Print side | Luk vindue

B&O i Biler og generelt ICE i biler

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Bang & Olufsen
Forumbeskrivelse: For brugere af B&O-produkter
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=153118
Udskrevet den: 28-Marts-2024 kl. 16:49


Emne: B&O i Biler og generelt ICE i biler
Skrevet af: SVP03
Emne: B&O i Biler og generelt ICE i biler
Skrevet den: 30-Oktober-2017 kl. 13:22
Hej Alle.
 
Ud over HiFi er min anden dyre hobby og til dels arbejde biler.
Nu har jeg kørt i længere tid i flere lidt specielle biler,
og generelt må jeg sige at B&O ved både lavt som mellem og højt lydniveau lyder bedst.
Jeg taler kun om fabriksmonterede anlæg.
De fleste Bose anlæg er ikke noget der lige imponerer, det gælder især i VAG biler.
Dynaudio lyder som B&O rigtigt fint i biler fra VW. Der mangler dog mere subwoofer i de fleste.
I den dyre ende har jeg nu kørt i en MB S63 Coupe med Burmeister anlæg til en svimlende pris både med og uden afgift. Det lyder kun rimeligt godt når man spiller højt prisen taget i betragtning.
I de mindre kabiner som Audi R8 og Aston Martin spiller det rigtigt godt ved alle niveauer.
I de nye R8 sidder der faktisk en enhed inde i hver hovedstøtte med perforeret læder.
I de store biler (SUV og st car) med B&O eller andre systemer er der ret svært at bare få de 2 forsædepladser til at lyde rigtigt godt prisen taget i betragtning.
Det er næsten kun BMW jeg ikke rigtigt har stiftet bekendtskab med de store anlæg i.
Ellers VW, Audi, Mercedes, Porsche, Aston Martin, Lamborghini er til at åbne og s.... i, men der hører man jo normalt heller ikke musik.
Men som sagt mangler næsten alle anlæg i biler noget mere bund. Hvilket jo skyldes manglende plads.
 


-------------
SVP03



Svar:
Skrevet af: armani-thomas
Skrevet den: 30-Oktober-2017 kl. 13:51
Prøv og læg øre til en Volvo XC 90 med B&W samt Dirac Unison korrektion. Så er mit gæt, at du har fundet en ny reference


Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 30-Oktober-2017 kl. 14:02
Det skal da prøves, er ellers ret glad for B&W.
Var lige nede i audien og tage et hurtigt billede af nakkestøtten, de spiller ret lavt men giver lige noget mere rumfornemmelse uden at ødelægge noget.


-------------
SVP03


Skrevet af: Peter Pan
Skrevet den: 30-Oktober-2017 kl. 19:27

Hej SVP03 - Nu du har valgt at lægge dit indlæg under B&O -

Den danske elektronikkoncern Bang & Olufsen har fredag gennemført salget af
selskabets Automotive-division til den amerikanske koncern Harman International.
Det oplyser Struer-virksomheden i en meddelelse til fondsbørsen fredag 29. maj 2015.
Bang & Olufsen skriver, at selskabet regner med at modtage 1130 mio. kr. i provenu.
Derudover vil der være årlige betalinger på minimum 12,7 mio. kr. i en 20-årig periode,
som starter fra regnskabsåret 2017/18.  business.dk



-------------
Mvh. Peter Pan.-Se link- https://tinyurl.com/y7tbty8e" rel="nofollow - Råd-for-BL-tilslutning .


Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 30-Oktober-2017 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Hej SVP03 - Nu du har valgt at lægge dit indlæg under B&O -


Den danske elektronikkoncern Bang & Olufsen har fredag gennemført salget af
selskabets Automotive-division til den amerikanske koncern Harman International.
Det oplyser Struer-virksomheden i en meddelelse til fondsbørsen fredag 29. maj 2015.
Bang & Olufsen skriver, at selskabet regner med at modtage 1130 mio. kr. i provenu.
Derudover vil der være årlige betalinger på minimum 12,7 mio. kr. i en 20-årig periode,
som starter fra regnskabsåret 2017/18.  business.dk


Det er jeg klar over, en af grundene til jeg ikke købte aktier.
Men nu hedder det jo stadig B&O.
De får jo sikkert betaling så længe navnet bruges.
Dumt at sælge den gode del, men sådan er det jo når man er på røven økonomisk.

-------------
SVP03


Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 30-Oktober-2017 kl. 22:26
20 årig licensaftale.
Om de så stadig producerer for dem eller betaling for brug af navnet fremgår ikke lige.
Men aktien er steget meget det sidste års tid.
Ligger stadig under .com
https://www.bang-olufsen.com/da/solutions/automotive/audi" rel="nofollow - https://www.bang-olufsen.com/da/solutions/automotive/audi


-------------
SVP03


Skrevet af: j8544
Skrevet den: 30-Oktober-2017 kl. 22:42
Harman indehaves vel af Samsung?


Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 30-Oktober-2017 kl. 23:09
Oprindeligt skrevet af j8544 j8544 skrev:

Harman indehaves vel af Samsung?

Kan se sådan ud.
Så bruger B&O måske Samsung TV paneler.
Næhh, LG i de nye TV ser det ud til.

-------------
SVP03


Skrevet af: Clemen
Skrevet den: 30-Oktober-2017 kl. 23:24
Har B&O i bilen, synes det spiller fortræffeligt, kiggede både på BowerW og Harmon etc. da jeg købte, var klar B&O hvor lyder var bedst generelt.


Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 31-Oktober-2017 kl. 07:41
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Hej Alle.

De fleste Bose anlæg er ikke noget der lige imponerer, det gælder især i VAG biler.

Bose imponerer heller ikke i vores Mazda 3. Det er crap med crap på og ufatteligt at Bose vil lægge navn til den implementering.


Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 31-Oktober-2017 kl. 08:34
Jeg havde også Mazda 3 med Bose, det var godt nok noget "lort" (havde en Mazda 3 2.2D 186hk Sport, med det store Bose, det var BASS og diskant, ingen reel mellemtone)

har hørt en del på B&O (Nu Harman´s) bil anlæg da jeg var ingeniør i virksomheden, er ikke super positiv over det lille anlæg, men det store system i f.eks. A8 er sublimt.

Lige nu har jeg selv Dynaudio systemet i min Passat, det mener jeg overskinner de små anlæg B&O laver.

det er lidt en underlig konfiguration 

jeg har i hver fordør

200mm, en trevejs 168mm tror jeg det er, 60mm

og i hver bagdør 

168mm Trevejs, 50mm

og en 168mm SUB (6´5") i baggagerummet, og så den der KÆMPE center med 3 enheder oppe ved forvinduet. 

noget ala det ihvertfald.

Det lyder FANTASTISK, det er især placeringsevnen, og naturligheden i anlægget der fungere, ved højkvalitets lydfiler, så får man en følelse af at musikken omringer en, og FANTASTISK til akustisk musik

eneste problem er jeg skal have fikset begge bagdøre, da de rasler ved visse dybe bass frekvenser.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio


Skrevet af: mikkel_dahl
Skrevet den: 31-Oktober-2017 kl. 14:03
Hej, jeg havde lignede problem med min Octavia med 10 højttalere i et originalt Canton setup. Det minder på mange måder om dit Dynaudio system. Jeg havde også raslen ved dyb bas, men kun i højre fordør. Det blev løst af Skoda under garantien med noget skum materiale, samt efterspænding af skruerne til enhederne.
mvh
Mikkel 



Print side | Luk vindue