Print side | Luk vindue

Forholde sig til inkasso - hvorledes?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=153632
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 00:14


Emne: Forholde sig til inkasso - hvorledes?
Skrevet af: Bromberg5
Emne: Forholde sig til inkasso - hvorledes?
Skrevet den: 11-December-2017 kl. 15:18
Jeg er lidt i modvind hos/med yousee. I startet af 2017 tilmeldte jeg mig deres boks og fik den tilsendt. Den var dog defekt og jeg måtte af 3 omgange forsøge mig med ellers tålmodige teknikere hos yousee. Herefter blev jeg lovet at de ville sende mig en ny. Denne måtte jeg rykker for 5 gange.
Nå men jeg fik en ny der virkede som den skulle.

Samtidigt ønskede jeg at få "tv2 ude" via min yousee app. Det koster 5 kr pr mdr. Dvs at jeg direkte ved yousee har leje af boks og tv2 ude. Min pakke får jeg hos min antenneforening.
 - iøvrigt tog det 8 opkald og 4 nye kundeoprettelser før tv2 ude virkede. Det viste sig at der var en dato på hvornår mit abonnement kun opstartes.

Pga al den tid og udfordringer bliver jeg krediteret 200kr hos yousee. Disse 200kr betaler for mine næste måneder af boksleje og tv2 ude. Til sidste kvartal her i 2017 er min kreditering brugt op og jeg får tilsendt en ny regning.

Imellemtiden har jeg besluttet at boksen ikke er noget for mig og jeg kontakter Yousee, for at forklare det som det er. Jeg ønsker ikke længere boksen, men stadig gerne vil have tv2 ude, hvilket jeg beder om en ny regning på.
Vi aftaler at jeg aflevere boksen i nærmeste yousee butik, hvor jeg ligeledes beder om en regning seperat på tv2 ude. - det sker automatisk for jeg besked på.

Alligevel for jeg en regning med rykker for manglende betaling. Da jeg har meget arbejde og ikke er klar til at bruge 2 timer i telefonen skriver jeg en mail til yousee hvor jeg beder dem sende mig en kvittering for modtagelse af min mail, hvor jeg igen beskriver at jeg ikke vil betale en regning for leje af boks i det kommende kvartal når den er afleveret. - Min tillid til yousee er væk og jeg ønsker ikke at betale for et produkt jeg ikke har længere.

Herefter får jeg en ny regning og en skrivelse om at jeg er overgået til inkasso og jeg opdager mit tv2 ude ikke virker.

Jeg ringer til yousee igen og forklarer forløbet og får forklaret at min sag er overgået til inkasso og jeg skal ringe til dem.
Efter at have fået udleveret telefon nummer forkert 2 gange lykkedes det mig at ringe til det rigtige sted.
Her er beskeden at jeg ikke står registreret hos dem, men at de rigtig nok netop har overtaget inkasso sager fra yousee.

Herefter afventer jeg og ser tiden an, da yousee har afvist at kunne hjælpe og at det ligger hos inkasso, hvilket det ihvertfald for nu endnu heller ikke ligger.

 Jeg hører dog intet og får nu en ny regning - en regning der udelukkende består af 2x100kr for rykker gebyr.

IGEN ringer jeg til yousee og får fat i en ellers hjælpende medarbejder, der forstår at jeg ikke vil betale for sidste kvartals boksleje og tv2 ude når ikke jeg har boksen længere, men deres edb system kan ikke finde ud af en sådan udregning, hvorfor jeg skulle have betalt for så at blive krediteret. 
 Hun forstår godt min forklaring, men trods det stadig holder fast i at jeg har et udestående der gør at jeg er røget til inkasso.
 - prøver efter bedste evne at forklare at jeg godt forstår HVORFOR jeg er røget til inkasso, men at grunden herfor er komplet åndsvag.

Beskeden til mig er at jeg må vente på brev fra inkasso. 

Hvad gør man i en sådan sag? Jeg er naturligvis ked af en sådan sag for et beløb 157kr. I bagklogskabens klare lys skulle jeg nok bare have betalt og så forvente at ringe til yousee 10-20 gange for at få de 157kr tilbage.
MEN - jeg vil sgu ikke betale en regning forud for et produkt jeg ikke længere har.

Nogen der har erfaringer med en sådan inkasso sag? Er de til at snakke med i en sådan sag her eller skal man forvente hele møllen så kører nu?

Hvis jeg nu bare bukkede mig og betalte den regning, så er det jo fandme kun en regning på rykkergebyrene, det er end ikke de 157kr det hele startede med.

What to do?



Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 11-December-2017 kl. 15:35
Ignorer dem, det er jo idioti!

Det er muligt de orker at slæbe dig i Retten, men jeg tvivler. For når du har kvitteringer på aflevering af Boks, så er der ikke noget at komme efter. Og Yousee får selv lov at betale for Rettens tid.


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 11-December-2017 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ignorer dem, det er jo idioti!

Det er muligt de orker at slæbe dig i Retten, men jeg tvivler. For når du har kvitteringer på aflevering af Boks, så er der ikke noget at komme efter. Og Yousee får selv lov at betale for Rettens tid.


Tænker heller ikke det trækkes så langt - det er jo direkte dumt.
Tænker og tror på at inkasso firmaet er til at snakke med. Rent juridisk tænker jeg ikke der kan være hold i det.

Hader vare at skulle bruge al den telefon tid på noget så ligegyldigt som det her.


Skrevet af: skandshus
Skrevet den: 11-December-2017 kl. 15:42
lad den gøre.
Lad inkasso tage kontakt til dig og fremlæg dem bevis for du har afleveret udstyr samt har bedt om at opsige de proudkter du mener at have.
Fremlæg det for dem og så klarer INkasso resten.. :)
De gider ikke selv bruge tid på en sag de ikke selv får noget ud af


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 11-December-2017 kl. 15:44
Du kan jo skrive til Inkasso firmaet og forklare hvor tåbelig sagen er. Og at du har tænkt dig at ignorere fremtidige krav, fordi du ærligt talt har andet at bruge din tid på.


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 11-December-2017 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Du kan jo skrive til Inkasso firmaet og forklare hvor tåbelig sagen er. Og at du har tænkt dig at ignorere fremtidige krav, fordi du ærligt talt har andet at bruge din tid på.

Første gang jeg havde fat i dem var de med på det var en halvskør sag, men at de naturligvis ikke kunne gøre noget når ikke jeg var registreret ved dem.

Vil gerne have en fin dialog med dem ihvertfald, da jeg tænker at man bør kunne forklare sig i en sådan sag.


Skrevet af: csell
Skrevet den: 11-December-2017 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ignorer dem, det er jo idioti!

Det er det dummeste du kan gøre.

Der findes to slags Inkassofirmaer. Dem der kører efter reglerne og dem som kun er ude på at hive flest mulig penge ud af folk. Prøv at google det Inkassofima som har din sag. Har det været muligt for folk at lave forlig og gode aftaler, eller har det bare kostet folk en masse penge?

Men ellers syntes jeg at du skal spille efter reglerne. Hvis du ikke mener at skylde YouSee penge så fortæl Inkassofirmaet det. Hvis du mener at skylde Yousee færre penge end de siger. Så bed om en rigtig opgørelse. Og nu nytter det ikke at ringe, alt skal være på skrift/email.
 
Hilsen Carsten. 


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 11-December-2017 kl. 16:24
Nå - nogengange kan det gå stærkt:). Ringede endnu engang til yousee og bedte om telefon nummer til deres inkasso firmaer, som begge afviste at have mig stående.

Jeg ringede IGEN til yousee, som igen forklarer mig at jeg må afvente indkaldelse fra inkasso firmaet.

Jeg bliver dog hurtigt ringet op igen af yousee, som kan se at der i deres system står at sagen er trukket tilbage og det skyldige beløb samt alle gebyrer - min konto er pr dags dato 0kr.

Hvilket jeg naturligvis har fået på mail nu her også.

Jamen altså en masse tid jeg har brugt på det. Hvorom alting er, så er alle yousee produkter sagt op.
Det ærgrer mig faktisk da vi i min antenne forening kan få den fulde pakke for 430kr og den har jeg sgu været glad for.
Det blir streaming fra 2018:)


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 11-December-2017 kl. 17:25
Tillykke med det! Så kan du i ro og mag overveje en TV løsning når der er faldet ro på igen.


Skrevet af: Hampenberg
Skrevet den: 11-December-2017 kl. 19:38
Det kan være at YouSee læser med i denne tråd.


Skrevet af: Rolf Lemmike
Skrevet den: 11-December-2017 kl. 20:01
Beskriv alt det ovenstående på deres FB-side. Så skal der nok ske noget, de har ikke lyst til at udstille deres inkompetence.


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 11-December-2017 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af Hampenberg Hampenberg skrev:

Det kan være at YouSee læser med i denne tråd.


Hvad skulle det gøre?:)

Uanset blev jeg også skrevet kontaktet af dem igen, hvor der er skrevet notits om at sagen ikke skal overgå til inkasso og alle gebyrer og rykker bortfalder


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 11-December-2017 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hampenberg Hampenberg skrev:

Det kan være at YouSee læser med i denne tråd.


Hvad skulle det gøre?:)


Du tror ikke din sag fandt en hurtig afslutning pga siden her?


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 11-December-2017 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hampenberg Hampenberg skrev:

Det kan være at YouSee læser med i denne tråd.


Hvad skulle det gøre?:)


Du tror ikke din sag fandt en hurtig afslutning pga siden her?

Jeg mener da også, at YouSee kigger med, over skuldrene på os - mener også at de en gang endda har svaret i en eller anden tråd?Smile


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 11-December-2017 kl. 22:06
Jamen det kan også sagtens være de kigger med:). Fred være med det. Reelt var der faktisk aldrig en medarbejder der var uenig med mig, men de kunne bare intet gøre “da den var overgået til inkasso”.

Samtidigt kunne inkasso (såfremt det var som jeg sagde), bekræfte der intet juridisk er i en sådan sag.
Min bekymring gik mest på hvor langt set skulle trækkes for så banal en ting og med frygt for et vanvittigt forløb for ca 150kr.:)

Men godt det fin sin ende, men ved Gud hvor er de tunge at danse med ift aftaler. Minder mig om 3 mobil i sine “kronede” dage.


Skrevet af: strandvasker
Skrevet den: 11-December-2017 kl. 22:35
Jeg var igennem præcis det samme dengang jeg opsagde mit internetabonnement hos TDC (som det hed dengang).

Jeg ønskede at skifte til en anden udbyder og opsagde i den forbindelse min abonnement hos TDC. Jeg fik en mail tilbage om, at jeg desværre ikke kunne opsige min forbindelse lige nu fordi Helle var på ferie. No bullshit, ikke noget med efternavn eller noget, bare en eller anden Helle som åbenbart er selveste omdrejningspunktet for Danmarks største teleudbyder, "imponerende".

Helle kom tilbage fra ferie og jeg fik opsat mit abonnement. De sendte mig en returkasse til udstyret der skulle tilbageleveres og en besked om at jeg bare skulle droppe den af på posthuset, portoen var betalt og det hele.

En eller anden indskydelse fik mig til at printe et stykke papir med serienumrene på udstyret og i stedet tage kassen med udstyret ned i den lokale telebutik og bede en ansat der kvittere for modtagelsen af de omtalte serienumre. Ekspedienten undrede sig lidt, men jeg fik et stempel med dato og en krusedulle på at jeg havde afleveret udstyret.

Et par måneder senere fik jeg en opkrævning på abonnement for kvartalet EFTER jeg havde opsagt aftalen. Den gad jeg ikke betale.

Så fik jeg en rykker med rykkergebyr fordi jeg ikke havde betalt, den ignorerede jeg igen med tanken om at det ikke kunne være mit problem, at de ikke havde opdaget at jeg faktisk havde opsagt aftalen for længst.

Et par måneder gik og der kom en opkrævning på kvartalet efter. Igen kunne jeg ikke lige se det var mit problem.

Så kom der en rykker på begge kvartaler med tre gange rykkergebyr, et for det første girokort, et for rykkeren jeg havde ignoreret og et for det næste kvartals regning.

En måneds tid senere kom der et brev fra Ribers om at jeg var blevet indstillet til inkasso af TDC. Jeg skrev til Ribers at jeg ikke kunne vedkende mig gælden, forklarede ovenstående og vedhæftede kopier af min opsigelsesmail og kvitteringen for afleveringen af udstyret. Ribers skrev tilbage at de på baggrund af oplysningerne ikke ville registerere mig i deres kartotek.

Jeg skrev til TDC at nu var jeg træt af deres cirkus og de for fanden måtte se at få styr på deres shit..

TDC skrev tilbage at de beklagede fejlen meget og krediterede mig de skyldige beløb. Jeg skrev tilbage at beløbene faktisk ikke var skyldige.

Så gik der et par måneder mere og en dag fik jeg så en rykker på de rykkergebyrer jeg ikke havde betalt. De havde eftergivet mig beløbene for abonnementerne, men glemt at nulstille rykkergebyrerne, så nu rykkede de mig for ikke at have betalt rykkergebyrerne på de beløb jeg ikke skulle betale.

Jeg skrev noget i stil med fanden fisme! til dem og fik endnu en undskyldning og kreditnotas på rykkergebyrerne. Jeg insisterede ved samme lejlighed på at få en erklæring fra dem om at jeg ikke skyldte dem noget. Det mente de ikke var nødvendigt, men jeg insisterede og fik til sidst sådan en "Vi har ikke længere noget kundeforhold til xx og han skylder os ikke noget" erklæring.

Cirka et år senere havde de så noget revision og sørme ikke om de pludselig mente jeg skyldte dem et eller andet. Jeg sendte en kopi af erklæringen retur og bad dem rende og hoppe.


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 11-December-2017 kl. 22:45
Sjovt - fordi faktisk ville/negligerede kundeservice betydningen af at jeg insisterede på at få på skrift at sagen blev droppet, da jeg hvis problemer blot kunne oplyse sagsnummer, hvor der ville stå at sagen var trukket tilbage og skyldige beløb ligeledes.
Jeg insisterede på at få det på skrift, samt tilføjet at jeg nu ikke skyldte noget og at min konto ved dem stod på 0kr.
Så må de få det sendt hvis der kommer mere - hvilket jeg er ret overbevist om.
Jeg blev da også tidligere “beroliget” med ikke at være den eneste.



Skrevet af: Skodman
Skrevet den: 12-December-2017 kl. 01:58
Føler med dig...Det tog mig 3 måneder at få slettet en box som jeg havde hjemme i 2 dage...
Man bliver lidt træt i ansigtet til sidst...Disapprove
Og hver gang man fik en ny medarbejder i røret, blev der sagt...Nu høre du ikke mere fra os...Ooooog det gjorde man så...


Skrevet af: Hamish
Skrevet den: 12-December-2017 kl. 05:57
Jeg var ude for det samme for en ti år siden, det tog mig over et halvt år, og det var kun fordi jeg så yousee/TDC chef på tv og derved fik hans navn og skrev direkte til ham, at det blev løst.
Siden dengang har jeg ikke turdet købe eller leje nogle af deres produkter. Hver gang man ringede eller skrev, hvar de meget forstående men der skedte ikke en skid. Det er åbentbart ikke blevet bedre siden


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 12-December-2017 kl. 06:52
Ja jeg må indrømme jeg kun har haft dårlige oplevelser med kontakten med yousee.
Min antenneforening har der aldrig været noget med.

Det “værste” er at man faktisk tit møder en forstående kundeservice medarbejder og en medarbejder der siger man langt fra er den eneste.
Skal nok undlade nogle navne.

Da jeg bestilte den boks her fik jeg en med det samme. Men jeg måtte ringe flere gange til dem og køre flere test, hvor deres konklusion hver gang var at det måtte være mit net.
- 5 gange rykkede jeg foruden boks, de hver gang kunne fortælle mig faktisk slet ikke var blevet bestilt, men det skulle den pågældende medarbejder så nok gøre.

Mht TV2 ude til 5kr, så tog det 8 imponerende opkald, hvor jeg blev oprettet som ny kunde intet mindre end 4 gange.
Til sidst fik jeg noget område leder i røret, der så kunne fortælle mig at det var fordi mit abonnement slet ikke kunne træde i kræft før en given dato.
Så jeg har virkelig brugt mange timer i røret, for nogle helt igennem banale ting, det gjorde at jeg simpelthen mistede tilliden til dem.
Igen desværre for jeg har været rigtig glad for min tv pakke.

Det har dog været fast indslag, at hver gang jeg har haft kontakt til dem vil de sælge mit et mobilabonnement, med en langt bedre musik tilbud end mit nuværende - markedets bedste lydkvalitet simpelthen.

Hvorom alting er, så har det nu hele vejen igennem været en sober tone og heller ingen pegen fingre eller noget, man har bare ikke kunne hjælpe mig.
Er glad for jeg nu har en skrift på jeg ikke længere er skyldig i noget som helst ved dem, så må det sendes afsted hver gang der måtte komme en ny regning


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 12-December-2017 kl. 07:25
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hampenberg Hampenberg skrev:

Det kan være at YouSee læser med i denne tråd.


Hvad skulle det gøre?:)


Du tror ikke din sag fandt en hurtig afslutning pga siden her?


Helt klart nej.

For det første tvivler jeg stærkt på, at de følger med i diverse fora. De har travlt nok med at svare telefoner og lave deres arbejde (for at lave det om, som den kundeservicemedarbejder, du sidst talte med, lavede forkert).

Derudover skulle de bruge tid på at lede efter en kunde, der kunne være Bromberg5 her på sitet?


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 12-December-2017 kl. 07:28
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Sjovt - fordi faktisk ville/negligerede kundeservice betydningen af at jeg insisterede på at få på skrift at sagen blev droppet, da jeg hvis problemer blot kunne oplyse sagsnummer, hvor der ville stå at sagen var trukket tilbage og skyldige beløb ligeledes.
Jeg insisterede på at få det på skrift, samt tilføjet at jeg nu ikke skyldte noget og at min konto ved dem stod på 0kr.
Så må de få det sendt hvis der kommer mere - hvilket jeg er ret overbevist om.
Jeg blev da også tidligere “beroliget” med ikke at være den eneste.



YouSees system til håndtering af regninger virker meget tungt, og den ene afdeling kan ikke nødvendigvis se de samme ting, som en anden afdeling kan, så du skal sikre dig at tale med deres Regningsservice i sådanne situationer, i stedet for en kundeservicemedarbejder.

Kundeservice løser sjældent denne typer problemer uanset hvad de så fortæller dig.

Vi bruger TDC erhvervsmæssigt, og også som medarbejderbredbånd, og der har været mange spøjse hændelser, hvilket så ikke bliver nemmere, når der f.eks. er tale om coaxbredbånd på en erhvervskonto sammen med medarbejderens kabeltv på en privatkonto.



Print side | Luk vindue