Jeg er lidt i modvind hos/med yousee. I startet af 2017 tilmeldte jeg mig deres boks og fik den tilsendt. Den var dog defekt og jeg måtte af 3 omgange forsøge mig med ellers tålmodige teknikere hos yousee. Herefter blev jeg lovet at de ville sende mig en ny. Denne måtte jeg rykker for 5 gange. Nå men jeg fik en ny der virkede som den skulle.
Samtidigt ønskede jeg at få "tv2 ude" via min yousee app. Det koster 5 kr pr mdr. Dvs at jeg direkte ved yousee har leje af boks og tv2 ude. Min pakke får jeg hos min antenneforening. - iøvrigt tog det 8 opkald og 4 nye kundeoprettelser før tv2 ude virkede. Det viste sig at der var en dato på hvornår mit abonnement kun opstartes.
Pga al den tid og udfordringer bliver jeg krediteret 200kr hos yousee. Disse 200kr betaler for mine næste måneder af boksleje og tv2 ude. Til sidste kvartal her i 2017 er min kreditering brugt op og jeg får tilsendt en ny regning.
Imellemtiden har jeg besluttet at boksen ikke er noget for mig og jeg kontakter Yousee, for at forklare det som det er. Jeg ønsker ikke længere boksen, men stadig gerne vil have tv2 ude, hvilket jeg beder om en ny regning på. Vi aftaler at jeg aflevere boksen i nærmeste yousee butik, hvor jeg ligeledes beder om en regning seperat på tv2 ude. - det sker automatisk for jeg besked på.
Alligevel for jeg en regning med rykker for manglende betaling. Da jeg har meget arbejde og ikke er klar til at bruge 2 timer i telefonen skriver jeg en mail til yousee hvor jeg beder dem sende mig en kvittering for modtagelse af min mail, hvor jeg igen beskriver at jeg ikke vil betale en regning for leje af boks i det kommende kvartal når den er afleveret. - Min tillid til yousee er væk og jeg ønsker ikke at betale for et produkt jeg ikke har længere.
Herefter får jeg en ny regning og en skrivelse om at jeg er overgået til inkasso og jeg opdager mit tv2 ude ikke virker.
Jeg ringer til yousee igen og forklarer forløbet og får forklaret at min sag er overgået til inkasso og jeg skal ringe til dem. Efter at have fået udleveret telefon nummer forkert 2 gange lykkedes det mig at ringe til det rigtige sted. Her er beskeden at jeg ikke står registreret hos dem, men at de rigtig nok netop har overtaget inkasso sager fra yousee.
Herefter afventer jeg og ser tiden an, da yousee har afvist at kunne hjælpe og at det ligger hos inkasso, hvilket det ihvertfald for nu endnu heller ikke ligger.
Jeg hører dog intet og får nu en ny regning - en regning der udelukkende består af 2x100kr for rykker gebyr.
IGEN ringer jeg til yousee og får fat i en ellers hjælpende medarbejder, der forstår at jeg ikke vil betale for sidste kvartals boksleje og tv2 ude når ikke jeg har boksen længere, men deres edb system kan ikke finde ud af en sådan udregning, hvorfor jeg skulle have betalt for så at blive krediteret. Hun forstår godt min forklaring, men trods det stadig holder fast i at jeg har et udestående der gør at jeg er røget til inkasso. - prøver efter bedste evne at forklare at jeg godt forstår HVORFOR jeg er røget til inkasso, men at grunden herfor er komplet åndsvag.
Beskeden til mig er at jeg må vente på brev fra inkasso.
Hvad gør man i en sådan sag? Jeg er naturligvis ked af en sådan sag for et beløb 157kr. I bagklogskabens klare lys skulle jeg nok bare have betalt og så forvente at ringe til yousee 10-20 gange for at få de 157kr tilbage. MEN - jeg vil sgu ikke betale en regning forud for et produkt jeg ikke længere har.
Nogen der har erfaringer med en sådan inkasso sag? Er de til at snakke med i en sådan sag her eller skal man forvente hele møllen så kører nu?
Hvis jeg nu bare bukkede mig og betalte den regning, så er det jo fandme kun en regning på rykkergebyrene, det er end ikke de 157kr det hele startede med.
What to do?
|