Print side | Luk vindue

Dilemma - bærbar defekt?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=154576
Udskrevet den: 10-Februar-2025 kl. 22:42


Emne: Dilemma - bærbar defekt?
Skrevet af: slumbert
Emne: Dilemma - bærbar defekt?
Skrevet den: 28-Februar-2018 kl. 09:12
Jeg står i et dilemma med min bærbare, som jeg købte til black friday.

Det sker at der nogle gange er flimmer på skærmen. det er meget kortvarigt, og kun i korte glimt nogle gange glimter den flere gange i træk. Det ikke sådan at hele skærmen blinker, men nærmere som nogle horisonbtale linier rykker sig for derefter hurtigt at "finde tilbage på plads" igen. Det generer ikke i dagligt brug og det forsvinder hvis jeg rører en tast eller touchpad.

Mit dilemma består i om jeg skal sende den tilbage som defekt. I følge butikken, kan det være et stik til skærmkort der sidde lidt løst. Jeg har dog ikke lyst til at undvære min bærbare i 3-4 uger for en fejl som muligvis ikke bliver rettet fordi den er periodisk. Desuden kommer jeg til at stå med en computer hvor det hele skal reetableres, hvilket jeg også gerne vil undgå.
Det er en meget kompakt bærbar og jeg kan ikke se det positive i at den skal åbnes og adskilles, men frygter det går ud over computerens levetid. Desuden ved jeg det kan være besværligt med periodiske fejl, når varen er mere end 6 måneder gammel.
Computeren er en https://www.asus.com/dk/Laptops/ASUS-ZenBook-Flip-UX360UA/" rel="nofollow - Asus flip ux360ua , og købt i power.



-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål




Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-Februar-2018 kl. 10:28
Du gir sådan set selv svaret på dit dilemma. Du vil ikke undvære den i 3-4 uger for at få afhjulpet fejlen. Du vil ikke ha at de roder i din nye computer, hvilket jo er nødvendigt for at få rettet fejlen. Så lad være med at sende den ind hvis du kan leve med fejlen.

Jeg ville selv sørge for at lave en kopi af harddisk på ext harddisk. Slette computeren, og få den sendt ind. Det er formentlig bare en løs forbindelse til skærmkortet.



Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 28-Februar-2018 kl. 10:45
Der er vel ingen der vil undvære deres computer hvis de kan slippe for det. 

Mit dilemma ligger i at jeg ikke ved om fejlen bliver udbedret, da det er en fejl der kun opstår meget kortvarigt og kun engang imellem. Jeg kan nemt risikere at fejlen ikke bliver rettet.

Jeg kan nemt leve med fejlen, som ikke optræder særligt ofte og min bekymring ligger i om fejlen udvikler sig betyder en øget risiko for defekt senere, når garantien ikke længere er gældende. 






-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål



Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 28-Februar-2018 kl. 11:21
Jamen så afsted med den!


Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 28-Februar-2018 kl. 12:04
giver lige skærmdriveropdateringen en chance.

-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål



Skrevet af: aerik
Skrevet den: 28-Februar-2018 kl. 13:36
Hmmm havde en computer der gjorde det samme, når man brugte den et sted, hvor den ikke kunne slippe af med varmen.


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 28-Februar-2018 kl. 20:01
Uanset hvad - sendes ind, eller ej, så skal du lave en backup af dine billeder, videoer, dokumenter og andet, du måtte have på den, fordi hvis nu den bryder sammen, hvad så?

Ville det ikke være surt, at skulle til at rode med Recuva og Puran File Recovery?


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 28-Februar-2018 kl. 21:35
kan anbefale veeam endpoint backup (gratis) - så kan du lave backup direkte til NAS hvis du vil, og du kan lave en recovery nøgle som kan hente data direkte fra nas også så du kan gendanne maskinen fuldkommen som før et eventuelt nedbrud.


Skrevet af: frsch
Skrevet den: 28-Februar-2018 kl. 22:30
Hvis du har mulighed for det, så prøv at optag en video når fejen opstår.
Noter dig hvordan du har brugt den, hvor længe den har været tændt, har du siddet med den på skødet eller ved et bord og alle sådan nogle ting.
Så har de Meget bedre chance for at udbedre og evt. fremprovokere fejlen.


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 01-Marts-2018 kl. 08:39
som allerede skrevet prøv lige med ny driver til skærmen, men ellers hvis du har en 2½" disk så prøv og lig en windows på og se om problemet fortsættet, det kan være sw problem

formoder det er intel chipset du har så kan du hente et program fra intel der opdaterer det hele for dig 

https://www.intel.com/content/www/us/en/support/intel-driver-support-assistant.html" rel="nofollow - https://www.intel.com/content/www/us/en/support/intel-driver-support-assistant.html




Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 01-Marts-2018 kl. 19:55
Med min erfaring. Som it-supporter. Så lyder det til at som butikken siger, kablet til skærmen fra skærmkortet. Ja det er træls at undvære den. Men hvis det genere dig, så må du afsted med den


Skrevet af: Guests
Skrevet den: 01-Marts-2018 kl. 20:12
alt efter hvor maskinen er købt så plejer reperations tiderne og være rimelige, så der er kun og få det overstået og glæde sig over maskinen er ok igen.



Print side | Luk vindue