Print side | Luk vindue

Søger Apple-brugere der er skiftet til Android

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Tablets og telefoner
Forumbeskrivelse: Smartphones, mobiltelefoner, tablet computere mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=153452
Udskrevet den: 25-April-2024 kl. 11:45


Emne: Søger Apple-brugere der er skiftet til Android
Skrevet af: Alinity
Emne: Søger Apple-brugere der er skiftet til Android
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 00:56
Jeg går kraftigt og overvejer at skifte min slidte iPhone 6S ud med en ny telefon. Min MacBook Pro er lige blevet udskiftet med en Dell XPS 15, hvilket jeg synes var et rigtig godt bytte. Nu er det så telefonens tur, og selvom jeg har haft alt i Apple siden 2007, så er jeg virkelig tæt på at ophøre forholdet til æblet. Jeg synes virkelig de begynder at skuffe mere og mere med deres produkter, og du betaler en del mere end du skal for andre mærker. Dog vil jeg gerne betale ekstra for kvalitet, hvilket jeg også synes Apple helt klar er. Deres systemer er brugervenlige og deres øko-system kører bare. Telefoner, tablets og computere snakker bare samme, og det hele er så nemt. Fx en lille feature som AirDrop er helt genialt.

Men hvorfor tøve med at prøve noget nyt?
Som sagt, så kører deres ting bare fra Apple og tingene snakker bare så godt sammen. Men en rigtig væsentlig ting, som gør skiftet til Android svært for mig, er at hele familien bruger iPhone. Både min bedre halvdel og hans familie, samt min egen familie. Dvs. alle kan kommunikere på gruppechat via iMessage og alle kan ringe til hinanden via FaceTime. Det er meget brugt på ferier osv. En anden lille ting er at der altid er en oplader i det hus man kommer i. Jeg er altså bange for at blive “lukket ude” som familiens eneste Android bruger. Min svingerfar havde i en kort periode en Samsung, men gik tilbage til iPhone netop pga. ovenstående. Nu er jeg ikke ham, men det er sådan nogle små ting i hverdage der gør det nemt. At alle bruger samme styresystem.

Men selvom alt det jeg har nævnt nu, taler for, at jeg skal beholde en iPhone, så er jeg bare virkelig interesseret i at prøve noget nyt. Fx telefoner som OnePlus 5T er virkelig spændende, og så til en pris fra 3.800 kr.! Ja det er jo næsten absurd ift. iPhone.

Hvilken Android bør jeg så overveje?!
Jeg overvejer om jeg skal købe en billig Android telefon, måske brugt, for at se om det er noget for mig?
Den må helst ikke være meget større end en iPhone 6S, og derfor jeg er bange for at modeller som OnePlus 5T bliver for stor? Jeg har haft en iPhone 6S Plus, men den gav mig simpelthen krampe i hænder og nakke, så jeg skal ikke have en der er meget større end iPhone 6S.

Kan I anbefale en model, som en Android rookie bør overveje? Og give jeres besyv med om jeg bør købe en billig tester, eller bare hoppe ud i det, eller helt lade være?

Tusind tak.

... og nå ja... skifter jeg til Android så kan jeg aldrig prøve at få en Apple Watch, men måske der findes andre gode alternativer til et smart watch?



Svar:
Skrevet af: 0leDK
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 07:44

Hej, selv bruger jeg iPhone, mest for som du nævner deres øko system og så airplay. Min kæreste har sin OnePlus nummer 2, nu en 5'er. Og hun er super tilfreds med den. Selv OnePlus One kørte stadig rigtig godt, set i forhold til en Apple iPhone med samme alder.



Skrevet af: armani-thomas
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 08:07
Jeg kan da heller ikke se grunden til at tøve med og prøve noget nyt.
Siden deres stunt med og gøre iPad 2 ubrugelig igennem opdateringer, er de blevet droppet for altid. Og så lige det der med de bevidst sørger for at iTunes film, købt og betalt, hakker af pis/ikke kører 24P fra PC, men tilgengæld kører perfekt på Mac


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 08:17
Du kan få både en Oneplus 5T 128gb og et Samsung Gear S3 (der er væsentligt federe end et Apple watch) og tilsammen vil det stadig være billigere end en iPhone uden Apple watch. Jeg ville til enhver tid anbefale hvemsomhelst dette fremfor fortsat at være til grin for sine penge med Apple produkter. 

Når det er sagt, så nævner du dog nogen ting som gør at en sådan anbefaling i dit tilfælde ikke rigtig holder - du afskrives selvfølgelig muligheden for at være med i familiens brug af imessage og facetime, og Oneplus 5T er ligeså stor som en iPhone+ (men den føles ikke så voldsom da den er slank og let)

Personligt kan jeg ikke se nogen fordele ved imessage fremfor standard sms eller messenger programmet Telegram (der kan bruges på alle sine platforme incl. pc) eller et hvilketsomhelst andet messenger program. Men hvis familien er låst til at bruge proprietær imessage, så er det jo sådan det er. 

summarum, i dit konkrete tilfælde må min anbefaling nok være at fortsætte med iPhone, mod sund fornuft, alene for stadig at kunne deltage i familiens foretrukne løsning. :)   
 


Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 08:51
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Personligt kan jeg ikke se nogen fordele ved imessage fremfor standard sms eller messenger programmet Telegram (der kan bruges på alle sine platforme incl. pc) eller et hvilketsomhelst andet messenger program. Men hvis familien er låst til at bruge proprietær imessage, så er det jo sådan det er.
Det må så skyldes manglende viden, da den måde man laver gruppe "chat" på, i stil med f.eks. Facebook Messenger, er rigtig smart.
Og den kan på ingen måde efterlignes med std. SMS, da numrene på de øvrige modtager ikke sendes med.

Mht. at bruge alternativer som Telegram, kræver det at man får de øvrige deltagere med over og hvorfor skulle de dog det, når de har noget yderst velfungerende?? LOL


-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 09:24
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:


Mht. at bruge alternativer som Telegram, kræver det at man får de øvrige deltagere med over og hvorfor skulle de dog det, når de har noget yderst velfungerende?? LOL

Fordi Telegram ikke er en proprietær løsning der er bundet til Apple, men en løsning der kan bruges på alle platforme, incl. din pc. - dvs. du er ikke bundet til kun at kommunikere med andre forblændede Apple tosser. Jeg gider hverken iMessage, Google Hangouts eller andre proprietære løsninger. Derudover er iMessage en elendig løsning fordi du ikke kan styre hvor dine beskeder havner hvis du har flere devices hvor iMessage er aktiveret, hvis du vidste hvor mange timers support jeg har givet til blanke iPhone brugere på jobbet der ikke kunne forstå hvorfor de ikke fik deres iMessages på deres iPhones, medens iPaden lå hjemme i skuffen og bippede løs, eller hvorfor deres iMessage sexting havnede på teeange datterens mobil istedetfor konens fordi de lige havde overset at de alle brugte samme AppleID 

Elendigt skrammel som for et flertal bruges af totalt blanke brugere der ikke aner noget om de værktøjer de bruger, men alligevel sværger til iPhone (uden nogensinde at have prøvet andet) 

PS: og jeg anerkender og respekterer selvfølgelig at der ikke kun findes blanke Apple brugere, men at der også blandt Apple brugere er mange der ved hvad de laver og har foretaget et fornuftigt valg baseret på deres ønsker og behov. Der er bare alt for mange af de andre   





Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:


Mht. at bruge alternativer som Telegram, kræver det at man får de øvrige deltagere med over og hvorfor skulle de dog det, når de har noget yderst velfungerende?? LOL

Fordi Telegram ikke er en proprietær løsning der er bundet til Apple, men en løsning der kan bruges på alle platforme, incl. din pc. - dvs. du er ikke bundet til kun at kommunikere med andre forblændede Apple tosser. Jeg gider hverken iMessage, Google Hangouts eller andre proprietære løsninger. Derudover er iMessage en elendig løsning fordi du ikke kan styre hvor dine beskeder havner hvis du har flere devices hvor iMessage er aktiveret, hvis du vidste hvor mange timers support jeg har givet til blanke iPhone brugere på jobbet der ikke kunne forstå hvorfor de ikke fik deres iMessages på deres iPhones, medens iPaden lå hjemme i skuffen og bippede løs, eller hvorfor deres iMessage sexting havnede på teeange datterens mobil istedetfor konens fordi de lige havde overset at de alle brugte samme AppleID 

Elendigt skrammel som for et flertal bruges af totalt blanke brugere der ikke aner noget om de værktøjer de bruger, men alligevel sværger til iPhone (uden nogensinde at have prøvet andet) 


Hold da op - fik du luft ???
Jeg er lidt i tvivl om hvor meget af ovenstående er rettet mod mig og hvor meget der er indestængt galde/vrede, der bare skulle ud.
Men hvis specielt "forblændede Apple tosser" er ment til mig, er du virkelig på afveje!!

Jeg er ikke forblændet, men oplever, sammen med mange andre, iMessage som skidesmart og velfungerende og hvorfor i himlens navn skulle jeg så skifte over til en fuldstændig ukendt app + lokke andre derover, for at kunne skrive til hinanden i grupper?


-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams


Skrevet af: floe
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:


Mht. at bruge alternativer som Telegram, kræver det at man får de øvrige deltagere med over og hvorfor skulle de dog det, når de har noget yderst velfungerende?? LOL

Fordi Telegram ikke er en proprietær løsning der er bundet til Apple, men en løsning der kan bruges på alle platforme, incl. din pc. - dvs. du er ikke bundet til kun at kommunikere med andre forblændede Apple tosser. Jeg gider hverken iMessage, Google Hangouts eller andre proprietære løsninger. Derudover er iMessage en elendig løsning fordi du ikke kan styre hvor dine beskeder havner hvis du har flere devices hvor iMessage er aktiveret, hvis du vidste hvor mange timers support jeg har givet til blanke iPhone brugere på jobbet der ikke kunne forstå hvorfor de ikke fik deres iMessages på deres iPhones, medens iPaden lå hjemme i skuffen og bippede løs, eller hvorfor deres iMessage sexting havnede på teeange datterens mobil istedetfor konens fordi de lige havde overset at de alle brugte samme AppleID 

Elendigt skrammel som for et flertal bruges af totalt blanke brugere der ikke aner noget om de værktøjer de bruger, men alligevel sværger til iPhone (uden nogensinde at have prøvet andet) 

PS: og jeg anerkender og respekterer selvfølgelig at der ikke kun findes blanke Apple brugere, men at der også blandt Apple brugere er mange der ved hvad de laver og har foretaget et fornuftigt valg baseret på deres ønsker og behov. Der er bare alt for mange af de andre   

Save

Det må være lidt af et bøvl at skulle styre udenom alle de proprietæreløsninger som eksisterer for stort set alt efterhånden. Et ensomt korstog? Big smile


-------------
JM.Lab Focal Electra 1007 Be
Thorhauge i270
Theta DSPro Prime


Skrevet af: Brianigenigen
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 10:10
Syntes da godt nok også, at der var en hel del vrede der skulle ud i det svar ( nej - jeg er ikke iPhone bruger )
Syntes det er en smagssag, konen bruger iPhone, det er sgu en dejlig telefon, jeg bruger Samsung S7, den syntesjeg, at det er den bedste telefon til dato. Smags sag, og vi skriver, snakker, chatter fint på tværs af de 2 platforme.


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:


Hold da op - fik du luft ???
Jeg er lidt i tvivl om hvor meget af ovenstående er rettet mod mig og hvor meget der er indestængt galde/vrede, der bare skulle ud.
Men hvis specielt "forblændede Apple tosser" er ment til mig, er du virkelig på afveje!!

Jeg er ikke forblændet, men oplever, sammen med mange andre, iMessage som skidesmart og velfungerende og hvorfor i himlens navn skulle jeg så skifte over til en fuldstændig ukendt app + lokke andre derover, for at kunne skrive til hinanden i grupper?

Det var ikke rettet mod dig personligt, men generelt mod det flertal af Apple brugere der ikke vælger udfra et kvalificeret valg :)

Hvorfor du skulle skifte ? som jeg skriver fordi du så havde mulighed for at kommunikere med andre end KUN apple brugere som du nu via imessage er begrænset til. Igen, hvordan kan man syntes noget er skidesmart og velfungerende hvis det afskærer dig fra at kommunikere med andre end en lukket flok. Kunne man ikke forestille sig du ville have ande med i gruppe chatten der ikke benyttede Apple produkter eller er det helt utænkeligt at du har venner, bekendtskaber, familie eller andet der ikke er Apple fans ?  :)


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 10:53
Apropos snakken om beskedtjenester, så vil jeg lige slå et slag for Whatsapp. Smile Det er ikke så stort i Danmark, men nærmest universelt i store dele af verden, hvor også selskaber bruger det så man kan skrive direkte til dem ifm. support/spørgsmål.

iMessage og Messenger er da også fint. Skype synes jeg er helt håbløst til beskedkommunikation, men smart ift. til at tale med folk. Det smarteste ift. tale er når disse tjenester integrerer med platformene API, så de kan køre i baggrunden. Så kan man ringe til folk gratis over hele verden uden de skal åbne apps, logge ind osv.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af Brianigenigen Brianigenigen skrev:

Syntes da godt nok også, at der var en hel del vrede der skulle ud i det svar ( nej - jeg er ikke iPhone bruger )
Syntes det er en smagssag, konen bruger iPhone, det er sgu en dejlig telefon, jeg bruger Samsung S7, den syntesjeg, at det er den bedste telefon til dato. Smags sag, og vi skriver, snakker, chatter fint på tværs af de 2 platforme.

Ja, selvfølgelig er det en smags, som jeg respekterer
Men nej, du chatter ikke fint på tværs af de 2 platforme via imessage - så benytter du andre værktøjer hvilket var hele pointen. 


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 10:57
Jeg har da også lyst til at prøve med en Huawei. Men da resten af familien er på iPhone, ser jeg kun problemer med kommunikationen. Og så virker min 4500kr’s 6S jo glimrende de næste 3år, så hvorfor ikke bare slappe af og nyde at det virker


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af floe floe skrev:

Save

Det må være lidt af et bøvl at skulle styre udenom alle de proprietæreløsninger som eksisterer for stort set alt efterhånden. Et ensomt korstog? Big smile

Absolut ikke hverken noget korstog eller ensomt - alle jeg kender er heldigvis istand til at benytte andet end iMessage eller Google Hangout, upåagtet at jeg kender både Apple fans og Android fans - og er lige gode venner med dem alle  ;)  Telegram er bare et enkelt bud, der findes selvfølgelig andre løsninger også. 


Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:


Hold da op - fik du luft ???
Jeg er lidt i tvivl om hvor meget af ovenstående er rettet mod mig og hvor meget der er indestængt galde/vrede, der bare skulle ud.
Men hvis specielt "forblændede Apple tosser" er ment til mig, er du virkelig på afveje!!

Jeg er ikke forblændet, men oplever, sammen med mange andre, iMessage som skidesmart og velfungerende og hvorfor i himlens navn skulle jeg så skifte over til en fuldstændig ukendt app + lokke andre derover, for at kunne skrive til hinanden i grupper?

Det var ikke rettet mod dig personligt, men generelt mod det flertal af Apple brugere der ikke vælger udfra et kvalificeret valg :)
Og flertallet af Android brugere, der aldrig kommer længere end SMS ;)
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Hvorfor du skulle skifte ? som jeg skriver fordi du så havde mulighed for at kommunikere med andre end KUN apple brugere som du nu via imessage er begrænset til. Igen, hvordan kan man syntes noget er skidesmart og velfungerende hvis det afskærer dig fra at kommunikere med andre end en lukket flok. Kunne man ikke forestille sig du ville have ande med i gruppe chatten der ikke benyttede Apple produkter eller er det helt utænkeligt at du har venner, bekendtskaber, familie eller andet der ikke er Apple fans ?  :)
Jeg går da ud fra, at du er klar over at iMessage bare sender SMS'er til ikke-iMessage brugere, hvilket fungerer fuldstændig gnidningsfrit.
Du har selvfølgelig ret i at det er upraktisk med ikke-iMessage brugere i en gruppesnak, da deres svar ikke bliver sendt til de øvrige i gruppen.
Men 1-1 fungerer 100% problemfrit mellem iMessage og ikke-iMessage (Android) brugere, så der er absolut ingen begrænsning her.

Min oplevelse er så at rigtig mange bruger FB Messenger til deres gruppesnak, hvilket jo så også fungerer på tværs af alle platforme.


-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 11:18
jo jeg er klar over hvor iMessage interagerer gnidningsløst med sms (jeg er også selv Apple bruger og har været det på samtlige mobil/tablet modeller der har været gennem tiden - ved siden af mine Androids - jeg har såmænd også en Macbook pro der er under et år gammel, men bare ligger på en hylde og samler støv da jeg hellere vil bruge mine pc'er) - men som du selv nævner det hjælper ikke gruppe chats hvor man vil være nødt til at vælge et andet værktøj - om det så er facebook messenger (for dem der er på facebook) eller Telegram er ligegyldigt - igen pointen var kun at du er nødt til at bruge et andet værktøj. :)


Skrevet af: kenneth85
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 13:56
Jeg skiftet selv til en OnePlus 5 for 2 måneder siden.
Virkelig god mobil. Og vil også klart anbefale en OnePlus 5T hvis du vil prøve Android.

Men ligesom dig er hele familien på Apple vognen. Vi bruger det probitære iMessage, Facetime, Photos familie deling. Vores Konti er linket som familie så vi deler køb af apps mm. og også har en dele kalender som vi bruger.
Alle mine billeder var lagret i iCloud sammen med mine dokumenter og jeg bruger continuity på alle mine enheder. Kombineret med Apple watch virker det utrolig godt.

Fik rykket alle mine billeder og dokumenter over til Google.
Fik flyttet kontakter og kalender over til Google og fik det hele op og stå.
Jeg er helt enig i at der er temmelig meget bøvl med Apple for tiden. mange opdateringer, mange fejl i softwaren osv. Men alt dette til trods så er en iPhone stadigvæk en Android telefon overlegen.
Så for en måned siden gik jeg tilbage til en iPhone 8.
Hvorfor jeg ikke valgte iPhone X kan du læse i min anden tråd iPhone 8 <> iPhone X.


-------------
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.


Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 20:24
En anden mulighed er wechat

-------------
.....


Skrevet af: clausols1
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 21:02
Jeg skiftede fra Android til Iphone privat og på arbejde. Jeg begyndte at kede mig lidt, så jeg købte en Huawei P9 lite, som kun var 16 GB, løb tør for plads, så jeg solgte den og købte en P10 lite 32 GB. Syntes de har fungeret fint og det er lækkert med Dual SIM eller MicroSD kort (enter eller).

Jeg savner ikke iMessage eller andet fra iOS verdenen, mit tv har indbyggte chromecast, det er fint til mig


Skrevet af: Kallespears
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:


Mht. at bruge alternativer som Telegram, kræver det at man får de øvrige deltagere med over og hvorfor skulle de dog det, når de har noget yderst velfungerende?? LOL


Fordi Telegram ikke er en proprietær løsning der er bundet til Apple, men en løsning der kan bruges på alle platforme, incl. din pc. - dvs. du er ikke bundet til kun at kommunikere med andre forblændede Apple tosser. Jeg gider hverken iMessage, Google Hangouts eller andre proprietære løsninger. Derudover er iMessage en elendig løsning fordi du ikke kan styre hvor dine beskeder havner hvis du har flere devices hvor iMessage er aktiveret, hvis du vidste hvor mange timers support jeg har givet til blanke iPhone brugere på jobbet der ikke kunne forstå hvorfor de ikke fik deres iMessages på deres iPhones, medens iPaden lå hjemme i skuffen og bippede løs, eller hvorfor deres iMessage sexting havnede på teeange datterens mobil istedetfor konens fordi de lige havde overset at de alle brugte samme AppleID 

Elendigt skrammel som for et flertal bruges af totalt blanke brugere der ikke aner noget om de værktøjer de bruger, men alligevel sværger til iPhone (uden nogensinde at have prøvet andet) 

PS: og jeg anerkender og respekterer selvfølgelig at der ikke kun findes blanke Apple brugere, men at der også blandt Apple brugere er mange der ved hvad de laver og har foretaget et fornuftigt valg baseret på deres ønsker og behov. Der er bare alt for mange af de andre   






Tror du skal sætte dig ned, gerne en blød stol med et glas rødvin. Måske det kan få din vrede lidt ned, for lige nu kniber det da med at få luft.


Skrevet af: elendil
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 23:09
Hvor mange timers support har du egentlig ydet til fædre, der har sendt frække beskeder til deres døtre?


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 28-November-2017 kl. 23:33
Oprindeligt skrevet af Kallespears Kallespears skrev:

 

Tror du skal sætte dig ned, gerne en blød stol med et glas rødvin. Måske det kan få din vrede lidt ned, for lige nu kniber det da med at få luft.

Jeg er overhovedet ikke vred og kan sagtens få luft Smile

Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Hvor mange timers support har du egentlig ydet til fædre, der har sendt frække beskeder til deres døtre?

Det er irrelevant Smile

Men hvis der er noget i mener ikke er korrekt i de "problem stillinger" jeg nævner, er i velkomne til at argumentere imod dem. 


Skrevet af: kenneth85
Skrevet den: 29-November-2017 kl. 08:06
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Men hvis der er noget i mener ikke er korrekt i de "problem stillinger" jeg nævner, er i velkomne til at argumentere imod dem. 


Problemet er ikke dine problem stillinger og løsninger. Problemet er dit ligegyldige fyld.

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

være til grin for sine penge med Apple produkter.

- Man er ikke til grin for sine penge fordi man køber et produkt du ikke bryder dig om.

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Men hvis familien er låst til at bruge proprietær imessage

- Familien er ikke låst. De VÆLGER at bruge det.

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

min anbefaling nok være at fortsætte med iPhone, mod sund fornuft, alene for stadig at kunne...

- Mod sund fornuft?

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

men generelt mod det flertal af Apple brugere der ikke vælger udfra et kvalificeret valg :)

- Det flertal? Vi kan da godt blive enige om at at nogle sikkert er forblindet af Apple. Men flertallet? næppe.

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

forblændede Apple tosser

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

blanke iPhone brugere

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Elendigt skrammel som for et flertal bruges af totalt blanke brugere


Det er udtalelser som disse folk bliver trætte af.
Prøv at kommentere uden at nedgøre folk der bruger et produkt.


-------------
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.


Skrevet af: kennls
Skrevet den: 29-November-2017 kl. 08:16
Jeg har så skiftet den anden vej. Ligegyldigt hvad man vælger, så har alle mobil fabrikanter problemer fra tid til anden...de er alle perfekte i reklamerne.

På android er du mest i seng med Google, og på en Apple mest i seng med Apple.

Men Android mobiler har et stort problem og det opdateringer. En android smartphone kan koste lige så meget eller halvt så meget som en Iphone. Til gengæld kan selv store firmaer som Samsung ikke finde ud af at frigive nye versioner af Android til en mobil der er er 12-18 måneder gammel. Jeg har stået i denne situation flere gange og derfor skiftet. Jeg har haft Asus android tablets, som fik ingen opdateringer og bare kunne smides ud efter et par år.

OnePlus har min søn og det ser ud til de frigiver nye versioner, bedre end Samsung, som meget hurtigt kun frigiver sikkerhedsopdateringer. Måske er det ikke noget der betyder noget for dig, men det er bare noget man skal tænke over.

Jeg synes Android verdenen er for meget køb og smid væk kultur, fordi at ens mobil er "oldnordisk" efter et år eller to, hvor Iphone får nye versioner 4-5 år, men blot mangler features i forhold til nyere modeller.

Så synes jeg det er nemmere at supportere kæresten og vores piger, efter de alle har fået Iphone. Ikke at det er overlegent eller noget, men med 4 forskellige android mobiler, så var der forskel på android versioner, interfaces osv. imellem mobilerne. Selvom de alle har forskellige Iphones, så virker de ens.


Skrevet af: azrael
Skrevet den: 29-November-2017 kl. 08:31
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Apropos snakken om beskedtjenester, så vil jeg lige slå et slag for Whatsapp. Smile Det er ikke så stort i Danmark, men nærmest universelt i store dele af verden, hvor også selskaber bruger det så man kan skrive direkte til dem ifm. support/spørgsmål.

iMessage og Messenger er da også fint. Skype synes jeg er helt håbløst til beskedkommunikation, men smart ift. til at tale med folk. Det smarteste ift. tale er når disse tjenester integrerer med platformene API, så de kan køre i baggrunden. Så kan man ringe til folk gratis over hele verden uden de skal åbne apps, logge ind osv.

Du glemmer at nævne at WhatsApp blev opkøbt af Facebook for et par år siden, og at der i den forbindelse blev lovet, at der ikke ville blive delt brugerdata med FB. Noget, som siden har vist sig at være en løgn.

https://www.independent.co.uk/life-style/gadgets-and-tech/news/whatsapp-facebook-user-data-share-summer-app-privacy-eu-a7679971.html" rel="nofollow - https://www.independent.co.uk/life-style/gadgets-and-tech/news/whatsapp-facebook-user-data-share-summer-app-privacy-eu-a7679971.html

http://bgr.com/2017/05/18/facebook-whatsapp-privacy-fine/" rel="nofollow - http://bgr.com/2017/05/18/facebook-whatsapp-privacy-fine/

https://www.theguardian.com/technology/2017/oct/26/whatsapp-facebook-eu-data-article-29-working-party-taskforce-sharing-user" rel="nofollow - https://www.theguardian.com/technology/2017/oct/26/whatsapp-facebook-eu-data-article-29-working-party-taskforce-sharing-user

https://faq.whatsapp.com/general/26000016?_fb_noscript=1" rel="nofollow - https://faq.whatsapp.com/general/26000016?_fb_noscript=1

Som man kan se på sidste link, fra WhatsApp selv, så kan man opte out hvis man er eksisterende bruger. Alle andre kan bare rende og hoppe.

Alene dette får mig til at fravælge WhatsApp, og der kommer heller aldrig en Oculus Rift inden for husets fire vægge af samme årsag.




-------------
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson


Skrevet af: zunex
Skrevet den: 29-November-2017 kl. 09:56
Hej,

Det er da netop en fordel at være den eneste med Android i husstanden :-) Tænk over det, din oplader bliver aldrig væk, og dine børn gider ikke bruge den "åndssvage telefon" Tongue

Her og nu kan en helt konkret anbefaling være Nokia's 8'er. Den matcher dit størrelseskriterie, matcher på den anden side nok ikke helt fx OnePlus på ydeevnen. Favoritten for mig er Google's Pixel 2. Den er dyrere - på linje med iOS devices - og svær at få fat i her i DK. 8'eren ttil gengæld ligge på niveau med OnePlus 5T; lige lidt dyrere måske - tjek dagsprisen.

Men - og det er for mig personligt det væsentligste parameter: De nævnte telefoner (Med Pixel 2 og Nokia 8 som de "reneste") kører en meget "ren" android. Med "ren" mener jeg en version af Android, der er meget tæt på den version, som Google selv kører med på sine egne telefoner,.

Hvis du fx køber en Samsung telefon, så har de modificeret Android versionen. Små eller større tweaks og justeringer hist og her - som passer med deres opfattelse af, hvad den rigtige brugeroplevelse er OG - ikke mindst - pleje deres egne økosystem ambitioner: Musik tjenester, apps, fanden og hans pumpestok.

De ambitioner har Nokia og OnePlus ikke - så deres Android oplevelse er fri for alle de forskellige tweaks/selvstændige apps. I praksis betyder det faktisk noget for dig: Fordi jo mere grej leverandøren propper ind i softwaren, jo længere tid skal de bruge på at opdatere det hele når Android kommer i en ny version. Når du følger med i Android tråde, så ser du at de forskellige brugere generelt er utilfredse med opdateringshastigheden på deres Sony, Samsung eller hvad de nu hedder. Hvorimod Nokia fx allerede har en åben beta ude med Android 8.

Så - opsummerende, i prioriteret rækkefølge:
Google Pixel 2
Nokia 8
One Plus 5T

Just my two cents. Trolls: Please don't kill me. 



Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 29-November-2017 kl. 10:06
Nej da, som iPhone bruger tar jeg hatten af for et seriøst og brugbart indlæg, som Trådstarter kan bruge


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 29-November-2017 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:



Problemet er ikke dine problem stillinger og løsninger. Problemet er dit ligegyldige fyld.

Det er udtalelser som disse folk bliver trætte af.
Prøv at kommentere uden at nedgøre folk der bruger et produkt.

Tjae - point taken :)



Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 29-November-2017 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Du glemmer at nævne at WhatsApp blev opkøbt af Facebook for et par år siden, og at der i den forbindelse blev lovet, at der ikke ville blive delt brugerdata med FB. Noget, som siden har vist sig at være en løgn.

Så vidt muligt bruger jeg tjenester, der ikke høster brugerdata, men det kan man jo ikke pådutte vedkommende i den anden ende. Særligt ikke når det handler om telefonopkald. Jeg synes f.eks., at det er en sjov finurlighed, at vi i Herrens år 2017 stadig primært ringer op via telefonnet i stedet for at bruge de mange gratis, og ofte krypterede, IP-telefontjenester. Sådan er der så meget Smile

Vi opdager det måske mindre i Danmark, men jeg har personligt set, hvordan smartphones for særligt gæstearbejdere er nærmest livsnødvendige. Her spiller tjenester som Whatsapp og Skype samt apps til pengeoverførsel en stor rolle. Det er da ærgerligt, at det er på bekostning af privatliv, men i det mindste er der mange muligheder i dag.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: azrael
Skrevet den: 29-November-2017 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Du glemmer at nævne at WhatsApp blev opkøbt af Facebook for et par år siden, og at der i den forbindelse blev lovet, at der ikke ville blive delt brugerdata med FB. Noget, som siden har vist sig at være en løgn.

Så vidt muligt bruger jeg tjenester, der ikke høster brugerdata, men det kan man jo ikke pådutte vedkommende i den anden ende. Særligt ikke når det handler om telefonopkald. Jeg synes f.eks., at det er en sjov finurlighed, at vi i Herrens år 2017 stadig primært ringer op via telefonnet i stedet for at bruge de mange gratis, og ofte krypterede, IP-telefontjenester. Sådan er der så meget Smile

Vi opdager det måske mindre i Danmark, men jeg har personligt set, hvordan smartphones for særligt gæstearbejdere er nærmest livsnødvendige. Her spiller tjenester som Whatsapp og Skype samt apps til pengeoverførsel en stor rolle. Det er da ærgerligt, at det er på bekostning af privatliv, men i det mindste er der mange muligheder i dag.

Jeg ville da også blot gøre opmærksom på det. Hvad man gør herefter er overladt til en selv. Jeg ville som sagt ikke røre WhatsApp med en ildtang, men jeg er også lidt gammeldags. Wink


-------------
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson


Skrevet af: dumb
Skrevet den: 29-November-2017 kl. 13:53
Jeg er selv skiftet fra iPhone til Android og synes ikke skiftet har været det store problem. Resten af familien har iPhones og vi har 2 stk. AppleTV i huset. De eneste udfordringer jeg har haft, er at få afmeldt mig fra iMessage, så dem jeg kender ikke sender beskeder, jeg ikke længere læser og så kan jeg ikke længere bruger AirPlay til mine AppleTV.

Grunden til skiftet, efter at have haft iPhone siden 2009, var faktisk indkøbet af en Sony Android tablet, som jeg ville hænge på væggen til styring af Sonos, Hue og hvad jeg ellers har af WiFi enheder. Jeg opdagede hurtigt det fantastiske ved Widgets, dvs. at det ikke længere var nødvendigt først at skulle starte Sonos app'en op, hvilket faktisk er en relativ langsommelig proces, men har nu "øjeblikkelig" kontrol via widget'en. Det samme med Hue, visning af min iGrill samt google kalender. Alle ligger som Widgets på min "forside".

Af ulemper, ud over de to først nævnte, synes jeg producenterne hurtigt dropper opdateringerne til deres produkter. Min tablet er f.eks. nu "låst" til android 5.x, hvor jeg synes at Apple er gode til at supportere deres enheder i længere tid.

Men ellers er det altså meget "same same" om man kører IOS eller Android, jeg er i hvert fald ikke stødt på de store udfordringer, blot nogle ting som gøres anderledes.

En anden fed feature, som måske er lidt til den nørdede side, er at man ikke er helt så begrænset på Android, i forhold til hvad de enkelte apps har adgang til. Dvs. at man f.eks. i en app som tasker, kan definere en række "opgaver", som f.eks. når jeg ankommer på arbejde, så går min telefon automatisk på lydløs og når jeg forlader mit arbejde, så går den på lyd. Når jeg kommer hjem, slår den låsefunktionen fra og når jeg forlader mit hjem, bliver den slået til. Sætter jeg et headset, uden mikrofon, til så starter den automatisk Spotify....ja man kan i princippet "kode" den til næsten hvad som helst.

Men jeg har ikke fortrudt skiftet, men det skyldes nok at Android passer mere til mit "brugsmønster" end at det nødvendigvis er en bedre platform for alle.


-------------
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030


Skrevet af: Alinity
Skrevet den: 01-December-2017 kl. 00:57
Tak for jeres svar alle sammen. En del var bestemt brugbart og en del var bare støj. Jeg kan jo heldigvis sortere selv. Alt debat er dog mere end velkommen.

Jeg skal over til en kammerat det sælger telefoner i morgen og så må jeg se hvad jeg falder for. Tror lidt jeg er bestemt med at prøve en Android telefon, og så må jeg jo skifte tilbage hvis jeg ikke kan vænne mig til det. Jeg kan forstå skiftet ikke er så svært som først antaget, men jeg skærer mig selvfølgelig selv ude af iMessage og FaceTime, men man skal jo smage på maden, før man kan sige man ikke kan lide den, så nu hvor iPhone er begyndt at kede mig efter 10 års tro tjeneste, så må vi se om jeg tør skifte.

Google Pixel 2 har jeg set på (ikke XL) men prisen er dog stadig i den dyre ende, og så har den en del tykkere skærmkasserne end andre modeller.. Det der var så interessant ved OP5T var prisen kontra det man får. Om jeg så kan leve med den størrelse, det skal jeg så se efter. Ved som sagt bare, at iPhone 6S Plus gav mig krampe og ondt i nakken og hænderne.

Tak for svar.


Skrevet af: JENC
Skrevet den: 01-December-2017 kl. 15:45
Jeg kan ikke lade være med at tænke.....

Trådstarter nævner "økosystemet binder mig jo" argumentet, med "... Dvs. alle kan kommunikere på gruppechat via iMessage og alle kan ringe til hinanden via FaceTime. Det er meget brugt på ferier osv."

Hvordan kan Apple slippe afsted med, ikke at skulle åbne op for disse ting til alle brugere. Ikke at få diverse monopol-overvåge-myndigheder på nakken. EU kommisionen, osv. 

Jeg er ret sikker på, at hvis Google sagde til andre. I må ikke bruge Gmail, i må ikke bruge Google Maps, og den helt store sællert - i må ikke bruge Google søgninger, ja, så vil de få diverse påbud, monopolkrav, osv. efter sig. 

Hvorfor er der forskel?  (hvis jeg antager rigtigt).

Pt. betaler Google x milliarder til Apple for at standardsøgningen i IOS er en Google søgningen. Det er en fin forretning, for de tjener x+y milliarder på reklamer. 

Men hvad-nu-hvis...
Apple opfandt smartphonen (for Apple er det rette navn nok "app-afvikleren"). Og havde defacto en verdens-markedsandel på 100% (selv om Blueberry og Nokia-symbian, osv, nok vil sige hey-hvad-med-os Smile
I dag har de en worldwide markedsandel på 14%. 

Hvis nu Google pludselig, når f.eks. IOS markedsandelen er på 7% ændrer strategi og siger: Ingen brug af Gmail på IOS enheder. Ingen brug af google maps på IOS enheder (osv), og dødsstødet: Google søgninger tillades ikke fra IOS enheder. 

Ja, så vil de sidste IOS brugere jo "være tvunget" til at skifte styresystem. Apple fans vil nok sige "det kan vi godt undvære", men nej, i praksis vil ingen undvære at kunne lave google søgninger.

- hvorfor kan Apple slippe afsted med et lukket økosystem, når Google aldrig vil få lov til det?


Skrevet af: JENC
Skrevet den: 01-December-2017 kl. 15:55
Alinity, 
jvf "..Dvs. alle kan kommunikere på gruppechat via iMessage og alle kan ringe til hinanden via FaceTime. Det er meget brugt på ferier osv."

- Hvad gør I når I "snakker" med andre?

Selv om I er en Apple familie, kan det ikke undgåes i kommunikerer med venner, kolleger, andre, der kører Android. 

Jeg har en flok tidligere kolleger jeg mødes med cirka en gang om året. I starten var 2 af 9 android brugere. Sidst vi var sammen noterede jeg mig, til min store overraskelse, at der nu var 8 androids og 1 iPhone. Det gjorde faktisk lidt et indtryk, for de 4 var kvinder af den slags hvor man ellers forventede, at de vil aldrig skifte væk fra iPhone. 
Jeg har også lige været til et nyt forældrerådsmøde. 4 ialt, de 3 andre kvinder. Her sad vi alle 4 med androids, igen til min overraskelse. Jeg synes jeg inden for det seneste år har set og oplevet flere af disse "skifte til android" som man ikke lige forventede folk ville gøre. 

...Så at skrive/video-chatte med andre må være en "udfordring" du/I allerede står med i dag?

Måske video-chatter man mest med sin egen familie. Jeg bruger selv mest Messenger/Facebook-groups til diverse kommunikation. Og videochat i familien gør vi med Hangouts - ikke messenger, mest fordi at man skal være 18. Børnene har hangouts.  Det virker fint. Og da Google ikke spærrer økosystemet for andre, kan det jo gøres i hele familien hos jer. Mod den lille pris at lære en ny app at kende. 
(...+ med hangouts plugin i Chrome Browser chatter jeg endvidere fint med børnene i skoletiden (de har chromebooks) fra min arbejdscomputer. Nemt og effektivt når de f.eks. lige skal spørge om de må gå med dem-og-dem hjem og lege). 


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 01-December-2017 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Jeg kan ikke lade være med at tænke.....

Trådstarter nævner "økosystemet binder mig jo" argumentet, med "... Dvs. alle kan kommunikere på gruppechat via iMessage og alle kan ringe til hinanden via FaceTime. Det er meget brugt på ferier osv."

Hvordan kan Apple slippe afsted med, ikke at skulle åbne op for disse ting til alle brugere. Ikke at få diverse monopol-overvåge-myndigheder på nakken. EU kommisionen, osv.


Hvad ævler du om?

Det er efter egen fri vilje, at de nævnte iPhone-brugere har valgt at benytte iMessage og FaceTime. Det er ikke noget, der pålægges iPhone-ejere, og der er masser af andre muligheder, som bl.a. også er nævnt i denne tråd.

Og åbne op for hvem? Skal Apple tvinges til at frigive iMessage til f.eks. Android?

Skal Coop så tvinges til at sælge Änglamark i Føtex?

Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

JJeg er ret sikker på, at hvis Google sagde til andre. I må ikke bruge Gmail, i må ikke bruge Google Maps, og den helt store sællert - i må ikke bruge Google søgninger, ja, så vil de få diverse påbud, monopolkrav, osv. efter sig.


Jeg tror, at du totalt har misforstået, hvad der tales om.


Skrevet af: JENC
Skrevet den: 01-December-2017 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

 

Jeg tror, at du totalt har misforstået, hvad der tales om.

Nope. Prøv at læse mit indlæg igen, for at forstå hvad jeg mener. 


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 01-December-2017 kl. 16:22
Nej, for Google kan da frit vælge udelukkende at tilbyde GMail til Android-brugere. Det har de så bare ikke valgt, da Google er interesserede i Google-brugere uanset hvilken platform, de benytter.

Android er bare én af mulighederne, og var primært deres sikring for at få smartphones ud i alle prisklasser, så Google-tjenester kunne komme ud til alle.

Androids formål er at få flest muligt til at benytte Google-tjenester.

iMessages formål er at få solgt flest iPhones (der også kan køre Google-tjenester).

Hvis Mercedes nu laver noget smart til deres biler, som er med til at fremme salget af Mercedes, så skal de vel ikke tvinges til at udvikle samme ting til andre bilmærker?


Skrevet af: JENC
Skrevet den: 01-December-2017 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Nej, for Google kan da frit vælge udelukkende at tilbyde GMail til Android-brugere. Det har de så bare ikke valgt, da Google er interesserede i Google-brugere uanset hvilken platform, de benytter.

Android er bare én af mulighederne, og var primært deres sikring for at få smartphones ud i alle prisklasser, så Google-tjenester kunne komme ud til alle.

Androids formål er at få flest muligt til at benytte Google-tjenester.

iMessages formål er at få solgt flest iPhones (der også kan køre Google-tjenester).

Hvis Mercedes nu laver noget smart til deres biler, som er med til at fremme salget af Mercedes, så skal de vel ikke tvinges til at udvikle samme ting til andre bilmærker?

Det er stadig ikke helt min pointe...

Ja, google vælger selv de i dag understøtter IOS. Og de tjener penge på det, som jeg nævner. Fint.

Men hvad-nu-hvis de senere vælger at sige "google søgninger kan kun foretages på Android enheder. Fra IOS enheder, Mac's, mv. spærrer vi for google søgninger (og andre google produkter).

Mit postulat er, at de vil få Margrethe Vestager og mange andre på nakken med det samme...

(postulat, ja, for det er fremtidsgæt, og ikke aktuelt). Og hvis det kunne være rigtigt. Hvor går grænsen for sådanne monopol-retssager, når Apples økosystem ikke giver det.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 01-December-2017 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Det er stadig ikke helt min pointe...

Ja, google vælger selv de i dag understøtter IOS. Og de tjener penge på det, som jeg nævner. Fint.

Men hvad-nu-hvis de senere vælger at sige "google søgninger kan kun foretages på Android enheder. Fra IOS enheder, Mac's, mv. spærrer vi for google søgninger (og andre google produkter).

Mit postulat er, at de vil få Margrethe Vestager og mange andre på nakken med det samme...

(postulat, ja, for det er fremtidsgæt, og ikke aktuelt). Og hvis det kunne være rigtigt. Hvor går grænsen for sådanne monopol-retssager, når Apples økosystem ikke giver det.


Måske ville Google få problemer vedr. Google søgning, da de er tæt på at have monopol der. Men ikke værre end at alternativer så ville blomstre op. De kan jo ikke spærre andre for at gennemtrawle internettet (hvilket andre allerede gør).

Plus at Google ville skyde sig selv i foden.

Husk, at Apple ikke har noget nær monopol på noget som helst.


Skrevet af: Alinity
Skrevet den: 01-December-2017 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Alinity, 
jvf "..Dvs. alle kan kommunikere på gruppechat via iMessage og alle kan ringe til hinanden via FaceTime. Det er meget brugt på ferier osv."

- Hvad gør I når I "snakker" med andre?

Selv om I er en Apple familie, kan det ikke undgåes i kommunikerer med venner, kolleger, andre, der kører Android. 

Det er korrekt, men når jeg kommunikerer med venner, så bruger jeg også sjældent FaceTime iMessage. Alle gruppebeskeder mellem venner er enten via Facebook Messenger eller Discord. Men den nære familie, der ikke bruger Facebook og andre apps, men bare kun skal have dem, der er på iPhone, dem bruger jeg selvfølgelig iMessage med.

Jeg har en flok tidligere kolleger jeg mødes med cirka en gang om året. I starten var 2 af 9 android brugere. Sidst vi var sammen noterede jeg mig, til min store overraskelse, at der nu var 8 androids og 1 iPhone. Det gjorde faktisk lidt et indtryk, for de 4 var kvinder af den slags hvor man ellers forventede, at de vil aldrig skifte væk fra iPhone. 
Jeg har også lige været til et nyt forældrerådsmøde. 4 ialt, de 3 andre kvinder. Her sad vi alle 4 med androids, igen til min overraskelse. Jeg synes jeg inden for det seneste år har set og oplevet flere af disse "skifte til android" som man ikke lige forventede folk ville gøre. 

...Så at skrive/video-chatte med andre må være en "udfordring" du/I allerede står med i dag?

Jamen når jeg snakker med andre, så skriver jeg enten over Facebook eller via Snapchat, men 98% af alt kommunikation med venner er via Facebook Messenger faktisk. Dog er hele min familie (far, mor, bror, søster) på iPhone, min kæreste er på iPhone og svigerfar og -mor, samt svoger og svigerinde er på iPhone, dvs. ALLE mine kære nærmeste er på iPhone, og dem kommunikerer vi rigtig meget sammen med via iMessage og FaceTime. Derudover er fælles kalenderdeling indbygget i iOS en MEGET brugt egenskab i min egen familie, hvor vi kan opdatere alle de ting, som familien skal. Det er meget brugbart i dagligdagen, og dejligt at man kan dele en kalender. Der findes selvfølgelig alternativer, men det er jo nemt, at det er indbygget i telefonen.

Måske video-chatter man mest med sin egen familie. Jeg bruger selv mest Messenger/Facebook-groups til diverse kommunikation. Og videochat i familien gør vi med Hangouts - ikke messenger, mest fordi at man skal være 18. Børnene har hangouts.  Det virker fint. Og da Google ikke spærrer økosystemet for andre, kan det jo gøres i hele familien hos jer. Mod den lille pris at lære en ny app at kende. 
(...+ med hangouts plugin i Chrome Browser chatter jeg endvidere fint med børnene i skoletiden (de har chromebooks) fra min arbejdscomputer. Nemt og effektivt når de f.eks. lige skal spørge om de må gå med dem-og-dem hjem og lege). 

Men du har ret i, at Android er ved at vinde mere ind på markedet, og de er som sagt også ved at vinde mig, efter 10 års tro tjeneste med en iPhone. Jeg bliver sgu noget harm, når man kan få en Android telefon (OP5T) der NÆSTEN er lige så god som en iPhone X, men koster 5.000 kr. mindre. Det er virkelig rystende (latterligt). Derudover, så har jeg leget lidt med en iPhone X, og bevares, den er virkelig flot og kører rigtig fedt, men efter 15 min. så er den jo egentlig bare det samme som min iPhone 6S. Samme kedelige iOS, som de sidste 10 år.

Derfor er iPhone ved at kede mig en del, og jeg vil gerne prøve noget nyt. Og når man så samtidig kan spare 5.000 kr. så er det jo virkelig en chance for at kaste sig ud i det. 4.000 kr. er jo ingenting, så hvis jeg virkelig ikke kan vænne mig til det, så kan jeg jo altid bruge den som backup, og så købe en iPhone igen. Der er heldigvis en mulighed for at gå tilbage.

Det der bare er lidt skræmmende, det er om skiftet til Android bliver smertefrit, eller om der kommer mange problemer. Ting som fx folk der prøver at skrive til mig via iMessage, kan jo pludselig ikke få fat på mig, indtil deres iPhone indser den ikke kan sende, og de får sendt beskederne som alm. SMS. Det er småting, det ved jeg, men jeg er bare bange for, at der vil komme mange uforudsete irriterende udfordringer.

Derudover er jeg nødt til at erkende, at jeg er med på JENCs vogn, når man snakker Apple og monopol. Det er et eller andet sted forkert, at man som Apple kan tvinge folk til at have en iPhone, for at bruge disse ting. Lad os nu tage Apple Pay fx - det er i mine øjne lidt forkert, at det kun kan bruges af iPhones. Jeg så at Forbrugerrådet var inde over det, og det er et eller andet sted OK synes jeg. Det burde gøres tilgængeligt for alle. Men den diskussion melder jeg mig lige uden om, for der bliver man ALDRIG enig.





Skrevet af: clausols1
Skrevet den: 01-December-2017 kl. 19:32
Hvis du nulstiller din iPhone, så kan de ikke sende imessage til dig/adressen længere, det er virkelig ikke et problem. 👍


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 01-December-2017 kl. 21:05
Der er alternativer til Apple Pay på Android. Google har Android Pay og Samsung har Samsung Pay, men de har pt. ikke valgt at gå ind i Danmark.

Men nu er Apple Pay dog bare en måde at få betalingskort ind på telefonen, så den kan fungere som kontaktløs kort, og der de fleste banker egne apps til det på Android.


Skrevet af: kenneth85
Skrevet den: 02-December-2017 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af Alinity Alinity skrev:

Derudover er fælles kalenderdeling indbygget i iOS en MEGET brugt egenskab i min egen familie, hvor vi kan opdatere alle de ting, som familien skal. Det er meget brugbart i dagligdagen, og dejligt at man kan dele en kalender. Der findes selvfølgelig alternativer, men det er jo nemt, at det er indbygget i telefonen.

Her skal du være opmærksom på at deling af en iCloud kalender virkelig er noget pis, hvis den skal deles uden for Apples økosystem til fx Google.
Da jeg havde OnePlus en kort overgang så fik jeg min kone til at sende mig indbydelser til min gmail så de kom ind i min google kalender. jeg opgav simpelthen at dele en kalender mellem gmail og iCloud. 


Oprindeligt skrevet af Alinity Alinity skrev:

Derfor er iPhone ved at kede mig en del, og jeg vil gerne prøve noget nyt.
Dette argument forstår jeg ikke, selv om jeg ser mange skrive det. iOS er ikke kedeligt. Det er velkendt og trygt. Og det er da ikke en dårlig ting. Hvad er det der gør iOS kedeligt?


-------------
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 02-December-2017 kl. 09:28
Jeg er på begge platforme, og foretrækker IOS ca 55-45 .Det kan godt være at IOS er et lukket system - men fint for mig,at Apple tar beslutninger så længe de går min vej . Jeg synes så også helt klart,at IphoneX er markedets fedeste tlf, måske prissat en tusse for højt . :


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: infrequent
Skrevet den: 05-December-2017 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:


Mht. at bruge alternativer som Telegram, kræver det at man får de øvrige deltagere med over og hvorfor skulle de dog det, når de har noget yderst velfungerende?? LOL

Fordi Telegram ikke er en proprietær løsning der er bundet til Apple, men en løsning der kan bruges på alle platforme, incl. din pc. - dvs.


Fordelen ved iMessage er at alle enten har det eller kan modtage SMS. Telegram er ligesom Allo, du kan ikke bruge det for dem du kender bruger det ikke. Hvis Google gjorde Allo i stand til at sende SMS til dem, som ikke har Allo ... så ville jeg pushe app'en langt mere end nu. Så kunne Allo blive Androids iMessage.



Print side | Luk vindue