Print side | Luk vindue

Sonos One Alexa - hvordan?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=154356
Udskrevet den: 29-Marts-2024 kl. 12:19


Emne: Sonos One Alexa - hvordan?
Skrevet af: Bromberg5
Emne: Sonos One Alexa - hvordan?
Skrevet den: 10-Februar-2018 kl. 12:59
Jeg har ersattet mine play1 med one i mit 5.1 Sonos system, men vil gerne prøve kræfter med Alexa.
Nogen guides til formålet?

Jeg har lavet en engelsk Amazon profil, men hvad skal jeg herfra?

Skal jeg ændre sprog i min Sonos app til engelsk?



Svar:
Skrevet af: PerGew
Skrevet den: 10-Februar-2018 kl. 22:31
Jeg loggede på Sonos og skrev at jeg kom fra UK, og så virker det


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 12-Februar-2018 kl. 10:51
kan den intet hvis man ikke laver uk profiler ?



Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 12-Februar-2018 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af PerGew PerGew skrev:

Jeg loggede på Sonos og skrev at jeg kom fra UK, og så virker det


Ja jeg ændrede også derinde. Men det er sgu ikke meget meget brug ift musik. Medmindre man har Spotify.


Skrevet af: PerGew
Skrevet den: 12-Februar-2018 kl. 11:18
Jeg har Spotify, og det fungerer ganske udmærket.
Fik det sat op igår, og fik gæster, der ville udfordre Alexa der har meget svært ved at finde Kim Larsens "Køb bananer" og lignede numre.
 
Jeg har også Philips Hue, og det fungerer ganske udmærket.
Skal dog igang med at omdøbe nogle af rummene, så de kan siges på engelsk.
 
Fruen var lidt imponeret over mulighederne


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 12-Februar-2018 kl. 11:41
Hvad med YouSee Musik når man har aktiveret Alexa gennem Engelsk Amazon. Virker YouSee Musik enten med tale eller bare via. app?


Skrevet af: PerGew
Skrevet den: 12-Februar-2018 kl. 11:48
Pas - jeg har kun Spotify.
 
Her må andre komme på banen
 


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 12-Februar-2018 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Hvad med YouSee Musik når man har aktiveret Alexa gennem Engelsk Amazon. Virker YouSee Musik enten med tale eller bare via. app?


Virker ikke med stemmekontrol. Spotify og Amazon er eneste musiktjeneste der understøttes, så vidt jeg husker.
Men min ikke det tager fart når først det officielt lander i dk


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 12-Februar-2018 kl. 12:03
Okay, Amazon unlimited er umulig at abonnere på, det har jeg prøvet.
Men vil apps, specifikt YouSee Musik, så virke bare med appen, når Sonos One ses som en UK aktiveret enhed?
Det vil være okay at få YouSee Musik til at virke med traditionel app, hvis man så kan stemmestyre andre ting gennem Alexa.

Og er der en der har prøvet at få Plex til at virke med den?


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 12-Februar-2018 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Okay, Amazon unlimited er umulig at abonnere på, det har jeg prøvet.
Men vil apps, specifikt YouSee Musik, så virke bare med appen, når Sonos One ses som en UK aktiveret enhed?
Det vil være okay at få YouSee Musik til at virke med traditionel app, hvis man så kan stemmestyre andre ting gennem Alexa.

Og er der en der har prøvet at få Plex til at virke med den?


Min app fungere fuldstændigt som altid, selvom jeg har valgt engelsk adresse.
Det er al dit Sonos der som engelsk, da det er dig som bruger der er udgangspunktet.
Men sprog i app osv fungere lige så fint.
Vi har også telmore musik, der fint virker stadig


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 12-Februar-2018 kl. 12:32
Okay, det lyder fint. Amazon.co.uk har jo et tilbud hvis man køber 2-pak, så kan være jeg prøver det. Bruger bare YouSee Musik og også Plex, så kunne være rart at det også virkede når stemmestyring var aktiveret.


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 12-Februar-2018 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Okay, det lyder fint. Amazon.co.uk har jo et tilbud hvis man køber 2-pak, så kan være jeg prøver det. Bruger bare YouSee Musik og også Plex, så kunne være rart at det også virkede når stemmestyring var aktiveret.


Det ka jeg ikke se hvorfor ikke skulle virke:). Det eneste der er ændret i mit setup er at jeg i indstillinger har sat land som engelsk.
Jeg har tilføjet mine one som surround. I Alexa app, som skal indstilles, vælger man hvilken højtaler der “skal være” Alexa.

Men igen - ift musik brug er Alexa ikke meget værd i dk, medmindre du har Spotify


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 12-Februar-2018 kl. 12:42
Det er også ærgerligt vi ikke kan få Amazon Unlimited herhjemme, når nabolandene har det. Prisen er også fin på den tjeneste. Er for nærig til at betale så meget for Spotify, når mit musikforbrug trods alt ikke er større:)


Skrevet af: Mikkel Gunvald
Skrevet den: 12-Februar-2018 kl. 19:25
Skal man have en Sonos one for at kunne styre musikken med stemmen eller kan man bruge en sonos play 1 og så en echo?


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 12-Februar-2018 kl. 21:37
Er det en begrænsning i Sonos? For Alexa virker ellers fint i Danmark med en dansk Amazon konto. Det bliv muligt i november eller december, hvor Amazon DE og UK også begyndte at ville sende dem til en dansk adresse.

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: PerGew
Skrevet den: 12-Februar-2018 kl. 21:44
Oprindeligt skrevet af Mikkel Gunvald Mikkel Gunvald skrev:

Skal man have en Sonos one for at kunne styre musikken med stemmen eller kan man bruge en sonos play 1 og så en echo?

Jeg lagde ud med Sonos 1 samt en Echo Dot, og det har fungeret uden problemer


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 13-Februar-2018 kl. 09:04
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Okay, det lyder fint. Amazon.co.uk har jo et tilbud hvis man køber 2-pak, så kan være jeg prøver det. Bruger bare YouSee Musik og også Plex, så kunne være rart at det også virkede når stemmestyring var aktiveret.


Det ka jeg ikke se hvorfor ikke skulle virke:). Det eneste der er ændret i mit setup er at jeg i indstillinger har sat land som engelsk.
Jeg har tilføjet mine one som surround. I Alexa app, som skal indstilles, vælger man hvilken højtaler der “skal være” Alexa.

Men igen - ift musik brug er Alexa ikke meget værd i dk, medmindre du har Spotify

Fordi jeg kunne huske den oprindelige anmeldelse fra Recordere sagde, at hvis du skiftede land, mistede du YouSee appen.


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 13-Februar-2018 kl. 09:11
Bjur - jeg har desværre ikke yousee til at teste, men telmore play virker ihvertfald og tænker at yousee og telmore i den henseende her skulle være i samme boldgade.


Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 13-Februar-2018 kl. 09:46
Okay, fandt lige testen iøvrigt:  http://www.recordere.dk/2017/10/test-sonos-one-ikke-helt-smart-hoejttaler-endnu/" rel="nofollow - http://www.recordere.dk/2017/10/test-sonos-one-ikke-helt-smart-hoejttaler-endnu/
"Men husk, skifter du land, mister du mange lokale tjenester som måske er mere vigtige end Alexa. F.eks. forsvinder YouSee musik."


Skrevet af: dumb
Skrevet den: 13-Februar-2018 kl. 09:59
Fik lige sat Amazon Echo dot op i går, som jeg tænker fungerer nogenlunde som Sonos One. Det virker som sådan ganske fint, men det er godt nok irriterende at den bruger Spotify Connect, når den sætter musik på Sonos. Dvs. at man kun kan høre én Spotify stream og ikke som når man gør det via Sonos app'en, hvor man kan køre forskellige Spotify streams i de forskellige zoner.

Håber virkelig de får det ændret. Men ellers styrer den fint, både Sonos og Hue


-------------
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 13-Februar-2018 kl. 11:24
Har lige fået Sonos one og sat op med alexa
Har england som land.

Virker fint  dog kan man ikke bruge sage fra telmore via tale   men via app virker telmore fint.

Virker også fint til Philips Hue og Logitech Harmony Hub ( TV )


Skrevet af: A.M.
Skrevet den: 14-Februar-2018 kl. 07:22
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Okay, det lyder fint. Amazon.co.uk har jo et tilbud hvis man køber 2-pak


Hvor ser du det? Jeg kan ikke finde pakken derinde.

EDIT: Never mind, fandt det. :)


Skrevet af: chrstncllt
Skrevet den: 14-Maj-2018 kl. 18:56
hej Hansie
hvor sætter du England som land? I Sonos eller Google-konto eller noget 3.?
mvh


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 14-Maj-2018 kl. 20:37
min Sonos konto er blot skiftet til england 


Skrevet af: chrstncllt
Skrevet den: 15-Maj-2018 kl. 12:28
Fandt også selv ud af det, man skulle bare ind på Sonos hjemmeside og gøre det der, man kan ikke gøre det i Sonos app'en til info for andre. 


Skrevet af: Tillster
Skrevet den: 09-Juni-2018 kl. 08:16
Kære recordere Sonos folk

Newbie post, sorry! 

Har en One, og har som andre ændret mit Sonos indstillinger til UK bopæl (med god samvittighed, da jeg er oprindelig fra UK)

Men........når jeg forsøge at aktivere Voice kontrol i Sonos app’en, fortælle app’en at “they are not available in your country”

Til dem der har fået det til at virker.....hvad skal jeg gør / gør  anderledes ?? 

Thanks in advance




Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 09-Juni-2018 kl. 08:28
Oprindeligt skrevet af Tillster Tillster skrev:

Kære recordere Sonos folk

Newbie post, sorry! 

Har en One, og har som andre ændret mit Sonos indstillinger til UK bopæl (med god samvittighed, da jeg er oprindelig fra UK)

Men........når jeg forsøge at aktivere Voice kontrol i Sonos app’en, fortælle app’en at “they are not available in your country”

Til dem der har fået det til at virker.....hvad skal jeg gør / gør  anderledes ?? 

Thanks in advance


Du skal ændre landet til UK inde på din Amazon konto hjemmeside. 


Skrevet af: Tillster
Skrevet den: 09-Juni-2018 kl. 08:45
Hi Bjur

Tak for din hurting svar

Både Amazon og Sonos er sætte til UK

Kun Spotify er på DK 

:-/ 


Skrevet af: Tillster
Skrevet den: 09-Juni-2018 kl. 14:24
Get in, all good now - tak for hjælpen


Skrevet af: Swia123
Skrevet den: 09-August-2018 kl. 17:37
Jeg har to 1ere og den nye beam har fået at vide at den nye beam virker præcis ligesom ones.

Jeg kan desværre ikke finde ud af at sætte alexa til.

Skal jeg havde en echo for at bruge alexa?
hvis ikke kan i så forklare hvordan jeg gør uden?


Skrevet af: felixen
Skrevet den: 03-December-2018 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Oprindeligt skrevet af Tillster Tillster skrev:

Kære recordere Sonos folk

Newbie post, sorry! 

Har en One, og har som andre ændret mit Sonos indstillinger til UK bopæl (med god samvittighed, da jeg er oprindelig fra UK)

Men........når jeg forsøge at aktivere Voice kontrol i Sonos app’en, fortælle app’en at “they are not available in your country”

Til dem der har fået det til at virker.....hvad skal jeg gør / gør  anderledes ?? 

Thanks in advance


Du skal ændre landet til UK inde på din Amazon konto hjemmeside. 

Hvor ændrer du land på din Amazon konto?



Print side | Luk vindue