Print side | Luk vindue

Beovision 10 DVB-T-tuner? kan dette ....?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Bang & Olufsen
Forumbeskrivelse: For brugere af B&O-produkter
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=153388
Udskrevet den: 23-April-2024 kl. 23:35


Emne: Beovision 10 DVB-T-tuner? kan dette ....?
Skrevet af: joeperry
Emne: Beovision 10 DVB-T-tuner? kan dette ....?
Skrevet den: 23-November-2017 kl. 07:12
Hej,
Jeg er lige flyttet i en mindre lejlighed med skråvægge, hvilket begrænser mit valg af tv'et markant:o(
Det lille stykke væg hvor der rent faktisk kan hænge et tv måler i bredden 81,5 cm.  Jeg er defor nødsaget til at finde et tv med max tommer på ca. 32. (nogle af disse er endda for store.)

Da jeg har noget ældre B&O udstyr (anlæg) ville det være ønskværdigt at finde et Beovision og jeg har fundet en brugt model som hedder BV10-32. Denne passer i målene, men det jeg har kigget på er en ældre model med DVB-T-tuner og serinr. hedder 22204358.
Er der nogen herinde som kan hjælpe med at datere tv'et og kan DVB-T-tuner tage digitale og HD kanaler?
Jeg har ikke fælles antenne i ejendommen, så jeg skal selv finde ud af hvilken udbyder jeg skal benytte, Sælgeren benytter P.t. tvet med et kort da tvet bagpå har et SmartCard-indgang, men er det det samme som at det kan tage digitale kanaler og bør jeg så tjekke om der reelt er udbydere i mit område som tilbyder ELLER IKKE tilbyder tv pakker med et sådant kort? jeg vil nemlig helst kunne slippe for at skulle sætte en digital-boks til tv'et, da jeg før har prøvet dette (BV-7-32) og syntes det var lidt ærgerligt at skulle benytte en anden betjening end Beo4 og syntes det var ærgerligt at en stor del af opsætningen gik tabt.... Måske havde jeg ikke sat den ordenligt til, men eksemelvis text-tv var ikke tilgængelig med BV-7 og digital boks.
Pengene er få efter flytning, så kan desværre ikke bare købe et af de nye modeller, men igen-er også noget så begrænset af vægpladsen og derfor også i valg af størrelse på tvet:(

Håber på hjælp og evt. alternativer til hvad jeg ellers skal kigge efter (både tv mæssigt og teknisk)

Kh 
Torben



Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 23-November-2017 kl. 08:17


I følge specifikationer har det DVB - T/C MPEG 4, så Kabel TV, Ja, Boxer, kun delvist, da de også bruger T2.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: joeperry
Skrevet den: 23-November-2017 kl. 08:25
1000 tak fir hurtigt svar. Så det vil sige det burde kunne bruges uden boks?
Ved nogen i opgangen bruger yousee men har også et nyere samsung tv.. hverken sælger eller jeg er teknisk anlagt så det eneste han vidste var at timerne hed T og ikke T2....men hvis forstået korrekt er det så heller ikke nødvendigt?
Kh Torben


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 23-November-2017 kl. 08:31

Specifikationer kan ses her i test fra 2009

http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1259567706" rel="nofollow - http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1259567706

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 23-November-2017 kl. 09:06
Oprindeligt skrevet af joeperry joeperry skrev:

Jeg har ikke fælles antenne i ejendommen, så jeg skal selv finde ud af hvilken udbyder jeg skal benytte, 

Oprindeligt skrevet af joeperry joeperry skrev:

Så det vil sige det burde kunne bruges uden boks?
Ved nogen i opgangen bruger yousee men har også et nyere samsung tv.. hverken sælger eller jeg er teknisk anlagt så det eneste han vidste var at timerne hed T og ikke T2....men hvis forstået korrekt er det så heller ikke nødvendigt?
Hvis du kun vil se DR's gratiskanaler med egen antenne kan det bruges. 
Fra januar 2018 skifter Boxer flere kanaler til HD
http://www.boxertv.dk/kundeservice/januar-2018/" rel="nofollow - https://www.boxertv.dk/kundeservice/januar-2018/
Så hvis du også vil have Boxer med betalingskanaler begynder det at knibe, da det kræver DVB-T2 tuner på flere kanaler. Kan ikke lige se hvor mange (få) der vil være tilbage på DVB-T i SD?

Har du derimod mulighed for Yousee kabel-TV, skulle der derimod ingen problemer være. Smile



-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: joeperry
Skrevet den: 23-November-2017 kl. 09:21
Åhhh ok. Tv udbyder er lige meget for mig hvem er, så længe det bare er billigt og dækker i området... spørgsmålet er selvf bare om flere udbydere så skifter så det i 2018 er en nødvendighed at have t2 tuner? I så fald er tv uden t2 jo en stakket frist????


Det nævnte tv jeg kigger på,- er det så MPEG 2 eller mpeg4 og hvordan med HD KVALITET?
Kh Torben

Og tak for hurtige svar, skal nemlig melde senere idag om jeg vil købe tv'et:0/
Kh
Torben


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 23-November-2017 kl. 09:35
Oprindeligt skrevet af joeperry joeperry skrev:

Åhhh ok. Tv udbyder er lige meget for mig hvem er, så længe det bare er billigt og dækker i området... spørgsmålet er selvf bare om flere udbydere så skifter så det i 2018 er en nødvendighed at have t2 tuner? I så fald er tv uden t2 jo en stakket frist???? 
Billigt (gratis) så er det kun DR (og måske nogle svenske?) på egen antenne. Wink
Boxer er eneste alternativ på egen antenne, hvis vi ser bort satellit-TV som også kræver boks og udendørs parabolantenne.
Og DR skifter vist også til DVB-T2 indenfor den nærmeste årrække.
Så set fra det synspunkt er det en stakket frist uden DVB-T2. Confused

Med Yousee kan det bruges til HD kanaler uden boks, ifølge Flatpanels test der er linket til i tråd.
Yousee koster så også ekstra Big smile

EDIT: Der er ingen umiddelbare planer for skift på kabel-TV med DVB-C 


-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: joeperry
Skrevet den: 23-November-2017 kl. 11:01
Ok, men DVB-C er noget andet end DVB-t ikke?


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 23-November-2017 kl. 11:15
Korrekt, det er 2 forskellige tunere og modulationsformater.

-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 23-November-2017 kl. 17:49
Der findes denne boks, som kan bruges med B&O.

http://radioogtveksperten.dk/tilbehoer-44/dvb-t-boks-82/triax-digital-tuner-t-hd505va-med-b-o-kit-817.html" rel="nofollow - http://radioogtveksperten.dk/tilbehoer-44/dvb-t-boks-82/triax-digital-tuner-t-hd505va-med-b-o-kit-817.html


Skrevet af: Usuq
Skrevet den: 23-November-2017 kl. 23:50
Hej Torben,

Når alle her i tråden skriver om boxer og DR's kanaler, så skyldes det, at du starter ud med at nævne, at tv'et kan DVB-T. T'et i DVB-T står for Terrestrisk, hvilket på godt gammeldaws dansk betyder antenne-tv. Det er kun Boxer og Digi-tv (DR, Regionerne, folketings tv og lokal-tv), som til modtagelse via antenne og dermed de eneste, som sender via standarden DVB-T.
Boxer sender både via DVB-T og DVB-T2, sidstnævnte kan dit tv ikke. Digi-tv sender via DVB-T. Det forventes at Digi-tv begynder at sende i DVB-T2 i april 2020.

Ønsker du at modtage tv via Yousee (eller om muligt en anden kabelleverandør), så skal du se efter, om tv'et kan modtage DVB-C. Ifølge linket til flatpanels i en tidligere kommentar, så kan tv'et godt dette. Der er ingen planer (mig bekendt) om at skifte til DVB-C2, så du skulle gerne være sikret mange år ud i fremtiden, hvis du ønsker at modtage via en kabelleverandør med dette tv.


Skrevet af: joeperry
Skrevet den: 25-November-2017 kl. 08:58
1000 mange gange tak for svar!
Ja jeg er så løbet ind et andet "problem"!
Tv'et ee købt brugt og handlen er gået igennem... jeg kontaktede så yousee som kunne oplyse at der på min sal (5.sal gammel loftslejlighed) slet ikke er signal i den tv/radio antenne stik som sidder i væggen i stuen😩 Yousee manden sagde der lige meget hvad, skulle en yousee boks til, for at se kanaler og denne så skulle tilknyttes et tlf stik istedet.
Jeg ringede fluks til b&o som sagde at man godt kunne sætte boksen til et tlf stik,- videre op i hdmi på tv'et og så købe et kabel som via (puc?) koder ville kune gøre, at jeg kan styre yousee boksen med beo betjeningen!?!?
Er dette korrekt?
Øv altså, købte nemlig modellen i håb om jeg kunne slippe for alle mulige bokse 😪😪😪
(Kan endvidere frygte hele setuppet blir dyrere end selve tv'et, da tlf stikket hvor internet routeren pt er lavet ude i køkkenet.... så udover at en teknikker fra b&o skal lave puc styring skal tlf/internet stikket så også flyttes ind i stuen nær tv'et og jeg skal tænke praktisk for at gemme yousee boksen væk! Ej altså😭😭😭😭)


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 25-November-2017 kl. 09:33
Rolig nu.

Start nu med at fortælle hvilke kanaler du vil have.

Har undersøgt hvad dine naboer har via antennestik? Det kunne være fællesantenneanlæg eller Stofa.

Der findes mange andre muligheder end yousee. De er møgdyre og koster i længden. Det du sparer med billig TV bliver ædt op af dyrt abbonnement.

Og så skal du nok affinde dig med en skjult boks med dertil hørende fjernbetjening.

Tag det hele lidt mere systematisk inder du køber mere grej.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 25-November-2017 kl. 10:32

Ja det havde være på sin plads at undersøge leveringsmåden, når det er som det tyder på DSL, så kommes der ikke uden om en boks til modtagelse.
Det er heller ikke mange Boxer kanaler der kan ses uden, 20 af de 30 kanaler er T2.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 25-November-2017 kl. 10:50
Derfor linker jeg også til en boks, der virker med B&O fjernbetjening.

Den er bare lidt dyr.


Skrevet af: joeperry
Skrevet den: 25-November-2017 kl. 19:04
Yes vil forsøge slå koldt vand i blodet, bare øv når man havde håbet på at slippe for boks.
Hbad er forskellen på settop boks og puc?
Undskylder på forhånd de mange spørgsmål men er slet ikke inde i teknik hvad angår tv/hifi... derfor også tak til jer alle som gider afsætte tid til at hjælpe❤

Der er ikke fællesantenne i foreningen, men de andre i opgangen har åbenbart sat deres tv til antennestik og valgt den udbyder dé nu engang syntes passer dem. Loftslejligheden hér er så bare så uheldig at antennestik ikke er muligt men kun kan tilkobles via tlf stik:0/
Kanal ønsket er ikke stort, der ses ikke meget tv men jeg boede tidligere hvor der over fællesantenne var rigeligt med kanaler (25+). Behovet er som nævnt ikke stort men ville gerne de gængse kanaler så som TV2/ tv2news/DR/TV3 og evt mulighed for en enkelt kanal til børne-tv og måske leje af film kunne være fordelagtigt.
Kh


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 25-November-2017 kl. 19:09

Hvis der ønskes filmleje via udbyderen, så skal det være You See, Stofa, Waoo, Boxer har det vist ikke mere, alternativt skal der haves en boks som kan bruge Netflix eller anden Streaming service.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 25-November-2017 kl. 20:39
Oprindeligt skrevet af joeperry joeperry skrev:

Der er ikke fællesantenne i foreningen, men de andre i opgangen har åbenbart sat deres tv til antennestik og valgt den udbyder dé nu engang syntes passer dem. Loftslejligheden hér er så bare så uheldig at antennestik ikke er muligt men kun kan tilkobles via tlf stik:0/
Hvilken type forening er det du bor i?
Prøv at få noget mere konkret information fra de øvrige beboere om hvilken udbyder og abonnementsform de benytter. 
De må jo på en eller anden måde være tilsluttet en "egen antenne" hvis der er antennestik, og der ikke er kabel-TV i bygningen.
Og hvis de har andre kanaler end DR's må det være Boxer som udbyder, der er ikke andre i Danmark der sender på DVB-T nettet. Wink
Hvis du ikke kan blive tilsluttet den antenne de andre benytter, kan du måske klare det med en indendørs stueantenne hvis modtageforholdene er til det (gerne en "udendørs" antenne anbragt indendørs hvis muligt Big smile).
Du kan få et fingerpeg om modtageforhold indendørs/udendørs og antenneretning ved at indtaste adresse på dækningskort:
http://www.dr.dk/hjaelp/tv" rel="nofollow - http://www.dr.dk/hjaelp/tv



-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 25-November-2017 kl. 20:46
Man kan ikke bare vælge det man nu synes.

Enten er der Stofa, yousee eller egen antenne.

Og hvad er det for en forening du bor i?

Spørg udlejer bestyrelse eller hvem du har lejet købt af hvordan man kan se TV.



Skrevet af: joeperry
Skrevet den: 27-November-2017 kl. 15:45
Nå, så blev jeg en lille smule klogere....
Kommer ikke til at slippe for en ekstern boks som en af de fine besvarelse også nævnte!
Ifølge en teknikker hos b&o burde så kunne lade sig gøre at vælge en hvilen som helst tv udbyder vel og mærke at de levere tv signalet gennem bredbånd/tlf stik. Der skal så købes et ir øje og en puc opdatering til og så burde man kunne styre boksen med b&o remoten.
Har kigget lidt rundt da selve tv behovet pt ikke er så stort. (6uger gl. Baby er en tidsrøver:)
Så hvis alt er som det lyder efterspørger jeg om der er nogen som har kendskab til tv udbydere som sender tv gennem bredbånd/tlf signal?
Har kigget på yousee og Telia, hvoraf Telia er en del billigere?

Kh
Torben


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 27-November-2017 kl. 15:57

Telia TV fås på en hvilken som helst internet forbindelse, da det er ren Streaming f.eks via en ATV, Android TV eller Chromecast.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: joeperry
Skrevet den: 27-November-2017 kl. 17:36
Nååå ok, syntes ellers ham Telia manden sagde der både var mulighed for enten streaming eller tv pakker som kørte over DSL forbindelse... har sket ikke forstand på det men han sagde også at ved valg af eksempelvis chromecast eller Apple tv4 så kunne man ihvertfald ikke benytte b&o betjeningen... jeg vil MEGET gerne kunne benytte b&o betjeningen også udover eksempelvis kun at kunne skrue op og ned, så ifølge Telia manden var chromecast i så fald ikke det jeg skulle vælge...🤔
Pyha, er meget forvirret af al den teknik/😲
Kh Torben


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 27-November-2017 kl. 17:41

En ATV styrer det hele via CEC, så det er kun Remoten til den der skal bruges.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 27-November-2017 kl. 17:58
Oprindeligt skrevet af joeperry joeperry skrev:

Nååå ok, syntes ellers ham Telia manden sagde der både var mulighed for enten streaming eller tv pakker som kørte over DSL forbindelse...
Det har han vel også ret i, du skal jo have en bredbåndsforbindelse, som så er på telefonlinie. Wink
Har du kigget her:
http://www.telia.dk/privat/abonnementer/tv/" rel="nofollow - https://www.telia.dk/privat/abonnementer/tv/


-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: joeperry
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 07:37
Gordmorgen, tak for linket jørgen.t, havde været inde at kigge på siden men kunne ikke lige umiddelbart gennemskue hvilken boks der så skal tilkøbes hvis man ønsker kunne benytte sin egen tv fjernbetjening. På yousee kunne jeg se de kører med egne bokse men kunne ikke lige se der er noget som hedder Telia bokse.....

Jeg har nu forsøgt at sætte tv'et til og forsøgt med et antenne stik kabel fra tv til antenne stikket i stuen, (det som yousee mener der ikke er signal i) jeg forsøgte søge kanaler på ny og pludselig lå DR1 der og viste DR1 uden problemer... der er også 6 DVB radiokanaler, de andre kanaler i listen er ikke tilgængelige og viser et nøglekomponenter og skriver "intet kort" på skærmen. (Altså indtil videre ingen "kanaler" som bare viser sne på skærmen)
Nu tænker jeg så om jeg mon kunne være så heldig at yousee manden har taget fejl og der rent faktisk ér mulighed for at se tv gennem antennestik alligevel?
Nogen idéer til hvordan jeg kommer videre og kan man evt være så heldig at der måske kun kræves et CAcard til at sætte op i tv'et samt et tv abonnement for kunne tage lidt flere kanaler en kun DR1?

Kh
Torben


Skrevet af: joeperry
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 07:38
*nøgle ikon, skulle der stå!


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 07:56
Du har bare sat antenenstik i uden at scanne kanaler, og så er der billede?
Og du kan høre DVB radiokanalerne?
Ved du noget om hvilken udbyder tidligere ejer af TV modtog fra?

Spørgsmål er om det er DVB-T signal fra "egen antenne" eller DVB-C fra kabel-TV.
"Intet kort" kan være fra begge signaltyper, men der sendes ikke DVB radio på "egen antenne"

Du skal nok prøve at scanne for flere kanaler, prøv at starte med DVB-C, og se hvad der dukker op. Wink

P.S: Udlejer eller ejerforening må altså kunne fortælle dig hvad der er i lejlighed. Smile


-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: Usuq
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 09:38
Der sendes kun radiokanaler via DVB-T i København og det er udelukkende kommercielle radiokanaler og radio24syv, så hvis du kan modtage DR’s radiokanaler via DVB, så har du et signal fra en kabeludbyder.


Skrevet af: joeperry
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 17:28
Så kom jeg det nærmere ved at spørge en anden lejer og han fortalte der ér signal gennem kabel nettet så han bruger selv en yousee boks sat til tv og antenne stik, hvilet så også burde være muligt her.?
Så skal jeg vel nu finde den udbyder og tv pakke jeg finder mest brugbar og så få puc kodet den boks jeg vælger så den kan styres fra b&o betjeningen?

Kh
Torben


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 17:33

Der er kun én udbyder der kan levere signal til dig i kablet og det er jo You See.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af joeperry joeperry skrev:

Så kom jeg det nærmere ved at spørge en anden lejer og han fortalte der ér signal gennem kabel nettet så han bruger selv en yousee boks sat til tv og antenne stik, hvilet så også burde være muligt her.?
Så skal jeg vel nu finde den udbyder og tv pakke jeg finder mest brugbar og så få puc kodet den boks jeg vælger så den kan styres fra b&o betjeningen?
Hvis det er Yousee kabel-TV behøver du ingen boks, det klarer dit TV selv med DVB-C tuner. 
Og du kan ikke vælge anden TV udbyder på Yousee kabel-TV. Wink
Spørgsmål er hvilken pakke du vælger, så skal der evt. et CA modul hvis det er Bland Selv pakke, eller pakke med betalingskanaler som tilvalg.

P.S: En af de nye Yousee bokse kan også bruges til betalings/Bland Selv pakke uden CA modul, men koster månedlig leje.


-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 18:15
Oprindeligt skrevet af joeperry joeperry skrev:

.. jeg kontaktede så yousee som kunne oplyse at der på min sal (5.sal gammel loftslejlighed) slet ikke er signal i den tv/radio antenne stik som sidder i væggen i stuen😩 Yousee manden sagde der lige meget hvad, skulle en yousee boks til, for at se kanaler og denne så skulle tilknyttes et tlf stik istedet. ....
Hm... hvis Yousee siger der ikke er signal til lejligheden, kan det så evt. skyldes at de ikke VED der er ført signal dertil, hvis en/flere tidligere lejere har været "kreative" og koblet sig på en anden betalende lejlighed?  Confused

-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 18:26

Finder det underligt at der er monteret udtag i lejligheden, og at det ikke kan bruges til noget, det hænger ikke sammen, det må være et spørgsmål om at få det tilsluttet.
Udlejer/Administrator må da vide noget om det.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 22:21
Er der ikke en der kan forklare trådstarter hvordan man laver en yousee søgning.

Mon ikke det er den simple løsning.

Jeg har ikke haft yousee i adskillige år, så jeg kan ikke hjælpe.


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 22:28

Det kan da ikke være svært for dem der administrerer at svare på om der kan fås en forbindelse.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Er der ikke en der kan forklare trådstarter hvordan man laver en yousee søgning.

Mon ikke det er den simple løsning.

Jeg har ikke haft yousee i adskillige år, så jeg kan ikke hjælpe.
http://yousee.dk/tv.aspx" rel="nofollow - https://yousee.dk/tv.aspx
Der er et felt til indtast af adresse som skulle vise muligheder.


-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 29-November-2017 kl. 06:58
Jørgen T og radiomanden.

Trådstarter skriver at han kan se DR via antennestik. Desuden fortæller han at der er yousee i ejendommen.

Så vil det oplagte være at foretage en kanal søgning på DVB-C for at se hvilke kanaler der dukker op.

Jeg tror ikke han sidder med en ulovlig installation. Derimod er det nok boligforeningens stik, som distribuerer yousee signal.

Yousee er en rodebutik. Hvad de fortæller i første omgang skal man ikke tage for gode varer.



Skrevet af: joeperry
Skrevet den: 29-November-2017 kl. 08:08
Ja det er en rodebutik at finde rundt i og undskylder på forhånd de noget dumme spørgsmål, men jeg er slet ikke teknisk anlagt og suger imellemtiden al brugbar cd'en jeg kan opsnappe herinde til mig så jeg ved bedre næste gang:)

Altså underboen har en yousee boks til sit tv, og jeg syntes han nævnte at en længere nede vidst brugte noget andet. Ifølge ham er der indlagt fibernet (tænker det er det samme som kabel-tv) men hver beboer står så selv for hvert deres abonnement. (Altså ikke fællesantenne) ?
Ser ikke ud som om den ældre dame som boede her før mig har haft lavet ændringer i noget men selvf har jeg ikke været inde under antennestik boksen og kigge...
Skrev til selve bestyrelsen af foreningen som jeg allerede nu ser ikke er særligt venligt stillede, da de bare svarede "lad vær at forstyr os med sådanne praktikaliteter, spørg en nabo" :(
Tænker selv situationen er således:
Der ér gang i antenne kabel udgang- så skal jeg vel bare anskaffe mig en tvpakke fra yousee med en boks som kan puc styres og så bør jeg kunne se de kanaler man betaler For? Nogen som ved hvordan man lige forsøger søge med DVB-C tuneren?
Kh


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 29-November-2017 kl. 09:06
Oprindeligt skrevet af joeperry joeperry skrev:

...Altså underboen har en yousee boks til sit tv, og jeg syntes han nævnte at en længere nede vidst brugte noget andet. Ifølge ham er der indlagt fibernet (tænker det er det samme som kabel-tv) men hver beboer står så selv for hvert deres abonnement. (Altså ikke fællesantenne) ?
Der findes forskellige Yousee bokse, en til kabel-TV og en til telefonlinie, så kan være begge dele for underboen, hvis det er enkeltmands aftale, og ikke fællesantenneforening.
Fibernet er IKKE det samme som kabel-TV. 

Oprindeligt skrevet af joeperry joeperry skrev:


Tænker selv situationen er således:
Der ér gang i antenne kabel udgang- så skal jeg vel bare anskaffe mig en tvpakke fra yousee med en boks som kan puc styres og så bør jeg kunne se de kanaler man betaler For? Nogen som ved hvordan man lige forsøger søge med DVB-C tuneren?
Jeg gentager lige: Med indbygget DVB-C tuner til kabel-TV behøver du ingen boks, og kan bruge fjernbetjening uden videre.  Smile

Det er kun hvis du vil have ekstra faciliteter som "Start forfra - Arkiv - Optag" osv. at du behøver boks.

Så bare igang med at lave kanalsøgning (scanne kanaler) i tuner opsætning, hvis der allerede er billed på nogle kanaler.
Tidligere beboers abonnement er åbenbart ikke afbrudt endnu.
Tag det op med Yousee når du har lavet kanalopsætning, og kan se hvad der er i vedkommmendes pakke.

Jeg kender ikke Beovision 10, så du må selv læse brugervejledninger, som kan hentes her:
http://www.bang-olufsen.com/da/product-support/picture/beovision-10" rel="nofollow - https://www.bang-olufsen.com/da/product-support/picture/beovision-10
Der findes åbenbart flere udgaver:
http://www.bang-olufsen.com/~/mediaV3/Files/User-Guides/beovision10/beovision10_gettingstarted_danish.pdf" rel="nofollow - https://www.bang-olufsen.com/~/mediaV3/Files/User-Guides/beovision10/beovision10_gettingstarted_danish.pdf

http://www.bang-olufsen.com/~/mediaV3/Files/User-Guides/beovision10/beovision10_guide_danish.pdf" rel="nofollow - https://www.bang-olufsen.com/~/mediaV3/Files/User-Guides/beovision10/beovision10_guide_danish.pdf

http://www.bang-olufsen.com/~/mediaV3/Files/User-Guides/beovision10/beovision10_userguide_danish.pdf" rel="nofollow - https://www.bang-olufsen.com/~/mediaV3/Files/User-Guides/beovision10/beovision10_userguide_danish.pdf


-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: joeperry
Skrevet den: 29-November-2017 kl. 12:25
Tak igen, forsøgte scanne igen og det ér kun DR's 5 kanaler og 6 radiokanaler som er tilgængelig p.t gennem antennestikket. Må lige høre flere beboere hvad de bruger, for hvis fibernet er noget helt tredje skal jeg jo så igang med at finde ud af hvordan det fungere via antennestikket:/ ?
Kh


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 29-November-2017 kl. 12:40

Fiber kommer ikke af den vej, det kommer fra en Fiber boks der skal installeres på adressen, og den forbindes i en del tilfælde til en TV boks. Hvis du er heldig så har Fiber boksen Coax.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 29-November-2017 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af joeperry joeperry skrev:

Tak igen, forsøgte scanne igen og det ér kun DR's 5 kanaler og 6 radiokanaler som er tilgængelig p.t gennem antennestikket. 
B&O brugermanual er ikke særlig hjælpsom med tuner oplysninger og indstillinger.  Dead

På andre fabrikater skal der evt. vælges imellem DVB-T og DVB-C ved tuner/program indstilling.
Dette er overhovedet ikke nævnt hvordan i B&O manual, så kører måske automatisk?
Måske du skal ind i manuel indstilling for dette?

Og tidligere kørte Yousee med 143MHz som søgefrekvens for DVB-C indstilling, det er nu ændret til 450MHz.
Så det skal måske også indtastes manuelt?


-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: joeperry
Skrevet den: 07-December-2017 kl. 12:31
Nå, så endte frustrationen lige for en tid:)
Havde en teknikker ude som kunne måle og fortælle at der ikke er gang i antennestikket i lejligheden, men han kunne så fortælle at boxer udover deres abbonoment kan levere en Stueantenne som burde kunne virke. Alternativt kunne han anbefale en Apple tv boks men foreslog det blev Apple tv 4 som burde være nyeste model og dermed kan bruges til TV2 play abbonoment.
Har kigget priser og kan se tv2play er forholdvis billige og sagtens kan dække tv behovet her.
Apple tv4 skal så lige findes, vil helst handle den til fysisk afhentning så man kan få svar på evt. Spørgsmål men ser ikke ud som om nogen steder har dem på lager.... har også set der er en appletv 4K, men da mig tv er af ældre dato tænker jeg ikke denne 4K model virker til tv'et jeg har?
Ifølge teknikerne burde det være muligt efter at have monteres/tilsluttet det hele, at en b&o teknikker kan få b&o betjeningen til at styre Apple boksen så man ikke behøver mere end én fjernbetjening.
Nogen erfaringer/ info om Apple 4 og Apple 4K?
Kh


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 07-December-2017 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af joeperry joeperry skrev:

Nå, så endte frustrationen lige for en tid:)
Havde en teknikker ude som kunne måle og fortælle at der ikke er gang i antennestikket i lejligheden,
Øh.... hvordan fik du så billede på og radiokanaler, som du tidligere skrev om????  Confused
Og hvor kom den tekniker fra?


-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 07-December-2017 kl. 14:05
Tja.

Det billige tv ender med at koste.

Gå ind i Elgiganten og køb Apple tv.


Skrevet af: joeperry
Skrevet den: 11-December-2017 kl. 17:51
Ja det er efterhånden blevet en dyr omgang:(
Teknikerne blev sendt fra en radio/tv butik jeg var nede og spørge om hjælp til antennestikket.... han var også noget så forundret over, at tv'et kunnne vise DR's kanaler og radiostationer selv uden antenne stik tilslutttet 😳😳😳


Skrevet af: Usuq
Skrevet den: 12-December-2017 kl. 15:02
Hvilke radiokanaler kunne den tage uden antennestik?


Skrevet af: joeperry
Skrevet den: 15-December-2017 kl. 21:18
Det er Nova fm, og nogle DR kanaler....
Men..... har nu fået sådan en Apple boks hjem, har sat den til strømstikket, et hdmi fra Apple boksen til hdmi A på tv'et. Når så jeg tænder tv'et, er skærmen bare sort og der står "dårligt eller intet signal,"
Er klar over jeg skal og og vælge/aktivere hdmi iA da Apple boksen er tilsluttet denne, men ved ikke hvordan man gør, nogen som kan hjælpe,- please?!?!?????


Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 15-December-2017 kl. 21:54
Hmmm.

Er der ikke en brugsanvisning til det tv?

Det er efterhånden noget langhåret.


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 15-December-2017 kl. 22:05
Jeg har linket til brugsvejledninger på side 4 i tråd.
Opfordring til trådstarter: LÆS DEM. Smile


-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: S.K
Skrevet den: 16-December-2017 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af joeperry joeperry skrev:

Det er Nova fm, og nogle DR kanaler....
Men..... har nu fået sådan en Apple boks hjem, har sat den til strømstikket, et hdmi fra Apple boksen til hdmi A på tv'et. Når så jeg tænder tv'et, er skærmen bare sort og der står "dårligt eller intet signal,"
Er klar over jeg skal og og vælge/aktivere hdmi iA da Apple boksen er tilsluttet denne, men ved ikke hvordan man gør, nogen som kan hjælpe,- please?!?!?????

Hej.
For at "aktivere HDMI stikket gøres følgende.:

Tryk Menu 2 gange (Nu er du i tv menuen.)

Vælg Øvrige muligheder, tast Go.
Vælg tilslutninger, Tast Go.
Tast Go på øverste linie (AV1)
Nu vælger du med piletasterne højre/venstre hvilken knap du vil bruge til apple Tv (eks. V.Tape/V.Mem)
Længere nede vælger du HDMI A
Gem med Go.

Nu vil du have Apple TV (HDMI A) på V.Tape / V.MEM Kanppen.

VH. Søren


-------------
Mvh. Søren



Print side | Luk vindue