ting. Her drejer det så nok nærmere om sammenhænge i panelproduktionen. |
Hej igen Du mener det er forskelle i fremstilling af panelerne .?? Mvh.
|
Skrevet den: 26-September-2017 kl. 12:28
Hother: Har du læst eller hørt at der ikke skulle være prob med yellow Tint på den store model ?
|
Skrevet den: 26-September-2017 kl. 12:46
tclange skrev:
Hother: Har du læst eller hørt at der ikke skulle være prob med yellow Tint på den store model ? |
Jeg ved det ikke med sikkerhed, men jeg har ikke kunnet finde noget om Yellow Tint på EZ1000. Derfor kan de jo godt have det.
|
Skrevet den: 26-September-2017 kl. 12:48
Næh, jeg mener at der måske er noget der svigter i kvalitetesstyringen.
|
Skrevet af: Potter
Skrevet den: 26-September-2017 kl. 13:37
Det ser ud til at fejlen yellow tint er på Panel niveau årgang 2017, potentielt kan det jo så være til stede på alle mærker og modeller, da alle producenter jo benytter samme paneler.
Der bliver sågar også talt om red tint over på avforums
------------- 4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
Skrevet af: Martin Sjøstrand
Skrevet den: 26-September-2017 kl. 13:45
Jeg har også en grim gang yellow tint i højre side på min 65” B7. Jeg ser det rigtig meget på et bestemt spil, wipeout, på PS4, hvor menuen er gråhvid.
Sammenholdt med en rigtig grel omgang vertical banding, ombytter Elgiganten det på torsdag. Der er sgu god service. Det skal ikke ind og tjekkes, de laver bare en direkte ombytning på adressen, og tilbød en gratis opsætning på væg, som kompensation for “besværet”.... jeg bad ikke engang selv om noget, det blev bare foreslået.
|
Skrevet den: 26-September-2017 kl. 13:48
Potter skrev:
Det ser ud til at fejlen yellow tint er på Panel niveau årgang 2017, potentielt kan det jo så være til stede på alle mærker og modeller, da alle producenter jo benytter samme paneler.
Der bliver sågar også talt om red tint over på avforums
|
Ja, det er desværre rigtigt, det er konstateret på Sony, Panasonic og naturligvis LG.
|
Skrevet den: 26-September-2017 kl. 13:48
Martin Sjøstrand skrev:
Jeg har også en grim gang yellow tint i højre side på min 65” B7. Jeg ser det rigtig meget på et bestemt spil, wipeout, på PS4, hvor menuen er gråhvid.
Sammenholdt med en rigtig grel omgang vertical banding, ombytter Elgiganten det på torsdag. Der er sgu god service. Det skal ikke ind og tjekkes, de laver bare en direkte ombytning på adressen, og tilbød en gratis opsætning på væg, som kompensation for “besværet”.... jeg bad ikke engang selv om noget, det blev bare foreslået. |
Godt at du får det byttet.
|
Skrevet den: 26-September-2017 kl. 13:51
Martin Sjøstrand skrev:
Sammenholdt med en rigtig grel omgang vertical banding, ombytter Elgiganten det på torsdag. Der er sgu god service. Det skal ikke ind og tjekkes, de laver bare en direkte ombytning på adressen, og tilbød en gratis opsætning på væg, som kompensation for “besværet”.... jeg bad ikke engang selv om noget, det blev bare foreslået. |
Det er sgu god karma og service fra elgigantens side
------------- 4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
Skrevet den: 26-September-2017 kl. 14:35
I øvrigt kan jeg se at prisen er faldet en del på 65EZ1000E, nogen steder som f.eks. Panasonic Centre omkring 5K og andre steder en del mere.
|
Skrevet den: 26-September-2017 kl. 16:05
ja til 45000 er den da faldet en del
|
Skrevet den: 27-September-2017 kl. 12:59
Panelerne i OLED-skærmene er alle sammen ens i år. Du får ikke et super-eksemplar, som på magisk vis kan garanteres fri for skavanker bare fordi du går op i EZ1000. Der vil være risiko (læs: garanti) for vertikal banding og ligeledes risiko for tint af den ene eller anden farve. Der er til gengæld ret stor forskel på hvor galt det er fra eksemplar til eksemplar, så der kan ikke konkluderes at EZ1000 er bedre end EZ950 selv hvis den skulle ankomme og se bedre ud. Det er et rent lotteri på tværs af alle skærme.
|
Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 27-September-2017 kl. 13:06
Mon ikke de sorterer de bedste eksemplarer fra til brug i de dyreste modeller? Når man betaler så mange penge for at TV, så er man IMO i sin gode ret til at forvente at man et eksemplar uden gul tint og andet godt fra havet. - Jeg mener, hvorfor ellers betale ekstra og hvad betaler man i det hele taget for?
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 27-September-2017 kl. 13:08
Det var også min tanke, at paneler stadig "graderes".
M.v.h.
|
Skrevet den: 27-September-2017 kl. 13:33
Henrik B. skrev:
M.v.h. |
Jeg fik oplyst via en PM på AVFORUMS fra en LG medarbejder i UK, at der faktisk er graduering. Et LG G7 (hedder det vist) panel er det samme som sidder i et 1000EZ. Om det er korrekt kan jeg jo ikke sige.
|
Skrevet den: 27-September-2017 kl. 13:37
Mefisto skrev:
Mon ikke de sorterer de bedste eksemplarer fra til brug i de dyreste modeller? Når man betaler så mange penge for at TV, så er man IMO i sin gode ret til at forvente at man et eksemplar uden gul tint og andet godt fra havet. - Jeg mener, hvorfor ellers betale ekstra og hvad betaler man i det hele taget for? |
Jeg tror simpelthen ikke på at der grades, altså at der udvælges nogle bestemte paneler til f.eks. B&O Loewe - Panasonic -Sony og ikke mindst LG selv til deres wallpaper.
Det er vel kun os billede nørder der leder, og ser efter evt. fejl, og hvis ser man på en hel produktion af paneler i gennem et helt år, så er det vel kun nogle ganske ganske ganske få ejere som har observeret evt. fejl som tint og banding etc.
Hvor mange paneler produceres der enlig på et helt år?
|
Skrevet den: 27-September-2017 kl. 13:46
Hother skrev:
Henrik B. skrev:
M.v.h. |
Jeg fik oplyst via en PM på AVFORUMS fra en LG medarbejder i UK, at der faktisk er graduering. Et LG G7 (hedder det vist) panel er det samme som sidder i et 1000EZ. Om det er korrekt kan jeg jo ikke sige. |
Det har jeg faktisk selv haft forespurgt til på serviceværkstedet, i forbindelsen med om der var forskel nits. Jeg fik at vide at det var det samme og identiske panel som benyttes på E og G serien.
|
Skrevet den: 27-September-2017 kl. 13:51
Jeg kan jo ikke kommentere på den sag, udover hvad jeg allerede har skrevet.
|
Skrevet den: 27-September-2017 kl. 13:52
Potter skrev:
Mefisto skrev:
Mon ikke de sorterer de bedste eksemplarer fra til brug i de dyreste modeller? Når man betaler så mange penge for at TV, så er man IMO i sin gode ret til at forvente at man et eksemplar uden gul tint og andet godt fra havet. - Jeg mener, hvorfor ellers betale ekstra og hvad betaler man i det hele taget for? |
Jeg tror simpelthen ikke på at der grades, altså at der udvælges nogle bestemte paneler til f.eks. B&O Loewe - Panasonic -Sony og ikke mindst LG selv til deres wallpaper.
Det er vel kun os billede nørder der leder, og ser efter evt. fejl, og hvis ser man på en hel produktion af paneler i gennem et helt år, så er det vel kun nogle ganske ganske ganske få ejere som har observeret evt. fejl som tint og banding etc.
|
Det er vel også kun billednørder der køber et TV til 50k,-. Jeg ved ikke om der sorteres, men de burde gøre det, hvis eksemplarvariationen er så stor at man kan spotte det med det blotte øje. Synes reelt godt man kan tillade sig at forvente at få et eksemplar der er kontrolleret og godkendt, når man lige frem vælger den dyreste model. Hvad er det ellers man betaler for. Et pænere kabinet? :-)
|
Skrevet den: 27-September-2017 kl. 13:59
Mefisto skrev:
Potter skrev:
Mefisto skrev:
|
Det er vel også kun billednørder der køber et TV til 50k,-. Jeg ved ikke om der sorteres, men de burde gøre det, hvis eksemplarvariationen er så stor at man kan spotte det med det blotte øje. Synes reelt godt man kan tillade sig at forvente at få et eksemplar der er kontrolleret og godkendt, når man lige frem vælger den dyreste model. Hvad er det ellers man betaler for. Et pænere kabinet? :-) |
Lige min mening.
|
Skrevet den: 27-September-2017 kl. 14:04
Du betaler for designet. På EZ1000 betaler du ligeledes for design og højttaler.
Jeg har et B&O til +60.000 kr. stående pt. (for 55" vel og mærke) og det er ikke anderledes end de øvrige LG-paneler vi har set på. Det er muligt, at B&O får et panel, som eksempelvis er garanteret fri for pixelfejl, men homogeniteten kan jeg ikke se skulle være bedre end hvad vi ellers har set på.
|
Skrevet den: 27-September-2017 kl. 14:09
Torben Rasmussen skrev:
Du betaler for designet. På EZ1000 betaler du ligeledes for design og højttaler.
Jeg har et B&O til +60.000 kr. stående pt. (for 55" vel og mærke) og det er ikke anderledes end de øvrige LG-paneler vi har set på. Det er muligt, at B&O får et panel, som eksempelvis er garanteret fri for pixelfejl, men homogeniteten kan jeg ikke se skulle være bedre end hvad vi ellers har set på. |
Lad mig sige det på den måde. At hvis mit kommende 65EZ1000 viser en helt hvid skærm via min DVE, så har jeg enten være mirakuløst heldig, eller også er der noget om snakken med valg af paneler.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 27-September-2017 kl. 14:24
Hother skrev:
I øvrigt kan jeg se at prisen er faldet en del på 65EZ1000E, nogen steder som f.eks. Panasonic Centre omkring 5K og andre steder en del mere. | Så får du vel også dit nye EZ1000 billigere?
|
Skrevet den: 27-September-2017 kl. 14:29
Torben Rasmussen skrev:
Jeg har et B&O til +60.000 kr. stående pt. (for 55" vel og mærke) og det er ikke anderledes end de øvrige LG-paneler vi har set på. Det er muligt, at B&O får et panel, som eksempelvis er garanteret fri for pixelfejl, men homogeniteten kan jeg ikke se skulle være bedre end hvad vi ellers har set på. |
Men så er der påfaldende stor afstand fra markedsføring til virkelighed. Det er der selvfølgelig ikke noget nyt i, men jo højere luftlag vi bevæger os i, jo større må kravene også være til, at fabrikanterne overholder deres løfter.
Et hurtigt check på panasoniccenter.dk, giver i hvert fald mig indtryk af, at de modeller primært sælges på super professionel billedekvalitet. Så kan de ikke komme bagefter og sige at det et det lækre kabinet og højttaleren man har betalt for. Se bare her:
https://www.panasoniccenter.dk/panasonic-ez1000-oled/" rel="nofollow - https://www.panasoniccenter.dk/panasonic-ez1000-oled/
NB. Jeg tror ikke du er uenig med mig. Det er bare en kommentar til tingenes tilstand.
|
Skrevet den: 27-September-2017 kl. 14:35
Kampus skrev:
Hother skrev:
I øvrigt kan jeg se at prisen er faldet en del på 65EZ1000E, nogen steder som f.eks. Panasonic Centre omkring 5K og andre steder en del mere. | Så får du vel også dit nye EZ1000 billigere? |
Det håber jeg da på i mit stille sind, men jeg har ikke hørt fra min forhandler.
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 27-September-2017 kl. 15:32
Potter skrev:
|
Alle paneler testes og "grades", så man ved om de overholder fabrikkens kvalitetskrav.
I den process er det intet problem at grade panelerne, så dem der betaler mest, får dem med færreste "afvigelser".
For øvrigt er 50.000 for et topklasse 65" tv billigt..
Et 65" tv har en biledareal på 1800 kvadrattommer. Mit gamle mellemklasse 25" 4:3 tv havde en billedareal på 300 kvadrattommer. Til gengæld kostede det kun 10.000 kroner, havde et betydeligt ringere billede i forhold til og absolut ingen features (ud over tekst-tv)
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet af: A.M.
Skrevet den: 27-September-2017 kl. 17:27
Hother skrev:
Torben Rasmussen skrev:
Lad mig sige det på den måde. At hvis mit kommende 65EZ1000 viser en helt hvid skærm via min DVE, så har jeg enten være mirakuløst heldig, eller også er der noget om snakken med valg af paneler. |
Min B7 viser helt hvid og der er ingen spor af gul tint. B7 er den billigste model i LGs OLED lineup 2017.
|
Skrevet den: 27-September-2017 kl. 17:37
Mefisto skrev:
Torben Rasmussen skrev:
Men så er der påfaldende stor afstand fra markedsføring til virkelighed. Det er der selvfølgelig ikke noget nyt i, men jo højere luftlag vi bevæger os i, jo større må kravene også være til, at fabrikanterne overholder deres løfter.
Et hurtigt check på panasoniccenter.dk, giver i hvert fald mig indtryk af, at de modeller primært sælges på super professionel billedekvalitet. Så kan de ikke komme bagefter og sige at det et det lækre kabinet og højttaleren man har betalt for. Se bare her:
https://www.panasoniccenter.dk/panasonic-ez1000-oled/" rel="nofollow - https://www.panasoniccenter.dk/panasonic-ez1000-oled/
NB. Jeg tror ikke du er uenig med mig. Det er bare en kommentar til tingenes tilstand. |
Det kan da godt være, at out-of-the-box indstillingerne er bedre, men ikke noget man ikke kan kalibrere sig frem til. Du betaler primært for design og lyd...og markedsføring. Det vil være naivt at tro, at Panasonic ikke smører tykt på markedsføringen - præcis ligesom alle andre, da der er kæmpe konkurrence på markedet.
|
Skrevet den: 27-September-2017 kl. 17:40
Det er jeg bare meget glad for at høre. Du hører næsten til sjældenhederne hav Tint angår
|
Skrevet den: 27-September-2017 kl. 17:43
A.M. skrev:
Mefisto skrev:
Torben Rasmussen skrev:
NB. Jeg tror ikke du er uenig med mig. Det er bare en kommentar til tingenes tilstand. |
Det kan da godt være, at out-of-the-box indstillingerne er bedre, men ikke noget man ikke kan kalibrere sig frem til. Du betaler primært for design og lyd...og markedsføring. Det vil være naivt at tro, at Panasonic ikke smører tykt på markedsføringen - præcis ligesom alle andre, da der er kæmpe konkurrence på markedet. |
Jeg tror skam ikke at det nødvendigvis er bedre. Jeg agiterer for at for man skal forlange at få det man er blevet lovet. Der er ingen naivitet og som skrevet i det indlæg du svarer på, intet nyt i at der er langt fra markedsføring til virkelighed.
|
Skrevet den: 27-September-2017 kl. 18:13
Hother skrev:
Det er jeg bare meget glad for at høre. Du hører næsten til sjældenhederne hav Tint angår |
Det er ikke det, jeg hører eller læser. I hvert fald ikke udelukkende. Min fagmand som har kalibreret alle mine skærme hidtil, kommenterede godt nok, at homogeniteten på min specifikke B7 var noget af det bedste han hidtil havde set på en OLED. Han har haft fingrene i alt fra LG, SONY til Loewe. Hans konklusion var dog, at overdreven gul tint, som i dit tilfælde, hører til sjældenhederne. Banding er dog lidt mere 'normalt', men ikke i en grad der ses af den gængse forbruger.
|
Skrevet af: MfedeN
Skrevet den: 27-September-2017 kl. 18:53
Jeg har heller ikke spor af gul tint på min C7. Er der lavet nogen undersøgelse af problemet? Man kunne jo tænke, at dem der havde problemet nok har en større tendens til at berette om det.
|
Skrevet den: 27-September-2017 kl. 19:12
MfedeN skrev:
Jeg har heller ikke spor af gul tint på min C7. Er der lavet nogen undersøgelse af problemet? Man kunne jo tænke, at dem der havde problemet nok har en større tendens til at berette om det. |
Hvis du søger på google er der skrevet en hel del om Tint. På AVFORUMS findes en tråd om problemet:
https://www.avforums.com/threads/2017-oled-yellow-red-tint.2119862/
Flere tests af OLED 2017 paneler omtaler yellow og endda red tint i forskelligt omfang.
Og naturligvis beretter man om sagen hvis man har et Tint problem. For det kan i ikke uvæsentlig grad ødelægge glæden over et ellers godt billede
Men super at dit panel er okay, så har jeg da stadig et håb.
|
Skrevet den: 27-September-2017 kl. 19:35
Hother skrev:
MfedeN skrev:
Jeg har heller ikke spor af gul tint på min C7. Er der lavet nogen undersøgelse af problemet? Man kunne jo tænke, at dem der havde problemet nok har en større tendens til at berette om det. |
Hvis du søger på google er der skrevet en hel del om Tint. På AVFORUMS findes en tråd om problemet:
Flere tests af OLED 2017 paneler omtaler yellow og endda red tint i forskelligt omfang.
Og naturligvis beretter man om sagen hvis man har et Tint problem. For det kan i ikke uvæsentlig grad ødelægge glæden over et ellers godt billede
|
Min pointe er, at vi ikke lader til at kende problemets omfang ift. antallet af solgte skærme. Derfor synes jeg ikke man kan konkludere, at det næsten hører til sjældenhederne at have en skærm uden tint. For at vide det skal man også kende til alle dem, som ikke har problemer.
|
Skrevet den: 27-September-2017 kl. 19:40
MfedeN skrev:
Hother skrev:
MfedeN skrev:
|
Min pointe er, at vi ikke lader til at kende problemets omfang ift. antallet af solgte skærme. Derfor synes jeg ikke man kan konkludere, at det næsten hører til sjældenhederne at have en skærm uden tint. For at vide det skal man også kende til alle dem, som ikke har problemer.
|
Nu laver man vel ikke den type af undersøgelser - hvem skulle initiere den?. Næppe TV producenterne
Men nu læser jeg på flere fora rundt omkring, og det er ikke usædvanlig at de forskellige har tint i et eller andet omfang.
|
Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 27-September-2017 kl. 19:55
"Men nu læser jeg på flere fora rundt omkring, og det er ikke usædvanlig at de forskellige har tint i et eller andet omfang."skriver Hother.
Det samme har jeg også læst. Vi taler endog også om gul, rød og brun tint.
------------- Med venlig hilsen bentpetersson
|
Skrevet den: 27-September-2017 kl. 22:30
Mig bekendt prøvede du selv at oprette en afstemning herinde ift. Burn-in på OLED. Det var vel netop for at se om du kunne skabe dig en fornemmelse af hvor stort problemet var? Det samme kunne jo også være blevet lavet på andre fora - selvom det ikke nødvendigvis giver et retvisende billede men måske kunne være en form for pejlemærke. Jeg er udmærket bekendt med, at problemet nævnes både i tests og på diverse fora. Jeg anfægter blot din konklusion mht. Sjældenheden af en skærm uden tint.
|
Skrevet af: Fippo
Skrevet den: 27-September-2017 kl. 22:32
Ok. Men har hørt oled var perfekt, hvor kommer alle disse problemer pludseligt fra
|
Skrevet den: 27-September-2017 kl. 22:41
Omfanget af tint er næppe så stort, som det nævnes på
https://www.avforums.com/threads/2017-oled-yellow-red-tint.2119862/" rel="nofollow - https://www.avforums.com/threads/2017-oled-yellow-red-tint.2119862/
Tjek fx OLEDskærm på
http://www.flatpanels.dk/monitortest_dk.php" rel="nofollow - http://www.flatpanels.dk/monitortest_dk.php
(Tilføjet link og test)
|
Skrevet den: 27-September-2017 kl. 23:05
MfedeN skrev:
Mig bekendt prøvede du selv at oprette en afstemning herinde ift. Burn-in på OLED. Det var vel netop for at se om du kunne skabe dig en fornemmelse af hvor stort problemet var? Det samme kunne jo også være blevet lavet på andre fora - selvom det ikke nødvendigvis giver et retvisende billede men måske kunne være en form for pejlemærke. Jeg er udmærket bekendt med, at problemet nævnes både i tests og på diverse fora. Jeg anfægter blot din konklusion mht. Sjældenheden af en skærm uden tint. |
Det var nu ikke mig der oprettede den afstemning. Jeg giver nu heller ikke ret meget for den type afstemninger. Alle Kan stemme som man lyster - også uden relevans.
Jamen det kan da også være lidt overdrevet med min "Konklusion", men med det antal folk i den tråd jeg henviser til tidligere, så er der en hel del der har fået byttet deres TV flere gange, og hver gang med samme tint resultat.
|
Skrevet den: 27-September-2017 kl. 23:07
Fippo skrev:
Ok. Men har hørt oled var perfekt, hvor kommer alle disse problemer pludseligt fra |
Misforstå mig nu ret. Jeg bar været meget glad for mit Pana OLED, bare pokkers ærgerligt med yellow tint fejlen, som ødelagde meget af glæden ved mit nye TV.
Men jeg glæder mig da også utroligt meget til mit næste Pana OLED.
|
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 07:34
Fippo skrev:
Ok. Men har hørt oled var perfekt, hvor kommer alle disse problemer pludseligt fra | Så, har du sovet i timen . Det er jævnligt gentaget, at intet TV er perfekt - og aldrig bliver det . OLED er bare PT den teknologi som kommer tættest på . . .
------------- Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 09:11
Hother skrev:
MfedeN skrev:
Mig bekendt prøvede du selv at oprette en afstemning herinde ift. Burn-in på OLED. Det var vel netop for at se om du kunne skabe dig en fornemmelse af hvor stort problemet var? Det samme kunne jo også være blevet lavet på andre fora - selvom det ikke nødvendigvis giver et retvisende billede men måske kunne være en form for pejlemærke. Jeg er udmærket bekendt med, at problemet nævnes både i tests og på diverse fora. Jeg anfægter blot din konklusion mht. Sjældenheden af en skærm uden tint. |
Det var nu ikke mig der oprettede den afstemning. Jeg giver nu heller ikke ret meget for den type afstemninger. Alle Kan stemme som man lyster - også uden relevans.
Jamen det kan da også være lidt overdrevet med min "Konklusion", men med det antal folk i den tråd jeg henviser til tidligere, så er der en hel del der har fået byttet deres TV flere gange, og hver gang med samme tint resultat. |
OK, så huskede jeg forkert. Og jeg er enig i at man skal læse resultaterne af den slags med forbehold. Jeg anerkender også at folk oplever problemer, men vi er stadig ikke ret kloge på antallet af skærme med tint kontra antallet uden. Det kunne da være interessant at høre nogle flere melde ind.
Ved du hvornår du får den nye?
|
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 09:36
MfedeN skrev:
Hother skrev:
MfedeN skrev:
Jamen det kan da også være lidt overdrevet med min "Konklusion", men med det antal folk i den tråd jeg henviser til tidligere, så er der en hel del der har fået byttet deres TV flere gange, og hver gang med samme tint resultat. |
OK, så huskede jeg forkert. Og jeg er enig i at man skal læse resultaterne af den slags med forbehold. Jeg anerkender også at folk oplever problemer, men vi er stadig ikke ret kloge på antallet af skærme med tint kontra antallet uden. Det kunne da være interessant at høre nogle flere melde ind.
Ved du hvornår du får den nye? |
Nej, jeg ved ikke helt hvornår det nye kommer. Skulle blive i denne uge.
|
Skrevet af: 2jur
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 14:21
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 14:32
Flatpanels oplever heller ingen nævneværdige fejl på panelet på deres testeksemplar af B7.
|
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 15:18
Som sagt: Det er et lotteri.
|
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 15:24
Torben Rasmussen skrev:
Som sagt: Det er et lotteri. |
Det har du desværre ret i. Men det er et lotteri som vi ikke ved vi deltager i, og kender konsekvensen af ved køb af et nyt TV. Det er i mine øjne ikke godt nok.
|
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 15:56
Du får hvad du betaler for! Hvis man skulle foretage en så stor frasortering af paneler, ville vores TV koste langt nere, end de gør i dag.
M.v.h.
|
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 16:09
Henrik B. skrev:
Du får hvad du betaler for! Hvis man skulle foretage en så stor frasortering af paneler, ville vores TV koste langt nere, end de gør i dag.
M.v.h. |
Altså, hvis man kun betaler 50.000,- for et TV kan man ikke regne med at få et uden gul tint, selvom det sådan set er blevet lovet at billedet er det bedste af det bedste? Jeg vil jo mene at sager som dette peger på, at man netop IKKE (nødvendigvis) få hvad man betaler for.
|
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 16:25
Mefisto skrev:
Altså, hvis man kun betaler 50.000,- for et TV kan man ikke regne med at få et uden gul tint, selvom det sådan set er blevet lovet at billedet er det bedste af det bedste? Jeg vil jo mene at sager som dette peger på, at man netop IKKE (nødvendigvis) få hvad man betaler for. |
50.000 for et 65" tv er billgt.
Jeg prøver min historie igen: Et 65" tv har en biledareal på 1800 kvadrattommer. Mit gamle mellemklasse 25" 4:3 tv havde en billedareal på 300 kvadrattommer. Til gengæld kostede det kun 10.000 kroner, havde et betydeligt ringere billede i forhold til og absolut ingen features (ud over tekst-tv).
Det cirka 1/6 billedareal i forhold til 65", et betydeligt ringere billede og tekst-tv samt scart stik med RGB som vildeste features.....
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 16:32
Mefisto skrev:
Henrik B. skrev:
M.v.h. |
Altså, hvis man kun betaler 50.000,- for et TV kan man ikke regne med at få et uden gul tint, selvom det sådan set er blevet lovet at billedet er det bedste af det bedste? Jeg vil jo mene at sager som dette peger på, at man netop IKKE (nødvendigvis) få hvad man betaler for. |
Jeg tror du lidt har misforstået hvad god "billedkvalitet" er for en størrelse. Du blander jo tingene sammen. Gul tint og banding har ikke noget med rå billedkvalitet at gøre. Det svarer lidt til at hakke ned på en projektor, fordi lærredet er af dårlig kvalitet.
|
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 16:52
Ukke skrev:
Mefisto skrev:
Henrik B. skrev:
M.v.h. |
Jeg tror du lidt har misforstået hvad god "billedkvalitet" er for en størrelse. Du blander jo tingene sammen. Gul tint og banding har ikke noget med rå billedkvalitet at gøre. Det svarer lidt til at hakke ned på en projektor, fordi lærredet er af dårlig kvalitet. |
Jeg ved godt hvad god billedekvalitet er og navnlig hvad det ikke er. Hverken banding eller gultint er foreneligt med med god billedekvalitet. Det svarer heller ikke til at at hakke ned på en projektor fordi lærredet er dårligt. Jeg kan i hvert fald ikke få øje på hvorfor det er en relevant sammenligning.
For mig at se, er det en myte "at man får hvad man betaler for" og netop sager som denne, hvor man åbenbart ikke kan regne med at få et fejlfrit eksemplar, selvom man vælger der aller dyreste model, sætter en tyk streg under hvor forkert det er.
|
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 16:56
Fordi den skulle være endnu dyrere, hvis den skal håndsorteres, tjekkes og paneler destrueres, for man putter jo ikke et konstateret fejlbehæftet panel i en billigere model.
Den dyreste model er relativt set stadigvæk en billig model.
Deres dyreste LCD kan også have de skavanker, et LCD kan have.
|
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 17:01
KlausDM skrev:
Mefisto skrev:
50.000 for et 65" tv er billgt.
Jeg prøver min historie igen: Et 65" tv har en biledareal på 1800 kvadrattommer. Mit gamle mellemklasse 25" 4:3 tv havde en billedareal på 300 kvadrattommer. Til gengæld kostede det kun 10.000 kroner, havde et betydeligt ringere billede i forhold til og absolut ingen features (ud over tekst-tv).
Det cirka 1/6 billedareal i forhold til 65", et betydeligt ringere billede og tekst-tv samt scart stik med RGB som vildeste features.....
Klaus |
Ved virkelig ikke hvor du vil hen med den historie. Klart i et historisk perspektiv er ALLE tv billige fordi et sort hvid TV kostede en arbejder en årsløn i 1933. Og hvad så? Det er jo ikke relevant. Det relevante er at de her modeller er betydeligt dyrere end andre sammenlignelige modeller, så hvad er det lige præcis man betaler for?
|
Skrevet af: siccio
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 18:15
Plus den lille detalje KlausDM glemmer er, at holdbarhed var bedre, samt udviklingen langsommere. Billedrørs-tv var jo i rigtigt mange år stort set ens. Alle brugte scart stik, så man havde ikke købt katten i sækken på samme måde, som da mange pludseligt ikke havde MPEG4. Teknologien går hurtigt nu, og skifter man til eksempelvis 4K nu, ja så har man måske receiver som er forældet hvis man øsnker kører hdmi igennem o.s.v 50.000 kr er mange penge for tv, og det kunne man jo købe B&O Avant for førhen. Ingen tvivl om Panasonic EZ1000 ligger i toppen både pris og billedmæssigt, og der bør ikke være gul eller andre farve der kan ses, medmindre man fodre den med signalet.
|
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 18:22
@siccio.
Jeg er enig med dig i det skrevne, men bemærk, at Tint problematikken gælder alle TV fabrikater, hvor LG er producent af OLED panelet.
|
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 18:41
Opstår tint-problemer i forbindelse med brug, eller findes det allerede ved købet? Hvis det allerede findes ved købet, så et det jo nemt at forlange at teste apparatet på disken hos forhandleren for en række fejl.
|
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 18:51
Jeg er så pænt uheldig i det lotteri der hedder OLED-paneler
Jeg har lige fået ombyttet min 65” B7 i dag. Den forrige led en del af vertical banding og gul tint. Den nye.... jeg ved dårligt hvad jeg skal kalde det, men en stor mørk plamage/ring i højre side. Jeg har prøvet at tage et par billeder af det
https://imgur.com/gallery/ngWOf
(Hvordan laver jeg et klikbart link?)
|
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 18:53
bentpetersson skrev:
Opstår tint-problemer i forbindelse med brug, eller findes det allerede ved købet? Hvis det allerede findes ved købet, så et det jo nemt at forlange at teste apparatet på disken hos forhandleren for en række fejl.
|
Hvis du spørger mig, så ved jeg det faktisk ikke. For hos mig, så observerede jeg først efter ca. 25 timers drift.
|
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 18:58
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 19:35
Nope! Vidner om en ekstremt ringe - eller totalt manglende - kvalitetskontrol.
M.v.h.
|
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 19:46
Det er godt nok ikke så opmuntrene med med alle de rapporter om dit og dat. Havde ellers ret meget set mig lun på et OLED. På den ene side har alle OLED jeg har set været betydeligt bedre end de LCD de hang i nærheden af, meeen, på den anden side så tror jeg et jeg ville blive lidt træt hvis jeg kom hjem med et der så sådan ud. Hvor tydeligt er det når du kigger alm. TV/film?
|
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 19:50
Det er mindre tydeligt, men nok til at det ses, og især når man ved det er der, så kan det svært at lade være med at fokusere på det
|
Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 19:57
Martin Sjøstrand skrev:
Jeg er så pænt uheldig i det lotteri der hedder OLED-paneler
Jeg har lige fået ombyttet min 65” B7 i dag. Den forrige led en del af vertical banding og gul tint. Den nye.... jeg ved dårligt hvad jeg skal kalde det, men en stor mørk plamage/ring i højre side. Jeg har prøvet at tage et par billeder af det
https://imgur.com/gallery/ngWOf
(Hvordan laver jeg et klikbart link?) |
Det ligner, at den har været i brug med statisk indhold på, før du har fået den? Prøv evt. at kør rensemekanisme fra menuen og se om det gør noget.
Det er lidt svært at vurdere præcis, hvad det er, men det ser godt nok mystisk ud.
------------- https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 19:58
Martin Sjøstrand skrev:
Det er mindre tydeligt, men nok til at det ses, og især når man ved det er der, så kan det svært at lade være med at fokusere på det |
Det er altså lidt surt. Jeg undrer mig dog over at det overhovedet er synligt på netop det skilt. Skulle det ikke være SORT med et logo i midten > Alle dioder, på nær midten, helt slukkede? Ser du det også på rulletekster efter en film? Tænker på om din brightness indstilling står rigtigt.
|
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 20:02
https://imgur.com/gallery/ngWOf" rel="nofollow - https://imgur.com/gallery/ngWOf
Linkservice
|
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 20:04
Det er okay med manglende kvalitetskontrol som argument for fejl.
Men hvorfor tjekker man ikke selv inden køb? Dvs.tage et ansvar!
Man skal da ikke undervurdere sin egen kontrol - eller fordi man har opnået viden om de fejl, som vi drøfter, kan man skriftligt fremsætte forbehold mod visse fejl, der er kendt.
Eller når appararet står tændt på disken, så man roligt sige: "Væk, det dur ikke. Næste! " eller man kan udvide garantien med forbehold - eller måske undlade at købe, hvis sælger siger nej.
Vi set herinde, at folk bestiller fra sælgere, der parallelimporterer, for derefter at opleve en række fejl, og som senere afvises. Vi har også et ansvar selv ved at være fornuftige. Eller mener I ikke det?
Op på disken med apparatet, tjek fx for fejl med den gode monitortest. Det rækker langt, hvad billedkvalitet angår og stil desuden krav til sælger.
|
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 20:05
Martin Sjøstrand skrev:
(Hvordan laver jeg et klikbart link?) |
Se min signatur....!
|
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 20:06
bentpetersson skrev:
|
Hvad er det for noget vrøvl! Når man køber et fabriksnyt - plomberet - produkt, må man kunne forvente et fejlfrit produkt!
M.v.h.
|
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 20:10
Henrik B. skrev:
bentpetersson skrev:
|
Hvad er det for noget vrøvl! Når man køber et fabriksnyt - plomberet - produkt, må man kunne forvente et fejlfrit produkt!
M.v.h. |
Og her drøftes lotterispil. Følger du overhovedet med ?
|
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 20:18
bentpetersson skrev:
Man skal da ikke undervurdere sin egen kontrol - eller fordi man har opnået viden om de fejl, som vi drøfter, kan man skriftligt fremsætte forbehold mod visse fejl, der er kendt.
Eller når appararet står tændt på disken, så man roligt sige: "Væk, det dur ikke. Næste! " eller man kan udvide garantien med forbehold - eller måske undlade at købe, hvis sælger siger nej.
Vi set herinde, at folk bestiller fra sælgere, der parallelimporterer, for derefter at opleve en række fejl, og som senere afvises. Vi har også et ansvar selv ved at være fornuftige. Eller mener I ikke det?
Op på disken med apparatet, tjek fx for fejl med den gode monitortest. Det rækker langt, hvad billedkvalitet angår og stil desuden krav til sælger.
|
Her kan jeg altså ikke være enig med dig Bent.
Når jeg går ind til en forandler og checker et TV ud, så forventer jeg da, at når jeg bestiller et TV for mange penge, så har jeg da en forventning om, at det købte er i orden.
Hvis vi skal kører den model, så er det jo lige før at vi kan glemme garanti ordninger.
Nej, producenten skal sørme da checke deres produkter kvalitet, så de lever op til nogle specificerede kvalitetskrav - og mål.
|
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 20:20
Visplaylogoet står ikke på helt sort baggrund, den er faktisk grå, derfor er den egentligt ret god at teste på. Indstillinger er efter testsites
|
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 20:22
bentpetersson skrev:
|
Jeg magter næsten ikke at svare dig Bent det kom med en fragtmand. Jeg kan ikke lige selv slæbe en 65” med i bussen. Fragtmanden hverken gider, eller har tid til, at vente på jeg pakker ud, tester osv osv. Det har intet at gøre med, ikke at ville tage ansvar
|
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 20:25
Er enig i besværet Martin. Men det kræver ikke meget at fremsætte skriftlige forbehold.
|
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 20:42
bentpetersson skrev:
Er enig i besværet Martin. Men det kræver ikke meget at fremsætte skriftlige forbehold. |
Hvad mener du med det?
|
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 20:49
bentpetersson skrev:
Er enig i besværet Martin. Men det kræver ikke meget at fremsætte skriftlige forbehold. | Du er beskyttet af Købeloven
|
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 21:17
Martin. Hvad jeg skrev om, er i forbindelse med køb. Du befinder dig et skridt længere, hvor du som jeg forstå, har fejl og herved får du ombyttet.
Dette forhindrer dig dog ikke i at tage ind til forhandleren for at se om det ombyttede TV lider af samme eller andre fejl.
Gør det det, kan du naturligvis anmode om andet. Eller du kan tage forbehold for disse fejl, og gøre opmærksom på at fx i forbindelse med tint, kan du fortælle, at der tilsyneladende er tale om en fejlproduktion eller noget andet, således at der åbner sig andre eller hurtigere muligheder.
|
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 21:22
bentpetersson skrev:
Martin. Hvad jeg skrev om, er i forbindelse med køb. Du befinder dig et skridt længere, hvor du som jeg forstå, har fejl og herved får du ombyttet.
Dette forhindrer dig dog ikke i at tage ind til forhandleren for at se om det ombyttede TV lider af samme eller andre fejl.
Gør det det, kan du naturligvis anmode om andet. Eller du kan tage forbehold for disse fejl, og gøre opmærksom på at fx i forbindelse med tint, kan du fortælle, at der tilsyneladende er tale om en fejlproduktion eller noget andet, således at der åbner sig andre eller hurtigere muligheder. |
Når jeg får dem leveret, kommer de fra et hovedlager. Jeg kan ikke tage ud i en butik og tjekke det først
|
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 21:33
Martin. Du kan ligesom jeg gjorde efter min fejl ved TV anmode om at apparatet bliver leveret uåbnet (så det ikke brugt) hos din forhandler, herefter få det tændt og sikre dig mod synlige fejl og mangler. Hvad jeg skriver om, er jo for at undgå lotterifejl.
Hos Elgiganten har jeg desuden flere gange fået dem til at notere forbehold eller en aftale om, hvad der skal ske, hvis et apparat ikke lever op til normalt forventeligt.
Det er værd at bemærke, at Aftaleloven går forud, når aftalen er til gunst for forbrugeren. Dvs at Købeloven i disse tilfælde tilsidesættes, men kun når det er til fordel for den private køber.
|
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 21:43
bentpetersson skrev:
Henrik B. skrev:
bentpetersson skrev:
|
M.v.h. |
Og her drøftes lotterispil. Følger du overhovedet med ? |
Ja, jeg følger med i, at du anbefaler alle at få åbnet alverdens kasser, fordi en lille del (promiller eller få procent) er uheldige at få et fejlbehæftet produkt! Fuldstændig overdrevet, tidsrøvende og fordyrende! Det er stadig ganske, ganske få OLED som har de nævnte problemer..
M.v.h.
|
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 21:45
Martin: som Rasmus foreslår, så kør lige pixelopfriskning fra billede-menuen og se om det hjælper. Jeg har set værre issues fixet med en funktion.
|
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 22:02
Torben Rasmussen skrev:
Martin: som Rasmus foreslår, så kør lige pixelopfriskning fra billede-menuen og se om det hjælper. Jeg har set værre issues fixet med en funktion. |
Wow! Jeg gjorde som Rasmus sagde, og det virkede sgu! Jeg havde slet ikke selv tænkt den tanke, da skærmen jo var ny.... eller sådan så det i hvert fald ud?
Kan det være fordi det har været en Elgiganten alligevel har haft ude hos en kunde, som er blevet fabrikspakket igen? Det har jeg sådan set ikke det store problem med. Selvfølgelig vil man helst have at man er den første der pakker sit produkt op... omvendt vil vi alle gerne have lav pris og 14 dages returret, og så er det jo sådan noget man må tage med Så længe det ser nyt ud, og står fejlfrit og flot, så er jeg glad!
Eller måske ER det nyt, men burde det så have sådan en “skavank” lige fra samlebåndet af?
Jeg er i hvert fald bare lykkelig for at have fået en lækker skærm alligevel nu
|
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 22:05
Det glæder mig Martin. Held og lykke med apparatet.😀
|
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 22:12
Hother skrev:
Nej, producenten skal sørme da checke deres produkter kvalitet, så de lever op til nogle specificerede kvalitetskrav - og mål. |
Hvem siger at de ikke gør det?
Klaus
|
|