Print side | Luk vindue

Star Wars: The Last Jedi

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Bruger til bruger
Forumbeskrivelse: Emner der ikke passer ind i de øvrige fora
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=153659
Udskrevet den: 29-Marts-2024 kl. 06:06


Emne: Star Wars: The Last Jedi
Skrevet af: jacobe
Emne: Star Wars: The Last Jedi
Skrevet den: 14-December-2017 kl. 00:58
Hvem har set den? Hvad syntes I?? Smile


-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)



Svar:
Skrevet af: Renoldo
Skrevet den: 14-December-2017 kl. 04:56
Jeg syntes at den okay, men jeg er ikke helt oppe og ringe over den.


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 14-December-2017 kl. 07:34
Jeg er aldrig oppe og ringe, men jeg giver den en 8/10 IMDB karakter.

Det gør jeg på baggrund af fantastisk ATMOS lyd, og god handling.




-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 14-December-2017 kl. 09:43
Anmelderne er stort set enige om at det er den bedste ud over "Empire"..


Skrevet af: zunex
Skrevet den: 14-December-2017 kl. 10:18
Jeg er heller ikke oppe og ringe. jeg vil ikke lave spoilers, og så er det jo svært at begrunde lunkenheden :-)



Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 14-December-2017 kl. 11:24
Jeg så den i går og synes den var forbavsende god - følte mig godt underholdt hele vejen igennem - bedre end de 2 foregående og vel den bedste af de nye.


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 14-December-2017 kl. 20:45
Nu så jeg den igen i Fields i dag - Desværre i BIO 3. Den havde ikke ATMOS, og ødelægger meget - Glad for at jeg så den i BIG BIO sal 1 i går.

-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: azrael
Skrevet den: 15-December-2017 kl. 07:34
Syntes den var meget god, mens jeg så den og da jeg kom ud af biografen i aftes. Og jeg synes det egentlig stadig, men når man har haft lidt tid til at fordøje den, så halter historien en hel del. Filmen er dog klart bedre end The Force Awakens. Efter min mening er det dog Rogue One, der tager titlen som bedste nye Star Wars efter den oprindelige trilogi.


-------------
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson


Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 15-December-2017 kl. 09:11
Til alle jer der synes at den er bedre en The Force Awakens - på hvilken måde?

Og er den billed/lydmæssigt værd at se i en af de gode biografer i København, selvom jeg egentlig har svoret aldrig at gå i en offentlig biograf igen?


-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 15-December-2017 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Til alle jer der synes at den er bedre en The Force Awakens - på hvilken måde?

Og er den billed/lydmæssigt værd at se i en af de gode biografer i København, selvom jeg egentlig har svoret aldrig at gå i en offentlig biograf igen?

Du skal se den i BIG BIO i Herlev (Sal 1).

Den har ATMOS og de bedste sæder. Trust me.




-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 15-December-2017 kl. 10:39
På TV2 morgenTV var anmelderne “Blown Away”. Den flotteste af de nye Star Wars film. Tilføjer måske ikke så meget historie til Sagaen. Men de gir 5 af 6 stjerner.


Skrevet af: BowieCool
Skrevet den: 15-December-2017 kl. 22:22
Fatter ikke, at man kan være "Blown Away" hvis ikke historien også sparker R..

-------------
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 16-December-2017 kl. 11:56
Jeg synes faktisk der er meget historie med i det her. Uden at lave for meget spoiler, så kommer der afklaring på en masse ting. Men jeg vil give dem ret i at den visuelt er temmelig flot. - havde fornøjelsen af at sidde i buttkicker sektionen i bio1 i nordisk film i Århus i går. - ved ikke med lyden, men den var også fortrinlig. - lad mig bare sige det sådan. Det kan mærkes, høres og ses når The Supremacy toner frem første gang :-) (that's a big f.....g ship.)

Og det var også en kende sørgeligt at se Carrie Fisher. Når man nu ved hun ikke er blandt os mere.


Skrevet af: zemo
Skrevet den: 16-December-2017 kl. 23:17
Hvad siger I? 2D eller 3D? Jeg vil egentlig helst se den i 2D, da jeg virkelig er blevet træt af 3D og briller. Men går man mon glip af noget stemning eller effekter?

-------------
/zemo/


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 17-December-2017 kl. 13:27
Jeg skal ikke kunne sige hvad man går glip af. -  jeg så den i 2D, da jeg bruger briller, har en bygningsfejl  i øjnene og er ikke i stand til at opfange 3D effekten i de briller alligevel, så jeg ser det kun i 2D. (og nej jeg bærer dælme ikke 2 par briller for at se en f..... film :))


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 18-December-2017 kl. 08:37
Er voldsomt skuffet over filmen. Og formår at fremhæve the force awakens som en bedre film.



Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 18-December-2017 kl. 11:05
Så den i lørdags.
Jeg er mindst lige så imponeret som alle andre med en positiv oplevelse.
Billede og lyd i top.
Historien var som at gå 34 - 37 år tilbage i tiden, med tilsvarende år i udvikling Wink

En fantastisk film der lever op til det pres som den står op imod.
Folk der ikke har set force awakens vil måske være lidt vingeskudt.
Folk der ikke kender de gamle, (IV, V og VI), vil nok ikke få samme særlige fornemmelse for historien. 


-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: rawi
Skrevet den: 18-December-2017 kl. 11:18
Jeg tog, desværre, mig selv i at sidde i biografen og ryste på hovedet og vende øjne i flere scener.
Skuffet og ikke imponeret, hverken over manuskript eller handling.
Lyd og effekter var dog meget flotte.


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 18-December-2017 kl. 11:20
Jeg forstår virkelig ikke al den positive omtale. I min optik, så var der utrolig meget, som ikke fungerede i filmen og jeg er nede og rode omkring 6/10 - måske 7/10 på en god dag.

Sidehistorien fungerer ikke og virker mærkelig påklistret. Der er alt for meget plat humor puttet ind overalt. Ret vigtige personer skrives ud af historien uden at deres baggrund eller plads i det hele på nogen måde er afklaret. Og få nu en ordenlig kampsports-ekspert til at hjælpe med de sværdkampe! SW1 havde godt nok den værste historie og værste skuespil, men kampscenerne med Maul virkede mere som en sværdkamp end uøvet leg med kæppe, som det gør i SW8.

SW7 er en klart bedre film i min mening.

Edit: Og jeg så den i Big Bio med Atmos.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Wolff
Skrevet den: 18-December-2017 kl. 12:12
Syns det var go underholdning, MEN der er en del ting der virkelig går mig på, og til dels skuffede mig rigtig meget. Ting som plot huller og missede chancer for genial karakterudvikling.

Det lugter lidt af at der ikke har været en gennemtrængende rød tråd for triogien da de startede, og Rian selv har fundet på historien hvor JJ sluttede.


Men det var god underholdning none the less :)


Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 18-December-2017 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jeg forstår virkelig ikke al den positive omtale. I min optik, så var der utrolig meget, som ikke fungerede i filmen og jeg er nede og rode omkring 6/10 - måske 7/10 på en god dag.

Sidehistorien fungerer ikke og virker mærkelig påklistret. Der er alt for meget plat humor puttet ind overalt. Ret vigtige personer skrives ud af historien uden at deres baggrund eller plads i det hele på nogen måde er afklaret. Og få nu en ordenlig kampsports-ekspert til at hjælpe med de sværdkampe! SW1 havde godt nok den værste historie og værste skuespil, men kampscenerne med Maul virkede mere som en sværdkamp end uøvet leg med kæppe, som det gør i SW8.

SW7 er en klart bedre film i min mening.

Edit: Og jeg så den i Big Bio med Atmos.
 
6/10 - 7/10 er da heller ikke dårligt - tror jeg ligger i det interval med alle Star Wars filmene på nær Phantom Menace som var ringere end ringe i min optik Ouch


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 18-December-2017 kl. 12:46
Jeg har kraftigt på fornemmeren at der har været et lidt anderledes plot lige indtil Carrie døde, og så har de måttet ændre en del som en nødtørftig lappeløsning. 


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 18-December-2017 kl. 13:00
Den måde filmen afvikles på synes jeg ikke bærer præg af, at Carries død har påvirket noget.

En score på 6/10 på IMDB ville umiddelbart afholde mig fra at se filmen. Alt under 7 giver jeg ikke en chance, med mindre jeg har feber og ikke kan bevæge mig ud af sengen.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Berdel
Skrevet den: 18-December-2017 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af rawi rawi skrev:

Jeg tog, desværre, mig selv i at sidde i biografen og ryste på hovedet og vende øjne i flere scener.
Skuffet og ikke imponeret, hverken over manuskript eller handling.
Lyd og effekter var dog meget flotte.

Helt enig. Sådan en omgang plat humor hører ikke hjemme i en Star Wars film. Jeg havde for mange issues med den til at kunne synes om den.

Men jeg er også fan af de gamle, og det føles som om at de gerne vil af med os, så en ny generation kan komme til. De sælger måske ikke nok merchandise og legetøj på os Cry


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=122503&PN" rel="nofollow - Stereo Setup

https://forum.recordere.dk/topic155207_post1560449.html" rel="nofollow - Multirum


Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 18-December-2017 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

... det føles som om at de gerne vil af med os, så en ny generation kan komme til. De sælger måske ikke nok merchandise og legetøj på os Cry

Puuh, der er nok en hel dél sandhed i dette, desværre.

Nå, men alle disse anmeldelser har da i hvert fald overbevist mig om, at man lige så godt kan vente til foråret med at se den i sin egen biograf!


-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: BowieCool
Skrevet den: 18-December-2017 kl. 16:37
Så den i går i Viborg. Jeg var godt nok også skuffet. Alt for meget ligegyldigt pladder og plat humor, som ikke hører hjemme i én Star Wars film. Man kunne sagtens have skåret 40 min af den film. Lyd og billed var tilgengæld i top. Jeg ligger på 3/6. Force Awakens 4/6. Rouge One 5/6.

-------------
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310


Skrevet af: bbond
Skrevet den: 18-December-2017 kl. 18:12
Jakob Stegelmann (Troldspejlet) er absolut positiv .... og det er nok for mig, da jeg har brugt hans "reference" i rigtig mange år Thumbs Up og sjællent blevet skuffet Smile - glæder mig til at se filmen Big smile

Bond Cool


Skrevet af: anzelz
Skrevet den: 18-December-2017 kl. 19:07
Handlingen var jo helt brændt. Det var Mad Max Fury Road i et Harry Potter univers. Utrolig dumt og uinspireret.

Filmen var sjov, men den episke historie der var lagt op til i The Force Awakens blev fuldstændig vippet af pinden. Ingen karakterudvikling eller svar på nogle af de mange spændende spørgsmål. 

I det mindste endte den ikke med at være en fuldstændig kopi af episode V som The Force Awakens, men åh hvor var den dog utilfredsstillende. 


-------------
Monitor Audio Radius
Front 270
Center 250
Baghøjttalere 180

Harman Kardon DPR 2005


Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 19-December-2017 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:


En score på 6/10 på IMDB ville umiddelbart afholde mig fra at se filmen. Alt under 7 giver jeg ikke en chance, med mindre jeg har feber og ikke kan bevæge mig ud af sengen.

Bruger du virkelig IMDb's karaktér som en rettesnor for om en film er god?

Deres karaktersystem bygger på en virkelig ringe algoritme og er meget følsom for "falske" anmeldelser.

I filmkredse er det almindeligt anerkendt at f.eks. Metacritic har en langt bedre karakterberegning som giver et meget bedre billede af en films kvaliteter.

Rotten Tomatoes kan til nød også bruges, bare man ikke kigger på "tomatkarakteren" men på den faktiske karakter.

PS: Jeg synes TLJ er den bedste SW film hidtil, men smag og behag er heldigvis en personlig ting som reelt ikke kan diskuteresSmile


Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 19-December-2017 kl. 13:09
Problemet med metacritic er, at det jo er nyhedsmediernes anmeldelser. I dette tilfælde er jeg ret uenig med pressen.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 19-December-2017 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Problemet med metacritic er, at det jo er nyhedsmediernes anmeldelser. I dette tilfælde er jeg ret uenig med pressen.

Og det har du jo lov til at være Smile

Men, er du så mere enig med IMDb karakteren for TLJ? Wink


Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 19-December-2017 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:


En score på 6/10 på IMDB ville umiddelbart afholde mig fra at se filmen. Alt under 7 giver jeg ikke en chance, med mindre jeg har feber og ikke kan bevæge mig ud af sengen.

Bruger du virkelig IMDb's karaktér som en rettesnor for om en film er god?

Deres karaktersystem bygger på en virkelig ringe algoritme og er meget følsom for "falske" anmeldelser.
Derudover går man også glip af nogle af de film, der deler vandene, hvis man ikke vil se film under 7. Der er en kæmpe forskel på, om en film får 5, fordi alle har stemt 4-6, eller den får 5, fordi den ene halvdel har givet den 1-3, og den anden halvdel har givet den 8-10. Den sidste af de to kan sagtens risikere at være et mesterværk.

Jeg ville sådan ønske, at man kunne se et histogram over stemmefordelingen på en film på imdb, men i mangel af bedre støver jeg anmeldelserne igennem for at se fordelingen.

Med hensyn til de nye Star Wars-film afhænger bedømmelsen nok også meget af, hvad man forventer af dem. VII er blevet beskyldt for at have kopieret IV for meget. Og det er rigtigt - man har kopieret fuldstændigt skamløst. Men da jeg gik ud af biografen dengang for to år siden, kunne jeg ikke lade være med at tænke "Det var den film, som IV skulle have været, hvis Lucas ikke havde været i vejen." Så jeg ser den som en forbedret remake af IV og ikke som en skamløs kopi.

Jeg glæder mig helt vildt til VIII.



Print side | Luk vindue