Print side | Luk vindue

iPhone X - skal du have den?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Apple udstyr
Forumbeskrivelse: Apple grej baseret på iOS som iPhones, iPads og iPod Touch
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=153067
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 06:16


Emne: iPhone X - skal du have den?
Skrevet af: Alinity
Emne: iPhone X - skal du have den?
Skrevet den: 25-Oktober-2017 kl. 00:21
Hej!

Jeg går stadig og grubler over om jeg tør skifte til iPhone X eller om jeg skal nøjes med en 7/8’er?

Hvad er dine bekymringer for iPhone X hvis du har planer om at få en?

Mine er personligt der ingen hjem knap er, så hvad gør man hvis FaceID er helt håbløst?
Apple skulle efter sigende have hastet iPhone X lidt på markedet, så de droppede TouchID, og betyder jo med sikkerhed, at det kommer om under ét sølle år til iPhone Xs?

Ved godt man ikke skal vente og vente, men iPhone X er jo helt ny og første udgave, så lur mig om den model der kommer om under et år er meget bedre?

Det er jo kun til at gisne om, men FaceID kan jo virkelig blive en dreng eller en pige. Men det ikke at have TouchID er virkelig en skam.

Hvad tænker I andre?



Svar:
Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 25-Oktober-2017 kl. 02:30
Altså, hvad du gør, når FaceID driller, så gør du det samme, som når TouchID driller, nemlig indtaster dit kodeord i stedet. Så den del går nu nok.
Personligt kunne jeg dog ikke leve uden fingeraftrykslæser. Og den skal være på fronten. Ansigtsgenkendelse er ikke så smart som fingeraftryk, da det kræver du skal holde den op til dit fjæs, mod bare at trykke din finger på læseren og dermed kan låse den op, mens den ligger på bordet.

Jeg tror også de havde problemer med at nå at få TouchID til at virke direkte på skærmen og derfor fjernede den helt. Så ja, mon ikke de for den tilføjet på den næste.
Hvilken telefon har du da nu, siden du overvejer om måske en 7'er kunne være nok?

Nu er jeg slet ikke til iPhone, så ved ikke hvor meget min mening betyder for dig, men skulle jeg absolut vælge en af de 3 du nævner, så havde jeg taget 7'eren.
10'eren er simpelthen for dyr og fjerner en feature, som Apple selv var med til at gøre kæmpe stort (fingeraftryk), vel at mærke inden FaceID er blevet standard. Tror næppe alle apps er klar til det lige fra starten, plus det jo som sagt, ikke er lige så brugbar som fingeraftryk i nogle tilfælde.
Og fik jeg sagt for dyr? 10.000kr :/
8'eren bringer absolut intet nyt på bordet i forhold til 7'eren. Jo jo, processoren er da nyere og kraftigere, men tror næppe du kommer til at mærke det i hverdagen.
Så derfor ser jeg også den som ALT for dyr. 8.000kr uden at tilføre noget nyt i forhold til 7'eren og samme design.
Så ja, 7'eren ville jeg vælge, for at spare penge og stadig få en fed telefon, der sagtens kan leve op til tidens krav.

Bare mine 25 ører. Hvis ikke du gider lytte til en Android-bruger, så skal du selvfølgelig bare ignorere mit indlæg :)

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 25-Oktober-2017 kl. 03:42
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Altså, hvad du gør, når FaceID driller, så gør du det samme, som når TouchID driller, nemlig indtaster dit kodeord i stedet. Så den del går nu nok.
Personligt kunne jeg dog ikke leve uden fingeraftrykslæser. Og den skal være på fronten. Ansigtsgenkendelse er ikke så smart som fingeraftryk, da det kræver du skal holde den op til dit fjæs, mod bare at trykke din finger på læseren og dermed kan låse den op, mens den ligger på bordet.


iPhone X skal ifølge Apple ikke holde op til ansigtet. "Synsvinklen" skulle være ret stor.

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Jeg tror også de havde problemer med at nå at få TouchID til at virke direkte på skærmen og derfor fjernede den helt. Så ja, mon ikke de for den tilføjet på den næste.


Touch ID er væk nu. Det kommer ikke igen.

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

10'eren er simpelthen for dyr og fjerner en feature, som Apple selv var med til at gøre kæmpe stort (fingeraftryk), vel at mærke inden FaceID er blevet standard. Tror næppe alle apps er klar til det lige fra starten


Apps skal ikke gøre noget. Understøtter en app Touch ID, understøtter de automatisk Face ID. Det er samme API.


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 25-Oktober-2017 kl. 06:18
Lunddal
1: Derfor skal du stadig læne dig henover telefonen, når den ligger på et bord. Selvom den selvfølgelig kan aflæse fra vinkler, så laver det stadig ikke om på, at du skal bevæge hele kroppen hen mod telefonen, for at låse op i stedet for bare hånden.

2: Nej, ikke med mindre folk stemmer med tegnebogen og/eller de får nok klager. Men hvad gør dig egentlig så skråsikker? Det er jo set på patentansøgninger, at de har arbejdet på en fingeraftrykslæser der virker gennem skærmen. Hvis de får det til at virke, hvorfor skulle de to ting ikke kunne være i samme telefon? Der er jo ingen af dem der spærrer ben for hinanden og man skal være godt blind, hvis man ikke kan se fordele og ulemper ved begge teknologier. Hvis man implementerer begge, så kan du udnytte alle fordelene og undgå ulemperne. Smart ikke ;-)

3: Fedt. Det har jeg overset og det hjælper bestemt på sagen. 

Men nu handlede det også om hvilken telefon af de 3 OP skulle vælge. Jeg gav bare mit besyv med angående de problemer jeg ser ved iPhone X. Det er bare ikke alle der vil give afkald på fingeraftrykslæseren. Og det lyder til at OP også er i tvivl på det område :-)


-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: Hbar
Skrevet den: 25-Oktober-2017 kl. 06:28
Har 7eren, så skifter ikke. Men skulle jeg skifte ville jeg helt klart vente på review og se hvordan faceID fungere, kan jo være anmelderne kommer helt op og ringe og så bliver den bare endnu mere populær, selvom jeg også er modstander af prisen. Selvom den så får 10/10 i karakter er prisen stadig en faktor og jeg mener også at den næste iphone skal falde i pris, hvis ikke apple prøver at skabe et super premium marked med den almindelige iphone og en super deluxe. Det er jo i premium segmentet at de henter pengene.


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 25-Oktober-2017 kl. 06:35
Har 7plus nu.

Er meget interessseret i X men skal lige læse de første bruger erfaringer først.


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 25-Oktober-2017 kl. 07:16
Skal til us til december så jeg regner med at nappe en 256GB med hjem, hvis man da kan få fat i en.

Prisen omregnet er ca. kr.7.500,- og da vejen nok kommer forbi Delaware så er der ingen sales tax som skal tillægges.  


-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |


Skrevet af: Sool
Skrevet den: 25-Oktober-2017 kl. 09:35
Jeg opgraderer min 6s plus til en iphone X

Ser frem til en lidt mindre telefon, uden at gå på kompromis med skærmstørrelsen.


Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 25-Oktober-2017 kl. 10:46
Jeg er gået fra 6plus til 8plus og der er en markant forbedring af hastigheden Wink
Dertil kommer:
- et væsentligt bedre kamera
- TrueTone skærm (den er faktisk ret tydeligt bedre i mange situationer)

Om det er nok til at vælge den, frem for en 7'er, må være op til den enkelte LOL

Jeg fravalgte X'eren pga manglende TouchID, da jeg bruger det rigtig meget i det daglige og kan se flere situationer, hvor FaceID vil være en upraktisk løsning.


-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 25-Oktober-2017 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Har 7plus nu.

Er meget interessseret i X men skal lige læse de første bruger erfaringer først.
Jeg har samme mobil, og går med de samme tanker. Lege vente, og høre fra andre, og så prøve den rundt omkring.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Henrik K Kristensen
Skrevet den: 25-Oktober-2017 kl. 11:00
Jeg venter stadig på en iPhone i 5s form, men med skærm helt ude til kanten.

Mindre telefon, uden at gå ned i skærmstørrelse: ja tak!

Intet ved seneste lancering har fået mig til at opgradere... og jeg har endda kun en 6s


-------------
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62


Skrevet af: Dorf
Skrevet den: 25-Oktober-2017 kl. 12:16
Jeg har haft iphone 5,6 og nu 7 men nægter simpelthen at betale for X'eren. Jeg forstår ikke hvordan apple kan retfærdiggør den højere pris i forhold til tidligere prismønster.


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 25-Oktober-2017 kl. 13:24
Forskellen mellem iPhone X 64GB og en Samsung Galaxy Note8 er jo kun 14-1.500,- kr.


-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 25-Oktober-2017 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Lunddal
1: Derfor skal du stadig læne dig henover telefonen, når den ligger på et bord. Selvom den selvfølgelig kan aflæse fra vinkler, så laver det stadig ikke om på, at du skal bevæge hele kroppen hen mod telefonen, for at låse op i stedet for bare hånden.


Nu må vi se. Når du låser din telefon op, er det vel fordi du skal se på skærmen på et eller andet tidspunkt?

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

2: Nej, ikke med mindre folk stemmer med tegnebogen og/eller de får nok klager. Men hvad gør dig egentlig så skråsikker? Det er jo set på patentansøgninger, at de har arbejdet på en fingeraftrykslæser der virker gennem skærmen. Hvis de får det til at virke, hvorfor skulle de to ting ikke kunne være i samme telefon? Der er jo ingen af dem der spærrer ben for hinanden og man skal være godt blind, hvis man ikke kan se fordele og ulemper ved begge teknologier. Hvis man implementerer begge, så kan du udnytte alle fordelene og undgå ulemperne. Smart ikke ;-)


Fordi Apple nu har lanceret et system, de selv kalder for mere sikkert. Så vil det være utænkeligt at hive et ældre system ind igen - selv om de begge kunne eksistere sammen.

De har også udtalt, at Touch ID under skærmen var plan B.

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Jeg gav bare mit besyv med angående de problemer jeg ser ved iPhone X.


Det var heller ikke kritik af dit indlæg


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 25-Oktober-2017 kl. 14:10
Skal jeg have en iphone x?

Hvis jeg får en - ja
Hvis jeg selv skal betale - nej

For øvrigt er jeg vældig glad for min iphone se, der er tilpas hurtig og tilpas lille.....


Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: jake51
Skrevet den: 25-Oktober-2017 kl. 15:02
Jeg skal have den... hvis brugerne her på recordere køber den til mig

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson


Skrevet af: Ckhansen1
Skrevet den: 25-Oktober-2017 kl. 17:08
Nej, næste generation måske. Skal aldrig have føste generation af noget som helst:))


Skrevet af: Alinity
Skrevet den: 25-Oktober-2017 kl. 18:13
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Hvilken telefon har du da nu, siden du overvejer om måske en 7'er kunne være nok?

Jeg har en iPhone 6s Plus som er for stor til mig. Jeg har fået krampe i fingre og skuldre, efter jeg har fået den, så vil gerne tilbage til noget mindre. Den er kun 2 mdr. gammel og fejler absolut intet, så det er NU jeg skal sælge den for at få en skilling ud af den. Heldigvis bliver den næste telefon betalt af arbejdet, men derfor vil jeg jo gerne have mest ud af min 6s Plus.

Så mit valg står mellem iPhone 8 eller X.

Som sagt, så er det ingen TouchID der bekymrer mig mest, og jeg mener altså at have læst, at Apple gerne ville have haft TouchID under glasset. Selv store YouTubere som MKBHD har lavet review på, at de ville altså have haft TouchID under glasset, men de nåede det ikke. Det kan man selvfølgelig altid sige nu, men det ville bare være ærgerligt, HVIS det kommer igen næste år.

Dog kan det jo være, som andre siger, at FaceID viser sig at være genialt og virke upåklageligt. Bare super ærgerligt for dem, at det fejlede under Keynoten hvor de skulle vise det frem LOL Så måske det ikke er så godt? Er dog også bekymret for at komme til at ligne en klovn inde i føtex, når jeg vil anvende Apple Pay? 




Skrevet af: kenneth85
Skrevet den: 25-Oktober-2017 kl. 19:24
Hvor om alting er så ville jeg vente med at vælge X til den er blevet testet i diverse medier og børnesygdommene er kendte. 

Jeg har selv Apple Watch så det kan jeg jo bare betale med i føtex og undgå at ligne en klovn. 
Det jeg er mest bekymret omkring er hvor bredt FaceID kan "se". Vil det virke ok hvis telefonen ligger på et bord? Hvad hvis den sidder i en holder i bilen. Denne er jo ikke altid rettet 100% mod føren. Og når den er sidder den også et stykke væk. Hvad med når man har solbriller på?

Så er det hele softwaren omkring X modellen. Hvordan vil det virke med den kamera bule i toppen. Vil diverse eksisterende apps gå i kambulage med denne? Hvordan håndtere apps når man er i landscape view?
Så er der swipe fra bunden for at vende hjem. Som er erstatningen for hjem knappen. Men vil dette tage for meget plads i landscape view? Hvad med kontrolcenter vil man ofte komme til at kalde dette frem i stedet for hjem skærmen? Når man stroller i apps vil man så komme til at aktivere denne ved en fejl altså "hjem knappen"?

Alt i alt så er det bedste ord der beskriver iPhone X i min bog... Anderledes. Men er dette de ekstra penge værd? Det har jeg godt nok svært ved at se lige pt. Men måske anmelderne siger noget andet?

Mit valg bliver derfor iPhone 8. Det er et sikkert hit. Den ligner iPhone som vi kender den. Den har alt det gode fra iPhone 7. Men tilføjer så lige dobbelt op på preformence og tilføjer trådløs opladning. 


-------------
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.


Skrevet af: kenneth85
Skrevet den: 25-Oktober-2017 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Og fik jeg sagt for dyr? 10.000kr


Ahh det er nu "kun" 8900 for 64gb.

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

8'eren bringer absolut intet nyt på bordet i forhold til 7'eren. Jo jo, processoren er da nyere og kraftigere, men tror næppe du kommer til at mærke det i hverdagen.


Og trådløs opladning. Men kan man undvære dette og er iPhone 7 hurtig nok til en ja så er det svært at se hvorfor man skulle vælge iPhone 8.

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Så derfor ser jeg også den som ALT for dyr. 8.000kr uden at tilføre noget nyt i forhold til 7'eren og samme design.


Igen. Ahh det er nu "kun" 6200 kr for 64gb. (6050 kr. i Bilka pt.)
Til sammenligning koster en Note 8 stadigvæk 7700 kr i følge price runner. Så denne pris syntes jeg nu ikke er slem.

-------------
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.


Skrevet af: tangloppen
Skrevet den: 25-Oktober-2017 kl. 20:05
Måske et dumt spørgsmål, men er lidt i tvivl.
Hvis jeg forudbestiller den nye iPhone X hos en eller anden biks, må de så trække pengene før de sender?
Det lyder jo til at der risikere at være lidt leveringstid, så overvejer at forudbestille fra et par forskellige leverandører, og så se hvem der først kan sende mig en, og så afbestille hos den anden forhandler.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 25-Oktober-2017 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af tangloppen tangloppen skrev:

Måske et dumt spørgsmål, men er lidt i tvivl.
Hvis jeg forudbestiller den nye iPhone X hos en eller anden biks, må de så trække pengene før de sender?
Det lyder jo til at der risikere at være lidt leveringstid, så overvejer at forudbestille fra et par forskellige leverandører, og så se hvem der først kan sende mig en, og så afbestille hos den anden forhandler.
Nej de må ikke trække penge, før at den er sendt.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Alinity
Skrevet den: 25-Oktober-2017 kl. 20:29
STOP lige alt off topic tak.


Skrevet af: ChristianTT
Skrevet den: 25-Oktober-2017 kl. 20:31
Ja, og den bliver bestilt på fredag, og skal erstatte min 6s Plus.

Er super glad for den store skærm på 6s Plus, men den fylder for meget i lommen.

Spændende bliver det hvornår den leveres


Skrevet af: Alinity
Skrevet den: 25-Oktober-2017 kl. 21:18
Oprindeligt skrevet af ChristianTT ChristianTT skrev:

Ja, og den bliver bestilt på fredag, og skal erstatte min 6s Plus.

Er super glad for den store skærm på 6s Plus, men den fylder for meget i lommen.

Spændende bliver det hvornår den leveres

Jeg skal nemlig også af med min 6s Plus, der er alt for stor til mig, så er spændt på, hvordan X vil være i hvordan den bliver anmeldt.


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 25-Oktober-2017 kl. 21:46
Nej tak til X herfra.
Kan godt lide touch ID og synes at Face ID lyder upraktisk, desuden er prisen er for høj....
Overvejer selv at snuppe en IP 7, da jeg også synes at IP 8 indeholder for lidt nyt i forhold til prisen. (men dette er selvfølgelig alt for fornuftsbaseret, så kan ikke bruges til noget, hvis man er grej fokuseret... ;-) )


Skrevet af: sickchild
Skrevet den: 26-Oktober-2017 kl. 06:17
Jeg skal ikke have iphone x da jeg syntes den er for dyr og har en iphone 7 plus som jeg stadig er super glad for.

Men jeg kunne faktisk godt bruge faceid. Da jeg arbejder som elektriker og vi stort set arbejder med handsker altid. Så virker touches selvfølgelig ikke da den ikke kan læse mit fingeraftryk. Men det værste er egentlig nok at den tit sket ikke kan registrere at jeg trykker på homeknappen med handsker på så det er svært at komme ud af Apps eller vække den.


Skrevet af: Alinity
Skrevet den: 26-Oktober-2017 kl. 14:46
Så er det artikler som denne der får en overvejende iPhone X køber til at tvivle... ØV!
 
http://www.recordere.dk/2017/10/kommer-face-id-paa-iphone-x-skuffe/" rel="nofollow - http://www.recordere.dk/2017/10/kommer-face-id-paa-iphone-x-skuffe/
 
Mon rygerne holder stik? Det kan man selvfølgelig ikke svare på. Men øv!


Skrevet af: pointwood
Skrevet den: 26-Oktober-2017 kl. 15:44
Apple's kommentar:
"Bloomberg’s claim that Apple has reduced the accuracy spec for Face ID is completely false and we expect Face ID to be the new gold standard for facial authentication."

https://arstechnica.com/gadgets/2017/10/apple-calls-report-of-reduced-iphone-x-face-id-specs-completely-false/" rel="nofollow - https://arstechnica.com/gadgets/2017/10/apple-calls-report-of-reduced-iphone-x-face-id-specs-completely-false/


Skrevet af: minusop
Skrevet den: 26-Oktober-2017 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af pointwood pointwood skrev:

Apple's kommentar:
"Bloomberg’s claim that Apple has reduced the accuracy spec for Face ID is completely false and we expect Face ID to be the new gold standard for facial authentication."

https://arstechnica.com/gadgets/2017/10/apple-calls-report-of-reduced-iphone-x-face-id-specs-completely-false/" rel="nofollow - https://arstechnica.com/gadgets/2017/10/apple-calls-report-of-reduced-iphone-x-face-id-specs-completely-false/

Kan de sige andet Wink

Jeg kører stadig på 6s - den kører smooth og opdateres, stadigvæk, med seneste IOS, så hvorfor? De APPs jeg bruger klarer sig fint med den processorkraft, som er i 6s'eren... Prisen på X skræmmer, som sådan, ikke - kan bare ikke se det der "what's in it for me?" ..


-------------
Man burde egentlig vide bedre, i min alder ... burde!



Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 26-Oktober-2017 kl. 17:06
Yousee har lagt priser på nu.

https://yousee.dk/mobil/mobiltelefoner/apple/" rel="nofollow - https://yousee.dk/mobil/mobiltelefoner/apple/


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: minusop
Skrevet den: 26-Oktober-2017 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Yousee har lagt priser på nu.

https://yousee.dk/mobil/mobiltelefoner/apple/" rel="nofollow - https://yousee.dk/mobil/mobiltelefoner/apple/

Godt nok nogle vilde abonnementspriser! Har selv fri tale/data hos Oister for 129.- pr måned. 40GB + fri tale for 299 hos Yousee ... Ouch


-------------
Man burde egentlig vide bedre, i min alder ... burde!



Skrevet af: osbech
Skrevet den: 26-Oktober-2017 kl. 18:37
yeps, gennem bruttolønsordning, tilskud og rabat. Så ender jeg på ca 45-4700 for en 256gb.

Hvis jeg ikke havde den mulighed, så skulle jeg ikke... Nægter at give så mange penge for en telefon.


Skrevet af: Alinity
Skrevet den: 26-Oktober-2017 kl. 18:57
Kan du forklare mig hvordan du kan komme på 4.700 kr. for en 256 GB gennem bruttolønsordning efter der er kommet multimedieskat på osv. Lønpakker er jo ikke fordelagtige længere på computere og elektronik.


Skrevet af: osbech
Skrevet den: 26-Oktober-2017 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af Alinity Alinity skrev:

Kan du forklare mig hvordan du kan komme på 4.700 kr. for en 256 GB gennem bruttolønsordning efter der er kommet multimedieskat på osv. Lønpakker er jo ikke fordelagtige længere på computere og elektronik.

Rabat og tilskud fra arbejdet.


Skrevet af: anoz
Skrevet den: 26-Oktober-2017 kl. 19:08
Oprindeligt skrevet af Alinity Alinity skrev:

Kan du forklare mig hvordan du kan komme på 4.700 kr. for en 256 GB gennem bruttolønsordning efter der er kommet multimedieskat på osv. Lønpakker er jo ikke fordelagtige længere på computere og elektronik.


Bruttolønsordningen er mest fordelagtig, hvis man i forvejen er beskattet af fri tlf og samtidig betaler topskat. Vi får også tilbudt iPads via bruttlønsordning, men der beskattes man oveni af halvdelen af iPad’ens værdi... der er dog stadig penge at spare 👍

-------------
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |


Skrevet af: Piter
Skrevet den: 26-Oktober-2017 kl. 21:03
Kan se på yousee at den 'kun" kommer til at koste 7200,- for 64GB. Så kunne man godt blive fristet 😉🙂


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 26-Oktober-2017 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af Piter Piter skrev:

Kan se på yousee at den 'kun" kommer til at koste 7200,- for 64GB. Så kunne man godt blive fristet 😉🙂

Kig på totalpris. De 7200,- kræver at du tegner et abo. til 299,- /mdr!

Totalprisen er lige under 9k ved Yousee. Hvis du trækker 6-800,- fra (som er det du kan få 6 mdr abo for andre steder) ender du med en pris på X på omkring 8200-8400,-


Skrevet af: Sool
Skrevet den: 27-Oktober-2017 kl. 09:06
Nu er den i hvertfald bestilt fra apple storen

Levering 3/11 i silver :)


Skrevet af: ChristianTT
Skrevet den: 27-Oktober-2017 kl. 09:17
Min er også bestilt i SpaceGrey 64 GB :-)


Skrevet af: pointwood
Skrevet den: 27-Oktober-2017 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af minusop minusop skrev:

Oprindeligt skrevet af pointwood pointwood skrev:

Apple's kommentar:
"Bloomberg’s claim that Apple has reduced the accuracy spec for Face ID is completely false and we expect Face ID to be the new gold standard for facial authentication."

https://arstechnica.com/gadgets/2017/10/apple-calls-report-of-reduced-iphone-x-face-id-specs-completely-false/" rel="nofollow - https://arstechnica.com/gadgets/2017/10/apple-calls-report-of-reduced-iphone-x-face-id-specs-completely-false/


Kan de sige andet Wink

Jeg kører stadig på 6s - den kører smooth og opdateres, stadigvæk, med seneste IOS, så hvorfor? De APPs jeg bruger klarer sig fint med den processorkraft, som er i 6s'eren... Prisen på X skræmmer, som sådan, ikke - kan bare ikke se det der "what's in it for me?" ..


Måske ikke, men omvendt er Apple's svar i 99,9% af tilfældene "no comment".

Jeg har en 6'er og har ikke set nogen grund til at opgradere til hverken 6s eller 7'eren, men nu er det tid til en opgradering.


Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 27-Oktober-2017 kl. 14:25
Det korte svar til subjekt er for mit vedkommende: Nej!

For det første er jeg ikke specielt tilhænger af Apple og for den andet kunne jeg aldrig drømme om at give så meget for en enhed som en smartphone - uanset mærke - Den kan jo blive tabt, stjålet, væk; produktkategorien forældes generelt ret hurtigt og den praktiske merværdi i forhold til billigere alternativer er imho ret begrænset. Så nej. Jeg kan til gengæld godt finde på at give f.eks 6500 kr. for en GPU, 75.000 kr for en forstærker eller et TV eller andre ting hvor jeg virkeligt får noget substantielt merværdi som ikke bare sådan kan tabes ud af min lomme og blive væk eller glemt i byen. Men en telefon til omkring 10.000 kr. Never!

Fuld respekt for at præferencer er forskellige, men subject hermed begrundet besvaret.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 27-Oktober-2017 kl. 14:32
Hvis man vil have en, hvor den kan fås på Mandag, så koster det kun 16000,- for en 64GB. Han må da have knald i låget.

https://www.dba.dk/iphone-x-64-gb-sort-perf/id-1038588645/?utm_source=DBA_recommendationEmail&utm_medium=email&utm_content=27160_1_3&utm_campaign=VersionA" rel="nofollow - https://www.dba.dk/iphone-x-64-gb-sort-perf/id-1038588645/?utm_source=DBA_recommendationEmail&utm_medium=email&utm_content=27160_1_3&utm_campaign=VersionA


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: pointwood
Skrevet den: 27-Oktober-2017 kl. 14:47
Tjae...han kan vel være heldig at der er en med lige så meget knald i låget :P

Men jeg håber da han "brænder inde med den".


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 27-Oktober-2017 kl. 19:37
Hvilke fordele mener I, at iPhone X har i forhold til andre smartphone-topmodeller?

Jeg tænker på fx:
* opladningstid
* Antal ram.
* Videostabilisering
* Pris.
* batteriets kvalitet
* wifi kvalitet
* andet?

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: sickchild
Skrevet den: 27-Oktober-2017 kl. 19:44
For mig så er det egentlig store at den har ios.

Jeg ved at jeg kan få ram, og alle de andre ting på andre topmodeller også. Men der er bare ikke ios.

Jeg skal dog ikke selv have iphone x da min iphone 7 stadig kører som en drøm.


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 27-Oktober-2017 kl. 19:49
Ok. Ios er et argument. Jeg har både ios og android og kender dem begge.


-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 27-Oktober-2017 kl. 20:00
DEn helt store forskel ER IOS. - Man vil ALTID kunne finde telefoner som matcher/overgår en iphone på det ene eller andet eller flere områder. MEN som min aldrende mor udtrykte sig da hun skulle hjælpe svigerinden med en android enhed. "- Jeg er glad for jeg fik din gamle iphone. Jeg forstår hvorfor det er lettere at håndtere nu."

men kommer man fra en android verden og har været vant til android i mange år, og er bekendt med teknologi, så vil android være tæt på ligeså let at anvende, og man vil have tilsvarende problemer hvis man gik på ios. Men for folk med lav teknologisk indsigt er ios lettere at gå til.

Og jeg beholder min 7'er. Der er i hvert fald 1 år før jeg skifter den ud.


Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 27-Oktober-2017 kl. 21:24
Argh! kan vi nu ikke komme videre. Der er intet vanskeligt ved at bruge en android telefon og da slet ikke hvis man er en gammel kone der bare skal bruge basisfunktionerne. 


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 27-Oktober-2017 kl. 23:24
Lad nu os der har iOS have vores "børnevenlige" styresystem og lad os være glade for det :-)

https://i.imgur.com/U62yCAv.jpg" rel="nofollow - https://i.imgur.com/U62yCAv.jpg


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 28-Oktober-2017 kl. 12:37
Har firma tlf (Iphone6) - så nej . Men jeg kunne godt finde på at købe den , hvis situationen var anderledes . Jeg har både IOS og android produkter og hælder med lille margen mest til IOS . Det der tiltrækker mig v nævnte tlf er hele dens karakterudtryk . Jeg synes simpelthen det ( iflg billeder) er markedets mest outstanding tlf på design og formfaktor . Muligt at specs ikke umiddelbart imponerer i forhold til et par andre topmodeller. Men Apple plejer at få meget ud af mindre - så jeg forventer at den topper på alle de vigtigste parametre .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: symbol
Skrevet den: 28-Oktober-2017 kl. 12:42
uden tvivl en super lækker mobil, men lige i overkanten rent prismæssigt til mig.
Ligeledes har jeg iPhone 7 plus som firma mobil, så føler mig ganske godt dækket ind.

Kunne dog godt finde på t skifte min Samsug S7 edge ud med en Iphone 7 eller 8 for lige som at samle alt i iOS



Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 28-Oktober-2017 kl. 14:17
Jeg ku' aldrig finde på at bruge 8-9000 kr. på en telefon.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 28-Oktober-2017 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Jeg ku' aldrig finde på at bruge 8-9000 kr. på en telefon.
tja folk har jo forskellige prioriteter.
Nogle køber en kop kaffe hver dag, ca samme pris som en iPhone på et år.


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 28-Oktober-2017 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Jeg ku' aldrig finde på at bruge 8-9000 kr. på en telefon.
tja folk har jo forskellige prioriteter.
Nogle køber en kop kaffe hver dag, ca samme pris som en iPhone på et år.


Og så er der dem der hverken ønsker at bruge 8-9000 kr. på en telefon, eller køber en kop kaffe hver dag (eller hvert kvartal for den sags skyld).


Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 28-Oktober-2017 kl. 18:53
Nej, jeg er ikke dum nok til at blive snydt.
Så mange penge er ingen mobil værd i dag.
Fordi penge kan man få en fin bærbar, en fin tablet og en super mobil telefon.

-------------
.....


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 28-Oktober-2017 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Nej, jeg er ikke dum nok til at blive snydt.
Så mange penge er ingen mobil værd i dag.
Fordi penge kan man få en fin bærbar, en fin tablet og en super mobil telefon.
Jeg vil 100 gange hellere have denne, end de såkaldte super mobiler, som du snakker om. Og foretrækker den ny, så får man i hvert fald kvittering med. Selv hvis man ikke spørger om det.Wink


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 28-Oktober-2017 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Nej, jeg er ikke dum nok til at blive snydt.
Så mange penge er ingen mobil værd i dag.
Fordi penge kan man få en fin bærbar, en fin tablet og en super mobil telefon.
ja eller et super kæmpe tv, en projektor og et super fedt surround-anlæg.


Skrevet af: mixart
Skrevet den: 28-Oktober-2017 kl. 19:56
Jeg har haft en iPhone 5 siden den udkom. Dog gik den i stykker i sommers 2016, så købte en brugt magen til, hvor batteriet er blevet rigtig dårlig nu og højttaleren er gået. Overvejer rigtig meget om det skal være en iPhone X, da jeg opgraderer meget sjældent og ikke skifter ny mobil hvert andet år. Har eget firma med iPad Pro og Macbook Pro, så derfor bliver det en iPhone. Og så er jeg kæmpe fan af OLED, derfor jeg overvejer og højest sandsynligt køber X modellen. Også pga. skærm størrelsen som virker perfekt, hvor 6/7/8 Plus modellen er for stor.


Skrevet af: Hounddog
Skrevet den: 29-Oktober-2017 kl. 02:16
Når min 6S ikke vil mere, kunne det meget vel blive X´ eren, 7 & 8 er jo kun løbende forbedringer! Men jeg er ikke blandt de første. Prisen er høj, men sådan er vi jo (gudskelov) forskellige. (Jeg har f.eks. aldrig købt en plasticpose)


Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 29-Oktober-2017 kl. 07:59
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Nej, jeg er ikke dum nok til at blive snydt.
Så mange penge er ingen mobil værd i dag.
Fordi penge kan man få en fin bærbar, en fin tablet og en super mobil telefon.

Jeg vil 100 gange hellere have denne, end de såkaldte super mobiler, som du snakker om. Og foretrækker den ny, så får man i hvert fald kvittering med. Selv hvis man ikke spørger om det.Wink

Du er klar over at en telefon f.eks. Huawei P10 fåes ned til omkring 2.200kr? Men du er villig til at betale 2.200kr x 100 (220.000) for en iPhone?
Du får jo altid hvad du aftaler - ikke hvad du forstiller dig - Det er træls for begge partner, hvis sælger skal være tanke læser

-------------
.....


Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 29-Oktober-2017 kl. 08:04
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Nej, jeg er ikke dum nok til at blive snydt.
Så mange penge er ingen mobil værd i dag.
Fordi penge kan man få en fin bærbar, en fin tablet og en super mobil telefon.
ja eller et super kæmpe tv, en projektor og et super fedt surround-anlæg.


Årh, du kan ikke få både kæmpe TV, en projektor og et super fedt surround anlæg for de penge.

Men du kan få både en fin bærbar, en fin tablet og en super mobil for de penge.
Altså alle 3 ting på en gang.

-------------
.....


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 29-Oktober-2017 kl. 08:25
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Nej, jeg er ikke dum nok til at blive snydt.
Så mange penge er ingen mobil værd i dag.
Fordi penge kan man få en fin bærbar, en fin tablet og en super mobil telefon.
ja eller et super kæmpe tv, en projektor og et super fedt surround-anlæg.


Årh, du kan ikke få både kæmpe TV, en projektor og et super fedt surround anlæg for de penge.

Men du kan få både en fin bærbar, en fin tablet og en super mobil for de penge.
Altså alle 3 ting på en gang.
selvfølgeligt kan jeg det, ligesom du mener du kan få en fon bærbar, en tablet og super telefon.


Skrevet af: sickchild
Skrevet den: 29-Oktober-2017 kl. 08:49
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Nej, jeg er ikke dum nok til at blive snydt.
Så mange penge er ingen mobil værd i dag.
Fordi penge kan man få en fin bærbar, en fin tablet og en super mobil telefon.
ja eller et super kæmpe tv, en projektor og et super fedt surround-anlæg.


Årh, du kan ikke få både kæmpe TV, en projektor og et super fedt surround anlæg for de penge.

Men du kan få både en fin bærbar, en fin tablet og en super mobil for de penge.
Altså alle 3 ting på en gang.

Jeg tror ikke jeg ligger det samme i orden "fin" som du gør. for jeg kan ikke købe de tre ting for 8999kr uden at gå på kompromis med en masse ting.

Men jeg vil da også regne med at når du mener alle er dumme og bliver snydt hvis de køber en iPhone, så lever du efter den regel over alt i dit liv. så du har den billigste bil du kan finde som kan få dig fra a-b og alt køkkengrej osv er det billigste. for hvorfor bruge penge på noget lidt bedre end bare minimum. 

Jeg har aldrig forstået at nogle har så travlt med at gøre sig til dommere over hvad andre vil bruge deres penge på. Jeg kan forholde mig til hvad jeg vil bruge mine penge på, men ikke stille mig til dommer over hvad andre ønsker at bruge deres egne tjente penge på. 


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 29-Oktober-2017 kl. 09:46
Noget af det der gør den atrakttiv er netop alle dem der ikke vil/kan finde pengene til den . Denne tlf sigter ikke efter masserne , men efter individualister .
Og så tror jeg bare, at man skal til at vænne sig til tlf’er i et højere prisniveau . Det er klart at hr og fru Flæskesteg har svært ved at forlige sig m en tlf til 10k, når nu deres Nokia 3310 kan alt det den skal - og i sin tid kun kostede 1kr .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 29-Oktober-2017 kl. 10:09
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Nej, jeg er ikke dum nok til at blive snydt.
Så mange penge er ingen mobil værd i dag.
Fordi penge kan man få en fin bærbar, en fin tablet og en super mobil telefon.


For de penge kan man også få en fin bil.

Alligevel valgte jeg sidst at bruge over 300.000 kroner på en bil.
Er jeg så dum og blevet snydt?

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 29-Oktober-2017 kl. 10:24
Agter I at købe iPhone X - eller har I købt jeres nuværende iPhone kontant eller afbetalt over telefonabonnement?
(For år tilbage kunne man, så vidt jeg husker, ikke købe en iPhone kontant.)
Jeg har indtryk af, at Apple salg stadig foregår mest som abonnementssalg, men måske tager jeg fejl.


-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 29-Oktober-2017 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

AgterI at købe iPhone X - eller har I købt jeres nuværende iPhone kontant eller afbetalt over telefonabonnement?
(For år tilbage kunne man, så vidt jeg husker, ikke købe en iPhone kontant.)
Jeg har indtryk af, at Apple salg stadig foregår mest som abonnementssalg, men måske tager jeg fejl.
Dem der er købt i husstanden (der er en firmamobil og en gevinst), er købt kontant.
Nægter at betale mere pga afbetaling :)
Er gammeldags på det punkt og samler pengene sammen inden køb.


-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 29-Oktober-2017 kl. 10:53
Kontant, alle dem vi har købt.

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 29-Oktober-2017 kl. 11:07
Ok. Tak for foreløbige svar.

En applebruger nævner jo noget om status. Hvor megen statusværdi mener I, der ligger i at kunne fremvise en iPhone X fremfor andre telefoner?

Og vil der være mere status (måske også misundelse fra andre Applebrugere) i at besidde en X model fremfor fx en 8? Og eventuelt hvorfor?


-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: lahan
Skrevet den: 29-Oktober-2017 kl. 11:21
Hvorfor skulle der være misundelse   X vs iPhone 8 ?

Status, der er da ikke specielt noget status ved en iPhone, det er jo bare en telefon.


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 29-Oktober-2017 kl. 11:25
Alligevel skriver een: "Noget af det der gør den atrakttiv er netop alle dem der ikke vil/kan finde pengene til den . Denne tlf sigter ikke efter masserne , men efter individualister . "
Hvad ligger der mon i dette?

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: nightbird
Skrevet den: 29-Oktober-2017 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

AgterI at købe iPhone X - eller har I købt jeres nuværende iPhone kontant eller afbetalt over telefonabonnement?
(For år tilbage kunne man, så vidt jeg husker, ikke købe en iPhone kontant.)
Jeg har indtryk af, at Apple salg stadig foregår mest som abonnementssalg, men måske tager jeg fejl.
Dem der er købt i husstanden (der er en firmamobil og en gevinst), er købt kontant.
Nægter at betale mere pga afbetaling :)
Er gammeldags på det punkt og samler pengene sammen inden køb.

Jeg har købt min 256GB hos 3 og betaler over ti måneder. Pris i alt 8730 kr. Dvs. jeg sparer 1519 kr. i forhold til at købe hos Apple. Hertil kommer selvfølgelig abonnement, men det skal man jo også lægge til ved kontantkøb.

-------------
/Ole


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 29-Oktober-2017 kl. 11:38
Imponerende og interessant. Det er faktisk første gang, at jeg hører, at afbetaling er fordelagtigere mht til mobil.

Tilføjelse: Det fik mig udenfor emnet til at tænke på om Apple mon beordrede Bilka til at stoppe i at sælge billigere iPhones.

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: zemo
Skrevet den: 29-Oktober-2017 kl. 12:11
Der er ingen status - overhovedet - ved at have en iPhone. “Alle”, fra kontanthjælpsmodtagere til direktører, vil kunne fremvise en iPhone (X). Måske der her i starten vil være lidt i hvem der har fået en X’er først, men når markedet er mere mættet, vil ingen løfte et øjenbryn over at se en iPhone X.

Vedr. afbetaling. Jeg tror alle teleselskaber har mulighed for 24 mdrs rente- og gebyrfri afbetaling, altså købsprisen bliver delt i 24 lige store dele. Jeg er tit startet på sådan en ordning, men når jeg så er kommet til penge, har jeg betalt resten ud, så det er også en mulighed.

-------------
/zemo/


Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 29-Oktober-2017 kl. 12:40
Oprindeligt skrevet af sickchild sickchild skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Nej, jeg er ikke dum nok til at blive snydt.
Så mange penge er ingen mobil værd i dag.
Fordi penge kan man få en fin bærbar, en fin tablet og en super mobil telefon.
ja eller et super kæmpe tv, en projektor og et super fedt surround-anlæg.


Årh, du kan ikke få både kæmpe TV, en projektor og et super fedt surround anlæg for de penge.

Men du kan få både en fin bærbar, en fin tablet og en super mobil for de penge.
Altså alle 3 ting på en gang.

[DIV]
[/DIV][DIV]Jeg tror ikke jeg ligger det samme i orden "fin" som du gør. for jeg kan ikke købe de tre ting for 8999kr uden at gå på kompromis med en masse ting.[/DIV][DIV]
[/DIV][DIV]Men jeg vil da også regne med at når du mener alle er dumme og bliver snydt hvis de køber en iPhone, så lever du efter den regel over alt i dit liv. så du har den billigste bil du kan finde som kan få dig fra a-b og alt køkkengrej osv er det billigste. for hvorfor bruge penge på noget lidt bedre end bare minimum. [/DIV][DIV]
[/DIV][DIV]Jeg har aldrig forstået at nogle har så travlt med at gøre sig til dommere over hvad andre vil bruge deres penge på. Jeg kan forholde mig til hvad jeg vil bruge mine penge på, men ikke stille mig til dommer over hvad andre ønsker at bruge deres egne tjente penge på. [/DIV]

Hvad går du kompromis med ved f.eks en Huawei P10 (ud over ios)? Og så har du end da penge i overskud til at forsøde dit liv med det andre ting. Hvad behøver du mere?

[LOL] jeg kører en bil med det nyeste sikkerhedsudstyr, fordi det giver mening og kan redde liv. Mit køkken udstyr er købt, så det kan holde, for det er billigst på lang sigt, og så er der meget godt at vælge imellem.

Så hvor skriver jeg at alle er dumme når de køber en iPhone? En 7 eller 6 giver faktisk ganske meget for penge med de priser de har fået nu.

Du er godt nok forudindtaget! Men du føler dig sikret meget ramt. [8(]


-------------
.....


Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 29-Oktober-2017 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Ok. Tak for foreløbige svar.

En applebruger nævner jo noget om status. Hvor megen statusværdi mener I, der ligger i at kunne fremvise en iPhone X fremfor andre telefoner?

Og vil der være mere status (måske også misundelse fra andre Applebrugere) i at besidde en X model fremfor fx en 8? Og eventuelt hvorfor?


Jeg vil tror at der vil være en overvægt af ios bruger uden en X der vil være misundelige i forhold til ikke ios bruger.
For mig er der ingen prestige i en dyr mobil, ham eller hende på kontant køber også en X

-------------
.....


Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 29-Oktober-2017 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Imponerende og interessant. Det er faktisk første gang, at jeg hører, at afbetaling er fordelagtigere mht til mobil.

Tilføjelse: Det fik mig udenfor emnet til at tænke på om Apple mon beordrede Bilka til at stoppe i at sælge billigere iPhones.


Det er det som regel heller ikke, for når man gør det på den måde, er man tit og ofte bundet op på et abonnement der er meget større end man har brug for. Det er så en slags "skjult afbetaling".


Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 29-Oktober-2017 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:


Hvad går du kompromis med ved f.eks en Huawei P10 (ud over ios)? Og så har du end da penge i overskud til at forsøde dit liv med det andre ting. Hvad behøver du mere?

jeg kører en bil med det nyeste sikkerhedsudstyr, fordi det giver mening og kan redde liv. Mit køkken udstyr er købt, så det kan holde, for det er billigst på lang sigt, og så er der meget godt at vælge imellem.

Så hvor skriver jeg at alle er dumme når de køber en iPhone? En 7 eller 6 giver faktisk ganske meget for penge med de priser de har fået nu.

Du er godt nok forudindtaget! Men du føler dig sikret meget ramt.

Undrer mig også over hvad det er man går glip af?

Der er da fuld forståelse for at folk gerne vil have nogle lækre ting, uden at tænke så meget over hvad det koster, men når det nu bliver fremført at man går glip at noget ved ikke at have den seneste iPhone, hvad er det så helt konkret?


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 29-Oktober-2017 kl. 13:48
AAAIJJJ for SSS..... Lad være med at tabe den:  http://www.bt.dk/digital/klar-laest-skal-du-have-en-iphone-x-saa-maa-du-ikke-tabe-den" rel="nofollow - https://www.bt.dk/digital/klar-laest-skal-du-have-en-iphone-x-saa-maa-du-ikke-tabe-den


Skrevet af: sickchild
Skrevet den: 29-Oktober-2017 kl. 14:07
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af sickchild sickchild skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Nej, jeg er ikke dum nok til at blive snydt.
Så mange penge er ingen mobil værd i dag.
Fordi penge kan man få en fin bærbar, en fin tablet og en super mobil telefon.
ja eller et super kæmpe tv, en projektor og et super fedt surround-anlæg.


Årh, du kan ikke få både kæmpe TV, en projektor og et super fedt surround anlæg for de penge.

Men du kan få både en fin bærbar, en fin tablet og en super mobil for de penge.
Altså alle 3 ting på en gang.


Jeg tror ikke jeg ligger det samme i orden "fin" som du gør. for jeg kan ikke købe de tre ting for 8999kr uden at gå på kompromis med en masse ting.

Men jeg vil da også regne med at når du mener alle er dumme og bliver snydt hvis de køber en iPhone, så lever du efter den regel over alt i dit liv. så du har den billigste bil du kan finde som kan få dig fra a-b og alt køkkengrej osv er det billigste. for hvorfor bruge penge på noget lidt bedre end bare minimum. 

Jeg har aldrig forstået at nogle har så travlt med at gøre sig til dommere over hvad andre vil bruge deres penge på. Jeg kan forholde mig til hvad jeg vil bruge mine penge på, men ikke stille mig til dommer over hvad andre ønsker at bruge deres egne tjente penge på. 

Hvad går du kompromis med ved f.eks en Huawei P10 (ud over ios)? Og så har du end da penge i overskud til at forsøde dit liv med det andre ting. Hvad behøver du mere?

jeg kører en bil med det nyeste sikkerhedsudstyr, fordi det giver mening og kan redde liv. Mit køkken udstyr er købt, så det kan holde, for det er billigst på lang sigt, og så er der meget godt at vælge imellem.

Så hvor skriver jeg at alle er dumme når de køber en iPhone? En 7 eller 6 giver faktisk ganske meget for penge med de priser de har fået nu.

Du er godt nok forudindtaget! Men du føler dig sikret meget ramt.

føler mig på ingen måde ramt, for er fuldstændig ligeglad hvad andre tænker om de valg jeg tager.
Forudindtaget er jeg nu heller ikke, jeg forholder mig bare til det du skriver.

Men nu skrev du at man kunne få en bærbar, tablet og super telefon. hvordan du vil købe de 3 ting for prisen på en iPhone x der vil jeg mene jeg skal gå på kompromis med mindst en af delene. 

Og jeg har nok formuleret mig forkert og fået skrevet at du mente at alle der købte en iPhone var dumme, mente iPhone x. for det har du skrevet at de er i følge dig. 


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 29-Oktober-2017 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

AAAIJJJ for SSS..... Lad være med at tabe den:  http://www.bt.dk/digital/klar-laest-skal-du-have-en-iphone-x-saa-maa-du-ikke-tabe-den" rel="nofollow - https://www.bt.dk/digital/klar-laest-skal-du-have-en-iphone-x-saa-maa-du-ikke-tabe-den


Sådan plejer det da at være.?


Skrevet af: Henrik K Kristensen
Skrevet den: 29-Oktober-2017 kl. 15:22
Jeg ser ingen prestige overhovedet ved at eje en bestemt telefon

Vi skal et godt stykke over 100.000kr før vi, i mine øjne, kan begynde at snakke prestigeprojekter (biler langt højere)

-------------
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62


Skrevet af: johnny57
Skrevet den: 29-Oktober-2017 kl. 21:18
Har bestilt en, det hjalp at Telia havde udsendt nogle rabatkoder på 1000 kr til webshoppen så jeg kom ned under 7000 for tlf. Hos Telia kan det ikke betale sig at betale kontant idet der ingen renter eller gebyrer er på deres afbetalingssystem.


-------------
Med venlig Hilsen

Johnny


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 30-Oktober-2017 kl. 06:35
Oprindeligt skrevet af johnny57 johnny57 skrev:

Har bestilt en, det hjalp at Telia havde udsendt nogle rabatkoder på 1000 kr til webshoppen så jeg kom ned under 7000 for tlf. Hos Telia kan det ikke betale sig at betale kontant idet der ingen renter eller gebyrer er på deres afbetalingssystem.

Til gengæld er du kunde hos Telia, så længe der afbetales.



Skrevet af: Naim
Skrevet den: 30-Oktober-2017 kl. 07:36
Det er utroligt at mange folks Iphone efterhånden koster mere end deres stereoanlæg og tv'et på væggen.

-------------
Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php


Skrevet af: danishHIFI
Skrevet den: 30-Oktober-2017 kl. 08:28



Skrevet af: danishHIFI
Skrevet den: 30-Oktober-2017 kl. 08:29
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Oprindeligt skrevet af johnny57 johnny57 skrev:

Har bestilt en, det hjalp at Telia havde udsendt nogle rabatkoder på 1000 kr til webshoppen så jeg kom ned under 7000 for tlf. Hos Telia kan det ikke betale sig at betale kontant idet der ingen renter eller gebyrer er på deres afbetalingssystem.

Til gengæld er du kunde hos Telia, så længe der afbetales.


Du skal ikke have et mobil nr hos dem i mere end 6 mån. Efter de 6 mån kan du skifte teleselskab.   



Skrevet af: jb17j
Skrevet den: 30-Oktober-2017 kl. 09:01
uhm en mobil er i dag for mange ja en telefon, den bruges som en computer eller i stedet for f.eks iPad. Men ikke mens så bruges den som kamera og video kamera. Om det så kan retfærdiggør en pris på 10K ja det vil tiden måske vise. 
personlig er jeg lidt afventede mest fordi jeg er utryg ved face id.




-------------
Mvh Jan B


Skrevet af: Alinity
Skrevet den: 30-Oktober-2017 kl. 19:01
Jeg bruger udelukkede min telefon som kamera og videokamera, så derfor smider jeg gerne så mange penge efter en telefon. Jeg har købt diverse tripods og et stativ til at holde ved, imens der optages film, derudover en mikrofonforstærker, så lyden bliver bedre, og det virker genialt. Derfor synes jeg ikke, at 10.000 kr. er mange penge for en telefon, når man får så meget for sine penge. Desuden er det bare penge. 

Venter dog også, og ser tiden an mht. reviews her efter den 3. november, så skal YouTube nok flyde over med reviews af FaceID osv.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 30-Oktober-2017 kl. 19:13
Hvilken trådløs oplader kan anbefales ?



Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 30-Oktober-2017 kl. 19:16
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvilken trådløs oplader kan anbefales ?

Det ville jeg også gerne vide. Der er bare mange af dem. Blandt andet er der en del, meget billige på Ebay. Ja, de er måske ikke meget værd. Jeg har nu prøvet, at bestille et par stykker, bare for at afprøve dem. Ikea har en del, også indbygget i deres møbler.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Henrik K Kristensen
Skrevet den: 30-Oktober-2017 kl. 19:23
Jeg giver egentlig gerne

2.000kr for en mobil telefon
2.000kr for et fornuftigt transportabelt kamera
2.000kr for en fornuftig transportabel musikafspiller
1.000kr for en gps/kort
1.000kr for en webbrowser
1.000kr for hele min fotosamling digitalt (dropbox)

Derudover er det adgang til aviser, rejseapps, netbank, ur/alarm osv osv.
Den lille vidunderlige maskine har jo erstattet så meget andet hardware.


-------------
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62


Skrevet af: Jessemand
Skrevet den: 30-Oktober-2017 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af Alinity Alinity skrev:

Jeg bruger udelukkede min telefon som kamera og videokamera, så derfor smider jeg gerne så mange penge efter en telefon. Jeg har købt diverse tripods og et stativ til at holde ved, imens der optages film, derudover en mikrofonforstærker, så lyden bliver bedre, og det virker genialt. Derfor synes jeg ikke, at 10.000 kr. er mange penge for en telefon, når man får så meget for sine penge. Desuden er det bare penge. 

Venter dog også, og ser tiden an mht. reviews her efter den 3. november, så skal YouTube nok flyde over med reviews af FaceID osv.

Trods mikrofonforstærker får du vel ikke 5.1 lyd som et dertil indrettet kamera? Vel nærmere kun mono?


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 30-Oktober-2017 kl. 19:50
En af de ting jeg forventer af x’ eren er en bedre fotooplevelse. Iphones nuværende billedkvalitet ( Iphone 6-7 og 8) på både foto og video er godkendt . Men rent ergonomisk er en smartphone altså temmelig kluntet som kamera .Det ændres der af gode grunde ikke på . LCD skærmen har indtil videre været tæt på ubrugelig - som søger - i kraftig sol og sne ( skiferie ) . Det forventer jeg bliver noget bedre med den nye OLED skærm i X . .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 30-Oktober-2017 kl. 20:00
Hvilke fordele har X i forhold til 8 plus?

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: lahan
Skrevet den: 30-Oktober-2017 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

En af de ting jeg forventer af x’ eren er en bedre fotooplevelse. Iphones nuværende billedkvalitet ( Iphone 6-7 og 8) på både foto og video er godkendt . Men rent ergonomisk er en smartphone altså temmelig kluntet som kamera .Det ændres der af gode grunde ikke på . LCD skærmen har indtil videre været tæt på ubrugelig - som søger - i kraftig sol og sne ( skiferie ) . Det forventer jeg bliver noget bedre med den nye OLED skærm i X . .
en telefon bliver aldrig god til en skiferie.


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 30-Oktober-2017 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Hvilke fordele har X i forhold til 8 plus?
større skærm, selvom telefonen er mindre.
Bedre skærm, faceid og bedre gensalgsværdi.


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 30-Oktober-2017 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvilken trådløs oplader kan anbefales ?


Hej.

Jeg har 8 Plus lige nu, og jeg er Anker fan, så jeg har købt 2 af disse, og de kører som en drøm.

https://www.amazon.de/gp/product/B01KJL4XNY/ref=oh_aui_detailpage_o00_s00?ie=UTF8&psc=1" rel="nofollow - https://www.amazon.de/gp/product/B01KJL4XNY/ref=oh_aui_detailpage_o00_s00?ie=UTF8&psc=1




-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 30-Oktober-2017 kl. 22:47
Oprindeligt skrevet af sickchild sickchild skrev:

Men nu skrev du at man kunne få en bærbar, tablet og super telefon. hvordan du vil købe de 3 ting for prisen på en iPhone x der vil jeg mene jeg skal gå på kompromis med mindst en af delene.
Og jeg har nok formuleret mig forkert og fået skrevet at du mente at alle der købte en iPhone var dumme, mente iPhone x. for det har du skrevet at de er i følge dig. 


Hvad går man på kompromis med?

En iPhone 6 eller 7 fåes fra 3000kr og op efter.
En Huawei P10 fåes fra omkring 2300kr.
En Samsung tablet med fuld HD og med 8core og 32GB lager fra 1500kr -2000kr afhængig af dags pris.
En bærbar med fuld HD skærm, 128Gb SSD og Intel 7.gen CPU og testet batteri tid på 6 timer fåes fra 2699kr.
Så der er rigelig luft til mikse tingene som man finder giver størst værdi.
Hvor er dit kompromis - ud over at der ikke er æble på det hele?


Nu har jeg ikke skrevet at alle der køber en X er dumme, jeg skrev "Nej, jeg er ikke dum nok til at blive snydt."
Altså jeg er klog nok til passe på mine penge og ikke lade reklamer og andre menneskers "hvis du ikke har iPhone, så er du uncool" holdning på virke mit penge forbrug.



-------------
.....



Print side | Luk vindue