Print side | Luk vindue

TV med mindst muligt genskin

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=154387
Udskrevet den: 21-Maj-2025 kl. 19:10

Emne: TV med mindst muligt genskin
Skrevet af: JensJ200
Emne: TV med mindst muligt genskin
Skrevet den: 12-Februar-2018 kl. 11:18
Vi har en meget lys stue med to store vinduer lige foran TV'et, og bag sofaen.

Hvilket TV på markedet vil have mindst muligt genskin?

Svar:
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 12-Februar-2018 kl. 12:07
Kik efter et meget meget lys hvis du skal se tv i sollys. så har de nemmere ved at overdøve lyset fra solen 

B&O er generelt gode

Men alle har meget genskin i dag

Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 12-Februar-2018 kl. 17:41
Efter hvad jeg har set, har OLED skærmene betydeligt mindre genskin end de fleste LCD/LED. Ved ikke lige hvd der gør forskellen, men jeg synes, at det er ret tydeligt, at de holder billedekvaliteten bedre under vanskelig lysforhold.

Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 12-Februar-2018 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Efter hvad jeg har set, har OLED skærmene betydeligt mindre genskin end de fleste LCD/LED. Ved ikke lige hvd der gør forskellen, men jeg synes, at det er ret tydeligt, at de holder billedekvaliteten bedre under vanskelig lysforhold.

Jeg er meget enig - oled er faktisk det eneste tv jeg de sidste 8 år haft hvor jeg kan spille PlayStation (i dagslys). Jeg har ret store vinduesflader og i virkeligheden et elendigt tv hjørne.

Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 13-Februar-2018 kl. 07:26
OLED. 

-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 13-Februar-2018 kl. 08:42
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

OLED. 

LCD Tongue

Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 13-Februar-2018 kl. 10:43
Husk på, at genskin kun er 1 side af sagen. En anden sag er reflektioner i selve paneler.

OLED har genskin i panelet fordi det er blankt, men fordi det kun udgøres af ét lag, så reflekterer lyset ikke inde i skærmpanelet. Derfor opretholdes lys, kontrast og farver bedre end på LCD-skærme, som er en sandwich-konstruktion.

Jeg spiller ofte PlayStation på OLED i dagstimerne. Det har jeg aldrig kunne gøre tilfredstillende på LCD eller plasma.

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels

Print side | Luk vindue