Print side | Luk vindue

Databackup via Onlime.dk erfaring?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Cloud Services
Forumbeskrivelse: Her kan du diskutere forskellige cloud services. F.eks. Dropbox, Bitcasa, Onedrive, Evernote osv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=154334
Udskrevet den: 19-Marts-2024 kl. 03:30


Emne: Databackup via Onlime.dk erfaring?
Skrevet af: khansen
Emne: Databackup via Onlime.dk erfaring?
Skrevet den: 08-Februar-2018 kl. 12:43
Hejsa

Jeg står og skal udskifte min backupleverandør der tager backup af min mac book pro og min private WD cloud. 

Har haft kikket Onlime.dk som samarbejder med norske Jottacloud.

Er der nogen som har erfaringer med firmaet og deres produkt?
Skal gerne være stabilt, sikkert og let at opsætte/administrer samt let at gendanne fra. Har læst lidt anmeldelser flere steder men er lidt bange for om de blot er gode fordi de er i lommen på firmaet?

På forhånd tak for hjælpen.
 

 




Svar:
Skrevet af: frsch
Skrevet den: 08-Februar-2018 kl. 15:55
Jeg har ikke selv prøvet dem, men når jeg om ikke så lang tid udskifter min NAS med en storage server så har jeg tænkt mig at prøve dem. 

Kan godt lide at det er et nordisk firma der både har hovedkontor her og datacentre. 
Kigger man på trustpilot på både jottacloud.com og onlime.dk så ser anmeldelserne fine ud, men der kan man jo ikke altid tage for gode varer. 
Backup er jo lige som forsikringer, de er rare at have, men man håber at man aldrig for brug for dem.


Skrevet af: khansen
Skrevet den: 09-Februar-2018 kl. 10:52
SÅdan har jeg det også - ville bare ønske der var flere som kendte noget til dem? eller havde erfaringer med dem?

Er selv vil bange for at lægge mine data i et firma som pludselig er væk hvilket jo så taler for de "gamle" firmaer som f.eks. IDrive i US


Skrevet af: Deaster
Skrevet den: 09-Februar-2018 kl. 12:04
Jeg har brugt dem i en 7-8 måneder og det fungerer rigtigt fint, jeg bruger det på en 4-5 computere og har unlimited data abonnement hos dem. Upload på 75 Mbit forbindelse ligger effektivt omkring 45-55 Mbit.



Skrevet af: Casper
Skrevet den: 21-Juli-2020 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af Deaster Deaster skrev:

Jeg har brugt dem i en 7-8 måneder og det fungerer rigtigt fint, jeg bruger det på en 4-5 computere og har unlimited data abonnement hos dem. Upload på 75 Mbit forbindelse ligger effektivt omkring 45-55 Mbit.

@Deaster, bruger du stadig Onlime.dk til backup?
Hvis ja, er det fortsat en god tjeneste?

-------------
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.


Skrevet af: pfugl
Skrevet den: 22-Juli-2020 kl. 08:59
Jeg har brugt dem et års tid, og er meget tilfreds. Har dog ikke haft brug for at hente min backup ned endnu, men går ud fra at det virker. De har nogle af de bedste up/download hastigheder af dem jeg har testet. Og så er det skønt med unlimited data abbonnement.

-------------
/Peter


Skrevet af: khansen
Skrevet den: 22-Juli-2020 kl. 09:43
jeg har brugt dem igennem nogen år nu og det virker upåklagelig og er meget stabilt. Har en let brugerflade så kan varmt anbefale dem. 


Skrevet af: Casper
Skrevet den: 29-Juli-2020 kl. 08:45
Oprindeligt skrevet af pfugl pfugl skrev:

Jeg har brugt dem et års tid, og er meget tilfreds. Har dog ikke haft brug for at hente min backup ned endnu, men går ud fra at det virker. De har nogle af de bedste up/download hastigheder af dem jeg har testet. Og så er det skønt med unlimited data abbonnement.

Ok, det lyder godt..
Ja de laver vel automatisk backup, når det er i skyen..

Ja det er vildt med ubegrænset lagerplads!


-------------
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.


Skrevet af: Casper
Skrevet den: 29-Juli-2020 kl. 08:45
Oprindeligt skrevet af khansen khansen skrev:

jeg har brugt dem igennem nogen år nu og det virker upåklagelig og er meget stabilt. Har en let brugerflade så kan varmt anbefale dem. 

Super, tak for input..!


-------------
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 29-Juli-2020 kl. 09:41
De taler om "synkronisering" og ikke backup.

De taler om "Privatlivspolitik" - men understøtter de ikke egen krypteringsnøgle og at-rest kryptering.

Med egen krypteringsnøgle kan de ikke læse dine data, men det er ud fra deres beskrivelse tvivlsomt om de benytter det.

Jeg ville aldrig benytte en backup leverandør uden muligheden for at benytte egen krypteringsnøgle.
Hvis de bliver hacket, så har bagmændende adgang til alle dine data.

En maskine, ubegrænset data:

Billigt alternativt: Backblaze 400 kr årligt

Dyrere alternativ: Crashplan small business: ca. 800 kr årligt


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.


Skrevet af: Thomas K
Skrevet den: 30-Juli-2020 kl. 08:49
De understøtter ikke egen krypteringsnøgle

https://docs.jottacloud.com/en/articles/1292923-does-jottacloud-support-private-encryption-keys" rel="nofollow - https://docs.jottacloud.com/en/articles/1292923-does-jottacloud-support-private-encryption-keys



-------------
---------------------

Thomas K



Print side | Luk vindue