Print side | Luk vindue

xbox360 med blue ray

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=15347
Udskrevet den: 14-Maj-2024 kl. 14:30


Emne: xbox360 med blue ray
Skrevet af: agger
Emne: xbox360 med blue ray
Skrevet den: 18-September-2006 kl. 16:27

hej

er der nogen der har hørt om der er xbox med blue ray på vej, eller har de samme problem som ps3.

hilsen agger




Svar:
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 18-September-2006 kl. 16:31
Xbox 360 har absolut intet at gøre med Blu-Ray. Der kommer en HD-DVD addon, dog uden HDMI, men som sagt, ingen Blu-Ray.


Skrevet af: Riot
Skrevet den: 18-September-2006 kl. 22:10
Der kommer en X360 med indbygget HD-DVD. Hvornår vides ikke. Ik før om noget tid..


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 18-September-2006 kl. 23:08
Har du et link der bekræfter dette, såen officielt? For det lyder som et rygte/en misforståelse.


Skrevet af: Riot
Skrevet den: 18-September-2006 kl. 23:20
Det ligner ikke et "vildt-langt ude" rygte..
Men man ved aldrig. Vi har jo lov til at håbe!


http://www.digitimes.com/news/a20060913A6035.html - http://www.digitimes.com/news/a20060913A6035.html



Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 18-September-2006 kl. 23:23
Sandsynligheden for en Xbox 360 med blueray, er lige så stor som at jeg bliver sveriges nye statsminister 

Microsoft støtter officielt HD-DVD, og allerede om 1-2 måneder kommer der en USB addon HD-DVD som skrevet ovenfor.

Seneste ryger er dog, at microsoft laver en Xbox 360 Rev.2. med HD DVD drev indbygget i 2007. Men det er p.t. kun rygter.


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Riot
Skrevet den: 18-September-2006 kl. 23:31
Tja, rygter og rygter. Ifølge "rygterne" er en søgning igang i Taiwan for at finde en fabrikant til den nye version.

Og det virker da heller ikke som en helt dum investering fra MS side. Hvis jeg fx stod om 6-9 mdr eller flere, og skulle købe en af de nye HD afspillere (og ikke helt gad gi 5-6-7000), ville jeg aldrig vælge en X360 med en lille kasse til at stå ved siden af.
Så hellere købe en PS3 (som egentlig også er dyr, men som man så kan spille på og andre gode ting), hvor det hele er indbygget. ELLER helst en X360 hvor det er indbygget, hvis den altså kommer. (;

Tror mest på HD-DVD vinder. Der sku være mange fejl med aspectratio osv på BluR.. Men måske er det bare børnesygdomme. Vi får se...


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 18-September-2006 kl. 23:34
Aspect ratioerne har ingen problemer på BD. Der har været problemer med codecs, men den nye bølge af film skulle være mindst ligeså gode som HD-DVD, eftersom det er noget tid siden, at firmaerne fik de rette værktøjer at arbejde med.

PS3 skal nok sikre BD sejren, og eftersom det teknisk set er det overlegne format, er det nok ikke så slemt.


Skrevet af: SJ
Skrevet den: 18-September-2006 kl. 23:41
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Xbox 360 har absolut intet at gøre med Blu-Ray. Der kommer en HD-DVD addon, dog uden HDMI, men som sagt, ingen Blu-Ray.


Uden HDMI. Hvor har du dog læst det?

Burde den her tråd ikke flyttes?



Skrevet af: Riot
Skrevet den: 18-September-2006 kl. 23:41
Tja, som sagt, vi får se. Du kan ikke vide hvem der vinder og det kan jeg heller ikke. Tror næppe markedet kan holde til 2 formater. PS3 er også teknisk overlegen overfor X360. Og se hvor det har bragt den hen nu... Vi får se! ;) Glæder mig ihvertfald til at spille Assasins Creed, GT5 eller hva de kalder det, GTA5 osv osv. Det blir sgu godt... Og spændende at se hvem der vinder! Hvis der overhovedt er nogle som vinder?!


Skrevet af: Wuffer
Skrevet den: 19-September-2006 kl. 00:04

 

Blir int. at se om Microsoft kan udvikle deres 360. Så en evt. rev.2 kommer med indbygget HD-DVD og HDMI port. Det ville være smart. Hurtigt ud med en rev. 1 Xbox 360 (1 år før PS3) m.h.p. markedsandele og når PS3 så endelig kom på markedet så smider de en Xbox 360 rev. 2 på markedet med stort set samme features som PS3 (HDMI, HD-DVD, større HDD)....



Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 19-September-2006 kl. 07:57
Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Uden HDMI. Hvor har du dog læst det?


Det har været officielt længe. De satser på at ingen vil bruge HDCP (det er der vist også en aftale om, at ingen gør for 2010?) og så mener de at component er ligeså sejt som HDMI.

Oprindeligt skrevet af Riot Riot skrev:

PS3 er også teknisk overlegen overfor X360. Og se hvor det har bragt den hen nu...


Det giver jo ingen mening at lave den sammenligning. PS3 er jo ikke engang ude i de lande hvor den ikke vil blive forsinket.


Skrevet af: agger
Skrevet den: 19-September-2006 kl. 12:05

hej

grunden til at jeg spurgte var, fordi jeg havde set på laserdisken, når jeg søgte en film der hed hostel mærklig film, kom den frem i almindlig dvd og blue ray.

så tænkte jeg en billig afspiller så man kunne prøve en blue ray film kunne være fint

men hvis xbox satser på hd dvd er det jo ikke den vej jeg skal

hilsen agger



Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 19-September-2006 kl. 12:08
Så er det Sony PS3 du skal have.

Kommer dog først til marts  2007 (hvis vi er heldige)...

 


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: ReneJ
Skrevet den: 19-September-2006 kl. 17:12
ps3 sux jo!! Du ka læse om den ene skuffelse efter den anden om ps3'eren.. go ms


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 19-September-2006 kl. 20:13
OK. Ro på.

Jeg har Xbox360, og den er finfin, men skal da også have en PS3'er. Den virker da også finfin.

Men lidt forsinket måske.


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 19-September-2006 kl. 21:14
Det er ikke PS3'en der er forsinket, men nærmere Xbox 360 der er hurtig. Der har aldrig været så kort tid mellem udgivelsen konsoller, som mellem Xbox og Xbox 360.


Skrevet af: ReneJ
Skrevet den: 19-September-2006 kl. 21:37


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 19-September-2006 kl. 21:37

 det var en meget fin politisk omgåelse af det faktum at PS3 er forsinket - men den køber jeg altså ikke Naira - man kan da ikke sige at PS3 ikke er forsinket. Planlagt releasedato er blevet udskudt et par gange, og når der så endelig kommer en officiel releasedato, så holder den alligevel ikke for halvdelen af verdenen. Det må da kaldes en forsinkelse uanset om der findes noget der hedder en Xbox eller ej, og uanset hvad begrundelsen for forsinkelsen så er. Forsinkelsen skal jo ikke måles i forhold til hvornår Xboxen er releaset, men blot i forhold til planlagte og annoncerede releasedatoer fra Sony. 

Desuden er Xboxen jo heller ikke blevet releaset tidligere end annonceret. At tiden imellem udgivelsen af nye konsoler bliver kortere er blot et led i den almindelige elektroniske udviklingshastighed samt den store konkurrence konsollerne imellem. Xboxen var så lidt hurtigere ude denne gang, men til gengæld mangler den så måske noget som PS3'en kan tilbyde netop grundet senere release. Jeg tænker eks. HD-DVD kontra BlueRay. Dette skal vel nok skaffe kunder tilbage i butikken, også selvom de har været på en midlertidig afstikker til Xbox360



-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 19-September-2006 kl. 22:04
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

 Planlagt releasedato er blevet udskudt et par gange, og når der så endelig kommer en officiel releasedato, så holder den alligevel ikke for halvdelen af verdenen.



Hvor mange andre gange er det du mener, at udgivelsesdatoen er blevet udskudt? Der har, så vidt jeg husker, aldrig været en officielt, fastlagt dato før nu, og siden hvornår er Europa halvdelen af verden? Det er BESTEMT ikke halvdelen af konsolmarkedet, og det er jo det der tæller.


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 19-September-2006 kl. 22:21

ok - så den officielle annoncerede nylige releasedato er altså det eneste tidspunkt nogensinde der er nævnt som forventet releasetidspunkt i omtalen af PS3 op til nu, og PS3 er absolut ikke forsinket for Europa tæller ikke med i vurderingen af om den er forsinket eller ej. Ergo er den ikke forsinket. Er det nogenlunde korrekt opfattet ?

 



-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 19-September-2006 kl. 23:03
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Ergo er den ikke forsinket. Er det nogenlunde korrekt opfattet ?


Lad være med at putte ord i min mund.

Europa er IKKE lig med halvdelven af verden, og da slet ikke i denne sammenhæng. Det var dét jeg skrev, ikke at Europa ikke tæller med.

Ja, i Europa bliver den forsinket, og i USA og Japan vil der ikke komme konsoller nok til at møde efterspørgslen. Det er problematisk, men IMO på længere sigt ikke noget at skide grønne grise over.

Problemet er, at folk får det til at lyde som om, at det her er anden, tredje eller fjerde gang, at den er blevet udskudt i Europa, og folk render rundt og er vildt pissed fordi Sony har pisset på dem flere gange nu. Men det passer jo ikke.


Skrevet af: Riot
Skrevet den: 19-September-2006 kl. 23:07
Sony har flere gange urineret på Europa (; Det har næsten altid været enten Japan og/eller US som har fået først. Hvilket er lidt uretfærdigt, men såen er det jo.. 


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 19-September-2006 kl. 23:12
Sådan har det ALTID været med konsoller. Det er overhovedet ikke Sony der har opfundet det. Med Xbox er en amerikansk spiller kommet på banen, men alligevel er begge Xboxe kommet senere på markedet i Europa.


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 19-September-2006 kl. 23:16

Det er ikke min mening at lægge ord i din mund, blot at forstå hvorfor du ikke mener den er forsinket.

På E3 i 2005 blev release annonceret overfor pressen til at være forår 2006 worldwide, ved pressemeddelelse 15. marts 2006 blev annonceret at denne worldwide release blev udskudt til november grundet problemer med Blu-ray copyright specifikationerne, senere blev så en officiel world wide release i november annonceret, og senest blev dette så ændret til ikke at gælde Europa som først får engang i 2007. Det er nogenlunde det forløb jeg er bekendt med.

Jeg er hverken pissed på sony eller andre over dette, men opfatter bare helt upartiskt ovenstående forløb som at den er forsinket, ihvertfald for mig som Europæer 2 gange.  Men der var ingen kritik af Sony eller dig indeholdt i dette. Jeg ser intet odiøst eller kritisabelt i Sonys udsættelse.

Jeg forholdt mig udelukkende til din udtalelse at "PS3 ikke var forsinket, men Xbox der var hurtig" - intet andet

 



-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 19-September-2006 kl. 23:25
Jeg hæfter mig ved at vi aldrig før nu har haft en fast udgivelsesdato. Det kan godt være, at udgivelsen er blevet udskudt én gang før, men jeg mener der er forskel på at ændre en fastsat udgivelsesdato og et "cirka" tidspunkt for udgivelse. Der blev aldrig decideret lovet noget om forår 2006. Og der er stadigvæk intet nyt i, at Europa får maskinen senere.

Microsoft snakkede vel også om worldwide release af X360 i sin tid? Det har folk blot belejligt glemt, fordi det er på mode at hakke på Sony.


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 19-September-2006 kl. 23:55

ja - der er forskel, og nej der er intet nyt i at Europa får senere. Jeg er ikke med på "Sonyhakkevognen" og mener ikke M$ og xbox på nogen måde er bedre. Hele forløbet er for mig et helt naturligt process forløb for udvikling og lancering af et produkt som dette. Vi kan kalde den forsinket eller ej, jeg kalder den stadig "forsinket", men på ingen måde som en kritik, blot som en konstatering af et forløb jeg forventede som naturligt. Det vil næsten altid være sådan at fra et nyt kommende produkt første gang præsenteres til det står som hyldevarer vil der ske justeringer i de ønsker og planer producenten måtte have - det er næsten uundgåeligt. 

Der var en lignende snak ved annonceringen af releasedatoen, hvor jeg også sagde, vent nu og se om den kommer til november eller ej, selvom der var annonceret en releasedato også gældende for europa. Der var opfattelsen hos mine meddebatører at selvfølgelig kom den, hvor jeg mente at det da på ingen måde ville være unaturligt hvis den ikke gjorde. Hovedsagligt skyldes det jo udefrakommende faktorer, som Sony ikke har 100% kontrol over, og når disse faktorer så forhindrer at Sony kan lave en world wide release som de havde håbet på, er det kun naturligt at levere til kernemarkederne japan og nordamerika først.     

 



-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: Nullermanden
Skrevet den: 20-September-2006 kl. 09:25
Rimelig "interessant" diskusion I har gang i her 

Men den originale tråd er interessant. Det bliver i hvertfald interessant at se om MS kommer med en XBOX 360 med HD indbygget - så man ikke skal ud og købe en ekstra box.



Print side | Luk vindue