Print side | Luk vindue

Avatar-sequels koster 1 mia. dollars

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Film og udsendelser
Forumbeskrivelse: Film på Blu-ray, DVD samt tv-udsendelser mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=152740
Udskrevet den: 15-Februar-2025 kl. 17:03

Emne: Avatar-sequels koster 1 mia. dollars
Skrevet af: jake51
Emne: Avatar-sequels koster 1 mia. dollars
Skrevet den: 27-September-2017 kl. 16:33
Ja, du læste rigtigt... 1 f#cking mia. dollars
Der er sgu da ingen andre end Cameron selv, der vil se de film
Tænk på, hvor meget elendighed man kunne udrydde med så mange penge
Føj

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson

Svar:
Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 27-September-2017 kl. 16:39
du er dygtig - prøv at slå op hvor mange penge den kradsede ind. og 1mia USD er ikke engang særligt meget. Det er vel egentlig snart gennemsnitspris for blockbuster actionfilm i øjeblikket. - At du ikke kan lide Avatar er op til dig. - jeg har nydt den adskillige gange. Så fordi du ikke kan skal du ikke generalisere.

Men for lige at hjælpe dig, havde den oprindelige film et budget på lige under 300mio usd. - tilbage i 2008-9 var det en pæn sjat penge for en "film" - den har så tjent 10x det ind og ligger så stadig ubetinget som nr 1 på listen over mest indbringende film i historien, så din holdning må du nok hellere holde for dig selv. Du er vist en kende i mindretal.

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 27-September-2017 kl. 17:03
Det bringer gennemsnitsprisen på niveau med Captain America: Civil War, Harry Potter and the Half-Blood Prince, Batman v Superman: Dawn of Justice, The Hobbit: The Battle of the Five Armies, Fast & Furious 8, og der er mange andre film i nærheden.

Altså et meget normalt budget for en moderne actionfilm.

Skrevet af: skandshus
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Føj

jeg er mere nysgerrig efter hvilken type elendighed du mener man kan udrydde?
Hungersnød?
jeg kan garantere dig for at der er brugt MEGET MEGET MEGET mere end 1 Milliard på det indtil videre og det er sku ikke udryddet endnu.
Men jeg tænker du måske har noget  hemmelig viden vi andre ikke er i besiddelse af siden du kan ved man ligefrem kan udrydde noget elendighed.

Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Føj

Hungersnød?
jeg kan garantere dig for at der er brugt MEGET MEGET MEGET mere end 1 Milliard på det indtil videre og det er sku ikke udryddet endnu.
Men jeg tænker du måske har noget  hemmelig viden vi andre ikke er i besiddelse af siden du kan ved man ligefrem kan udrydde noget elendighed.

For 1 Milliard kunne man nok hyre en rigtig god snigmorder der kunne sætte en kugle i hovedet på Kim Jong-un.
Det ville da udrydde en masse elendighed... Wink

Skrevet den: 28-September-2017 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Føj

Hungersnød?

For 1 Milliard kunne man nok hyre en rigtig god snigmorder der kunne sætte en kugle i hovedet på Kim Jong-un.
Det ville da udrydde en masse elendighed... Wink

Det er sku ikke sikkert.
vi ANER rent faktisk ikke hvordan folkene har det.

det er/var den samme snak om Gaddafi, vi aner reelt set ikke hvordan han er udover hvordan medierne har valgt og fremstille ham..
det samme med Hussein... vi ved nogle ting, men vi aner ikke hvad der ligger bag og hvem.
Det er masser af gange blevet bevist at USA har haft fingeren med i det hele.
Så for en milliard er jeg sikker på også ku henrette præsidenten, men det udrydder ikke nødvendigvis elendigheden..
Så vidt jeg ved er der stadig elendighed i både iran/irak/afghanistan osv osv :)
Men olie pengene kan vi self godt bruge. :)

Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 15:21
Teksten og brugen af Wink, antyder en vis ironi i indlægget...

Skrevet den: 28-September-2017 kl. 15:44
LOL
den fattede jeg ikke.

Skrevet af: aerik
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 19:03
Jeg og min familie har nu nydt godt af Avatar, og glæder os over der bruges penge på det igen.

Fik du det forkerte ben i morgenkaffen i går?

Skrevet den: 28-September-2017 kl. 19:21
http://www.salon.com/2016/04/15/someone_stop_james_cameron_we_need_4_more_avatar_movies_like_we_need_4_more_holes_in_our_heads/" rel="nofollow - https://www.salon.com/2016/04/15/someone_stop_james_cameron_we_need_4_more_avatar_movies_like_we_need_4_more_holes_in_our_heads/
Så det er ikke kun mig ; )
Er pjattet med store flotte blockbusters: Terminator og The Abyss er blandt mine yndlingsfilm
Men Avatar er bare et dårligt remake af Danser Med Ulve (skift indianere ud med blå aliens), så hvad skal vi med fire sequels?
Det virker bare som et slemt spild af penge
Det er så min mening

-------------
Mikael Simpson

Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 21:02
Leder man længe nok på nettet kan man finde enhver holdning om hvadsomhelst. Avatar-filmene har i det mindste et budskab.

"Ghost In The Shell" kostede $110 millioner at lave. Dér kan du fandme snakke om spild af penge.

-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)

Skrevet den: 28-September-2017 kl. 22:16
Smag og behag
Ghost in the Shell er klart bedre end Avatar
Men vi bliver aldrig enige, og det er fint nok
Nok fra mig i den sag

-------------
Mikael Simpson

Skrevet den: 28-September-2017 kl. 22:18
Tak.

-------------
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)

Skrevet af: ferrarimik
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 23:33

De eneste film vi kan samligne med er de 3 hobbit film, af den simpel grund at de også var produceret som en stor film frem for 3  http://ordnet.dk/ddo/ordbog?entry_id=11045477&def_id=21071429&query=separate" rel="nofollow - selvstændig  produktioner, da det sparer en del på et budget, udover det er der en stor tax fordele at lave film i new zealand og her er det lidt voldsomt at avatar 2-4 blir 2.1 milliard kr dyrer end de 3 hobbit film på til sammen 4,2 milliarder kr.

-------------
Sony AF9 / Pioneer UDP-LX500 / Apple TV 4K / Marantz SR8015 / Monitor Audio Silver 300 / Monitor Audio Silver C350 / Monitor Audio Silver FX / SVS PC-4000

Skrevet af: Kallespears
Skrevet den: 29-September-2017 kl. 01:16

Føj

Ja og endnu mere, hvis der ikke var lavet 67 afsnit Game of Thrones.
Men droppede at lave de næste Star Wars film.
At EA stoppede med at udvikle nye spil.

Hvor vil du hen med det? Jeg forstår det ikke

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 29-September-2017 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af ferrarimik ferrarimik skrev:

De eneste film vi kan samligne med er de 3 hobbit film, af den simpel grund at de også var produceret som en stor film frem for 3  http://ordnet.dk/ddo/ordbog?entry_id=11045477&def_id=21071429&query=separate" rel="nofollow - selvstændig  produktioner, da det sparer en del på et budget, udover det er der en stor tax fordele at lave film i new zealand og her er det lidt voldsomt at avatar 2-4 blir 2.1 milliard kr dyrer end de 3 hobbit film på til sammen 4,2 milliarder kr.

Der laves 4 Avatar-film. Gennemsnitspris på $250 mio. De tre Hobbit-film kostede hhv. $200, $225 og $250 mio.

Derudover er Hobbitten næppe lavet på New Zealand af skattemæssige hensyn.

Skrevet af: ferrarimik
Skrevet den: 29-September-2017 kl. 11:07

nej selvfølgelig var det også landskabbet på new zealand og peter jacksom selv er der fra,  men at der er skatte fordel gør det ikke et skidt sted at lave film

-------------
Sony AF9 / Pioneer UDP-LX500 / Apple TV 4K / Marantz SR8015 / Monitor Audio Silver 300 / Monitor Audio Silver C350 / Monitor Audio Silver FX / SVS PC-4000

Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 29-September-2017 kl. 11:36
hvorfor dog bruge så mange penge på film. For den milliard kan man jo redde den spidssnudede frø på Amager Fælled. 

-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Skrevet den: 29-September-2017 kl. 11:41
James Cameron kunne ha' betalt Trump for at gå af. Men han valgte at lave film i stedet. Skandaløst. Skan-da-løst, siger jeg.

-------------

Print side | Luk vindue