Print side | Luk vindue

NVidia Shield, HDMI-CEC og volume kontrol

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Microsoft Media Center, MCE og HTPC
Forumbeskrivelse: Media Center (MCE) og Home Theatre PC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=154070
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 10:50


Emne: NVidia Shield, HDMI-CEC og volume kontrol
Skrevet af: Jonas_h
Emne: NVidia Shield, HDMI-CEC og volume kontrol
Skrevet den: 15-Januar-2018 kl. 22:36
Jeg er ikke ekspert omkring HDMI-CEC, så håber én herinde kan hjælpe.

Dét jeg søger er en mulighed for, at en NVidia Shield kan styre volume på min surround processor - er det muligt?

Har en Yamaha CX-5100 surround processor.



Svar:
Skrevet af: soren_b
Skrevet den: 16-Januar-2018 kl. 09:19
Hej 

Min styrer uden problemer volumen på min Marantz 7010. Jeg var bruger af en Harmony fjernbetjening men den er lagt på hylden efter jeg har fået Shield med CEC

\Søren


Skrevet af: rktdi
Skrevet den: 18-Januar-2018 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af soren_b soren_b skrev:

Hej 

Min styrer uden problemer volumen på min Marantz 7010. Jeg var bruger af en Harmony fjernbetjening men den er lagt på hylden efter jeg har fået Shield med CEC

\Søren

hej - jeg hijacker lige her - jeg har også en marantz reciever - kan du henvise til en guide til hvordan man kan kontrollere volumen på sådan en?


-------------
Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield
M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i


Skrevet af: soren_b
Skrevet den: 18-Januar-2018 kl. 12:17
Hej 

Det er et stykke tid siden jeg satte det op men inde i Shield menuen kan du vælge det. Jeg mener at det ligger i samme menu som der hvor du sætter CEC op.

Jeg fandt lige dette via Google:-)

http://www.androidcentral.com/how-set-your-shield-android-tv-control-your-tv-and-receiver" rel="nofollow - http://www.androidcentral.com/how-set-your-shield-android-tv-control-your-tv-and-receiver

Jeg håber at det kan bruges

\Søren


Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 18-Januar-2018 kl. 12:23
Det er sgu smart! Jeg bruger KUN min processor som volume kontrol og altid samme kilde - så kunne jeg styre alt vha. den lille Shield remote, ville det være en nem løsning.


Skrevet af: ClausBP
Skrevet den: 19-Januar-2018 kl. 07:43
Jeg ville gerne kunne bruge Shield TV remote til at styre volume på mit Samsung TV, hvor Shield TV er direkte tilkoblet. 

Det fungerer desværre ikke - selvom jeg har sat Volume Control til CEC.

Jeg har en Apple TV 4k koblet til samme TV - og her fungerer Volume Control fra Apple TV Remote fint...



Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 19-Januar-2018 kl. 09:16
Jeg skulle købe ind til børnefødselsdag i går og kom til at putte en NVidia Shield i kurven også :) 

Tak for inputs herinde! Nu håber jeg også, at volume kan styres på min surround processor.


Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 19-Januar-2018 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Jeg skulle købe ind til børnefødselsdag i går og kom til at putte en NVidia Shield i kurven også :) 

Tak for inputs herinde! Nu håber jeg også, at volume kan styres på min surround processor.
det virker på min Denon fra shield



Print side | Luk vindue