Print side | Luk vindue

TEST: NEEO multifjernbetjening – Del 1.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Tilbehør
Forumbeskrivelse: Fjernbetjeninger, kabler, omskiftere mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=153495
Udskrevet den: 29-Marts-2024 kl. 16:05


Emne: TEST: NEEO multifjernbetjening – Del 1.
Skrevet af: fiskerendk
Emne: TEST: NEEO multifjernbetjening – Del 1.
Skrevet den: 01-December-2017 kl. 04:13
Hej,
Jeg opretter lige dette emne på baggrund af Recorderes test af NEEO.
 
Og må indrømme at Recordere rammer hovedet på sømmet, mange af de samme frustrationer går jeg også med.
 
Kickstarter, aldrig igen
Som alle andre, blev NEEO for snart 3 år siden annonceret på Kickstarter og den fik en kæmpe popularitet. Jeg selv blev sindsygt forelsket i en fjernbetjening der skulle erstatte mit Beo4/Lintronic setup, og som ydermere kunne kontrollere mit SONOS setup og med udsigten til at man kunne få produktet til at integrere med alt og alle, slog benene væk under mig. Og i min iver bestilte jeg dette vidunder på kickstarter.
 
Og så gik tiden, og den gik og gik, indtil for 14 dage siden hvor der på posthuset i Nuuk landede en NEEO Multifjernbetjening til mig.
 
Mit liv er på de 3 år gået fra gift mand i rækkehus udenfor København med alt i TV, HiFi, Projektor, SONOS, Philips Hue, højtalere i haven med tilknyttet projektor til det sjove aftentimer.
 
Til et værelse hos min kammerat i et af Nuuks i ghettobyggerier fra 60'erne, med et 10år gammelt Samsung TV uden moderne tunere, en Chromecast og en Philips Hue lampe som lyskilde. 
 
Så hvad skal jeg nu bruge en NEEO multifjernbetjening til som næsten kan svejse under vand?
 
Jeg er yderst skuffet over hele NEEO projektets fremdrift, og dermed også hele ideen omkring Kickstarter, hvilket gør at jeg ikke igen kaster penge efter produkter som endnu ikke har set dagens lys.
 
NEEO, hvad er det så?
Jeg henter denne pakke på posthuset og tager med ned på arbejde for at vise mine kollegaer hvad jeg for næsten 3 år siden bestilte. Og jeg må sige vi alle (inkl. mig selv) var virkelig tilfreds med den oplevelse, da man åbner for sit nye legetøj.
 
Frem kommer den i bedste luksus stil en flot sort kasse med alt lækkert inddelt i skuffer, og man føler virkelig at her er tale om et sindsygt lækkert produkt i samme høje kvalitet som f.eks. B&O er kendt for.
 
Fjernbetjeningen er virkelig lækkert lavet, omend lidt lettere end jeg havde forventet, især sammenlignet med Beo4. Men det gør overhoved ingen ting når man skal benytte den. Faktisk er det rigtig godt.
 
Fjernbetjeningen kommer med en dockingstation, en hub/brain samt diverse tilbehør alt i lækkert udført kvalitet. Hatten af for den omlevelse.
 
Tilslutning for første gang ...
For at du kan starte med at bruge din nyindkøbte fine fjernbetjening skal den selvfølgelig tilsluttes og opsættes. Det er lidt med blandede følelser.
 
Man downloader en App til sin iPhone eller Android enhed, tilslutter Hub/Brain til strøm og med kabel til din router. Også går opsætningen sådan nogenlunde smertefrit. Og efter en kort tid kan man så fjerne netværkskablet og kører den trådløst.
 
Her opstår et af mine første problemer, fjernbetjeningen har nogengange svært ved at fange hjernen, om det skyldes et netværksproblem hos mig, tør jeg ikke sige. Men denne bliver opdateret til nyeste firmware og den er nu klar til at blive konfigureret.
 
Opsætning af alle mine 2 enheder
Nu er tiden nået til opsætning af mine enheder. Jeg finder let faktisk, Samsung TV'et og min Philips Hue lampe. Men da mit TV kun fungere som skærm med højtalere. Så er reelt de eneste knapper jeg har brug for en tænd/sluk knap og volume op og ned.
 
Der laves de såkaldte Recipes i mit tilfælde er en med TV og en med Light.
Og den med TV'et består nu af Power On, Wait 5 seconds og Show TV Controls.
 
Og det er er her jeg er ved at blive lidt træt, for jeg har en Chromecast tilknyttet. Dvs jeg har ikke behov for andre ting end blot de ovennævnte knapper, men en Show TV Controls er en samlet enhed, her for man 6 skærme man skal swipe i mellem. Den første er favoritter, her kan du kun indsætte kanaler med logoer, nr. 2 er piltaster og menu, nr. 3 er nogle play, stop, pause knapper, nr. 4 er tal og tv guide, nr. 5 er pil op og ned (til hvad vides ikke), skærm nr. 6 viser så endelig shortcuts som man selv kan vælge. Dejligt for her har jeg så indlagt de få knapper jeg har brug for.
 
Gud-ske-tak-og-lov kan man også swipe den anden vej og gå fra 1-6 istedet for 1-2-3-4-5-6.
Men stadig irriterende man ikke kan vælge hvilke skærme og eller knapper man gerne vil have til at virke og vises.
 
Og hvis man som jeg ikke har nogen favoritkanaler så bliver der ved med at være et gult udråbstegn udfor Recipenen til TV. Irriterende.
 
Alt skal konfigueres fra en smartphone og ikke fra selve fjernbetjeningn, det virker lidt irriterende at man ingen muligheder har på selve fjernbetjeningen, da interfaced ligner til forveksling det på telefonen kunne man godt forvente de havde brugt lidt tid på at få det til at virke.
 
Brugen af NEEO
Nå men mine enheder er nu sat op og jeg kan nu bruge min fantastiske fjernbetjening, og her bliver det sq lidt irriterende. For når jeg starter mit TV fra fjernbetjeningen, så tænder TV'et og grundet Chromecast skal jeg jo nu have fat i enten min smartphone eller tablet og det skal jeg selvfølgelig ikke bebrejde NEEO for. Så det prøver jeg at lade være med.
 
jeg kan så starte det program jeg vil se og det hele går super fint, jeg kan skrue op og ned på fjernbetjeningen og det virker super godt, indtil jeg kommer til at trykke på en forkert knap, f.eks. kanal op/ned. Så går mit TV væk fra HDMI indgangen. Og så bliver man nød til at gå hele vejen ind i TV Controls og side 6 helvedet for at komme tilbage til HDMI indgangen, fordi man ikke selv kan vælge hvilke knapper der skal kunne hvad.  Det må og skal de sq have ændret.
 
Jeg ligger så og ser TV, mest NHL ishockey, for tiden i Grønland er ca. 4 timer efter Danmark så aften underholdningen kl. 21 og frem er gerne hockey. Dejligt for en hockeyabe som mig.
 
Når man så er færdig med kampen tager man fjernbetjeningen op af dockingstationen igen for at slukke TV'et og her laver den så en fejl og kan ikke snakke med hjernen. Pisse irriterende så skal man genstarte fjernbetjeningen eller tage fat i telefonen og gøre det.
 
Og det sker mere eller mindre hver anden gang, oftest ligger man og er faldet i søvn og skal så i løbet af natten lave denne manøvre, og det ender med at man tager mobilen og gør det fra den istedet.
 
Men at tage mobilen i søvne, gå ind i appen NEEO og tryk sluk. Det er bare irriterende frem for blot at tage den originale fjernbetjening og trykke på den store grønne knap. og så vende sig om og sove videre.
 
Den løsning er jeg desværre vendt tilbage til. Sørgeligt for det tegnede ellers som et produkt der virkelig kunne gøre en forskel.
 
Forbedringer, en nødvendighed
- Stabliteten/forbindelsen er for dårlig især i selve fjernbetjeningen, hvor det virker fint på appen.
- Der mangler enormt mange muligheder for individuelle tilpasninger i skærmbilleder (recipes), fysiske knapper, enheder osv.
- Manglende eller frustrerende administration, f.eks. kan man hvis man opretter en Recipe kan man ikke slette den igen, jeg har ihvertfald ikke fundet ud af hvordan. Man kan skjule den fra hovedskærmen men fjerne den kan jeg sq ikke lige få til at virke.
- Understøttelse af Philips hue er kun tænd og slut samt lysstyrke, man kan ikke skifte farver. Jeg ved det er noget de arbejder på, men hvis det er samme hastighed som selve produktionen tog at iværksætte så er jeg sikkert gift igen og tilbage i hus i Danmark inden det kommer til den.
- Batteri tiden på fjernbetjeningen var virkelig ringe det jeg så og er stortset nød til at hvile i docken når du ikke bruger den. Min løb tør for strøm på et døgn. Og jeg brugte den altså næsten ikke.
 
Konklusionen
Min overordnet konklusion er at produktet er af utrolig lækker kvalitet. Og det tror jeg skyldes den lange vente tid. Men softwaren er bare ikke i nærheden af at være så færdig som produktet, som jeg kunne have ønsket mig, og mit NEEO produkt står nu bare i sin holder og jeg er tilbag til min gamle remote.
 
 
Glæder mig utrolig meget til at se recoderes fortsatte test af enheden.
 
God aften til jer alle ...
 
//Thomas



Svar:
Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 01-December-2017 kl. 10:18
Hej Thomas.

Min umiddelbare reaktion på dine erfaringer, er at du har ret. Allerede nu har jeg ramt loftet flere gange, ikke på funktionalitet, men på stabilitet. Del 2. kommer til at fokusere på Sonos og Hue, men umiddelbart bliver det også der jeg konkluderer. 


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 01-December-2017 kl. 10:36
Jeg har store problemer med at anvende NEEO'en med min Shield TV (gen. 1).

Jeg bruger Shield'en rigtig meget til YouTube, og jeg får konstant "...Please Wait..." og ind i mellem går det helt galt, og NEEO melder noget i stil med "..connection with brain lost.." - Heldigvis kan man med et længere tryk på tænd/sluk vælge "cancel", og så virker det igen - lige ind til den igen melder "...Please Wait..."

Samme problemer sker dig ikke når jeg bruger NEEO'en til min AppleTV eller min SmartTV boks fra Stofa.

Dog irriterer det også mig at jeg ikke kan placere knapper til specifikke funktioner på skærmene. Det gælder bl.a. min projector, som jeg ikke rigtig kan komme til at styre med NEEO'en.



-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Jonas Baadsgaard
Skrevet den: 01-December-2017 kl. 16:29
Tænk at lancere et nyt produkt efter så lang forsinkelse. . Og så er det ringere end den Logitech Harmony jeg har brugt i 7 år nu. Og til en brøkdel F prisen.
Trist

-------------
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD


Skrevet af: fiskerendk
Skrevet den: 01-December-2017 kl. 19:00
Oprindeligt skrevet af Jonas Baadsgaard Jonas Baadsgaard skrev:

Tænk at lancere et nyt produkt efter så lang forsinkelse. . Og så er det ringere end den Logitech Harmony jeg har brugt i 7 år nu. Og til en brøkdel F prisen.
Trist


Det skal siges jeg købte en NEEO Early Bird Combo altså Brain og remote. Og min total pris er "kun" kr. 1.522,- inkl. forsendelse.

Hvorfor Recordere har betalt kr. 1.000,- mere ved jeg ikke, og kan bero på et valg, enten en combo med 2x remotes, speciel farve valg, eller en nummeret udgave. Eller det kan skyldes at de bestilte den 1 måned senere end jeg selv. Og der ikke var flere Super eller Early birds tilbage. Men syntes 1.000 kr lyder af meget forskel.


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 01-December-2017 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas Baadsgaard Jonas Baadsgaard skrev:

Tænk at lancere et nyt produkt efter så lang forsinkelse. . Og så er det ringere end den Logitech Harmony jeg har brugt i 7 år nu. Og til en brøkdel F prisen.
Trist


Det skal siges jeg købte en NEEO Early Bird Combo altså Brain og remote. Og min total pris er "kun" kr. 1.522,- inkl. forsendelse.

Hvorfor Recordere har betalt kr. 1.000,- mere ved jeg ikke, og kan bero på et valg, enten en combo med 2x remotes, speciel farve valg, eller en nummeret udgave. Eller det kan skyldes at de bestilte den 1 måned senere end jeg selv. Og der ikke var flere Super eller Early birds tilbage. Men syntes 1.000 kr lyder af meget forskel.

Line Items:
1x NEEO COMBO for $299.00 each

Adjustments:
  VAT: $60.23

Subtotal: $299.00
Taxes: $74.75
Shipping: $18.00
Total: $451.98
---
Total Paid: $0.00
Balance Due: $451.98


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: fiskerendk
Skrevet den: 02-December-2017 kl. 01:51
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas Baadsgaard Jonas Baadsgaard skrev:

Tænk at lancere et nyt produkt efter så lang forsinkelse. . Og så er det ringere end den Logitech Harmony jeg har brugt i 7 år nu. Og til en brøkdel F prisen.
Trist


Det skal siges jeg købte en NEEO Early Bird Combo altså Brain og remote. Og min total pris er "kun" kr. 1.522,- inkl. forsendelse.

Hvorfor Recordere har betalt kr. 1.000,- mere ved jeg ikke, og kan bero på et valg, enten en combo med 2x remotes, speciel farve valg, eller en nummeret udgave. Eller det kan skyldes at de bestilte den 1 måned senere end jeg selv. Og der ikke var flere Super eller Early birds tilbage. Men syntes 1.000 kr lyder af meget forskel.


<b style="color: rgb34, 34, 34; font-family: arial, sans-serif; font-size: 12.8px;">Line Items:<br style="color: rgb34, 34, 34; font-family: arial, sans-serif; font-size: 12.8px;"><span style="color: rgb34, 34, 34; font-family: arial, sans-serif; font-size: 12.8px;">1x </span><span ="il" style="color: rgb34, 34, 34; font-family: arial, sans-serif; font-size: 12.8px;">NEEO</span><span style="color: rgb34, 34, 34; font-family: arial, sans-serif; font-size: 12.8px;"> COMBO for $299.00 each</span><br style="color: rgb34, 34, 34; font-family: arial, sans-serif; font-size: 12.8px;"><br style="color: rgb34, 34, 34; font-family: arial, sans-serif; font-size: 12.8px;"><span style="color: rgb34, 34, 34; font-family: arial, sans-serif; font-size: 12.8px;">Adjustments:</span><br style="color: rgb34, 34, 34; font-family: arial, sans-serif; font-size: 12.8px;"><span style="color: rgb34, 34, 34; font-family: arial, sans-serif; font-size: 12.8px;">  VAT: $60.23</span><br style="color: rgb34, 34, 34; font-family: arial, sans-serif; font-size: 12.8px;"><br style="color: rgb34, 34, 34; font-family: arial, sans-serif; font-size: 12.8px;"><span style="color: rgb34, 34, 34; font-family: arial, sans-serif; font-size: 12.8px;">Subtotal: $299.00</span><br style="color: rgb34, 34, 34; font-family: arial, sans-serif; font-size: 12.8px;"><span style="color: rgb34, 34, 34; font-family: arial, sans-serif; font-size: 12.8px;">Taxes: $74.75</span><br style="color: rgb34, 34, 34; font-family: arial, sans-serif; font-size: 12.8px;"><span style="color: rgb34, 34, 34; font-family: arial, sans-serif; font-size: 12.8px;">Shipping: $18.00</span><br style="color: rgb34, 34, 34; font-family: arial, sans-serif; font-size: 12.8px;"><span style="color: rgb34, 34, 34; font-family: arial, sans-serif; font-size: 12.8px;">Total: $451.98</span><br style="color: rgb34, 34, 34; font-family: arial, sans-serif; font-size: 12.8px;"><span style="color: rgb34, 34, 34; font-family: arial, sans-serif; font-size: 12.8px;">---</span><br style="color: rgb34, 34, 34; font-family: arial, sans-serif; font-size: 12.8px;"><span style="color: rgb34, 34, 34; font-family: arial, sans-serif; font-size: 12.8px;">Total Paid: $0.00</span><br style="color: rgb34, 34, 34; font-family: arial, sans-serif; font-size: 12.8px;"><span style="color: rgb34, 34, 34; font-family: arial, sans-serif; font-size: 12.8px;">Balance Due: $451.98</span>


Shit, du betaler både moms og en sindsyg høj told hvordan kan det være?
Altså hvordan kan det blive 75 dollars i told? Og til hvem er de penge betalt?


Skrevet af: power
Skrevet den: 02-December-2017 kl. 08:22
Tror også bare jeg holder mig til Logitech
Det fungere rigtig godt

-------------
Jbl Array Cinema


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 03-December-2017 kl. 15:54
Nu er 2. del med konklusion live:

http://www.recordere.dk/2017/12/test-neeo-multifjernbetjening-del-2-konklusion/" rel="nofollow - http://www.recordere.dk/2017/12/test-neeo-multifjernbetjening-del-2-konklusion/


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 04-December-2017 kl. 07:56
Jeg har fundet ud af at mine problemer med min NEEO på Shield'en egentlig ikke er kommunikation med Shield'en som sådan, det sker KUN når jeg bruger YouTube App'en - mega underligt.



-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 04-December-2017 kl. 07:58
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Jeg har fundet ud af at mine problemer med min NEEO på Shield'en egentlig ikke er kommunikation med Shield'en som sådan, det sker KUN når jeg bruger YouTube App'en - mega underligt.


Godt at høre - Må indrømme at jeg bliver mere og mere glad for den. Her i nat sendte NEEO mig en opdatering af min Pioneer forstærker, da de havde glemt CD indgangen.

Min integration til Apple TV virker rigtigt godt, og jeg håber virkelig at NEEO og PLEX vil samarbejde om at lave en PLEX klient, der kan starte og browse film på remoten.

Stadig er der mange småfejl, så jeg håber de holder dampen oppe.


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 04-December-2017 kl. 08:27
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Jeg har fundet ud af at mine problemer med min NEEO på Shield'en egentlig ikke er kommunikation med Shield'en som sådan, det sker KUN når jeg bruger YouTube App'en - mega underligt.


Godt at høre - Må indrømme at jeg bliver mere og mere glad for den. Her i nat sendte NEEO mig en opdatering af min Pioneer forstærker, da de havde glemt CD indgangen.



Ja, man kan sige meget - men både deres support og deres udviklere reagerer hurtigt på henvendelser.

Jeg har også netop oprettet et spørgsmål angående mit problem, så må vi se om andre oplever det samme.

Jeg kommer faktisk lige i tanke om, som jeg sidder her, at jeg tror at min Brain stadig er koblet op både trådløst og med kabel, så gad vide om det kan give problemer !?

Citér
Min integration til Apple TV virker rigtigt godt, og jeg håber virkelig at NEEO og PLEX vil samarbejde om at lave en PLEX klient, der kan starte og browse film på remoten.

Stadig er der mange småfejl, så jeg håber de holder dampen oppe.

Jeg bruger den ikke til PLEX, men til Apple TV har jeg heller ingen problemer med den.


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 04-December-2017 kl. 08:28
Jeg har også kabel i min Brain. 

Jeg troede egentlig så at den prioriterede cable.



-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 04-December-2017 kl. 13:07
Har netop modtaget en mail fra NEEO, om de nu har rettet de problemer jeg har med SONOS, og de sender en opdatering ud senere på ugen.




-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 04-December-2017 kl. 16:23
Jeg ser også ud til at have fået løst mit YouTube-problem efter et input fra en anden bruger på deres forum.

Et "reset" af brain og fjernbetjening ser ud til at have løst det.


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 04-December-2017 kl. 17:20
Lad os holde denne her tråd varm.

Jeg har fået løst manglende CD input på forstærker, og de arbejder på at løse Sonos, der kommer en release i denne uge.


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 04-December-2017 kl. 17:25
Hvad løsning er det vedrørende Sonos der kommer?


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 04-December-2017 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Hvad løsning er det vedrørende Sonos der kommer?

De har i første omgang løst de kompabilitetsproblemer der var med den nye version af Sonos - jeg er så i dialog med dem om Apple Music og Search.


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 04-December-2017 kl. 18:59
Hvis remoten lykkes, så bliver det helt sikkert min næste multifjernbetjening . Nu har jeg kun Sonos i nogle sekundære rum, og forestiller mig, at jeg stadig vil søge og betjene Sonos via min Ipad pga overskueligheden ved den større skærm . .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 05-December-2017 kl. 09:06
Jens, jeg har lige et lille input til del 1 af din anmeldelse, som jeg tror folk misforstår.

Det handler om "dumme enheder" - jeg tror folk, at folk tror, at de selv skal rejse sig og tænde for dumme enheder, eller have fat i fjernbetjeningen specifikt til disse enheder, f.eks. YouSee's boks.

"Men med YouSee boksen kunne vi også lave en opskrift, der tænder TV, og skifter til HDMI 1 på TV’et og så skal vi bare selv tænde boksen."

Man får selvfølgelig en "tænd/sluk"-option på skærmen på NEEO'en for den enhed som den ikke automatisk kender status for, så man skal ikke rejse sig og tænde/slukke den på anden vis...


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 05-December-2017 kl. 09:18
Hej. Det kan jeg godt rette - Jeg tester faktisk HDMI-CEC delen senere på ugen, for at se om jeg via den kan få den tændt / slukket.

-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 06-December-2017 kl. 16:47
Man kan jo håbe lidt på samme forløb,som med medieafspilleren Popcorn Hour i sin tid . Den blev launchet som et meget ufærdigt produkt på software siden , men endte - efter utallige opdateringer - til sidst ud,som en aldeles fremragende afspiller. . .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 06-December-2017 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Man kan jo håbe lidt på samme forløb,som med medieafspilleren Popcorn Hour i sin tid . Den blev launchet som et meget ufærdigt produkt på software siden , men endte - efter utallige opdateringer - til sidst ud,som en aldeles fremragende afspiller. . .

Syntes allerede der er løst meget på de få dage jeg har kommunikeret med dem


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 12-December-2017 kl. 16:21
Det ser ud til at jeg er en af dem der er ramt af batteri-problemer :(

Jeg tog NEEO'en ud af laderen i går aftes da jeg kom hjem fra job, og brugte den i løbet af aftenen, jeg lod den så ligge på stuebordet da jeg gik i seng, med vel omkring 95% strøm.

Her til eftermiddag hvor jeg kommer hjem, er den på 15% strøm - bare af at ligge på bordet!


-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: fiskerendk
Skrevet den: 19-December-2017 kl. 03:40
Zulfo > har du mulighed for at prøve at slå Neeo link fra under settings > Neeo remote
For at se om det gør en forskel på batteri tiden. Min havde nemlig samme problem men ser ud til at være væk igen. Og det eneste jeg har ændret er det for at se om de kunne løse problemet med at tilslutte brain efter lang tid standby men det hjalp det tilgengæld ikke på.


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 19-December-2017 kl. 09:19
Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:

Zulfo > har du mulighed for at prøve at slå Neeo link fra under settings > Neeo remote
For at se om det gør en forskel på batteri tiden. Min havde nemlig samme problem men ser ud til at være væk igen. Og det eneste jeg har ændret er det for at se om de kunne løse problemet med at tilslutte brain efter lang tid standby men det hjalp det tilgengæld ikke på.

Hej 

Jeg har ikke Neeo Link slået til, og kører let både 3 og 4 dage på en opladning.


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: fiskerendk
Skrevet den: 20-December-2017 kl. 00:05
Præcis også derfor jeg siger han skal prøve at slå det fra og se om det gir bedre batteri tid 😛


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 26-December-2017 kl. 08:28
Hvad er status efter en lille måned neeo?

Med Sonos, kan jeg tilgå forskellige grupper via remoten?
Jeg har et 5.1 setup, men vil nok mest sætte vores play 5 til at spille i spise stuen, men vil jeg i appen kunne gruppe dem til en gruppe?

Kan man efterhånden søge via Sonos?

Er det realistisk at forestille sig musiktjenester på remoten? Eks tidal?


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 26-December-2017 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Hvad er status efter en lille måned neeo?

Med Sonos, kan jeg tilgå forskellige grupper via remoten?
Jeg har et 5.1 setup, men vil nok mest sætte vores play 5 til at spille i spise stuen, men vil jeg i appen kunne gruppe dem til en gruppe?

Kan man efterhånden søge via Sonos?

Er det realistisk at forestille sig musiktjenester på remoten? Eks tidal?

Jeg kommer med en del 3. Det sker dog først efter en lovet opdatering, som skulle være lige på trapperne.


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 02-Januar-2018 kl. 18:41
Venter spændt På del 3. . .
Min Harmony er stået af i julen, og jeg er meget tæt på at smide Neeo i indkøbskurven . Forventer dog at jeg stadig vil betjene mit Sonos setup -som eneste enhed - via Ipad, pga den større skærm . Det der vægter højest for mig,ar at få nogle aktiviteter/recipes til at køre smooth .


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 02-Januar-2018 kl. 18:47
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Venter spændt På del 3. . .
Min Harmony er stået af i julen, og jeg er meget tæt på at smide Neeo i indkøbskurven . Forventer dog at jeg stadig vil betjene mit Sonos setup -som eneste enhed - via Ipad, pga den større skærm . Det der vægter højest for mig,ar at få nogle aktiviteter/recipes til at køre smooth .

Den kommer først efter CES. deres store firmware opdatering er forsinket.

Men jeg er blevet voldsomt meget glad for den. Så har du spg. så bare shoot


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: SosFarum
Skrevet den: 02-Januar-2018 kl. 18:54
Er nu også blevet glad for min :)

Sonos er den stadig ikke ret god til, så brug du en Ipad til det.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=94576&title=sos-bio" rel="nofollow - Min bio
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=114874&title=forstrkere-med-home-theater-input" rel="nofollow - HT input


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 02-Januar-2018 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af SosFarum SosFarum skrev:

Er nu også blevet glad for min :)

Sonos er den stadig ikke ret god til, så brug du en Ipad til det.

Det er bl.a. Sonos som skulle blive bedre med opdateringen


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 02-Januar-2018 kl. 19:34
Nu er det jo nogle meget fornemme og uddybende videoer der følger med selve testen
Så mine spørgsmål er lidt mere omkring nogle andre ting :

Er de 2500kr stadig en rimelig præcis " i hånden" pris ?
Hvor lang er leveringstiden ca lige PT ?
Er batteriproblemet løst ?

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Mr. Laursen
Skrevet den: 02-Januar-2018 kl. 20:34
Jeg har også modtaget min Neeo. Men jeg kan ikke få den til at virke med min PlayStation 3 og ej heller med med min Sonos connect. Har andre fået deres Neeo til at virke med disse???

Jeg har forstået det korrekt at der kan bruges 2 brains til en fjernbetjening ikke?? Vil gerne bruge den samme fjernbetjening (app)til både hjemmebio samt stue.


-------------
Mvh. Mark
Bio:
NAD T777, 2x B&W DM604-S3,1xB&W CMC, 2x B&W DM601 S3, 2x B&W DS6S3, 1x Dali Concept Sub., Pioneer BDP-LX
AppleTv

Stue:
Samsung UE55HU6900U, NAD C356BEE + sonos con, 2 B&W CM1 + ASW 608


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 02-Januar-2018 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af SosFarum SosFarum skrev:

Er nu også blevet glad for min :)

Sonos er den stadig ikke ret god til, så brug du en Ipad til det.


Det er bl.a. Sonos som skulle blive bedre med opdateringen


Hvad er det der forventes ift bedre Sonos? Jeg skal også have multiremote, men ville gerne have en der reelt kan erstatte Sonos, hue apps mm.


Skrevet af: fiskerendk
Skrevet den: 03-Januar-2018 kl. 04:07
Der er endnu ikke kommet en opdatering til Neeo som løser de udfordringer jeg har. Dog ser det ud som hos mig at hvis man slår Neeo link så holder den bedre på batteri.

Stadig ingen forbedring i netværks stabiliteten med hjernen. Min remote skal genstartes min. en gang om dagen for at virke. Forsøgt både med router fra ISP samt min normale Cisco 3602 AP uden nogen forskel.

As we speak kan den ikke erstatte HUE app såfremt du gerne vil skifte farve. Da Neeo kun kan tænde og slukke samt skrue op og ned for lysstyrken. Jeg ved farveskift har været i Beta softwaren men er blevet fjernet grundet problemer og man forventer det kommer igen. Men hvornår vides ikke.

Jeg venter spændt på den næste store opdatering.


Skrevet af: pallemann
Skrevet den: 04-Januar-2018 kl. 13:40
Er der nogen der ved om NEER remote kan bruges til at styre flere fjernsyn ad gangen.

Fx. fjernsynet i stue og i børneværelse?


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 04-Januar-2018 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af pallemann pallemann skrev:

Er der nogen der ved om NEER remote kan bruges til at styre flere fjernsyn ad gangen.

Fx. fjernsynet i stue og i børneværelse?

Du er dog nødt til at have flere brains, da de har IRDA'en

Her er det svar jeg har set fra NEEO:

It is absolutely no problem to have multiple NEEO Brains and NEEO Remotes running together, you may even connect up to ten NEEO Remotes to one single NEEO Brain. The NEEO Brains are currently not synced though, this feature will come along with a later firmware release. This means that a NEEO Remote is currently always connected to a specific NEEO Brain and it can control the devices on that specific NEEO Brain. 




-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: pallemann
Skrevet den: 04-Januar-2018 kl. 19:02
Hvad er så ideen ved denne NEEO Remote når den ikke kan bruges som multifjernbetjening til hele huset? Hvor ligger begrænsingen i at du ikke kan bruge den samme remote til flere rum på samme Brain?




Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 04-Januar-2018 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af pallemann pallemann skrev:

Hvad er så ideen ved denne NEEO Remote når den ikke kan bruges som multifjernbetjening til hele huset? Hvor ligger begrænsingen i at du ikke kan bruge den samme remote til flere rum på samme Brain?



fordi det er Brain der er den som sender signalet. Hvis dit TV understøtter WIFI remote kan du bruge den samme brain. Men hvis dit TV har IRDA, så skal den jo være inden for rækkevidde.




-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Mr. Laursen
Skrevet den: 04-Januar-2018 kl. 19:48
Jeg har oprindeligt bestilt en fjernbetjening og en Brain. Nu har jeg så bestilt en brain mere så jeg har en i stuen og en i hjemmebiografen. Min tanke er så at bruge app’en i stuen og fjernbetjeningen i hjemmebiografen (eller omvendt). Ved du Hummelmose (eller andre) om det er muligt på denne måde eller skal man bruge fjernbetjeningen begge steder og skifte manuelt imellem de to brains?

-------------
Mvh. Mark
Bio:
NAD T777, 2x B&W DM604-S3,1xB&W CMC, 2x B&W DM601 S3, 2x B&W DS6S3, 1x Dali Concept Sub., Pioneer BDP-LX
AppleTv

Stue:
Samsung UE55HU6900U, NAD C356BEE + sonos con, 2 B&W CM1 + ASW 608


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 04-Januar-2018 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af Mr. Laursen Mr. Laursen skrev:

Jeg har oprindeligt bestilt en fjernbetjening og en Brain. Nu har jeg så bestilt en brain mere så jeg har en i stuen og en i hjemmebiografen. Min tanke er så at bruge app’en i stuen og fjernbetjeningen i hjemmebiografen (eller omvendt). Ved du Hummelmose (eller andre) om det er muligt på denne måde eller skal man bruge fjernbetjeningen begge steder og skifte manuelt imellem de to brains?

Det setup vil virke fint


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Mr. Laursen
Skrevet den: 12-Januar-2018 kl. 19:43
Nogen det ved hvorfor jeg ikke kan finde min Sonos connect, men der intet problem med play:5 og play:3.

-------------
Mvh. Mark
Bio:
NAD T777, 2x B&W DM604-S3,1xB&W CMC, 2x B&W DM601 S3, 2x B&W DS6S3, 1x Dali Concept Sub., Pioneer BDP-LX
AppleTv

Stue:
Samsung UE55HU6900U, NAD C356BEE + sonos con, 2 B&W CM1 + ASW 608


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 12-Januar-2018 kl. 21:27
Kan du slet ikke søge efter en connect, eller er det senere i processen?


Skrevet af: Mr. Laursen
Skrevet den: 12-Januar-2018 kl. 23:17
Det er når jeg tilføjet en ny enhed til til et rum og jeg søger på sonos, så finder den de Sonos højtalere jeg har men ikke min connect.

-------------
Mvh. Mark
Bio:
NAD T777, 2x B&W DM604-S3,1xB&W CMC, 2x B&W DM601 S3, 2x B&W DS6S3, 1x Dali Concept Sub., Pioneer BDP-LX
AppleTv

Stue:
Samsung UE55HU6900U, NAD C356BEE + sonos con, 2 B&W CM1 + ASW 608


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 03-Marts-2018 kl. 19:30
Nå, Hummelmose - kan vi få en lille situationsrapport mht performance efter den store sw opdatering ?
Elgigantens kampagne på Harmony Elite udløber søndag midnat, såhhh . . .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 03-Marts-2018 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Nå, Hummelmose - kan vi få en lille situationsrapport mht performance efter den store sw opdatering ?
Elgigantens kampagne på Harmony Elite udløber søndag midnat, såhhh . . .

Hej.

Jeg er superglad for den nye opdatering. Sonos er blevet meget bedre, og integrationen til HUE og mine andre enheder spiller også max.




-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 04-Marts-2018 kl. 09:44
Er den forbedret mht betjening af den nye yousee-box,- og hvad mht understøttelse af 5ghz ?

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 04-Marts-2018 kl. 10:16
Hej Lennon. Hvad er det du vil have 5ghz til? Mener ikke det er tilgængeligt

Den seneste opdatering har “the smartener” med sig til opsætning af “stupid devices”.
Herunder min canal digital boks, som den hurtigt og nemt integreret i “opskrifter”.
Den understøtter alle funktioner på den (ihvertfald dem jeg harbi brug).
- så jeg tænker at yousee boksen heller ikke er et problem.
Apple tv navigering er blevet lidt mere responsiv syntes jeg.
Jeg har nogen problemer med at Sonos ikke altid virker som volume enheden i mine opskrifter.

Jeg er liiiidt lunken stadig vil jeg sige. Det Sonos irriterer mig ret meget og gær at jeg ikke gider bruge den lige nu.
Jegbser stadig et kæmpe potentiale, men er sgu lidt træks over de basis ting her ikke virker.
Vedr hue kan man nu få grupper på sin Remote og det bruger vi eller rigtig meget.
Pt er det kun Sonos som lydkilde ved tv der er et problem, men dog et ret stort problem.


Skrevet af: pallemann
Skrevet den: 04-Marts-2018 kl. 10:16
Kan den erstatte IR fjernbetjeningen?


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 04-Marts-2018 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af pallemann pallemann skrev:

Kan den erstatte IR fjernbetjeningen?


Ift til hvilke enheder?


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 04-Marts-2018 kl. 10:25
Bromberg_ Som yousee kunde har jeg i forbindelse med den nye box, fået et 5ghz modem tilsendt . .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 04-Marts-2018 kl. 10:35
Ah ok - ja hvis den kun sender 5ghz, så er neeo no go, så vidt jeg kan læse mig til, hvilket er en temmelig dum begrænsning fra neeo’s side


Skrevet af: pallemann
Skrevet den: 04-Marts-2018 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Oprindeligt skrevet af pallemann pallemann skrev:

Kan den erstatte IR fjernbetjeningen?


Ift til hvilke enheder?

Fx. en Jamo remote jeg har til musikanlæg.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 04-Marts-2018 kl. 18:47
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Ah ok - ja hvis den kun sender 5ghz, så er neeo no go, så vidt jeg kan læse mig til, hvilket er en temmelig dum begrænsning fra neeo’s side


Jeg er afgjort ikke en ørn til netværk, men det nye modem sender åbenbart på begge frekvenser . .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 04-Marts-2018 kl. 19:03
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Ah ok - ja hvis den kun sender 5ghz, så er neeo no go, så vidt jeg kan læse mig til, hvilket er en temmelig dum begrænsning fra neeo’s side


Jeg er afgjort ikke en ørn til netværk, men det nye modem sender åbenbart på begge frekvenser . .


Jeg er heller ikke skide ferm i det, men har da endnu ikke hørt om routere der kun sender 5ghz, men igen - kender ikke skide meget til routere.:)


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 04-Marts-2018 kl. 20:19
Pallemann_ har du stadig en uåbnet til salg, eller har du taget den i brug ?


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: pallemann
Skrevet den: 04-Marts-2018 kl. 20:24
Der er stadig plastik på. 


Skrevet af: Kimbo
Skrevet den: 12-Februar-2019 kl. 09:14
Så er det desværre ikke længere muligt at købe flere Neeo:  https://planet.neeo.com/t/q5wbv4" rel="nofollow - https://planet.neeo.com/t/q5wbv4

Med 24 måneders support endnu er det ikke helt galt, men det bliver spændende at se, hvad der sker derefter.




Print side | Luk vindue