Print side | Luk vindue

Langt scartkabel, måske for langt?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Tilbehør
Forumbeskrivelse: Fjernbetjeninger, kabler, omskiftere mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=15338
Udskrevet den: 01-Marts-2025 kl. 19:45

Emne: Langt scartkabel, måske for langt?
Skrevet af: vet1
Emne: Langt scartkabel, måske for langt?
Skrevet den: 18-September-2006 kl. 14:04

Hej,

Jeg er den lykkelige ejer af et Philips 32PF9731D.

Efter den første tid med kabler liggende frit fremme osv. er det nu blevet tid til en varig og forhåbentlig pænere installation.

I den forbindelse har jeg købt et 10 m langt Clicktronic scart kabel (350 kr.). Da jeg egentlig var godt tilfreds med billedet med et 1,5 m scart fra samme producent. Nu synes jeg dog at billedet (med 10 m) er blevet langt mere ”uldent” og måske også mørkere når jeg afspiller fra min Sony 720 harddiskoptager. Kan det passe at man kan se et tab ved denne forlængelse af kablet. Jeg sender et RGB signal gennem scartkablet.

Skulle jeg ha’ købt et Komponent kabel i stedet. Kan det bedre klare denne afstand?

Jeg er lidt usikker overfor denne installation med komponentkabel. Så skal lyden vel også overføres på en eller anden måde?

Vh Jens.

-------------
Gagia Classic
Mini Mazzer Electronic B
Impod Intero. Stamper

Svar:
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 18-September-2006 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af vet1 vet1 skrev:

Jeg er lidt usikker overfor denne installation med komponentkabel. Så skal lyden vel også overføres på en eller anden måde?

Vh Jens.

Ja, et componetnkabel overfører kun billede. Lyden kan enten overføres analogt, med phonokabel, eller digitalt hvis din recorder har sådan en udgang. Her findes der flere muligheder (stiktyper), se eventuelt i recorderens manual. 

Flemming

Skrevet af: vet1
Skrevet den: 18-September-2006 kl. 18:38

Er der nogen der har en mening om hvorvidt et 10 m scart kabel er for langt?

Måske jeg skal forsøge at bytte til komponent?

Vh Jens

-------------
Gagia Classic
Mini Mazzer Electronic B
Impod Intero. Stamper

Skrevet af: Fonzelius
Skrevet den: 18-September-2006 kl. 18:57
Scart RGB er meget dumt at trække så langt, mener kun man kan gøre det 3-5 meter inden signalet bliver væsentligt forringet..
Ville helt klart også vælge et godt component kabel, synes også det er bedre end scart bare ved korte afstande
Så skynd dig og byt kablet!

Print side | Luk vindue