Print side | Luk vindue

iOS 11 er fyldt med fejl?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Apple udstyr
Forumbeskrivelse: Apple grej baseret på iOS som iPhones, iPads og iPod Touch
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=152743
Udskrevet den: 27-November-2024 kl. 17:37

Emne: iOS 11 er fyldt med fejl?
Skrevet af: Alinity
Emne: iOS 11 er fyldt med fejl?
Skrevet den: 27-September-2017 kl. 20:11
Hej,

Jeg har en 2 måneder gammel iPhone 6S Plus som jeg fik fra Apple i en forsikringssag. Den kørte super fint med iOS 10 og ret stabilt. Tror aldrig jeg har oplevet et nedbrud på den faktisk, og heller ikke den 6S jeg havde før.

Nu har jeg så opdateret til iOS 11, og sikke en fest!!! Party

Jeg oplever bl.a. ofte:

• Kan ikke høre noget i telefonen når jeg snakker. Hverken opkaldstonen eller den der snakker.
  • Dem jeg ringer til kan ikke høre mig.
  • Notifikationer kommer ikke frem på skærmen. Jeg kan høre jeg modtager en besked, men den kan ikke ses på skærmen når telefonen er låst.
  • Apps fryser jævnligt og jeg skal vente 30 sekunder, før jeg kan bruge telefonen igen. Apps fryser bl.a. hvis jeg bruger en app, trykker to gange på hjem for at gå ind i en ny app der ligger i baggrunden, og derfra trykker én gang på hjem for at minimere app'en og gå ud på skrivebordet. Her fra hvis jeg trykker på en anden app (eller den samme) så fryser telefonen.
  • Nogle gange ringer jeg pludselig med skjult nummer, selvom jeg ikke har slået det fra.

Sådan har det stået på i tre dage nu. Er der andre end mig der har oplevet lignende? Bemærk, at telefonen kørte som sagt rigtig godt med iOS 10, så jeg må næsten have hentet en dårlig version?

Umiddelbart så tænker jeg da nok, at en iPhone 6S burde kunne klare iOS 11?

*TUD*

Svar:
Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 27-September-2017 kl. 20:23
Du kan hente IOS 11.01 nu via Update

Skrevet den: 27-September-2017 kl. 20:52
Hej,

Jeg opdaterede bare via telefonens softwareopdatering, så fra iOS 10 til 11 og altså ikke en ren fra bunden. Men var ikke klar over der var en 11.0.1. Måske jeg skulle prøve det.

Kan man læse et sted, om 11.0.1 rent faktisk løser de problemer jeg oplever eller om jeg er en ud af flere millioner der har problemet. Jeg tvivler dog når de skriver “bug fixes”

Skrevet af: Jever
Skrevet den: 27-September-2017 kl. 22:03
Har du prøvet at udføre en “nulstil alle indstillinger”?

Skrevet af: mobanet
Skrevet den: 27-September-2017 kl. 22:49
Jeg oplever præcis de samme problemer med min Iphone 6s. 

Jeg går også bare og venter på en opdatering, som forhåbentlig vil løse disse problemer.

-------------

Skrevet den: 27-September-2017 kl. 23:29
Jeg er ved at opdatere til 11.0.1 nu, så håber det vil løse problemerne. De skriver jo det vil løse "bug fixes" så man kan kun håbe!

Skrevet af: 2ben
Skrevet den: 27-September-2017 kl. 23:35
Hejsa,

Blev fejlene løst ?

Mvh. Torben

Skrevet den: 27-September-2017 kl. 23:39
Jeg er ved at opdatere nu, og skal så i seng, men kan vende tilbage i morgen. Skal nok huske det.

Skrevet den: 28-September-2017 kl. 00:06
Nå, jeg testede lige alligevel, og umiddelbart ser det ikke ud til at løse nogen problemer. Apps fryser stadig når man skifter mellem dem.

Hvad er det dog for noget L**T! Dead

Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 09:10
Har en 6plus og ingen problemer af nogen som helst art, efter opgraderingen til iOS 11 Wink

-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams

Skrevet af: spoxy
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 10:29
Heller ingen problemer her

-------------
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii

Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 10:40
Har opdateringen løst "problemet" med at man ikke kan slukke wifi/BT fra kontrolcentret?

Ved dog ikke om det muligvis er Apples valg at det skal være sådan? (har ikke opdateret til IOS 11 endnu og overvejer egentlig at undlade...)

Skrevet den: 28-September-2017 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Har opdateringen løst "problemet" med at man ikke kan slukke wifi/BT fra kontrolcentret?

Jeps

Ved dog ikke om det muligvis er Apples valg at det skal være sådan? (har ikke opdateret til IOS 11 endnu og overvejer egentlig at undlade...)
Jeg læste nogle gæt på at det var for at AirPlay, AirDrop osv altid fungerede, men aner ikke om det er korrekt.

Du må læse nogle af de artikler der gennemgår iOS 11 og så beslutte om du ønsker det.

-------------
mvh
Jesper \

- Douglas Adams

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 11:29

Det har ikke hjulpet hos mig. Den afbryder bare.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 11:54
Wifi afbryder, med er stadig tændt i indstillinger.

Ved dog ikke om det betyder den er helt slukket, eller bare har afbrudt forbindelsen til router.

Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Wifi afbryder, med er stadig tændt i indstillinger.

Ved dog ikke om det betyder den er helt slukket, eller bare har afbrudt forbindelsen til router.

Så er den stadig tændt, du har bare afbrudt forbindelsen til den aktuelle forbindelse....

Skrevet den: 28-September-2017 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Hos mig forsvinder både wifi og BT ikonet, når jeg slår dem fra.

-------------
mvh
Jesper \

- Douglas Adams

Skrevet den: 28-September-2017 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Prøv at lave et total reset af telefonen så den er som ny og lad være med at indlæs fra backup. 
Indstillinger->Generelt->Nulstil-> Vælg "Slet alt indhold og alle indstillinger"

Det med at apps fryser kan vel også have noget at gøre med at de ikke er opdateret til iOS 11 endnu.

Jeg vil dog allerhelst undgå at genstarte min telefon så jeg mister det hele. Så må vente i spænding og se om noget ændrer sig.

Tror dog ikke det har noget med apps der ikke er iOS 11 kompatible, da jeg primært kun bruger Mail-appen, Facebook, Messenger og Snapchat og de må da være opdateret korrekt?

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 13:14
Vil I anbefale at vente med at opdatere tlf til iOS 11? Jeg oplever ingen problemer på iPad efter opdateringen.

Skrevet den: 28-September-2017 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Også når du efterfølgende går ind i indstillinger, og der tjekker WIFI og Bluetooth? Det gør den ikke hos mig.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 28-September-2017 kl. 13:51
Kunne være fedt at tage OT ud og skrive i en anden tråd. Tak.

Kampus: Jeg fortryder i hvert fald jeg har opdateret. Det hjalp heller ikke at opdatere til 11.0.1 som ellers skulle rette fejl.

Skrevet den: 28-September-2017 kl. 13:52

Også når du efterfølgende går ind i indstillinger, og der tjekker WIFI og Bluetooth? Det gør den ikke hos mig.
Hov, næ de er stadig aktive :)
Men det er jeg så ret ligeglad med, da jeg aldrig slår dem fra.
Kan dog godt se at andre kan have udfordringer med det.

-------------
mvh
Jesper \

- Douglas Adams

Skrevet den: 28-September-2017 kl. 14:08

Hov, næ de er stadig aktive :)
Men det er jeg så ret ligeglad med, da jeg aldrig slår dem fra.
Kan dog godt se at andre kan have udfordringer med det.
Big smile

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: Claus P
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 15:36
Har opdateret iPad Air, iPhone 6 og en ny 8, alt spiller som det skal Smile 

Skrevet af: katbird
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 16:08
Har opdateret min iPhone SE med iOS 11 uden nogen problemer.

Skrevet den: 28-September-2017 kl. 16:29
Har både en iPhone 6s samt iPad Air2, som er opdateret til iOS 11 uden problemer.

Prøv at lave den “lille” nulstilling. 
Indstillinger->Generelt->Nulstil->Nulstil alle indstillinger.

Det er kun system indstillinger der nulstilles, og du mister ingen Apps, filer osv.

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 19:56
Har nu konstateret fejl på iPad Air med iOS 11. Siderne loades ikke helt på browser

Skrevet den: 28-September-2017 kl. 20:20
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Har nu konstateret fejl på iPad Air med iOS 11. Siderne loades ikke helt på browser
Ingen problemer her på 2 stk iPad Air og 1 stk iPad Pro....
Kører også fejlfrit på iPhone 5S, 6s, 6s Plus og 8 Plus.

-------------
mvh
Jesper \

- Douglas Adams

Skrevet den: 28-September-2017 kl. 20:54
Jeg kan bare konstatere at iOS 11 er det værste bæ... så mange fejl i den opdatering!

Må prøve at slette lortet og starte for fra.

Skrevet den: 28-September-2017 kl. 21:12
Oprindeligt skrevet af Alinity Alinity skrev:

Jeg kan bare konstatere at iOS 11 er det værste bæ... så mange fejl i den opdatering!

Må prøve at slette lortet og starte for fra.

Prøver 3 gang Smile

Har du prøvet med den lille nulstilling, inden du blanker enheden?

Skrevet den: 28-September-2017 kl. 21:13
Nej, jeg tror jeg prøver at lave en "clean install" og sletter hele telefonen og installerer iOS 11 for fra. Hvis den stadig skaber sig på samme måde, efter sådan en ren installation fra bunden, hvad gør jeg så?

Skrevet den: 28-September-2017 kl. 21:25

Nej, jeg tror jeg prøver at lave en "clean install" og sletter hele telefonen og installerer iOS 11 for fra. Hvis den stadig skaber sig på samme måde, efter sådan en ren installation fra bunden, hvad gør jeg så?

Der er jo intet tabt i at prøve den lille nulstilling først, hvis nu det løser dine problemer, er det noget sjovere end en clean install.

Skrevet den: 28-September-2017 kl. 21:33
Helt enig, men hvad vil den lille nulstilling præcist gøre? Bare nulstille ALLE mine indstillinger osv.?

Skrevet den: 28-September-2017 kl. 21:46

Helt enig, men hvad vil den lille nulstilling præcist gøre? Bare nulstille ALLE mine indstillinger osv.?

Nulstille alle system indstillinger, reset af telefon, men uden at Wipe den.

Skrevet den: 28-September-2017 kl. 22:25
OK, så man skal til at taste alle koder ind igen osv.? Så det er nærmest en nulstilling af alt uden at slette noget?

Skrevet den: 28-September-2017 kl. 22:26

OK, så man skal til at taste alle koder ind igen osv.? Så det er nærmest en nulstilling af alt uden at slette noget?

Ja, alle koder osv.

Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 28-September-2017 kl. 22:51
iOS 11 på iPhone SE virker fint her.

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk

Skrevet den: 28-September-2017 kl. 23:44
Godt nok mystisk. Men jeg må jo prøve at nulstille telefonen, og se hvad der sker.

Skrevet af: Kallespears
Skrevet den: 29-September-2017 kl. 01:18
På min alderende iPhone 6 plus, kører det os bare, har været på siden public beta 1

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 29-September-2017 kl. 06:34
Her i huset er der 6 stk ios enheder og alle kører uden problemer med ios 11

Den ene Iphone har været med i beta programmet sidste dele og heller ikke haft bøvl.

Skrevet den: 29-September-2017 kl. 08:04
Hej igen.

Må konstatere at en nulstilling ser ud til at virke. Nu virker både Alarm igen og apps kører meget mere flyvende. Har testet i en 10 min. nu så ikke helt sikker. Men meget bedre end før. Troede sådan en opdatering på en Apple enhed var fool-proof, men der er de så ikke helt?

Dog er en lille nulstilling godt nok irriterende. Den har fjernet mit Apple ID fra iMessage og FaceTime og den har bl.a. også fjernet alle mine touch login oplysninger og fjernet adgangskoden. Øv.

Nu skal jeg så til at finde ud af hvad den har fjernet

Skrevet den: 29-September-2017 kl. 08:18
Forresten: Hvis man siger Indstillinger > Generelt > Nulstil > Slet alt indhold og alle indstillinger

Betragtes det som en “clean install” helt fra bunden?

Skrevet den: 29-September-2017 kl. 09:30

Forresten: Hvis man siger Indstillinger > Generelt > Nulstil > Slet alt indhold og alle indstillinger

Betragtes det som en “clean install” helt fra bunden?
Jeps, det giver en blank mobil.

-------------
mvh
Jesper \

- Douglas Adams

Skrevet den: 29-September-2017 kl. 13:52
OK. Jeg har som sagt lavet en let nulstilling, men det er som om at den har fjernet lidt hist og her, og det irriterer mig, at den fx slår Lokalitetsindstillinger fra ved nogle apps og andre apps gør den ikke. Derudover har det fjernet mit Apple ID ved FaceTime og iMessage, så jeg er sgu lidt forvirret.

Jeg kan dog konstatere, at en let nulstilling virkede, og den (telefonen) kører meget mere stabilt nu.

Dog overvejer jeg kraftigt at lave en "clean install" da det også må virke på telefonen, hvis en let nulstilling virkede.

Skrevet af: guldhammer
Skrevet den: 30-September-2017 kl. 00:37
Har en Iphone 7+ og oplever ingen problemer af nogen som helst art, efter opgraderingen til iOS 11 Wink

-------------
//Guldhammer

Print side | Luk vindue