Streaming problemer med Netflix
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=152801
Udskrevet den: 01-Maj-2025 kl. 13:18
Emne: Streaming problemer med Netflix
Skrevet af: T-Duck
Emne: Streaming problemer med Netflix
Skrevet den: 02-Oktober-2017 kl. 23:37
Hvilkn enheder er der problemer med?
|
Svar:
Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 02-Oktober-2017 kl. 23:44
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 02-Oktober-2017 kl. 23:49
Hvor mange problemer? Hvad? Hvad er det du spørger om?
|
Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 03-Oktober-2017 kl. 00:58
Hvor mange med problemer med billede kvaliteten på Netflix. Da jeg har erfaret at en del her i Europa inklusiv jeg, har problemer med kvaliteten.
|
Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 03-Oktober-2017 kl. 02:01
Jeg havde forleden med Windows appen. Røg tit helt ned på SD hvorefter det gik utrolig langsom med at opbygge til 1080p igen, men der var intet galt med min forbindelse.
Jeg har dog ikke oplevet problemer på min Shield.
------------- https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio
|
Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 03-Oktober-2017 kl. 06:09
Nagash skrev:
Jeg havde forleden med Windows appen. Røg tit helt ned på SD hvorefter det gik utrolig langsom med at opbygge til 1080p igen, men der var intet galt med min forbindelse.
Jeg har dog ikke oplevet problemer på min Shield. | prøv at læs er https://www.avforums.com/threads/netflix-varying-resolution-issues.2120393/" rel="nofollow - avforums
|
Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 03-Oktober-2017 kl. 07:02
Ja, der står Shield listed, men ikke Windows appen. Det er jo stik modsat mine oplevelser :D
Jeg har også haft lidt problemer med Windows appen i nat, men slet ikke samme omfang som sidst.
------------- https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio
|
Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 03-Oktober-2017 kl. 08:25
Nagash skrev:
Ja, der står Shield listed, men ikke Windows appen. Det er jo stik modsat mine oplevelser :D
Jeg har også haft lidt problemer med Windows appen i nat, men slet ikke samme omfang som sidst. | Ja det stik modsat af mig. For windows app'en virker fint, men problemer med shield og chromecast.
|
Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 03-Oktober-2017 kl. 08:27
Det som jeg håber på her, er at der kommer så mange svar, så jeg vil sende det til kontant. da vi betaler for premium, men kun har noget der virker på må og få
|
Skrevet af: Brianigenigen
Skrevet den: 03-Oktober-2017 kl. 14:41
AppleTV Flere gange stopper den helt, så kommer den blå ring frem og den henter og henter. RIGTIG tit ( flere gange iløbet af 45 min) der bliver billedekvaliteten simpelthen så ringe, and man tror man er tilbage i de glade 80'er Det er KUN på Netflix jeg har problemet. Min ATV er kablet Har resat alt, fra Router til ATV og geninstalleret Netflix App. intet har hjulpet
|
Skrevet af: Mirax
Skrevet den: 03-Oktober-2017 kl. 22:04
Jeg oplever ingen problemer. Jeg streamer fra LG TV ofte i 4k, og fra en Chromecast på et andet TV. Kunne måske være internetudbydere der har et problem? Jeg har selv Dansk KabelTV tidligere ComX
|
Skrevet af: Brianigenigen
Skrevet den: 03-Oktober-2017 kl. 22:57
Mirax skrev:
Jeg oplever ingen problemer. Jeg streamer fra LG TV ofte i 4k, og fra en Chromecast på et andet TV.Kunne måske være internetudbydere der har et problem? Jeg har selv Dansk KabelTV tidligere ComX |
HBO Nordic, Viaplay, C-More, DR, TV2 Play NFL fra US , ingen af dem har problemer hos os, så tror ikke det er internetudbyderen
|
Skrevet af: perf
Skrevet den: 03-Oktober-2017 kl. 22:57
oplever også problemer med netflix som falder tilbage til sd
streamer via kablet sony tv netflix app på tv
|
Skrevet af: Giffel
Skrevet den: 03-Oktober-2017 kl. 23:22
Brianigenigen skrev:
AppleTV Flere gange stopper den helt, så kommer den blå ring frem og den henter og henter. RIGTIG tit ( flere gange iløbet af 45 min) der bliver billedekvaliteten simpelthen så ringe, and man tror man er tilbage i de glade 80'er Det er KUN på Netflix jeg har problemet. Min ATV er kablet Har resat alt, fra Router til ATV og geninstalleret Netflix App. intet har hjulpet |
Har præcis samme problem og har haft det i et godt stykke tid nu. Har haft kontaktet Netflix som siger at problemet må ligge hos min internet udbyder Stofa. Har så haft fat i Stofa som ligefrem mener det er min Apple TV der er defekt, til trods for at alt andet virker helt fint 
Er ved at være pænt træt af det.
Hvilken internetudbyder har i andre?
-------------
LG OLED C1 77" Denon AVR-X2800H Synology DS916+ ATV 4K 3. gen
|
Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 03-Oktober-2017 kl. 23:48
Jeg har fibia og der er intet i vejen hos dem. Men på avforums er der massere andre der har sammen problem
|
Skrevet af: Brianigenigen
Skrevet den: 04-Oktober-2017 kl. 01:09
Giffel skrev:
Brianigenigen skrev:
AppleTV Flere gange stopper den helt, så kommer den blå ring frem og den henter og henter. RIGTIG tit ( flere gange iløbet af 45 min) der bliver billedekvaliteten simpelthen så ringe, and man tror man er tilbage i de glade 80'er Det er KUN på Netflix jeg har problemet. Min ATV er kablet Har resat alt, fra Router til ATV og geninstalleret Netflix App. intet har hjulpet |
Har præcis samme problem og har haft det i et godt stykke tid nu. Har haft kontaktet Netflix som siger at problemet må ligge hos min internet udbyder Stofa. Har så haft fat i Stofa som ligefrem mener det er min Apple TV der er defekt, til trods for at alt andet virker helt fint 
Er ved at være pænt træt af det.
Jeg har WAOO Sjovt som alt andet er fejlen, og ikke deres APP, når ALT andet rent faktisk virker... Hvilken internetudbyder har i andre?
|
|
Skrevet af: jb17j
Skrevet den: 04-Oktober-2017 kl. 08:26
Hej Jeg har ingen problemer Netflix køre stabilt. Have tidligere et problem da jeg kørte det over wifi på mit Panasonic tv i soveværelse, da jeg satte kabel til for svandt dette problem og virker stabil også der. Så de af jer der har problemer ser i så Netflix over Wifi eller kabel. Er det Wifi så er fejlen nok der. Jeg har Stofa kable, an-tv Aalborg
Mvh jan
------------- Mvh Jan B
|
Skrevet af: Giffel
Skrevet den: 04-Oktober-2017 kl. 08:28
jb17j skrev:
Hej Jeg har ingen problemer Netflix køre stabilt. Have tidligere et problem da jeg kørte det over wifi på mit Panasonic tv i soveværelse, da jeg satte kabel til for svandt dette problem og virker stabil også der. Så de af jer der har problemer ser i så Netflix over Wifi eller kabel. Er det Wifi så er fejlen nok der. Jeg har Stofa kable, an-tv Aalborg
Mvh jan |
Har prøvet begge dele og det gør desværre ingen forskel her 
-------------
LG OLED C1 77" Denon AVR-X2800H Synology DS916+ ATV 4K 3. gen
|
Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 04-Oktober-2017 kl. 12:03
Kan ikke sige at vi har de store problemer, vi ser både på "smart" tv (netkabel direkte i røven) og via app på en blu-ray afspiller (wifi), og billedkvaliteten er fin her i HD.
------------- Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet! Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)
|
Skrevet af: A.M.
Skrevet den: 04-Oktober-2017 kl. 12:48
Har en 30/3 forbindelse via Fullrate, og jeg oplever ingen problemer med Netflix via Chromecast eller 4K-indhold på Netflix via min LG OLED.
Bruger I VPN? Kører I med statiske IP-adresser på jeres enheder?
|
Skrevet af: Giffel
Skrevet den: 04-Oktober-2017 kl. 12:57
A.M. skrev:
Har en 30/3 forbindelse via Fullrate, og jeg oplever ingen problemer med Netflix via Chromecast eller 4K-indhold på Netflix via min LG OLED.
Bruger I VPN? Kører I med statiske IP-adresser på jeres enheder? |
Jeg har statisk ip og haft det i lang tid, problemerne med Netflix er først opstået senere.
-------------
LG OLED C1 77" Denon AVR-X2800H Synology DS916+ ATV 4K 3. gen
|
Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 04-Oktober-2017 kl. 12:58
Giffel skrev:
A.M. skrev:
Har en 30/3 forbindelse via Fullrate, og jeg oplever ingen problemer med Netflix via Chromecast eller 4K-indhold på Netflix via min LG OLED.
Bruger I VPN? Kører I med statiske IP-adresser på jeres enheder? |
Jeg har statisk ip og haft det i lang tid, problemerne med Netflix er først opstået senere. | Jeg har erfaret at, det begyndte for en til to mdr. siden. rundt omkring lille danmark og her
|
Skrevet af: Giffel
Skrevet den: 04-Oktober-2017 kl. 13:00
T-Duck skrev:
Giffel skrev:
A.M. skrev:
Har en 30/3 forbindelse via Fullrate, og jeg oplever ingen problemer med Netflix via Chromecast eller 4K-indhold på Netflix via min LG OLED.
Bruger I VPN? Kører I med statiske IP-adresser på jeres enheder? |
Jeg har statisk ip og haft det i lang tid, problemerne med Netflix er først opstået senere. | Jeg har erfaret at, det begyndte for en til to mdr. siden. rundt omkring lille danmark og her |
Ja det passer meget godt.
-------------
LG OLED C1 77" Denon AVR-X2800H Synology DS916+ ATV 4K 3. gen
|
Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 04-Oktober-2017 kl. 13:02
Giffel skrev:
T-Duck skrev:
Giffel skrev:
A.M. skrev:
Har en 30/3 forbindelse via Fullrate, og jeg oplever ingen problemer med Netflix via Chromecast eller 4K-indhold på Netflix via min LG OLED.
Bruger I VPN? Kører I med statiske IP-adresser på jeres enheder? |
Jeg har statisk ip og haft det i lang tid, problemerne med Netflix er først opstået senere. | Jeg har erfaret at, det begyndte for en til to mdr. siden. rundt omkring lille danmark og her |
Ja det passer meget godt. | Det er sjovt de så siger det er vors udbyder skyld. Men Fibia kunne fortæller at i nat og den 23. opdatere netflix deres server på fibia's netværk.
|
Skrevet af: Giffel
Skrevet den: 04-Oktober-2017 kl. 13:04
Skrevet af: Brianigenigen
Skrevet den: 04-Oktober-2017 kl. 13:43
Køre kke med VPN og køre med statisk. Nu du siger det, så passer 2 mdr rigtig godt med, hvornår problemerne startede. Kørte super fint før, og intet er ændret i opsæt.
|
Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 05-Oktober-2017 kl. 23:33
Har også oplevet det, det sidste stykke tid med Netflix på Chromecast i soveværelset og på børnenes 3 Chromecasts. I stuen via indbygget app i tv, er der ingen problemer, ej heller med 4K
Ingen andre apps fejler noget, mit wifi gør heller ikke.
Har Stofa fiber.
------------- 65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest.
|
Skrevet af: xzioN
Skrevet den: 06-Oktober-2017 kl. 00:46
Jeg har Fibia/waoo jeg har problemer med Netflix over Chromecast men ingen problemer over ps4. Chromecasten virker fint til alle andre Apps. Mistænker Chromecast og Netflix ikke arbejder godt sammen.
------------- JVC HD750 Projektor Lissau whiteflex 108" Sony OLED A1 77” Pioneer krp-600m kuro SVS prime satellite speakers 5.0 SVS PB-2000 Sub Pioneer VSX-LX 50 Canon 7D Canon 70-300 L objektiv Canon 50mm F1.4
|
Skrevet af: dr_schlemer
Skrevet den: 07-Oktober-2017 kl. 10:05
T-Duck skrev:
Giffel skrev:
A.M. skrev:
Har en 30/3 forbindelse via Fullrate, og jeg oplever ingen problemer med Netflix via Chromecast eller 4K-indhold på Netflix via min LG OLED.
Bruger I VPN? Kører I med statiske IP-adresser på jeres enheder? |
Jeg har statisk ip og haft det i lang tid, problemerne med Netflix er først opstået senere. | Jeg har erfaret at, det begyndte for en til to mdr. siden. rundt omkring lille danmark og her | Passer også hos os. Har kørt perfekt i flere år indtil ca 1-2 mdr siden. Nu kører kvaliteten op og ned og indimellem med fejlkode 11800 og stopper. Det er både på Apple tv4 samt Panasonic tv app. Vi har WAOO 100/100 fibernet og kablet netværk og oplever ingen problemer med andre streaming tjenester (min bio, cmore, HBO Nordic, DR, TV2 play). Pænt træls. Er faktisk grunden til at jeg ikke vil betale ekstra for et 4K abb.
------------- LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
|
Skrevet af: Giffel
Skrevet den: 07-Oktober-2017 kl. 10:37
[/QUOTE] Passer også hos os. Har kørt perfekt i flere år indtil ca 1-2 mdr siden. Nu kører kvaliteten op og ned og indimellem med fejlkode 11800 og stopper. Det er både på Apple tv4 samt Panasonic tv app. Vi har WAOO 100/100 fibernet og kablet netværk og oplever ingen problemer med andre streaming tjenester (min bio, cmore, HBO Nordic, DR, TV2 play). Pænt træls. Er faktisk grunden til at jeg ikke vil betale ekstra for et 4K abb. [/QUOTE]
Ja det er det helt samme her. Fik endda nyt tv i går og håbede at det kørte bedre på app'en på tv'et men nej det er det samme bøvl. Det er godt nok ved at være træls...
-------------
LG OLED C1 77" Denon AVR-X2800H Synology DS916+ ATV 4K 3. gen
|
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 07-Oktober-2017 kl. 12:29
Ingen problemer her.
Har YouSee coax internet.
|
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 07-Oktober-2017 kl. 13:07
Heller ingen problemer her på ATV 4 via yousee coax
|
Skrevet af: Jonas_R
Skrevet den: 07-Oktober-2017 kl. 18:43
Kører fint her via Chromecast2 og Sony Android tv. Sidst nævnte er kablet.
Jeg har fiber var andels.net 200/200 Mbit og premium abonnement.
|
Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 07-Oktober-2017 kl. 23:48
Hvis andre services kører fint, kan det vel være problemer med/til den nærmeste/lokale CDN? Desværre er det kun via Windows 10 app jeg har kendskab til at man manuelt kan skifte CDN for at se om det er der den er gal
[tryk venstre shift+Ctrl+Alt+D for Info] [tryk venstre shift+Ctrl+Alt+S for override]
Netflix har altid været klippestabil herfra med 1/1 Gbit til 65 kr/md fra Parknet, som benytter Global Connect's infrastruktur og CDN.
Og til andre brugere. Hvis der ikke er noget galt med udbyderes netværk, så har det har næppe noget med den enkelte serie streamingenhed at gøre (ATV, ChromeCast, Smart TV mv.) at gøre, snarere denne enkelte streamingenheds forbindelse og placering i forhold til jeres trådløde Wifi - eller evt hvilken kanal og frekvens den er på, hvis jeres routere har flere forskellige frekvenser og hvilken interferens og rækkevidde der måtte være på den givne frekvens osv) ...Hvis der ikke er noget galt med udbyderens netværk, din router eller specifikt med din egen private streamingenhed, så er det 999 ud af 1000 gange(give or take) den lokale trådløse forbindelse der er problemer med og ikke noget generelt i forbindelse med en bestemt serie af stramingenheder.
|
Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 08-Oktober-2017 kl. 01:54
TBC1 skrev:
Hvis andre services kører fint, kan det vel være problemer med/til den nærmeste/lokale CDN? Desværre er det kun via Windows 10 app jeg har kendskab til at man manuelt kan skifte CDN for at se om det er der den er gal
[tryk venstre shift+Ctrl+Alt+D for Info] [tryk venstre shift+Ctrl+Alt+S for override]
Netflix har altid været klippestabil herfra med 1/1 Gbit til 65 kr/md fra Parknet, som benytter Global Connect's infrastruktur og CDN.
Og til andre brugere. Hvis der ikke er noget galt med udbyderes netværk, så har det har næppe noget med den enkelte serie streamingenhed at gøre (ATV, ChromeCast, Smart TV mv.) at gøre, snarere denne enkelte streamingenheds forbindelse og placering i forhold til jeres trådløde Wifi - eller evt hvilken kanal og frekvens den er på, hvis jeres routere har flere forskellige frekvenser og hvilken interferens og rækkevidde der måtte være på den givne frekvens osv) ...Hvis der ikke er noget galt med udbyderens netværk, din router eller specifikt med din egen private streamingenhed, så er det 999 ud af 1000 gange(give or take) den lokale trådløse forbindelse der er problemer med og ikke noget generelt i forbindelse med en bestemt serie af stramingenheder. | der tager du fejl mht. Netflix. For efter netflix har opdateret deres ene server hos fibia,er halvdelen af kataloget hos mig blevet stabilt igen.plus jeg kører trådet til min Shield
|
Skrevet af: Brianigenigen
Skrevet den: 08-Oktober-2017 kl. 09:11
TBC1 skrev:
Hvis andre services kører fint, kan det vel være problemer med/til den nærmeste/lokale CDN? Desværre er det kun via Windows 10 app jeg har kendskab til at man manuelt kan skifte CDN for at se om det er der den er gal
[tryk venstre shift+Ctrl+Alt+D for Info] [tryk venstre shift+Ctrl+Alt+S for override]
Netflix har altid været klippestabil herfra med 1/1 Gbit til 65 kr/md fra Parknet, som benytter Global Connect's infrastruktur og CDN.
Og til andre brugere. Hvis der ikke er noget galt med udbyderes netværk, så har det har næppe noget med den enkelte serie streamingenhed at gøre (ATV, ChromeCast, Smart TV mv.) at gøre, snarere denne enkelte streamingenheds forbindelse og placering i forhold til jeres trådløde Wifi - eller evt hvilken kanal og frekvens den er på, hvis jeres routere har flere forskellige frekvenser og hvilken interferens og rækkevidde der måtte være på den givne frekvens osv) ...Hvis der ikke er noget galt med udbyderens netværk, din router eller specifikt med din egen private streamingenhed, så er det 999 ud af 1000 gange(give or take) den lokale trådløse forbindelse der er problemer med og ikke noget generelt i forbindelse med en bestemt serie af stramingenheder. |
Køre ikke wifi her, men kablet
|
Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 08-Oktober-2017 kl. 14:19
T-Duck skrev:
TBC1 skrev:
Hvis andre services kører fint, kan det vel være problemer med/til den nærmeste/lokale CDN? Desværre er det kun via Windows 10 app jeg har kendskab til at man manuelt kan skifte CDN for at se om det er der den er gal
[tryk venstre shift+Ctrl+Alt+D for Info] [tryk venstre shift+Ctrl+Alt+S for override]
Netflix har altid været klippestabil herfra med 1/1 Gbit til 65 kr/md fra Parknet, som benytter Global Connect's infrastruktur og CDN.
Og til andre brugere. Hvis der ikke er noget galt med udbyderes netværk, så har det har næppe noget med den enkelte serie streamingenhed at gøre (ATV, ChromeCast, Smart TV mv.) at gøre, snarere denne enkelte streamingenheds forbindelse og placering i forhold til jeres trådløde Wifi - eller evt hvilken kanal og frekvens den er på, hvis jeres routere har flere forskellige frekvenser og hvilken interferens og rækkevidde der måtte være på den givne frekvens osv) ...Hvis der ikke er noget galt med udbyderens netværk, din router eller specifikt med din egen private streamingenhed, så er det 999 ud af 1000 gange(give or take) den lokale trådløse forbindelse der er problemer med og ikke noget generelt i forbindelse med en bestemt serie af stramingenheder. | der tager du fejl mht. Netflix. For efter netflix har opdateret deres ene server hos fibia,er halvdelen af kataloget hos mig blevet stabilt igen.plus jeg kører trådet til min Shield |
Så har dít problem vel netop også at gøre med CDN?
CDN = Content Delivery Network - et system med distribuerede servere.
|
Skrevet af: perf
Skrevet den: 08-Oktober-2017 kl. 14:30
mine problemer er der også selv om tv er kablet. Har faktisk kun en enkelt gang i et minuts tid set bithastighed der gav 4k billede
|
Skrevet af: Clemen
Skrevet den: 08-Oktober-2017 kl. 22:39
Har i prøvet at teste hastigheden fra Jer og til Netflixs servere Det kan i gøre på http://fast.com" rel="nofollow - http://fast.com
|
Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 08-Oktober-2017 kl. 22:45
Clemen skrev:
Har i prøvet at teste hastigheden fra Jer og til Netflixs servere Det kan i gøre på http://fast.com" rel="nofollow - http://fast.com
| prøv at læs den britiske tråd. Så får du svar på det hele
|
Skrevet af: xzioN
Skrevet den: 08-Oktober-2017 kl. 22:46
Clemen den siger 72mbps burde være rigelig til 1080p, men ofte er vi på VHS kvalitet/ dvd og underligt nok, har jeg opdaget at det kommer an på hvilken film den spiller derinde, igen over ps4 kører det super, men ikke Chromecast 2.
------------- JVC HD750 Projektor Lissau whiteflex 108" Sony OLED A1 77” Pioneer krp-600m kuro SVS prime satellite speakers 5.0 SVS PB-2000 Sub Pioneer VSX-LX 50 Canon 7D Canon 70-300 L objektiv Canon 50mm F1.4
|
Skrevet af: dr_schlemer
Skrevet den: 12-Oktober-2017 kl. 19:16
I de sidste par dage har det kørt hurtigt og med god kvalitet.
------------- LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
|
Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 12-Oktober-2017 kl. 20:36
Samme oplevede jeg også da jeg brugte den i går. Så kan være det er fixet måske?
------------- 65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest.
|
Skrevet af: Giffel
Skrevet den: 12-Oktober-2017 kl. 20:38
dr_schlemer skrev:
I de sidste par dage har det kørt hurtigt og med god kvalitet. |
Ja jeg tør næsten ikke skrive det men her har det også kørt fint i dag..... håber det er permanent 
-------------
LG OLED C1 77" Denon AVR-X2800H Synology DS916+ ATV 4K 3. gen
|
|