Print side | Luk vindue

Pixel fejl. Lg OLED 65" E7V

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: OLED TV
Forumbeskrivelse: Forum for OLED TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=153182
Udskrevet den: 29-Marts-2024 kl. 13:01


Emne: Pixel fejl. Lg OLED 65" E7V
Skrevet af: kimols
Emne: Pixel fejl. Lg OLED 65" E7V
Skrevet den: 04-November-2017 kl. 21:43
Hej. Jeg har lige oplevet at jeg har en pixel fejl næsten oppe i højre hjørne der lyser Hvidt. Er det bare noget man skal leve med, eller reklamere på ? Udfra hvad jeg kan læse i manuellen er det åbenbart noget de ikke mener er en reklamation😟. Er der andre der har oplevet pixelfejl på deres OLED panel ? 😕

-------------
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld



Svar:
Skrevet af: kimols
Skrevet den: 04-November-2017 kl. 22:50
Kørte en Pixelopfrisker , og nu ser det ud som om at den er væk. Cool 🙂

-------------
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld


Skrevet af: kimols
Skrevet den: 05-November-2017 kl. 12:51
Nej det hjalp ikke. Stadigvæk Pixel fejl😟

-------------
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 05-November-2017 kl. 12:59
Øv hvor surt. Jeg ville prøve at kontakte forhandleren , og høre hvad de siger. Håber det løser sig...
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 05-November-2017 kl. 13:11
Jeg ville også forsøge at reklamere.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: csell
Skrevet den: 05-November-2017 kl. 13:15
Hej.

Jeg ved ikke hvor du har købt det eller hvor lang tid du har haft det?
Hvis du har købt det på internettet har du 14 dages returret. Det ville jeg bruge til at returnere det.
Der er også nogle fysiske butikker, som ElGiganten der også giver 14 dages returret.

Hilsen Carsten.


Skrevet af: kimols
Skrevet den: 05-November-2017 kl. 13:46
Ja men det er ca 16 dage siden nu, og de sagde i Power ( hvor det er købt ) at pixelfejl ikke blev dækket , så jeg ku returnere det. Men de var meget ivrige efter at sælge mig udvidet forsikring fordi så ku det jo blive hentet hos mig og returneret til mig hvis der var blandt andet Pixelfejl. 😩. Ved godt at det kun er en pixel der lyser hele tiden, men den irrertere mig sku. Man har det jo med at blive fanget i at glo på den. Og det gør det ikke lettere for mig da jeg har noget OCD der gør at tingene skal virke ellers har jeg ikke den glæde og ro når jeg kigger😏. Og når man har haft sin Pioneer krp-600M i ca 8år og nydt hver dag, ja så er det sku træls at gi 30.000kr for et nyt OLED og skal leve med fejl😟. Så jeg ringer til LG DANMARK i morgen og forhører mig. Ved ikke om jeg får noget udaf at henvende mig til de unge ekspidienter i power hvor den er købt😏

-------------
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld


Skrevet af: Jonas Baadsgaard
Skrevet den: 06-November-2017 kl. 06:28
Oprindeligt skrevet af kimols kimols skrev:

Ja men det er ca 16 dage siden nu, og de sagde i Power ( hvor det er købt ) at pixelfejl ikke blev dækket , så jeg ku returnere det. Men de var meget ivrige efter at sælge mig udvidet forsikring fordi så ku det jo blive hentet hos mig og returneret til mig hvis der var blandt andet Pixelfejl. 😩. Ved godt at det kun er en pixel der lyser hele tiden, men den irrertere mig sku. Man har det jo med at blive fanget i at glo på den. Og det gør det ikke lettere for mig da jeg har noget OCD der gør at tingene skal virke ellers har jeg ikke den glæde og ro når jeg kigger😏. Og når man har haft sin Pioneer krp-600M i ca 8år og nydt hver dag, ja så er det sku træls at gi 30.000kr for et nyt OLED og skal leve med fejl😟. Så jeg ringer til LG DANMARK i morgen og forhører mig. Ved ikke om jeg får noget udaf at henvende mig til de unge ekspidienter i power hvor den er købt😏


De prøvede også at sælge deres forsikring til mig med det argument at den dækkede pixelfejl.
Når jeg så læser deres betingelser i forsikringen, så er kun pixelfejl der falder uden for producentens standard dækket. Og den vil i så fald alligevel blive fixetvpåmden normale reklamationsret...

-------------
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD


Skrevet af: kimols
Skrevet den: 06-November-2017 kl. 07:42
Ja og hvad er så producentens krav ? Sådan som jeg læser brugsvejledningen så dækker de ikke få pixelfejl, og da jeg kun har en pixel der lyser, så skal jeg åbenbart leve med det ??😕

-------------
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld


Skrevet af: Jonas Baadsgaard
Skrevet den: 06-November-2017 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af kimols kimols skrev:

Ja og hvad er så producentens krav ? Sådan som jeg læser brugsvejledningen så dækker de ikke få pixelfejl, og da jeg kun har en pixel der lyser, så skal jeg åbenbart leve med det ??😕


Hvis det er som jeg husker da jeg i sin tid solgte skærme, så er det en lidt forskelligt fra producent til producent, hvordan der dækkes.
Dvs hvor sidder de døde pixels på skærmen og hvormamge er der, og sidder de i klaser. Om det er en hvid død pixel eller om den lyser i en anden farve osv.
Kontakt LG Danmark, de må kunne udlevere deres standard for hvornår det er en fejl (ifølge dem).
Umiddelbart er det svært st stille noget op overfor forhandler, vil jeg mene, med mindre det er meget tydeligt midt i synsfeltet.


-------------
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD


Skrevet af: longjohn2
Skrevet den: 06-November-2017 kl. 10:46
Ifølge denne tråd, så dækker LG fejl med lyse pixels:

http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=2&t=39465" rel="nofollow - http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=2&t=39465


Skrevet af: kimols
Skrevet den: 06-November-2017 kl. 11:01
Ja nu er det jo kun en lys pixels der godt nok lyser Hvidt hele tiden og som sidder næsten oppe i højre hjørne. Opdagede den da jeg så noget film med mørk baggrund. Lægger næsten ikke mærke til den med mindre der er noget sort baggrund uden noget på andet end det sorte. Har lige mailet til LG angående fejlen, så nu må vi se. Men det irrertere mig at gi 30.000kr for et tv med fejl på. Uanset om det kun er en pixelfejl😕

-------------
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld


Skrevet af: kimols
Skrevet den: 07-November-2017 kl. 16:49
Nå LG kontaktet, og senere blev jeg ringet op af teknikker der ville have billede af pixel fejlen og kvitteringen. Hvad han sagde til problemet var at den blev ikke byttet men panelet blev skiftet   Som jeg skrev tidligere så har jeg OCD og har svært ved at se mit nye tv blive skilt ad og alt det kabelrod igen man skal igennem. Ikke nok med det så skal man åbenbart selv pille det ned , men teknikern kunne nok godt hjælpemidler med at tage det ned. 🤔. Men hva så når det skal op igen med. Beslag kabler osv? Må indrømme at jeg overvejer altså at skide på den hvide pixel og lade tv være tv og lade det hænge og slippe for at se han splitter mit tv ad. Hva syntes i ??? Mener jo at et tv til 30.000kr burde sku ik skilles ad efter 20 dage. Har det ret dårligt med tanken.

-------------
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld


Skrevet af: skandshus
Skrevet den: 07-November-2017 kl. 16:53
Altså træls med OCD. Men når tingene bliver rodet oveni hovedet på dig så rydder du bare op. Så er den “krydset” af igen og du kan leve videre. Uheld kan ske det er rigtig surt.. helt enig men bare få det overstået..:) jeg hader selv sådan noget men når du er færdig så er tingene som før :)


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 07-November-2017 kl. 17:07
Shit happens - uanset om produktet koster 5k eller 75k . .

Jeg ville helt klart tage besværet, og få det fixet . Det er nu eller aldrig . .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: kimols
Skrevet den: 07-November-2017 kl. 17:13
Hehe , ja og så ka det lige passe at det nye panel har andre pixel fejl, måske i form af farvede pixel. Men tak for indput. Men i har ret☺️   Virker bare uoverskueligt , og så se ham splitte midtbyen tv af. 😩

-------------
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 07-November-2017 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af kimols kimols skrev:

Hehe , ja og så ka det lige passe at det nye panel har andre pixel fejl, måske i form af farvede pixel. Men tak for indput. Men i har ret Virker bare uoverskueligt , og så se ham splitte midtbyen tv af.


Hvis det er noget der skal ske i dit hjem, kan du jo forlade stuen mens han fixer tv'et.


Skrevet af: kimols
Skrevet den: 07-November-2017 kl. 17:27
Uha og overlade stuen til ham ? Men nok et klogt råd 😏

-------------
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld


Skrevet af: Steve Jones
Skrevet den: 07-November-2017 kl. 17:37
Hvis du virkelig har så meget OCD, så vil du ærgre dig til hudløshed over den pixelfejl.

Men jeg synes nu det er godt gået du kan se den pixel. 4K tv og et par meter fra skærmen.. det må være en lille prik Smile


Skrevet af: kimols
Skrevet den: 07-November-2017 kl. 17:41
Du har ret. Øjet sidder næsten hele tiden og finder den. Hehe. Den lyser jo Hvidt , så klart jeg ser den. Sidder 2m og75cm fra det 😋

-------------
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 07-November-2017 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af kimols kimols skrev:

Øjet sidder næsten hele tiden og finder den.


Sådan tror jeg rigtig mange har det. Hvis man først har opdaget en fejl, ser man den hele tiden. Det er derfor det ofte ikke er så smart at lede efter fejl.


Skrevet af: kimols
Skrevet den: 07-November-2017 kl. 18:41
Lettere sagt end gjort. Nok fordi man ønsker at få et produkt der er iorden. Man har jo gjort en del erfaring gennem tiderne der gør at man skal efterse for fejl og mangler. Desværre. Betaler man for en vare så burde den være ok😉. Men nu ledte jeg ikke efter denne fejl, men så den da den lyste op. 🙂

-------------
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 07-November-2017 kl. 20:56
Kim, jeg havde en lysende rød pixel på mit KRP500M. Var grædefærdig da det blev hentet og kassen blev spændt fast i en varebil, så det ikke lignede en kasse mere. Gik og ventede på at høre nyt. Og det første panel de skiftede havde også fejl. Ventede dobbelt så længe og var ved at opgive. Og så lige pludselig kommer TV tilbage efter 6 uger. Jeg havde helt glemt hvordan det så ud, da skærmen havde en forkert farve, mente jeg. Men fik Otto Jørgensen ud at tjekke og kalibrere, hvis det var nødvendigt. Han forsikrede mig om det var den rigtige skærm. Og 14 dg efter havde jeg lagt den trælse oplevelse bag mig, og nød at ha et fejlfrit TV i 6 år inden det blev skiftet ud.


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 08-November-2017 kl. 02:52
Ja sgu. Bid i det sure æble og få det overstået. Bare vær glad for LG ikke er så emsige som Samsung. Så havde de bare fået lov at kigge videre på den pixel. Jeg vil ikke sige det er flot de gider hjælpe dig, for det bør være standard. Men erfaring viser bare, at mange andre producenter heller tager den i retten sammen med forbrugerklagenævnet, i stedet for bare at hjælpe deres kunder.
At de ikke vil bytte TV'et forstår jeg nu godt. Hvis det bedre kan betale sig at reparere, så er det da det man gør. Når først panelet er skiftet og TV'et samlet igen, så er det jo ikke et ringere TV du får op på væggen igen. Jeg kender godt fornemmelsen af, at ens nye grej skal skilles ad ikke er rart, men når man tænker sig om, er det jo egentlig bare en fjollet tanke. 

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: kimols
Skrevet den: 08-November-2017 kl. 07:21
Hey Kampus. Ja det var det tv du købte af Hother dengang ik ?? Det var ski osse en ordentlig omgang at gå igennem. Og det er osse lidt det jeg frygter, at det næste bliver værre en det jeg har nu😳. Derfor har jeg det svært med at tænke den tanke. Meen blir nok nød til at tage chancen og håbe på det blir bedre. 😉

-------------
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld


Skrevet af: kimols
Skrevet den: 08-November-2017 kl. 07:27
Hey. Ja det har du ret i. Det er nok processen oven i hovedet der er det værste, men taget i betragtning af de oplevelser igennem mange år med elektronikken, ja så har jeg især en grund til at reagere som jeg jo gør. En del reps og ombytninger og diverse timer med opsætning og nedtagning har sat sine spor, hehe. 🙂

-------------
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 08-November-2017 kl. 09:09
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Ja sgu. Bid i det sure æble og få det overstået. Bare vær glad for LG ikke er så emsige som Samsung. Så havde de bare fået lov at kigge videre på den pixel. Jeg vil ikke sige det er flot de gider hjælpe dig, for det bør være standard. Men erfaring viser bare, at mange andre producenter heller tager den i retten sammen med forbrugerklagenævnet, i stedet for bare at hjælpe deres kunder.
At de ikke vil bytte TV'et forstår jeg nu godt. Hvis det bedre kan betale sig at reparere, så er det da det man gør. Når først panelet er skiftet og TV'et samlet igen, så er det jo ikke et ringere TV du får op på væggen igen. Jeg kender godt fornemmelsen af, at ens nye grej skal skilles ad ikke er rart, men når man tænker sig om, er det jo egentlig bare en fjollet tanke. 


Jeg er interesseret i at få din dokumentation for forskellen på Samsung og øvrige producenter omkring fejl i forbindelse med pixel.

Jeg forestiller mig at man retter sig efter nedennævnte iso:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/ISO_13406-2" rel="nofollow - https://en.m.wikipedia.org/wiki/ISO_13406-2



-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 08-November-2017 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af kimols kimols skrev:

Hey Kampus. Ja det var det tv du købte af Hother dengang ik ?? Det var ski osse en ordentlig omgang at gå igennem. Og det er osse lidt det jeg frygter, at det næste bliver værre en det jeg har nu😳. Derfor har jeg det svært med at tænke den tanke. Meen blir nok nød til at tage chancen og håbe på det blir bedre. 😉

Jo Kim, det var det TV jeg købte af Hother. 14 dg efter jeg havde fået det kom den lysende røde pixel, og heldigvis var det inden for 2 års garanti som Pioneer gav. Det var ikke nogen behagelig oplevelse, men 14 dg efter var det altså glemt. Og så havde jeg et fejlfrit TV i 6 år.


Skrevet af: Ning
Skrevet den: 08-November-2017 kl. 10:37
Ha ha... det er jo fordelen ved at købe brugt tv af Hother... garantien når aldrig at udløbe inden han sælgerTongue

-------------
Ning


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 08-November-2017 kl. 14:42
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Ja sgu. Bid i det sure æble og få det overstået. Bare vær glad for LG ikke er så emsige som Samsung. Så havde de bare fået lov at kigge videre på den pixel. Jeg vil ikke sige det er flot de gider hjælpe dig, for det bør være standard. Men erfaring viser bare, at mange andre producenter heller tager den i retten sammen med forbrugerklagenævnet, i stedet for bare at hjælpe deres kunder.
At de ikke vil bytte TV'et forstår jeg nu godt. Hvis det bedre kan betale sig at reparere, så er det da det man gør. Når først panelet er skiftet og TV'et samlet igen, så er det jo ikke et ringere TV du får op på væggen igen. Jeg kender godt fornemmelsen af, at ens nye grej skal skilles ad ikke er rart, men når man tænker sig om, er det jo egentlig bare en fjollet tanke. 


Jeg er interesseret i at få din dokumentation for forskellen på Samsung og øvrige producenter omkring fejl i forbindelse med pixel.

Jeg forestiller mig at man retter sig efter nedennævnte iso:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/ISO_13406-2" rel="nofollow - https://en.m.wikipedia.org/wiki/ISO_13406-2


Det gider jeg ærlig talt ikke at dokumentere. Prøv at gå flatpanels og søg efter Samsung og pixelfejl. Og selv her på siden har det været oppe flere gange, hvordan Samsung snylter deres kunder med pixelfejl. Der er endda en alenlang tråd her under TV i forum, som omhandler emnet (igen Samsung),

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 08-November-2017 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Ja sgu. Bid i det sure æble og få det overstået. Bare vær glad for LG ikke er så emsige som Samsung. Så havde de bare fået lov at kigge videre på den pixel. Jeg vil ikke sige det er flot de gider hjælpe dig, for det bør være standard. Men erfaring viser bare, at mange andre producenter heller tager den i retten sammen med forbrugerklagenævnet, i stedet for bare at hjælpe deres kunder.
At de ikke vil bytte TV'et forstår jeg nu godt. Hvis det bedre kan betale sig at reparere, så er det da det man gør. Når først panelet er skiftet og TV'et samlet igen, så er det jo ikke et ringere TV du får op på væggen igen. Jeg kender godt fornemmelsen af, at ens nye grej skal skilles ad ikke er rart, men når man tænker sig om, er det jo egentlig bare en fjollet tanke. 


Jeg er interesseret i at få din dokumentation for forskellen på Samsung og øvrige producenter omkring fejl i forbindelse med pixel.

Jeg forestiller mig at man retter sig efter nedennævnte iso:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/ISO_13406-2" rel="nofollow - https://en.m.wikipedia.org/wiki/ISO_13406-2



Det gider jeg ærlig talt ikke at dokumentere. Prøv at gå flatpanels og søg efter Samsung og pixelfejl. Og selv her på siden har det været oppe flere gange, hvordan Samsung snylter deres kunder med pixelfejl. Der er endda en alenlang tråd her under TV i forum, som omhandler emnet (igen Samsung),


Tak. Når producenterne får opbygget en iso-norm, så er det en indbyrdes enighed om at behandle kunder ud fra denne. Så her vil man finde pixelskader der både dækkes eller afvises og uanset fabrikat. Dette gør narturligvis ikke altid kunder tilfredse.

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: xzioN
Skrevet den: 08-November-2017 kl. 22:09
Man sælger da ikke et Pioneer krp model inden for garantien, medmindre man ville ha haft et væsentlig dårligere billede dengang

-------------
JVC HD750 Projektor
Lissau whiteflex 108"
Sony OLED A1 77”
Pioneer krp-600m kuro
SVS prime satellite speakers 5.0
SVS PB-2000 Sub
Pioneer VSX-LX 50
Canon 7D
Canon 70-300 L objektiv
Canon 50mm F1.4


Skrevet af: kimols
Skrevet den: 11-November-2017 kl. 12:48
Hey er der nogen der ved hvordan reparatøren skifter panelet i min E7V ? Det er jo limet på en glasplade? De sku komme på Mandag og skifte mit panel😏

-------------
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 11-November-2017 kl. 12:54
- så er det vel nyt panel med glasplade . .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: kimols
Skrevet den: 11-November-2017 kl. 12:58
Ja det tænkte jeg osse på. De ka ski da ikke tage panelet af glasplade vel ??

-------------
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld


Skrevet af: kimols
Skrevet den: 27-November-2017 kl. 17:25
Ja så blev panelet skiftet i Torsdags hos mig selv på spisebordet. Hehe. Cool nok. Pixel fejl udbedret👍   Men men , nu har jeg fået lodrette streger på panelet som ses ( især en der er lidt bred) ikke konstant, men især på lyse baggrunde og ældre udsendelser😏. Kontaktet LG og sag på ny oprettet. Men kun i et par timer , for så at blive annulleret af værkstedet , der fortæller mig at det kaldes BANDING og det findes på store LCD og OLED tv, og det må jeg leve med👊   Flot flot en fejl udbedret , men får så ny fejl som bare er ærgeligt. Fuck jeg er pist. 😏

-------------
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 27-November-2017 kl. 17:33
Øv Øv hvor lyder det bare vildt surt. Jeg ville også blive komplet sindssyg over sådan en fejl. Godt nok for dårligt på sådan et dyrt tv , som jo , alt andet lige , skulle være et af de bedste tv på markedet. Måske kan du reducere det lidt vha indstillingerne , evt en prof kalibrering kan hjælpe.
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: kimols
Skrevet den: 27-November-2017 kl. 18:21
Ja det er ski Træls😏. Havde tænkt på at få lavet en kalibrering af CSN teknik, men tvivler det fjerner eller gør det mindre synligt. Og sådan en kalibrering består jo at 2 kalibreringer, da der osse ska kalibreres for HDR, sååå en ca pris på 6.000kr , uhaaaaa ☺️

-------------
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 27-November-2017 kl. 18:46
Det vil ikke fjerne banding. Det er desværre lidt et lotteri. Der er dog en chance for, at det bliver mindre udtalt efter et par af de automatiske wash-cycles. Se tiden an.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: kimols
Skrevet den: 27-November-2017 kl. 19:18
Ja måske , men tror ikke det fjerner det. Øv øv 😏

-------------
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld


Skrevet af: DanielPT
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 07:39
Ej det da vildt dårligt! :(

-------------
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 08:44
For lige at få den ned på jorden: Samtlige anmeldelser af OLED-TV nævner denne banding, så det kan næppe komme som en overraskelse, at det eksisterer. Det betyder naturligvis ikke, at man ikke må blive skuffet over, at få byttet et banding-fri panel, til ét der lider af banding. Jeg synes dog, at folk går lidt i selvsving og finder høtyve frem over et problem, som efterhånden er veldokumenteret og som har vist sig på næsten samtlige tests af OLED-skærme på tværs af alle producenter.

Personligt har jeg aldrig set et eksemplar, som ikke led af banding i en eller anden grad, men det har varieret ved hvilket gråtone-niveau det blev fremtrædende, hvor det bedste panel have issues omkring 5 IRE og det værste allerede fra 15-20 IRE.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: kimols
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 10:15
Den er på jorden. Og nu går jeg ik i selvsving, men fortæller bare mine oplevelser med min OLED E7V. Og jo kan godt genkende ordet BANDING da de oplyste mig om det, men jeg er jo så ikke så oplyst som du er om dette problem. Nu har jeg haft Pioneer krp 600m i mange år og har ikke haft dette problem før. Og min 508D Pioneer har heller ikke dette problem.

-------------
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 10:41
Fandme noget lort Kim. Kan du ikke lade handlen gå tilbage?


Skrevet af: kimols
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 11:03
Hey Kampus. Det lyder ikke sådan, når værkstedet skrivet :



Hej Kim
Jeg har kikket på dine billeder, det du kan se er noget som hedder Banding. Noget som er på alle store LCD og Oled skærme.
Så det overholder specifikationerne.
Mvh
Carsten
SCG


-------------
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld


Skrevet af: kimols
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 11:05
De var hurtige og flinke med at skifte Panelet med den pixel fejl, at så de gir mig et med BANDING tilbage, var jeg ikke forberedt på. 😏

-------------
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af kimols kimols skrev:

Hey Kampus. Det lyder ikke sådan, når værkstedet skrivet :



Hej Kim
Jeg har kikket på dine billeder, det du kan se er noget som hedder Banding. Noget som er på alle store LCD og Oled skærme.
Så det overholder specifikationerne.
Mvh
Carsten
SCG

Jeg har aldrig oplevet banding på mine 2 Pana og 2 Pio skærme. Tror jeg ville køre en sag hvis det var generende. Det er jo ikke et Bilka TV til få 1000 kroner, men et highend TV til over 20k


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af kimols kimols skrev:

De var hurtige og flinke med at skifte Panelet med den pixel fejl, at så de gir mig et med BANDING tilbage, var jeg ikke forberedt på. 😏

Det råber jo til himlen


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 11:37
Jeg mener det er forrykt at det åbenbart er lidt et lotteri når man køber TV. Man kan være heldig eller uheldig. Jeg ville da håbe at risikoen for et sløjt panel skulle blive væsentligt mindre når man vælger et dyrt produkt.



Skrevet af: kimols
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 11:40
Præcist det. ☺️

-------------
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld


Skrevet af: kimols
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 11:41
Ja det troede jeg jo også. 😏

-------------
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

For lige at få den ned på jorden: Samtlige anmeldelser af OLED-TV nævner denne banding, så det kan næppe komme som en overraskelse, at det eksisterer. Det betyder naturligvis ikke, at man ikke må blive skuffet over, at få byttet et banding-fri panel, til ét der lider af banding. Jeg synes dog, at folk går lidt i selvsving og finder høtyve frem over et problem, som efterhånden er veldokumenteret og som har vist sig på næsten samtlige tests af OLED-skærme på tværs af alle producenter.

Personligt har jeg aldrig set et eksemplar, som ikke led af banding i en eller anden grad, men det har varieret ved hvilket gråtone-niveau det blev fremtrædende, hvor det bedste panel have issues omkring 5 IRE og det værste allerede fra 15-20 IRE.


Det er da nok korrekt at samtlige anmeldelser af oled TV nævner det, men hvad nytter det hvis man ikke har læst det?! Der er nok mange brugere herinde der går meget op i anmeldelser og læser dem flittigt, men der er sikkert endnu flere der ikke er brugere her, der ikke læser anmeldelser.

At det skal være nærmest tilfældigt at få et TV uden alt for mange synlige fejl er i mine øjne for dårligt.


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 13:04
Juridisk forslag slettet på grund af manglende svar fra trådindehaver



-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 14:10
Kan du fange et billede af selve problemet og smide det herind?


Skrevet af: kimols
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 14:23
Jeg har et billede. Men det er 400 KB for stort

-------------
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld


Skrevet af: kimols
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 14:30
Prøver når jeg kommer hjem☺️

-------------
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld


Skrevet af: kimols
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 15:12
Hvordan tager jeg billede med iPhone 6 så det kun fylder 1024 KB som det kræves her ?☺️

-------------
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld


Skrevet af: Coolsmarti
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 15:16
Upload det på  http://billedeupload.dk/" rel="nofollow - http://billedeupload.dk/ og smid linket istedet :)

-------------
Sony 65" A1 OLED
SONY ST-HT5000 Soundbar
PS4 PRO


Skrevet af: kimols
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 15:22
Virker ikke på mobilen

-------------
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld


Skrevet af: Male80
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 15:30
brug imgur.com


Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 16:36
Har sgu ikke set banding problemet siden billedrørs dagene! Godt forstå du er pist. Du må nok tage den med forbrugerklagenævnet. Og nævn for LG og din forhandler du gør det...


Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 16:52
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Har sgu ikke set banding problemet siden billedrørs dagene! Godt forstå du er pist. Du må nok tage den med forbrugerklagenævnet. Og nævn for LG og din forhandler du gør det...


Fænomenet er altså ikke nyt. Det findes også på LCD.

Som Torben også skrev: is på.


Skrevet af: 2ben
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 17:00
Hejsa,

Vil meget gerne se et billede på problemet. Skal man være bange for at købe LG OLED ?


Skrevet af: kimols
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 18:03
Har billede på min mobil, men det fylder mere end det må.

-------------
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld


Skrevet af: 2ben
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 18:26
@kimols har sendt dig en PB med mit mobilnummer :-) Kan du sende billedet til den. Tak. :-)


Skrevet af: kimols
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 18:45
Er gjort. ☺️

-------------
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld


Skrevet af: kimols
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 18:50
Har nu skrevet en lang mail til LG kundeservice og beklaget min nød. Somsagt fint at de reagere på en pixelfejl, men ønsker altså ikke et panel med BANDING tilbage. Men tror nu ik de gør noget , især ikke når værkstedet har nedstemt problemet med noget der ikke regnes for en fejl😖😏

-------------
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 18:53
Du skulle ha skrevet det Bentpetersson havde sat op. Det hjælper ikke at BEDE om noget


Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 23:57
Oprindeligt skrevet af 2ben 2ben skrev:

Hejsa,

Skal man være bange for at købe LG OLED ?


Vor herre bevares. Nej. Slap nu af.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 29-November-2017 kl. 09:32
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Oprindeligt skrevet af 2ben 2ben skrev:

Hejsa,

Skal man være bange for at købe LG OLED ?


Vor herre bevares. Nej. Slap nu af.

Det er vel heller ikke så smart? Jeg vil mene man skal være kritisk og be om se sit Oled i funktion inden køb hvis vi snakker fysisk butik. Hvis det er købt på nettet eller med 14 dg returret, har man mulighed for at smide lortet tilbage hvis det har panelfejl.


Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 29-November-2017 kl. 10:36
Haha... sgu da ingen butikker der gider det med 10% avance! ;-) 


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 29-November-2017 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Haha... sgu da ingen butikker der gider det med 10% avance! ;-) 

Hvad er alternativet hvis man ikke har lyst til at deltage i Panel Lotteriet? At handle på Nettet?


Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 29-November-2017 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Haha... sgu da ingen butikker der gider det med 10% avance! ;-) 

Hvad er alternativet hvis man ikke har lyst til at deltage i Panel Lotteriet? At handle på Nettet?

De fleste butikker har også returret


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 29-November-2017 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Haha... sgu da ingen butikker der gider det med 10% avance! ;-) 

Hvad er alternativet hvis man ikke har lyst til at deltage i Panel Lotteriet? At handle på Nettet?


De fleste butikker har også returret

Ja Power og Elgiganten har. Men der er også butikker der ikke har.


Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 29-November-2017 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Haha... sgu da ingen butikker der gider det med 10% avance! ;-) 

Hvad er alternativet hvis man ikke har lyst til at deltage i Panel Lotteriet? At handle på Nettet?


De fleste butikker har også returret

Ja Power og Elgiganten har. Men der er også butikker der ikke har.
Tror jeg ikke nu til dags.  Ellers handel et andet sted. 
Men du risikere jo at få en pixelfejl efter 16 dage og et nyt panel med banding ;-) 


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 29-November-2017 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Haha... sgu da ingen butikker der gider det med 10% avance! ;-) 

Hvad er alternativet hvis man ikke har lyst til at deltage i Panel Lotteriet? At handle på Nettet?


De fleste butikker har også returret

Ja Power og Elgiganten har. Men der er også butikker der ikke har.

Tror jeg ikke nu til dags.  Ellers handel et andet sted. 
Men du risikere jo at få en pixelfejl efter 16 dage og et nyt panel med banding ;-) 

Jeg tror chancen/risikoen for at få Panel fejl efter 14 dg er minimal. Men jeg vil ikke købe et Oled TV, der ikke kan returneres. Og helst med 30 dg returret.


Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 29-November-2017 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Haha... sgu da ingen butikker der gider det med 10% avance! ;-) 

Hvad er alternativet hvis man ikke har lyst til at deltage i Panel Lotteriet? At handle på Nettet?


De fleste butikker har også returret

Ja Power og Elgiganten har. Men der er også butikker der ikke har.

Tror jeg ikke nu til dags.  Ellers handel et andet sted. 
Men du risikere jo at få en pixelfejl efter 16 dage og et nyt panel med banding ;-) 

Jeg tror chancen/risikoen for at få Panel fejl efter 14 dg er minimal. Men jeg vil ikke købe et Oled TV, der ikke kan returneres. Og helst med 30 dg returret.
Kender ingen tv butikker med 30 dages returret


Skrevet af: kimols
Skrevet den: 29-November-2017 kl. 12:10


-------------
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld


Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 29-November-2017 kl. 12:23
Banding kan ikke undgås 100%, når vi bevæger os op på 65" og derover.

Du mangler stadig at poste et billede af fænomenet på dit panel.

Der findes nogle standarder for tolerance af banding hos de enkelte producenter. Nu nævner du selv, at du lider af OCD, så noget kunne tyde på, at din egen tolerance er ekstrem lav. Det er jo desværre en kedelig sag for dig, men det kan LG jo ikke rigtig tage højde for.



Skrevet af: kimols
Skrevet den: 29-November-2017 kl. 13:44
Desværre kan jeg ikke få billederne op her. Har taget dem mediphone men de fylder for meget. Ca 400kb for meget. Kan du gøre noget hvis jeg SMS dem til dig?? OCD eller ej, så mener jeg alligevel ik de streger er ok. 🙂

-------------
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld


Skrevet af: Basto
Skrevet den: 29-November-2017 kl. 14:01
Så kan man ikke få fat i egen læge så spørg ugge på recordere.dk
Du kan altså stille hans diagnose? Og hvad LG syntes er tålelig?
Ergo vi Har en diagnose hvis vi kræver at få det vi betaler for?


Skrevet af: Basto
Skrevet den: 29-November-2017 kl. 14:02
Ukke


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 29-November-2017 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Banding kan ikke undgås 100%, når vi bevæger os op på 65" og derover.

Det har ikke noget med størrelsen at gøre. Samtlige OLED-paneler lider af banding i en eller anden grad når bare billedet bliver mørkt nok. B&Os Eclipse til +60.000 kr. for en 55" har også banding. Det kan - som sagt - variere ved hvilket gråtoneniveau det bliver fremtrædende, men hvis du kan vise mig et af LG's OLED-paneler uden banding, så er det lige før du bør have en præmie.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Basto
Skrevet den: 29-November-2017 kl. 14:04
Jeg tror snildt vi kan finde mange herinde og tidligere medlemmer som opfører sig på akkurat samme måde ocd eller ej


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 29-November-2017 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Banding kan ikke undgås 100%, når vi bevæger os op på 65" og derover.

Du mangler stadig at poste et billede af fænomenet på dit panel.

Der findes nogle standarder for tolerance af banding hos de enkelte producenter. Nu nævner du selv, at du lider af OCD, så noget kunne tyde på, at din egen tolerance er ekstrem lav. Det er jo desværre en kedelig sag for dig, men det kan LG jo ikke rigtig tage højde for.


Din tolkning af en diagnose kan vi og LG ikke bruge til noget.


Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 29-November-2017 kl. 14:42
Jeg tolker da intet. Kim Olsen skriver selv, at han lider af OCD. OCD er en adfærdsforstyrrende lidelse, og ikke noget man skal spøge med.

Nu er det jo desuden LG der skriver, at skærmen opererer inden for deres tolerance. Det står jo på sort og hvidt.

Torben: Jeg mente ikke, at panelerne under 65" ikke lider af samme problem. Jeg formulerede mig ikke præcist nok. Jeg har dog erfaret, at banding lettere kommer til syne på 65" paneler og derover. Men selv dér har jeg ikke set, at det har været i så forstyrrende grad, at det har ødelagt TV-oplevelsen.


Skrevet af: kimols
Skrevet den: 29-November-2017 kl. 21:49


-------------
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld


Skrevet af: kimols
Skrevet den: 29-November-2017 kl. 21:51


-------------
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld


Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 29-November-2017 kl. 22:12
Hmm , hvis det ser sådan ud ved normalt brug , ja så kan jeg altså godt forstå at du er tosset over det. Håber godt nok for dig at de løser problemet , på den ene eller anden måde.
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 30-November-2017 kl. 06:25
Baseret på dine fotos, fremstår det meget synligt ved normalt brug. Jeg vil betegne det som en fejl.

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: DanielPT
Skrevet den: 30-November-2017 kl. 08:05
Damn det er tydeligt.

:( Forstår godt du er tosset!


-------------
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 30-November-2017 kl. 09:49
Ja det ser ikke godt ud. Det må og skal LG tage sig af, det er overhovedet ikke acceptabelt


Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 30-November-2017 kl. 17:36
Hvis striberne er lige så tydelige i virkeligheden som på billederne (eller værre), så er det over det tilladte, IMO. Det dér kunne jeg ikke selv acceptere.

Det må nok være den værste "banding", jeg hidtil har observeret på en nyere OLED.


Skrevet af: kimols
Skrevet den: 30-November-2017 kl. 18:40


-------------
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld


Skrevet af: Martin Sjøstrand
Skrevet den: 30-November-2017 kl. 18:54
Jeg fristes sgu næsten til at tro at du har fået mit ombyttede. Det er nok noget vrøvl, men det havde samme banding... altså FULDSTÆNDIGT den samme. Samme intensitet, samme 2 streger og samme sted


Skrevet af: papman
Skrevet den: 30-November-2017 kl. 20:11
Er der nogen der ved, hvad der rent teknisk forårsager banding - og hvorfor kan producenterne ikke løse problemet?


Skrevet af: kimols
Skrevet den: 05-December-2017 kl. 10:42
Hey. Hva sagde de til de striber på dit panel?? Ombyttede de det uden diskussion ?? Jeg må tilstå at det er et ret irrerterende problem. De ses jo tit under tv kig. 😏

-------------
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld


Skrevet af: kimols
Skrevet den: 11-December-2017 kl. 13:39
Fik du mine spørgsmål , angående ombytning af dit panel ??? Vil meget gerne hør om din sag, da jeg slås lidt med LG klageservice!!!’ 😕

-------------
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 11-December-2017 kl. 15:14
Hvorfor slås du. Har LG endnu ikke accepteret at rette en fejl de selv har frembragt?


Skrevet af: kimols
Skrevet den: 11-December-2017 kl. 16:50
Hey Kampus. Er blevet stillet om til klageafdelingen. Snakkede med ham over mobilen. Han forslog at jeg gik ind i menuen og slog ENERGIBESPARELSE fra, og så mente han at min belysning i stuen virkede lidt for dæmpet😫. Hvortil jeg sagde at nu stoppede festen og det var sku ikke meningen at jeg skulle stille på min belysning for at få de lodrette streger til at synes mindre, og iøvrigt et tv til 30.000kr skulle virke uden at man skulle i menuen ( som iøvrigt ikke hjalp en skid ) og også skulle hæve belysningen i stuen. Så nu ville de så se flere billeder taget med menuen fremme så de. Ku se at ENERGIBESPARELSE var slået fra. Det ku jeg sku ikke tage billeder af da lyset på panelet gik ind i kameraet. Jeg sagde også til ham at det ku ikke være meningen at de sku bedømme udfra billeder, da de er misvisende i forholdet til problemet og de måtte komme og se det. Så derfor slås jeg med dem. Da de ikke mener udfra de 2 første billeder at det virkede slemt. 😣😖. Regner med at jeg får afslag. Han sagde også at jeg ku jo gå til Forbrugerklagenævnet og klage.   Men så må jeg lige lave en fodnote her, det er heldigvis ikke hele tiden jeg kan se de lodrette streger, men især på ældre udsendelser med grå og sort baggrund. Og så kan de anes indimellem afhængig af hvad du ser.

-------------
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld



Print side | Luk vindue