Print side | Luk vindue

Windows 10 opdatering, enkelte problemer.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=153754
Udskrevet den: 29-Maj-2024 kl. 12:51


Emne: Windows 10 opdatering, enkelte problemer.
Skrevet af: Thorvald
Emne: Windows 10 opdatering, enkelte problemer.
Skrevet den: 23-December-2017 kl. 14:50
Hej.

Hvad har I evt. oplevet af problemer efter den seneste (og ret store) Windows 10 opdatering? Først virkede Chrome ikke, så jeg var ved at begynde at bruge Edge, men synes heller ikke den virkede helt god. Men nu virker Chrome da igen.

Men en anden ting er at lommeregner på mit tastatur ikke virker mere.

Og Internettet virker nogen gange lidt langsomt, men jeg er ikke sikker på om det bare er pga. juletravlhed på Internettet?

Har I opdaget noget?


-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.



Svar:
Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 23-December-2017 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hej.

Hvad har I evt. oplevet af problemer efter den seneste (og ret store) Windows 10 opdatering? Først virkede Chrome ikke, så jeg var ved at begynde at bruge Edge, men synes heller ikke den virkede helt god. Men nu virker Chrome da igen.

Men en anden ting er at lommeregner på mit tastatur ikke virker mere.

Og Internettet virker nogen gange lidt langsomt, men jeg er ikke sikker på om det bare er pga. juletravlhed på Internettet?

Har I opdaget noget?
tror du skal nulstille den. For der kan være gået noget galt i opdateringen. Så en nulstilling, og kør der fra


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 23-December-2017 kl. 16:07
Hvad mener du med nulstilling?

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 23-December-2017 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hvad mener du med nulstilling?
bruge nulstilling funktionen du kende fra din smartphone, så den reinstallere Windows.


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 23-December-2017 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hvad mener du med nulstilling?
bruge nulstilling funktionen du kende fra din smartphone, så den reinstallere Windows.
Så tag backup af alt der skal gemmes, ud  på andet medie/disk inden, for maskine bliver sat tilbage til "fabriksny" tilstand.  Wink

-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: Hampenberg
Skrevet den: 23-December-2017 kl. 19:12
Har ikke oplevet nogen som helst problemer med den seneste opdatering.


Skrevet af: jan203
Skrevet den: 23-December-2017 kl. 19:18
Har oplevet nogle små ting såsom at Firefox Ikke virker. Nogle gange reagerer den ikke når der trykkes på startknap og andre småting!!!

-------------
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.


Skrevet af: nesager
Skrevet den: 23-December-2017 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af jan203 jan203 skrev:

Har oplevet nogle små ting såsom at Firefox Ikke virker. Nogle gange reagerer den ikke når der trykkes på startknap og andre småting!!!


Hej.
Har ingen problemer med  ny Windows 10,og heller ikke med Firefox version 57.
Mvh og en Glædelig Jul til alle.


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 23-December-2017 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hvad mener du med nulstilling?
bruge nulstilling funktionen du kende fra din smartphone, så den reinstallere Windows.

Nu har jeg ikke lige en smartphone. Men jeg tror jeg er med på hvad du mener: Nulstille computeren til frabriksindstillingerne. Det er jeg ikke så interesseret i, computeren er fra april/maj 2011 - en Asus G73SW, opsat med ekstern skæm og tastatur. Kører stadig rigtigt godt. Det ville være noget af en omgang at geninstallere den for sådan et par småting, der måske løser sig hen ad vejen. Ikke for det - harddisken er delt op i C- og D-drev, så jeg kunne sagtens gøre det uden at berøre alle mine data. Men der må være en nemmere måde. Den første ting jeg tænkte på var at gendanne den til før opdateringen - men af en eller anden grund var der ikke lavet et gendannelsespunkt. Man kunne muligvis rulle opdateringen tilbage, men jeg studerede det ikke lige i detaljer. Men der var også flere opdateringer, der skulle rulles tilbage.


-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 23-December-2017 kl. 21:48
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hvad mener du med nulstilling?
bruge nulstilling funktionen du kende fra din smartphone, så den reinstallere Windows.
Så tag backup af alt der skal gemmes, ud  på andet medie/disk inden, for maskine bliver sat tilbage til "fabriksny" tilstand.  Wink

Der bliver dagligt taget backup af alle data til en ekstern HDD, med GoodSync.  Smile


-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: pipper
Skrevet den: 23-December-2017 kl. 23:52
Mit skærmkort kunne ikke findes efter opdatering så den kunne kun køre i en lav opløsning.

Desuden langsomt internet.

Så jeg valgte at slette opdateringen igen og nu virker pc'en fin igen Confused



Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 24-December-2017 kl. 07:58
Min kone kan ikke længere få sin PC til at vise skiftende fotos fra billeder på pauseskærm. Melder fejl efter ca 5 fotos og viser samtidig en sort skærm.Har nogle af jer et forslag.

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Thorvald
Skrevet den: 24-December-2017 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Mit skærmkort kunne ikke findes efter opdatering så den kunne kun køre i en lav opløsning.

Desuden langsomt internet.

Så jeg valgte at slette opdateringen igen og nu virker pc'en fin igen Confused


Ja. jeg lagde godt mærke til at man kunne slette opdateringen. Men hvor var det nu man finder det henne igen? Det kan jeg ikke huske. Måske jeg vil prøve det.


-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 24-December-2017 kl. 21:10
Systemgendannelse

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: javilha
Skrevet den: 25-December-2017 kl. 14:34
Er det ikke ofte bedre, at købe ny pc såfremt man ønsker win 10? Den fylder jo ret meget og skaber tit problemer på lidt ældre pc'er.

-------------
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*



Print side | Luk vindue