Print side | Luk vindue

Viasat via Waoo

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: IP TV og WebTV
Forumbeskrivelse: TV via bredbånd, fiber og internet. TDC TV, Telia TV, YouSee WebTV m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=152894
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 12:38


Emne: Viasat via Waoo
Skrevet af: karkov
Emne: Viasat via Waoo
Skrevet den: 10-Oktober-2017 kl. 16:08
Er der nogle der har Viasat gennem Waoo der kan svare på dette?

Vil lige høre om der er færre HD kanaler med Viasat pakkerne hos Waoo end deres egne pakker?

Er fx. Kanal5 i HD med en Waoo Viasat pakke?



Svar:
Skrevet af: Kand
Skrevet den: 10-Oktober-2017 kl. 19:16
Hej

Antallet af HD kanaler er ca det samme som Waoos pakker.

Kanal 4, Kanal 5, 6eren, Canal9 er i HD.
DR's og TV2's kanaler er alle i HD og en del andre.


Skrevet af: Søren Ingemann
Skrevet den: 10-Oktober-2017 kl. 20:29
Bemærk dog, at hvis du skal have Viasat-pakken via Waoo, så skal du have en boks til samtlige tv i huset. Der kan du ikke distribuere som DVB-C (hvilket man kan hvis du bare tager Waoo's egen fuldpakke). Rimeligt nederen - og årsagen til at jeg ikke har taget skiftet fra YouSee coax. 


Skrevet af: karkov
Skrevet den: 11-Oktober-2017 kl. 08:37
Tak for svarene.

Jeg har i dag Viasat via parabol og har ikke mulighed for coax.

Vi for langt fiber ind til sommer.

Jeg er bare træt af at se pixel fodbold på kanal 5 da den er i ringe kvalitet via parabol hos Viasat.

Så det lyder godt at de er i HD via Waoo


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 11-Oktober-2017 kl. 08:51
Oprindeligt skrevet af karkov karkov skrev:



Jeg er bare træt af at se pixel fodbold på kanal 5 da den er i ringe kvalitet via parabol hos Viasat.

 
Det er der råd for. Enten en større parabolskærm eller finindstilling af den eksisterende.
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: karkov
Skrevet den: 11-Oktober-2017 kl. 09:22
Nu mente jeg ikke at mine modtage forhold er dårlige. Mere at de sender et vold komprimeret signal ud til os på kanal 5. modtager fint tv3+ i hd


Skrevet af: MulleB
Skrevet den: 11-Oktober-2017 kl. 10:47
Jeg har brokket mig til Viasat over det samme, og fik af vide at fra januar/februar bliver alle kanaler ændret til kun at sende i HD.

 


Skrevet af: Brian E
Skrevet den: 11-Oktober-2017 kl. 13:51
Double post.


Skrevet af: Brian E
Skrevet den: 11-Oktober-2017 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

Jeg har brokket mig til Viasat over det samme, og fik af vide at fra januar/februar bliver alle kanaler ændret til kun at sende i HD.

 
 
Det var da dagens gode nyhed, men jeg er så tilpas uimponeret af Viasat, at jeg vil se det, før jeg tror det.
 
Jeg er som OP nemlig også umanerlig træt af at se fodbold i elendig kvalitet, og i disse tider kan det ikke passe, at man skal spises af med den slags, når man betaler en mindre formue.


Skrevet af: MulleB
Skrevet den: 11-Oktober-2017 kl. 14:03
ja, jeg vil også se det før jeg tror det, men de har vist fået rigtig mange klager over kvaliteten på f.eks canal 5, og i sær canal 9.
I dag hvor næsten alle har min. 55" er det jo håbløst at se på.

og for mig som ser alt fodbold på projektor(130") så er det endnu værre.  


Skrevet af: karkov
Skrevet den: 11-Oktober-2017 kl. 15:59
Tak for info, jeg må se hvordan det ser ud når jeg har fået fiberen


Skrevet af: Jever
Skrevet den: 11-Oktober-2017 kl. 16:30
Hvis du har den store Viasat pakke med Viaplay i, kan du jo prøve om det er bedre.
Der ligger det meste sport også tilgængelig.


Skrevet af: Moerkbak
Skrevet den: 12-Oktober-2017 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af Søren Ingemann Søren Ingemann skrev:

Bemærk dog, at hvis du skal have Viasat-pakken via Waoo, så skal du have en boks til samtlige tv i huset. Der kan du ikke distribuere som DVB-C (hvilket man kan hvis du bare tager Waoo's egen fuldpakke). Rimeligt nederen - og årsagen til at jeg ikke har taget skiftet fra YouSee coax. 

Bemærk det er faktuelt forkert. (måske)

Det er nemlig afhængig af dit område.

Jeg bor fx i det gamle bredbånd nord område og har viasat på min waoo forbindelse - jeg har ikke, og har aldrig haft en tv-boks.




Skrevet af: karkov
Skrevet den: 20-Januar-2018 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

Jeg har brokket mig til Viasat over det samme, og fik af vide at fra januar/februar bliver alle kanaler ændret til kun at sende i HD.

 


Nogle der ved mere om dette kommer til at blive virkelighed inden for den nærmeste fremtid


Skrevet af: karkov
Skrevet den: 20-Januar-2018 kl. 10:09


Kan faktisk se at kanal 5 nu kan ses i HD. God timing inden OL og VM i fodbold.

Fandt info på Viasats Facebook side i opslag fra besøgende. https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1726905244021324&id=571268359585024" rel="nofollow - https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1726905244021324&id=571268359585024



Print side | Luk vindue