Print side | Luk vindue

37pv60 bestilt - hvad nu

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=15334
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 08:34

Emne: 37pv60 bestilt - hvad nu
Skrevet af: karlsen
Emne: 37pv60 bestilt - hvad nu
Skrevet den: 18-September-2006 kl. 11:07

hej allesammen

Ja så er fjernsynet endelig bestilt til levering om ca. 1 uge

Men inden da, ville jeg lige høre om der var nogle gode råd at hente fra andre ejere.....Hvordan monteres det nemmest på vægbeslaget, hvordan skal det tilsluttes bedst, hvad med indstillinger det første stykke tid/ dag/ aften osv osv. Alle råd modtages med tak således at jeg kan få ugen til at gå indtil posten banker på..

på forhånd tak.

Karlsen.

Svar:
Skrevet den: 18-September-2006 kl. 20:45

Endnu et spørgsmål til pv60

Er det muligt at tjekke, hvor mange timer ens fjernsyn har været tændt, hvor mange gange den har været tændt/slukket osv.

Jeg spørger, fordi min svigerfar købte et nyt B&O for ca.1 år siden, hvorefter han (ved et tilfælde) fandt en menu der vidste at fjernsynet havde været tændt/slukket over 700 gange

Det viste sig at fjernsynet åbenbart havde stået på B&O´s test-lab, og var blevet solgt til butikken som en udstillingsmodel, hvilket sælger lige havde glemt at oplyse om!!!!!

Skrevet af: mbk6
Skrevet den: 19-September-2006 kl. 23:32
shit, det må da trække ned i pris

Skrevet den: 20-September-2006 kl. 12:25

Efter en del lange telefonsamtaler blev handlen med B&Oén annulleret - men man kan jo ikke lade være med at være lidt mistænksom, når man så selv er ude for at købe fjernsyn.

Desværre har jeg ikke kunne finde ud af om Panasonic har samme form for indbygget "sladderhank-menu"

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 20-September-2006 kl. 16:52
Du kunne starte med at læse http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=608677&page=1 - denne guide til hvordan man undgår burn-in.

Skrevet den: 20-September-2006 kl. 21:41

tak for linket ( selvom man efter 64 siders skræk-historier om burn-in, er begyndt at ryste lidt på hænderne)

I tråden nævner de bla. 2 råd for at undgå burn-in: at skrue ned for lysstyrke og kontrast samt at få en kalibrering af tvet vha "Digital Video Essentials disc". Disse råd var dog fra 2004 - er de stadig nødvendige?

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 20-September-2006 kl. 21:45
Ja, de er stadig nødvendige.

Det var nu heller ikke meningen, at du skulle læse hele tråden Bare de første indlæg med de grundlægende råd.

Print side | Luk vindue