Print side | Luk vindue

Opgr. win 10, minus bluetooth

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=154197
Udskrevet den: 08-Februar-2025 kl. 11:12


Emne: Opgr. win 10, minus bluetooth
Skrevet af: herognu
Emne: Opgr. win 10, minus bluetooth
Skrevet den: 26-Januar-2018 kl. 19:52
Min bærbar Lenovo B560 er født med win 7. Efter at den blev opgraderet til win 10 forsvandt bluetooth funktionen. 

Den mangler også i kontrolpanel og det er som om den blev afinstalleret. 

Jeg har opgivet at få fat på Microsoft.

Er der nogen der ved hvad jeg skal gøre?



Svar:
Skrevet af: PerW
Skrevet den: 26-Januar-2018 kl. 20:21
Har du checket om der er driver hos Lenovo?


Skrevet af: herognu
Skrevet den: 26-Januar-2018 kl. 20:32
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Har du checket om der er driver hos Lenovo?

Hvordan gør jeg det?


Skrevet af: herognu
Skrevet den: 26-Januar-2018 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Har du checket om der er driver hos Lenovo?

Okay er nu ved at downloade en driver og så ser jeg om den virker.


Skrevet af: 0leDK
Skrevet den: 26-Januar-2018 kl. 20:44
Lenovo har noget som hedder system Updater. Den henter drivere og software til din datamat.


Skrevet af: herognu
Skrevet den: 26-Januar-2018 kl. 20:52
Der blev ikke fundet nogen bluetooth enhed? Hmm enheden virkede altså før opgraderingen, så hardware mæssigt må den jo stadig være der?



Skrevet af: herognu
Skrevet den: 26-Januar-2018 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

Lenovo har noget som hedder system Updater. Den henter drivere og software til din datamat.

Her er hvad jeg kan finde:
https://support.lenovo.com/dk/da/downloads/ds012808# " rel="nofollow - https://support.lenovo.com/dk/da/downloads/ds012808#  ;

Hvordan finder jeg ud af hvilken update det er?


Skrevet af: 0leDK
Skrevet den: 26-Januar-2018 kl. 21:26
Har du prøvet at downloade og installere den du linker til? Ser rigtig ud


Skrevet af: herognu
Skrevet den: 26-Januar-2018 kl. 21:35
Der er ingen Bluetooth i enhedshåndtering.

Jeg har som foreslået været inde på Lenovo og downloade bluetooth driver og installere den, men intet hjalp det?

Det er altså underligt når det virkede før opgraderingen til win 10?


Skrevet af: 0leDK
Skrevet den: 26-Januar-2018 kl. 21:37
Ja men prøve at installere den system updater du linker til. Den kan nogle gange hjælpe.


Skrevet af: herognu
Skrevet den: 26-Januar-2018 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

Har du prøvet at downloade og installere den du linker til? Ser rigtig ud

Jep det hjalp ikke.

Jeg fandt ud af, at der er et Bluetooth fejlfindingsværktøj på computeren og programmet siger at bluetooth ikke er tilgængelig på denne enhed og at jeg skal bruge en ekstern adapter.

Det kunne lyde som om bluetooth hardwaren er gået i stykker eller hvad?

Det kan være jeg skal købe en ekstern bluetooth adapter og se om den kan spille med den.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 26-Januar-2018 kl. 22:14
Er der noget ukendt i enhedshåndtering (med udråbstegn ved)?

Din notebook er 7 år gammel, det kan være at der ikke er drivere til den.

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: herognu
Skrevet den: 26-Januar-2018 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Er der noget ukendt i enhedshåndtering (med udråbstegn ved)?

Din notebook er 7 år gammel, det kan være at der ikke er drivere til den.

Klaus

Nej ingen udråbstegn.

Ja 7 år er jo ingen alder vel. Wink Jeg regner da med adskillige år endnu eller i hvertfald indtil den stiller sutterne. 

Det er altså mærkeligt, nå men jeg skulle aldrig have opgraderet til win 10. Den kørte fint før.


Skrevet af: 0leDK
Skrevet den: 27-Januar-2018 kl. 07:56
Og den er tændt https://support.lenovo.com/bg/en/solutions/ht500881" rel="nofollow - https://support.lenovo.com/bg/en/solutions/ht500881


Skrevet af: herognu
Skrevet den: 27-Januar-2018 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

Og den er tændt https://support.lenovo.com/bg/en/solutions/ht500881" rel="nofollow - https://support.lenovo.com/bg/en/solutions/ht500881

Den kan ikke tændes fordi den optræder slet ikke! Den er ikke at se i "Enhedshåndtering" og der ingen form for BT symboler nogen steder. 


Skrevet af: herognu
Skrevet den: 27-Januar-2018 kl. 09:55
Jeg fandt et automatisk opdateringsprogram fra Lenovo som jeg nu har opdateret. Der var 19 opdateringer og det tog en krig, men det hjalp intet. 

Jeg tænker altså at købe en Bluetooth Dongle til 100,- og se om den kan komme i spil. Jeg ved ikke hvad jeg ellers skal gøre.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 27-Januar-2018 kl. 10:19
Læs denne
https://support.lenovo.com/dk/da/solutions/ht500366" rel="nofollow - https://support.lenovo.com/dk/da/solutions/ht500366

Der står"
"Additional Information
If you encounter this issue after upgrading to Windows 10, kindly check if your machine is supported with Windows 10 upgrade. Click Lenovo supported systems list for Windows 10 Upgrade to find the complete supported system list. Note Important: If your product is NOT listed as Window 10 compatible. Lenovo does not recommend an updated to windows 10, As there will be NO Windows 10 drivers for machines and some functions may become unavailable after the upgrade. see :- How To Downgrade or Rollback From Windows 10 To Previous Version Of Windows If your product is NOT in the supported list and still wish to proceed with Windows 10 installation, kindly refer to Microsoft page for more information."



Og ikke mindst denne, som der henvises til fra ovenstående.
https://support.lenovo.com/dk/da/solutions/ht103535" rel="nofollow - https://support.lenovo.com/dk/da/solutions/ht103535

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: klander
Skrevet den: 27-Januar-2018 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af herognu herognu skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Er der noget ukendt i enhedshåndtering (med udråbstegn ved)?

Din notebook er 7 år gammel, det kan være at der ikke er drivere til den.

Klaus

Nej ingen udråbstegn.

Ja 7 år er jo ingen alder vel. Wink Jeg regner da med adskillige år endnu eller i hvertfald indtil den stiller sutterne. 

Det er altså mærkeligt, nå men jeg skulle aldrig have opgraderet til win 10. Den kørte fint før.
Jow 7 år er en hel tidsaldre selv en pc på bare 4 på år er oldgammel Wink 


-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt




Skrevet af: herognu
Skrevet den: 27-Januar-2018 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

Oprindeligt skrevet af herognu herognu skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Er der noget ukendt i enhedshåndtering (med udråbstegn ved)?

Din notebook er 7 år gammel, det kan være at der ikke er drivere til den.

Klaus

Nej ingen udråbstegn.

Ja 7 år er jo ingen alder vel. Wink Jeg regner da med adskillige år endnu eller i hvertfald indtil den stiller sutterne. 

Det er altså mærkeligt, nå men jeg skulle aldrig have opgraderet til win 10. Den kørte fint før.
Jow 7 år er en hel tidsaldre selv en pc på bare 4 på år er oldgammel Wink 

Præcis og derfor denne: Wink (Ironi) 


Skrevet af: herognu
Skrevet den: 27-Januar-2018 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Læs denne
https://support.lenovo.com/dk/da/solutions/ht500366" rel="nofollow - https://support.lenovo.com/dk/da/solutions/ht500366

Der står"
"Additional Information
If you encounter this issue after upgrading to Windows 10, kindly check if your machine is supported with Windows 10 upgrade. Click Lenovo supported systems list for Windows 10 Upgrade to find the complete supported system list. Note Important: If your product is NOT listed as Window 10 compatible. Lenovo does not recommend an updated to windows 10, As there will be NO Windows 10 drivers for machines and some functions may become unavailable after the upgrade. see :- How To Downgrade or Rollback From Windows 10 To Previous Version Of Windows If your product is NOT in the supported list and still wish to proceed with Windows 10 installation, kindly refer to Microsoft page for more information."

Og ikke mindst denne, som der henvises til fra ovenstående.
https://support.lenovo.com/dk/da/solutions/ht103535" rel="nofollow - https://support.lenovo.com/dk/da/solutions/ht103535
Klaus

Ja det kan jo godt være jeg skal tilbage til win 7, det har jeg faktisk ikke overvejet var en mulighed.

Jeg tror slagplanen er:

1) Køber en Bluetooth dongle/adapter til en hundredemand og ser om det virker.
2) Hvis det ikke virker, så ruller jeg den tilbage til win 7 og ser om det virker. 



Print side | Luk vindue