Print side | Luk vindue

Problem med Oled

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: OLED TV
Forumbeskrivelse: Forum for OLED TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=154589
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 20:14


Emne: Problem med Oled
Skrevet af: 0leDK
Emne: Problem med Oled
Skrevet den: 01-Marts-2018 kl. 14:34
Hej,

Jeg købte for nogle uger siden et LG c7 65" som erstatning for mit Samsung 75" ju7005. Problemet er jeg er begyndt at se alle mulige film og serie, selv om jeg har set dem før, men nyder billedet meget mere nu, og derved bruger jeg en del tid foran OLED'et. Hvordan håndtere I andre det og går det over?




Svar:
Skrevet af: JakobSkaarup
Skrevet den: 01-Marts-2018 kl. 14:40
Retuner det, der er tale om en billedfejl


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 01-Marts-2018 kl. 14:43
Jeg købte et hav af BD 4K og HDR titler til mit Sony ZD9 bagbelyste lcd, men sagde til mig selv, alle disse film skal gemmes til jeg får et Oled. Så nu kan jeg ikke rives væk fra mit tv, jeg sidder hver dag og nyder et helt eminent billede. Jeg ved ikke om det er normalt, for sådan sad jeg ikke før. Der kunne jeg blive irriteret over, at spotte fejlbelysning og kontrast udvaskning, til trods for, at ZD9 er absolut tophylde lcd. Nu sidder jeg bare og smiler, har jeg aldrig gjort før når jeg så tv.
Det glemte jeg i første omgang, mit 65ZD9 blev udskiftet med et 65A1 Oled.


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 01-Marts-2018 kl. 15:01
Er det ikke bare et spm om at sætte nogle gamle DVD'ere på i stedet? - eller måske finde en eller anden måde at få nogle vhs'ere på skærmen? 
Så går det nok over lige så stille. Bare husk at afhængighed nogle gange kræver en kold tyrker.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 01-Marts-2018 kl. 15:10
Det går over om 2 år og 2 dg. Jeg har endnu tilgode at høre om et LG TV der blir ældre


Skrevet af: 0leDK
Skrevet den: 01-Marts-2018 kl. 15:10
Lige netop Jetex :)


Skrevet af: 0leDK
Skrevet den: 01-Marts-2018 kl. 15:11
claus_jac: Jeg ser nu skal en del SD kanaler, og det er nu også meget bedre :)


Skrevet af: 0leDK
Skrevet den: 01-Marts-2018 kl. 15:12
Kampus, ha ha , ja måske, nyt nyt nyt. 


Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 01-Marts-2018 kl. 15:13
jamen så må du sg gå all-in og finde de gamle VHS'er frem!



Skrevet af: Simon R.
Skrevet den: 01-Marts-2018 kl. 15:27
LOL


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 01-Marts-2018 kl. 15:53
Næ det går ikke over - det aftager da lidt. Men så kommer der lige en ny titel og så er det store smil fremme - på 14 mdr, men lad os da se hvad der sker om måneder så ift kampus’s teori.
I såfald har jeg været gladere og uden problemer (til mit behov) i de 2 år.
Det er mere end jeg kan sige om de Samsung, Panasonic og thomson lcd skærme jeg har haft.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 01-Marts-2018 kl. 16:15
Ha ha, hvor er I nemme. Det nye legetøj er altid det bedste - ind til der kommer noget nyt og bedre. Nyd det mens I kan


Skrevet af: 0leDK
Skrevet den: 01-Marts-2018 kl. 16:28
2 år er efterhånden "lang" tid for et TV, hvis man vil følge lidt med.


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 01-Marts-2018 kl. 16:32
Livet er for kort til lcd tv.
Jeg gik i tidernes morgen fra plasma til lcd, og fra lcd til oled. Da oled kom til stuen, fandt jeg ud af, hvad jeg havde savnet i alle de år.


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 01-Marts-2018 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Livet er for kort til lcd tv.
Jeg gik i tidernes morgen fra plasma til lcd, og fra lcd til oled. Da oled kom til stuen fandt jeg ud af, hvad jeg havde savnet i alle de år.

Præcis min proces og jeg er enig:)


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 01-Marts-2018 kl. 16:44
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Livet er for kort til lcd tv.
Jeg gik i tidernes morgen fra plasma til lcd, og fra lcd til oled. Da oled kom til stuen fandt jeg ud af, hvad jeg havde savnet i alle de år.


Præcis min proces og jeg er enig:)

Ved ikke om jeg har vundet i panel lotteriet, men kan nu se tv uden, at blive irriteret over fejl hist og her ( som i lcd’s alt for åbenlyse skavanker).


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 01-Marts-2018 kl. 17:21
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Livet er for kort til lcd tv.
Jeg gik i tidernes morgen fra plasma til lcd, og fra lcd til oled. Da oled kom til stuen, fandt jeg ud af, hvad jeg havde savnet i alle de år.

JeTex du har da haft mere en et LCD TV. Så helt ringe må det ikke ha været


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 01-Marts-2018 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Livet er for kort til lcd tv.
Jeg gik i tidernes morgen fra plasma til lcd, og fra lcd til oled. Da oled kom til stuen, fandt jeg ud af, hvad jeg havde savnet i alle de år.

JeTex du har da haft mere en et LCD TV. Så helt ringe må det ikke ha været


Problemet er her at vi lige gar været igennem et pr år hvor kun lcd har været en mulighed.
Jeg er meget enig med dig jetex, med ankomst af oled blev man straks påmindet hvad det var man var glad for ved plasma.
Har mit oled fejl skal jeg lede efter dem (der er da sikkert nogen fejl), fejl blev jeg konstant mindet om på lcd. Om ikke andet påmindet om hvor skidt en teknik det er.
Blev aldrig glad for ujævnt lys, tordenfluer og dårlige betragtningsvinkler.
Så de fejl mit oled opvejer fint de iøjnefaldende jeg havde på lcd.

Nogen der har set blue planet ll? Tænker den fint holder en ved skærmen et pr timer - med stort smil


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 01-Marts-2018 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Livet er for kort til lcd tv.
Jeg gik i tidernes morgen fra plasma til lcd, og fra lcd til oled. Da oled kom til stuen, fandt jeg ud af, hvad jeg havde savnet i alle de år.

JeTex du har da haft mere en et LCD TV. Så helt ringe må det ikke ha været

Helt korrekt, to ialt. Sony smed et oled på markedet få måneder efter købet af ZD9. Havde de været der samtidigt, havde jeg ikke valgt lcd igen. Mine lcd køb var nødløsninger, indtil jeg var " modig " nok til oled.
Jeg var nervøs for retention / burn in, for der havde de sidste plasmaer skræmt mig.
Men 100% tilfreds med lcd blev jeg aldrig, men mit oled giver mig tilfredshed i stor målestok.


Skrevet af: 0leDK
Skrevet den: 01-Marts-2018 kl. 18:22
Dejligt I også nyder jeres Oled’s


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 01-Marts-2018 kl. 18:45
I må nyde jeres Oleds med gul og rød tint, retention og burn-in. Stort set det man sloges med i de sidste årgange af Plasma.

Jeg er glad for mit 65CX800, der gav et vældigt løft i billedkvalitet ift KRP500. Nu kan jeg også se TV i dagslys og om sommeren. Jeg har mærker i begge arme af at knibe mig for at se om jeg drømmer eller er vågen, så godt er billedet.


Skrevet af: armani-thomas
Skrevet den: 01-Marts-2018 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

I må nyde jeres Oleds med gul og rød tint, retention og burn-in. Stort set det man sloges med i de sidste årgange af Plasma.

Jeg er glad for mit 65CX800, der gav et vældigt løft i billedkvalitet ift KRP500. Nu kan jeg også se TV i dagslys og om sommeren. Jeg har mærker i begge arme af at knibe mig for at se om jeg drømmer eller er vågen, så godt er billedet.


Syntes da ikke rigtigt jeg "slås" med noget på mit sidste gen. Plasma i form af ST60. Fantastisk billede og dejligt TV. Rentention var langt værre på min tidligere Samsung plasma. Den blev 6 år inden den begyndte med store billedfejl. Er spændt på hvor gammel ST60'eren bliver. Nu kører den på 5. år. Håber den runder de 10


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 01-Marts-2018 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

I må nyde jeres Oleds med gul og rød tint, retention og burn-in. Stort set det man sloges med i de sidste årgange af Plasma.

Jeg er glad for mit 65CX800, der gav et vældigt løft i billedkvalitet ift KRP500. Nu kan jeg også se TV i dagslys og om sommeren. Jeg har mærker i begge arme af at knibe mig for at se om jeg drømmer eller er vågen, så godt er billedet.

Besynderlig udmelding omkring fejl og mangler, og kan blot konstatere, at det er ikke noget mit tv lider af. Under kalibrering af mit tv, kunne tint ikke konstateres, og efter / under kalibrering kunne retention ikke konstateres.
Resten af dit indlæg, er nok en drøm, som du selv er inde på.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 01-Marts-2018 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

I må nyde jeres Oleds med gul og rød tint, retention og burn-in. Stort set det man sloges med i de sidste årgange af Plasma.

Jeg er glad for mit 65CX800, der gav et vældigt løft i billedkvalitet ift KRP500. Nu kan jeg også se TV i dagslys og om sommeren. Jeg har mærker i begge arme af at knibe mig for at se om jeg drømmer eller er vågen, så godt er billedet.


Syntes da ikke rigtigt jeg "slås" med noget på mit sidste gen. Plasma i form af ST60. Fantastisk billede og dejligt TV. Rentention var langt værre på min tidligere Samsung plasma. Den blev 6 år inden den begyndte med store billedfejl. Er spændt på hvor gammel ST60'eren bliver. Nu kører den på 5. år. Håber den runder de 10

Kære Thomas, nu var det ikke plasma det skulle handle om. Men der var nogle plasmapaneler der ikke var problemer med incl mit KRP500, som efter sigende led af rød tint.

Og det samme med Oled, er der nogle fejlfri paneler derude,. Eller også bemærker folk ikke billedfejl, fordi de ikke ved hvad de skal kigge efter.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 01-Marts-2018 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

I må nyde jeres Oleds med gul og rød tint, retention og burn-in. Stort set det man sloges med i de sidste årgange af Plasma.

Jeg er glad for mit 65CX800, der gav et vældigt løft i billedkvalitet ift KRP500. Nu kan jeg også se TV i dagslys og om sommeren. Jeg har mærker i begge arme af at knibe mig for at se om jeg drømmer eller er vågen, så godt er billedet.

Besynderlig udmelding omkring fejl og mangler, og kan blot konstatere, at det er ikke noget mit tv lider af. Under kalibrering af mit tv, kunne tint ikke konstateres, og efter / under kalibrering kunne retention ikke konstateres.
Resten af dit indlæg, er nok en drøm, som du selv er inde på.

Den havde jeg selv bedt om


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 01-Marts-2018 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Livet er for kort til lcd tv.
Jeg gik i tidernes morgen fra plasma til lcd, og fra lcd til oled. Da oled kom til stuen fandt jeg ud af, hvad jeg havde savnet i alle de år.


Præcis min proces og jeg er enig:)

Ved ikke om jeg har vundet i panel lotteriet, men kan nu se tv uden, at blive irriteret over fejl hist og her ( som i lcd’s alt for åbenlyse skavanker).


Rigtigt fint at læse begge jeres kommentarer. At føle stor glæde over det man har købe er stort.

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 01-Marts-2018 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Livet er for kort til lcd tv.
Jeg gik i tidernes morgen fra plasma til lcd, og fra lcd til oled. Da oled kom til stuen fandt jeg ud af, hvad jeg havde savnet i alle de år.


Præcis min proces og jeg er enig:)

Ved ikke om jeg har vundet i panel lotteriet, men kan nu se tv uden, at blive irriteret over fejl hist og her ( som i lcd’s alt for åbenlyse skavanker).


Rigtigt fint at læse begge jeres kommentarer. At føle stor glæde over det man har købe er stort.

Gør det en del sjovere, når tusindvis af kroner er smidt i projektet.


Skrevet af: MfedeN
Skrevet den: 01-Marts-2018 kl. 19:35
4K HDR ser bare fantastisk ud på mit LG C7. Personligt er jeg vild med Life of Pi selvom den ikke er ægte 4K - og selvfølgelig Planet Earth!
Hvad er I andre vilde med af UHD-materiale?


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 01-Marts-2018 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af MfedeN MfedeN skrev:

4K HDR ser bare fantastisk ud på mit LG C7. Personligt er jeg vild med Life of Pi selvom den ikke er ægte 4K - og selvfølgelig Planet Earth!
Hvad er I andre vilde med af UHD-materiale?
Når vi taler egentlig UHD/4K så har jeg en del naturudsendelser, det er bare utrolig lækkert.

UHD/HDR her har jeg ikke så meget, men Life of Pi, BBC Planet Earth 2 og Dunkirk er bare for mig rigtigt godt. Ikke alt for meget overdrevet lys. 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: armani-thomas
Skrevet den: 01-Marts-2018 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

I må nyde jeres Oleds med gul og rød tint, retention og burn-in. Stort set det man sloges med i de sidste årgange af Plasma.

Jeg er glad for mit 65CX800, der gav et vældigt løft i billedkvalitet ift KRP500. Nu kan jeg også se TV i dagslys og om sommeren. Jeg har mærker i begge arme af at knibe mig for at se om jeg drømmer eller er vågen, så godt er billedet.



Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Kære Thomas, nu var det ikke plasma det skulle handle om.


Nå nej det havde jeg lige glemt, ovenpå forvirringen omkring din udtalelse omkring sidste gen plasma. Din omtale af dit CX 800 var formentlig også bare en ups'er


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 01-Marts-2018 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Og det samme med Oled, er der nogle fejlfri paneler derude,. Eller også bemærker folk ikke billedfejl, fordi de ikke ved hvad de skal kigge efter.


Sådan har mange det åbentlyst også med LCD.........


Klaus



-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: JesA
Skrevet den: 02-Marts-2018 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Og det samme med Oled, er der nogle fejlfri paneler derude,. Eller også bemærker folk ikke billedfejl, fordi de ikke ved hvad de skal kigge efter.


Sådan har mange det åbentlyst også med LCD.........


Klaus


- Konge kommentar Big smile


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 02-Marts-2018 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Og det samme med Oled, er der nogle fejlfri paneler derude,. Eller også bemærker folk ikke billedfejl, fordi de ikke ved hvad de skal kigge efter.


Sådan har mange det åbentlyst også med LCD.........


Klaus



What he said - jetex hvordan syntes du dit A1 gør det ift b/c7? Hvis du har haft mulighed for at teste side om side?

Fruen har givet grønt lys til 65 og kan nu godt lide A1 design


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 02-Marts-2018 kl. 19:36
Tillader mig,at svare lidt på denne - uden reel erfaring m side by side sammenligning .

Billed-performance forskellen er efter min bedste overbevisning så marginal, at den nærmest er ikke eksisterende . Og jeg er enig m konen, - A1 er designmæssigt en winner i hele 2017 markedet, sammen m LG E7 (-hvis de vel at mærke kan placeres på et møbel) . Skal de væghænges , så forsvinder meget af design magien. . Det der event taler lidt imod A1 er den nuværende udgave af android smart-tv .Og hvis man ekstern lyd, så bliver A1’s nytænkning på lyd dyr, uden mening . . .






-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 02-Marts-2018 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Tillader mig,at svare lidt på denne - uden reel erfaring m side by side sammenligning .

Billed-performance forskellen er efter min bedste overbevisning så marginal, at den nærmest er ikke eksisterende . Og jeg er enig m konen, - A1 er designmæssigt en winner i hele 2017 markedet, sammen m LG E7 (-hvis de vel at mærke kan placeres på et møbel) . Skal de væghænges , så forsvinder meget af design magien. . Det der event taler lidt imod A1 er den nuværende udgave af android smart-tv .Og hvis man ekstern lyd, så bliver A1’s nytænkning på lyd dyr, uden mening . . .






Tak for input Lennon. Vi har et Sonos 5.1 jeg gerne ville beholde, men så syntes jeg som dig meningen lidt forsvinder med A1. Det er absolut flotteste step de på et bord uden playbase eller andet under sig.

Jeg har umiddelbart ikke set et A1 udstillet i min område, så jeg kender ikke lyden på A1.
Kan man få ekstern subwoofer til det?


Skrevet af: 0leDK
Skrevet den: 02-Marts-2018 kl. 21:04
Jeg kiggede også på Sony A1, har tidligere været rigtig glad for sony, men synes ikke deres Android os virker klar. Lg web os får også noget tæske rundt omkring, primært manglende App, men det virker bare.


Skrevet af: Bromberg5
Skrevet den: 02-Marts-2018 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

Jeg kiggede også på Sony A1, har tidligere været rigtig glad for sony, men synes ikke deres Android os virker klar. Lg web os får også noget tæske rundt omkring, primært manglende App, men det virker bare.


Jeg har b6 nu og ja webos syntes jeg er det bedste smart tv på markedet, men det er begrænset hvor meget jeg bruger det - så det er ikke det afgørende:)


Skrevet af: 0leDK
Skrevet den: 02-Marts-2018 kl. 21:46
Samme for mig. Har min shield som media/youtube afspille. Og så Canal digital boks til tv, ja som fra i dag er skiftet med canal digitals nye Android boks så må vi se hvodan det virker.


Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 02-Marts-2018 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Og det samme med Oled, er der nogle fejlfri paneler derude,. Eller også bemærker folk ikke billedfejl, fordi de ikke ved hvad de skal kigge efter.


Sådan har mange det åbentlyst også med LCD.........


Klaus



What he said - jetex hvordan syntes du dit A1 gør det ift b/c7? Hvis du har haft mulighed for at teste side om side?

Fruen har givet grønt lys til 65 og kan nu godt lide A1 design

Jeg har set E7 og A1 side by side ( inden for 2 m afstand til hinanden ), og A1 er bare den tand bedre, der gør forskellen i beslutning. Når man betragter dem ganske tæt på, så virker LG billedet mere grumset / støjfyldt ( kald det marginalt, men dog synligt nok til, at det gjorde udslaget for mig ). Og til min overraskelse i butikken, kom det også fra sælgeren, at Sony’s billede stod bedre end LG’s ( de plejer jo ellers at fremhæve LG ).



Print side | Luk vindue