Print side | Luk vindue

Bedste mobil uden skærmbeskyttelse?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Tablets og telefoner
Forumbeskrivelse: Smartphones, mobiltelefoner, tablet computere mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=154157
Udskrevet den: 24-April-2024 kl. 06:08


Emne: Bedste mobil uden skærmbeskyttelse?
Skrevet af: jake51
Emne: Bedste mobil uden skærmbeskyttelse?
Skrevet den: 23-Januar-2018 kl. 10:22
Jeg er træt af at fedte rundt med skærmbeskyttelse
Er det ikke godt nok at have sin mobil i et etui?
Hvad for en mobil - Android eller iPhone - har den mest modstandsdygtige skærm (Gorilla Glass eller andet)?


-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson



Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 23-Januar-2018 kl. 10:48
Jeg droppede både skærmbeskyttelse og flip etui på den første iPhone og satte et bagcover på. Det hindrede fornuftigt brug og blev meget fedtet. Tlf ligger aldrig i bukselommem, men passer ellers ikke på den, og den har ingen ridser. Jeg har læst et sted at iPhone har noget specielt hærdet glas, der modstår ridser bedre. Men i sidste ende kommer det nok an på brugeren


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 23-Januar-2018 kl. 11:28
Hvordan er det generende med skærmbeskyttelse?

Jeg har aldrig prøvet det, men har stadig det plastik på skærmen, som telefonen blev leveret med for snart 3 år siden.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 23-Januar-2018 kl. 11:49
Mindre responsiv touch og lettere indfedtning af skærm. Emballagen skal da af tlf


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 23-Januar-2018 kl. 12:03
Jeg oplever ikke den er anderledes at trykke på, end en ny iPad Air. Ej heller bliver den mere fedtet; tværtimod.

Uden at jeg tænker meget på det, er det imponerende at det stadig sidder fast, på trods af alle de gange den bliver brugt dagligt.


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 23-Januar-2018 kl. 12:21
De fleste mobiler bruger gorilla glas eller lignende. Spørgsmålet er måske mere om brugeren skal ændre adfærd.


Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 23-Januar-2018 kl. 12:40
Jeg har haft Apples originales læder bagcover på både min 6+ og min nuværende 8+.
Ca. 3,5 års brug tilsammen og tabt et antal gange.
Har endnu ikke fået skyggen af en ridse i skærmen.


-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 23-Januar-2018 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Jeg oplever ikke den er anderledes at trykke på, end en ny iPad Air. Ej heller bliver den mere fedtet; tværtimod.

Uden at jeg tænker meget på det, er det imponerende at det stadig sidder fast, på trods af alle de gange den bliver brugt dagligt.

Lige netop iPad Air opfører sig på samme måde som en mobil med skærmbeskytter. Den blir hurtigt møgfedtet, og det må være fordi der er plastikagtigt display i modsætning til min forrige iPad 2, der var glas og ikke blev fedtet



Print side | Luk vindue