Print side | Luk vindue

Skal have kalibreret mit nye TV...

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Indstillinger af TV
Forumbeskrivelse: Brugerindstillinger og kalibrering af TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=152849
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 14:19


Emne: Skal have kalibreret mit nye TV...
Skrevet af: Giffel
Emne: Skal have kalibreret mit nye TV...
Skrevet den: 07-Oktober-2017 kl. 00:25
Har købt mig et Sony XE9005  som jeg gerne vil have kalibreret.

Hvem skal man bruge til sådan noget i sønderjyllandsområdet?


-------------

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen



Svar:
Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 07-Oktober-2017 kl. 08:38
Det var hvad en google søgning gav.

http://tv-kalibrering.dk/hvad-er-kalibrering/kalibrering-af-tv/?gclid=CNKY8Jfz3dYCFUjGsgoduvwLxw" rel="nofollow - http://tv-kalibrering.dk/hvad-er-kalibrering/kalibrering-af-tv/?gclid=CNKY8Jfz3dYCFUjGsgoduvwLxw

Kender dem ikke.


Skrevet af: Giffel
Skrevet den: 07-Oktober-2017 kl. 09:09
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Det var hvad en google søgning gav.

http://tv-kalibrering.dk/hvad-er-kalibrering/kalibrering-af-tv/?gclid=CNKY8Jfz3dYCFUjGsgoduvwLxw" rel="nofollow - http://tv-kalibrering.dk/hvad-er-kalibrering/kalibrering-af-tv/?gclid=CNKY8Jfz3dYCFUjGsgoduvwLxw

Kender dem ikke.

Kan godt selv google Wink

Er mere interesseret i at høre hvem der bliver brugt af folk herinde. 


-------------

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 07-Oktober-2017 kl. 09:23
Jeg ved der er folk herinde der har brugt ham. Bla Hother.


Skrevet af: JakobSkaarup
Skrevet den: 07-Oktober-2017 kl. 09:29
Har kun godt at sige om
Tv-kalibrering, super dygtig og meget skarp på prisen


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 07-Oktober-2017 kl. 10:21
Jeg har også brugt Tv-kalibrering.dk, og er meget tilfreds.

-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Fippo
Skrevet den: 07-Oktober-2017 kl. 19:11
Har også en Sony 9005 men tror faktisk det er en b. Har selv kalibreret den


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 07-Oktober-2017 kl. 19:18
Har også brugt TV Kalibrering til mit ZD9, og er ganske tilfreds.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Fippo
Skrevet den: 07-Oktober-2017 kl. 19:43
Jeg har bare gjort det selv. Tror den står tæt på perfekt. Har heller ingen fejl i billedet., ala uro uskarpt tint burnin farve problemer støj orange ansigter abl problemer motion kører perfekt billedet står neutralt skarpt og meget meget roligt. Gode farver og godt sort niveau.
Er det perfekt., nej men det har ingen åbenlyse irritations momenter. Shadow detail er god ingenting der forsvinder hvor de sidste 4 hak på skalaen er helt sort. Ingen støj i sort. Meget bedre skalering end lg og ingen behov for rensning Af skærm efter brug. Langt langt bedre lyd end i stort set alle andre fladskærme. Bedre i dagslys og bedre reflektions.
Kalibreret perfekt


Skrevet af: Fippo
Skrevet den: 07-Oktober-2017 kl. 19:47
Det er dog kun en led skærm. Oled som lider af de mange sygdomme er selvfølgelig bedre. Men tror jeg kan leve med det. Hopper ihvertfald ikke på oled vognen. Er slet ikke godt nok endnu efter min mening så mit råd til kommende købere. Køb noget andet. Der er alt for mange graverende fejl i billedet.


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 07-Oktober-2017 kl. 21:02
Fippo.

SÅ du har indstillet dit TV? Eller har du kalibreringsudstyr, så det rent faktisk er blevet kalibreret? Det er to vidt forskellig ting.

M.v.h.


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 07-Oktober-2017 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af Fippo Fippo skrev:

Jeg har bare gjort det selv. Tror den står tæt på perfekt. Har heller ingen fejl i billedet., ala uro uskarpt tint burnin farve problemer støj orange ansigter abl problemer motion kører perfekt billedet står neutralt skarpt og meget meget roligt. Gode farver og godt sort niveau.
Kan godt være at du først skal undersøge hvad ordet kalibreret betyder.

Hvis du har kalibreret dit tv selv, hvad så med lige at smide kurven op, så folk kan rose dit arbejde Wink


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: Fippo
Skrevet den: 07-Oktober-2017 kl. 22:56
Bruger mine øjne 😊


Skrevet af: Fippo
Skrevet den: 07-Oktober-2017 kl. 22:57
Men vil tro jeg er indenfor de forskellige deltaværdier så vi er under det se bare


Skrevet af: Fippo
Skrevet den: 07-Oktober-2017 kl. 23:01
Husk det er et Sony de er tæt på fra fabrikken, så man skal ikke gøre så meget men dog det rigtige som mit øje så fortæller mig indenfor meget meget lidt vil jeg selv tro


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 07-Oktober-2017 kl. 23:17


Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 07-Oktober-2017 kl. 23:44
Oprindeligt skrevet af Fippo Fippo skrev:

Har også en Sony 9005 men tror faktisk det er en b. Har selv kalibreret den

Hvad mener du med dette udsagn? Hvad er en "b"?


Skrevet af: LeBlodia
Skrevet den: 08-Oktober-2017 kl. 10:02
Jeg har benyttet tv-kalibrering.dk og det var nogle flinke fyre. Jeg havde dog forventet en rigtig ISF kalibrering når nu mit TV har mulighed for det, det fik jeg ikke.
Jeg er desværre endt med at benytte de forudindstillede THX indstillinger, da deres justering af billedet var alt for mørkt.


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 08-Oktober-2017 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Oprindeligt skrevet af Fippo Fippo skrev:

Har også en Sony 9005 men tror faktisk det er en b. Har selv kalibreret den


Hvad mener du med dette udsagn? Hvad er en "b"?

Findes også i A, som er modelårgangen før B osv.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: TV Kalibrering
Skrevet den: 08-Oktober-2017 kl. 11:24
Tusind tak for de rosende ord alle sammen !

-------------
http://www.tv-kalibrering.dk
- Kalibrering af tv skærme og projektorer


Skrevet af: TV Kalibrering
Skrevet den: 08-Oktober-2017 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af LeBlodia LeBlodia skrev:

Jeg har benyttet tv-kalibrering.dk og det var nogle flinke fyre. Jeg havde dog forventet en rigtig ISF kalibrering når nu mit TV har mulighed for det, det fik jeg ikke.
Jeg er desværre endt med at benytte de forudindstillede THX indstillinger, da deres justering af billedet var alt for mørkt.


Hej LeBlodia

Det er første gang jeg hører om dette, jeg er rigtig ked af at du ikke er tilfreds med den kalibrering vi har udført.

Du skriver du ikke har fået en rigtig ISF kalibrering, slut resultatet ved en kalibrering er nøjagtig det samme uanset om man har ISF certificering eller ej. 


Så jeg vil meget gøre høre hvad du syntes som "manglede" ved vores kalibrering ? og eventuelt hvem du er, for så vil vi meget gerne komme forbi dig igen, helt uden beregning naturligvis !

Du skal være mere end velkommen til at kontakte mig via siden her, ellers kontakt mig på:

Telefon: 26 57 28 00
E-Mail: service@tv-kalibrering.dk

Håber at høre fra dig !

Med venlig hilsen

Thomas Ahlgren
TV Kalibrering


-------------
http://www.tv-kalibrering.dk
- Kalibrering af tv skærme og projektorer


Skrevet af: Fippo
Skrevet den: 08-Oktober-2017 kl. 13:03
Hvad koster en gennemgribende. Kalibrering på et Sony 9005b
Tror nu ikke du kan gøre det meget bedre end mig 🤗


Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 08-Oktober-2017 kl. 13:33
Fippo

Man kan ikke kalibrere farver med øjnene. Den er ikke længere. Hvis du ikke selv har noget at måle med, må du stole på at det er rigtigt fra fabrikken eller få en til at kalibrere for dig. Det sagt kan en skive med test billeder stadig være nyttig, men det bliver aldrig en kalibrering.


Skrevet af: MulleB
Skrevet den: 08-Oktober-2017 kl. 15:55
Fippo skriver som en tidligere bruger jeg ikke huske navnet på, men skriver vist kun for at pisse folk af.


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 08-Oktober-2017 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

Fippo skriver som en tidligere bruger jeg ikke huske navnet på, men skriver vist kun for at pisse folk af.


Det der oftest kaldes for en troll.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650


Skrevet af: Fippo
Skrevet den: 08-Oktober-2017 kl. 17:15
Synes da det er spændende hvor meget bedre det kunne blive eller sagt på en anden måde hvor meget mit tv afviger fra det helt korrekte lige nu og om det er noget der gør den store forskel. Og de måske 2500kr ville være tunge at komme af med ift. Forbedringen. Som billedet er nu og med de svagheder et ked nu har så tænker jeg ikke det kan blive ret meget bedre. Men hvem ged. Hvem vil gi 2500kr for st finde ud af at den stod 95% som den skulle. Nå men skal nok stoppe med at skrive hvis jeg er troll agtig.
Det er ligesom at der er en masse der gerne vil skrive så snart det handler om at svine andre og nedgøre og skal være smagsdommer/ moralens vogter og skal være efter alt og alle så snart det ikke passer den normale opfattelse. Så nu holder jeg mig væk så kan i jo skrive videre, men nej det vil i jo ikke for nu er der ikke nogen at irettesætte ligesom med hother. I jagter hekse herinde nogen af jer og det er grimt. I Kan ikke selv se det. Hother er væk. Hvem skal nu holde gang i forummet for i skriver jo intet om selv, kommer kun på banen når nogen skal brændes. Nu er der en mere væk ihvertfald ift. At skrive noget ang. Noget som kan være en personlig mening og kan skabe det mindste diskussion, i kan ikke diskutere ting kun kalde folk troll og fjols osv. Men det kan tage årevis at se man selv er skyld i ting. Farvel til jeres lille familie her. Og skriv så lidt selv nu, vis nu hvad i kan. He he for jeg er da fuldstændig ligeglad 🙃 Hvis i ikke vil lære noget så bliver i da bare fri beiruth


Skrevet af: Fippo
Skrevet den: 08-Oktober-2017 kl. 17:21
Til Thomas fra tv kalibrering
Manden skriver jo netop at han synes billedet var alt for mørkt.


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 08-Oktober-2017 kl. 17:28
Måske ka det tænkes at man syntes at referencen er for mørk til ens preference. Der er forskel på de to ting.
Fjernsynene med meget knald på lyset og farverne i tvudstillingen sælger også godt.
Men om det et det mest korrekte billede? Tjaah

Og fippo, de sidste sætninger i din kommentar er 100% trolling.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 08-Oktober-2017 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af Fippo Fippo skrev:

Men vil tro jeg er indenfor de forskellige deltaværdier så vi er under det se bare


Så længe intet er målt og dokumenteret, bliver det kun til "gætværk".
Du har justeret dit tv ind, til,det billede du finder bedst, det er fint og ganske givet tættere på en kalibrering, end diverse standardindstillinger....

Hvorvidt man vil betale 2500 for en kalibrering er jo individuelt. Personligt har jeg gjort som dig og justeret mit tv selv. Et ældre (topklasse) tv til 1400 kroner, så er det mange penge i forhold til prisen på fjernsynet.

Nogle bruger 2500 på kalibrering af tv, for at få bedst mulige indstilling, andre springer over og bruger i stedet 2500 kroner på et hdmi kabel. I mine øjne er det bedre at bruge pengene på en kalibrering....


Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 08-Oktober-2017 kl. 17:38
TV Kalibrering tager fra 1.495,-. Så rolig nu...

M.v.h.


Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 08-Oktober-2017 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af Fippo Fippo skrev:

Synes da det er spændende hvor meget bedre det kunne blive eller sagt på en anden måde hvor meget mit tv afviger fra det helt korrekte lige nu og om det er noget der gør den store forskel. Og de måske 2500kr ville være tunge at komme af med ift. Forbedringen. Som billedet er nu og med de svagheder et ked nu har så tænker jeg ikke det kan blive ret meget bedre. Men hvem ged. Hvem vil gi 2500kr for st finde ud af at den stod 95% som den skulle. Nå men skal nok stoppe med at skrive hvis jeg er troll agtig.
Det er ligesom at der er en masse der gerne vil skrive så snart det handler om at svine andre og nedgøre og skal være smagsdommer/ moralens vogter og skal være efter alt og alle så snart det ikke passer den normale opfattelse. Så nu holder jeg mig væk så kan i jo skrive videre, men nej det vil i jo ikke for nu er der ikke nogen at irettesætte ligesom med hother. I jagter hekse herinde nogen af jer og det er grimt. I Kan ikke selv se det. Hother er væk. Hvem skal nu holde gang i forummet for i skriver jo intet om selv, kommer kun på banen når nogen skal brændes. Nu er der en mere væk ihvertfald ift. At skrive noget ang. Noget som kan være en personlig mening og kan skabe det mindste diskussion, i kan ikke diskutere ting kun kalde folk troll og fjols osv. Men det kan tage årevis at se man selv er skyld i ting. Farvel til jeres lille familie her. Og skriv så lidt selv nu, vis nu hvad i kan. He he for jeg er da fuldstændig ligeglad 🙃 Hvis i ikke vil lære noget så bliver i da bare fri beiruth

Du kan gøre præcis som du selv synes, men du bruger bare nogle begreber forkert. Mere er der ikke i det.

NB: Svarer kun på det øverste afsnit. Mine øjne tørrede ud, der hvor du begyndte med troll, svine, smagsdommer, ... bla, bla, bla ... ;-)


Skrevet af: Fippo
Skrevet den: 08-Oktober-2017 kl. 17:55
Enig. og ja kalibrering er super vigtig og selvfølgelig pengen værd hvis jeg feks havde et lg oled ville jeg finde det nødvendigt tror jeg. Men det kræver så vist også en ekspert og omhyggelighed da selvom den på papiret er korrekt kan gå fuldstændig amok med sin mærkelige billeder fra panelet til følge med massive fejl. Det samme med plasma i gamle dage.

Mefisto tør nu bare de øjne og kom videre. Du er kun ude på at diskutere alt andet end kalibrering troll


Skrevet af: TV Kalibrering
Skrevet den: 09-Oktober-2017 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af Fippo Fippo skrev:

Hvad koster en gennemgribende. Kalibrering på et Sony 9005b
Tror nu ikke du kan gøre det meget bedre end mig 🤗


Hej Fippo

Det koster fra 1495 kr. men kan afhænge lidt af hvor i landet du bor ?

Det er faktisk helt korrekt at Sony skærme ofte står rigtig fint i billedet når bare man vælger Cinema Pro/Biograf Pro profilen, men du nævner selv dE værdier og her er det ikke muligt at  justere skærmen helt perfekt på øjemål, der skal en måler på.

Har du selv indtastet værdier i Avanc. Farvetemperatur ud fra øjemål ? 


-------------
http://www.tv-kalibrering.dk
- Kalibrering af tv skærme og projektorer


Skrevet af: TV Kalibrering
Skrevet den: 09-Oktober-2017 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af Fippo Fippo skrev:

Til Thomas fra tv kalibrering
Manden skriver jo netop at han synes billedet var alt for mørkt.


Fippo:

Ja det har jeg skam godt læst, men det har bare ingenting med en ISF kalibrering at gøre.

En ISF kalibrering er ikke en særlig måde at kalibrere på, der er ikke forbundet nogen bestemte workflows med en ISF kalibrering, en ISF kalibrering er blot en kalibrering foretaget af en person med et ISF certifikat.

Ligesom man også kan få et THX certifikat.


Der er mange som forbinder en ISF kalibrering, med en kalibrering som foretages i service menuen.

Det er heller ikke korrekt, før i tiden var det dog ofte nødvendigt at foretage selve kalibreringen i service menuen fordi at det, var der de nødvendige kalibrerings "håndtag/justerings muligheder" var tilgængelige, idag er de i langt de fleste tilfælde rykket ud i brugermenuen som er tilgængelige for alle.

Det kan være brugeren syntes billedet var/er for mørkt i forhold til hans personlige preference eller forventning.

Jeg ved desværre ikke hvem han er, hvis jeg vidste det, ville jeg hellere end gerne lægge kalibrerings rapporten.

-------------
http://www.tv-kalibrering.dk
- Kalibrering af tv skærme og projektorer


Skrevet af: Fippo
Skrevet den: 09-Oktober-2017 kl. 21:01
Jeg har justeret i hvidbalance parametrene ja.
Plus biograf profilen
Varm 2
Og så er der alle de andre ting
Motion og alle filtrene
Led dynamik control
Så er der de lidt mere bagved liggende ting som vi kender
Men en af de vigtige på Sony som flere professionelle før har glemt
Synkroniser efter motiv og lyssensor.


Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 09-Oktober-2017 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af Fippo Fippo skrev:



Mefisto tør nu bare de øjne og kom videre. Du er kun ude på at diskutere alt andet end kalibrering troll

Du er da en klovn at høre på. Fatter ikke at andre gider spilde deres tid med dig.




Skrevet af: TV Kalibrering
Skrevet den: 14-Oktober-2017 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af Fippo Fippo skrev:

Jeg har justeret i hvidbalance parametrene ja.
Plus biograf profilen
Varm 2
Og så er der alle de andre ting
Motion og alle filtrene
Led dynamik control
Så er der de lidt mere bagved liggende ting som vi kender
Men en af de vigtige på Sony som flere professionelle før har glemt
Synkroniser efter motiv og lyssensor.


Okay, ja det er ihvertfald umuligt at gøre på øjemål, du har ingen reel chance for at vide om det er blevet bedre eller værre, højst sandsynligt kun værre, hvor meget har du justeret på dem ?

"Men en af de vigtige på Sony som flere professionelle før har glemt 
Synkroniser efter motiv og lyssensor." 

Det må du meget gerne uddybe, hvad menes der med synkronisering efter motiv ?




-------------
http://www.tv-kalibrering.dk
- Kalibrering af tv skærme og projektorer


Skrevet af: Fippo
Skrevet den: 14-Oktober-2017 kl. 23:21
Søg på

Synkroniser efter motiv Sony
Så kan du læse lidt

Den anden jeg som udgangspunkt mente som jo altid har været vigtig og nogen på flatpanels testere før har glemt på Sony tv og hvor de klagede over for lav lysstyrke. De fandt dog først ud af det længe efter tv'et var afleveret og testen afsluttet. Og det var et tip fra ja hvem kunne det være en eller anden dum bruger ihvertfald. At de efterfølgende begyndte at slå det fra.


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 15-Oktober-2017 kl. 00:38
Oprindeligt skrevet af Fippo Fippo skrev:

Søg på

Synkroniser efter motiv Sony
Så kan du læse lidt

Den anden jeg som udgangspunkt mente som jo altid har været vigtig og nogen på flatpanels testere før har glemt på Sony tv og hvor de klagede over for lav lysstyrke. De fandt dog først ud af det længe efter tv'et var afleveret og testen afsluttet. Og det var et tip fra ja hvem kunne det være en eller anden dum bruger ihvertfald. At de efterfølgende begyndte at slå det fra.


Du har i en anden tråd tidligere idag sag sagt farvel og tak. Hvorfor er du ikke væk?

-------------
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 15-Oktober-2017 kl. 01:08
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:



Du har i en anden tråd tidligere idag sag sagt farvel og tak. Hvorfor er du ikke væk?


*fnis*



Skrevet af: Fippo
Skrevet den: 15-Oktober-2017 kl. 14:34
Hej til recordere teamet

Jeg vil meget gerne have slettet min profil.

På forhånd tak.

Mvh. Fisso


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 15-Oktober-2017 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af Fippo Fippo skrev:

Hej til recordere teamet

Jeg vil meget gerne have slettet min profil.



Det ser de næppe hér - derfor der findes direkte kontaktoplysninger...

M.v.h.


Skrevet af: Fippo
Skrevet den: 15-Oktober-2017 kl. 16:32
Det er fuldstændig ligegyldigt
Så lader de bare være.


Skrevet af: Fippo
Skrevet den: 15-Oktober-2017 kl. 16:49
Endnu en stor kapacitet og stor viden gået tabt for recordere dk
Endnu en martyr og ekspert har forladt forummet pga. For mange barnlige sjæle og overfølsomme kvindfolk.



Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 15-Oktober-2017 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af Fippo Fippo skrev:

Endnu en stor kapacitet og stor viden gået tabt for recordere dk




Oprindeligt skrevet af Fippo Fippo skrev:


Endnu en martyr og ekspert har forladt forummet pga. For mange barnlige sjæle og overfølsomme kvindfolk.




Skrevet af: Fippo
Skrevet den: 15-Oktober-2017 kl. 17:04
🤣🤣🤣🤣


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 15-Oktober-2017 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af Fippo Fippo skrev:

Hej til recordere teamet

Jeg vil meget gerne have slettet min profil.

På forhånd tak.

Mvh. Fisso

Hej
Helt ærligt , hvorfor dog ødelægge denne tråd.
Hvis du vil udmeldes , ja så skriv en besked til fex Jens Hummelmose...
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 15-Oktober-2017 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af Fippo Fippo skrev:

🤣🤣🤣🤣

Måske, man burde foreslå recorderepersonalet at indskrive i forumreglerne, at tråde om kalibrering og kabler er forbudt, og at sådanne vil blive slettet?


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 15-Oktober-2017 kl. 17:15
Øh!? Fordi?

M.v.h.


Skrevet af: Fippo
Skrevet den: 15-Oktober-2017 kl. 19:41
Sony A1 er den nem at kalibrere


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 15-Oktober-2017 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af Fippo Fippo skrev:

Søg på

Synkroniser efter motiv Sony
Så kan du læse lidt

Den anden jeg som udgangspunkt mente som jo altid har været vigtig og nogen på flatpanels testere før har glemt på Sony tv og hvor de klagede over for lav lysstyrke. De fandt dog først ud af det længe efter tv'et var afleveret og testen afsluttet. Og det var et tip fra ja hvem kunne det være en eller anden dum bruger ihvertfald. At de efterfølgende begyndte at slå det fra.

Den må du gerne uddybe. Jeg har anmeldt en del Sony TV på flatpanelsDK og mig bekendt har jeg ikke glemt noget. “Synkronisering efter motiv” siger mig intet. Jeg kan finde en gammel tråd fra vores forum, som er fra 2010, hvor nogen nævner “motiv”, men det er helt tilbage fra EX500-modellens tid, så jeg håber ikke det er dét du mener...

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: nesager
Skrevet den: 15-Oktober-2017 kl. 21:04
Jeg har sådan en gammel EX model,skal jeg så måske til at indstille den igen, .??Cry
Mvh.



Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 15-Oktober-2017 kl. 21:09
Som sagt aner jeg ikke hvad problemet er, men nævnte tråd har intet med vores kalibrering at gøre. Som jeg husker det, så er der ikke alverdens håndtag at hive i alligevel på den model

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: nesager
Skrevet den: 15-Oktober-2017 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Som sagt aner jeg ikke hvad problemet er, men nævnte tråd har intet med vores kalibrering at gøre. Som jeg husker det, så er der ikke alverdens håndtag at hive i alligevel på den model


Jeg har nu ikke oplevet noget,men der kommer så mange nye ideer Wink 
Men det er klart at hvis der kunne vrides lidt mere ud af den Gamle Sony,så skulle det forsøges.
Der kommer jo så meget ny viden til hele tiden.Smile
Mvh.


Skrevet af: Fippo
Skrevet den: 15-Oktober-2017 kl. 21:58
Synkronisering efter motiv har jeg bare slået fra. Men det er en funktion der dynamisk stiller lysstyrken på tv'et ift billedmaterialet der bliver vist.

Den som efterhånden sagt mange gange jeg faktisk ville sige folk skulle huske og dom i glemte på flatpanels er lyssensor.
Det hele er under indstillinger og øko

Mener det var Sony w925 med backlight i overså den funktion på og klagede over mørk og lav lysstyrke , kan godt være det er forkert model er svært at huske numrene mere. Det er også ligegyldigt. Jeg er ikke ude på at bashe jer. Ved godt i ved mange meget avancerede ting. Men folk har neget svært ved at tro på andet og bruge deres egen øjn og hjerne når de har læst noget i en test derfor brugte jeg eksemplet med denne fejl og Også fordi at måske stole mere på hvad en bruger siger omkring et tv. Dette var i Hother diskussionen. Og mange tror jo ikke på hans observationer omkring oled ift. Dit og dat. Men måske skulle man bogen gange høre lidt mere efter. Vi er nogen der ser rigtig materiale på vores tv og bedømmer ud fra det. Akkurat det samme med hi-fi


Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 15-Oktober-2017 kl. 22:20
To ligegyldige indstillinger, som ikke har noget med en kalibrering at gøre, da de skal slås fra i forbindelse med en kalibrering...

M.v.h.



Print side | Luk vindue