Print side | Luk vindue

HJÆLP, Samsung N71 kan ikke finde kanaler

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=15464
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 08:13

Emne: HJÆLP, Samsung N71 kan ikke finde kanaler
Skrevet af: MortenBeich
Emne: HJÆLP, Samsung N71 kan ikke finde kanaler
Skrevet den: 21-September-2006 kl. 12:00
Hej allesammen

Min storebror har netop købt det nye Samsung N71, men han kan ikke finde kanaler på de lave mhz (0-375)

Der er ingen problemer med de andre kanaler og de står knivskarpt. Der har været en tekniker ude fra TDC og han siger at der ingen problemer fra deres side er. Der var heller ingen problemer med hans tidligere TV, men nu kan han altså ikke finde dem mere.

Er der nogen der ved hvad dette kan skyldes?

Svar:
Skrevet af: Carser
Skrevet den: 21-September-2006 kl. 12:09

Hejsa Morten,

Måske er land ikke valgt rigtigt i TV'ets opsætning. Og vi bruger PAL B/G.

I opsætningsmenuer på TV kan man støde på "PAL D/K" og tro, at D/K har med Danmark at gøre - det har det IKKE.

Jeg vil tro, at indstilling til rigtigt land og PAL B/G samt en ny scanning for kanaler fuldstændigt løser problemet.

-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.

Skrevet af: MortenBeich
Skrevet den: 22-September-2006 kl. 15:22

Hej Carser og co.

Min storebror har prøvet begge dele, men intet af det har hjulpet på problemet og det er stadig ikke muligt at fange de kanaler der kører på de lave mhz...

Er der andre der har gode forslag til hvordan problemet muligvis kan løses?

Skrevet af: Carser
Skrevet den: 22-September-2006 kl. 15:52

Hej igen,

Når både TDC og det forrige TV siger/sagde god for signalet, er der noget galt med

• opsætningen af TV'et (og det udelukker I så nu), 
  • antennekablet (og hvad der i øvrigt ellers kunne være skudt ind) mellem stikdåse og TV eller med 
  • tuneren i TV'et.

Løsningen kommer an på, hvilken af de tre, der er tale om.

-------------
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.

Skrevet af: moho
Skrevet den: 22-September-2006 kl. 20:48

Morten Beich

Engang i England blev farve Tv slet IKKE Sendt på VHF men kun i båndet UHF 4 og 5,  471 til  862 MHz. Dette hed rent teknisk " English Mode". Det er i hvert faldt sandt, en God ven af mig fik det at vide hos en Radiotekniker.

En TV Tuner deler normalt båndet, men jeg håber da ikke Dit er defekt. så at alt Under 375 ikke kan modtages.

Nyborg Almene Antennelaug n-a-a.dk krævede af en Set TopBoks skulle modtage VHF (45 til 300 MHz deromkring). Klart underforstået nogle ikke kunne, og heller ikke burde.

Eller som så tit skrives herinde, og med god grund, det er en bytter.

Mvh

Print side | Luk vindue